"Κλασική" μουσική και "σωστή" αναπαραγωγή.

Γεια σας παιδιά.

Καταρχήν να πω ότι τα εισαγωγικά στον τίτλο είναι και τα δύο σκόπιμα. Όπου "κλασική" μπορείτε να βάλετε οποιοδήποτε είδος μουσικής που να έχει όμως τεράστιες δυναμικές αντιθέσεις, ενώ βέβαια το "σωστή" είναι τελείως υποκειμενικός όρος, αλλά ήθελα τη γνώμη σας.

Εδώ και λίγες μέρες παίζω με το πρώτο μου "πραγματικό" δικάναλο σύστημα, βασισμένο στα KEF LS50 Wireless II. Τα ηχεία είναι εξαιρετικά από όποια πλευρά κι αν τα δεις, και ανοίξαν στα αυτιά μου έναν καινούριο κόσμο, δεδομένου ότι τα τελευταία 9 χρόνια άκουγα μουσική μόνο από (μετριότατα) ακουστικά. Το σύστημα αποφάσισα να το στήσω για να μπορέσω να ξαναδώσω στη μουσική ακρόαση τη βαρύτητα που της αξίζει, να κάθομαι απερίσπαστος και να ακούω έργα σαν να είμαι σε συναυλία.

Χρειάστηκαν πολλά πειράματα για να καταφέρω επιτέλους να αγαπήσω αυτό που ακούω (ενώ δεν αποκλείω να έπαιξε ρόλο και το στρώσιμο/συνήθεια στα αυτιά μου), αλλά πλέον κατέληξα σε μια θέση ακρόασης βασισμένη σε ένα ισόπλευρο τρίγωνο πλευράς ~1.90m, με τα ηχεία τοποθετημένα σε βάσεις. Σε αυτή τη θέση, θεωρώ ότι η εικόνα μεγιστοποιείται σε πλάτος και ύψος, ενώ νιώθω την ελάχιστη δυναμική συμπίεση. Ωστόσο, παίζω με εντάσεις που τις λες ελάχιστες (~45-60% το volume, με αποτέλεσμα περί τα 80-κάτι db peak στη θέση ακρόασης).

Όταν ακούω jazz, rock, κλπ όπου συνήθως το κάθε τραγούδι βρίσκεται σε μια συγκεκριμένη δυναμική περιοχή, θεωρώ ότι το σύστημα είναι όνειρο, και δε θέλω να αλλάξω το παραμικρό. Όταν όμως μπαίνει πχ η 2η Mahler, με πχ το τελευταίο μέρος να περνάει από τον σαματά στο pianississimo a capella Auferstehen, για να καταλήξει στο finale με τις συγχορδίες του εκκλησιαστικού οργάνου να σείουν το χώρο, τότε καταλήγω να παίζω συνέχεια με το volume. Δεν είναι το τέλος του κόσμου, αλλά τελικά όλο αυτό σου αφαιρεί την ψευδαίσθηση, σε βγάζει από τη συγκέντρωση, άρα τελικά σου χαλάει όλο αυτό το μαγικό "κάτι" που έχτισες. Φυσικά, έχοντας φάει αίθουσες συναυλιών με το κουτάλι, αυτό ΔΕΝ συμβαίνει στην πραγματικότητα, αφού σε μια καλή αίθουσα, το pianississimo ακούγεται ξεκάθαρα και ανατριχιαστικά, ακόμη κι αν πριν και μετά παίζει σαματάς, ο οποίος φυσικά δε σε ξεκουφαίνει, απλά σου δίνει αυτή την αίσθηση του fortissimo που έψαχνε ο συνθέτης/μαέστρος.

