Sviatoslav Richter:Στό Ζενίθ τής Ερμηνείας

17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Re: Sviatoslav Richter:Στό Ζενίθ τής Ερμηνείας

Μια και μιλάμε για Ρίχτερ, αν σας αρέσει ο Μπραμς, (αφού αγοράσετε το κουτάκι του Julius Katchen στη Decca με τα έργα για σόλο πιάνο), οφείλετε στον εαυτό σας την πανδαισία της ζωντανής ηχογράφησης της 1ης και 2ης σονάτας με το Ρίχτερ στη Μάντοβα το 1987 και πάλι στη Decca.Καταπληκτική ερμηνεία και ωραία ηχογράφηση.Ο πιο φευγάτος και απολαυστικός Μπραμς για να το πω χύδην.

Μαζί σου με τά χίλια..
Αλλά δεν πάνε πίσω και οι live ηχογραφήσεις στά ίδια έργα τού 1984 και 88 απο Harmonia Mundi-Praga.
 
17 June 2006
14,350
ο Φάμπιο Μπιόντι

αυτός, νομίζω, ειδικεύεται στο μπαρόκ. Κάτι από Βιβάλντι έχω ακούσει δικό του αν δεν κάνω λάθος. Δεν μου έκανε καλή εντύπωση...πολύ βεβιασμένος και φιγουρατζής κι όλο ακίζεται σαν κοκότα. Του πυροτεχνήματος. Δεν ξέρω...τι άλλο δικό του έχεις ακούσει;
 
Απάντηση: Re: Sviatoslav Richter:Στό Ζενίθ τής Ερμηνείας

αυτός, νομίζω, ειδικεύεται στο μπαρόκ. Κάτι από Βιβάλντι έχω ακούσει δικό του αν δεν κάνω λάθος. Δεν μου έκανε καλή εντύπωση...πολύ βεβιασμένος και φιγουρατζής κι όλο ακίζεται σαν κοκότα. Του πυροτεχνήματος. Δεν ξέρω...τι άλλο δικό του έχεις ακούσει;

Έχω με το Μπιόντι τις 4 εποχές, σε opus 111. Στο συγκεκριμένο έργο με ικανοποιεί. Υπάρχουν κάποια στοιχεία στο παίξιμο του, που θα μπορούσαν να τραβηχτούν μέχρι τα παραπάνω συμπεράσματα σου Κώστα, σε μια πολύ αυστηρή κριτική.
 

caerbannog

Established Member
7 May 2008
290
αυτός, νομίζω, ειδικεύεται στο μπαρόκ. Κάτι από Βιβάλντι έχω ακούσει δικό του αν δεν κάνω λάθος. Δεν μου έκανε καλή εντύπωση...πολύ βεβιασμένος και φιγουρατζής κι όλο ακίζεται σαν κοκότα. Του πυροτεχνήματος. Δεν ξέρω...τι άλλο δικό του έχεις ακούσει;

Κώστα έχω και εγώ τις τέσσερις εποχές σε opus 111 (μου αρέσουν πολύ) αλλά τον έχω ακούσει και σε άλλα μπαρόκ (Ταρτίνι και Λοκατέλι που είναι ακόμη καλύτερος και τα θέλω) από φίλους και γνωστούς που μου τον σύστησαν.Συνήθως παίζει με την Europa Galante.Για το παίξιμό του έχεις δίκιο στο βεβιασμένος, παίζει με πολύ γρηγορο τέμπο, αυτό όμως του δίνει έναν ιδιαίτερα δυναμικό και ζωηρό ήχο στα έργα μπαρόκ. Επίσης παίζει χωρίς να "τραβάει" τις νότες, με τρόπο στεγνό και χωρίς "καλολογίες" για να χρησιμοποιήσω ένα φιλολογικό ανάλογο. Αυτός είναι ο λόγος που υποθέτω ότι θα του πηγαίνει και ο Μότσαρτ.Αν θυμάσαι σε ένα νήμα για τα κοντσέρτα για πιάνο (πάλι Μότσαρτ) είχα προτείνει την ερμηνεία του Μπίλσον στην Archiv για τους ίδιους ακριβώς λόγους.Πιστεύω ότι το είδος είναι πολύ στυλιζαρισμένο για ακροβασίες και χάνεται στο τέλος το νόημα.Κάτι σαν την τραγωδία:flipout:Όσο για το φιγουρατζής, ε καλά οι βιολιστές διαπρέπουν στο είδος...-bye-
 
17 June 2006
14,350
είναι απλά εκπληκτικός ο Malcolm Bilson στα κοντσέρτα Μότσαρτ. αλλά έβαλε ένα χεράκι κι ο Gardiner.

Βιολιστές...σε γενικές γραμμές I couldn't agree more. Aλλά, κατά τη γνώμη μου, υπάρχει μία φωτεινή εξαίρεση. Ο Milstein. Του έχω πολύ μεγάλη αδυναμία. Κύρια λόγω του Bach που έχει κάνει. Για μένα, είναι αξεπέραστος.
 
Απάντηση: Re: Sviatoslav Richter:Στό Ζενίθ τής Ερμηνείας

Επίσης παίζει χωρίς να "τραβάει" τις νότες, με τρόπο στεγνό και χωρίς "καλολογίες" για να χρησιμοποιήσω ένα φιλολογικό ανάλογο. Αυτός είναι ο λόγος που υποθέτω ότι θα του πηγαίνει και ο Μότσαρτ.

Εμένα θα μου επιτρέψετε, αλλά αυτή η... low-fat ερμηνευτική προσέγγιση στα κονσέρτα για βιολί του Μότσαρτ δε μ' αρέσει καθόλου. :musicus: Δώστε μου λεγκάτο παίξιμο, εύσαρκο και ελαστικό. :elefant: Γι' αυτό και είμαι επιφυλακτικός ακόμη και στο Χάιφετς που έχω στο δεύτερο. Μου ...στεγνώνει τ' αυτιά. :grandpa:
 

caerbannog

Established Member
7 May 2008
290
είναι απλά εκπληκτικός ο Malcolm Bilson στα κοντσέρτα Μότσαρτ. αλλά έβαλε ένα χεράκι κι ο Gardiner.

Βιολιστές...σε γενικές γραμμές I couldn't agree more. Aλλά, κατά τη γνώμη μου, υπάρχει μία φωτεινή εξαίρεση. Ο Milstein. Του έχω πολύ μεγάλη αδυναμία. Κύρια λόγω του Bach που έχει κάνει. Για μένα, είναι αξεπέραστος.

Πολύ σεμνός και κλειστός χαρακτήρας και μεγάλος τεχνίτης-αν και είχε και αυτός κόλλημα - ψυχαναγκασμό με την τεχνική του. Είναι ίδιον αυτού του πανδύσκολου οργάνου. Κατακτιέται πολύ δύσκολα και μετά όλοι αυτοί πετάγονται από τον ύπνο τους για να επιβεβαιώνουν ότι το "έχουν" ακόμη.Γι αυτό δύσκολα μπορούν να παίξουν σε πολύ μεγάλη ηλικία.Και γι αυτό γίνονται ώρες ώρες υπερφίαλοι.
Να μην ξεχάσουμε και την έκδοση του Καβάκου με την Καμμεράτα του Σαλτσμπουργκ στη Sony.Αξιοπρεπέστατη με ωραίο ήχο, μου άρεσε και την κράτησα. Ο Καβάκος είναι με τα φεγγάρια του...
 

caerbannog

Established Member
7 May 2008
290
Re: Απάντηση: Re: Sviatoslav Richter:Στό Ζενίθ τής Ερμηνείας

Εμένα θα μου επιτρέψετε, αλλά αυτή η... low-fat ερμηνευτική προσέγγιση στα κονσέρτα για βιολί του Μότσαρτ δε μ' αρέσει καθόλου. :musicus: Δώστε μου λεγκάτο παίξιμο, εύσαρκο και ελαστικό. :elefant: Γι' αυτό και είμαι επιφυλακτικός ακόμη και στο Χάιφετς που έχω στο δεύτερο. Μου ...στεγνώνει τ' αυτιά. :grandpa:

Δαμιανέ να υποθέσω ότι πάνω από το εκμέκ δε βάζεις καϊμάκι αλλά παρφαί; Είσαι κατά Πιλαλί παρφαί άτομο; -bye-
 
17 June 2006
14,350
Θεωρώ την απόλυτη έκδοση του 5ου κοντσέρτου Μότσαρτ αυτή εδώ, στην Orfeo:

C713062I.jpg


4 μεγάλοι σε εκτελέσεις που διατρέχουν τον περασμένο αιώνα.
Ο Milstein συνοδεύεται εδώ από Bohm και είναι σε δική του κατηγορία.
Αλλά αυτό το περίμενα - η έκπληξη για μένα ήταν η Erica Morini.
 
Last edited:
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Sviatoslav Richter:Στό Ζενίθ τής Ερμηνείας

Δαμιανέ να υποθέσω ότι πάνω από το εκμέκ δε βάζεις καϊμάκι αλλά παρφαί; Είσαι κατά Πιλαλί παρφαί άτομο; -bye-

Κοίταξε... μου έχουν στοχοποιήσει τη χοληστερίνη και τα ζακχαρώδη σε ότι απολαμβάνεται δια της γεύσης και με έχουν απειλήσει ευθέως με ζοφερό μέλλον αν δεν υπακούσω. :shot:

Στο Μότσαρτ τουλάχιστον, δε θα κάνω δίαιτα! :rolleyes:

Ευθύμιε, νομίζω καταλαβαινόμαστε... ;)
 

caerbannog

Established Member
7 May 2008
290
Κι αν δεν καταλαβαινόμαστε, υπάρχει πάντοτε το σούμο για να λύσουμε οποιαδήποτε παρεξήγηση...
 
Ξέθαψα στη δισκοθήκη μου, υποτιμημένο σπανιότατο απόκτημα από εκλεκτό φίλο, βινυλιάκι άθλιας ποιότητας της διαβόητης φτηνιάρικης γαλλικής εταιρείας Musidisc, με σοβιετική ηχογράφηση απροσδιορίστου - μεγάλης - ηλικίας. Το 5ο κονσέρτο του Μότσαρτ με τον Όιστραχ, τη Φιλαρμονική της Μόσχας και τον Αλεξάντερ Γκάουκ.

Ουάου! :proud: Ρωμαλέο παίξιμο αλλά με μεταξένια υφή - ο γνώριμος 'μεγάλος' ήχος του Όιστραχ - γάργαρες φράσεις αλλά και εντυπωσιακή ευκινησία. Μου έφερε στο νου τον τρόπο που ο μακαρίτης ο Μπελούτσι υπερνικούσε την αδράνεια της μεγάλης μάζας του στους Blues Brothers.

Ηχογράφηση low-fi but who gives a damn. :rolleyes:

Που 'ναι ρε γμτο τα βινυλιάκια μου από τη Λειψία! :motz:
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Προσωπικά είμαι απολύτως ικανοποιημένος σάν ´πακέτο´απο τον Grumiaux στην Philips Duo.
Eπίσης απο τό εντελώς low budget ειδικά στά Νο 3 και 5 μήν υποτιμάτε τήν εξαιρετική Νishizaki με την Capella Istropolitana από Naxos.
Y.Γ.
Ευθύμιε και Δαμιανέ οχι και σούμο παίδες.
Οποιος έχει μερικώς ´παχειά σκιά´ανήκει στην κατηγορία ´Ελαφρών Βαρών´,ό ίδιος...Η σκιά του δεν μάς αφορά.:flipout::flipout::grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 
Οποιος έχει μερικώς ´παχειά σκιά´ανήκει στην κατηγορία ´Ελαφρών Βαρών´,ό ίδιος...Η σκιά του δεν μάς αφορά.:flipout::grinning-smiley-043

Αφού ξέρεις, αυτά είναι κόλπα ανορεξικών προτεσταντών στην υπηρεσία των ασφαλιστικών εταιρειών. :marchmellow: Και τώρα που έχουν 'δηλητηριαστεί' από την τοξική απληστία τους θα μας βάλουν ποινή και στις μπουκιές! :frusty:
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Αφού ξέρεις, αυτά είναι κόλπα ανορεξικών προτεσταντών στην υπηρεσία των ασφαλιστικών εταιρειών. :marchmellow: Και τώρα που έχουν 'δηλητηριαστεί' από την τοξική απληστία τους θα μας βάλουν ποινή και στις μπουκιές! :frusty:

:grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
Να επιστρέψει η ´Ηθική´στό Σύστημα.:flipout::flipout:
 

caerbannog

Established Member
7 May 2008
290
Re: Απάντηση: Sviatoslav Richter:Στό Ζενίθ τής Ερμηνείας

Αφού ξέρεις, αυτά είναι κόλπα ανορεξικών προτεσταντών στην υπηρεσία των ασφαλιστικών εταιρειών. :marchmellow: Και τώρα που έχουν 'δηλητηριαστεί' από την τοξική απληστία τους θα μας βάλουν ποινή και στις μπουκιές! :frusty:


Τοξική ή Ταξική;
Ο Όιστραχ πάντως δεν καταλάβαινε από δίαιτες (ούτε της Βορμς ούτε τις άλλες).
 

caerbannog

Established Member
7 May 2008
290
Θα μπορούσε κάποιος φίλος που έχει το κουτί της Brilliant με τον Όιστραχ να μας πει περί Μότσαρτ; Το κουτάκι το ψάχνω αλλά μόνο από στοκ πια...
 
17 June 2006
14,350
Θα μπορούσε κάποιος φίλος που έχει το κουτί της Brilliant με τον Όιστραχ να μας πει περί Μότσαρτ; Το κουτάκι το ψάχνω αλλά μόνο από στοκ πια...

δεν το έχω το κουτί, Ευθύμιε. Αλλά θα τον απέφευγα στις περιπτώσεις που έχει και το ρόλο του Δ/ντή Ορχήστρας. Τις μουσικές του ιδιότητες σαν βιολιστή δεν τις συζητώ. Αλλά τις ορχήστρες, όποτε διηύθηνε, τις πήγαινε αργά. Πολύ αργά για τα γούστα μου. Στον Μότσαρτ, η ορχήστρα πρέπει να είναι "σπίρτο μοναχό" για να σταθεί ο διάλογος με τον σολίστ.

Τα ίδια παθαίνω και με τον Ροστρό όποτε διευθύνει: πήρα το κοντσέρτο Προκόφιεφ που έβγαλε με σολίστ τον Πλετνιόφ. Εξαιρετικός δίσκος Πιάνου. Την ορχήστρα να μην τη συζητάμε καλύτερα: σέρνεται, λές και τα πόδια της είναι από μολύβι. :rolleyes: