Γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

savvas01

AVClub Enthusiast
15 February 2009
753
Γαλατσι
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Εχω τον ιδιο AV. Διαβασε το manual για την διπλοενυσχηση που μπορεις να κανεις στα main ηχεια σου. Ετοιμαζομαι να το δοκιμασω και γω για να δω διαφορα. Αυτο γινεται οταν δεν χρησιμοποιεις τα presence καναλια που διαθετει ο 663...
αν το προχωρησεις πες αποτελεσματα,να δουμε τι θα κανουμε....
 

isoviths

Senior Member
19 September 2007
619
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Στο σχήμα δύο ή στη δεξιά εικόνα, η αντίσταση διαιρείται.

Το πιο δύσκολο απ’ όλα, ώστε να μην υπάρχουν ηλεκτρομαγνητικά μεταξύ των δύο καλωδίων, είναι να κρατήσεις σταθερή την απόσταση των δύο αγωγών.
Μία απόσταση όσο η περίμετρος του αγωγών είναι οκ, αλλά πως την κρατάς σταθερή για όλο το μήκος τους?
 

acoustics

Senior Member
27 August 2007
642
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Στο σχήμα δύο ή στη δεξιά εικόνα, η αντίσταση διαιρείται.

Σωστό. Tο σήμα βλέπει διπλάσια διάμετρο αγωγών, η ωμική αντίσταση πέφτει στο μισό και γενικά διαιρείται και η συνολική σύνθετη αντίσταση.

Στο αριστερό όμως σχήμα όπου απεικονιζει την απλή διπλοκαλωδίωση (χωρίς τους βραχυκυκλωτήρες των ηχείων), η αντίσταση δεν διαιρείται!
Τόσο οι χαμηλές όσο και οι υψηλές συχνότητες ανεξάρτητα, εξακολουθούν να βλέπουν την ίδια σύνθετη αντίσταση που βλέπουν και στη μονοκαλωδίωση όταν είναι μαζί.

Θα ήταν ενδιαφέρον εάν κάποιος μπορεί πραγματικά να καταλάβει διαφορές και να τις προσδιορίσει με ακρίβεια (όχι απλά να νομίζει ότι ακούει διαφορές) μεταξύ της μονοκαλιδίωσης, της διπλοκαλωδίωσης (χωρίς τους βραχυκυκλωτήρες) και της σύνδεσης διπλών καλωδίων με τοποθετημένους τους βραχυκυκλωτήρες των ηχείων.
 
Last edited:

acoustics

Senior Member
27 August 2007
642
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Το πιο δύσκολο απ’ όλα, ώστε να μην υπάρχουν ηλεκτρομαγνητικά μεταξύ των δύο καλωδίων, είναι να κρατήσεις σταθερή την απόσταση των δύο αγωγών.
Μία απόσταση όσο η περίμετρος του αγωγών είναι οκ, αλλά πως την κρατάς σταθερή για όλο το μήκος τους?

Υπάρχουν συνδυασμένα σετ καλωδίων διπλοκαλωδίωσης, στα οποία διατηρείται σταθερή η μεταξύ τους απόσταση.
Γιατί όμως νομίζεις ότι είναι τόσο σημαντικό αυτό?
(η σταθερή απόσταση)
 

isoviths

Senior Member
19 September 2007
619
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Δεν έχει τύχει να δω κάποιο τέτοιο καλώδιο :-(
Αν η περίμετρος του κάθε καλωδίου είναι Α και η απόσταση που πρέπει να κρατηθεί είναι μεταξύ των καλωδίων συνολικά είναι 7*Α, τότε το καλώδιο θα είναι τεράστιο σε πλάτος!

Έχω γράψει αρκετές σελίδες νωρίτερα, το τι σημαίνει μικρός πυρήνας, απόσταση, κίνηση, θόρυβος, αντίσταση και πως επηρεάζεται.
Περιληπτικά μεν, βασιζόμενος στη «μερική» θεωρία, αρκετά όμως για να το ψάξει κανείς ; -)

Εμπειρικά, γράφοντας πια, έχει τύχει σε ηχεία να ακούσω σημαντικές διαφορές, έχει τύχει να μην ακούσω και τίποτα, σε κάποια άλλα!
Οπότε, η πρόταση μου σε ερώτηση για διπλά καλώδια θα ήταν άκουσε και πες μου, το ίδιο κάνω προσωπικά και αν χρειαστεί ή νομίζω ότι χρειάζεται, τα χρησιμοποιώ.
 

