"Κλασική" μουσική και "σωστή" αναπαραγωγή.

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,852
Athens
Ο νουμπάς (Maestro) καταλαβαίνει πιο πολλά από πολλούς που το παίζουν γνώστες...
Και μέσα στην απόλυτη άποψη των ημιμαθών... αποφασίζουν και οι γνώστες να μην γράψουν κάτι γιατί ξέρουν πως θα υπάρξει σθεναρή αντίσταση α λα "αντιεμβολιαστικό κύμα" με ατεκμηρίωτες ανακρίβειες έτσι και αποφασίσουν να γράψουν κάτι.

Κρίμα να πηγαίνει στράφι η δυνατότητα του να γίνει καλή τεχνική, θεωρητική και πρακτική κουβέντα επειδή κάποιοι δεν έχουν μάθει να συζητάνε, να μαθαίνουν νέα πράγματα και να δέχονται τις γνώσεις των επαγγελματιών του χώρου.

Δεν θα πω κάτι άλλο.
 

kiriak

Supreme Member
27 November 2006
3,949
ήμουν της ίδιας άποψης για χρόνια - χωρίς να γνωρίζω - απλά πίστευα αυτά που διάβαζα ότι τα sub είναι μόνο για ταινίες

πρόσφατα αγόρασα ένα sub για τα ηχεία γραφείου που έχω και έπαθα πλάκα
δεν ακούω ηλεκτρονική μουσική, αλλά κυρίως ηλεκτρική (blues, rock, metal) και
τα ηχεία στο γραφείο ακούγονται πλέον καλύτερα από τα δαπέδου με 2Χ6,5 που έχω στο σαλόνι

δε με ενδιαφέρουν ούτε το 20 ούτε τα 30 Hz,
αλλά όταν ένα ξχείο λέει ότι παίζει 40 ή 50 ή 60 Hz, τα παίζει,
αλλά συνήθως κάμποσα db κάτω
με αποτέλεσμα απλά να μη ακούς ένα μεγάλο μέρος της ηχογράφησης
όπως διαπίστωσα πρόσφατα
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,012
Λάρισα
αν το δαπέδου -οποιοδήποτε δαπέδου- κληθεί να παίξει σε 110τμ σαν την καλαμιά στον κάμπο, θα είναι ολόκληρο μια αχίλλειος πτέρνα...όχι μόνο το μπάσο του.. γι'αυτό και δεν δοκιμάζουμε ούτε ακούμε τα ηχεία μας στην ταράτσα Λεωνίδα.

πραγματικά αδυνατώ να πιστέψω τις απόψεις που διαβάζω εδώ και 2 σελίδες!
7 στα 10 μέλη που έγραψαν, δίνουν την εντύπωση του χτεσινού στον κόσμο του hifi !
δεν μπορείτε να στήσετε σωστά ένα ηχείο δαπέδου από 2χ6,5" και πάνω ώστε να παίξει βαθύ μπάσο;
πιστεύετε ότι δεν μπορεί να παίξει σωστό και βαθύ μπάσο ένα καλό ηχείο δαπέδου με 2 γούφερ των 6,5 ιντσών το καθένα;; λυπάμαι..
υπάρχουν άτομα εδώ που πιστεύουν ότι και μεγαλύτερα ηχεία δαπέδου δεν μπορούν να "βγάλουν" μπάσο μέσα σε ένα δωμάτιο χωρίς βοήθεια από sub;; εδώ και αν λυπάμαι...

για κάτι φωτογραφίες με θηρία ηχεία "πλαισιωμένα" από ογκόλιθους subwoofers τι να πω;; μήπως κοιτάνε οι κατασκευαστές τους να επιβιώσουν με κάθε τρόπο;;
πόσα ηχεία από αυτά λέτε να πουλάνε τον χρόνο;;

το μόνο σίγουρο είναι ότι άκρη δεν μπορούμε να βγάλουμε με αυτόν τον τρόπο.. με τον γραπτό (ή με τον προφορικό) λόγο.
από την στιγμή που δεν μπορούμε να ακούσουμε ο καθένας του καθενός το σύστημα, ότι και να λέμε είναι υποκειμενικό.. και να μπορούσαμε δλδ πάλι υποκειμενικό θα ήταν και καταλαβαίνω ακριβώς τα λεγόμενα του στρατηγού (Babis K.) όταν μου εξήγησε γιατί σταμάτησε να μπαίνει στον 2κάναλο του φόρουμ.

