Home cinema γουρούνι στο σακί

Το θέμα είναι αν είχαμε καμία ιδέα για το ποιες είναι οι νορμαλ θερμοκρασίες που αναπτύσσουν τα ηλεκτρονικά. Αν είναι τίποτα 30-40 βαθμοί, δεν έγινε και κάτι, αλλά αν είναι 100+ ανησυχούμε. Δεν είναι ενισχυτής βέβαια, καλώδιο χαμηλής τάσης παίρνει, αλλά…
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Δεν νομίζω να μπορεί να πιάσει φωτιά από ηχείο, αλλά αν ανησυχείς τόσο πολύ, ψάξε για fire and acoustic hoods. Κάτι σαν θερμοκουβέρτα είναι που καλύπτει το πίσω μέρος του ηχείου.
Υπάρχουν και backplates, αλλά μάλλον είναι μπλέξιμο αυτά.

Και πάλι, αυτό είναι precaution για να μην βρίσκει τρύπα η φωτιά για να εξαπλωθεί. Δεν σημαίνει ότι θα ξεκινήσει από το ηχείο (απίθανο σενάριο) αλλά από αλλού και για να εμποδίσει την εξάπλωσή της.
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,633
Βασικά το πρόβλημα δεν είναι αν θα πιάσει φωτιά από το ηχείο.
Το πρόβλημα είναι ότι με την τρύπα σε περίπτωση φωτιάς, η φωτιά εξαπλώνεται πιο εύκολα γιατί βρίσκει τρύπα. Το ηχείο θα λιώσει και δεν θα εμποδίσει την εξάπλωσή της.
Τέτοια λέγε του και θα κάνει να κοιμηθεί μέχρι να γυρίσει Ελλαδα :LOL:
 
  • Wow
  • Haha
Reactions: Maestro and vlad66

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,166
Αγιοι Αναργυροι
Το θέμα είναι αν είχαμε καμία ιδέα για το ποιες είναι οι νορμαλ θερμοκρασίες που αναπτύσσουν τα ηλεκτρονικά. Αν είναι τίποτα 30-40 βαθμοί, δεν έγινε και κάτι, αλλά αν είναι 100+ ανησυχούμε. Δεν είναι ενισχυτής βέβαια, καλώδιο χαμηλής τάσης παίρνει, αλλά…
ξέχασέ το αυτό το σενάριο.. παθητικά (ηλεκτρονικά) εξαρτήματα έχει ένα κροσόβερ.
ισχύει ότι είπε ο Λεωνίδας πιο πάνω... αν τα καταφέρεις ,πες μας πως.......
 
  • Like
Reactions: Maestro
Λοιπόν, έχουμε και λέμε. Η τοποθέτηση έγινε όχι όπου μας έλεγε το manual της Dolby, αλλά όπου μας επέτρεψε το ταβάνι μας. Ήταν Οδύσσεια σκέτη με joists να είναι εκεί που δεν έπρεπε να είναι, σωλήνες νερού, αποχέτευσης, και άλλα περίεργα. Πάντως συμπαθητικά συμμετρικά γύρω από τη θέση ακρόασης μπήκαν, και στράφηκαν woofers και tweeters προς τα εκεί.

Μπήκε και το SVS Micro αφού υπήρχε και καθόταν, ώστε να γίνουμε 7.2.4, και ανέβηκε και ο Onkyo 5010 για να οδηγεί τα main. Το διπλό sub είναι πολλά υποσχόμενο. Δηλαδή πρώτη φορά άκουσα τόσο ελεγχόμενο μπάσο, χωρίς μπουμπουνητά και τόσο "φυσικό". Ούτε καν οι συνήθεις ύποπτοι για τριξίματα στο δωμάτιο ακούστηκαν σήμερα. Ιδανικά θα ήθελα να τους αλλάξω θέση (να πάω το μεγάλο Klipsch μπροστά και το μικρό SVS πίσω), αλλά για την ώρα έχω ασύρματο module proprietary μόνο για το Klipsch.

Στα οροφής, ανάμικτα συναισθήματα: έχω την εντύπωση ότι είναι τονικά διαφορετικά από τα υπόλοιπα. Σε σημείο που μέχρι και στα μπλιμπλίκια του calibration του Audyssey, ξέρεις πότε κάνουν τα οροφής και πότε κάποιο από τα υπόλοιπα. Το οποίο δε βγάζει πολύ νόημα (αφού είναι τελείως κλασσική επιλογή οροφής της εποχής για να συνδυάζεται με τα κλασσικά συστήματα Klipsch), οπότε το αποδίδω μάλλον στην τοποθέτηση και το κενό ταβάνι μέσα, ενώ μπορεί να έχει να κάνει και με το στρώσιμο (που προφανώς δεν έχω κάνει ακόμα). Νομίζω ότι χωρίς τις σίτες είναι λίγο καλύτερα, αλλά ίσως να'ναι και ιδέα μου. Το περίεργο είναι ότι όταν ακούω μουσική δε με ενοχλεί καθόλου (ακόμα και σε κάτι περίεργες μίξεις του Apple Music που έχει κανονικά σολιστικά και φωνές στα οροφής), αλλά το παρατηρώ στα εφέ όταν γίνεται κάποιο transition.. Τα ηχεία έχουν δύο διακόπτες που ρίχνουν τα treble και mid/bass κατά 3dB. Δεν το έχω αγγίξει αυτό για την ώρα, περιμένω λίγο να στρώσουν και να δω αν όντως με ενοχλεί. Πάντως έφτιαξαν λίγο ανεβάζοντας τα crossover (το Odyssey είχε δώσει στο 1 ζευγάρι 40Hz που ήταν μάλλον εξωφρενικό).

Από εντάσεις είναι μια χαρά, δηλαδή ούτε στιγμή δεν αναρρωτήθηκα αν παίζουν ή όχι, απλά κάποιες φορές τα νιώθω σαν muffled (από άποψη ευκρίνειας, όχι έντασης) σε σχέση με τα κάτω. Υπάρχει και η πιθανότητα να είναι απλά η κατεύθυνση του ήχου από ψηλά που ξενίζει (την ίδια εντύπωση είχα και στο ανακλαστικό Atmos της JBL, και τότε την απέδιδα στο ότι έρχεται ο ήχος από ανάκλαση). Ίσως τελικά να είναι καλύτερη ιδέα τα κανονικά ηχεία, αλλά είναι απαγορευτικά για σαλόνι, ειδικά χαμηλοτάβανο σαν το δικό μου (2.5μ).

Πέρα από τα μίζερα...ο ήχος από ψηλά είναι απόλαυση, ακόμα κι όταν δεν πρωταγωνιστεί, ή μάλλον καλύτερα, ΚΥΡΙΩΣ όταν δεν πρωταγωνιστεί. Διότι τότε δεν σου τραβάει την προσοχή να σε αποσπάσει από την ταινία, αλλά δημιουργεί μια απολαυστική σφαίρα χωρίς να υπάρχει καμία τρύπα πουθενά, ενώ βέβαια κάνουν μπαμ πλέον οι διαφορές μεταξύ soundtracks. Κάποια ΑΠΟΓΕΙΩΝΟΥΝ, κάποια απογοητεύουν. Αναξαρτήτως συμπίεσης. Πχ, η εισαγωγή του See στο AppleTV+ ή ολόκληρο το 1899 στο Netflix είναι καταπληκτικά soundtracks κι ας είναι συμπιεσμένα. Βέβαια, τη μεγάλη πλάκα την έπαθα όταν έβαλα DTS-X (ένα από τα καινούρια Jurassic Park, ούτε που θυμάμαι ποιο, όπου πάλι, δε νομίζω να φταίει το φορμά αλλά απλά ο μερακλής sound designer).
 
Last edited:

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Εάν αντιλαμβάνεσαι hollowness στον ήχο, το πιο πιθανό είναι να χρειαστεί να βάλεις λίγο μόνωση πίσω από κάθε ηχείο. Απ' ό,τι ακούω από εγκαταστάτες, λίγος πετροβάμβακας από πίσω αρκεί γι' αυτό.
 
Εάν αντιλαμβάνεσαι hollowness στον ήχο, το πιο πιθανό είναι να χρειαστεί να βάλεις λίγο μόνωση πίσω από κάθε ηχείο. Απ' ό,τι ακούω από εγκαταστάτες, λίγος πετροβάμβακας από πίσω αρκεί γι' αυτό.
Αυτό βλέπω κι εγώ. Αν όντως ο πετροβαμβακας είναι combustible στους 1000 βαθμούς λογικά δεν υπάρχει κανένα θέμα. Να φτιάξω ένα κουτάκι από μόνωση μέσα στην τρύπα, ή απλά να το αγκαλιάσω απο μέσα; Λογικά το δεύτερο είναι πολύ πιο εύκολο.
 
Κάτι άλλο κουφό που με προβλημάτισε. Σήμερα ξύπνησα χωρίς main front right. Αφού είδα ότι τα καλώδια είναι οκ και έκανα διάφορες αλλαξοκωλιες σε rca (θυμίζω τα front οδηγούνται από δικάναλο τελικό Onkyo), καλώδια ηχείων και… ηχεία, κατέληξα στο ότι ο Onkyo μάλλον παρέδωσε το πνεύμα στο ένα κανάλι. Στενοχωρημένος εκεί που πήγα να τον βγάλω έπαιξα λίγο με έναν διακόπτη πίσω που είχε input level, από το full που ήταν το γύρισα στο μηδέν και ξανά στο full, κι ως δια μαγείας ξαναείχα κανονικά ήχο.

Ιδέες; Μήπως να θέλει καμία συντήρηση/καθαρισμο;
 
  • Like
Reactions: vlad66

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,633
Κάτι άλλο κουφό που με προβλημάτισε. Σήμερα ξύπνησα χωρίς main front right. Αφού είδα ότι τα καλώδια είναι οκ και έκανα διάφορες αλλαξοκωλιες σε rca (θυμίζω τα front οδηγούνται από δικάναλο τελικό Onkyo), καλώδια ηχείων και… ηχεία, κατέληξα στο ότι ο Onkyo μάλλον παρέδωσε το πνεύμα στο ένα κανάλι. Στενοχωρημένος εκεί που πήγα να τον βγάλω έπαιξα λίγο με έναν διακόπτη πίσω που είχε input level, από το full που ήταν το γύρισα στο μηδέν και ξανά στο full, κι ως δια μαγείας ξαναείχα κανονικά ήχο.

Ιδέες; Μήπως να θέλει καμία συντήρηση/καθαρισμο;
Πιθανόν ενας απλός καθαρισμός με σπρευ στο ποτενσιόμετρο να ειναι αρκετός.
 
  • Like
Reactions: vlad66 and Maestro

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Αυτό βλέπω κι εγώ. Αν όντως ο πετροβαμβακας είναι combustible στους 1000 βαθμούς λογικά δεν υπάρχει κανένα θέμα. Να φτιάξω ένα κουτάκι από μόνωση μέσα στην τρύπα, ή απλά να το αγκαλιάσω απο μέσα; Λογικά το δεύτερο είναι πολύ πιο εύκολο.

Μάλλον το πρώτο και αν δεν δουλέψει, το δεύτερο. Απλά το δεύτερο για να ακριβολογούμε είναι καμπίνα και εκεί μπλέκουμε με το Qfactor του μεγαφώνου.


Αυτά εδώ ή σαν αυτά εδώ να υποθέσω ότι δεν τα βρίσκεις στο USA?

 
Μάλλον το πρώτο και αν δεν δουλέψει, το δεύτερο. Απλά το δεύτερο για να ακριβολογούμε είναι καμπίνα και εκεί μπλέκουμε με το Qfactor του μεγαφώνου.


Αυτά εδώ ή σαν αυτά εδώ να υποθέσω ότι δεν τα βρίσκεις στο USA?

Αυτά που έβαλες τα είδα πολύ αργά, έπρεπε να μπουν πριν τη γυψοσανίδα.

Νομίζω θα φτιάξω άπλα έναν θόλο από rook wool μέσα στην τρυπα. Έτσι κι αλλιώς small παίζουν τα ηχεία, δε νομίζω πως έχω φοβερές απαιτήσεις σε καμπίνα.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Κι εγώ αυτό βλέπω ως το πιο εύκολο και μάλλον θα είναι αποτελεσματικό.

Υ.Γ. τα small/large καταργήθηκαν από τα μενού στους καινούργιους. Πλέον είναι Full range ή κατ' ευθείαν συχνότητα αποκοπής. Στο app του audyssey εξακολουθεί να υφίσταται το small/large.
 
  • Like
Reactions: Maestro
Ακόμα να πάρεις το dirac? :😜

Ναι, τώρα με όλα αυτά είμαι για άλλη μια 800αρου για Dirac. Εδώ καλα καλά το Audyssey app τσιγκουνεύομαι. Όχι για τα $20 προφανώς, αλλά όταν έχεις σκάσει 2μιση χιλιάρικα για ενισχυτή και σου λέει δώσε αλλά $20 για ένα app, το λες και λίγο ξεφτίλα.

Dirac όταν λυθούν όλα τα προφανή και μετά ψάχνουμε για το έξτρα.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,812
Αθήνα
Υπάρχει και το MultEQ-X για πιο φθηνά από το Dirac επίσης.
Γενικά είναι τα μόνα μηχανήματα που σου δίνουν όλες τις επιλογές να διαλέξεις.
Το app των 20 ευρώ προϋπήρχε όλων αυτών.

Θα πάρουν και Dirac ART στο μέλλον.
 
Λοιπόν, ενώ πήγα και πήρα πετροβάμβακα, μετά κόλωσα λίγο γιατί διαβάζω τον καθένα με το μακρύ του και το κοντό του στα αμερικάνικα φόρα και δε βγάζω άκρη. Άλλοι λένε ότι θα μεταμορφωθεί προς το θετικό, άλλοι ότι θα μπουκώσει τελείως και θα εξαφανιστεί, άλλοι ότι θα πάλλεται ο πετροβάμβακας από το ηχείο και θα γίνει σκόνη που θα αναπνέεις μετά και θα σε σκοτώσει (😱), άλλοι ότι το ηχείο είναι σχεδιασμένο να ζει εντός γυψοσανίδας και να μην το αλλάξεις.

Αποφάσισα να μη βιαστώ, να παίξω λίγο καιρό και να περιμένω να στρώσουν λίγο τα ηχεία ώστε να καταλάβω καλύτερα ποια είναι η κανονική τους συμπεριφορά (γιατί νομίζω ήδη παρατηρώ διαφορές με την πρώτη στιγμή που έπαιξαν). Επίσης, παρήγγειλα κι αυτά τα φτηνιάρικα rubber cups που (αν ταιριάζουν) μπαίνουν και βγαίνουν εύκολα και μπορούν θεωρητικά να προσεγγίσουν το ίδιο αποτέλεσμα πολύ πιο εύκολα κατασκευαστικά.

Επίσης, διαβάζω πολύ καλά πράγματα για το Denim insulation, που έχει (λένε) αντίστοιχα ηχοαπορροφητικά χαρακτηριστικά και δεν ενέχει κινδύνους για τους πνεύμονες.