Η ερώτηση λοιπόν είναι, πως ακούτε εσείς τέτοια μουσική; Υπάρχει τρόπος (ρεαλιστικός, όχι με κόστος ενός μεγαλομεσαίου αυτοκινήτου) να μπορέσει κανείς να ακούει ένα συμφωνικό έργο στη φουλ δυναμική περιοχή του χωρίς να χρειάζεται να παίξει με το volume, ή είναι αυτός εγγενής περιορισμός της ακρόασης οπότε να το ξεχάσω;

ΥΓ: Όπως ίσως γνωρίζετε, εδώ στο Αμέρικα, απολαμβάνουμε την ευχή και κατάρα του δικαιώματος επιστροφής μετά από μπόλικες (εν προκειμένω 60) μέρες. Αυτό φυσικά είναι θετικό γιατί δοκιμάζεις κάτι πριν το κρατήσεις, αλλά είναι και κατάρα γιατί αντί να κάτσεις να ευχαριστηθείς το σύστημά σου, κάθεσαι και το ψειρίζεις και ψάχνεις να δεις τι σου φταίει, ακόμα κι αν σε διαφορετική περίπτωση αυτό απλά θα το συνήθιζες.
 
Last edited:

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,054
Αθήνα
Όταν όμως μπαίνει πχ η 2η Mahler, με πχ το τελευταίο μέρος να περνάει από τον σαματά στο pianississimo a capella Auferstehen, για να καταλήξει στο finale με τις συγχορδίες του εκκλησιαστικού οργάνου να σείουν το χώρο, τότε καταλήγω να παίζω συνέχεια με το volume. Δεν είναι το τέλος του κόσμου, αλλά τελικά όλο αυτό σου αφαιρεί την ψευδαίσθηση, σε βγάζει από τη συγκέντρωση, άρα τελικά σου χαλάει όλο αυτό το μαγικό "κάτι" που έχτισες. Φυσικά, έχοντας φάει αίθουσες συναυλιών με το κουτάλι, αυτό ΔΕΝ συμβαίνει στην πραγματικότητα, αφού σε μια καλή αίθουσα, το pianississimo ακούγεται ξεκάθαρα και ανατριχιαστικά, ακόμη κι αν πριν και μετά παίζει σαματάς, ο οποίος φυσικά δε σε ξεκουφαίνει, απλά σου δίνει αυτή την αίσθηση του fortissimo που έψαχνε ο συνθέτης/μαέστρος.
Όπως τα λες Ιάσονα. Στην μπαρόκ περίοδο δεν είναι τόσο μεγάλο το πρόβλημα αλλά στην κλασική και ειδικά στην ρομαντική, εκτοξεύεται. Mahler, Bruckner, Strauss κλπ με το τηλεκοντρόλ στο χέρι.
 

Th.ARvan

New member
24 May 2011
98
Η συνήθεια του καθαρού ήχου των ακουστικών;
Αυξημένη παραμορφωση
για κάποιο λόγο;
Παντως τοσο μικρά ηχεία
δεν μπορούν να αναπαράγουν "τεράστιες δυναμικές αντιθέσεις".
 
Όπως τα λες Ιάσονα. Στην μπαρόκ περίοδο δεν είναι τόσο μεγάλο το πρόβλημα αλλά στην κλασική και ειδικά στην ρομαντική, εκτοξεύεται. Mahler, Bruckner, Strauss κλπ με το τηλεκοντρόλ στο χέρι.

Κατάλαβα... οπότε θεραπεία δεν υπάρχει, ε...; Δηλαδή το πρόβλημα θα είναι το ίδιο ακόμα κι αν ακούς σε έναν μεγαλούτσικο περιποιημένο χώρο με ένα ζευγάρι B&W 800D και συστοιχία μονομπλοκ;

Σκέφτομαι μήπως το εντείνω περισσότερο λόγω του ότι ακούω σε πολύ κοντινή απόσταση (κάτι λιγότερο από 2m κάθετα από τη νοητή γραμμή μεταξύ των δυο μεγαφώνων), με αποτέλεσμα, όταν το volume είναι σωστό για τα pianissimo, τα forte να μου σπάνε το τύμπανο. Μήπως δηλαδή αν υπήρχε μεγαλύτερος "αέρας" στο χώρο τα πράγματα εξομαλύνονται.
 