προσωπικά σκέφτομαι να παρατήσω την ενεργό συμμετοχή σε οτιδήποτε άλλο πέρα από τα πικάπ.
και αυτή (η συμμετοχή) μόνο όταν κάποιος ζητήσει βοήθεια τεχνικής φύσης ή γνώμη για στενά συνδεδεμένο προϊόν.. μέχρι το phono δηλαδή.
από κει και κάτω , ...καλή συνέχεια σε όλους.
Δεν θα απαντήσω προσωπικά σε σένα αλλά γενικά στην νοοτροπία που εκφέρεται με την παραπάνω απάντηση. Το hobby του high fidelity δεν είναι κάτι αόριστο ή μαγικό. Είναι ένα hobby που διέπεται από τους νόμους και τους κανόνες της επιστήμης και της τεχνολογίας. Oι επιστήμες που εμπλέκονται κυρίως, (στόχος μας πάντα είναι το χαμηλό ηχητικό φάσμα δλδ το ακουστικό φάσμα 20hz - 20khz), είναι η φυσική, η ηλεκτροακουστική και η ψυχοακουστική, φυσικά εμπλέκονται και άλλες αλλά οι κύριες είναι αυτές οι τρεις και δεν θα τα χαλάσουμε για το ποιές και πόσες άλλες άμεσα ή έμμεσα εμπλέκονται. Ετσι λοιπόν ο στόχος που πρέπει να επιτύχει και να εξυπηρετεί ένα εγκατεστημένο ηχητικό σύστημα υψηλής πιστότητας πρέπει να είναι ιδανικά η αναπαραγωγή σήματος ίδιου και απαράλαχτου (πιστό αντίγραφο) σε όλα τα μεγέθη με το αρχικό που είναι εγγεγραμμένο στο αποθηκευτικό μέσο (και σήμερα πλέον η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν φτάσει σε αξιοθαύμαστα επίπεδα ώστε να μπορούμε να μιλάμε όντως για υψηλή πιστότητα), οτιδήποτε άλλο περισσότερο ή λιγότερο που παραλλάσσει το αρχικό σήμα αποτελεί παραμόρφωση έστω και αν είναι ευάρεστο ή ευήκοο.
Οι νόμοι της φυσικής και της ψυχοακουστικής είναι συγκεκριμμένοι και πρέπει να είναι γνωστοί στους ειδικούς επιστήμονες που έχουν σπουδάσει και έχουν εξειδικευθεί στο αντικείμενο (αλοίμονο αν δεν ισχύει αυτό) αλλά θα πρέπει να είναι επίσης γνωστοί και στους επίδοξους ενασχολούμενους με το συγκεκριμμένο χόμπι και ας μην το έχουν σπουδάσει είτε αυτοί είναι έμποροι-επαγγελματίες είτε είναι χομπίστες που ξεφεύγουν από το επίπεδο του μουσικόφιλου ή του ταινιόφιλου και προσπαθούν να γίνουν ειδικοί στο high fidelity. H εποχή του του 50 και το 58 έχει περάσει ανεπιστρεπτί, εκείνη η εποχή έκανε αυτό που όφειλε να κάνει έβαλε τις βάσεις, από τότε όμως κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι, πλέον οι χαμηλές συχνότητες κάτω των 80hz δεν γράφονται μονοφωνικά, επειδή η κεφαλή και ο βραχίονας είχαν προβλήματα αναπαραγωγής των χαμηλών. Σήμερα υπάρχει πολύ περιεχόμενο στα χαμηλά που όπως βλέπουμε και στις καμπύλες ίσης ακουστότητας απαιτούν πολλά, βλέπουμε πχ ένας ήχος με συχνότητα 60 Hz να απαιτεί στάθμη ηχητικής πίεσης 90 dB, ώστε να γίνει το ίδιο ακουστός με έναν ήχο συχνότητας 1000 Hz και στάθμης 60 dB. Εαν τώρα τα 60db των 1000hz γίνουν 90db τότε τα 60hz πρέπει να παίξουν σε > 110db στάθμη περίπου. Υπόψιν πολλά μεταλλικά πνευστά φτάνουν άνετα τα 110 db όταν ακούμε σε στάθμες αναφοράς. Πείτε μου εσείς μερικά ηχεία με 10ιντσο γούφερ που μπορεί να παίζουν στάθμες +30db εντονότερα τα 40hz από τα 1000hz για να αντιληφθεί ο εγκέφαλος τα δύο σήματα στην ίδια "ένταση", όταν ηχεία πρωτοκλασσάτα με 10ιντσο γουφερ αναπαράγουν τα 40hz κατά -6db, (και αυτά όλα όχι σε εκκλησίες ή plane wave αλλά σε studio μετρήσεων που προσομοιάζουν καθημερινούς οικιακούς χώρους), έ αυτό το χάσμα έρχονται να καλύψουν τα σαμπγούφερ, τα οποία πλέον είναι τεχνολογικά πολύ εξελιγμένα στηριζόμενα βέβαια σε όσα λέει η ψυχοακουστική και πλέον ενσωματώνονται αρμονικά σε οποιοδήποτε δικάναλο ή πολυκάναλο σύστημα. Το ότι ένα σαμπγούφερ έχει 8ιντσο ή 10ιντσο μεγάφωνο αυτό δεν έχει καμμιά σχέση με τα γουφερ αντίστοιχου μεγέθους των ηχείων, τα μεγάφωνα των σαμπγούφερ είναι εξειδικευμένα μεγάφωνα, ειδικά σχεδιασμένα για την δουλειά που προορίζονται και οδηγούνται απο θηριώδεις ενισχυτές εξελιγμένους για την δουλειά που προορίζονται. Σήμερα το σαμπγούφερ δεν έχει μόνο τον ρόλο της αναπαραγωγής του χαμηλόσυχνου ηχητικού φάσματος, αλλά μπορεί να γίνει και ο καλλίτερος εξομαλυντής των ιδιορρυθμών του χώρου, προφανώς απαιτούνται παραπάνω από ένα και μάλλον χώροι αφιερωμένοι μόνο για το χόμπυ.Και φυσικά δεν είναι φτηνά, δεν μπορούν να είναι φτηνά αφού κουβαλάνε πολύ γνώση και τεχνολογία (των σοβαρών εταιρειών που εξειδικεύονται σαυτά).
Φυσικό επακόλουθο είναι όταν στήσεις ένα σύστημα υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής ακολουθώντας την επιστήμη και την τεχνολογία και η αγορά μηχανημάτων είναι σύμφωνα με αυτά που ορίζουν οι μετρήσεις του χώρου και ισοσταθμιστούν σωστά ώστε η καμπύλη αναπαραγωγής να είναι βέλτιστη τότε ναι απολαμβάνεις μουσική.
Πάντα παίζει ότι εγώ αυτό γουστάρω αυτό θα πάρω, ε φυσικά και καλά θα κάνεις, δικά σου είναι τα λ7, αλλά δεν μπορείς να μιλάς για υψηλή πιστότητα, σωστό, αληθινό κλπ.
 
Last edited:

kiriak

Supreme Member
27 November 2006
3,949
στα παραπάνω να προσθέσουμε και ότι τα ηχεία μάλλον παίζουν καλύτερα έχοντας απαλλαγεί από το να προσπαθούν να παίξουν και συχνότητες στις οποίες ζορίζονται
(όπως δείχνουν τα -6 και βάλε db που μπορούν να αποδώσουν στα χαμηλά)
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,892
Αθήνα
Να πω και κάτι άλλο που παρατήρησα στον χώρο μου: Η θέση τοποθέτησης του sub, τόσο η απόλυτη, όσο και η σχετική με τη θέση ακρόασης παίζει τεράστιο ρόλο. Το SVS θεωρώ ότι είναι σωστά παντρεμένο για τη θέση ακρόασής μου, στα 2 μέτρα. Αν πάω και κάτσω στον καναπέ 1μιση μέτρο πιο πίσω, τότε ακούω το μπάσο να μπουμπουνίζει και να ακούγεται "αυτόνομο". Άρα όσα γράφει ο @Pleo για προτερήματα της ελεύθερης τοποθέτησης, μόνο λεπτομέρειες δεν είναι, εκτός φυσικά αν κάποιος είναιί τυχερός και του κάτσει θέση τοποθέτησης/ακρόασης χωρίς προβλήματα.

Εμ, τι να σου κάνω που πήγες και ερωτεύτηκες λάθος Ιταλίδα... :p

Υπάρχει σημαντική μελέτη ψυχοακουστικής σχετικά με την αποτελεσματικότερη τοποθέτηση των μεγαφώνων στην καμπίνα, όταν η άσκηση είναι χωρίς sub. Όμως είναι άλλης «νύφης» η ειδικότητα. :cool:
Εγώ απλά τονίζω την πρακτικότητα που μπορεί να προσδώσει το/τα sub για όλους.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,082
Κάθε ηχείο μικρό η μεγάλο έχει τις χάρες του και τα μειονεκτήματα του, απόλυτες τοποθετήσεις για απόλυτο πλήρες φάσμα και το απαραίτητο sub που θα προσθέσει στην τελική ποιότητα αυτό με βρίσκει απόλυτα κάθετο.

Δεν είναι εύκολο και σχεδόν πάντα αδύνατον τεχνικά η και σε επίπεδο γνώσεων στην μεγαλύτερη πλειοψηφία των χρηστών η σωστή τοποθέτηση και σωστή ρύθμιση sub ώστε να προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω δίχως να αφαιρεί ποιότητα από κάτι άλλο.

Όπως ένα καλό τελικό mastering ήχου οφείλει να χρησιμοποιήσει αρκετά ηχεία αναφοράς ποιότητας ανεξαρτήτου τιμής μικρά, μεγάλα η τεράστια, έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται και από τον ακροατή ανεξαρτήτως τι ηχεία διαθέτει.

Και στη μουσική αυτό που τελικά μετράει στον ακροατή είναι ο βαθμός ικανοποίησης και ευχαρίστησης που θα του προσφέρει η μουσική και όχι το πλήρες φάσμα η ένταση και στάθμες αναφοράς.
 

Th.ARvan

New member
24 May 2011
98
Κατανοώ τις αντιρρήσεις
γιατι δεν είναι χωρίς έρεισμα.
Κατά την ταπεινή μου άποψη
υπάρχει μια ιεραρχιση ως προς το τι θα πρέπει να ζηταμε από την αναπαραγωγή.
Το βαθύ χαμηλό και
οι ρεαλιστικές στάθμες
δεν είναι πρώτα στη λίστα.
Προσθετουν στον ρεαλισμό,
είναι επιθυμητά αλλά
δεν είναι πρωτα.
Καλες οι καμπύλες Μάνσον
αλλα...


Πρωτιστως πρέπει να αναζηταμε δύο πράγματα.
-Το σωστό αρμονικο αποτύπωμα των οργανων, δηλ. το σύνολο των αρμονικών που τα κάνει αναγνωρίσιμα και μοναδικά
( για κλασική μουσική μιλάμε )
π.χ. αναγνωρίζω ένα παλαιό ιταλικό βιολι με όλο του το ηχόχρωμα και όχι ένα
καθαρό, δυναμικό μεν αλλά ηχητικά επεξεργασμενο συνθετικό,
-Και το σωστό τονικό υψος.
Να μην έχεις την αίσθηση του μικρο-φαλτσου ακούσματος
που είναι στάνταρ στις φθηνές σχεδιάσεις.
Αυτη τη διακριση μόνο με την εξοικείωση σε ζωντανή μουσική την πετυχαίνεις.
Και τα δύο πάσχουν από
την αχρειαστη επεξεργασία σήματος και από τον θόρυβο που είναι παντου.
Τα άλλα χρειάζονται αλλά είναι δευτερεύοντα.
 
Last edited:

PetVoul

Established Member
25 May 2020
229
Πρωτιστως πρέπει να αναζηταμε δύο πράγματα.
-Το σωστό αρμονικο αποτύπωμα των οργανων, δηλ. το σύνολο των αρμονικών που τα κάνει αναγνωρίσιμα και μοναδικά
( για κλασική μουσική μιλάμε )
π.χ. αναγνωρίζω ένα παλαιό ιταλικό βιολι με όλο του το ηχόχρωμα και όχι ένα
καθαρό, δυναμικό μεν αλλά ηχητικά επεξεργασμενο συνθετικό,
-Και το σωστό τονικό υψος.
Να μην έχεις την αίσθηση του μικρο-φαλτσου ακούσματος
που είναι στάνταρ στις φθηνές σχεδιάσεις.
Αυτη τη διακριση μόνο με την εξοικείωση σε ζωντανή μουσική την πετυχαίνεις.
Και τα δύο πάσχουν από
την αχρειαστη επεξεργασία σήματος και από τον θόρυβο που είναι παντου.
Τα άλλα χρειάζονται αλλά είναι δευτερεύοντα.
Συνοπτικά και όμορφα (y)
 
  • Like
Reactions: Αντώνης-Κ

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,012
Λάρισα
Κατανοώ τις αντιρρήσεις
γιατι δεν είναι χωρίς έρεισμα.
Κατά την ταπεινή μου άποψη
υπάρχει μια ιεραρχιση ως προς το τι θα πρέπει να ζηταμε από την αναπαραγωγή.
Το βαθύ χαμηλό και
οι ρεαλιστικές στάθμες
δεν είναι πρώτα στη λίστα.
Προσθετουν στον ρεαλισμό,
είναι επιθυμητά αλλά
δεν είναι πρωτα.
Καλες οι καμπύλες Μάνσον
αλλα...


Πρωτιστως πρέπει να αναζηταμε δύο πράγματα.
-Το σωστό αρμονικο αποτύπωμα των οργανων, δηλ. το σύνολο των αρμονικών που τα κάνει αναγνωρίσιμα και μοναδικά
( για κλασική μουσική μιλάμε )
π.χ. αναγνωρίζω ένα παλαιό ιταλικό βιολι με όλο του το ηχόχρωμα και όχι ένα
καθαρό, δυναμικό μεν αλλά ηχητικά επεξεργασμενο συνθετικό,
-Και το σωστό τονικό υψος.
Να μην έχεις την αίσθηση του μικρο-φαλτσου ακούσματος
που είναι στάνταρ στις φθηνές σχεδιάσεις.
Αυτη τη διακριση μόνο με την εξοικείωση σε ζωντανή μουσική την πετυχαίνεις.
Και τα δύο πάσχουν από
την αχρειαστη επεξεργασία σήματος και από τον θόρυβο που είναι παντου.
Τα άλλα χρειάζονται αλλά είναι δευτερεύοντα.
Αυτά όλα είναι γραμμένα μέσα στο αποθηκευτικό μέσο?
 
  • Like
Reactions: billpeppas

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,012
Λάρισα
Μα ακριβώς αυτό λέω, ότι το σύστημα θα πρέπει να αναπαράγει μόνον ότι είναι γραμμένο, πιστά, ίδια και απαράλλαχτα. Το ότι εμένα μου αρέσει να ακούω τα βιολιά μεταξένια αλλά ο μαστεράς τα έβαλε να ξύνουν τότε θα πρέπει το σύστημα να τα αναπαράγει να ξύνουν ή ήμουνα παρόν στην συναυλία στο μέγαρο και έμεινα άφωνος αλλά ο μαστεράς άλλα έγραψε, τότε θα πρέπει να παίζει το σύστημα αυτά τα άλλα.
 
Βασικά δεν είναι εύκολο να προσδιοριστεί το "πόσο Hi Fi" είναι "αρκούντως Hi Fi", επειδή ο καθένας μας έχει διαφορετικές προτεραιότητες.

Κάποιος θα πει ότι αν το σύστημά σου δεν κατεβαίνει flat στους 20Hz δεν είναι Hi Fi γιατί δεν μπορεί να αναπαράξει όλο το ακουστό φάσμα.

Κάποιος άλλος θα πει ότι δεν είσαι Hi Fi αν η πηγή σου δεν δίνει όλη την πληροφορία (κάτι που μεταφράζεται σε πολλές χιλιάδες € μόνο για πηγή και dac).

Κ.ο.κ.
 

kiriak

Supreme Member
27 November 2006
3,949
εκτός από το τεχνικά αρτιότερο σύστημα,

προσωπικά το άκουσμα με το sub είναι πολύ πιο ευχάριστο, πιο γεμάτο και πιο αληθοφανές.

Δεν θέλω υπερβολικό χαμηλό, δεν θέλω να τρίζει τίποτα, ούτε βλέπω ταινίες και επαναλαμβάνω δεν ακούω μουσική τύπου hip hop, ραπ ή ηλεκτρονική χορευτική, ούτε θυμάμαι πως λέγονται.
Αλλά σε πολλά κομμάτια της μουσικής που ακούω, στα ηχεία δαπέδου (με 2Χ6.5) λείπει περιεχόμενο και ακούγονται πιο λεπτόηχα.

Δοκίμασα τα ηχεία σε όλες τις θέσεις, πήρα τελικό θηρίο, πάλι κάτι έλειπε. Θα πείτε φταίει ο χώρος, σωστά, αλλά και αυτός είναι ένας λόγος για subs. Από την άλλη τα δαπέδου, πόσο κάτω πάνε και με πόσα db μείον. Τι μένει να ακούσεις; δυναμώνεις να δώσεις λίγο αληθοφάνεια και σε ξεκουφαίνουν οι ψηλές συχνότητες και πάλι χαμηλό δεν ακούς.

Στα ηχεία που συμπλήρωσα με sub, ακολούθησα τις οδηγίες για τη ρύθμιση της φάσης με τα dip switches και ακούγονται πολυυυυυύ μεγαλύτερα από ότι είναι.
Το sub δεν ακούγεται ΚΑΘΟΛΟΥ, εννοώ ότι αν δεν το ήξερα θα ορκιζόμουνα ότι ΟΛΗ η μουσική, όλο το χαμηλό βγαίνει από τα ηχεία, τυχαίνει πολλές φορές να το πιάνω για να σιγουρευτώ ότι το άναψα.
 
Στα ηχεία που συμπλήρωσα με sub, ακολούθησα τις οδηγίες για τη ρύθμιση της φάσης με τα dip switches και ακούγονται πολυυυυυύ μεγαλύτερα από ότι είναι.
Το sub δεν ακούγεται ΚΑΘΟΛΟΥ, εννοώ ότι αν δεν το ήξερα θα ορκιζόμουνα ότι ΟΛΗ η μουσική, όλο το χαμηλό βγαίνει από τα ηχεία, τυχαίνει πολλές φορές να το πιάνω για να σιγουρευτώ ότι το άναψα.

Έχω την ίδια εμπειρία, γι'αυτό και νομίζω ότι μάλλον είμαι σε καλό δρόμο στο ταίριασμα. Φυσικά ξέρεις τι λένε για τον εχθρό του καλού, γι'αυτό συνεχίζω το ψάξιμο.
 

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,303
εκτός από το τεχνικά αρτιότερο σύστημα,

προσωπικά το άκουσμα με το sub είναι πολύ πιο ευχάριστο, πιο γεμάτο και πιο αληθοφανές.

Δεν θέλω υπερβολικό χαμηλό, δεν θέλω να τρίζει τίποτα, ούτε βλέπω ταινίες και επαναλαμβάνω δεν ακούω μουσική τύπου hip hop, ραπ ή ηλεκτρονική χορευτική, ούτε θυμάμαι πως λέγονται.
Αλλά σε πολλά κομμάτια της μουσικής που ακούω, στα ηχεία δαπέδου (με 2Χ6.5) λείπει περιεχόμενο και ακούγονται πιο λεπτόηχα.

Δοκίμασα τα ηχεία σε όλες τις θέσεις, πήρα τελικό θηρίο, πάλι κάτι έλειπε. Θα πείτε φταίει ο χώρος, σωστά, αλλά και αυτός είναι ένας λόγος για subs. Από την άλλη τα δαπέδου, πόσο κάτω πάνε και με πόσα db μείον. Τι μένει να ακούσεις; δυναμώνεις να δώσεις λίγο αληθοφάνεια και σε ξεκουφαίνουν οι ψηλές συχνότητες και πάλι χαμηλό δεν ακούς.

Στα ηχεία που συμπλήρωσα με sub, ακολούθησα τις οδηγίες για τη ρύθμιση της φάσης με τα dip switches και ακούγονται πολυυυυυύ μεγαλύτερα από ότι είναι.
Το sub δεν ακούγεται ΚΑΘΟΛΟΥ, εννοώ ότι αν δεν το ήξερα θα ορκιζόμουνα ότι ΟΛΗ η μουσική, όλο το χαμηλό βγαίνει από τα ηχεία, τυχαίνει πολλές φορές να το πιάνω για να σιγουρευτώ ότι το άναψα.

Θυμησε μου τι ηχεια εχεις ;
 

kiriak

Supreme Member
27 November 2006
3,949
δεν είναι μυστικό, αλλά φοβάμαι θα μπούμε σε επιπλέον αντιπαραθέσεις
τα ηχεία μια χαρά είναι, απλά με τα sub θα γινόντουσαν καλύτερα
(αγγλικά bass reflex με 2 6.5άρια και tweeter)
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,852
Athens
Και 50ιντσα γούφερ να έχουν τα ηχεία... αν πληρώσεις τον ειδικό, και δεν έχεις περιορισμούς που δαγκώνει η γυναίκα, που κατουράει ο σκύλος, που παίζουν τα παιδιά, οποιοδήποτε ηχείο του προσθέσεις 2 ή και περισσότερα κατάλληλα sub βελτιώνεται.
 
  • Like
Reactions: christos56

Cicadelic Ranger

AVClub Fanatic
16 December 2014
15,303
Παρακολυθω το νημα εδω και καποιες μερες. Βλεπω διαφορα. Τεινω να συμφωνησω με τον Βλαντ σε ενα απο τα τελευταια του ποστ.

Σημειωση 1: δεν εχω φοβια απεναντι στα Subs. Εχω φοβια εναντι της καγκουριας. Εχω θαμυασει σαμγουφερ οταν παιζουν σε συστημα προδιογεγραμμενο με σχημα Σαμπ και δορυφορους ( θελει πολυ μαστορια για να γινει καταφερτο και μπραβο τους). Εχω θαυμασει Quad ηλεκτροστατικα, με προσθηκη σαμπ οχι για να κατεβει χαμηλα γιατι το ESL κατεβαινει, αλλα για περισσοτερο impact.
Και παλι εκει θελει εξαιρετικη ρυθμιση αξια μηχανικου ηχου. Μετα ειναι θεμα γουστου.
Ναι ακουω συμφωνικη μουσικη με δυναμικες αλλα υπαρχουν ορια. Τι θες να αναπαραγεις ; Απο ποια θεση ; Που καθεσαι οταν ακους (στην συναυλια οχι στο σαλονι) και παει μακρυα η βαλιτσα. Προσωπικα εχω ακουσει παρουσιασεις κλασσικης μουσικης σε μεγαλους χωρους ( δημαρχιακους επετιακους χωρους) με συγκριτικες ακρασεις και τετοια απο κοινο "μυημενο" που συχναζε μαεστρους και πιτε κανεις δεν εθεσε θεμα ληψη χαμηλων. Οταν υπηρχε σαμπ υπηρχαν δορυφοροι. Μιλαω για χωρους μηκους 20 μετρων και με υψος νεοκλασσικων του Παρισιου.

Δεν μπορω να καταλαβω τι ψαχνει ο ακροατης σημερα στον 21ο αιωνα... Ας θυμηθουμε μεχρι την εμφανιση του Home Theater ποια ηταν η προσφορα τυ σαμπ στον ηχο ... σχεδον μηδενικη. Τωρα ολοι θελουν σαμπ. Ποσο χαμηλα θελεις να ακουσεις ; Και σε ποια ντεσιμπελ παιζουν σε ορχηστρα τα οργανα που παιζουν τοσο χαμηλα ; Μετα ειναι αυτο που λεμε περι γουστου...

Σημειωση 2: Δεν εχω πια εμπιστοσυνη στ'αυτια μου. Περυσι τον ιδιο καιρο ο ΟΡΛ με εκραξε... κανονικα... "εχετε σοβαρο προβλημα ακοης μου ειπε τι κανετε στη ζωη σας ;"... Πταγματικα μου εβαλε χερι ο γιατρος μου ρθε να βαλω τα κλαματα. Τι να του πω, οτι ακουω μουσικη ; Του το ειπα. Ε βρισκεστε μεσα στον θορυβο μου ειπε.... Τεσπα μη ξυνω δικες μου πληγες, εν ολιγοις προσωπικα θελω λιγοτερα χαμηλα.

Παρ ολα αυτα σημερα δεν νομιζω οτι εχω χασει νοτα χαμηλου η τονικοτητα στη γκαμα αυτη, και γνωριζοντας το εργο, απο ενα ζευγαρι καλων ηχειων δαπεδου.
Αντιθετα μου λειπουν οι ψιλες... ω ναι αυτες ναι. λειπουν. Αλλα δεν φταινε πια τα ηχεια.
 
  • Like
Reactions: Αντώνης-Κ