"Κλασική" μουσική και "σωστή" αναπαραγωγή.

Μετά από πολύωρες ακροάσεις στο σύνολο KEF + SVS, έχω καταλήξει ότι τελικά είναι θέμα κυρίως ηχογραφήσεων και λιγότερο ηχείων. Έχω καταφέρει κατά περιπτώσεις να πάρω σωστό ήχο, αυτόν ακριβώς που θέλω, πλήρους (αντιληπτού) φάσματος, αναλυτικό και ξεκούραστο. Συχνά όμως είναι είτε άδειος, είτε σκληρός, είτε «μπερδεμένος». Καλά τα woofer αλλά τι να τα κανεις όταν ο ηχολήπτης έχει ξεχάσει να αφήσει χαμηλές;
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,890
Αθήνα
Εννοείται πως το σωστό είναι να αναπαράγεται κάτι εφ' όσον υπάρχει. όχι όταν δεν υπάρχει. Δεν δημιουργεί έξτρα πληροφορία το sub. Όποιος το κάνει αυτό είναι τελείως λάθος.

Το μεγαλειώδες του πράγματος έρχεται όταν συνειδητοποιείς ότι μέχρι τώρα σου έλειπε πληροφορία. Και φτάνει μια συμφωνική ορχήστρα να ακούγεται όπως είναι. Δηλαδή ως συμφωνική με το περιεχόμενο του χαμηλού από τα μεγάλα έγχορδα (κοντραμπάσο, χαμηλές νότες τσέλου, τύμπανα ασφαλώς) να είναι εκεί και να σε... εξιτάρει.
Πληροφορία που δεν είναι φυσικά συνεχώς παρούσα, αλλά πληροφορία που ήταν εκεί και δεν ήξερες ότι υπάρχει σε ορισμένα σημεία του προγράμματος.
 

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
742
Αθήνα
ποιο είναι το πρόβλημα με τα sub για μουσική;
Κανένα και το λέω εγώ που δεν είχα ποτέ sub και δε προβλέπεται να αγοράσω. Μερικοί δε μπορούν την ιδέα όπως δε μπορούν και την ιδέα των ενεργών, άλλοι δε μπορούν να διανοηθούν τη ψηφιακή αναπαραγωγή, άλλοι την αναλογική, τα HD files κλπ. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν subs στη γκάμα τους, από την Klipsch στην Dynaudio, την ATC, Dali, B&W κλπ. Όπως και με οτιδήποτε άλλο στην ηχητική αλυσίδα πρέπει να τα ενσωματώσεις σωστά στο σύστημα...μια κεφαλή θα δώσει τα μέγιστα αν ταιριάζει και έχει ρυθμιστεί σωστά στον βραχίονα, έτσι και τα subs πρέπει να ταιριάζουν στον χώρο και να ρυθμιστούν σωστά.

Όλα γούστα είναι, υπάρχουν άτομα (και καλά γνώστες του σωστού ήχου) που ακούνε με BBC monitors και θεωρούν το χαμηλό αρκετό και τους ικανοποιεί. Τι να πεις σε τέτοιες περιπτώσεις...
 

Music matters...

AVClub Enthusiast
9 March 2017
1,203
Εάν τα sub ήταν απαραίτητα στη μουσική ακρόαση τότε όλες οι σοβαρές εταιρείες ηχείων για οικιακή μουσική ακρόαση τόσο στις φτηνές, όσο και στις πανάκριβες δημιουργίες τους θα πωλούσαν περισσότερα των δύο τεμαχίων. Αναρρωτήθηκες ποτέ γιατί έχουν απορρίψει αυτή την επιλογή και τι καταστρέφει σχεδόν ολότελα η παρουσία sub στην αναπαραγωγή μουσικών έργων;
Καλά, 'ο,τι πεις!
 

mellodos

New member
17 March 2009
82
Παρεμπιπτόντως, μια και γίνεται λόγος για τις συνδέσεις.