Σταυρος Δανος

AVClub Addicted Member
21 March 2008
1,811
Πατρα/Κυπρος
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Βρε παιδια σορρυ δηλαδης αλλα ποια εκατονταδες ωμ στο ακουστικο φασμα?Ξερετε ποσες δεκαδες db πτωση θα ειχαμε σε αυτες τις συχνοτητες με ενα 8ωμο ηχειο?

Η διπλοκαλωδιωση βοηθα στο εξης...επειδη δεν ειναι μηδενικη η αντισταση(μερικα δεκατα του ωμ),οταν τραβά ρεύμα η μονάδα των χαμηλών,έχουμε πτώση τάσης στον αγωγο(καλωδιο)και όταν είναι κοινός την πτώση τάσης την "βλέπει " το driver των υψηλών,τουλάχιστο στο μικρο φάσμα επικάλυψης.Ακουγεται ναι,αλλα πολλες φορες,και ΑΝΑΛΟΓΑ το σύστημα δεν αξιζει να το κανεις.
 

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Αν εχεις κάνει ισοβίτης....

Αcoustic πιστευεις οτι στο πρώτο σχημα ειναι τοσο απλά???
ο ενισχυτής βλέπει την αντισταση μονο του καλωδίου???
εχω την αισθηση οτι αν δε ξερω κρος...ε κατέχω πράμα

Ο κύριος Θεμης το εχει αναφερει απο την πρωτη σελίδα

Θα σου ελεγα και για τα παραλληλα καλώδια αλλά εχω βαλει τη φατσα και ειπα να εκφραζομαι πλέον με την τακτική του.
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Νομίζω ότι μαζέψαμε αρκετά τούβλα πάλι να σηκώσουμε τριόροφο.
 

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Βρε παιδια σορρυ δηλαδης αλλα ποια εκατονταδες ωμ στο ακουστικο φασμα?Ξερετε ποσες δεκαδες db πτωση θα ειχαμε σε αυτες τις συχνοτητες με ενα 8ωμο ηχειο?

Η διπλοκαλωδιωση βοηθα στο εξης...επειδη δεν ειναι μηδενικη η αντισταση(μερικα δεκατα του ωμ),οταν τραβά ρεύμα η μονάδα των χαμηλών,έχουμε πτώση τάσης στον αγωγο(καλωδιο)και όταν είναι κοινός την πτώση τάσης την "βλέπει " το driver των υψηλών,τουλάχιστο στο μικρο φάσμα επικάλυψης.Ακουγεται ναι,αλλα πολλες φορες,και ΑΝΑΛΟΓΑ το σύστημα δεν αξιζει να το κανεις.


οπα...
το ειδαν και αλλοι
αναφερθηκα ευγενικά και συντηριτικά με τις δεκάδες...

Αν ισχύουν οι δεκάδες και εκατονταδες,
αν ειχες το μισό μηκος καλωδίου θα ειχες πολύ πιο δυνατη ενταση στην ιδια ταση εξοδο του ενισχυτη με αυτη τη λογική.
συμβαινει κατι τετοιο????
η μηπως η επαγωγη και η χωρητικότητα δεν επηρρεαζονται απο το μηκος???
 

isoviths

Senior Member
19 September 2007
619
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Βρε παιδια σορρυ δηλαδης αλλα ποια εκατονταδες ωμ στο ακουστικο φασμα?Ξερετε ποσες δεκαδες db πτωση θα ειχαμε σε αυτες τις συχνοτητες με ενα 8ωμο ηχειο?

Η διπλοκαλωδιωση βοηθα στο εξης...επειδη δεν ειναι μηδενικη η αντισταση(μερικα δεκατα του ωμ),οταν τραβά ρεύμα η μονάδα των χαμηλών,έχουμε πτώση τάσης στον αγωγο(καλωδιο)και όταν είναι κοινός την πτώση τάσης την "βλέπει " το driver των υψηλών,τουλάχιστο στο μικρο φάσμα επικάλυψης.Ακουγεται ναι,αλλα πολλες φορες,και ΑΝΑΛΟΓΑ το σύστημα δεν αξιζει να το κανεις.

Ας μην είμαστε απόλυτοι, σε ότι αφορά τη θεωρία (δεν αφορά την πρώτη παράγραφο του κυρίου audiomonitor, έχει συζητηθεί τόσο πολύ εδώ μέσα, που δεν υπάρχει λόγος για -εκ νέου- σχόλια).

Το 4+5=9 έχει ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα με το 1+1+1+1+1+1+1+1+1=9, μόνο που είναι πολύ πιο σύντομο!

Η ομαδοποίηση της θεωρίας,τώρα, στο 4 και στο 5, πολλές φορές μας κάνει να ξεχνάμε τις εξαιρέσεις που υπάρχουν στο κάθε 1 αξίωμα, στο κάθε ένα συμπερασματικό κανόνα, που στηρίχθηκε το 4 και το 5.

