Optoma HD81 – Ένας προσιτός DLP1080...

17 June 2006
1,235
Απάντηση: Και το πρώτο συγκριτικό...

Ένα πολύ ενδιαφέρον thread στο αμερικάνικο forum, όπου ο Kevin Anderson και άλλα δύο μέλη του αμερικάνικου forum επιχείρησαν ένα συγκριτικό τεστ ανάμεσα στον Optoma HD81 και τον Sony Pearl.

www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=734568&page=1&pp=30

Δεν το διάβασα ακόμη ολόκληρο, το έφτασα μόνο μέχρι το μέσο, αλλά μου φαίνεται ότι και οι τρεις reviewers προσπάθησαν να είναι στο μέγιστο βαθμό αντικειμενικοί στις παρατηρήσεις τους. Σε άλλα σημεία φαίνεται να επικρατεί ο Optoma και σε άλλα ο Pearl, σας συνιστώ να το διαβάσετε για να βγάλετε μόνοι σας τα συμπεράσματά σας, άλλωστε είναι πολύ αναλυτικό και εκτεταμένο για να προσπαθήσω να σας μεταφέρω τις εντυπώσεις των τριών μελών εδώ.

Ένα θέμα που κατά την άποψή μου αναδεικνύεται στο μέγιστο βαθμό από αυτό το συγκριτικό, αλλά και από άλλα που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής, είναι το εξής: Πρέπει να προσπαθούμε να φέρουμε στα ίδια επίπεδα φωτεινότητας δύο προβολείς ενός συγκριτικού τεστ; Κι αν ναι, σε ποιο βαθμό πρέπει να συμβαίνει αυτό; Γιατί όταν οι δύο προβολείς βρίσκονται κοντά σε επίπεδα φωτεινότητας, οι δυνατότητες που μας δίνουν οι σύγχρονοι προβολείς με τη σταθερή ίριδα είναι πολλές. Σε περιπτώσεις όμως όπως αυτή του HD81 και του Pearl, όπου ο HD81 έχει 70-80% μεγαλύτερη φωτεινότητα, τα πράγματα γίνονται ζόρικα.
 
18 June 2006
812
Απάντηση: Και το πρώτο συγκριτικό...

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ said:
Ένα θέμα που κατά την άποψή μου αναδεικνύεται στο μέγιστο βαθμό από αυτό το συγκριτικό, αλλά και από άλλα που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής, είναι το εξής: Πρέπει να προσπαθούμε να φέρουμε στα ίδια επίπεδα φωτεινότητας δύο προβολείς ενός συγκριτικού τεστ; Κι αν ναι, σε ποιο βαθμό πρέπει να συμβαίνει αυτό; Γιατί όταν οι δύο προβολείς βρίσκονται κοντά σε επίπεδα φωτεινότητας, οι δυνατότητες που μας δίνουν οι σύγχρονοι προβολείς με τη σταθερή ίριδα είναι πολλές. Σε περιπτώσεις όμως όπως αυτή του HD81 και του Pearl, όπου ο HD81 έχει 70-80% μεγαλύτερη φωτεινότητα, τα πράγματα γίνονται ζόρικα.

Κατι μου θυμιζει αυτο....;)-bye-
 
17 June 2006
1,235
Απάντηση: Και το πρώτο συγκριτικό...

kostas kefalas said:
Κατι μου θυμιζει αυτο....;)-bye-


Κώστα, αν εννοείς το άλλο συγκριτικό ανάμεσα σε G90 και Ruby, δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα με τις «μαϊμουδιές» που έκαναν εκεί, άτομα που προφανώς δεν ήξεραν ακόμα και στοιχειώδη πράγματα περί εικόνας.

Εδώ μιλάμε για ένα σοβαρό συγκριτικό, που προσεγγίζει ή προσομοιάζει μάλιστα τις πραγματικές συνθήκες που παίζουμε οι περισσότεροι στα σαλόνια μας. Αναφέρθηκε λοιπόν, ότι ο Optoma έπαιζε στη χαμηλή θέση της λάμπας, ενώ ο Pearl έπαιζε στην υψηλή θέση της λάμπας και παρόλα αυτά ο Optoma είχε εμφανώς περισσότερο φως καθώς και μεγαλύτερο full on-off contrast καθώς και ansi contrast (την σκακιέρα). Και οι δύο έπαιζαν με την ίριδα στο off.

Το συγκριτικό έχει πολλά ενδιαφέροντα σημεία. Ένα άλλο αξιοπερίεργο είναι, κατά την άποψή μου, η προτεινόμενη λιανική που εμφανίζεται για τον Optoma που είναι στα 10.000 αμερικάνικα δολάρια, ενώ αναμένεται η καλύτερη τιμή που μπορεί να τον αποκτήσει κανείς αυτή τη στιγμή στην Αμερική στα 7.000 δολάρια! Αντίθετα ο Pearl φαίνεται να έχει προτεινόμενη λιανική στα 5.000 δολάρια και street price κάτω ακόμα και από τα 4.000 δολάρια(!!!) Με αυτά τα οικονομικά δεδομένα, δηλ. βαθμός απόδοσης εικόνας/κόστους, ο Pearl φαίνεται να κερδίζει διά περιπάτου!

Θα τρελλαθούμε δηλαδή εντελώς! Αν υπολογίσουμε ότι ανακοινώθηκε σχεδόν επίσημα τιμή εκκίνησης για τον HD81 στα 5.500 ευρώ, αυτή τη στιγμή μπορεί να αγοράσει κάποιος φτηνότερα τον HD81 στην Ελλάδα από ότι στην Αμερική!!! :eek: :eek: :eek:
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Αυτο που ρωτας Παναγιωτη, το ειχα ρωτησει λιγο διαφορετικα σε αλλο θεμα, αλλα δυστυχως νομιζω δεν το αναλυσαμε οσο θα επρεπε νομιζω.

Ξανακανω λοιπον την ερωτηση και θα καταλαβεις τι εννοω....

Οταν ρυθμιζουμε εναν προβολεα κατα D65, αυτο σημαινει η οχι και συγκεκριμενη φωτεινοτητα???????

Οσον αφορα τη φωτεινοτητα του περλ που περιγραφει, εχω την εντυπωση οτι δεν εχουν σκαλισει του service menu του.
Εχοντας υποψιν το αντιστοιχο του ρουμπι, φανταζομαι οτι δεν θα ειναι πολυ διαφορετικο, κι απο πλευρας ιριδας που ειναι νομιζω η ιδια, θα εχει ρυθμιση της θεσης της και στην σταθερη ανοιχτη/κλειστη, και στην αυτοματη ποια ειναι το μαξ μιν σημεια.
 
17 June 2006
1,235
Browser said:
Οταν ρυθμιζουμε εναν προβολεα κατα D65, αυτο σημαινει η οχι και συγκεκριμενη φωτεινοτητα???????

Οσον αφορα τη φωτεινοτητα του περλ που περιγραφει, εχω την εντυπωση οτι δεν εχουν σκαλισει του service menu του.


Πολύ σωστή ερώτηση Χρήστο. Δεν έχω δει τον Pearl για να δω πως συμπεριφέρεται η UHP λάμπα του. Ας υποθέσουμε όμως προς χάριν της συζήτησης ότι συμπεριφέρεται όπως και ο Ruby. Ο Ruby, κατά την άποψή μου, δεν μπορεί να πάρει τη φωτεινότητα που πρέπει κατά D65, από τη στιγμή που παίζει με λευκό σχεδόν στο digital 255, έναντι του digital 235 που θα έπρεπε να παίζει κανονικά. Το λευκό του δηλαδή, είναι περίπου 90% λευκό και όχι 100% λευκό.

Τώρα, όταν ο προβολέας διαθέτει και σταθερή ίριδα ρυθμιζόμενη σε διαφορετικές θέσεις και μάλιστα με τόσο μεγάλο εύρος όπως ο HD81 (θυμίζω 935ANSI με εντελώς ανοιχτή ίριδα και 450ANSI με εντελώς κλειστή) αλλά και αυτόματη ίριδα, αν υποθέσουμε ότι μπορεί να παίζει με όλες τις θέσεις τις ίριδας (σταθερής και αυτόματης) μαύρο-λευκό 16-235 αντίστοιχα, τότε ο χρήστης έχει διαθέσιμο ένα μεγάλο εύρος φωτεινότητας για το 100% λευκό, πάντα με την προϋπόθεση ότι έχουν ρυθμιστεί σωστά και οι υπόλοιπες παράμετροι (rgb, gamma των χρωμάτων κτλ.).

Στο δεύτερο ερώτημα, τα τρία μέλη του AVS διευκρίνισαν ότι δεν ρύθμισαν τον Pearl με την αυτόματη ίριδα στο on, γιατί είναι πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία και ότι δεν είχαν τόν απαιτούμενο χρόνο (η αυτόματη ίριδα του Optoma φαίνεται έτσι κι αλλιώς ότι έχει πολλά προβλήματα και δεν τη χρησιμοποιεί κανένας). Έτσι λοιπόν, ρύθμισαν κατά D65 και τους δύο προβολείς με την ίριδα στο off.
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΟΓΙΑΤΖΑΚΗΣ said:
Πολύ σωστή ερώτηση Χρήστο. Δεν έχω δει τον Pearl για να δω πως συμπεριφέρεται η UHP λάμπα του. Ας υποθέσουμε όμως προς χάριν της συζήτησης ότι συμπεριφέρεται όπως και ο Ruby. Ο Ruby, κατά την άποψή μου, δεν μπορεί να πάρει τη φωτεινότητα που πρέπει κατά D65, από τη στιγμή που παίζει με λευκό σχεδόν στο digital 255, έναντι του digital 235 που θα έπρεπε να παίζει κανονικά. Το λευκό του δηλαδή, είναι περίπου 90% λευκό και όχι 100% λευκό.

................


Αυτο Παναγιωτη δεν ειναι κακη ρυθμιση D65, ειναι απλα κουκουρουκου.

Παρολαυτα εγω αλλο ρωτησα.

Να το κανω ποιο λιανα..........οταν εχουμε D65 ρυθμιση , ποσο φως πρεπει να εχουμε στα 100IRE η στα 235dig, (πες το οπως θες)??? Πρεπει να εχουμε "τοσο" φως ???
 
17 June 2006
1,235
Browser said:
Αυτο Παναγιωτη δεν ειναι κακη ρυθμιση D65, ειναι απλα κουκουρουκου.

Παρολαυτα εγω αλλο ρωτησα.

Να το κανω ποιο λιανα..........οταν εχουμε D65 ρυθμιση , ποσο φως πρεπει να εχουμε στα 100IRE η στα 235dig, (πες το οπως θες)??? Πρεπει να εχουμε "τοσο" φως ???


Χιχιχιχι! Γιατί, έχεις δει κανέναν Ruby εσύ Χρήστο να παίζει με λευκό στο digital 235; Εκτός κι αν έχω χάσει πολλά επεισόδια, από ότι διαβάζω στο αμερικάνικο forum, όλοι οι Ruby, καλλιμπραρισμένοι και μη, παίζουν με το contrast στο 80, σε αυτή τη ρύθμιση του contrast το λευκό του Ruby είναι στο digital 255.

Στο ερώτημά σου περί φωτεινότητας, αν καταλαβαίνω καλά, ρωτάς πόσο φως χρειαζόμαστε για το 100% λευκό, βάσει προδιαγραφών. Αν θυμάμαι καλά, σε χώρο απόλυτα ελεγχόμενο από φωτισμό και με σκούρους τοίχους, αρκούν 48 έως 50 Nits φωτεινότητα το πολύ. Αυτές νομίζω είναι και οι προδιαγραφές στη φωτεινότητα που έχουν οριστεί και για τις κινηματογραφικές αίθουσες, για να μπορεί η όρασή μας να δεχτεί πολύ υψηλά νούμερα contrast, δηλ. πάνω από 20.000:1.
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Δεν ξερω Παναγιωτη, αλλα πουθενα σε καμμια νορμα δεν αναφερετε κατι για το contrast.
Αντιθετως εχω διαβασει σε πολλες μεριες περι τυπικων τιμων φωτεινοτητας .......
[FONT=Swis721BT,Bold]

[/FONT]
Here are some typical values:​


Condition Foot-Lamberts Candelas/sq.m
Scene in bright sunlight 1500 5000​
Optimum for human eye 600 2000
White paper under typical reading light 150 500
SMTPE video standard white 30 100
SMTPE cinema standard white 16 55
Mesopic threshold (rod cells saturating) 0.3 1
Photopic threshold (limit of colour vision) 0.03 0.1​

τωρα οσον αφορα τη θερμοκρασια λευκου, εχω μπερδευτει τελειως.Δες και θα καταλαβεις.......​

Light source Temp​
Old monitor white 9300K
Old monitor white 7200K
CIE D65 daylight standard 6504K
Video ITU rec. 709 white 6500K
German cinema standard 5500K
Kodak slide viewer recommendation 5500K
Kodak Cineon view recommendation 5400K
US Cinema standard 5300K
European cinema standard 5200K
ICC print viewing D50 5000K
Emerging art museum viewing standard 3700K
Steenbeck (incandescent) 3000K
CIE illuminant A 2856K​

Οπως καταλαβαινεις ειναι λιγο πιο μπερδεμενα τα πραγματα , και προσωπικα δεν προκειται να ξαναπω τη φραση D65 μεχρι να διαβασω τη βιβλιογραφια που εχω βρει. (Τωρα ειμαι στο....Psychophysical phenomena....the relationship between colour temperature, intensity, and the 'pleasant' quality of a light source:violent-smiley-030: ).

Τελος παντων, μεχρι προσφατα ειχα την εντυπωση οτι ασχετως προβολικου μεσου, οταν εχουμε λευκο στην οθονη , αυτο πρεπει να εχει συγκεκριμενη φωτεινοτητα. Δηλ, ταδε ft-lamberts. Ακομα δεν το εχω βρει καπου γραμμενο ξεκαθαρα.....

Υ.Γ. [FONT=Swis721BT,Bold]Το καναμε το θεμα παλι....:slapface: :grinning-smiley-043





[/FONT]
 
Last edited by a moderator:

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Σορυ για τα μεγεθη των γραμματων, αλλα δεν μπορω να τα συνεφερω, αλλα μου δειχνει το edit και αλλα βγαζει εδω...........να χ@σω το WYSIWYG....
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,708
Αθήνα
Browser said:
Καλα , "απο μηχανη θεε" εσυ πως τα διορθωνεις???????

Mε φώναξες; :flipout:
Εγώ είμαι ΓΔ ρέ, τί ίσα κι όμοια;
(Να σου πώ την αλήθεια δεν κατάλαβα...:flipout: Απλά επέλεξα το κείμενο, πάτησα επάνω αριστερά στα
removeformat.gif
κι έφτιαξε).
 
22 June 2006
34,800
NEO HRAKLEIO
Αν θυμαμαι καλα, οταν ρυθμισα τον δικο μου και καποιον αλλο προβολεα με το optic one , η ενδεδειγμενη φωτεινοτητα ηταν 12,5 ft/lampert.
Kαλυτερα φυσικα θα ξερει ο Μανωλης...
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Projector-based grading at a minimum of 15 ft/L (foot/Lamberts) and 1400:1 contrast ratio.


Το παραπανω ζητουν οργανισμοι για να παρεις και καλα certificate για το συστημα σου . Οχι εσυ Γιαννη, γενικως :ernaehrung004:
 
17 June 2006
1,235
Browser said:
Δεν ξερω Παναγιωτη, αλλα πουθενα σε καμμια νορμα δεν αναφερετε κατι για το contrast.

Τελος παντων, μεχρι προσφατα ειχα την εντυπωση οτι ασχετως προβολικου μεσου, οταν εχουμε λευκο στην οθονη , αυτο πρεπει να εχει συγκεκριμενη φωτεινοτητα. Δηλ, ταδε ft-lamberts. Ακομα δεν το εχω βρει καπου γραμμενο ξεκαθαρα.....


Χρήστο, έγινε μπέρδεμα. Δεν εννοούσα φυσικά ότι υπάρχει νόρμα περί contrast, αυτό εξαρτάται κάθε φορά από το προβολικό μέσο, απλά όπως όλοι ξέρουμε, όσο περισσότερο contrast έχουμε, τόσο το καλύτερο.

Από ότι διαβάζω κι εγώ δεξιά και αριστερά, τυπικά σωστό (και επαρκές) νούμερο φωτεινότητας για το 100% λευκό είναι τα 12fL. Από ότι γράφει ο Βαγγέλης Λάμπρου στα «Ανάποδα βήματα της βιντεοπροβολής», περίπου πάνω από αυτό το νούμερο φωτεινότητας και όσο αυτή προοδευτικά ανεβαίνει, μειώνεται αντίστοιχα και το μέγιστο όριο του contrast που μπορούν να δεχτούν τα μάτια μας πριν να «κλιπάρουν» οι κόρες των ματιών μας, δηλ. να προλαβαίνουν να ανοιγοκλείνουν!

Για τη θερμοκρασία του λευκού, δεν πρέπει να παραξενεύεσαι. Κόντεψα να παίξω ξύλο :slapface: με τον κολλητό μου που είναι επαγγελματίας φωτογράφος, όταν επέμενα ότι το λευκό αναφοράς είναι στους 6.500 Κέλβιν, ενώ αυτός ήταν ανένδοτος ότι είναι στους 5.500 Κέλβιν! Απλά η αναφορά είναι στους 6500 για τη βιντεοπροβολή, ενώ είναι στους 5500 για τη φωτογραφία. :violent-smiley-030:

Θα παρακαλούσα επίσης τον Τάκη να μην επέμβει για άλλη μια φορά και να μεταφέρει τα μηνύματά μας σε καινούριο θέμα, δεν έγινε και τίποτα αν αναφερθήκαμε για μερικά μηνύματα σε κάτι διαφορετικό από τον HD81...
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,877
Παλλήνη
Παναγιωτη η μεταφορα ασχετων Posts ειναι για να μην γιγαντωνεται ασκοπα το thread και για να μην χανονται πολυτιμες πληροφοριες & ανταλλαγες αποψεων κατω απο ασχετους τιτλους.
Αν συνεχιστει σε μακρος η κουβεντα περι σχεσης φωτεινοτητας & D65 ρυθμισης, φυσικα και θα ανοιξω νεο θεμα ετσι ωστε να το παρακολουθησουν οσα μελη ενδιαφερονται γι αυτο (και να το αποφυγουν αυτοι που ενδιαφερονται αποκλειστικα για τον Optoma).
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Πιστευω κι εγω οτι η μεταφορα των ποστ θα ηταν σωστη, διοτι εχουμε πολλα να πουμε περι d65 και φωτεινοτητας!!