αν το δαπέδου -οποιοδήποτε δαπέδου- κληθεί να παίξει σε 110τμ σαν την καλαμιά στον κάμπο, θα είναι ολόκληρο μια αχίλλειος πτέρνα...όχι μόνο το μπάσο του.. γι'αυτό και δεν δοκιμάζουμε ούτε ακούμε τα ηχεία μας στην ταράτσα Λεωνίδα.
πραγματικά αδυνατώ να πιστέψω τις απόψεις που διαβάζω εδώ και 2 σελίδες!
7 στα 10 μέλη που έγραψαν, δίνουν την εντύπωση του χτεσινού στον κόσμο του hifi !
δεν μπορείτε να στήσετε σωστά ένα ηχείο δαπέδου από 2χ6,5" και πάνω ώστε να παίξει βαθύ μπάσο;
πιστεύετε ότι δεν μπορεί να παίξει σωστό και βαθύ μπάσο ένα καλό ηχείο δαπέδου με 2 γούφερ των 6,5 ιντσών το καθένα;; λυπάμαι..
υπάρχουν άτομα εδώ που πιστεύουν ότι και μεγαλύτερα ηχεία δαπέδου δεν μπορούν να "βγάλουν" μπάσο μέσα σε ένα δωμάτιο χωρίς βοήθεια από sub;; εδώ και αν λυπάμαι...
για κάτι φωτογραφίες με θηρία ηχεία "πλαισιωμένα" από ογκόλιθους subwoofers τι να πω;; μήπως κοιτάνε οι κατασκευαστές τους να επιβιώσουν με κάθε τρόπο;;
πόσα ηχεία από αυτά λέτε να πουλάνε τον χρόνο;;
το μόνο σίγουρο είναι ότι άκρη δεν μπορούμε να βγάλουμε με αυτόν τον τρόπο.. με τον γραπτό (ή με τον προφορικό) λόγο.
από την στιγμή που δεν μπορούμε να ακούσουμε ο καθένας του καθενός το σύστημα, ότι και να λέμε είναι υποκειμενικό.. και να μπορούσαμε δλδ πάλι υποκειμενικό θα ήταν και καταλαβαίνω ακριβώς τα λεγόμενα του στρατηγού (Babis K.) όταν μου εξήγησε γιατί σταμάτησε να μπαίνει στον 2κάναλο του φόρουμ.
προσωπικά σκέφτομαι να παρατήσω την ενεργό συμμετοχή σε οτιδήποτε άλλο πέρα από τα πικάπ.
και αυτή (η συμμετοχή) μόνο όταν κάποιος ζητήσει βοήθεια τεχνικής φύσης ή γνώμη για στενά συνδεδεμένο προϊόν.. μέχρι το phono δηλαδή.
από κει και κάτω , ...καλή συνέχεια σε όλους.
Δεν θα απαντήσω προσωπικά σε σένα αλλά γενικά στην νοοτροπία που εκφέρεται με την παραπάνω απάντηση. Το hobby του high fidelity δεν είναι κάτι αόριστο ή μαγικό. Είναι ένα hobby που διέπεται από τους νόμους και τους κανόνες της επιστήμης και της τεχνολογίας. Oι επιστήμες που εμπλέκονται κυρίως, (στόχος μας πάντα είναι το χαμηλό ηχητικό φάσμα δλδ το ακουστικό φάσμα 20hz - 20khz), είναι η φυσική, η ηλεκτροακουστική και η ψυχοακουστική, φυσικά εμπλέκονται και άλλες αλλά οι κύριες είναι αυτές οι τρεις και δεν θα τα χαλάσουμε για το ποιές και πόσες άλλες άμεσα ή έμμεσα εμπλέκονται. Ετσι λοιπόν ο στόχος που πρέπει να επιτύχει και να εξυπηρετεί ένα εγκατεστημένο ηχητικό σύστημα υψηλής πιστότητας πρέπει να είναι ιδανικά η αναπαραγωγή σήματος ίδιου και απαράλαχτου (πιστό αντίγραφο) σε όλα τα μεγέθη με το αρχικό που είναι εγγεγραμμένο στο αποθηκευτικό μέσο (και σήμερα πλέον η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν φτάσει σε αξιοθαύμαστα επίπεδα ώστε να μπορούμε να μιλάμε όντως για υψηλή πιστότητα), οτιδήποτε άλλο περισσότερο ή λιγότερο που παραλλάσσει το αρχικό σήμα αποτελεί παραμόρφωση έστω και αν είναι ευάρεστο ή ευήκοο.
Οι νόμοι της φυσικής και της ψυχοακουστικής είναι συγκεκριμμένοι και πρέπει να είναι γνωστοί στους ειδικούς επιστήμονες που έχουν σπουδάσει και έχουν εξειδικευθεί στο αντικείμενο (αλοίμονο αν δεν ισχύει αυτό) αλλά θα πρέπει να είναι επίσης γνωστοί και στους επίδοξους ενασχολούμενους με το συγκεκριμμένο χόμπι και ας μην το έχουν σπουδάσει είτε αυτοί είναι έμποροι-επαγγελματίες είτε είναι χομπίστες που ξεφεύγουν από το επίπεδο του μουσικόφιλου ή του ταινιόφιλου και προσπαθούν να γίνουν ειδικοί στο high fidelity. H εποχή του του 50 και το 58 έχει περάσει ανεπιστρεπτί, εκείνη η εποχή έκανε αυτό που όφειλε να κάνει έβαλε τις βάσεις, από τότε όμως κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι, πλέον οι χαμηλές συχνότητες κάτω των 80hz δεν γράφονται μονοφωνικά, επειδή η κεφαλή και ο βραχίονας είχαν προβλήματα αναπαραγωγής των χαμηλών. Σήμερα υπάρχει πολύ περιεχόμενο στα χαμηλά που όπως βλέπουμε και στις καμπύλες ίσης ακουστότητας απαιτούν πολλά, βλέπουμε πχ ένας ήχος με συχνότητα 60 Hz να απαιτεί στάθμη ηχητικής πίεσης 90 dB, ώστε να γίνει το ίδιο ακουστός με έναν ήχο συχνότητας 1000 Hz και στάθμης 60 dB. Εαν τώρα τα 60db των 1000hz γίνουν 90db τότε τα 60hz πρέπει να παίξουν σε > 110db στάθμη περίπου. Υπόψιν πολλά μεταλλικά πνευστά φτάνουν άνετα τα 110 db όταν ακούμε σε στάθμες αναφοράς. Πείτε μου εσείς μερικά ηχεία με 10ιντσο γούφερ που μπορεί να παίζουν στάθμες +30db εντονότερα τα 40hz από τα 1000hz για να αντιληφθεί ο εγκέφαλος τα δύο σήματα στην ίδια "ένταση", όταν ηχεία πρωτοκλασσάτα με 10ιντσο γουφερ αναπαράγουν τα 40hz κατά -6db, (και αυτά όλα όχι σε εκκλησίες ή plane wave αλλά σε studio μετρήσεων που προσομοιάζουν καθημερινούς οικιακούς χώρους), έ αυτό το χάσμα έρχονται να καλύψουν τα σαμπγούφερ, τα οποία πλέον είναι τεχνολογικά πολύ εξελιγμένα στηριζόμενα βέβαια σε όσα λέει η ψυχοακουστική και πλέον ενσωματώνονται αρμονικά σε οποιοδήποτε δικάναλο ή πολυκάναλο σύστημα. Το ότι ένα σαμπγούφερ έχει 8ιντσο ή 10ιντσο μεγάφωνο αυτό δεν έχει καμμιά σχέση με τα γουφερ αντίστοιχου μεγέθους των ηχείων, τα μεγάφωνα των σαμπγούφερ είναι εξειδικευμένα μεγάφωνα, ειδικά σχεδιασμένα για την δουλειά που προορίζονται και οδηγούνται απο θηριώδεις ενισχυτές εξελιγμένους για την δουλειά που προορίζονται. Σήμερα το σαμπγούφερ δεν έχει μόνο τον ρόλο της αναπαραγωγής του χαμηλόσυχνου ηχητικού φάσματος, αλλά μπορεί να γίνει και ο καλλίτερος εξομαλυντής των ιδιορρυθμών του χώρου, προφανώς απαιτούνται παραπάνω από ένα και μάλλον χώροι αφιερωμένοι μόνο για το χόμπυ.Και φυσικά δεν είναι φτηνά, δεν μπορούν να είναι φτηνά αφού κουβαλάνε πολύ γνώση και τεχνολογία (των σοβαρών εταιρειών που εξειδικεύονται σαυτά).
Φυσικό επακόλουθο είναι όταν στήσεις ένα σύστημα υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής ακολουθώντας την επιστήμη και την τεχνολογία και η αγορά μηχανημάτων είναι σύμφωνα με αυτά που ορίζουν οι μετρήσεις του χώρου και ισοσταθμιστούν σωστά ώστε η καμπύλη αναπαραγωγής να είναι βέλτιστη τότε ναι απολαμβάνεις μουσική.
Πάντα παίζει ότι εγώ αυτό γουστάρω αυτό θα πάρω, ε φυσικά και καλά θα κάνεις, δικά σου είναι τα λ7, αλλά δεν μπορείς να μιλάς για υψηλή πιστότητα, σωστό, αληθινό κλπ.