Η συνήθεια του καθαρού ήχου των ακουστικών;
Αυξημένη παραμορφωση
για κάποιο λόγο;
Παντως τοσο μικρά ηχεία
δεν μπορούν να αναπαράγουν "τεράστιες δυναμικές αντιθέσεις".

Το πρώτο οπωσδήποτε.

Δε θα έλεγα ότι υπάρχει παραμόρφωση όμως, τουλάχιστον όχι κάτι αντιληπτό. Ξαναλέω, το volume δεν ανεβαίνει ποτέ πάνω από το 65%. Ίσως όμως η απόσταση από τα μεγάφωνα να παίζει ρόλο.

Όσο για τα ηχεία, σίγουρα δεν περιμένω να κάνουν τα πάντα, αλλά ήθελα να δω αν υπάρχει αυτή η ουτοπία του πλήρους δυναμικού φάσματος, έτσι, για να'χω κάτι να ονειρευομαι.
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,767
Βόλος
Οι σύγχρονες ηχογραφήσεις έχουν σκοπό να μεταδόσουν ολόκληρο το δυναμικό εύρος της μουσικής. Οπότε πρέπει να μπορεί το σύστημά σου να ανταποκριθεί. Και αν ακούς με ένταση 80db στις κορυφές ακούς πολύ σιγά, μια ορχήστρα στις κορυφές ξεπερνά άνετα τα 100dB. Δηλαδή φτάνει το όριο του ηχείου σου.
Αυτό που χρειάζεσαι είναι περισσότερο χαμηλό. Μια λύση είναι να προσθέσεις subwoofer. Δοκίμασε πρώτα να χρησιμοποιήσεις τις δυνατότητες EQ του ηχείου, προσπαθώντας να ενισχύσεις τα χαμηλά. Δοκίμασε από τα 200Hz και κάτω, κάτι σε +5dB στα 100Hz και +10dB στα 50Hz. Μήπως έχει η εφαρμογή του κάποιο loudness;
Άλλος τρόπος να κερδίσεις σε ένταση -όπως είπες και ο ίδιος- είναι να πας πιο κοντά στο ηχείο. Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί και η επίδραση του χώρου.
Και ένας άλλος τρόπος είναι να ακούς παλιές ηχογραφήσεις! Την εποχή του πικάπ οι ηχολήπτες ήταν συνέχεια με το μάτι στην παρτιτούρα και το δάχτυλο στο ποτενσιόμετρο για να ρυθμίζουν την ένταση ώστε να μπορεί να γραφτεί στα αυλάκια του πικάπ. Οπότε η δυναμική περιοχή βολεύεται καλύτερα για οικιακή ακρόαση. Νομίζω ότι γι' αυτό οι αρχές της δεκαετίας του '60 αποκαλούνται "χρυσή εποχή της στερεοφωνίας".
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,893
Αθήνα
Εάν δεν ακούς σε στάθμη αναφοράς όπως αυτή νοείται αφού έχεις ισοσταθμίσει το σύστημα στο χώρο, τότε θα χρειαστείς κάποιου είδους δυναμικό compensation, δυναμικό loudness δηλαδή το οποίο ως γνωστόν επεμβαίνει στις χαμηλές συχνότητες μια και εκεί είμαστε περισσότερο «κουφοί».
Επιπλέον υπάρχουν και διάφοροι βοηθητικοί compressorες που μειώνουν το δυναμικό εύρος, αλλά δύσκολα όλα αυτά τα κόλπα να τα βρεις σε αμιγώς στέρεο σύστημα όπου επικρατεί η λογική του «εξαρτήματος που επεμβένει λιγότερο στον ήχο» ακόμα και στα επιμέρους κομμάτια του συστήματος (π.χ. ενισχυτές).
Άσε που από πολλούς θεωρείται «ιεροσυλία» να επέμβουν στο δυναμικό εύρος προκειμένου να ακούνε περισσότερα πράγματα σε χαμηλές στάθμες, μη γνωρίζοντας βεβαίως ότι κάπως έτσι είναι εφικτό να ακούς μουσική σε ασανσέρ ή και από μικρά Bluetooth ηχεία.
Σε στάθμη αναφοράς, φυσικά δεν υπάρχει πρόβλημα αρκεί βέβαια το σύστημα να μπορεί να ανταποκριθεί στο δυναμικό εύρος της ηχογράφησης.


Στην πραγματικότητα τώρα ανακαλύπτεις διάφορα πράγματα στο Hi-Fi σε σχέση με τους νόμους της Φυσικής και αυτό είναι ένα ωραίο ταξίδι.

Πως ακούω εγώ; Εξαρτάται. Ανάλογα τη διάθεση. Αν θέλω the full monty τότε στη στάθμη αναφοράς με όλα σε πλήρη ετοιμότητα (π.χ. τα sub) αλλά αν μπορώ και αναλόγως προγράμματος να μη μου λείψει (πολύ) το χαμηλό (και μπορούν και τα ηχεία) τότε ακούω και σε κατάσταση Pure Direct. Δεν έχω πρόβλημα γενικότερα, απολαμβάνω κι έτσι κι αλλιώς.
 

Γιώργος Κουν.

Supreme Member
19 June 2006
8,028
Αιγάλεω
Γεια σας παιδιά.


Η ερώτηση λοιπόν είναι, πως ακούτε εσείς τέτοια μουσική;

Εγώ, με τρίδρομα 12ιντσα και οδήγηση περί τα 160W στο κανάλι, στο ένα τρίτο του δικού σου χώρου.

Υπάρχει τρόπος (ρεαλιστικός, όχι με κόστος ενός μεγαλομεσαίου αυτοκινήτου) να μπορέσει κανείς να ακούει ένα συμφωνικό έργο στη φουλ δυναμική περιοχή του χωρίς να χρειάζεται να παίξει με το volume, ή είναι αυτός εγγενής περιορισμός της ακρόασης οπότε να το ξεχάσω;

1) Με αγορά παλιών μεταχειρισμένων μηχανημάτων που σήμερα έχουν χάσει σε εμπορική, αλλά όχι σε πραγματική αξία.
2) Απο τον χώρο των ιδιοκατασκευών

αλλά είναι και κατάρα γιατί αντί να κάτσεις να ευχαριστηθείς το σύστημά σου, κάθεσαι και το ψειρίζεις και ψάχνεις να δεις τι σου φταίει, ακόμα κι αν σε διαφορετική περίπτωση αυτό απλά θα το συνήθιζες.
Όταν κάθεσαι και το ψειρίζεις και ψάχνεις να βρείς τι σου φταίει, είναι γιατί συνήθως κατά 99% πράγματι κάτι φταίει.
Ιάσωνα, ευχή και κατάρα είναι ότι είσαι ένας έμπειρος μουσικόφιλος, όχι ένας μέσος ακροατής, δεν ξέρω αν αυτό το έχεις καταλάβει όσο πρέπει. :)
 
Οι σύγχρονες ηχογραφήσεις έχουν σκοπό να μεταδόσουν ολόκληρο το δυναμικό εύρος της μουσικής. Οπότε πρέπει να μπορεί το σύστημά σου να ανταποκριθεί. Και αν ακούς με ένταση 80db στις κορυφές ακούς πολύ σιγά, μια ορχήστρα στις κορυφές ξεπερνά άνετα τα 100dB. Δηλαδή φτάνει το όριο του ηχείου σου.
Αυτό που χρειάζεσαι είναι περισσότερο χαμηλό. Μια λύση είναι να προσθέσεις subwoofer. Δοκίμασε πρώτα να χρησιμοποιήσεις τις δυνατότητες EQ του ηχείου, προσπαθώντας να ενισχύσεις τα χαμηλά. Δοκίμασε από τα 200Hz και κάτω, κάτι σε +5dB στα 100Hz και +10dB στα 50Hz. Μήπως έχει η εφαρμογή του κάποιο loudness;
Άλλος τρόπος να κερδίσεις σε ένταση -όπως είπες και ο ίδιος- είναι να πας πιο κοντά στο ηχείο. Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί και η επίδραση του χώρου.
Και ένας άλλος τρόπος είναι να ακούς παλιές ηχογραφήσεις! Την εποχή του πικάπ οι ηχολήπτες ήταν συνέχεια με το μάτι στην παρτιτούρα και το δάχτυλο στο ποτενσιόμετρο για να ρυθμίζουν την ένταση ώστε να μπορεί να γραφτεί στα αυλάκια του πικάπ. Οπότε η δυναμική περιοχή βολεύεται καλύτερα για οικιακή ακρόαση. Νομίζω ότι γι' αυτό οι αρχές της δεκαετίας του '60 αποκαλούνται "χρυσή εποχή της στερεοφωνίας".

Περίμενε, τα 100dB τα ξεπερνάει μια ορχήστρα αν κάτσεις μπροστά στο χωνί του κόρνου ή δίπλα στην γκρανκάσα :D Δε νομίζω ότι η αντιληπτή ένταση σε μια καλή θέση στο Μέγαρο είναι 100dB, θα έλεγα βία να φτάσει στο 85, αλλιώς θα βγαίναμε όλοι κουφοί μετά από μια συναυλία. Το θέμα είναι ότι στο σπίτι παίζεις από τα (μικρά όντως) ηχεία, και χωρίς τη βοήθεια του χώρου, παρά μόνο με τα προβλήματα που αυτός προκαλεί.

Το ηχείο αυτή τη στιγμή παίζει στο ρελαντί, κάπου στο 60%, ενώ από άλλη θέση πιο μακριά έχω παρατηρήσει ότι ακόμα και στο 75% δεν παραμορφώνει. Αλλά "αδειάζει" λίγο και χάνεται η εικόνα αν πας πχ στα 3.5 μέτρα, ενώ στα 2 γίνεται πιο συμπαγής ο ήχος και μεγαλώνει το soundstage. Εννοείται ότι έχω βάλει και subwoofer (SVS 3000 Micro), με το cross χαμηλά στα 70Hz. To ηχείο κατεβαίνει χαμηλά μια χαρά μέχρι τα 50-60, αλλά καλό είναι να μη ζορίζεται χωρίς λόγο τόσο χαμηλά.

Για τις παλιές ηχογραφήσεις το παρατήρησα, άκουγα χθες Scheherazade από Fritz Reiner (σειρά Living Stereo) και ήταν πραγματικά πολύ πιο ομαλή η μετάβαση. Βέβαια στις παλιές ηχογραφήσεις χάνεις άλλα πράγματα σε χροιές κλπ.
 
Εγώ, με τρίδρομα 12ιντσα και οδήγηση περί τα 160W στο κανάλι, στο ένα τρίτο του δικού σου χώρου.



1) Με αγορά παλιών μεταχειρισμένων μηχανημάτων που σήμερα έχουν χάσει σε εμπορική, αλλά όχι σε πραγματική αξία.
2) Απο τον χώρο των ιδιοκατασκευών


Όταν κάθεσαι και το ψειρίζεις και ψάχνεις να βρείς τι σου φταίει, είναι γιατί συνήθως κατά 99% πράγματι κάτι φταίει.
Ιάσωνα, ευχή και κατάρα είναι ότι είσαι ένας έμπειρος μουσικόφιλος, όχι ένας μέσος ακροατής, δεν ξέρω αν αυτό το έχεις καταλάβει όσο πρέπει. :)

Για το τελευταίο, άσε, το'χω καταλάβει, να μου λέει ο τύπος στο μαγαζί (που με το budget μου εκεί αγοράζεις το πολύ κάνα καλώδιο) ότι το τάδε τέρας που είχε βάλει παίζει ρεαλιστικά, και να του λέω όχι ρε αδερφέ... :ROFLMAO:

Τα μεταχειρισμένα τα κοιτάζω, αλλά, αφενός στο δικάναλο είμαι πρωτάρης, αφετέρου ζω ολίγον τι σαν νομάς τα τελευταία χρόνια. Άρα είπα να ξεκινήσω από μια λύση all-in-one, να διαβάσω, να ψαχτώ, και μετά όταν ωριμάσει λίγο το αυτί, αν δω ότι δε με καλύπτει, να κοιτάξω για τίποτα παλιά ιερά τέρατα.
 
Εάν δεν ακούς σε στάθμη αναφοράς όπως αυτή νοείται αφού έχεις ισοσταθμίσει το σύστημα στο χώρο, τότε θα χρειαστείς κάποιου είδους δυναμικό compensation, δυναμικό loudness δηλαδή το οποίο ως γνωστόν επεμβαίνει στις χαμηλές συχνότητες μια και εκεί είμαστε περισσότερο «κουφοί».
Επιπλέον υπάρχουν και διάφοροι βοηθητικοί compressorες που μειώνουν το δυναμικό εύρος, αλλά δύσκολα όλα αυτά τα κόλπα να τα βρεις σε αμιγώς στέρεο σύστημα όπου επικρατεί η λογική του «εξαρτήματος που επεμβένει λιγότερο στον ήχο» ακόμα και στα επιμέρους κομμάτια του συστήματος (π.χ. ενισχυτές).
Άσε που από πολλούς θεωρείται «ιεροσυλία» να επέμβουν στο δυναμικό εύρος προκειμένου να ακούνε περισσότερα πράγματα σε χαμηλές στάθμες, μη γνωρίζοντας βεβαίως ότι κάπως έτσι είναι εφικτό να ακούς μουσική σε ασανσέρ ή και από μικρά Bluetooth ηχεία.
Σε στάθμη αναφοράς, φυσικά δεν υπάρχει πρόβλημα αρκεί βέβαια το σύστημα να μπορεί να ανταποκριθεί στο δυναμικό εύρος της ηχογράφησης.


Στην πραγματικότητα τώρα ανακαλύπτεις διάφορα πράγματα στο Hi-Fi σε σχέση με τους νόμους της Φυσικής και αυτό είναι ένα ωραίο ταξίδι.

Πως ακούω εγώ; Εξαρτάται. Ανάλογα τη διάθεση. Αν θέλω the full monty τότε στη στάθμη αναφοράς με όλα σε πλήρη ετοιμότητα (π.χ. τα sub) αλλά αν μπορώ και αναλόγως προγράμματος να μη μου λείψει (πολύ) το χαμηλό (και μπορούν και τα ηχεία) τότε ακούω και σε κατάσταση Pure Direct. Δεν έχω πρόβλημα γενικότερα, απολαμβάνω κι έτσι κι αλλιώς.

Ειδικά αυτό το κόκκινο με εκφράζει πλήρως, την τελευταία βδομάδα έχω διαβάσει όσα δε διάβασα 20 χρόνια.

Περιμένω το umic απόψε να κάτσω να δω και λίγο αντικειμενικά νούμερα σε 2-3 διαφορετικές θέσεις, έτσι από περιέργεια.
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,456
Θεσσαλονίκη
Πραγματ
Η συνήθεια του καθαρού ήχου των ακουστικών;
Αυξημένη παραμορφωση
για κάποιο λόγο;
Παντως τοσο μικρά ηχεία
δεν μπορούν να αναπαράγουν "τεράστιες δυναμικές αντιθέσεις".
Ποια ακουστικά θα ειχαν λιγοτερη παραμορφωση κσι πιο μεγαλο συχνοτικο ευρος απο τα ls50 με sub χωροθετημενα σωστα;
Δε νομιζω οτι ισχυει αυτο που λες για τα ακουστικα.
 

Γιώργος Κουν.

Supreme Member
19 June 2006
8,028
Αιγάλεω
Για το τελευταίο, άσε, το'χω καταλάβει, να μου λέει ο τύπος στο μαγαζί (που με το budget μου εκεί αγοράζεις το πολύ κάνα καλώδιο) ότι το τάδε τέρας που είχε βάλει παίζει ρεαλιστικά, και να του λέω όχι ρε αδερφέ... :ROFLMAO:

Τα μεταχειρισμένα τα κοιτάζω, αλλά, αφενός στο δικάναλο είμαι πρωτάρης, αφετέρου ζω ολίγον τι σαν νομάς τα τελευταία χρόνια. Άρα είπα να ξεκινήσω από μια λύση all-in-one, να διαβάσω, να ψαχτώ, και μετά όταν ωριμάσει λίγο το αυτί, αν δω ότι δε με καλύπτει, να κοιτάξω για τίποτα παλιά ιερά τέρατα.
H σκέψη σου είναι λογική, απλά το επίπεδο σου αλλά και οι απαιτήσεις που έχεις ως, ο "έφτασε -η -ώρα-για-σοβαρό-δικάναλο" ακροατής, δεν είναι για Μάλερ απο πενταμισάρια. Πως να το κάνουμε;
Για το τώρα λοιπόν, οι συμβιβασμοί που θα πρέπει να κάνεις, (γιατί οι πάντες κάνουμε συμβιβασμούς), δεν είναι αμελητέοι. Αυτό είναι το πρόβλημα. :)
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,200
Αγιοι Αναργυροι
H σκέψη σου είναι λογική, απλά το επίπεδο σου αλλά και οι απαιτήσεις που έχεις ως, ο "έφτασε -η -ώρα-για-σοβαρό-δικάναλο" ακροατής, δεν είναι για Μάλερ απο πενταμισάρια. Πως να το κάνουμε;
Για το τώρα λοιπόν, οι συμβιβασμοί που θα πρέπει να κάνεις, (γιατί οι πάντες κάνουμε συμβιβασμούς), δεν είναι αμελητέοι. Αυτό είναι το πρόβλημα. :)
πολύ σωστή άποψη.

απο 5,5" δεν θα άκουγα τίποτα για να είμαι ειλικρινής.
τα "σοβαρά" αρχίζουν από 2x6,5" με βαριές στιβαρές καμπίνες και τα ανάλογα ενισχυτικά
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.

ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,012
Λάρισα
Οσο μειώνεται η παραμόρφωση τόσο περισσότερη ένταση θες, και τα 100db όταν δεν υπάρχει παραμόρφωση είτε από το σύστημα είτε από την κακή επέμβαση του χώρου είναι λίγα. Το ηχείο αυτό δεν μπορεί να σε βοηθήσει, η φυσική ακόμη δεν έχει αλλάξει, δυστυχώς για τις μεσοχαμηλές χρειάζεται 8ιντσο τουλάχιστον ΄και για τις χαμηλές οπωσδήποτε ένα καλό σαμπ, που είδα ότι έχεις. Πρέπει να έχεις (για τις απαιτήσεις σου) αναπαραγωγή πλήρους φάσματος ικανή, ο pleo τα έγραψε πολύ καλά. Αν δεν θέλεις να τινάξεις την μπάνκα στον αέρα δες και λίγο στα "επαγγελματικά", υπάρχουν διαμάντια και εκεί πχ presonus scepte 8 (ομοαξονικό όπως το LS50), ή στην ADAM κλπ. Βέβαια μην προσπερνάμε και τον ρόλο που παίζει η εγγραφή, γιατί τα περι ασυμπίεστου ή απαραμόρφωτου πρέπειι να τα έχει κάνει ο μαστεράς (compession κλπ) αλλοιώς δεν μπορεί το σύστημα να διορθώσει λάθη εγγραφής. Πολλές εγγραφές είναι κουκουρούκου, και θα το ξαναπώ, ενώ για τα μηχανήματα υπάρχει ένα ελάχιστο σετ παραμέτρων που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, στις εγγραφές υπάρχει πλήρης ομερτά, τίποτα (εκτός από μια δυό εταιρείες) δεν ξέρεις ούτε τι όργανα χρησιμοποιούνται και πόσα σε κάθε ομάδα ούτε και την διάταξη, αυτό από μόνο του αφαιρεί κάμποσο μέρος της μέθεξης. Και το τελευταίο, μην ξεχνάμε τον ρόλο που παίζει και η συμμετοχή του οπτικού αισθητηρίου στο μέγαρο. Ετσι λοιπόν η συγκριση με το αληθινό γεγονός είναι άνιση, απλά προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε τους παράγοντες που εξαρτώνται απο εμάς.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,082
Η ερώτηση λοιπόν είναι, πως ακούτε εσείς τέτοια μουσική; Υπάρχει τρόπος (ρεαλιστικός, όχι με κόστος ενός μεγαλομεσαίου αυτοκινήτου) να μπορέσει κανείς να ακούει ένα συμφωνικό έργο στη φουλ δυναμική περιοχή του χωρίς να χρειάζεται να παίξει με το volume, ή είναι αυτός εγγενής περιορισμός της ακρόασης οπότε να το ξεχάσω;
Αν λάβεις υπόψη ότι ένα βιολί από μόνο του μπορεί να βγάλει Dynamic range30 dB, ένα Φλάουτο Dynamic range35 dB, ένα κλαρίνο Dynamic range50 dB, ένα μπάσο τύμπανο Dynamic range80 dB τότε αντιλαμβάνεσαι δύσκολα θα χωρέσει όλο αυτό το εύρος δυναμικών τον οργάνων σε μια ηχογράφηση και ακόμα πιο δύσκολο να αναπαραχθεί δίχως συμπίεση δυναμικών. Οπόταν αυτό που ακούμε κάποτε είχα την ορχήστρα μπροστά μου και όλα δυναμικά ήταν εκεί μόνο σαν σχήμα λόγου πρέπει να το εκλαμβάνουμε. Και αν σκεφτείς ποσό είναι το μέγιστο δυναμικό εύρος που μπορείς να βρεις σε ηχογραφήσεις τότε μόνο γέλια η κλάματα πρέπει να σε πιάνουν.
Καλό το υψηλό δυναμικό εύρος οπού υπάρχει αλλά ως εκεί, η φυσικότητα η αυξομειώσεις και η εντάσεις στην πράξη είναι πολύ διαφορετική.

 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,767
Βόλος
Περίμενε, τα 100dB τα ξεπερνάει μια ορχήστρα αν κάτσεις μπροστά στο χωνί του κόρνου ή δίπλα στην γκρανκάσα :D Δε νομίζω ότι η αντιληπτή ένταση σε μια καλή θέση στο Μέγαρο είναι 100dB, θα έλεγα βία να φτάσει στο 85, αλλιώς θα βγαίναμε όλοι κουφοί μετά από μια συναυλία.
Δεύτερη σειρά, στην άκρη, στην αίθουσα Μητρόπουλου. Συναυλία της Michala Petri που έπεζε φλάουτο με ράμφος. Τα αυτιά μου πονούσαν στα φορτίσσιμο.
 
  • Like
Reactions: billpeppas

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,054
Αθήνα
Νομίζω ότι έχει δίκιο ο Ιάσονας. Εγώ τις περισσότερες φορές έχω καθήσει στα θεωρεία, σχεδόν δίπλα στην ορχήστρα (Αίθουσα Φίλων της Μουσικής). Ποτέ δεν ένιωσα υπερβολική ένταση (σε βαθμό ενόχλησης), ακόμη και σε έργα με πολύ χάλκινο.