Οποιοδήποτε subwoofer μπορεί να συνδεθεί σε οποιοδήποτε ενισχυτή. Ακόμα κι αν ο ενισχυτής διαθέτει μόνο μια έξοδο ηχείων και το sub μόνο είσοδο line. Με ένα Voltage Divider ενσωματωμένο στο καλώδιο. Η ιδέα ήταν ως εξής. Μεταφέρουμε τον μηχανισμό που έχουν ορισμένα (συνήθως οικονομικά) sub εκτός. Πως έχουν High Level In; Αυτό το μεταφέρουμε στο καλώδιο.

Και λειτουργεί μια χαρά.

Εδώ ένα SVS SB 2000 Pro συνδεμένο από την έξοδο ηχείων του ενισχυτή, και μάλιστα στην ίδια με των ηχείων.

View attachment 185373
Μπορούμε να βρούμε κάπου τετοιο καλώδιο ? Μόνο κατι high to low converter "της πυρκαγιάς" υπαρχουν στο εμπόριο...
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,890
Αθήνα
Μπορούμε να βρούμε κάπου τετοιο καλώδιο ? Μόνο κατι high to low converter "της πυρκαγιάς" υπαρχουν στο εμπόριο...
Εμείς το φτιάχνουμε σε τεχνικό αρχής γενομένης από την προηγούμενη εβδομαδα και μπορείς να παραγγειλεις ένα τέτοιο σε εμάς.
Ούτε κι εμάς μας άρεσαν οι έτοιμες λύσεις και για αυτό χρησιμοποιήσαμε το KWIK της Kimber.
 
  • Like
Reactions: mellodos

PetVoul

Established Member
25 May 2020
229
Καλά, 'ο,τι πεις!
Να με συγχωρείς δεν είναι το τι λέω εγώ το οποίο ενδεχομένως να μην ενδιαφέρει και κανένα. Αλλά η Tannoy επί παραδείγματι (πιστεύω να γνωρίζουμε τι σημαίνει ιστορικά η Tannoy) παράγει και σαμπ και δορυφόρους αλλά κυρίως για το στήσιμο home cinema. Στην Prestige σειρά της αυτά απουσιάζουν. Το ίδιο ισχύει και σε πολλές άλλες εταιρείες (κάποιες από αυτές προαναφέρθηκαν). Άλλες εταιρείες όπως λόγου χάριν η Harbeth βγάζει μόνο ζεύγη ηχείων και εδώ και κάποια χρόνια μόνο βάσης. Δεν έχει νόημα να επεκταθούμε σε μάρκες, ο καθένας μπορεί να δει στο διαδίκτυο ποια είναι τα κορυφαία ηχεία για μουσική αναπαραγωγή και εάν συνοδεύονται από το εργοστάσιο κατασκευής με σαμπ.
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,450
Θεσσαλονίκη
Δυστυχως απο ενα εξιμησαρι ακομα και σε τριδρομο δε μπορεις να εχεις δυναμικο εύρος και ανάλυση σε χαμηλες συχνοτητες. Ακομα και δυο αν εχεις παλι δεν ειναι αρκετα. Και είναι και το θεμα της οδηγησης και, το σημαντικοτερο, των στασιμων που μπορει να δημιουργούνται απο τη θεση τοποθετησης των main.... και ξεκινας και με αυτογκολ την ακυρωση απο τον πισω τοιχο και το ταβανι :(

Life is a bitch, like Kyles mom.
 
  • Like
Reactions: christos56

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,450
Θεσσαλονίκη
Να με συγχωρείς δεν είναι το τι λέω εγώ το οποίο ενδεχομένως να μην ενδιαφέρει και κανένα. Αλλά η Tannoy επί παραδείγματι (πιστεύω να γνωρίζουμε τι σημαίνει ιστορικά η Tannoy) παράγει και σαμπ και δορυφόρους αλλά κυρίως για το στήσιμο home cinema. Στην Prestige σειρά της αυτά απουσιάζουν. Το ίδιο ισχύει και σε πολλές άλλες εταιρείες (κάποιες από αυτές προαναφέρθηκαν). Άλλες εταιρείες όπως λόγου χάριν η Harbeth βγάζει μόνο ζεύγη ηχείων και εδώ και κάποια χρόνια μόνο βάσης. Δεν έχει νόημα να επεκταθούμε σε μάρκες, ο καθένας μπορεί να δει στο διαδίκτυο ποια είναι τα κορυφαία ηχεία για μουσική αναπαραγωγή και εάν συνοδεύονται από το εργοστάσιο κατασκευής με σαμπ.