Αν τώρα πάρεις την κάθε εξαίρεση, έχεις ένα σύνολο εννέα εξαιρέσεων, που ΙΣΩΣ τελικά κάνει μία καλή διαφορά στο αποτέλεσμα υπό συνθήκες.

Γιατί θα πρέπει να πέσει η τάση και να την «ακούσει» το tweeter, όταν ο συνδυασμός –βάση της θεωρίας- που έχουμε κάνει είναι «ιδανικός»?
Τι ξεχάσαμε –βάση της θεωρίας- να υπολογίσουμε?

Ο ήχος και η αναπαραγωγή του μέσω μηχανημάτων, δε βασίζεται μόνο στα βασικά της φυσικής, των μαθηματικών ή ότι άλλο μπορεί να εξηγήσει πολύ "απλά" τη λειτουργία μίας συσκευής.
Υπάρχει η παρατήρηση, η πράξη της θεωρίας και των παρατηρήσεων, πειραματισμός και πολλές φορές αναθεώρηση πολλών "πιστεύω", αρκεί να υπάρχει "ανοιχτό" μυαλό, η όρεξη για επαναλαμβανόμενες κινήσεις έως ότου βρεθεί το "λάθος", η πρέπουσα σημασία σε "μικρές" λεπτομέρειες, η διάθεση και η ηρεμία... μπορώ να σκεφτώ ένα σωρό παράγοντες, εκτός της θεωρητικής γνώσης.

Άσχετο: Κύριε Morfeas, από κοινούς γνωστούς μας, έχω ακούσει τα καλύτερα για τις κατασκευές σας.
Θα μπορούσα κάποια στγμή να ακούσω το σύστημά σας?
 

Σταυρος Δανος

AVClub Addicted Member
21 March 2008
1,811
Πατρα/Κυπρος
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Γιατί θα πρέπει να πέσει η τάση και να την «ακούσει» το tweeter, όταν ο συνδυασμός –βάση της θεωρίας- που έχουμε κάνει είναι «ιδανικός»?
Τι ξεχάσαμε –βάση της θεωρίας- να υπολογίσουμε?

Τι εννοειτε?
 

nbullamatsis

Supreme Member
11 February 2007
4,664
πειραιας
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Η διπλοκαλωδιωση βοηθα στο εξης...επειδη δεν ειναι μηδενικη η αντισταση(μερικα δεκατα του ωμ),οταν τραβά ρεύμα η μονάδα των χαμηλών,έχουμε πτώση τάσης στον αγωγο(καλωδιο)και όταν είναι κοινός την πτώση τάσης την "βλέπει " το driver των υψηλών,τουλάχιστο στο μικρο φάσμα επικάλυψης.Ακουγεται ναι,αλλα πολλες φορες,και ΑΝΑΛΟΓΑ το σύστημα δεν αξιζει να το κανεις.

Δεν ειχα διαβασει τη δευτερη παραγραφο...
Των υψηλών, δεν τραβάνε ρευμα????
Μηπως τραβάνε ταση????
Μη το παιρνεις προσωπικά audio, γιατι δεν νομιζω οτι το εχουν ξεκαθαρα ολοι στο μυαλό τους.

καθως δεν ξερω ποσοι γνωριζουν τι ειναι ταση,
τι ειναι ρευμα,
ή ακομα τι είναι αντισταση

δεν εχουμε πτωση τασης στον αγωγό (μπορεί να λες το ιδιο με το παρακάτω αλλά),
εχουμε πτωση τασης από την εξόδο του τελικού εξαιτίας της αντιστασης του αγωγού (καλωδίου), στην εισοδο του ηχείου.
Ειναι αναλογη της αντιστασης του καλωδίου και του ρευματος που το διαρρεει.

Αν η αντισταση των καλωδίων ηταν μερικές εκατονταδες ωμ... θα ειχαμε τεράστια πτωση τάσης και μπορεί να ειχαμε πάρει φωτια
 

Morfeas

Supreme Member
17 June 2006
3,508
Voula, Athens
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

...

καθως δεν ξερω ποσοι γνωριζουν τι ειναι ταση,
τι ειναι ρευμα,
ή ακομα τι είναι αντισταση

...

Αυτοί που μιλάνε για αγωγούς δεκάδων και εκατοντάδων Ω αλλά και ότι στην διπλοκαλωδίωση δεν αυξάνεται η διατομή σίγουρα δεν ξέρουν.
 

Σταυρος Δανος

AVClub Addicted Member
21 March 2008
1,811
Πατρα/Κυπρος
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Δεν ειχα διαβασει τη δευτερη παραγραφο...
Των υψηλών, δεν τραβάνε ρευμα????
Μηπως τραβάνε ταση????
Μη το παιρνεις προσωπικά audio, γιατι δεν νομιζω οτι το εχουν ξεκαθαρα ολοι στο μυαλό τους.

καθως δεν ξερω ποσοι γνωριζουν τι ειναι ταση,
τι ειναι ρευμα,
ή ακομα τι είναι αντισταση

δεν εχουμε πτωση τασης στον αγωγό (μπορεί να λες το ιδιο με το παρακάτω αλλά),
εχουμε πτωση τασης από την εξόδο του τελικού εξαιτίας της αντιστασης του αγωγού (καλωδίου), στην εισοδο του ηχείου.
Ειναι αναλογη της αντιστασης του καλωδίου και του ρευματος που το διαρρεει.

Αν η αντισταση των καλωδίων ηταν μερικές εκατονταδες ωμ... θα ειχαμε τεράστια πτωση τάσης και μπορεί να ειχαμε πάρει φωτια

Συγνωμη αλλα ειπα τιποτε διαφορετικο?Ολες οι αντιστασεις παρουσιαζουν πτωση τασης στα ακρα τους αναλογα με το ρευμα που περναει.Τι λεμε διαφορετικο?
Δεν πιστευω μειωνοντας τον αλλο βοηθα τη συζητηση.Και μιας και ειστε φυσικος,καντε μια προσομειωση.Μια πηγη τασης πληρους φασματος,μια αντισταση κοινη και δυο φιλτρα με επικαλυψη για να καταλαβετε τι εννοω.
 

acoustics

Senior Member
27 August 2007
642
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Δεν έχει τύχει να δω κάποιο τέτοιο καλώδιο :-(
Αν η περίμετρος του κάθε καλωδίου είναι Α και η απόσταση που πρέπει να κρατηθεί είναι μεταξύ των καλωδίων συνολικά είναι 7*Α, τότε το καλώδιο θα είναι τεράστιο σε πλάτος!

Έχω γράψει αρκετές σελίδες νωρίτερα, το τι σημαίνει μικρός πυρήνας, απόσταση, κίνηση, θόρυβος, αντίσταση και πως επηρεάζεται.
Περιληπτικά μεν, βασιζόμενος στη «μερική» θεωρία, αρκετά όμως για να το ψάξει κανείς ; -)

Εμπειρικά, γράφοντας πια, έχει τύχει σε ηχεία να ακούσω σημαντικές διαφορές, έχει τύχει να μην ακούσω και τίποτα, σε κάποια άλλα!
Οπότε, η πρόταση μου σε ερώτηση για διπλά καλώδια θα ήταν άκουσε και πες μου, το ίδιο κάνω προσωπικά και αν χρειαστεί ή νομίζω ότι χρειάζεται, τα χρησιμοποιώ.

stereospeakercable.jpg


dnmcab.jpg
dnm_spkr.jpg
 

acoustics

Senior Member
27 August 2007
642
Re: Μπαμπά γιατί χρησιμοποιούμε διπλοκαλωδίωση;

Βρε παιδια σορρυ δηλαδης αλλα ποια εκατονταδες ωμ στο ακουστικο φασμα?Ξερετε ποσες δεκαδες db πτωση θα ειχαμε σε αυτες τις συχνοτητες με ενα 8ωμο ηχειο?

Η διπλοκαλωδιωση βοηθα στο εξης...επειδη δεν ειναι μηδενικη η αντισταση(μερικα δεκατα του ωμ),οταν τραβά ρεύμα η μονάδα των χαμηλών,έχουμε πτώση τάσης στον αγωγο(καλωδιο)και όταν είναι κοινός την πτώση τάσης την "βλέπει " το driver των υψηλών,τουλάχιστο στο μικρο φάσμα επικάλυψης.Ακουγεται ναι,αλλα πολλες φορες,και ΑΝΑΛΟΓΑ το σύστημα δεν αξιζει να το κανεις.

Μερικά δέκατα του Ω είναι μόνον η ωμική αντίσταση του καλωδίου.

Η σύνθετη αντίσταση είναι αρκετές δεκάδες ή ακόμη και εκατοντάδες Ω ανά μέτρο. Η τιμή της μεταβάλλεται με τη συχνότητα και εξαρτάται κυρίως από την ωμική αντίσταση σειράς, την αυτεπαγωγή και τη χωρητικότητα του καλωδίου. Είναι πανεύκολο να την υπολογίσει κάποιος και να κάνει το διάγραμμά της στο MATLAB για οποιοδήποτε καλώδιο επιθυμεί.