180- 200 gr HQ vinyl. Μυθος ?

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
ισως να κανω λαθος αλλα στην φυσικη θυμαμαι πως η σχεση μαζας 1 προς 10 θεωρειται πρακτικα αμιλητεα. τα 60 γρ ακομα και σε σχεση με ενα πλατο του 1 κγρ ειναι το 1/16.

νικο, τα φωτα σου.
 
Γιατρε μου δικιο εχεις για τη μαζα..Το ζητουμενο σε ενα περιστρεφομενο δισκο ομως ειναι κυριως η στροφορμη του,οχι η μαζα σαν απολυτο μεγεθος.Η στροφορμη ισουται με L= Ι.ω,οπου Ι=Μ.r^2,η ροπη αδρανειας,Μ η μαζα,r η ακτινα του δισκου.και ω η γωνιακη του ταχυτητα.Σε ελαφρα πλατω οντως η διαφορα των 60g μαζας επιφερει μετρησιμη διαφορα στη ροπη αδρανειας,αρα και στη στροφορμη.
 

Dr Pan K

Supreme Member
18 December 2010
9,067
ενα record clamp αυξανει μαζα και στατικη τριβη πολυ περισοτερο απο τα 60 γρ διαφορα που εχουν τα βινυλια.. κοστος απο 15 ευρω..

οσων αφορα την φθορα που αναφερθηκε πιο πανω, αυτη ειναι ιδια, καθως δεν φθειρεται η καρδια του δισκου αλλα η επιφανεια. εκεινα τα λιγα εκατοστα του χιλιοστου ειναι που μετρουν.

γενικα δεν νομιζω πως οι κατασκευαστες 180ριων δισκων να το κανουν για το επιπροσθετο βαρος καθεαυτο. περαν του marketing και της αισθησης του "στιβαρου" τα υπολοιπα για εμενα παραμενουν εικασιες.
 

kotsidisjohn

AVClub Addicted Member
26 April 2008
2,030
Θεσ/νικη
σε ενα πλατο μαζας τον 5 η και παραπανω kgr παιζουν ρολο τα εξτρα 60 γρ ?

οπως αντιστοιχα σε μια μηχανη δρομου 200 κιλων παιζουν ρολο τα εξτρα αντιβαρα στο τιμονι των 100 γραμμαριων...τρομαχτικη διαφορα...
 

stavrosz

Supreme Member
4 November 2007
3,014
Αθηνα
Το βάρος του βινυλίου δεν είναι αυτό που κάνει τη διαφορά στην τιμή ενός δίσκου βινυλίου, αλλά άλλα, όπως η χρήση της αυθεντικής ταινίας ηχογράφησης που παραχωρεί η ιδιοκτήτρια εταιρεία στην μικρή εταιρεία επανεκδόσεων κατόπιν υψηλής αμοιβής για μία μόνο χρήση. Η αμοιβή του παλαιού έμπειρου μηχανικού χάραξης μήτρας που επιπλέον διαθέτει λαμπάτο εξοπλισμό από μαγνητόφωνα, κοπτικά.... Λ.Σ.
Συμφωνώ. Πιστεύω ότι οι εταιρείες βγάζουν στο εμπόριο διάφορες ποιότητες δίσκων για ανάλογα βαλαντια. Όμως δεν μπορει να μην παίζει ρόλο το βάρος στην κοστολογηση. Τότε θα ήταν όλοι οι δίσκοι σε 200 γρ. Και θα διαλέγαμε ανάλογα την ηχογράφηση ποιον δίσκο ανάλογου κόστους θα αγοραζαμε. Γιατί να βγαίνουν εκείνοι οι δίσκοι τσιγαροχαρτο ειδικά των ελληνικών εταιρειών προ κάποιων δεκαετιών που παλλονταν ακόμα και στον αέρα. Επίσης πιστεύω ότι σίγουρα παίζουν ρόλο και οι μικρές έστω διαφορες στη φυσική που ανέφερε ο Νίκος Πετειναρακης. Παρθένο βινυλιομε καλύτερες ιδιότητες, βαρύ με καλυτερη φυσικη συμπεριφορα αντοχη στον χρονο και πολυτελη εμφανιση και κυριως βεβαιως με καλύτερη ηχογράφηση επάνω φθάνει να δικαιολογήσει το μεγαλύτερο κόστος σε κάποιον που διαθέτει και το ανάλογο σύστημα να το υποστηρίξει. Αλλιώς να δώσεις 40-50 ευρω ενω παίρνεις τον ίδιο δίσκο 17 ευρω δεν θα έπρεπε να υπάρχει τέτοια διάφορα τιμής.
 

analyze_it

AVClub Addicted Member
15 July 2008
1,798
Παιδιά, σημαντικό ρόλο παίζει το πόσο επίπεδος είναι ένας δίσκος, καθώς ενώ περιστρέφεται το βάρος ανάγνωσης αλλάζει (αυξάνεται όπου ο δίσκος αρχίζει να σηκωνεται από το επίπεδο, μειώνεται τη στιγμή που από την κορυφή της ανωμαλίας επιστρέφει στο οριζόντιο επίπεδο του πλατώ και αυξάνεται πάλι οριακά τη στιγμή που ακουμπά στο οριζόντιο επίπεδο που οριζεται απο το πλατώ.
Επίσης αλλάξει και η γωνία στην οποία "διαβάζει" η κεφαλη στα σημεία μη "επιπεδότητας"

Επίσης, αυτό με τις ώρες παιξίματος μπορεί να φθείρει ανομοιόμορφα τον δίσκο, καθως στα σημεία όπου το βάρος ανάγνωσης θα ειναι αυξημένο, θα έχει φθαρεί περισσότερο
 
Last edited:

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Συμφωνώ. Πιστεύω ότι οι εταιρείες βγάζουν στο εμπόριο διάφορες ποιότητες δίσκων για ανάλογα βαλαντια. Όμως δεν μπορει να μην παίζει ρόλο το βάρος στην κοστολογηση. Τότε θα ήταν όλοι οι δίσκοι σε 200 γρ. Και θα διαλέγαμε ανάλογα την ηχογράφηση ποιον δίσκο ανάλογου κόστους θα αγοραζαμε. Γιατί να βγαίνουν εκείνοι οι δίσκοι τσιγαροχαρτο ειδικά των ελληνικών εταιρειών προ κάποιων δεκαετιών που παλλονταν ακόμα και στον αέρα. Επίσης πιστεύω ότι σίγουρα παίζουν ρόλο και οι μικρές έστω διαφορες στη φυσική που ανέφερε ο Νίκος Πετειναρακης. Παρθένο βινυλιομε καλύτερες ιδιότητες, βαρύ με καλυτερη φυσικη συμπεριφορα αντοχη στον χρονο και πολυτελη εμφανιση και κυριως βεβαιως με καλύτερη ηχογράφηση επάνω φθάνει να δικαιολογήσει το μεγαλύτερο κόστος σε κάποιον που διαθέτει και το ανάλογο σύστημα να το υποστηρίξει. Αλλιώς να δώσεις 40-50 ευρω ενω παίρνεις τον ίδιο δίσκο 17 ευρω δεν θα έπρεπε να υπάρχει τέτοια διάφορα τιμής.

Οι δίσκοι των 17 ευρώ και των 40 ευρώ ΔΕΝ κοστολογούνται έτσι λόγω διαφοράς βάρους γραμμαρίων βινυλίου. ΔΕΝ έχουν καμία απολύτως σχέση μεταξύ τους ως προς όλη την διαδικασία παραγωγής [μάστερινγκ] από χρήση ταινίας και ποιας [ή όχι] από λαμπάτο εξοπλισμό [ή όχι] από ποιος κάνει τη δουλιά ..... Αυτά κάνουν τη διαφορά. Λ.Σ.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Το πικάπ μου είναι βαρέων βαρών και με βαρύ clamp το Symphonic Line και μιλάω για διαφορές όχι μόνο μεταξύ *κανονικού* βάρους δίσκου και ενός 180 γρ. ΑΛΛΑ και μεταξύ 180 και 200 γρ. δύο αντιτύπων ΙΔΙΑΣ ΑΠΟΛΥΤΩΣ παραγωγικής διαδικασίας. Λ.Σ.
 

VetNik

AVClub Addicted Member
1 February 2008
1,498
I've said this lots of times before - but as someone who used to work as a production manager at a vinyl pressing plant -
180 gram weight somehow being "better sounding" is one of the biggest myths in audio there is. Contrary to common misconception groove depth is set during mastering - as long as the biscuit the record is pressed from is the minimum weight needed for good fill (easily achievable at 120 grams) then the weight of the record has absolutely no effect on this. Heavier records are indeed easier to make sure they are flat and stay that way - but this factor is easily achievable at weights of around 130 grams.

The quality and care put into the mastering, pressing and plating has substantial more to do with the sound of a record than the weight of the record ever does. One thing though - pressing plants will sometimes put more effort into quality control of their heavier weights as they realize anyone ordering 180grams or above is looking for an "audiophile" oriented product. Anyway - I personally think that 140grams is more than enough to make a good record with.

Best regards,
Steve Berson

http://www.totalsonicmastering.com/
http://www.gearslutz.com/board/4959598-post4.html
 

VetNik

AVClub Addicted Member
1 February 2008
1,498
αλλα τι ξερει αυτος...
αληθεια δεν το εβαλε να παιξει, αφου το εκοψε, να το ακουσει?
αλλα τι να ακουει αυτος...
 

eyebee

AVClub Enthusiast
3 April 2008
858
Vultureland
Δεν έχω κάνει Α/Β σύγκριση δύο εκδόσεων (120/180 γρ.) του ίδιου δίσκου, αλλά το βαρύ βινύλιο per se δεν με έχει ποτέ να αναφωνήσω "πω πω, τι καλόηχος δίσκος!" -ενώ υπάρχουν και παραδείγματα κακού mastering που δεν τα σώζουν ούτε τα 180 ούτε τα 200 γρ. Αντίθετα, οι δίσκοι 45 στροφών (12'') ακούγονται ΠΑΝΤΑ πολύ καλά.
 

stavrosz

Supreme Member
4 November 2007
3,014
Αθηνα
Οι δίσκοι των 17 ευρώ και των 40 ευρώ ΔΕΝ κοστολογούνται έτσι λόγω διαφοράς βάρους γραμμαρίων βινυλίου. ΔΕΝ έχουν καμία απολύτως σχέση μεταξύ τους ως προς όλη την διαδικασία παραγωγής [μάστερινγκ] από χρήση ταινίας και ποιας [ή όχι] από λαμπάτο εξοπλισμό [ή όχι] από ποιος κάνει τη δουλιά ..... Αυτά κάνουν τη διαφορά. Λ.Σ.
Αυτο λέω και εγώ αλλου είναι η διάφορα τιμής. Απλά λέω αν το κόστος του βινυλιου σαν βάρος είναι το ίδιο γιατί να μην είναι όλοι 180 και 200 γρ. Άρα υπάρχει έστω και μικρή διάφορα στο κόστος του υλικού.
 
Last edited:

stavrosz

Supreme Member
4 November 2007
3,014
Αθηνα
Για να καταλήξουμε λοιπόν ένα πολυ καλο mastering με υλικό απο πολυ καλής ποιοτητος ηχογράφηση θα παίξει καλα σε ότι δίσκο το γράψεις. Αν δε του βάλεις βαρύ βινυλιο κερδίζεις στα λεπτά σημεία, σε αντοχή στη φθορά και στο χρόνο και σε πολυτέλεια. Και έτσι σερβιρεις στον καταναλωτή το καλύτερο σε κατασκευή βινυλιου που μπορείς. Όταν έχεις μέτριο υλικό ηχογράφησης μειωνεις και το κόστος με mastering της πλακας, με εξωφυλλο χειροτερης ποιοτητας, χωρις πολλα πολλα ( πχ ενθετα κλπ) και με ελαφρύ βινυλιο ώστε να συμπιεσεις την τιμη προς τα κάτω όσο μπορείς.
Τώρα η αλήθεια είναι ότι σε δίσκους 45 στροφών όντως φαίνεται καλο αποτέλεσμα αλλα πρέπει να γίνει α-β σύγκριση. Πάντως το πιο σημαντικο για εμένα είναι ότι έχω ακούσει δίσκους κυρίως του 70 και η ποιότητα τους είναι το κάτι άλλο. Αντιθέτως έχω ακούσει σύγχρονες επανεκδοσεις απο γνωστές εταιρείες που εγγυώνται και καλα ποιοτική ηχογραφηση και υλικό και δεν μου είπαν μια σαν αποτέλεσμα. Φαντάζομαι ότι πολλές master παινιες αυθεντικές έχουν καταστραφεί την εποχή του περασματος στα ψηφιακά μέσα και κάνουν ότι μπορούν με ότι έχουν διαθέσιμο. Και αυτη η διάφορα φαίνεται.
 
Last edited:

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Αυτο λέω και εγώ αλλου είναι η διάφορα τιμής. Απλά λέω αν το κόστος του βινυλιου σαν βάρος είναι το ίδιο γιατί να μην είναι όλοι 180 και 200 γρ. Άρα υπάρχει έστω και μικρή διάφορα στο κόστος του υλικού.
Ελάχιστη είναι η διαφορά στο κόστος συγκριτικά με τα άλλα που έθεσα. Λ.Σ.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Για να καταλήξουμε λοιπόν ένα πολυ καλο mastering με υλικό απο πολυ καλής ποιοτητος ηχογράφηση θα παίξει καλα σε ότι δίσκο το γράψεις. Αν δε του βάλεις βαρύ βινυλιο κερδίζεις στα λεπτά σημεία, σε αντοχή στη φθορά και στο χρόνο και σε πολυτέλεια. Και έτσι σερβιρεις στον καταναλωτή το καλύτερο σε κατασκευή βινυλιου που μπορείς. Όταν έχεις μέτριο υλικό ηχογράφησης μειωνεις και το κόστος με mastering της πλακας, με εξωφυλλο χειροτερης ποιοτητας, χωρις πολλα πολλα ( πχ ενθετα κλπ) και με ελαφρύ βινυλιο ώστε να συμπιεσεις την τιμη προς τα κάτω όσο μπορείς.
Οι εταιρείες στις οποίες αναφέρομαι αποφεύγουν το *μέτριο υλικό ηχογράφησης* και δεν κάνουν *μάστερινγκ της πλάκας*, *με ξώφυλλα χειρότερης ποιότητας*. Ή κάνουν κατι και το κάνουν όσο πιο σωστά μπορούν ή δεν το κάνουν καθόλου. Υπάρχουν και περιπτώσεις πολύ σπουδαίων έργων που θα πουλούσαν πολύ, ΑΛΛΑ δεν έκαναν την επανέκδοση γιατί η ταινία δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Λ.Σ.
 

Lucas Stephanides - Anakrousis

AVClub Addicted Member
16 March 2007
2,118
Στο χοντρό βινύλιο μπορούμε να τυπώσουμε, αφού φυσικά έχουμε χαράξει και την ανάλογη μήτρα, βαθύτερα και πλατύτερα αυλάκια με περισσότερα δυναμικά και πληροφορία. Και όσοι απορούν πώς μπορεί τα αυλάκια να είναι και πλατιά, ενώ δέχονται ότι μπορεί μόνο βαθιά να είναι, είναι πολύ απλό. Η βελόνα του κοπτικού αλλά και της κεφαλής μας είναι φαρδιά στο επάνω της μέρος και στενεύοντας προς τα κάτω καταλήγει σε μύτη. Όσο πιο βαθύ γίνεται το αυλάκι τόσο και πιο φαρδύ θα είναι. Γιαυτό χρειαζόμαστε παχύτερο και βαρύτερο βινύλιο στο οποίο θα τυπωθεί ο δίσκος. Το ακουστικό αποτέλεσμα θα είναι κατά πολύ καλύτερο. Εξυπακούεται ότι η όλη προηγηθείσα διαδικασια της μεταφοράς από την ταινία στην μήτρα έγινε με τον καλύτερο τρόπο που ήδη περιέγραψα. Λ.Σ.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,762
Αυτο που λεει ο Λουκας νομιζω,ειναι οτι ΑΝ το αυλακι ειναι πιο βαθυ,ειναι και πιο πλατυ.Και αν εννοει αυτο,εχει δικαιο.
Το καθοριζει και μαθηματικα,το σχημα του cutting stylus.
 

VetNik

AVClub Addicted Member
1 February 2008
1,498
Στο χοντρό βινύλιο μπορούμε να τυπώσουμε, αφού φυσικά έχουμε χαράξει και την ανάλογη μήτρα, βαθύτερα και πλατύτερα αυλάκια με περισσότερα δυναμικά και πληροφορία. Και όσοι απορούν πώς μπορεί τα αυλάκια να είναι και πλατιά, ενώ δέχονται ότι μπορεί μόνο βαθιά να είναι, είναι πολύ απλό. Η βελόνα του κοπτικού αλλά και της κεφαλής μας είναι φαρδιά στο επάνω της μέρος και στενεύοντας προς τα κάτω καταλήγει σε μύτη. Όσο πιο βαθύ γίνεται το αυλάκι τόσο και πιο φαρδύ θα είναι. Γιαυτό χρειαζόμαστε παχύτερο και βαρύτερο βινύλιο στο οποίο θα τυπωθεί ο δίσκος. Το ακουστικό αποτέλεσμα θα είναι κατά πολύ καλύτερο. Εξυπακούεται ότι η όλη προηγηθείσα διαδικασια της μεταφοράς από την ταινία στην μήτρα έγινε με τον καλύτερο τρόπο που ήδη περιέγραψα. Λ.Σ.

ΗΜΑΡΤΟΝ...

TOP TEN VINYL RECORD MYTHS

http://www.recordpressing.com/2010/03/top-ten-vinyl-record-myths-2/



MYTH # 1
You can cut deeper grooves in a 180 gram record than in a thinner record

False.
A record press can only produce grooves that are as deep as the cuts in the lacquer master. This depth is far shallower than any record thickness. Consequently, the thickness or thinness of the record has no impact on the depth of the grooves. Considering this, there has yet to be a record made where the two sides of the grooves meet in the middle meaning a thicker record is not necessarily advantageous. However, some artists, producers and consumers prefer the benefits of a thicker record which include reduced warp, less breakage, longer lasting quality, and that the weight of the records make them nicer to hold.
 

kotsidisjohn

AVClub Addicted Member
26 April 2008
2,030
Θεσ/νικη
τιποτα καλο δε θ ακουσουμε βρε παιδια??

μονο αμφιβολιες κλπ ???
δηλαδη κανενα καλο σ αυτην την ιστορια ποτε δεν θα υπαρχει???