Οσο για τα διδρομα της tannoy με το δεκαιντσο, αντε, πες, πως μπορει να κροσαριστει σωστα το δεκαιτσο στους χιλιους κυκλους; κσι να καλειται ταυτοχρονα να παιξει και τους 40; και δε στο παω πιο χαμηλα.
 

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,012
Λάρισα
H WILSON λανσάρει τα τεράστια whamm chronosonic με 2 σαμπ που το καθένα έχει 3 χ15". Κανένας ενισχυτής και κανένα ηχείο δεν μπορεί να παράξει σωστά ολόκληρο το ακουστικό φάσμα, είναι τεχνικά αδύνατο. Δείτε λίγο τις καμπύλες ίσης ακουστότητας και θα καταλάβετε γιατί. Υπάρχει πολύ πληροφορία χαμηλά μέχρι και τα 30hz και εκεί θέλει δύναμη για αναπαραχθούν οι συχνότητες σε αληθοφανείς εντάσεις. Αυτά όλα βέβαια είναι χρήσιμα όταν θέλουμε high fidelity και όχι ότι μας αρέσει ή ότι λέει το αυτί μας. Για το αρεστό πράττεις ανάλογα εσύ είσαι ο αφέντης, στο high fidelity όμως αφέντης είναι η επιστήμη και η τεχνολογία.............
 

Attachments

  • rockport + subs.jpg
    rockport + subs.jpg
    192 KB · Views: 29
  • whamm master chronosonic + sumbs.jpg
    whamm master chronosonic + sumbs.jpg
    113.7 KB · Views: 29
  • flecher + manson.jpg
    flecher + manson.jpg
    39.8 KB · Views: 29
Άλλες εταιρείες όπως λόγου χάριν η Harbeth βγάζει μόνο ζεύγη ηχείων και εδώ και κάποια χρόνια μόνο βάσης.

Αν μια εταιρεία παράγει όντως μόνο ηχεία βάσης μπορεί να το κάνει για διάφορους λόγους, αλλά σε καμία περίπτωση επειδή πιστεύει ότι δυο κουτάκια είναι "good enough" για πραγματικό hi fi ήχο, ειδικά σε μέτριους και μεγαλύτερους χώρους. Είναι θέμα φυσικής.
 
  • Like
Reactions: kiriak and Sonorus

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,198
Αγιοι Αναργυροι
Μια χαρά μεγαλειώδης ήταν ο ήχος, και μάλιστα πλήρης. Τα sub έπαιζαν εκεί που έπρεπε. Τα ηχεία επίσης. Ένα σύνολο ταιριαστό. Για ακόμη καλύτερο ήχο χρειάζεται φυσικά room treatment, αλλά σε σαλόνι σπιτιού δύσκολο.

Είναι πραγματικότητα αυτό που αναφέρω για τα ηχεία δαπέδου και το σημειακό του πράγματος για τις χαμηλές. Είναι η αχίλλειος πτέρνα τους, όπως συμβαίνει με οτιδήποτε προσπαθεί να είναι όλα-σε-ένα.
Πέρα από τις ρεαλιστικές στάθμες που για να αναπαραχθούν από ένα δαπέδου... σπιτικού μεγέθους, χρειάζεται να έχει ενσωματωμένα sub (με το μειονέκτημα της μη ιδανικής τοποθέτησής τους).
αν το δαπέδου -οποιοδήποτε δαπέδου- κληθεί να παίξει σε 110τμ σαν την καλαμιά στον κάμπο, θα είναι ολόκληρο μια αχίλλειος πτέρνα...όχι μόνο το μπάσο του.. γι'αυτό και δεν δοκιμάζουμε ούτε ακούμε τα ηχεία μας στην ταράτσα Λεωνίδα.

