ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ...Απαραίτητο εργαλείο ή 'Πεταμένα Λεφτά'

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Όλες σχεδόν οι πηγές σήμερα (cd, phono stage, tuner) έχουν έξοδο 2 volts (και πάνω) και χαμηλή αντίσταση. Επίσης όλοι οι τελικοί έχουν χαμηλή αντίσταση εισόδου και δίνουν την πλήρη τους ισχύ με είσοδο από 0,8 - 1,8 volts(περίπου οκ) ... Γιατί λοιπόν χρησιμοποιούμε προενισχυτές και όχι έναν επιλογέα + ένα καλό ποτενσιόμετρο ???
 
Τεχνικό θέμα είναι αυτό που αναφέρεις.
Γιαυτό υπάρχουν και οι παθητικοί προενισχυτές.
Όμως ελεγξε και την έξοδο ενός Phono Stage μιας MC κεφαλής. ΠΟΤΕ δε θα βρείς 2 Volt.
Αν χρησιμοποιείς μόνο CD τότε δίκιο έχεις και αναρωτιέσαι.
Όμως αν χρησιμοποιείς και TUNER, MiniDisk, PHONO ´´η χρειάζεσαι έξοδο για εγγραφές θα χρειαστείς και έναν προενισχυτή.
Επίσης λίγοι είναι οι Τελικοί οι οποίοι οδηγούνται πλήρως με τόσο λίγα Volts.
Συνήθως ο Προενισχυτής φτάνει και τα 10Volts για να οδηγήσει πλήρως τον Τελικό.
Τα Volts που αναφέρεις (0,8 - 1,8 volts(περίπου οκ) ... ) είναι τα ονομαστικά.
Τα πραγματικά εξαρτώνται και από την είσοδο του pre. Πολλοί προενισχυτές έχουν διερέτες τάσεις ώστε να μην υπεροδηγούνται οι τελικοί.
Προσωπικά έχω κάψει τα ηχεία που με συντρόφευαν τα φοιτητικά μου χρόνια από υπεροδήγηση ενός ενισχυτή των 90W (Τα ηχεία μου ήταν 120W). Στο μέσο της διαδρομής του ποτενσιομέτρου {(χρησιμοποιώ Linear και όχι λογαριθμικό) Μέσο = Μισή ισχύς } τα ηχεία παρέδωσαν το πνεύμα.
Προσωπικά προτιμώ Προενισχυτή και Τελικό και όχι Ολοκληρωμένο. Ανεξάρτητα τροφοδοτικά και dual mono κατασκευή.
Ελπίζω να φάνηκα χρήσιμος και όποιος διαφωνεί ευχαρίστως να συζητήσουμε τις απόψεις αυτές, ή ακόμα και να μου αλλάξει με τις εύστοχες παρατηρήσεις του τις προτιμήσεις μου.
 

Stergito

Μέλος Σωματείου
11 November 2006
14,527
Θεσσαλονίκη
Μην ξεχνάμε και τα ενεργά ηχεία.
Και μη μου πει κανείς ότι προορίζονται αυστηρά για επαγγελματική χρήση...
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Re: Απάντηση: ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ...Απαραίτητο εργαλείο ή 'Πεταμένα Λεφτά'

Τεχνικό θέμα είναι αυτό που αναφέρεις.
Γιαυτό υπάρχουν και οι παθητικοί προενισχυτές.
Όμως ελεγξε και την έξοδο ενός Phono Stage μιας MC κεφαλής. ΠΟΤΕ δε θα βρείς 2 Volt.
Αν χρησιμοποιείς μόνο CD τότε δίκιο έχεις και αναρωτιέσαι.
Όμως αν χρησιμοποιείς και TUNER, MiniDisk, PHONO ´´η χρειάζεσαι έξοδο για εγγραφές θα χρειαστείς και έναν προενισχυτή.
Επίσης λίγοι είναι οι Τελικοί οι οποίοι οδηγούνται πλήρως με τόσο λίγα Volts.
Συνήθως ο Προενισχυτής φτάνει και τα 10Volts για να οδηγήσει πλήρως τον Τελικό.
Τα Volts που αναφέρεις (0,8 - 1,8 volts(περίπου οκ) ... ) είναι τα ονομαστικά.
Τα πραγματικά εξαρτώνται και από την είσοδο του pre. Πολλοί προενισχυτές έχουν διερέτες τάσεις ώστε να μην υπεροδηγούνται οι τελικοί.
Προσωπικά έχω κάψει τα ηχεία που με συντρόφευαν τα φοιτητικά μου χρόνια από υπεροδήγηση ενός ενισχυτή των 90W (Τα ηχεία μου ήταν 120W). Στο μέσο της διαδρομής του ποτενσιομέτρου {(χρησιμοποιώ Linear και όχι λογαριθμικό) Μέσο = Μισή ισχύς } τα ηχεία παρέδωσαν το πνεύμα.
Προσωπικά προτιμώ Προενισχυτή και Τελικό και όχι Ολοκληρωμένο. Ανεξάρτητα τροφοδοτικά και dual mono κατασκευή.
Ελπίζω να φάνηκα χρήσιμος και όποιος διαφωνεί ευχαρίστως να συζητήσουμε τις απόψεις αυτές, ή ακόμα και να μου αλλάξει με τις εύστοχες παρατηρήσεις του τις προτιμήσεις μου.
Η έξοδος κάθε σταδίου προενίσχυσης (cd-phono stage) είναι μεταβλητή ανάλογα με το πρόγραμμα(μουσική).Όταν λέμε 2 volts λοιπόν εννοούμε από 0 έως 2...Το ότι οι προενισχυτές φθάνουν να βγάζουν στην έξοδο 10 ή ακόμα και 20 volts εκεί είναι που διαφωνώ γιατί αφού ο τελικός θέλει 2 volts maximum για να δώσει όλη την ισχύ και μεις του ρίχνουμε 10 τότε 'ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΝΕΙ'.
- Για τα ενεργά συμφωνώ απόλυτα μην ξεχνάμε ότι τα ATC είναι 'κορυφαία ενεργά' ηχεία.
 
Last edited:

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Επίσης όλοι οι τελικοί έχουν χαμηλή αντίσταση εισόδου ...

Πάρτο αλλιώς...

Αν ο τελικός έχει όντως χαμηλή αντίσταση εισόδου ο προενισχυτής δεν είναι πεταμένα λεφτά και κρίνεται απαραίτητος. Αν μιλάμε όμως για ενισχυτές όπως πχ ο ONGAKU που έχει αντίσταση εισόδου υψηλή ίσως και να μην χρειάζεται.

Η χρήση η όχι του προενισχυτή κρίνεται αναγκαία ή όχι, λαμβάνοντας υπ όψιν κι άλλα χαρακτηριστικά όπως πχ οι χωρητικότητες που θα διαμορφώσουν την τελική εμπέδηση. Ξέροντας αυτήν μπορεί να πει κάποιος αν η Α πηγή μπορεί να οδηγήσει το Β τελικό χωρίς πρόβλημα.
 

analyse_it

Senior Member
17 June 2006
582
Αthens
Νομιζω, η πολυ χαμηλη ταση εξοδου ειναι ενα απο τα συστατικα της επιτυχιας του BS, καθως η ποιοτητα του ηχου κρινεται απο την ποιοτητα του προενισχυτη μας που αναλαμβανει να ενισχυσει τα λιγα και αγνα του volts (λογω μινιμαλιστικης σχεδιασης και ταιριασμενων υλικων).

Στην περιπτωση του BS το ποτενσιομετρο του Audio Note μου δουλευει σχεδον μεχρι το τελος της διαδρομης του.


:guitarist:

*το BS σαν μηχανημα στεκεται απλα στην κλαση του και δεν κρινεται, αποδειξη το 1292 μυνηματα ...
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Πάρτο αλλιώς...

Αν ο τελικός έχει όντως χαμηλή αντίσταση εισόδου ο προενισχυτής δεν είναι πεταμένα λεφτά και κρίνεται απαραίτητος. Αν μιλάμε όμως για ενισχυτές όπως πχ ο ONGAKU που έχει αντίσταση εισόδου υψηλή ίσως και να μην χρειάζεται.

Η χρήση η όχι του προενισχυτή κρίνεται αναγκαία ή όχι, λαμβάνοντας υπ όψιν κι άλλα χαρακτηριστικά όπως πχ οι χωρητικότητες που θα διαμορφώσουν την τελική εμπέδηση. Ξέροντας αυτήν μπορεί να πει κάποιος αν η Α πηγή μπορεί να οδηγήσει το Β τελικό χωρίς πρόβλημα.
Συμφωνώ...Όμως μπορούμε να προσαρμόσουμε την αντίσταση του ποτενσιόμετρου του παθητικού μας να 'ταιριάζει' με την αντίσταση εισόδου οποιουδήποτε τελικού...
Όσο για τον 'συνονόματο' ONGAKU νομίζω ότι είναι μόνο ολοKληρωμένος..δεν ξέρω αν βγαίνει και σε POWER...
 
Last edited:

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Re: Απάντηση: ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ...Απαραίτητο εργαλείο ή 'Πεταμένα Λεφτά'

Νομιζω, η πολυ χαμηλη ταση εξοδου ειναι ενα απο τα συστατικα της επιτυχιας του BS, καθως η ποιοτητα του ηχου κρινεται απο την ποιοτητα του προενισχυτη μας που αναλαμβανει να ενισχυσει τα λιγα και αγνα του volts (λογω μινιμαλιστικης σχεδιασης και ταιριασμενων υλικων).

Στην περιπτωση του BS το ποτενσιομετρο του Audio Note μου δουλευει σχεδον μεχρι το τελος της διαδρομης του.


:guitarist:

*το BS σαν μηχανημα στεκεται απλα στην κλαση του και δεν κρινεται, αποδειξη το 1292 μυνηματα ...
Ρε Ηλίας εδώ μιλάμε για normal hi end class.Tο blue sky είναι από μόνο του... ULTRA HI END κατηγορία ...:flipout:
 

analyse_it

Senior Member
17 June 2006
582
Αthens
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ...Απαραίτητο εργαλείο ή 'Πεταμένα Λεφτά'

Ρε Ηλίας εδώ μιλάμε για normal hi end class.Tο blue sky είναι από μόνο του... ULTRA HI END κατηγορία ...:flipout:



Αγαπητε ONGAKU, eπειδη καθενας μπορει να γραφει οτι ... θελει, μια ακροαση θα ηταν οτι καλυτερο, αν δεν ειχες αντιρρηση βεβαια...-bye-
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Το άκουσα και έπαθα σοκ ... και μάλιστα το πλήρωσα και ακριβά (35ε) στο carrefoure ... To εξωπέταξα την τρίτη μέρα από το rack (αφού του έδωσα 3 μέρες χρόνο να 'στρώσει')... Και μάλιστα για να μη νομίσεις ότι είμαι 'επιφανειακός' κριτής το έκανα κόντρα με ένα cd-walkman της sony αξίας 60ε και με το Cambridge Audio Azur 640 vI ... Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ... το sony έπαιζε 100 φορές καλύτερα...Για το AZUR δε μιλάμε ..Όσο για τα 1292 και βάλε μηνύματα ... εντάξει στην πλάκα όλοι μέσα είμαστε ρε Ηλίας ... Φιλικά...
 

analyse_it

Senior Member
17 June 2006
582
Αthens
Απάντηση: Re: ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗΣ...Απαραίτητο εργαλείο ή 'Πεταμένα Λεφτά'

Το άκουσα και έπαθα σοκ ... και μάλιστα το πλήρωσα και ακριβά (35ε) στο carrefoure ... To εξωπέταξα την τρίτη μέρα από το rack (αφού του έδωσα 3 μέρες χρόνο να 'στρώσει')... Και μάλιστα για να μη νομίσεις ότι είμαι 'επιφανειακός' κριτής το έκανα κόντρα με ένα cd-walkman της sony αξίας 60ε και με το Cambridge Audio Azur 640 vI ... Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ... το sony έπαιζε 100 φορές καλύτερα...Για το AZUR δε μιλάμε ..Όσο για τα 1292 και βάλε μηνύματα ... εντάξει στην πλάκα όλοι μέσα είμαστε ρε Ηλίας ... Φιλικά...



Οπως ελεγε και ο αινσταιν δυο πραγματα δεν εχουν οριο... το ενα ειναι το συμπαν... φιλικα ρε ONGAKU... η προσκληση ισχυει...
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Βρε παιδιά τι γίνεται ???

Πως τα καταφέρατε και γυρίσατε πάλι το Θέμα στο ΒS ?

Αύριο θα μας πείτε ότι το DV865 περιλαμβάνει και προενισχυτή με μεταβλητή ένταση από το remote !!!
 
22 June 2006
1,097
Sweden
Βρε παιδιά τι γίνεται ???

Πως τα καταφέρατε και γυρίσατε πάλι το Θέμα στο ΒS ?

Αύριο θα μας πείτε ότι το DV865 περιλαμβάνει και προενισχυτή με μεταβλητή ένταση από το remote !!!

Τι εννοείς? Δεν περιλαμβάνει?
icon10.gif
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
Πέσατε στην παγίδα.
Εδώ βρίσκεται και η ουσία. Η χρήση του προενισχυτή δεν περιορίζεται μόνο στην μείωση της μέγιστης στάθμης εξόδου μιας πηγής. Δηλαδή, η δουλειά του προενισχυτή δεν ολοκληρώνεται στα RCA των εξόδων του.
Οφείλει να βλέπει και ποιο μακριά. Να οδηγεί σωστά τα καλώδια διασύνδεσης και τα επόμενα ενισχυτικά στάδια χωρίς παραμόρφωση, χωρίς θόρυβο και χωρίς την μείωση των δυναμικών ή/και της απόκρισης συχνοτήτων.
 
Last edited:

christos

Supreme Member
6 August 2006
5,483
πέρα μαχαλάς
Πέσατε στην παγίδα.
Εδώ βρίσκεται και η ουσία. Η χρήση του προενισχυτή δεν περιορίζεται μόνο στην μείωση της μέγιστης στάθμης εξόδου μιας πηγής. Δηλαδή, η δουλειά του προενισχυτή δεν ολοκληρώνεται στα RCA των εξόδων του.
Οφείλει να βλέπει και ποιο μακριά. Να οδηγεί σωστά τα καλώδια διασύνδεσης και τα επόμενα ενισχυτικά στάδια χωρίς παραμόρφωση, χωρίς θόρυβο και χωρίς την μείωση των δυναμικών ή/και της απόκρισης συχνοτήτων.

Γι αυτο ισως και οι παθητικοι pre (παρολλο που ελλειψει υλικων θα επρεπε να παιζουν τελεια) σπανια δουλευουν σωστα.
Υποψιαζομαι οτι περα απο τα βολτ θελει και κατι αλλο, ampere?
για πες ωρε KIng!
 

petronik

Μέλος Σωματείου
18 June 2006
18,546
Θεσσαλονικη
Απο εδω εχετε ,απο εκει εχετε στο θρυλικο bs παει η κουβεντα,παντως ο προ χρειαζεται γιατι δινει και αυτος με την σειρα του τον ηχητικο χαρακτηρα σε ενα συστημα Και μην μου πει κανεις οτι δεν θελει χαρακτηρα στην ηχητικη αλυσιδα,γιατι αυτο ειναι ανεφικτο
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,393
Εχοντας ζήσει γιά πάνω από 2 χρόνια με παθητική προενίσχυση (με ένα alps) μεταξύ του sony 50es και ενός τελικού behringer θα έλεγα ότι άλλοτε μπορεί να έχετε πολύ καλά αποτελέσματα και άλλοτε πολύ λιγώτερο που να κυμαίνονται ανάλογα με το υλικό, τις επιλεχθείσες εντάσεις κλπ, δηλαδή το πως βλέπει η έξοδος το σύνολο καλώδιο, ποτ, είσοδο τελικού. (και υποθέτω το πρόβλημα ίσως να ήταν πιό έντονο αν δεν ήταν στην αρχή της αλυσίδας το σονυ....)
Μετά λοιπόν από την μακροχρόνια αυτή δοκιμή (πάντα τέτοιες δυστυχώς μου βγάζουν συμπεράσματα) με ένα διάλειμα ενός μηνός και κάτι με έναν opa627 σήμερα πλέον ακούω με έναν προ και θα έλεγα ότι θα γύριζα πίσω στο παθητικό μόνο κάτω από εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως στενότητα οικονομική, προβλήματα χώρου, γενικότερη απλότητα και αδιαφορία στο τελικό αποτέλεσμα...

Και γιά να μην ξεφεύγουμε...
πλέον με το bs όλα τα ανωτέρω...
 

ONGAKU

AVClub Enthusiast
4 March 2007
768
ΑΤΤΙΚΗ
Εχοντας ζήσει γιά πάνω από 2 χρόνια με παθητική προενίσχυση (με ένα alps) μεταξύ του sony 50es και ενός τελικού behringer θα έλεγα ότι άλλοτε μπορεί να έχετε πολύ καλά αποτελέσματα και άλλοτε πολύ λιγώτερο που να κυμαίνονται ανάλογα με το υλικό, τις επιλεχθείσες εντάσεις κλπ, δηλαδή το πως βλέπει η έξοδος το σύνολο καλώδιο, ποτ, είσοδο τελικού. (και υποθέτω το πρόβλημα ίσως να ήταν πιό έντονο αν δεν ήταν στην αρχή της αλυσίδας το σονυ....)
Μετά λοιπόν από την μακροχρόνια αυτή δοκιμή (πάντα τέτοιες δυστυχώς μου βγάζουν συμπεράσματα) με ένα διάλειμα ενός μηνός και κάτι με έναν opa627 σήμερα πλέον ακούω με έναν προ και θα έλεγα ότι θα γύριζα πίσω στο παθητικό μόνο κάτω από εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως στενότητα οικονομική, προβλήματα χώρου, γενικότερη απλότητα και αδιαφορία στο τελικό αποτέλεσμα...

Και γιά να μην ξεφεύγουμε...
πλέον με το bs όλα τα ανωτέρω...
Απλά πιστεύω ότι ακούς 'γλεικιά' παραμόρφωση(δεν είναι κακό οκ..)Αλλά με απόλυτα κριτήρια (με τους νόμους της φυσικής) άν ένας τελικός θέλει 1,5 volts για μέγιστη έξοδο κι εσύ του ρίχνεις 18!!! ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΝΕΙ...
Και μη ξεχνάμε ότι ψάχνοντας τον ιδανικό ήχο όσο λιγότερα τα στάδια που διαρρέει το σήμα τόσο 'πιστότερο' και 'καθαρότερο-απαραμόρφωτο' το αποτέλεσμα...