σε ενα πλατο μαζας τον 5 η και παραπανω kgr παιζουν ρολο τα εξτρα 60 γρ ?
Συμφωνώ. Πιστεύω ότι οι εταιρείες βγάζουν στο εμπόριο διάφορες ποιότητες δίσκων για ανάλογα βαλαντια. Όμως δεν μπορει να μην παίζει ρόλο το βάρος στην κοστολογηση. Τότε θα ήταν όλοι οι δίσκοι σε 200 γρ. Και θα διαλέγαμε ανάλογα την ηχογράφηση ποιον δίσκο ανάλογου κόστους θα αγοραζαμε. Γιατί να βγαίνουν εκείνοι οι δίσκοι τσιγαροχαρτο ειδικά των ελληνικών εταιρειών προ κάποιων δεκαετιών που παλλονταν ακόμα και στον αέρα. Επίσης πιστεύω ότι σίγουρα παίζουν ρόλο και οι μικρές έστω διαφορες στη φυσική που ανέφερε ο Νίκος Πετειναρακης. Παρθένο βινυλιομε καλύτερες ιδιότητες, βαρύ με καλυτερη φυσικη συμπεριφορα αντοχη στον χρονο και πολυτελη εμφανιση και κυριως βεβαιως με καλύτερη ηχογράφηση επάνω φθάνει να δικαιολογήσει το μεγαλύτερο κόστος σε κάποιον που διαθέτει και το ανάλογο σύστημα να το υποστηρίξει. Αλλιώς να δώσεις 40-50 ευρω ενω παίρνεις τον ίδιο δίσκο 17 ευρω δεν θα έπρεπε να υπάρχει τέτοια διάφορα τιμής.Το βάρος του βινυλίου δεν είναι αυτό που κάνει τη διαφορά στην τιμή ενός δίσκου βινυλίου, αλλά άλλα, όπως η χρήση της αυθεντικής ταινίας ηχογράφησης που παραχωρεί η ιδιοκτήτρια εταιρεία στην μικρή εταιρεία επανεκδόσεων κατόπιν υψηλής αμοιβής για μία μόνο χρήση. Η αμοιβή του παλαιού έμπειρου μηχανικού χάραξης μήτρας που επιπλέον διαθέτει λαμπάτο εξοπλισμό από μαγνητόφωνα, κοπτικά.... Λ.Σ.
Συμφωνώ. Πιστεύω ότι οι εταιρείες βγάζουν στο εμπόριο διάφορες ποιότητες δίσκων για ανάλογα βαλαντια. Όμως δεν μπορει να μην παίζει ρόλο το βάρος στην κοστολογηση. Τότε θα ήταν όλοι οι δίσκοι σε 200 γρ. Και θα διαλέγαμε ανάλογα την ηχογράφηση ποιον δίσκο ανάλογου κόστους θα αγοραζαμε. Γιατί να βγαίνουν εκείνοι οι δίσκοι τσιγαροχαρτο ειδικά των ελληνικών εταιρειών προ κάποιων δεκαετιών που παλλονταν ακόμα και στον αέρα. Επίσης πιστεύω ότι σίγουρα παίζουν ρόλο και οι μικρές έστω διαφορες στη φυσική που ανέφερε ο Νίκος Πετειναρακης. Παρθένο βινυλιομε καλύτερες ιδιότητες, βαρύ με καλυτερη φυσικη συμπεριφορα αντοχη στον χρονο και πολυτελη εμφανιση και κυριως βεβαιως με καλύτερη ηχογράφηση επάνω φθάνει να δικαιολογήσει το μεγαλύτερο κόστος σε κάποιον που διαθέτει και το ανάλογο σύστημα να το υποστηρίξει. Αλλιώς να δώσεις 40-50 ευρω ενω παίρνεις τον ίδιο δίσκο 17 ευρω δεν θα έπρεπε να υπάρχει τέτοια διάφορα τιμής.
Αυτο λέω και εγώ αλλου είναι η διάφορα τιμής. Απλά λέω αν το κόστος του βινυλιου σαν βάρος είναι το ίδιο γιατί να μην είναι όλοι 180 και 200 γρ. Άρα υπάρχει έστω και μικρή διάφορα στο κόστος του υλικού.Οι δίσκοι των 17 ευρώ και των 40 ευρώ ΔΕΝ κοστολογούνται έτσι λόγω διαφοράς βάρους γραμμαρίων βινυλίου. ΔΕΝ έχουν καμία απολύτως σχέση μεταξύ τους ως προς όλη την διαδικασία παραγωγής [μάστερινγκ] από χρήση ταινίας και ποιας [ή όχι] από λαμπάτο εξοπλισμό [ή όχι] από ποιος κάνει τη δουλιά ..... Αυτά κάνουν τη διαφορά. Λ.Σ.
Ελάχιστη είναι η διαφορά στο κόστος συγκριτικά με τα άλλα που έθεσα. Λ.Σ.Αυτο λέω και εγώ αλλου είναι η διάφορα τιμής. Απλά λέω αν το κόστος του βινυλιου σαν βάρος είναι το ίδιο γιατί να μην είναι όλοι 180 και 200 γρ. Άρα υπάρχει έστω και μικρή διάφορα στο κόστος του υλικού.
Οι εταιρείες στις οποίες αναφέρομαι αποφεύγουν το *μέτριο υλικό ηχογράφησης* και δεν κάνουν *μάστερινγκ της πλάκας*, *με ξώφυλλα χειρότερης ποιότητας*. Ή κάνουν κατι και το κάνουν όσο πιο σωστά μπορούν ή δεν το κάνουν καθόλου. Υπάρχουν και περιπτώσεις πολύ σπουδαίων έργων που θα πουλούσαν πολύ, ΑΛΛΑ δεν έκαναν την επανέκδοση γιατί η ταινία δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Λ.Σ.Για να καταλήξουμε λοιπόν ένα πολυ καλο mastering με υλικό απο πολυ καλής ποιοτητος ηχογράφηση θα παίξει καλα σε ότι δίσκο το γράψεις. Αν δε του βάλεις βαρύ βινυλιο κερδίζεις στα λεπτά σημεία, σε αντοχή στη φθορά και στο χρόνο και σε πολυτέλεια. Και έτσι σερβιρεις στον καταναλωτή το καλύτερο σε κατασκευή βινυλιου που μπορείς. Όταν έχεις μέτριο υλικό ηχογράφησης μειωνεις και το κόστος με mastering της πλακας, με εξωφυλλο χειροτερης ποιοτητας, χωρις πολλα πολλα ( πχ ενθετα κλπ) και με ελαφρύ βινυλιο ώστε να συμπιεσεις την τιμη προς τα κάτω όσο μπορείς.
Στο χοντρό βινύλιο μπορούμε να τυπώσουμε, αφού φυσικά έχουμε χαράξει και την ανάλογη μήτρα, βαθύτερα και πλατύτερα αυλάκια με περισσότερα δυναμικά και πληροφορία. Και όσοι απορούν πώς μπορεί τα αυλάκια να είναι και πλατιά, ενώ δέχονται ότι μπορεί μόνο βαθιά να είναι, είναι πολύ απλό. Η βελόνα του κοπτικού αλλά και της κεφαλής μας είναι φαρδιά στο επάνω της μέρος και στενεύοντας προς τα κάτω καταλήγει σε μύτη. Όσο πιο βαθύ γίνεται το αυλάκι τόσο και πιο φαρδύ θα είναι. Γιαυτό χρειαζόμαστε παχύτερο και βαρύτερο βινύλιο στο οποίο θα τυπωθεί ο δίσκος. Το ακουστικό αποτέλεσμα θα είναι κατά πολύ καλύτερο. Εξυπακούεται ότι η όλη προηγηθείσα διαδικασια της μεταφοράς από την ταινία στην μήτρα έγινε με τον καλύτερο τρόπο που ήδη περιέγραψα. Λ.Σ.