Πόσο σημαντικά είναι τα καλώδια στο σύστημα μας

Τα 10Κ τα έγραψα ως τραβηγμένο παράδειγμα, αλλά το έψαξα λίγο και βλέπω ότι αν μιλάμε για στάδιο εξόδου με λάμπα υπάρχουν τοπολογίες που θα μπορούσαν να έχουν ακόμα και 20Κ αντίσταση εξόδου..

Σε γενικές γραμμές προσδιορίζεται κυρίως από την Rp της λάμπας.
 
  • Like
Reactions: Sonorus

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Τα 10Κ τα έγραψα ως τραβηγμένο παράδειγμα, αλλά το έψαξα λίγο και βλέπω ότι αν μιλάμε για στάδιο εξόδου με λάμπα υπάρχουν τοπολογίες που θα μπορούσαν να έχουν ακόμα και 20Κ αντίσταση εξόδου..

Σε γενικές γραμμές προσδιορίζεται κυρίως από την Rp της λάμπας.
Καταλαβαίνω τα 10Κ σαν παράδειγμα. Αλλά αν ο κατασκευαστής μιας πηγής με αντίσταση εξόδου 20Κ τί αντίσταση εισόδου απαιτείται για το επόμενο στάδιο; (προ ή τελικό ενισχυτή) Ο κατασκευαστής δε θα ήταν για τα μπάζα;
 

Θρησκος

AVClub Enthusiast
23 April 2016
1,238
Αχαρνες Αττικης.
Για παράδειγμα ένα σύστημα που "φωνάζει¨ ψηλά δεν θα έρθει στα ίσα με ένα καλώδιο.Όυτε θα σου φτιάξει το χαμηλό αν αυτό μπουμάρει.
Φυσικα και θα ελθει στα ισα του αν τα ανωτερω προβληματα προεκυψαν με το προηγουμενο καλωδιο.Και η συσκευη να φταιει,παλι μπορει να διορθωθει με το καταλληλο καλωδιο η το καταλληλο αντικραδασμικο.
 
Καταλαβαίνω τα 10Κ σαν παράδειγμα. Αλλά αν ο κατασκευαστής μιας πηγής με αντίσταση εξόδου 20Κ τί αντίσταση εισόδου απαιτείται για το επόμενο στάδιο; (προ ή τελικό ενισχυτή) Ο κατασκευαστής δε θα ήταν για τα μπάζα;

Υπάρχουν κατασκευαστές / βιοτεχνίες στο hi end που δεν ξέρουν καλά καλά τι εστί αντίσταση εξόδου και εισόδου και δεν τους ενδιαφέρει. Σχεδιάζουν μόνο με το αυτί.

Τα 10Κ και 20Κ που λέμε μπορεί να είναι υπερβολές, αλλά τα 700Ω δεν είναι.. Και ναι, για να παίξουν σωστά το επόμενο μηχάνημα πρέπει να έχει αντίσταση εισόδου 100Κ. Και έτσι τα καλώδια κάνουν "τρομερές διαφορές".. και σχηματίζεται ο "μύθος".
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Φυσικα και θα ελθει στα ισα του αν τα ανωτερω προβληματα προεκυψαν με το προηγουμενο καλωδιο.Και η συσκευη να φταιει,παλι μπορει να διορθωθει με το καταλληλο καλωδιο η το καταλληλο αντικραδασμικο.
Κουταμάρες. Για πες μας πως θα διορθωθούν, γιατί και τι χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει το καλώδιο για να διορθώσει τα προβλήματα. Μετά θα πάμε και στα αντικραδασμικά.
 
  • Like
Reactions: billpeppas

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Υπάρχουν κατασκευαστές / βιοτεχνίες στο hi end που δεν ξέρουν καλά καλά τι εστί αντίσταση εξόδου και εισόδου και δεν τους ενδιαφέρει. Σχεδιάζουν μόνο με το αυτί.

Τα 10Κ και 20Κ που λέμε μπορεί να είναι υπερβολές, αλλά τα 700Ω δεν είναι.. Και ναι, για να παίξουν σωστά το επόμενο μηχάνημα πρέπει να έχει αντίσταση εισόδου 100Κ. Και έτσι τα καλώδια κάνουν "τρομερές διαφορές".. και σχηματίζεται ο "μύθος".
Να συμφωνήσουμε λοιπόν, Δημήτρη, να ενημερώσουμε κάποια νεότερα μέλη πως:
Αν προτίθενται να αγοράσουν μια πηγή, ας μάθουν ποια είναι η αντίσταση εξόδου της σε σχέση με την αντίσταση εισόδου του επόμενου σταδίου τους. Θα αποφύγουν έτσι σφάλματα που θα τους στοιχίσουν οικονομικά και πολύ πιθανά χωρίς αποτέλεσμα. Επίσης, κάποια μέλη δε θα παρασύρονται σε λύσεις σαν αυτές που προτείνει το μέλος Θρησκος
 
  • Like
Reactions: billpeppas

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,160
Τα 10Κ τα έγραψα ως τραβηγμένο παράδειγμα, αλλά το έψαξα λίγο και βλέπω ότι αν μιλάμε για στάδιο εξόδου με λάμπα υπάρχουν τοπολογίες που θα μπορούσαν να έχουν ακόμα και 20Κ αντίσταση εξόδου..

Σε γενικές γραμμές προσδιορίζεται κυρίως από την Rp της λάμπας.
Όπως πολύ σωστά γράφεις φίλε Δημητριε στη λάμπα αλλάζουν λίγο τα πράγματα. Αν θυμάσαι εκείνο το λαμπατο στάδιο με τους lundal στην έξοδο που είχα φτιάξει πριν χρόνια ζει και βασιλεύει πότε στα αναλογικά και πότε στα ψηφιακά.
Το καλώδιο που με έκανε να ξεκινήσω το γράψιμο ομως μπήκε στην είσοδο του λαμπατου buffer από το dac και όχι στην έξοδο που είναι τα ρεύματα.:unsure:
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Όπως πολύ σωστά γράφεις φίλε Δημητριε στη λάμπα αλλάζουν λίγο τα πράγματα. Αν θυμάσαι εκείνο το λαμπατο στάδιο με τους lundal στην έξοδο που είχα φτιάξει πριν χρόνια ζει και βασιλεύει πότε στα αναλογικά και πότε στα ψηφιακά.
Το καλώδιο που με έκανε να ξεκινήσω το γράψιμο ομως μπήκε στην είσοδο του λαμπατου buffer από το dac και όχι στην έξοδο που είναι τα ρεύματα.:unsure:
Το λαμπάτο στάδιο που λες, τι αντίσταση εξόδου έχει; Ρωτάω γιατί ψάχνω κάτι πιο κάτω από τα 200Ω
 
Last edited:

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,235
127.0.0.1
Τα atlas είναι γενικά πολύ καλά καλώδια.
Το καλοκαίρι έστησα ένα συστηματάκι για άυλα, με raspberry, dac και τροφοδοτικά αξίας κάπου στα 650€.
Δεν μου πήγαινε να βάλω ένα απλό καλώδιο αλλά όχι και κάποιο πολύ ακριβό.
Έτσι πήρα ένα atlas των 65€.
Πριν έρθει έπαιζε με το heimdall της nordost.
Το ότι η διαφορά δεν εξηγούσε τη διαφορά τιμής ήταν μεγάλη έκπληξη γιατί έχω ακούσει καλώδια ανάλογης τιμής.
Βέβαια φάνηκε αμέσως όταν έκανα τη δοκιμή στο esoteric. 😉
Δεν είναι λοιπόν τυχαίος ο κανόνας του 10%.
Προφανώς κάπου εκεί βρίσκεται η χρυσή τομή.
Όχι ότι δεν θα πάρεις το κάτι παραπάνω, αλλά με τι τίμημα;
 

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,160
Τα atlas είναι γενικά πολύ καλά καλώδια.
Το καλοκαίρι έστησα ένα συστηματάκι για άυλα, με raspberry, dac και τροφοδοτικά αξίας κάπου στα 650€.
Δεν μου πήγαινε να βάλω ένα απλό καλώδιο αλλά όχι και κάποιο πολύ ακριβό.
Έτσι πήρα ένα atlas των 65€.
Πριν έρθει έπαιζε με το heimdall της nordost.
Το ότι η διαφορά δεν εξηγούσε τη διαφορά τιμής ήταν μεγάλη έκπληξη γιατί έχω ακούσει καλώδια ανάλογης τιμής.
Βέβαια φάνηκε αμέσως όταν έκανα τη δοκιμή στο esoteric. 😉
Δεν είναι λοιπόν τυχαίος ο κανόνας του 10%.
Προφανώς κάπου εκεί βρίσκεται η χρυσή τομή.
Όχι ότι δεν θα πάρεις το κάτι παραπάνω, αλλά με τι τίμημα;
Πες μου σε παρακαλώ ότι το raspberry dac είναι της audiophonics που φλερτάρω αυτό τον καιρό για το δεύτερο σύστημα.
 

Θρησκος

AVClub Enthusiast
23 April 2016
1,238
Αχαρνες Αττικης.
Κουταμάρες.
Επίσης, κάποια μέλη δε θα παρασύρονται σε λύσεις σαν αυτές που προτείνει το μέλος Θρησκος
Μακαριοι οι δοκιμασαντες και πιστευσαντες.Οποιος δε συμφωνει ειτε δε δοκιμασε καθολου ειτε δε δοκιμασε αρκετα.
 

analog-jimaras

AVClub Addicted Member
16 February 2012
2,160
Το λαμπάτο στάδιο που λες, τι αντίσταση εξόδου έχει; Ρωτάω γιατί ψάχνω κάτι πιο κάτω από τα 200Ω
Στην εξοδο εχω 4.2Vrms , το στάδιο (συνολικά) δίνει ένα κέρδος 2.1
Tube stage.jpg
Στην ουσία έχω διπλάσια έξοδο από την τυπική του 9023.
Δεν νομιζω να ειχες κατι τετοιο κατα νου.
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,798
Μακαριοι οι δοκιμασαντες και πιστευσαντες.Οποιος δε συμφωνει ειτε δε δοκιμασε καθολου ειτε δε δοκιμασε αρκετα.
Ο geovar στο #45 , ρωτησε κατι συγκεκριμενο. Αυτο ειναι η απαντηση σου για να στηριξεις τον ισχυρισμο σου ;
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,869
Αθήνα
Όταν υπάρχουν σοβαροί κατασκευαστές με αξία εταιρίας άνω του ενός δις δολαρίων - δηλαδή για audio εξαιρετικά μεγάλη και νούμερο που ισχύει από πώληση της εταιρίας, όχι ό,τι νά'ναι δηλαδή - που επενδύουν σε τρόπους μείωσης των κραδασμών στα ίδια τους τα μηχανήματα, νομίζω ότι είναι περιττό να ψάχνουμε να βρούμε αν έχει νόημα η μείωση των κραδασμών. Και χωρίς να μιλάμε για hi-end μηχανήματα αλλά για απλά consumer.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,194
Αγιοι Αναργυροι
Όταν υπάρχουν σοβαροί κατασκευαστές με αξία εταιρίας άνω του ενός δις δολαρίων - δηλαδή για audio εξαιρετικά μεγάλη και νούμερο που ισχύει από πώληση της εταιρίας, όχι ό,τι νά'ναι δηλαδή - που επενδύουν σε τρόπους μείωσης των κραδασμών στα ίδια τους τα μηχανήματα, νομίζω ότι είναι περιττό να ψάχνουμε να βρούμε αν έχει νόημα η μείωση των κραδασμών. Και χωρίς να μιλάμε για hi-end μηχανήματα αλλά για απλά consumer.
εξωτερικοί αλλά και εσωτερικοί κραδασμοί, ένα μεγάλο θέμα και κεφάλαιο από μόνο του.
ας το αφήσουμε για άλλο νήμα που να αφορά αποκλειστικά το θέμα των κραδασμών...
 