πραγματικά αδυνατώ να πιστέψω τις απόψεις που διαβάζω εδώ και 2 σελίδες!
7 στα 10 μέλη που έγραψαν, δίνουν την εντύπωση του χτεσινού στον κόσμο του hifi !
δεν μπορείτε να στήσετε σωστά ένα ηχείο δαπέδου από 2χ6,5" και πάνω ώστε να παίξει βαθύ μπάσο;
πιστεύετε ότι δεν μπορεί να παίξει σωστό και βαθύ μπάσο ένα καλό ηχείο δαπέδου με 2 γούφερ των 6,5 ιντσών το καθένα;; λυπάμαι..
υπάρχουν άτομα εδώ που πιστεύουν ότι και μεγαλύτερα ηχεία δαπέδου δεν μπορούν να "βγάλουν" μπάσο μέσα σε ένα δωμάτιο χωρίς βοήθεια από sub;; εδώ και αν λυπάμαι...

για κάτι φωτογραφίες με θηρία ηχεία "πλαισιωμένα" από ογκόλιθους subwoofers τι να πω;; μήπως κοιτάνε οι κατασκευαστές τους να επιβιώσουν με κάθε τρόπο;;
πόσα ηχεία από αυτά λέτε να πουλάνε τον χρόνο;;

το μόνο σίγουρο είναι ότι άκρη δεν μπορούμε να βγάλουμε με αυτόν τον τρόπο.. με τον γραπτό (ή με τον προφορικό) λόγο.
από την στιγμή που δεν μπορούμε να ακούσουμε ο καθένας του καθενός το σύστημα, ότι και να λέμε είναι υποκειμενικό.. και να μπορούσαμε δλδ πάλι υποκειμενικό θα ήταν και καταλαβαίνω ακριβώς τα λεγόμενα του στρατηγού (Babis K.) όταν μου εξήγησε γιατί σταμάτησε να μπαίνει στον 2κάναλο του φόρουμ.

προσωπικά σκέφτομαι να παρατήσω την ενεργό συμμετοχή σε οτιδήποτε άλλο πέρα από τα πικάπ.
και αυτή (η συμμετοχή) μόνο όταν κάποιος ζητήσει βοήθεια τεχνικής φύσης ή γνώμη για στενά συνδεδεμένο προϊόν.. μέχρι το phono δηλαδή.
από κει και κάτω , ...καλή συνέχεια σε όλους.
 
  • Like
Reactions: Cicadelic Ranger

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,890
Αθήνα
Δηλαδή δεν είναι γεγονός ότι δεν είναι η βέλτιστη θέση του χαμηλού εκεί που βρίσκονται τα ηχεία;
Αφού δεν είναι, τι να κάνουμε τώρα; Συμβιβασμός είναι σε σχέση με τη δυνατότητα της βέλτιστης τοποθέτησης που εκ φύσεως προσφέρουν τα sub.

Σε ότι αφορά τα 110 τετραγωνικά, μάλλον μπερδευτηκες. Η τελευταία περίπτωση που αναφερα, αφορά ένα τυπικό μικρό σαλόνι με ηχεία και sub. Όχι χώρο 110 τετραγωνικά ή ταράτσα που εκεί λόγω μεγάλης απόστασης από τα τοιχωματικα ορια ή και λόγω έλλειψης αυτών, δεν γίνεται να υπάρχει επαρκές αποτέλεσμα χωρίς sub έτσι κι αλλιώς.

Μιλάω για ένα τυπικό σαλόνι που έχουν μπει και ηχεία δαπέδου, και για να έχεις χαμηλό έπρεπε να έχεις sub, ακριβώς γιατί στη θέση που ήταν τα ηχεία δαπέδου, προέκυπταν στάσιμα, τα οποία εξαφανίστηκαν με τα sub αφού δώθηκε η δυνατότητα να υπάρχει εκπομπή χαμηλού από άλλο σημείο στο χώρο.
 

