Απάντηση: No Country for Old Men
Άργησα, αλλά ήταν μονίμως νοικιασμένο. Τι να κάνω;
Η αμερικάνικη επαρχία είναι ένα θέμα που αντιπαθώ παθιασμένα. Ελάχιστες περιπτώσεις έργων καταφέρνουν να ξεπεράσουν αυτό το εμπόδιο, για να μπορέσω να τα πάρω στα σοβαρά. Οι Cohen φαίνεται πως το καταφέρνουν εύκολα. Δυσκολεύομαι να προσδιορίσω τα κοινά στοιχεία του No Cοuntry με το O Brother Where Art Thou (εκτός από την απίστευτη σκηνή με τους μεξικάνους τραγουδιστές
) και το Fargo ( ναι, λαμβάνει χώρα στον Καναδά, και λοιπόν; ), αλλά, αναμφίβολα, μυρίζει Cohen. Οι άνθρωποι αυτοί έχουν έναν μοναδικό τρόπο να αναδεικνύουν την ομορφιά τψν απλών σκηνών και να απλουστεύουν αυτές που άλλες ταινίες χρησιμοποιούν για εντυπωσιασμό. Και το έκαναν και εδώ.
Αν και έχει περάσει καιρός, προειδοποιώ για
Spoilers!
Υποψιάζομαι ότι η ταινία δύσκολα θα εκτιμηθεί αν ο θεατής δεν έχει κατά νου ότι το θέμα της ταινίας ΔΕΝ είναι αυτό καθαυτό το κυνηγητό μεταξύ του Bardem και του Brolin, αλλά η αδυναμία του Tommy Lee Jones να κατανοήσει το σύγχρονο έγκλημα. Όλη η ταινία είναι μια περιγραφή του κόσμου του. Καθόλου τυχαία, ξεκινάει από τα εκπληκτικά πλάνα με τα τοπία. Ο Σερίφης δηλώνει ότι είναι μέρος αυτού του κόσμου. Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας, βλέπουμε τις περισσότερες από τις βίαιες σκηνές. Είναι δύσκολες, αλλά μπορεί να τις χωνέψει, έστω και δύσκολα. Αλλά στο τέλος, το παιχνίδι έχει πλέον χοντρύνει υπερβολικά. Η μεγάλη σφαγή στο El Paso, όπως και η μετέπειτα συνάντηση του Bardem με τη γυναίκα του Brolin, αυτά είναι πέραν της αντιληπτικής ικανότητας του γέρου, για αυτό και δεν τα βλέπουμε. Ανήκουν σε έναν κόσμο του οποίου δεν είναι πια μέρος. This ain't no country for old men. Η ταινία τελειώνει με τον Jones να διηγείται δύο όνειρα με τον πατέρα του, δηλαδή με τον κόσμο όπου γεννήθηκε και που του παραδόθηκε. Τα ρέστα μου.
Και ένα σχόλιο "για τους φίλους": με εξαίρεση την έλλειψη χιούμορ, ο Anton Chigurh μου θύμισε πολύ τον Joker των comics και συνειδητοποιώ ότι και το Dark Knight είχε, κατά κάποιο τρόπο, αντίστοιχο θέμα. Δια στόματος Heath Ledger: "See, I'm not a monster. I'm just ahead of the curve."