  • Like
Reactions: Pleo and mparaxir

kimon

Established Member
Μια ιστορία που είχα διαβάσει πριν από αρκετά χρόνια: άνθρωπος του χώρου, που ποτέ δεν είχε ασχοληθεί με σούπερ καλώδια γιατί δεν τον έπειθαν, βρέθηκε σε σπίτι όπου μια παρέα συνέκρινε καλώδια ηχείων και αποφαινόταν για το ηχητικό τους ταίριασμα με τον ενισχυτή. Είχε αρχίσει να ψιλοβαριέται, όταν με την τοποθέτηση ενός καλωδίου ακούστηκαν πραγματικά σημαντικές αλλαγές. Τον εξέπληξε κυρίως όχι η ύπαρξη των αλλαγών (αδιόρατες αλλαγές μπορεί και να ακούγονταν πριν), όσο το μέγεθός τους, πράγμα που θεωρούσε αδιανόητο. Επιστρατεύει λοιπόν έναν παλμογράφο που ήταν πρόχειρος και αποκαλύπτεται ότι με το συγκεκριμένο καλώδιο το σταδιο εξόδου του ενισχυτή παρουσίαζε ταλάντωση στα 35 κιλοχέρτζ, έξω μεν από το ακουστό φάσμα, όμως τα προϊόντα της ενδοδιαμόρφωσης ήταν ακουστά και άλλαζαν τον ήχο του ενισχυτή κατά τυχαίο τρόπο. Προφανώς κάποιοι ενισχυτές μπορεί να επηρεάζονταν (λόγω σχεδίασης) πολύ, άλλοι λίγο ή καθόλου. Αν η προστιθέμενη παραμόρφωση άρεσε στους ακροατές, το καλώδιο "ταίριαζε" με τον ενισχυτή, ενώ ένα άλλο που δεν προκαλούσε αυτά τα φαινόμενα, δεν του "πήγαινε".
 
  • Like
Reactions: mikemtb

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,194
Αγιοι Αναργυροι
Μια ιστορία που είχα διαβάσει πριν από αρκετά χρόνια: άνθρωπος του χώρου, που ποτέ δεν είχε ασχοληθεί με σούπερ καλώδια γιατί δεν τον έπειθαν, βρέθηκε σε σπίτι όπου μια παρέα συνέκρινε καλώδια ηχείων και αποφαινόταν για το ηχητικό τους ταίριασμα με τον ενισχυτή. Είχε αρχίσει να ψιλοβαριέται, όταν με την τοποθέτηση ενός καλωδίου ακούστηκαν πραγματικά σημαντικές αλλαγές. Τον εξέπληξε κυρίως όχι η ύπαρξη των αλλαγών (αδιόρατες αλλαγές μπορεί και να ακούγονταν πριν), όσο το μέγεθός τους, πράγμα που θεωρούσε αδιανόητο. Επιστρατεύει λοιπόν έναν παλμογράφο που ήταν πρόχειρος και αποκαλύπτεται ότι με το συγκεκριμένο καλώδιο το σταδιο εξόδου του ενισχυτή παρουσίαζε ταλάντωση στα 35 κιλοχέρτζ, έξω μεν από το ακουστό φάσμα, όμως τα προϊόντα της ενδοδιαμόρφωσης ήταν ακουστά και άλλαζαν τον ήχο του ενισχυτή κατά τυχαίο τρόπο. Προφανώς κάποιοι ενισχυτές μπορεί να επηρεάζονταν (λόγω σχεδίασης) πολύ, άλλοι λίγο ή καθόλου. Αν η προστιθέμενη παραμόρφωση άρεσε στους ακροατές, το καλώδιο "ταίριαζε" με τον ενισχυτή, ενώ ένα άλλο που δεν προκαλούσε αυτά τα φαινόμενα, δεν του "πήγαινε".
εδώ -αν έχω καταλάβει σωστά-, μιλάμε για interconnect καλώδιο και όχι ηχείων.
στα καλώδια μεταξύ ενισχυτή - ηχείου οι διαφορές είναι πιο εύκολα αντιληπτές.