PetVoul

Established Member
25 May 2020
229
H WILSON λανσάρει τα τεράστια whamm chronosonic με 2 σαμπ που το καθένα έχει 3 χ15". Κανένας ενισχυτής και κανένα ηχείο δεν μπορεί να παράξει σωστά ολόκληρο το ακουστικό φάσμα, είναι τεχνικά αδύνατο. Δείτε λίγο τις καμπύλες ίσης ακουστότητας και θα καταλάβετε γιατί. Υπάρχει πολύ πληροφορία χαμηλά μέχρι και τα 30hz και εκεί θέλει δύναμη για αναπαραχθούν οι συχνότητες σε αληθοφανείς εντάσεις. Αυτά όλα βέβαια είναι χρήσιμα όταν θέλουμε high fidelity και όχι ότι μας αρέσει ή ότι λέει το αυτί μας. Για το αρεστό πράττεις ανάλογα εσύ είσαι ο αφέντης, στο high fidelity όμως αφέντης είναι η επιστήμη και η τεχνολογία.............
Στο high fidelity αφέντης και οδηγός είναι η ζωντανή μουσική και όχι οι συσκευές (ορισμένοι υπερμεγέθεις δεν λέω και για ειδικά βαλάντια...). Πολλές φορές κατασκευές υπερθετικής τεχνολογίας κάνουν αυτό που κάποτε είπε, γελώντας, μεγάλος μαέστρος "...παίζουν καλύτερα από το πραγματικό..." το οποίο φυσικά είναι παντελώς λάθος ή μήπως όχι; Βέβαια στο χώρο του high end είναι τοις πάσι γνωστό ότι υπάρχουν ειδικά αυτιά που "ακούνε το χόρτο να φυτρώνει" εκεί ειδικά από τα 30hz και κάτω και φυσικά και με την βοήθεια αποδεικτικών, ως προς το επικαλούμενο εύρος, πινάκων και σχεδιαγραμμάτων... Δεν πρόκειται να υπεισέλθω στη λογική του να ψάχνω στο internet φωτογραφίες τεράστιων ηχείων που ντε και καλά να έχουν sub. Αρκούν όλες οι υπόλοιπες που δεν έχουν... Τώρα για το εάν κάποιος στους χώρους μέσα στους οποίους ζούμε οι περισσότεροι δεν μπορεί να βγάλει ισορροπημένο ήχο (και όχι μόνο μπάσσα και άλλου τέτοιου είδους κουραφέξαλα, μπάσσα και μάλιστα πολλά έχουν πάμπολλα Datsun που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους...) όπως προανέφερε συμφορουμίτης είναι πρόβλημα των επιλογών του και των εμπειριών του.
 
  • Like
Reactions: quevedo

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
742
Αθήνα
Αν μια εταιρεία παράγει όντως μόνο ηχεία βάσης μπορεί να το κάνει για διάφορους λόγους, αλλά σε καμία περίπτωση επειδή πιστεύει ότι δυο κουτάκια είναι "good enough" για πραγματικό hi fi ήχο, ειδικά σε μέτριους και μεγαλύτερους χώρους. Είναι θέμα φυσικής.
Φυσικά είναι θέμα φυσικής. Η Harbeth (γιατί γι' αυτήν μιλάμε) πλασάρεται (και πολύ πετυχημένα) σαν η εταιρεία με τα πιο φυσικά μεσαία ή κάτι αντίστοιχο, οπότε όποιοι τα αγοράζουν δεν έχουν προτεραιότητα ή δεν τους νοιάζει το βαθύ χαμηλό. Η ιδιοκτήτης της έχει προωθήσει την άποψη του και έχει πολλούς ακόλουθους ανά τον κόσμο που τα του σκάνε χοντρά, παράδειγμα το μικρό της εταιρείας που με ένα tweeter και ένα 5ρι woofer η τιμή του έχει ξεπεράσει τα 2000€!

...πιστεύετε ότι δεν μπορεί να παίξει σωστό και βαθύ μπάσο ένα καλό ηχείο δαπέδου με 2 γούφερ των 6,5 ιντσών το καθένα;; λυπάμαι..
Πως οριοθετείς το βαθύ χαμηλό, με το αυτί σου ή με μετρήσεις? Κι εγώ ηχείο με 2 x 6.5" έχω χωρίς sub (σε 29 τ.μ.) και απολαμβάνω τη μουσική μου δε θεωρώ όμως ότι έχω βαθύ χαμηλό. Άλλο 50 και 60 hz, άλλο 20hz.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,890
Αθήνα
Από τη μία το δύσκολο της χρονικής ευθυγράμμισης με την ένταξη του sub, από την άλλη το δύσκολο της μη ιδανικής εκπομπής του μπάσου από τη θέση των ηχείων που ιδανικά στήνονται έτσι ώστε να έχουν προτεραιότητα οι υπόλοιπες - κατευθυντικές - συχνότητες.

Το πρόβλημα που καλείται κάποιος να διαχειριστεί και η λύση του ως αποτέλεσμα είναι αυτό εδώ:

Fase acustica.jpg
Όταν το subwoofer (ή η όποια μονάδα έχει αναλάβει να αναπαράγει το μπάσο) είναι ενσωματωμένο στο ηχείο, είναι ματσαρισμένο χρονικά με τις υπόλοιπες μονάδες. Το πρόβλημα είναι όμως ότι στις χαμηλές, «παντοκατευθυντικές» συχνότητες παίζει ρόλο το που βρίσκεται η πηγή τους. Και δυστυχώς αυτή όταν είναι ενσωματωμένη πηγή τους στο ίδιο σώμα με τις υπόλοιπες πηγές ήχου (συχνοτικά) είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα προκύψει πρόβλημα.

Θα πει κάποιος, ΟΚ, τότε αρχίζουμε να πειραματιζόμαστε με τη θέση των ηχείων. ΟΚ τότε θα πω εγώ, ακόμα και στην περίπτωση που είμαστε διατεθειμένοι να μπούμε στον κόπο αυτόν (δεν είναι όλοι διατεθειμένοι να κάνουν αλλαγές στο χώρο τους) ανακαλύπτουμε ότι εκεί που θα παίζει καλύτερα το χαμηλό από τα ηχεία, πάει περίπατο το στερεοφωνικό τρίγωνο ακρόασης. Εκεί τι κάνουμε; Καταπίνουμε την κάμηλο;
Δεν είναι πιο πρακτικό να έχεις την πηγή των χαμηλών ξεχωριστή από τα υπόλοιπα, δεδομένου ότι έτσι έχουμε την καλύτερη ευελιξία;

Προτείνω πάντως να απολαμβάνετε τη μουσική πρωτίστως και τα άλλα έρχονται. Εξ' άλλου κι εγώ όπως έχω γράψει όποτε θέλω να κάνω reset στον εγκέφαλο σβήνω το sub και δίνω λίγο χρόνο στον εαυτό μου να συνηθίσει την έλλειψη η οποία τις πρώτες στιγμές φαντάζει μεγαλύτερη απ' όσο είναι στην πραγματικότητα.
Υπάρχουν στιγμές και στιγμές ακρόασης όπου οι ανάγκες δεν είναι πάντα οι ίδιες.
 

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,462
Πειραιας
Πως οριοθετείς το βαθύ χαμηλό, με το αυτί σου ή με μετρήσεις? Κι εγώ ηχείο με 2 x 6.5" έχω χωρίς sub (σε 29 τ.μ.) και απολαμβάνω τη μουσική μου δε θεωρώ όμως ότι έχω βαθύ χαμηλό. Άλλο 50 και 60 hz, άλλο 20hz.

E....μα....
Αφου οι ιδιες οι εταιρειες δινουν αποκριση στα ηχεια τους εως 40 κυκλους,πως μπορεις ρε Βλαντ εσυ να ακουσεις βαθυ χαμηλο?
Καλα σου ελεγε ο Μπαμπης περι υποκειμενικοτητας .....μαλλον εσενα ειχε στο μυαλο του 😛
Βαθυ χαμηλο και 6.5αρια, ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΒΑΛΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ !
 
  • Like
Reactions: billpeppas

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,082
Sub σε μουσική? Sorry αλλά δεν θα πάρω. Έχω μεγάλα ηχεία που ανετά κατεβαίνουν στα 50Hz και πιο κάτω. Αν είχα μικρά που κατεβαίνουν το πολύ 70-60Hz το πράμα θα άλλαζε.

Όμως επί της ουσίας το Sub σε μεγάλα ηχεία θα βελτιώσει την απόκριση αλλά θα δημιουργήσει χίλια δυο αλλά προβλήματα. Βυθίσεις – κορυφώσεις στο φάσμα των ηχείων αλλά κυρίως προβλήματα συμβατότητας φάσης. Εκτός αν αναφερόμαστε πάντα σε θεωρητικό επίπεδο.

Καλό το πλήρες φάσμα των Wilson whamm chronosonic και η χρονική φάση των ηχείων μελετημένη αλλά ας μην συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα.

Όσο για το sub στον οικιακό κινηματογράφο από όπου ξεκίνησε ο θόρυβος είναι κάτι διαφορετικό που ακόμα και Wilson whamm chronosonic αυστηρά ομιλούντες θα έπρεπε να συνεργάζονται με ξεχωριστά Sub αναλογου ποιότητας αφού οι προδιαγραφές αυτό ορίζουν τα Sub στο φάσμα τους πρέπει να παίζουν 10db περισσότερο από το φάσμα των ηχείων. Εξάλλου είναι και διαφορετικό κανάλι και το χειρίζεται ο μηχανικός όπως θέλει.

Εξάλλου η συμπίεση της δυναμικής περιοχής αυτό κάνει, μειώνει την ένταση στους δυνατούς ήχους και ενισχύει την ένταση στους αδύναμους. Δηλαδή ακόμα και το μπάσο τύμπανο με την τεράστια δυναμική περιοχή όταν συμπιέζεται ενισχύεται σε ένα μέρος του φάσματος και σε άλλο μειώνεται.
 

PetVoul

Established Member
25 May 2020
229
Φυσικά είναι θέμα φυσικής.

Πως οριοθετείς το βαθύ χαμηλό, με το αυτί σου ή με μετρήσεις? Κι εγώ ηχείο με 2 x 6.5" έχω χωρίς sub (σε 29 τ.μ.) και απολαμβάνω τη μουσική μου δε θεωρώ όμως ότι έχω βαθύ χαμηλό. Άλλο 50 και 60 hz, άλλο 20hz.
Για βαθύ χαμηλό κατάλληλη είναι η Αμοργός όπου κάποιος μπορεί να καταδυθεί κάτω από τους 20hz, προσοχή όμως στην άνοδο προς τα ψηλά γιατί πρέπει να ....αναπνεύσει η όλη κατάσταση.
 
Πάντως, ως αρχάριος στο HiFi, και μια και ΔΕΝ μπορώ να ακούσω το χορτάρι να μεγαλώνει, να τολμήσω να γίνω λίγο αιρετικός, και να πιθανολογήσω ότι παίζει ΦΟΒΕΡΟ bias σε όλη αυτη την ιστορία;

Δηλαδή, τι κάνει ένα sub αυτόνομο, και τι ένα sub μέσα στην καμπίνα του ηχείου; Κουνάνε ένα μεγάφωνο 8-12 ιντσών, δίνοντάς του το ανάλογο σήμα. Αν έχει κάνει το πάντρεμα ο κατασκευαστής μέσα στο ίδιο ηχείο, εγγυάται κάποια πράγματα για τον χρονισμό, κλπ. Αν κάνει το πάντρεμα ένας άσχετος σε δύο διαφορετικά κομμάτια, μπορεί να τα κάνει σαλάτα. Αν το κάνει ένας expert, με εξοπλισμό και γνώσεις, και το sub έχει δυνατότητες παραμετροποίησης, τότε δε μπορώ να καταλάβω γιατί θεωρείτε δεδομένο ότι το woofer του ηχείου θα παίζει ντε και καλά καλύτερα;

Να πω και κάτι άλλο που παρατήρησα στον χώρο μου: Η θέση τοποθέτησης του sub, τόσο η απόλυτη, όσο και η σχετική με τη θέση ακρόασης παίζει τεράστιο ρόλο. Το SVS θεωρώ ότι είναι σωστά παντρεμένο για τη θέση ακρόασής μου, στα 2 μέτρα. Αν πάω και κάτσω στον καναπέ 1μιση μέτρο πιο πίσω, τότε ακούω το μπάσο να μπουμπουνίζει και να ακούγεται "αυτόνομο". Άρα όσα γράφει ο @Pleo για προτερήματα της ελεύθερης τοποθέτησης, μόνο λεπτομέρειες δεν είναι, εκτός φυσικά αν κάποιος είναιί τυχερός και του κάτσει θέση τοποθέτησης/ακρόασης χωρίς προβλήματα.
 
Last edited: