Υπέροχα Πλάσματα !!!

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Με μπέρδεψες. Θεωρείς ότι το κάθε subpixel έχει μόνο 13 στάθμες; Από τις 255 που πρέπει να έχει;

Δεν το λέω εγώ η Pioneer το λέει για το CLEAR drive .. εγω το μεταφέρω αλλά ο Γιάννης δεν με πιστεύει :flipout: (καλά κάνει κι εγω το ίδιο "άπιστος" είμαι ;))

Τα αφήνω τα υπόλοιπα για να παραθέσω σε επόμενο μήνυμα ένα συγκριτικό των δύο τρόπων οδήγησης μήπως ξεκαθαρίσει λίγο η κατάσταση.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Δεν το λέω εγώ η Pioneer το λέει για το CLEAR drive .. εγω το μεταφέρω αλλά ο Γιάννης δεν με πιστεύει :flipout: (καλά κάνει κι εγω το ίδιο "άπιστος" είμαι ;))

Τα αφήνω τα υπόλοιπα για να παραθέσω σε επόμενο μήνυμα ένα συγκριτικό των δύο τρόπων οδήγησης μήπως ξεκαθαρίσει λίγο η κατάσταση.

Εγώ πάντως από αυτό που παρέθεσες, κατάλαβα ότι συνδυάζει απλά 2 fields για να βελτιώσει την κατάσταση. Βλέπεις δηλαδή το dithering 2 διαδοχικών καρέ.
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Συσκευή Α με οδήγηση ADS ή AWD, με 8 υποπεδία και τις εξής βαρύτητες υποπεδίων:

SF1 - 1 | SF2 - 2 | SF3 - 4 | SF4 - 8 | SF5 - 16 | SF6 - 32 | SF7 - 64 | SF8 - 128 |
Με αυτή την τεχνική οδήγησης μπορείς να επιλέξεις σε κάθε καρέ να ανάψει όποιος συνδυασμός υποπεδίων θέλεις.

Συσκευή Β με οδήγηση CLEAR, με 14 υποπεδία και τις εξής βαρύτητες υποπεδίων:

SF1-1 | SF2-3 | SF3-5 | SF4-8 | SF5-10 | SF6-13 | SF7-16 | SF8-19 | SF9 - 22 | SF10 - 25 | SF11 - 28 | SF12 - 32 | SF13 - 35 | SF14 - 39 |
Με αυτή την τεχνική οδήγησης δεν μπορείς να ανάψεις ένα υποπεδίο, αν προηγουμένως δεν έχουν ανάψει και όλα όσα προηγούνται από αυτό.

Παράδειγμα:
Θέλουμε σε ένα συγκεκριμένο frame το κελί μας να προβάλλει την στάθμη φωτεινότητας 40.


  • Η Συσκευή Α για να το πετύχει αυτό θα κρατήσει το κελί off όσο διαρκεί το SF1, off όσο διαρκεί το SF2, off όσο διαρκεί το SF3, θα στείλει παλμούς sustain ώστε να ανάψει το SF4, θα διακόψει τους παλμούς ώστε το SF5 να είναι off, θα ξαναστείλει παλμούς sustain ώστε να είναι on το SF6, και θα κρατήσει τα δυο τελευταία υποπεδία σε κατάσταση οff. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι να έχουμε φωτεινότητα που θα αντιστοιχεί σε αυτή του SF4 συν αυτή του SF6 δηλαδή το επιθυμητό αποτέλεσμα 8+32=40


  • Η Συσκευή Β για να πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα θα ανάψει όλα τα υποπεδία από το SF1 μέχρι και το SF6 και θα δώσει φωτεινότητα 1+3+5+8+10+13=40


Eίναι προφανές ότι η Συσκευή Α μπορεί να δώσει πολλούς περισσότερους συνδυασμούς (όλους από το 0 μέχρι το 255) και ότι η συσκευή Β μπορεί να δώσει μόνο τους αθροιστικούς συνδυασμούς (0, SF1=1, SF1+SF2=4, SF1+SF2+SF3=9 κλπ κλπ) και ότι τα "κενά" που δημιουργούνται τα καλύπτει με επεξεργασία.
 
Last edited:

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Μα τότε το κάθε κελί μπορεί να δώσει μόνο 14 στάθμες. Ποιος θα αγοράσει μια τέτοια πλάσμα, που θα μπορεί να δώσει μόνο 2744 (14^3) χρώματα; Και όλα τα υπόλοιπα μέσω dithering;
Σίγουρα έχει βγει τέτοια πλάσμα στην αγορά;
(Πολύ καλό το παράδειγμα, και χρονοβόρο με τόσους πίνακες. Ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιέρωσες... :grinning-smiley-043)
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Μα τότε το κάθε κελί μπορεί να δώσει μόνο 14 στάθμες. Ποιος θα αγοράσει μια τέτοια πλάσμα, που θα μπορεί να δώσει μόνο 2744 (14^3) χρώματα; Και όλα τα υπόλοιπα μέσω dithering;
Σίγουρα έχει βγει τέτοια πλάσμα στην αγορά;
(Πολύ καλό το παράδειγμα, και χρονοβόρο με τόσους πίνακες. Ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιέρωσες... :grinning-smiley-043)

Βασικά αυτός είναι ο τρόπος οδήγησης της καλύτερης πλάσμα που έχει βγει ποτέ :flipout::flipout::flipout:

Ρίξε μια ματιά και εδώ:

http://www.avclub.gr/forum/showpost.php?p=1056141398&postcount=43
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Εγώ πάντως από αυτό που παρέθεσες, κατάλαβα ότι συνδυάζει απλά 2 fields για να βελτιώσει την κατάσταση. Βλέπεις δηλαδή το dithering 2 διαδοχικών καρέ.

Δεν είμαι σίγουρος ότι λειτουργεί έτσι, αλλά θα το ψάξω κι αν βρω κάτι σχετικό θα ενημερώσω.

Το πρώτο που μου πέρασε από το μυαλό είναι αν αλλάζει την βαρύτητα των υποπεδίων ανά scan. Δηλαδή στο πρώτο scan του καρέ να χρησιμοποιούνται βαρύτητες 1, 3, 5, 8 ..... κλπ και στο δεύτερο scan του ίδιου καρέ βαρύτητες 2, 4, 6, 9, .... Δεν ξέρω καν αν κάτι τέτοιο είναι τεχνικά εφικτό οπότε keep digging και κάτι πιστεύω πως θα βρω ;)

Και όλα τα υπόλοιπα μέσω dithering;

Νομίζω ότι έχουμε δαιμονοποιήσει το dithering. Αν το σκεφτείς λίγο και τα "καθαρά" χρώματα στις πλάσμα που παράγονται από συνδυασμούς υποπεδίων με ένα είδος σημειακού dithering βγαίνουν. Το πρόβλημα δεν είναι το dithering καθ' αυτό αλλά οι παρενέργειες που μπορεί να έχει στην εικόνα.

Η Panasonic μπορεί να μην χρειάζεται το dithering για να συμπληρώσει διαβαθμίσεις, αλλά το χρειάζεται για να καλύψει το DFC.

Η Pioneer δεν έχει θέμα με το DFC αλλά το χρησιμοποιεί γιατί χρειάζεται περισσότερες διαβαθμίσεις.
 
Last edited:
19 June 2006
35,671
Εγώ κατάλαβα ότι είσαστε και οι τρεις για τα κελιά του Δρομοκαϊτίου!!!:flipout::flipout:

Δεν ξέρω πόσα υποπεδία θα έχει το κελί σας.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι κάθε τρίτη θα σας φέρνω φωσφορούχα τσιγάρα για να μπορείτε να λειτουργήσετε...:D-bye-
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Re: Απάντηση: Υπέροχα Πλάσματα !!!

Εγώ κατάλαβα ότι είσαστε και οι τρεις για τα κελιά του Δρομοκαϊτίου!!!:flipout::flipout:

Δεν ξέρω πόσα υποπεδία θα έχει το κελί σας.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι κάθε τρίτη θα σας φέρνω φωσφορούχα τσιγάρα για να μπορείτε να λειτουργήσετε...:D-bye-


Εγώ πάντως προειδοποίησα σε προηγούμενο μήνυμα περί :rifle: "πυροβολημένων" -bye-

Δυο τρία κλικ ακόμα θέλουμε και θα δεις και νήμα στην DIY για "Κατασκευή πλάσμα με 255 υποπεδία συνεχούς οδήγησης" :flipout::flipout:
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Δεν το λέω εγώ η Pioneer το λέει για το CLEAR drive .. εγω το μεταφέρω αλλά ο Γιάννης δεν με πιστεύει :flipout: (καλά κάνει κι εγω το ίδιο "άπιστος" είμαι ;))

Ο προβληματισμός μου, Γιώργο, προέρχεται από το γεγονός πως έχω δει true color simulation με dithering/error diffusion από κάρτα γραφικών που υποστηρίζει μόνο 4096 χρώματα (16^3) και το αποτέλεσμα δεν ήταν καλό (σε CRT): υπήρχε έντονο, αντιαισθητικό raster, ειδικά στα κινούμενα αντικείμενα, κάτι που δεν έχω παρατηρήσει σε τέτοιο βαθμό σε Plasma...

Οπότε κάτι δεν μου κολλάει στην όλη υπόθεση, keep digging... :D

petasis said:
Εγώ πάντως από αυτό που παρέθεσες, κατάλαβα ότι συνδυάζει απλά 2 fields για να βελτιώσει την κατάσταση.

Κι εγώ αυτό καταλαβαίνω. Δηλαδή, θεωρούν ότι αν π.χ. το field 1 λειτουργήσει το SF1-1 και το field 2 τα SF1-1SF2-3, το προσλαμβανόμενο αποτέλεσμα θα είναι μία ενδιάμεση στάθμη...
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Ο προβληματισμός μου, Γιώργο, προέρχεται από το γεγονός πως έχω δει true color simulation με dithering/error diffusion από κάρτα γραφικών που υποστηρίζει μόνο 4096 χρώματα (16^3) και το αποτέλεσμα δεν ήταν καλό (σε CRT): υπήρχε έντονο, αντιαισθητικό raster, ειδικά στα κινούμενα αντικείμενα, κάτι που δεν έχω παρατηρήσει σε τέτοιο βαθμό σε Plasma...

Οπότε κάτι δεν μου κολλάει στην όλη υπόθεση, keep digging... :D

Γιάννη το όλο θέμα είχα ξεκινήσει να το ψάχνω πριν 2 χρόνια προσπαθώντας να βρω πόσα υποπεδία χρησιμοποιούσε η Pioneer στις Kuro θεωρώντας ότι χρησιμοποιεί ADS ή AWD οδήγηση (δεν ήξερα καν ότι υπήρχε κάτι άλλο;)). Στην πορεία βρήκα κάποια από τα πράγματα που περιγράφω εδώ, αλλά το πιο σημαντικό είναι πως δεν έχω βρει ούτε ένα white paper ή patent της Pioneer από το 2002-2003 και μετά το οποίο να αναφέρεται σε ΑDS ή AWD οδήγηση. Σε όλα τα pantents αναφέρεται οδήγηση που δίνει Ν+1 διαβαθμίσεις για Ν υποπεδία και τρόποι ώστε με αυτές τις 16 διαβαθμίσεις (4 bit) να μπορείς να περιγράψεις πληροφορία 8 bit

Σήμερα ξέθαψα και μερικά patent τους που περιγράφουν τεχνικές dithering με τα εικονοστοιχεία να χωρίζονται σε 4άδες (διάταξη πίνακα 2x2) ή 16άδες (διάταξη πίνακα 4x4) για να προσομειώσουν στάθμες φωτεινότητας που δεν μπορούν να παραχθούν από τα υποπεδία.

Για οτιδήποτε άλλο βρω θα ενημερώσω ;)

Κι εγώ αυτό καταλαβαίνω. Δηλαδή, θεωρούν ότι αν π.χ. το field 1 λειτουργήσει το SF1-1 και το field 2 τα SF1-1SF2-3, το προσλαμβανόμενο αποτέλεσμα θα είναι μία ενδιάμεση στάθμη...

Πολύ πιθανόν να γίνεται και έτσι, αλλά την συγκεκριμένη τεχνική δεν την έχω συναντήσει να αναφέρεται πουθενά αλλού. Ίσως να ήταν κάτι το οποίο δοκίμασαν, αλλά το εγκατέλειψαν στην πορεία.
 
Last edited:

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Βασικά αυτός είναι ο τρόπος οδήγησης της καλύτερης πλάσμα που έχει βγει ποτέ :flipout::flipout::flipout:

Ρίξε μια ματιά και εδώ:

http://www.avclub.gr/forum/showpost.php?p=1056141398&postcount=43

Ούτε εγώ δεν τολμάω να πιστέψω ότι οι κούρο έχουν μόνο 14 στάθμες ανά κελί. Μου φαίνονται εξαιρετικά λίγες. Μου φαίνεται απίστευτο...

Δεν είμαι σίγουρος ότι λειτουργεί έτσι, αλλά θα το ψάξω κι αν βρω κάτι σχετικό θα ενημερώσω.

Το πρώτο που μου πέρασε από το μυαλό είναι αν αλλάζει την βαρύτητα των υποπεδίων ανά scan. Δηλαδή στο πρώτο scan του καρέ να χρησιμοποιούνται βαρύτητες 1, 3, 5, 8 ..... κλπ και στο δεύτερο scan του ίδιου καρέ βαρύτητες 2, 4, 6, 9, .... Δεν ξέρω καν αν κάτι τέτοιο είναι τεχνικά εφικτό οπότε keep digging και κάτι πιστεύω πως θα βρω ;)

Δεν χρειάζεται νομίζω. Απλά οι στάθμες των 2 fields να δίνουν συνολικά την εντύπωση στο μάτι της στάθμης που θέλουμε.
 
Last edited by a moderator:

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Νομίζω ότι έχουμε δαιμονοποιήσει το dithering. Αν το σκεφτείς λίγο και τα "καθαρά" χρώματα στις πλάσμα που παράγονται από συνδυασμούς υποπεδίων με ένα είδος σημειακού dithering βγαίνουν. Το πρόβλημα δεν είναι το dithering καθ' αυτό αλλά οι παρενέργειες που μπορεί να έχει στην εικόνα.

Η Panasonic μπορεί να μην χρειάζεται το dithering για να συμπληρώσει διαβαθμίσεις, αλλά το χρειάζεται για να καλύψει το DFC.

Η Pioneer δεν έχει θέμα με το DFC αλλά το χρησιμοποιεί γιατί χρειάζεται περισσότερες διαβαθμίσεις.

Εννοείται ότι το dithering ενοχλεί μόνο όταν φαίνεται.

Αλλά μέχρι στιγμής έχουμε:

1) Dithering για την παραγωγή των διαβαθμίσεων (στις κούρο τουλάχιστον)
2) Dithering για την απόδοση κάποιων χρωμάτων

Και να καταθέσω τον προβληματισμό μου αν οι φώσφοροι ταιριάζουν με τα πρότυπα; Αν ανάψει δηλαδή μόνο το πράσινο κελί, τι x, y έχουμε;

Εγώ πάντως προειδοποίησα σε προηγούμενο μήνυμα περί :rifle: "πυροβολημένων" -bye-

Δυο τρία κλικ ακόμα θέλουμε και θα δεις και νήμα στην DIY για "Κατασκευή πλάσμα με 255 υποπεδία συνεχούς οδήγησης" :flipout::flipout:

Εγώ πάντως θέλω να αναλάβω την υλοποίηση της παρεμβολής... :flipout:
 
Last edited by a moderator:

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Ούτε εγώ δεν τολμάω να πιστέψω ότι οι κούρο έχουν μόνο 14 στάθμες ανά κελί. Μου φαίνονται εξαιρετικά λίγες. Μου φαίνεται απίστευτο...

Και μένα απίστευτο μου φαίνεται, αλλά ότι στοιχεία έχω μαζέψει οδηγούν εκεί και δεν μπορώ να βρω κάτι που να επιβεβαιώνει το αντίθετο ;)

Έχω ξεκινήσει την "μελέτη" για το πως τα 4bit από τα υποπεδία γίνονται 8bit μήπως βρω εκεί κάποια άκρη.

Και να καταθέσω τον προβληματισμό μου αν οι φώσφοροι ταιριάζουν με τα πρότυπα; Αν ανάψει δηλαδή μόνο το πράσινο κελί, τι x, y έχουμε;

Νομίζω πως ξέρω τι σκέφτεσαι και πιθανόν να μπλεχτούμε ακόμα περισσότερο έτσι (ναι γίνεται και χειρότερα :flipout:).
Για να ανάψει μόνο το πράσινο πάει να πει ότι η τηλεόραση δέχεται σήμα της μορφής RGB (0,α,0) με το α να κυμαίνεται από 0 εώς 255. Με οδήγηση ADS/AWD και τα δυαδικά υποπεδία που περιέγραψα παραπάνω μπορείς να πάρεις και τις 256 τιμές ανάβοντας τους σωστούς συνδυασμούς υποπεδίων. Λογικά οι φώσφοροι θα πρέπει να έχουν επιλεχτεί έτσι ώστε το (0,255,0) που είναι το 100% κορεσμένο πράσινο να αντιστοιχεί στο 100% πράσινο του προτύπου.
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Λογικά οι φώσφοροι θα πρέπει να έχουν επιλεχτεί έτσι ώστε το (0,255,0) που είναι το 100% κορεσμένο πράσινο να αντιστοιχεί στο 100% πράσινο του προτύπου.

Λογικά. Αλλά θυμάμαι και αυτά τα πράσινα στις πανασόνικ...
Για να είναι τόσο εκτός, σίγουρα ο φώσφορος είναι εκτός, και έρχεται μέσω... dithering;
(Απαράδεχτος είμαι, το ξέρω... Αντί να το κλείνω πάω να το ανοίξω το θεματάκι...)
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Λογικά. Αλλά θυμάμαι και αυτά τα πράσινα στις πανασόνικ...
Για να είναι τόσο εκτός, σίγουρα ο φώσφορος είναι εκτός, και έρχεται μέσω... dithering;
(Απαράδεχτος είμαι, το ξέρω... Αντί να το κλείνω πάω να το ανοίξω το θεματάκι...)

Μόνο υποθέσεις μπορώ να κάνω, αλλά θα τις κάνω για να μην σε αφήσω παραπονεμένο :flipout:

Δεν πιστεύω πως η Panasonic χρειάζεται το dithering για να φτιάξει τα χρώματα της κι αυτό γιατι τα 10-12 υποπεδία που χρησιμοποιεί είναι υπεραρκετά για να πάρει τις απαραίτητες διαβαθμίσεις φωτεινότητας. Ειδικά τα χρώματα κοντά στις κορυφές των τριγώνων πιστεύω πως θα είναι πολύ "καθαρά" χωρίς dithering.

Επίσης το "τσιμπημένο" πράσινο είναι χαρακτηριστικό πολλών πλάσμα. Ακόμα και οι Kuro που είχαν out of the box κλίμακα του γκρι ξυράφι είχαν τσιμπημένο πράσινο. Γνώμη μου πως το τσιμπημένο πράσινο έχει να κάνει με τα χαρακτηριστικά των χημικών ενώσεων που χρησιμοποιούνται.

Από την άλλη σίγουρα χρησιμοποιείται dithering για να μειώσει φαινόμενα DFC στην κίνηση και επίσης σίγουρα χρησιμοποιείται dithering στις near black στάθμες.
 
Last edited:

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Έχει μετρήσει κανείς το τρίγωνο της Plasma του με το ρυθμιστικό του χρώματος στο τέρμα; ;)



Άσχετο:
Η Pioneer του post #117, είχε έρθει πρώτη σε ένα συγκριτικό του HiTech, τον Φλεβαρή του 2002, αν και μέτρησε το χειρότερο μαύρο της δοκιμής: 0,8cd/m2 (!) Φαντάσου να είχε και παραπάνω από έναν παλμούς reset ανά frame... :flipout:

Λοιπά στατιστικά μαύρου της εποχής από το ίδιο συγκριτικό:
Fujitsu: 0,2cd/m2
Hitachi: 0,5cd/m2
LG: 0,4cd/m2
NEC: 0,6cd/m2
Panasonic: 0,2cd/m2
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Εννοείς για μας τους πτωχούς με τις πιεξούλες που έχουμε ένα ρυθμιστικό μονο ε ? :flipout:

Βασικά δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με το χρώμα λόγω έλλειψης ρυθμίσεων στην δική μου. Από ότι είχα παρατηρήσει το ρυθμιστικό ανοίγει μεν το τρίγωνο, αλλά ταυτόχρονα μεταβάλει και την φωτεινότητα των χρωμάτων.

Αν το πάω τέρμα πλησιάζω την laser που είχα δώσει στο άλλο νήμα ? -bye-
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Kι εμείς οι πτωχοί με τις U10, ένα ρυθμιστικό έχουμε μόνο... :flipout:

Υποθέτω, πως για να δούμε σε ποιές συντεταγμένες τερματίζουν οι φώσφοροι, θα έπρεπε να βάλουμε τέρμα το ρυθμιστικό του χρώματος, ίσως και της αντίθεσης κι έπειτα να μετρήσουμε με παράθυρα μεγέθους pixel, μήπως και δεν κόψει τίποτα ο ABL και η επεξεργασία... ;)

Άραγε να υπάρχει στο service menu καμμία δυνατότητα ενεργοποίησης όλων των υποπεδίων σε κόκκινο/πράσινο/μπλε υπο-εικονοστοιχείο; :chinscratch:
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Ο δικός μου αισθητήρας είναι σπεκτροφωτόμετρο, οπότε βγάζει και ένταση φωτός ανά 5 νανόμετρα. Θα είχε πλάκα να δούμε το φάσμα του πράσινου...
(Το κακό είναι ότι έχω πλάσμα της πλάκας...)
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Φεύγω λίγο από τα υποπεδία μήπως και κάποια στιγμή φτάσουμε σε πιο πρόσφατες εξελίξεις (αφού πρώτα κάνουμε μια στάση στις Kuro ;)). Χθες πάντως πρόσεξα σε κάποιο review της Panasonic πως σε κάποιες συσκευές υπάρχει default mode με την ονομασία Photo. Αν θέλει κάποιος κάτοχος ας το επιλέξει για να δει κάποιο κανονικό πρόγραμμα και να μας γράψει τις εντυπώσεις του. Υποθέτω πως σε αυτό το mode όταν υπάρχει κίνηση το Dynamic False Contouring θα πηγαίνει σύννεφο.

ΜgO Protective Layer

Όπως φαίνεται και στο σχήμα του πρώτου μηνύματος η πλευρά του εμπρόσθιου substrate που "βλέπει" προς τα κελιά καλύπτεται από μια λεπτή στρώση οξειδίου του μαγνησίου (MgO). Η συγκεκριμένη στρώση επιτελεί δύο πολύ σημαντικούς ρόλους για την διάρκεια ζωής αλλά και την αποδοτικότητα του πάνελ αντίστοιχα:


  1. Προστατεύει την διηλεκτρική στρώση/ηλεκτρόδια από την φθορά. Στον χώρο των κελιών έχουμε συνεχείς εκκενώσεις και ιονισμένο αέριο σε μορφή πλάσματος. Αν αυτά τα "υπερενεργά" σωματίδια ερχόντουσαν σε απευθείας επαφή με τα ηλεκτρόδια θα τα "ροκάνιζαν" σχετικά γρήγορα. Αντιθέτως το MgO έχει πολύ μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και φθείρεται με σημαντικά μικρότερους ρυθμούς.
  2. Παρέχει ηλεκτρόνια για τις ηλεκτρικές εκκενώσεις με αποτέλεσμα να αυξάνει την απόδοση τους.
Επίσης εννοείται πως η συγκεκριμένη στρώση είναι διάφανη και δεν μπλοκάρει το ορατό φως (αλλιώς δεν θα βλέπαμε τίποτα), ΑΛΛΑ απορροφά μέρος της υπεριώδους (UV) ακτινοβολίας (αυτό εννοούσα στο άλλο νήμα Γιάννη ;)).

Pioneer

Και ερχόμαστε στην Pioneer που πριν κάποια χρόνια σκέφτηκε να αξιοποιήσει την δεύτερη ιδιότητα του MgΟ για να βελτιώσει την ελάχιστη φωτεινότητα που δίνει το πάνελ της και η οποία όπως αναφέρθηκε σε προηγούμενο μήνυμα εξαρτάται κυρίως από τον αναγκαστικό παλμό reset. Χρησιμοποίησε λοιπόν κρυστάλλους MgO τόσο πάνω στην προυπάρχουσα στρώση του MgΟ, όσο και μέσα στα κελιά πάνω στις φωσφορικές στρώσεις.

celincell.jpg


Με αυτή την αλλαγή ο παλμός reset μπορούσε να γίνει με μικρότερη τάση μεταξύ των ηλεκτροδίων scan και address. Μειώθηκε δηλαδή η φωτεινότητα του και η εκκένωση πλέον γινόταν πιο βαθιά μέσα στα κελιά και όχι κοντά στην επιφάνεια με αποτέλεσμα το μαύρο των Kuro. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την διάταξη που εφάρμοζαν οι Kuro στο patent εδώ:

http://www.pat2pdf.org/patents/pat20080068304.pdf


Panasonic

Σε πολύ πρόσφατο (προχθεσινό ;)) patent της η Panasonic φαίνεται ότι βρήκε τρόπο να χρησιμοποίησει κάποια παραλλαγή της παραπάνω ιδέας. Σύμφωνα με το παρακάτω patent πειραματίστηκαν με την μορφή του MgO (κρυσταλλική ή φιλμ), με την επιφάνεια του φωσφόρου που θα καλύπτεται (ολόκληρη ή μόνο το μέρος ακριβώς πάνω από το ηλεκτρόδιο), αλλά και με διαφορετικά σχήματα κελιών που διευκολύνουν την παραγωγή της συγκεκριμένης τεχνικής. Αναφέρεται ότι πήραν αυξημένη απόδοση (+3 lm/W γράφει αλλά μου φαίνεται πολύ καλό για να είναι αληθινό) και καλύτερο μαύρο.

Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ:

http://www.pat2pdf.org/patents/pat7973477.pdf
 
Last edited: