ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ...Απαραίτητο εργαλείο ή 'Πεταμένα Λεφτά'

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Ωστόσο, εγώ ο ημιμαθής άλλο απλό δεν καταλαβαίνω. Αφού τα players έχουν κάποιο στάδιο εξόδου, γιατί αυτό το στάδιο να μην είναι σε θέση να κάνει αυτά που κάνει ένας προενισχυτής; Τουλάχιστον στα ακριβά (ή και πανάκριβα) players.
Καταλαβαίνεις πολύ καλά.Τα στάδια εξόδου των σύγχρονων συσκευών (cd player, dac, phono stage, tuner) έχουν εξόδους που ματσάρουν τους τελικούς και τους οδηγούν επαρκέστατα.(Στην πράξη είναι ενεργά αναλογικά κυκλώματα ενίσχυσης.Προενισχυτές δηλαδή χωρίς ρυθμιστικό έντασης).Απλά από κάπου πρέπει να μπορούμε να επιλέξουμε την πηγή και να ρυθμίσουμε την ένταση.Αυτό ακριβώς κάνει ένας παθητικός.Για να αγοράσουμε ενεργό προενισχυτή που να μην επεμβαίνει στο σήμα με χρωματισμούς και παραμόρφωση(πρακτικά τέτοιο μηχάνημα δεν υπάρχει) πρέπει να τα ακουμπήσουμε χοντρά...Ιδού και το υπαρξιακό ερώτημα του thread για 'πεταμένα λεφτά'.....
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,546
Θεσσαλονικη
Ετσι ακαδημαικα μπορω να ρωτησω,αν ενας παθητικος προ δεν παραμορφωνει το σημα? η μηπως το παραμορφωνει λιγοτερο η διαφορετικα ?
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Ένας παθητικός έχει μόνο παθητικά και ελάχιστα εξαρτήματα: Bύσματα,κοντά καλώδια,επιλογέα,ρυθμιστικό(ποτενσιόμετρο)...
Ένας ενεργός έχει όλα τα παραπάνω + μετασχηματιστές + ολοκληρωμένα κυκλώματα + τρανζίστορς + πυκνωτές + αντιστάσεις + πλακέτες για να κολληθούν όλα αυτά.Είναι δε ενεργό κύκλωμα.Δουλεύει δηλαδή με ρεύμα...Μαντέψτε λοιπόν που το σήμα παραμορφώνεται περισσότερο...
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,546
Θεσσαλονικη
Αυτο το ξερω και για αυτο σε ρωτω τι πιστευεις,οτι ο παθητικος δεν παραμορφωνει η παραμορφωνει λιγοτερο η διαφορετικα.Αν ενας ενεργος ειναι καλοσχεδιασμενος μπορει να ελαχιστοποιησει τις διαφορες,ενας παθητικος κουβαλαει για παντα μαζι του τον ηχητικο χαρακτηρα του ποντεσιομετρου ,των επαφων,του καλωδιου κλπ ,ποιος δεν εχει λοιπον ηχητικο χαρακτηρα?Αν ηταν τοσο απλα τα πραγματα ακομη και στους ολοκληρομενους δεν θα προσεχαν τοσο το τμημα του προ ,θα εβαζαν τον επιλογεα πηγης και απο εκει κατευθειαν ποντεσιομετρο.Αν εχεις προσεξει υπαρχουν ολοκληρομενοι που εχουν εξαιρετικους προ
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Σαν λύση ανάγκης αγόρασα κάποτε έναν Qed παθητικό. Έναν επιλογέα δλδ, με ποτεσιόμετρο θυλικά RCA και κουτάκι.
Επίσης σε άλλη διαφορετική στιγμή επειδή το ποτεσιόμετρο μου φάνηκε μάπα το άλλαξα με μπλέ Alps.
Και στις δύο παραπάνω περιπτώσεις ο Balanced Audio Technology VK-20 (προενισχυτής φίλου) ήταν πιο ουδέτερος (με διαφορά!).

Ίσως λοιπόν δεν χρειάζεται να είμαστε απόλυτοι.
 

Dimosthenis

Supreme Member
17 June 2006
3,277
Ένας παθητικός έχει μόνο παθητικά και ελάχιστα εξαρτήματα: Bύσματα,κοντά καλώδια,επιλογέα,ρυθμιστικό(ποτενσιόμετρο)...
Ένας ενεργός έχει όλα τα παραπάνω + μετασχηματιστές + ολοκληρωμένα κυκλώματα + τρανζίστορς + πυκνωτές + αντιστάσεις + πλακέτες για να κολληθούν όλα αυτά.Είναι δε ενεργό κύκλωμα.Δουλεύει δηλαδή με ρεύμα...Μαντέψτε λοιπόν που το σήμα παραμορφώνεται περισσότερο...

Τη αποψη αυτη υποστηρίζουν πολλοί, αλλα υπάρχει ενα μεγάλο αλλά!
Αν ηταν η σωστότερη λύση δεν θα επρεπε να ειναι και η πιο αποδεκτή?
Δηλαδή τοτε ολοι θα χρησιμοποιούσαμε παθητικό προενισχυτή, πράγμα που δεν συμβαίνει οπως γνωρίζεις!
Εχω ακουσει σε συστημα κορυφαίο παθητικό να παιζει σούπα!
Αυτο δεν σημαινει πως δεν ηταν καλός πιστεύω αλλα πως δεν ταιριαζε με τον ενισχυτή που οδηγουσε.
Καταλήγω πως το σωστότερο ειναι το ματσάρισμα! Γιαυτο και οι περισσότεροι χρησιμοποιουν ζευγάρι προ- ενισχυτη ίδιας εταιρίας, ή καταλήγουν σε εναν ολοκληρωμένο που εχει τα συν του σ αυτον το τομέα!
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Τη αποψη αυτη υποστηρίζουν πολλοί, αλλα υπάρχει ενα μεγάλο αλλά!
Αν ηταν η σωστότερη λύση δεν θα επρεπε να ειναι και η πιο αποδεκτή?
Δηλαδή τοτε ολοι θα χρησιμοποιούσαμε παθητικό προενισχυτή, πράγμα που δεν συμβαίνει οπως γνωρίζεις!
Εχω ακουσει σε συστημα κορυφαίο παθητικό να παιζει σούπα!
Αυτο δεν σημαινει πως δεν ηταν καλός πιστεύω αλλα πως δεν ταιριαζε με τον ενισχυτή που οδηγουσε.
Καταλήγω πως το σωστότερο ειναι το ματσάρισμα! Γιαυτο και οι περισσότεροι χρησιμοποιουν ζευγάρι προ- ενισχυτη ίδιας εταιρίας, ή καταλήγουν σε εναν ολοκληρωμένο που εχει τα συν του σ αυτον το τομέα!
1) Το ότι δεν είναι ευρέως αποδεκτοί οι παθητικοί δε σημαίνει ότι είναι κατώτερη λύση.Για σκέψου πόσο λιγότερο τζίρο θα είχαν οι εταιρίες αν δεν πουλούσαν καθόλου ενεργούς προενισχυτές.(Άλλο να πουλάς μόνο μήλα και άλλο να πουλάς μήλα και πορτοκάλια). 2) Δεν μπορεί να 'άκουσες' κορυφαίο παθητικό γιατί απλά οι παθητικοί (πόσο μάλλον οι κορυφαίοι)ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ...Μάλλον τ'αυτιά σου είχαν πρόβλημα τη συγκεκτιμένη μέρα ή το πρόγραμμα ή κάτι άλλο στο υπόλοιπο σύστημα... 3) Συμφωνούμε για προ και τελικούς της ίδιας εταιρίας αλλά σε υψηλά επίπεδα τιμών και κατασκευαστών με πολύ πολύ αυστηρές προδιαγραφές. 4) Εγώ ότι γράφω στο thread το τεκμηριώνω με παραδείγματα και τεχνική ανάλυση(θα το καταλάβεις αν διαβάσεις όλα μου τα posts). Εσύ μας λές θεωρίες και ιστορίες ...Έτσι και γω είμαι .... αστροναύτης.
 
Last edited:
Οι παθητικοί προ είναι καλό πράμα στη θεωρία.

Όταν έχουμε δηλαδή μια πηγή με βαρβάτο στάδιο εξόδου (=ακριβή, ακριβότατη ίσως?) η οποία να μη καταλαβαίνει από μακρυά ιντερκονέκτ και ποτενσιόμετρα στο...δρόμο.

Αλλά επειδή σε γήινες τιμές αυτό απλά δεν..., αγοράζουμε προενισχυτές για να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας.

Ή μήπως υπάρχει??? Ποιες προσιτές πηγές μπορούν να οδηγήσουν κατευθείαν τελικό, και μάλιστα με έναν παθητικό προ ενδιάμεσα? Και αν τελικά μπορούν, τι γίνεται με το πικάπ ή το ραδιόφωνό ή το mp3 μας? Αυτά μάλλον δε μπορούν...

Και σαφέστατα οι παθητικοί προ ακούγονται. Άλλο το μπλε alps, άλλο το μαύρο... Για να μη μιλήσω για κολλήσεις και για καλώδια...
 

Dimosthenis

Supreme Member
17 June 2006
3,277
ONGAKU αν εγραφες χωρις ειρωνιες και προσωπικους χαρακτηρισμούς θα ηταν καλύτερα.
Οταν λεμε ακουω μια συσκευή εννοούμε παντα οτι ακουμε την παρέμβαση αυτης στο σύνολο ενος ηχητικου συστήματος και φυσικα ακουμε αυτη την παρέμβαση απο τα ηχεία με τα αυτιά μας!
Και εγω ξερεις θα μπορουσα να σε χαρακτηρίσω κουφό, αλλα αυτο δεν εχει να προσφέρει τιποτα στο συγκεκριμένο θέμα, γιαυτο δεν θα ασχοληθώ με το πόσο καλα ακους, εξ άλλου δεν το θεωρώ σωστό, αλλα ουτε και ενδιαφέρει κανεναν!
Δεν ειπα πουθενα οτι ειναι κατώτερη λύση οι παθητικοι, λάθος κατάλαβες. Ειπα οτι θα ηταν η αποδεκτή λύση και εννοώ το σύνολο των μουσικόφιλων. Οταν σου ειπα ακουσα κορυφαίο παθητικό πρό το κορυφαίο ηταν η έκφραση του Π.Κ. που τον ειχε κανει τεστ στον ΗΧΟ πριν 4-5 χρόνια και μάλιστα πολύ ακριβός. Αν αναρωτιέσαι πως τον άκουσα, απλα τυχαίνει να γνωρίζω καλα τον κατασκευαστή του που τον ειχε φερει Θεσ/νίκη. στο συγκεκριμένο συστημα δεν επαιξε καθόλου καλα, αλλα δεν λεω πως φταιει ο προ γιατι οταν δοκιμάστηκε με αλλο σε ενισχυτών επαιξε σαφως πολύ καλύτερα! Δεν θελω να πω περισσότερο γιαυτο, απλα κραταω την εμπειρία που ειχα απο αυτη την ακρόαση.
Γιαυτο και καταλήγω πως το σωστό ματσαρισμα ειτε με ενεργητικό ειτε με παθητικό ειναι το παν!
Οσον αφορα τεχνικους ορους, αντιστάσεις εισόδου εξόδου κ.λ.π. επειδή πρόκειται για εμπεδήσεις που ως γνωστό εξαρτώνται απο την συχνότητα και εχουν διαφορετική τιμη για καθε τιμη συχνότητας αμα αρχίσουμε να τ αναλύουμε θα παει πολύ μακρυά η βαλίτσα και σε ακατανόητα για τους περισσότερους γιαυτο τα προσπερνώ.
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,546
Θεσσαλονικη
Αφου καλε μου φιλε Ongakou,εχεις βγαλει τα προσωπικα σου συμπερασματα και την προσωπικη σου κριση,γιατι θετεις το ερωτημα?Γραψε απλως οτι ολοι οι ενεργοι προ ειναι πεταμενα λεφτα και τελειωσε το θεμα .Αν εγω εχω βρει την ηχητικη μου νιρβανα στο Χ συστημα θα ρωτησω τον Στεργιο η τον Δημοσθενη?δεν νομιζω να τους πεφτει λογος,αν ομως εχω τους προβληματισμους ,και αυτοι ειναι ουσιαστικοι, τοτε ζητω την αποψη τους.Στο δογματισμο δεν χρειαζομαστε βοηθεια ,αφου εσυ εχεις αυτη την καθετη και κατηγορηματικη αποψη ,εμεις τι χρειαζομαστε?
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Αφου καλε μου φιλε Ongakou,εχεις βγαλει τα προσωπικα σου συμπερασματα και την προσωπικη σου κριση,γιατι θετεις το ερωτημα?Γραψε απλως οτι ολοι οι ενεργοι προ ειναι πεταμενα λεφτα και τελειωσε το θεμα .Αν εγω εχω βρει την ηχητικη μου νιρβανα στο Χ συστημα θα ρωτησω τον Στεργιο η τον Δημοσθενη?δεν νομιζω να τους πεφτει λογος,αν ομως εχω τους προβληματισμους ,και αυτοι ειναι ουσιαστικοι, τοτε ζητω την αποψη τους.Στο δογματισμο δεν χρειαζομαστε βοηθεια ,αφου εσυ εχεις αυτη την καθετη και κατηγορηματικη αποψη ,εμεις τι χρειαζομαστε?
Δηλαδή δεν πρέπει να συζητάμε? Ίσα ίσα νομίζω πως μέσα από την κουβέντα και τα επιχειρήματα βγαίνουν συμπεράσματα χρήσιμα.Αλλιώς προς τι το forum? Απλά πιστεύω πως όλα αυτά που υποστηρίζουμε πρέπει να τα τεκμηριώνουμε κιόλας...οκ
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
ONGAKU αν εγραφες χωρις ειρωνιες και προσωπικους χαρακτηρισμούς θα ηταν καλύτερα.
Δεν σε προσέβαλα ούτε σε είπα κουφό...Εννοούσα ότι κάτι δεν πήγε καλά εκείνη την ημέρα στην αλυσίδα αναπαραγωγής που ξεκινά από το ρεύμα και τελειώνει στ' αυτιά μας...Οτιδήποτε πήγε στραβά δεν είχε να κάνει με τον παθητικό αλλά με οτιδήποτε άλλο...Αυτό πιστεύω και επιμένω οκ...
 
Δηλαδή δεν πρέπει να συζητάμε? Ίσα ίσα νομίζω πως μέσα από την κουβέντα και τα επιχειρήματα βγαίνουν συμπεράσματα χρήσιμα.Αλλιώς προς τι το forum? Απλά πιστεύω πως όλα αυτά που υποστηρίζουμε πρέπει να τα τεκμηριώνουμε κιόλας...οκ

Σωστότερη τεκμηρίωση από τις ακροάσεις που έχουμε κάνει δε νομίζω να υπάρχει.

Οι περισσότεροι απο μας δε γενηθήκαμε χθες κύριε ονγκάκου μας.

Και το να πιστεύεις ότι οι εταιρίες θεωρούν ότι οι παθητικοί προ είναι καλύτεροι αλλά δεν τους παράγουν επειδή δεν έχουν μεγάλο περιθώριο κέρδους είναι αρκετά αστείο IMHO...
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,546
Θεσσαλονικη
Ακριβως και εγω αυτης της αποψεως ειμαι,οτι οταν εχουμε ενα προβληματισμο τον συζηταμε,δεν λεμε τον αλλον αστροναυτη.Αν εσυ μεσα απο τις ακουστικες εμπειριες εχεις καταληξει σε παθητικο προ,εκανες πολυ καλα,αφου πιστευεις οτι αυτος σου αρεσει περισσοτερο Τωρα το αν ενας παθητικος ειναι ,πρακτικα,πιο ουδετερος απο ενα ενεργο ειναι ενα αλλο θεμα και εκει νομιζω οτι διαφερουν οι αποψεις μας,αλλα θα πρεπει,κατ αρχας να δεχθεις ,οτι ολοι οι προ ,ενεργοι και παθητικοι επιρρεαζουν το σημα.Απο εκει και επειτα αρχιζουμε να ψαχνουμε ποιος ειναι πιο ουδετερος και ποιος οχι
 
Αν υποθέσουμε ότι μιλάμε για τα ενισχυτικά β* του φίλου ονγκάκου, ναι, παθητικά ο τσακιρίδης παίζει και πολύ καλά.
Ο τελικός από τα ενισχυτικά α όμως δύσκολα θα παίξει με κάτι άλλο εκτός από τον προ του.

Ε κύριε ονγκάκου μας?

*Από το προφίλ του μέλους.
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Σωστότερη τεκμηρίωση από τις ακροάσεις που έχουμε κάνει δε νομίζω να υπάρχει.
Φίλε Στέργιο άν συζητάμε για τόσο μικρές διαφορές οι ακροάσεις είναι ένας παράγοντας που κρέμεται σε μια λεπτή κλωστή.Γιατί απλά κρίνουμε με τις αισθήσεις μας που είναι ατελείς και επηρρεάζονται από πάρα πολούς παράγοντες.Από το design και το look του μηχανήματος μέχρι τα λεγόμενα των φίλων, των reviewers και των αντιπροσώπων...Δεν είναι κάτι που μετράται αυτό θέλω να πώ...
 
Φίλε Στέργιο άν συζητάμε για τόσο μικρές διαφορές οι ακροάσεις είναι ένας παράγοντας που κρέμεται σε μια λεπτή κλωστή.Γιατί απλά κρίνουμε με τις αισθήσεις μας που είναι ατελείς και επηρρεάζονται από πάρα πολούς παράγοντες.Από το design και το look του μηχανήματος μέχρι τα λεγόμενα των φίλων, των reviewers και των αντιπροσώπων...Δεν είναι κάτι που μετράται αυτό θέλω να πώ...

Δηλαδή ποιο είναι το κριτήριο εκείνο που θα με κάνει να αγοράσω ή όχι κάποιο μηχάνημα?

Οι μετρήσεις? Οι...διαφημίσεις? Αυτό που ακούνε οι άλλοι ή αυτό που ακούω εγώ?

Γιατί αν έχω ατελή την αίσθηση της ακοής, ποιος ο λόγος να αναβαθμίσω τα ηχεία μου? Αφου δε πρόκειται να ακούσω διαφορά?

Για μένα το μόνο κριτήριο επιλογής κάποιας συσκευής είναι η προσωπική μου εκτίμηση.

Τι να τις κάνω τις μετρήσεις οι οποίες βεβαίως δεν αφορούν το δικό μου σύστημα-χώρο?

Απίστευτη η άποψή σου φίλε μου...
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,546
Θεσσαλονικη
Επειδη μιλουμε και οι δυο την ιδια γλωσσα,οταν λες οτι ο Δημοσθενης αυτα που γραφει ειναι θεωρειες κλπ,τοτε εσυ εισαι αστροναυτης ,μαλλον ουσιαστικα σε αυτον απευθηνοταν,αλλα καλο ειναι να μην το συνεχισουμε σ αυτο το επιπεδο και να ασχοληθουμε με την ουσια
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Δηλαδή ποιο είναι το κριτήριο εκείνο που θα με κάνει να αγοράσω ή όχι κάποιο μηχάνημα?

Οι μετρήσεις? Οι...διαφημίσεις? Αυτό που ακούνε οι άλλοι ή αυτό που ακούω εγώ?

Γιατί αν έχω ατελή την αίσθηση της ακοής, ποιος ο λόγος να αναβαθμίσω τα ηχεία μου? Αφου δε πρόκειται να ακούσω διαφορά?

Για μένα το μόνο κριτήριο επιλογής κάποιας συσκευής είναι η προσωπική μου εκτίμηση.

Τι να τις κάνω τις μετρήσεις οι οποίες βεβαίως δεν αφορούν το δικό μου σύστημα-χώρο?
Απίστευτη η άποψή σου φίλε μου...
Βρε συ εννοώ στο χώρο του 'υψηλού hi-fi' ή hi-end (όπου συζητάμε) οι ισορροπίες είναι λεπτές και οι διαφορές ελάχιστες.Φυσικά ο καθένας διαλέγει αυτό που του 'ακούγεται καλύτερο'.Μπορεί όμως 'τεχνικά' να μην είναι 'καλύτερο'.Π.χ οι λάμπες.Ενώ έχουν περισσότερη παραμόρφωση και άλλα προβλήματα ακούγονται (μερικές φορές) καλύτερα από τα τρανζίστορς...