Φέρτε μου το Κεφάλι του Αλφρέδο Γκαρσία

17 June 2006
14,350
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

ένα αλλο για τον Wild Bill Παναγιώτη και συγνώμη για το off topic.
από τη λατρευτική πένα του J.G. Ballard.

'In the late 1970s Burroughs rented a windowless apartment, soon nicknamed the Bunker, in a converted YMCA in the Bowery. The concrete space, with its white porcelain urinals, had once been a changing-room, and Burroughs was pleasantly at home there, surrounded, as he liked to say with a touch of his death-rattling humour, by the heavy psychic traces of naked boys'.

J.G. Ballard: 'Hitman of the Apocalypse'. A User's Guide to the Millenium - HarperCollinsPublishers-London, 1996
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Ο εκλιπών J.G. Ballard είχε απάντηση στο θέμα.
έχεις δεί το CRASH του Κρόνενμπεργκ;

Ναι. Τυπικός Κρόνεμπεργκ. Χαμηλού προϋπολογισμού ( φτωχικό για τα γούστα μου θα έλεγα ) , λίγο περίεργο ως θέμα , αλλά τίποτα το ιδιαίτερο - δεν το πολυθυμάμαι πιά ) για να μπορώ να κάνω συνειρμούς σχετικά με την ερωτηση - απορία μου .
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,737
πετρουπολη
Απάντηση: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

δημητρη εχει να κανει με πολλα η δηλωση του πεκινπα οσον αφορα τη βια στις ταινιες του.κατ’αρχην οταν εκανε τη δηλωση αναθεμα και αν υπηρχε κανενας που να γυριζει τετοιες σκηνες.στην εποχη του οι ταινιες του οσον αφορα την απεικονηση της βιας ηταν σοκαριστικες.η χρηση του slow motion την οποια καθιερωσε στις σκηνες βιας ηταν οχι τοσο για εντυπωσιασμο οσο για την πιο γραφικη απεικονηση της με σκοπο να την κανει πιο αποκρουστικη.
επισης στις ταινιες του στο συνολο τους η βια δεν ειναι ξεκαρφωτη αλλα προκυπτει μεσα απο συγκεκριμενες καταστασεις σχεδον αναποφευκτη.δεν ειναι βια για τη βια...
ισως γι’αυτο και εκανε αυτη τη δηλωση.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,737
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

ένα αλλο για τον Wild Bill Παναγιώτη και συγνώμη για το off topic.
από τη λατρευτική πένα του J.G. Ballard.

'In the late 1970s Burroughs rented a windowless apartment, soon nicknamed the Bunker, in a converted YMCA in the Bowery. The concrete space, with its white porcelain urinals, had once been a changing-room, and Burroughs was pleasantly at home there, surrounded, as he liked to say with a touch of his death-rattling humour, by the heavy psychic traces of naked boys'.

J.G. Ballard: 'Hitman of the Apocalypse'. A User's Guide to the Millenium - HarperCollinsPublishers-London, 1996


κωστα οταν μιλαμε για μπαροουζ(και για Ballard) δεν υπαρχει οφ τοπικ:grinning-smiley-043
 
Last edited:

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,850
Ελλαδα
Απάντηση: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

τωρα πως γινεται ομως στο Western το κατ εξοχην αμερικανικο ειδος
η καλυτερη ταινια ολων των εποχων να μην ειναι Αμαρικανικη
και πολλοι μεγαλοι αμερικανοι σκηνοθετες εχουν γυρισει ταινιες
πανω στον μυθο αυτης της ταινιας
seven-samurai-title-still.jpg



Γιαπωνεζικα ...ξερετε ολοι
μην μου πειτε οτι σας βαζω παλι γριφους

.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,737
πετρουπολη
Απάντηση: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Γιαπωνεζικα ...ξερετε ολοι
μην μου πειτε οτι σας βαζω παλι γριφους


.

αυτο να μου πεις..:grinning-smiley-043:flipout::flipout:

απο τα λιγα που.....ξερω μηπως ειναι το Χαρακιρι?
 
Last edited:

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,808
Αθήνα
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Μάλλον στους "7 Σαμουράι" αναφέρεται ο Στέλιος.
 

Stellios papa

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,850
Ελλαδα
Απάντηση: Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Μάλλον στους "7 Σαμουράι" αναφέρεται ο Στέλιος.



βρε μαρτυριαρη...ολα τα βρισκεις !

AKIRA KOUROSAWA SEVEN SAMOURAI
.......και μετα οι υπολοιποι
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,808
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

βρε μαρτυριαρη...ολα τα βρισκεις !

Τυγχάνει να είμαι μέγας φιλοΪάπων από Κουροσάβα μέχρι Κιτάνο.... -bye-
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

...
συμφωνώ. Τουλάχιστον όσον αφορά τους τρόπους με τους οποίου το κοινό προσλαμβάνει τις ταινίες . Και η συνεχής προβολή της βίας οδηγεί σε αποενοχοποίηση της και στην ανάδειξη της ως φυσιολογικής συμπεριφοράς . Αυό που ρωτώ είναι όμως : Από που προκύπτει η διαφορετική ιδεολογική προσέγγιση του κάθε σκηνοθέτη - δημιουργού ; Αρκεί η δήλωση ότι καταδικάζει την βία ; Οτι την απεικονίζει για να την σιχαθεί το κοινό ;

Ναι. Τυπικός Κρόνεμπεργκ. Χαμηλού προϋπολογισμού ( φτωχικό για τα γούστα μου θα έλεγα ) , λίγο περίεργο ως θέμα , αλλά τίποτα το ιδιαίτερο - δεν το πολυθυμάμαι πιά ) για να μπορώ να κάνω συνειρμούς σχετικά με την ερωτηση - απορία μου .

Όταν πεινάει η ψυχή της σερβίρουμε τον Θεό
Όταν πεινάει το στομάχι του σερβίρουμε πατάτες γιαχνί.
Οι συνειρμοί ...αναπόφευκτοι

Περί κολοκυθόπιτας (...αφού ο καθένας μας εκλαμβάνει διαφορετικά τα όποια ερεθίσματα...) είναι δόκιμο να ερμηνεύσουμε την κινηματογραφική βία όχι σαν μήνυμα αλλά ώς αναμαλλιασμένη αντανάκλαση εσωτερικής κρίσης, μιάς κατάστασης δλδ.
Αυτοματοποιημένα γραφεία, Πολιτειακή κρίση, Σχέσεις διαρρηγμένες οδηγούν συχνά σε de profundis εξομολόγηση του τύπου
Είμαι το κακό σπέρμα και δεν θα σας την χαρίσω
 

DimA

AVClub Addicted Member
24 June 2006
1,480
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

δεν ξερω τι πιστευε οτι γυριζε ο Πεκινπα,αλλα εγω θυμαμαι οτι η φημη του ηταν οτι γυριζε "ρεαλιστικη" βια αντιθετα απο το προγενεστερο Χολλυγουντ που ειχε αρχισει να μοιαζει "παλιομοδιτικο" και ψευτικο πριν τα 60'ς και ο ρεαλισμος συνεχιστηκε με Σκορσεζε κλπ.Οπως ειπε και ο ιδιος αν στοχευε σε ειρηνιστικα μηνυματα με τις ταινιες του,πετυχε ακριβως το αντιθετο οπως και οι συνεχιστες του.Η σημερινη Αμερικη αλλα και γενικα πιστευω παγκοσμια κοινωνια εχει εθιστει στη βια του Χολλυγουντ και αυτο αποτελει και θεμα πολλων ψυχολογικων και κοιινωνιολογικων μελετων που ομως λογω των συμφεροντων της κιν.βιομηχανιας-η βια πουλαει-δεν τολμουν να παρουν καποια μετρα,με τραγικα αποτελεσματα ειδικα στις μικρες ηλικιες.
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Θα μου επιτρέψεις να παραφράσω:
...
Η σημερινη Αμερικη αλλα και γενικα πιστευω παγκοσμια κοινωνια εχει εθιστει στη βια του Χολλυγουντ και αυτο αποτελει και θεμα πολλων ψυχολογικων και κοιινωνιολογικων μελετων που ομως λογω των συμφεροντων της κιν.βιομηχανιας-η βια πουλαει-δεν τολμουν να παρουν καποια μετρα,με τραγικα αποτελεσματα ειδικα στις μικρες ηλικιες.

Η Αμερικη που έστηνε τη βία στο Χόλλυγουντ χρηματοδοτόντας σενάρια φανταστικού αντίπαλου δέους, κατάντησε την παγκοσμια να έχει εθιστει στην βία, άροντας την εμπιστοσύνη των λαών. :Banane0:
Κλίκ -bye-
 
17 June 2006
14,350
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Δεν κατάλαβα...:confused:
το ζητούμενο είναι ...η κατάργηση της βίας;
ή το να μην ασχολούνται με τη βία οι τέχνες;

να μην υπάρχει;
ή να μην τη δείχνουμε;
 
17 June 2006
14,350
Re: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

και γιατί ενοχλεί ο Πέκινπα, ο Ζενέ, ο Wild Bill και όχι τα δελτία ειδήσεων της TV στις 20.00 ή εκπομπές όπως τα 'Παρατράγουδα' πχ;
 
10 July 2006
5,257
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Κανείς δεν υποστίριξε κάτι τέτοιο Κώστα.

Απλά, αν ο θεατής δεν βάλει λίγο να δουλέψει το νιονιό του
πολύ εύκολα θα παραλληλίσει τη βία του Πέκινπα
με τον industrial imperialism
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Καλά οποιος δεν θέλει τον Πέκινπα υπάρχουν και οι Γουώλτονς..

Ξέρετε αυτο με την ευτυχισμένη οικογένεια και τα good bye Johny Boy και τά φωτάκια που κλείνουν ένα-ένα ...
Κατι σαν την διαφήμιση με τα ροδαλά παιδάκια απο τά ´Αγροκτήματα Arosa'
 

Δημήτρης Ν.

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,209
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Καλά οποιος δεν θέλει τον Πέκινπα υπάρχουν και οι Γουώλτονς..

Ξέρετε αυτο με την ευτυχισμένη οικογένεια και τα good bye Johny Boy και τά φωτάκια που κλείνουν ένα-ένα ...
Κατι σαν την διαφήμιση με τα ροδαλά παιδάκια απο τά ´Αγροκτήματα Arosa'

Απορία . Η τέχνη έχει υποχρέωση να δείχνει μόνο την άσχημη πλευρά της ζωής ; Και τελικά μήπως αυτή η μονόπλευρη παρουσίαση της βίας λειτουργεί ελαφρώς ηδονοβλεπτικά , άρα προσφέρει ευχαρίστηση και στον δημιουργό όπως και τον θεατή ;
 
17 June 2006
62,722
Χολαργός
Απάντηση: Φερτε Μου Το Κεφαλι Του Αλφρεδο Γκαρσια

Απορία . Η τέχνη έχει υποχρέωση να δείχνει μόνο την άσχημη πλευρά της ζωής ; Και τελικά μήπως αυτή η μονόπλευρη παρουσίαση της βίας λειτουργεί ελαφρώς ηδονοβλεπτικά , άρα προσφέρει ευχαρίστηση και στον δημιουργό όπως και τον θεατή ;

Η Τέχνη δέν δείχνει μόνον την άσχημη πλευρά τής ζωής,αλλά συνηθως αδυνατεί, και δικαίως, νά ´ξεχνά´πώς η ζωή εμφορείται απο μερικές πινελιές ευχαρίστησης και ικανοποίησης ή έστω και ευτυχίας ,αλλά πρωτίστως ολόκληρη η ανθρώπινη ιστορία κυριαρχείται(πλήν φωτεινών εκλάμψεων)από τό ´βασικό δράμα´..
Το να εξωραϊζεται αυτό το ´βασικό δράμα´διαρκώς, οδηγεί σε ψευδαισθήσεις και θάλεγα μάλιστα πώς κοινωνείται μιά παντελώς ψευδής οπτική τής πραγματικότητας,πού απλά συμβάλει στό να μήν γνωρίζουμε ´πού πατάμε και πού βρισκόμαστε´...
Η Τέχνη,τουλάχιστον η Μεγάλη,δέν έχει νόημα ,άν ´θάβει´ολες τίς εγγενείς αδυναμίες τού ανθρώπινου είδους,στο όνομα ενός αφελούς ´οπτιμισμού´πού μάς οδηγεί στό να είμαστε παντελώς απροετοίμαστοι σχετικά με την πραγματικότητα...
Μιά ´τέχνη´πού δείχνει μονον ´αγάπες´και ´λουλούδια´υπηρετεί την κυρίαρχη ιδεολογία πού επιθυμεί να μετατρέπει το ανθρώπινο είδος ως κάτι στιγμιαίο καί χωρίς επίγνωση .
Αν τώρα κάποις φορές αυτό λειτουργεί καί ηδονοβλεπτικά ,για μένα δεν υπάρχει πρόβλημα γιατί τουλάχιστον οι μεγάλοι Τεχνίτες ,μπορούν να μετατρέψουν ακόμα και την πιθανή ηδονοβλεψία σε κάτι διαφορετικό ,πού νά οδηγεί τον θεατή η τον ακροατή στό νά αναγνωρίζει και στον εαυτό του τέτοια στοιχεία που συνιστούν τήν ανθρώπινη φύση του..
Αυτή είναι άλλως τε και η μεγαλη ειδοποιός διαφορά ενός Πέκινπα και ενός Ράμπο.....Στον δευτερο πέραν τής απόλυτης έλλειψης ταλέντου,αρκεί που οι ´καλοί´καθαρίζουν τούς ´κακούς´...Καμιά εσωτερικότητα και απόλυτη επιφανειακή διάκριση...Και αφού τούς ´φάγαμε´όλους τούς ´κακούς´μετά πάμε σπίτι ήσυχοι και ´ασφαλείς´...
Στον πρώτο δείχνεται εξαιρετικά το δισυπόστατο τής ανθρώπινης φύσης και εσκεμένα μένει αξεδιάλυτο το ´απόλυτο ´καλό ή κακό,αλλά αντιθέτως ο άνθρωπος ή ο ´ήρωας´δέν είναι κάτι το μανιχαϊστικό,αλλά μιά σύνθετη μονάδα με αντιφατικά στοιχεία,οπως και ο κάθε θεατής.
Απ´εκεί και πέρα βέβαια το πώς αξιολογεί ο κάθε θεατής αυτό που βλέπει,δέν καθιστά υπεύθυνο τον δημιουργό..