προβληματισμός:πως πρέπει να παίζει ένα σύστημα?

triangle

AVClub Enthusiast
2 July 2006
813
ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ
Είμαι πλέον πεπεισμένος ότι οι ενισχυτές έχουν μια βέλτιστη περιοχή λειτουργίας που είναι άμεσα εξαρτημένη από τα ηχεία που οδηγούν,όπως και αυτά έχουν την δική τους και όλα αυτά σαν ένα σύνολο θα έχουν την δική τους βελτιστηπεριοχη σε έναν συγκεκριμένο χώρο.Οτι αλλάξει από τα τρία,ανάλογος που και πόσο επηρεάζει το καθένα αλλάζει λίγο, η περισσότερο και η βέλτιστη περιοχή.Οπως και το ότι ο χώρος ορίζει το ποσο σωστά και δυνατά θα μπορεί να παίξει ένα σύστημα άσχετα τι θα βάλουμε εμείς...
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,203
Αγιοι Αναργυροι
αν ο χώρος μπορεί να δεχτεί επεμβάσεις χάριν της ακουστικής, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι εξαιρετικό ακόμα και σε υψηλές εντάσεις.
 

PetVoul

Established Member
25 May 2020
230
αν ο χώρος μπορεί να δεχτεί επεμβάσεις χάριν της ακουστικής, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι εξαιρετικό ακόμα και σε υψηλές εντάσεις.
Στις υψηλές εντάσεις τα ακουστικώς ουσιώδη στοιχεία της μουσικής για την αναπαραγωγή των οποίων δαπανάται χρόνος και χρήμα πάνε ...περίπατο. Εάν ακούς λόγου χάριν μια συμφωνική ορχήστρα σε τριπλάσια ένταση αυτής μιας αίθουσας ικανοποιείς απλά την ματαιοδοξία σου και μόνο. Στο rock υπάρχει περιθώριο ...πάθους αλλά τα περί λάθους ισχύουν... Χρόνια Πολλά σε όλους!
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,203
Αγιοι Αναργυροι
Στις υψηλές εντάσεις τα ακουστικώς ουσιώδη στοιχεία της μουσικής για την αναπαραγωγή των οποίων δαπανάται χρόνος και χρήμα πάνε ...περίπατο. Εάν ακούς λόγου χάριν μια συμφωνική ορχήστρα σε τριπλάσια ένταση αυτής μιας αίθουσας ικανοποιείς απλά την ματαιοδοξία σου και μόνο. Στο rock υπάρχει περιθώριο ...πάθους αλλά τα περί λάθους ισχύουν... Χρόνια Πολλά σε όλους!
συμφωνική δεν θα ακούσεις σε τρελές εντάσεις -ποιός το κάνει άλλωστε αυτό;;
για ροκιές και μεταλλιές λέω για το ξεχαρμάνιασμα.....
ρεύμα για τα ηχεία υπάρχει, η θέση τους στον χώρο είναι αυτή που πρέπει, η πηγή μελετημένη και ο χώρος χωρίς ..ηχώ.
δεν θα πεις "χαμήλωσέ το" γιατί ενοχλεί ο ήχος.. θα πεις "ας το χαμηλώσω τώρα" για να μην σε πουν οι γείτονες ..σατανά
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,457
Θεσσαλονίκη
Προσωπικα τις μεγαλυτερες δυναμικες αντιθεσεις σε συμφωνικες τις ακουω. Αναγκαστικα για να ακουσεις τον ψίθυρο γκαζωνεις και οταν ερθει το ξεσπασμα γινεται χαμος. Επισης στη συμφωνικη ειναι που χρειαζεσαι την καλυτερη στερεοφωνικη εικονα γιατι εχεις περισσοτερα οργανα ή ομαδες οργανων χωροθετημενα στο ιδιο διαστημα. Και αυτο ειναι απαιτητικο και ως προς τα μηχανηματα και ως προς το χωρο και τη συμμετρια του στησιματος
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,203
Αγιοι Αναργυροι
Προσωπικα τις μεγαλυτερες δυναμικες αντιθεσεις σε συμφωνικες τις ακουω. Αναγκαστικα για να ακουσεις τον ψίθυρο γκαζωνεις και οταν ερθει το ξεσπασμα γινεται χαμος. Επισης στη συμφωνικη ειναι που χρειαζεσαι την καλυτερη στερεοφωνικη εικονα γιατι εχεις περισσοτερα οργανα ή ομαδες οργανων χωροθετημενα στο ιδιο διαστημα. Και αυτο ειναι απαιτητικο και ως προς τα μηχανηματα και ως προς το χωρο και τη συμμετρια του στησιματος
πολύ καλά τα λες, αλλά στις ροκομεταλλιές μιλάμε για τρελά γκάζια.
στις συμφωνικές αρκεί να είναι η ένταση σε απλά μεσο/υψηλά επίπεδα.
στην ουσία, η διαφορά της συναυλίας όταν είσαι κοντά στην μπάντα, με το μέγαρο μουσικής.. σε αυτό ακούς σε ικανοποιητική ένταση, στην συναυλία με τους ροκάδες δεν ακούς την σκέψη σου...
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,640
Kως
πολύ καλά τα λες, αλλά στις ροκομεταλλιές μιλάμε για τρελά γκάζια.
στις συμφωνικές αρκεί να είναι η ένταση σε απλά μεσο/υψηλά επίπεδα.
στην ουσία, η διαφορά της συναυλίας όταν είσαι κοντά στην μπάντα, με το μέγαρο μουσικής.. σε αυτό ακούς σε ικανοποιητική ένταση, στην συναυλία με τους ροκάδες δεν ακούς την σκέψη σου...
Αυτά τα τρελά γκάζια δεν εισάγουν κάποια μορφής παραμόρφωση;
Επειδή βρέθηκα σε live rock ,λίγες φορές,στα πλαίσια της ισοπολιτείας (χαχα)..
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,203
Αγιοι Αναργυροι
Αυτά τα τρελά γκάζια δεν εισάγουν κάποια μορφής παραμόρφωση;
Επειδή βρέθηκα σε live rock ,λίγες φορές,στα πλαίσια της ισοπολιτείας (χαχα)..
το αν και πόση, εξαρτάται από πολλά.. τα ξέρεις ρε Γιάννη.
ισχύς/ ρεύμα ενισχυτή, ευαισθησία ηχείου, ικανότητα χώρου, πηγή, λίγα που πρόχειρα μου ήρθαν στο μυαλό...

με την 1η ευκαιρία θα χώσω και εδώ τρελά γκάζια και θα πω λεπτομέρειες.
πάντως στο προ-προηγούμενο σπίτι που ουσιαστικά δεν υπήρχε "απέναντι" τοίχος από τα ηχεία, με ευκολία το σύστημα έπιανε εκκωφαντικές εντάσεις ακόμα και με τα NM acoustics classic AD-F των 100w.
μέχρι που άκουγα τα πηνία να τερματίζουν χωρίς το παραμικρό "μπουρμπούλιασμα".
στο ίδιο σπίτι η Αρτεμις έχει πιάσει ακόμα υψηλότερη ένταση χωρίς να "χτυπήσει" πηνίο. Τα τύμπανα πόνεσαν, κάτι κρυστάλινα μέσα σε "συνθετάκι" τρίξανε, με τα βατόμετρα να κινούνται γύρω από τα 30+w.
ενοχλητική παραμόρφωση -να πεις "έδωσε ότι είχε" , δεν ακούσαμε.
και όλα αυτά με πικάπ!
 

vsklav

AVClub Enthusiast
13 September 2012
1,061
Αθηνα, Κεραμεικος
Αυτά τα τρελά γκάζια δεν εισάγουν κάποια μορφής παραμόρφωση;
Επειδή βρέθηκα σε live rock ,λίγες φορές,στα πλαίσια της ισοπολιτείας (χαχα)..

με καλό ηχολήπτη, επαγγελματίες μουσικούς και καλό στήσιμο σε κλαμπ γίνονται θαύματα. ακόμα και σε καταγώγια με μουσικές metal όχι ροκ.
μπορείς να ακούσεις κιθάρα death/black metal με ήχο "μακαρονάκι κοφτό" όπως λέει και ο Γεωργίου χαχαχα
 
  • Haha
Reactions: vlad66

n_olympios

Supreme Member
17 June 2006
3,618
Αγνοώ τα high-end συστήματα του Beethoven ή του Mahler ή του Bruckner, αλλά έχω την αμυδρά εντύπωση ότι μάλλον θα συμφωνούσουν με την θέση σου, αναλογιζόμενος ότι πιθανόν τους ήταν χρήσιμες κατά την εκτέλεση των έργων τους τόσο οι χαμηλές, όσο οι υψηλές και οπωσδήποτε οι μεσαίες συχνότητες.

Για τους άλλους ενδεχομένως, αλλά ο Beethoven θα έλεγε σίγουρα "δε με χέζετε κι εσείς με τις συχνότητές σας".
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,640
Kως
με καλό ηχολήπτη, επαγγελματίες μουσικούς και καλό στήσιμο σε κλαμπ γίνονται θαύματα. ακόμα και σε καταγώγια με μουσικές metal όχι ροκ.
μπορείς να ακούσεις κιθάρα death/black metal με ήχο "μακαρονάκι κοφτό" όπως λέει και ο Γεωργίου χαχαχα
Πάντως στα live ,hard Rock στην Βόρεια Ευρώπη συστήνονται ωτοασπίδες και για τους υπαλλήλους του κλειστού χώρου,τους μουσικούς κ.λ.π. μιλάω για παλιότερα..
Δεν έχω πάει σε πολλά,μόνο κάτι εξορμήσεις για μεγάλα ονόματα,που ανήκαν στην ροκ και λογω παρέας.
Όμως σε μπροστινές θέσεις με δύο σετ ντράμς και ηλεκτρικές κιθάρες να ξερνάνε φωτιές ,δεν ξέρω αν μπορεί αυτό να μεταφερθεί σε οικιακό περιβάλλον χωρίς παραμόρφωση .
Αφού το αναμνηστικό δισκάκι που πάντα αγοράζω στην είσοδο,σε κάθε συναυλία,(συνήθως από άλλη πόλη της tour ),είναι παρόμοιας ηχογράφησης.
Δεν μπορώ να πω με σιγουριά ,δεν έχω εμπειρίες από τέτοιας μουσικής κατηγορίας live.
Δεν λέω για τέτοια όπως

.

Αλλά για κάτι πολύ βαρειά που με πάει ο γιός.
 

vsklav

AVClub Enthusiast
13 September 2012
1,061
Αθηνα, Κεραμεικος
Είναι ωραίο συναίσθημα να ακούς την παραμόρφωση "απαραμόρφωτα"! Δυστυχώς δε το χω καταφέρει σπίτι μου ακόμα.

Αλλά έχοντας ακούσει κανά δυο άλλα συστήματα είναι εφικτό, αρκεί να βολεύει ο χώρος και να γίνουν πολύ προσεκτικά ματσαρίσματα, αλλά γίνεται. Αλλά θέλει να σπρώξεις αρκετά λεφτά, δυστυχώς....

@westsound τι ωραία να σε τραβάει ο γιός στα βαριά! Μπράβο σας!
 
  • Like
Reactions: westsound

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,640
Kως
Είναι ωραίο συναίσθημα να ακούς την παραμόρφωση "απαραμόρφωτα"! Δυστυχώς δε το χω καταφέρει σπίτι μου ακόμα.

Αλλά έχοντας ακούσει κανά δυο άλλα συστήματα είναι εφικτό, αρκεί να βολεύει ο χώρος και να γίνουν πολύ προσεκτικά ματσαρίσματα, αλλά γίνεται. Αλλά θέλει να σπρώξεις αρκετά λεφτά, δυστυχώς....

@westsound τι ωραία να σε τραβάει ο γιός στα βαριά! Μπράβο σας!
Παίρνει το αίμα του πίσω , επειδή τον τραβούσα σε εκθέσεις από μικρό.
Άκουσα κ εγώ διάφορα συστήματα να αναπαράγουν death/heavy/iron metal..
Δεν μπορώ να κρίνω,ότι υπήρχε separation και σαφέστατος διαχωρισμός οργάνων, φωνών δεν μπορώ να μην το παραδεχτώ, αλλά για τα ουρλιαχτά,τις στριγγλιές τα κιθαριστικά σόλο σε παροξυσμό δεν ξέρω...
Σίγουρα σε τέτοιες εντάσεις παίζει ρόλο το ματσάρισμα και κάποιες παράμετροι..
Με μεγάλα Magnepan,'ελαφρότερες' μορφές heavy μπορεί να μην υπήρχε 'επικαλυπτικότητα'(δικός μου όρος), αλλά ζοριζόταν το ηχείο..
Στα VC 7
είχα την εντύπωση της 'μείωσης όγκου'.
Μικρή η εμπειρία μου..με τέτοια ειδη
 

PetVoul

Established Member
25 May 2020
230
Για τους άλλους ενδεχομένως, αλλά ο Beethoven θα έλεγε σίγουρα "δε με χέζετε κι εσείς με τις συχνότητές σας".
Έχω την εντύπωση ότι μάλλον αγνοείς το τι προσέφερε ο Beethoven στον ήχο της συμφωνικής ορχήστρας...
 

PetVoul

Established Member
25 May 2020
230
το αν και πόση, εξαρτάται από πολλά.. τα ξέρεις ρε Γιάννη.
ισχύς/ ρεύμα ενισχυτή, ευαισθησία ηχείου, ικανότητα χώρου, πηγή, λίγα που πρόχειρα μου ήρθαν στο μυαλό...

με την 1η ευκαιρία θα χώσω και εδώ τρελά γκάζια και θα πω λεπτομέρειες.
πάντως στο προ-προηγούμενο σπίτι που ουσιαστικά δεν υπήρχε "απέναντι" τοίχος από τα ηχεία, με ευκολία το σύστημα έπιανε εκκωφαντικές εντάσεις ακόμα και με τα NM acoustics classic AD-F των 100w.
μέχρι που άκουγα τα πηνία να τερματίζουν χωρίς το παραμικρό "μπουρμπούλιασμα".
στο ίδιο σπίτι η Αρτεμις έχει πιάσει ακόμα υψηλότερη ένταση χωρίς να "χτυπήσει" πηνίο. Τα τύμπανα πόνεσαν, κάτι κρυστάλινα μέσα σε "συνθετάκι" τρίξανε, με τα βατόμετρα να κινούνται γύρω από τα 30+w.
ενοχλητική παραμόρφωση -να πεις "έδωσε ότι είχε" , δεν ακούσαμε.
και όλα αυτά με πικάπ!
Είναι όλα τα παραπάνω ένας πολύ απλός λόγος που οι κεφαλές της Denon δεν θα είναι (και πολύ καλά θα κάνουν) στις προτιμήσεις σου...
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,802
Αν θυμαμαι καλα ο Βλαδιμηρος εχει μια DL160 και μαλιστα του αρεσει πολυ απ οτι μου ειπε.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,203
Αγιοι Αναργυροι
Αν θυμαμαι καλα ο Βλαδιμηρος εχει μια DL160 και μαλιστα του αρεσει πολυ απ οτι μου ειπε.
καλά θυμάσαι.
είναι όντως από τις αγαπημένες μου, ειδικά από τότε που την έβγαλα από το yamamoto..
θα έχεις ξεχάσει φαντάζομαι ότι στην είχα στείλει πριν 2 χρόνια περίπου να την περάσεις ένα τσεκ και να την ακούσεις για να δεις την κατάστασή της.
μου είχες πει ότι ακίδα και ανάρτηση ήταν σε τέλεια κατάσταση, με το στέλεχος να έχει λίγη φθορά. (κεφαλή από το '07 παρακαλώ)
την προσφωνώ χαϊδευτικά "ντίβα" :LOL: (αλλά ούτε αυτό θα θυμάσαι γέροντα...) 🤣
 

n_olympios

Supreme Member
17 June 2006
3,618
Έχω την εντύπωση ότι μάλλον αγνοείς το τι προσέφερε ο Beethoven στον ήχο της συμφωνικής ορχήστρας...
Απολύτως λανθασμένη εντύπωση. :)

Μάλλον έπρεπε να συμπληρώσω "λόγω της κουφαμάρας του" για να γίνει κατανοητός ο αστεϊσμός...