Όπως σας είχαμε υποσχεθεί, μετά την κυκλοφορία του ΗΧΟΥ, μπορούμε πλέον να μεταφέρουμε εδώ τις εντυπώσεις μας , όσοι ήμασταν παρόντες την προηγούμενη εβδομάδα στο Test Room του Avclub ,παρέα με τον νέο «βαρύ πυροβολικό» της Sony..
Όπως πάντα, ως βασική μας πηγή είχαμε το Avclub HTPC (core2duo 6750, Ati 2600XT, Vista ultimate, Powerdvd 7.3 ultra) το οποίο συνδέονταν στο Gefen 2:2 switcher/splitter το οποίο έστελνε το ίδιο σήμα ταυτοχρόνως στον Sony και στον προβολέα αναφοράς μας (JVC HD1). Σαν δεύτερη πηγή χρησιμοποιήσαμε το sony PS3 (bluray).
Επειδή ο προβολέας της sony μας επισκέφτηκε «εσπευσμένως», δεν υπήρχε χρόνος για να ρυθμιστεί grayscale/χρωμα, οπότε περιοριστήκαμε στο να ρυθμίσουμε σωστά το brightness/contrast και να παίξουμε λίγο με τις προεπιλογές gamma και colorspace ώστε να επιλέξουμε τις πιο κατάλληλες. Επίσης, για την «ισότητα των όπλων» γυρίσαμε τον JVC στις εργοστασιακές ρυθμίσεις με απλή ρύθμιση brightness/contrast.
Ας δούμε λοιπόν λοιπόν τις παραμέτρους της εικόνας του Sony VW-200 μία προς μία (από την δική μου τουλάχιστον οπτική γωνία):
ΕΥΚΡΙΝΕΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ
Να τονίσω καταρχήν ότι το συγκεκριμένο κομμάτι ήταν «προπαραγωγής» κάτι που συνήθως συνεπάγεται μικρά bugs στο software ή και (σπανιότερα ) στο hardware.
Ο Sony vw200 που είχαμε λοιπόν στην διάθεση μας, όταν συνδεόταν με το HTPC στις επίσημες CIE αναλύσεις 1080p 50fps ή 60fps δεν κλείδωνε σωστά με αποτέλεσμα κάποια περίεργα “σαγρέ» στην εικόνα.. Στα 1080p 24fps κλείδωνε κανονικότατα, όμως αν παρατηρούσαμε προσεκτικά τα γράμματα του windows desktop δεν ήταν απολύτως καθαρά σαν να είχε πρόβλημα η σύγκλιση. Δοκιμάσαμε λίγο να παίξουμε με το σύστημα διόρθωσης σύγκλισης που διαθέτει χωρίς όμως να καταφέρουμε κάτι. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η κάπως χειρότερη ευκρίνεια του Sony σε σχέση με τον JVC HD1 η οποία ήταν εμφανής όχι μόνο στο desktop αλλά και στην θέαση ταινίας. Δοκιμάσαμε και με το PS3 σε 1080P24fps και έχω την αίσθηση ότι και εκεί τα πράγματα ήταν παρόμοια.
Είναι προφανώς software bug το οποίο θα διορθωθεί με firmware update , πάντως «εκοβε τα φτερα» του Sony ο οποίος φορούσε πολύ ποιοτικό φακό Carl Zeiss με ελάχιστο aberration.
ΟΜΑΛΟΤΗΤΑ ΕΙΚΟΝΑΣ
Παρά το προβληματικό κλείδωμα με το HTPC, η κίνηση του VW200 ηταν «όνειρο», περνώντας με χαρακτηριστική άνεση όλες τις σκηνές αναφοράς μας με πρωτη και καλύτερη τα φαναράκια του Van Helsing. Από την άλλη, κορυφαία κίνηση εχω δεί σε όλους τους προβολείς που έχουν περάσει πρόσφατα από το test room (Marantz VP12-S1, Sony VW-60) .κατι που με εχει βάλει σε σκεψεις μήπως το καλό αποτέλεσμα είναι εν μέρει και έργο του HTPC.. Όπως και να εχει, η κίνηση του sony είναι στα μεγάλα υπέρ του..
MOTION FLOW -DARK FRAME INSERTION
Δεν είχαμε τον απαραίτητο χρόνο για να παίξουμε σε βάθος με τις ρυθμίσεις του μενού για την λειτουργία αυτή, η οποία υπόσχεται ακόμα καλύτερη ομαλότητα στην εικόνα η οποία όμως όπως προείπαμε ήταν έτσι και αλλιώς άψογη!
Πάντως στο μενού ειχε 3 διαφορετικές θέσεις στο film mode οι οποίες έδειχναν να επηρεάζουν σημαντικά το gamma της εικόνας προς το χειρότερο, τόσο ώστε να χρειάζεται εκ νέου ρύθμιση. Πάντως, στα φαναράκια του van helsing χρησιμοποιώντας την θέση 1, παρατήρησα κάπως πιο αφύσικα ομαλή σαν video κινηση…Δεν είμαι σίγουρος ότι μου άρεσε, αλλά θα ήθελα να ξαναπαίξω με τις ρυθμίσεις αυτές και με άλλο υλικό..
ΧΡΩΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Εδώ τα πράγματα είναι κατά την γνώμη μου περίπλοκα.. Ο προβολέας out of the box χρωματικά είναι λάθος είτε όταν επιλέξουμε το Normal Color Space (για standard definition) είτε το Wide (για High Definition): Στην πρώτη περίπτωση τα χρώματα είναι υποκορεσμένα/άτονα, ενώ στην δεύτερη (wide) είναι τόσο υπερκορεσμένα ώστε ακόμα και αυτά του JVC HD1 ωχριούν μπροστά τους! Οπότε η χρωματική ρύθμιση είναι επιβεβλημένη για να παίξει αντιστοίχως του status και της τιμής του. Ευτυχώς, όπως και ο μικρός αδελφός του (VW-60), διαθέτει πληθώρα ρυθμιστικών τα οποία, σε συνδυασμό με την γραμμική φασματική συμπεριφορά της λάμπας Xenon 400W που φοράει , πιστεύω ότι θα μπορέσει να φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα στον τομέα αυτό.
BLACK LEVEL- ON/OFF CONTRAST-BRIGHTNESS
O VW-200 λογω της προηγμένης δυναμικής ίριδας ADVANCED IRIS 2 που διαθέτει ( την οποια εχει βεβαια και ο μικρός VW-60) τα καταφέρνει πολύ καλά στους τομείς αυτους όπως αναμενόταν. Η διαφορά του από τον VW-60 είναι ότι λογω της λάμπας XENON δεν υπάρχει δυνατότητα να ρυθμιζουμε την ένταση του φωτος της σε High ή Low (όπως στον 60ρη). Έτσι, ο VW-200 λειτουργεί διαρκώς στο φουλ της φωτεινότητας του, με αποτέλεσμα στα φωτεινά πλάνα να είναι πολύ φωτεινός ( ακόμα και από τον δικό μας HD-1 στην θέση High lamp) και να τα αποδίδει πολύ ρεαλιστικά και τρισδιάστατα. Αυτό όμως έχει και τα κατά του, αφου στα πολύ σκοτεινά πλάνα το απόλυτο μαύρο του ήταν σαφώς χειρότερο από του HD-1 και μάλλον χειρότερο και από του VW-60 όταν έχει την λάμπα στο low. Μην φανταστείτε ότι δεν αποδίδει άψογα τα σκοτεινά πλάνα και ότι δεν μπορεί να «ισοπεδώσει» την πλειονότητα των προβολέων της αγοράς στον τομέα αυτό, το αντίθετο! Απλά, εγώ τουλάχιστον διαπίστωσα ότι η μεγαλύτερη ,σε σχέση με τον αδελφό του vw60, φωτεινότητα είχε και κάποια side-effects. Και οι δύο πάντως στον τομέα του μαύρου όπως και του overall on/off contrast υπολείπονται του JVC HD-1, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το ότι μιλάμε για High End κατάσταση είναι προφανές τόσο λόγω φακού όσο και λόγω σασί, ποιότητας κατασκευής και λάμπας XENON. Το ότι έχει τις δυνατότητες να δώσει εικόνα που να «βγάζει μάτια» όταν ρυθμιστεί σωστά από επαγγελματία είναι επίσης προφανές..Αν αξίζει όμως τα διπλά και λεφτά από τον ομόσταυλο VW-60 δεν είμαι καθόλου σίγουρος…
Όταν κυκλοφορήσει κανονικά σε κυκλοφορία, θα έχουμε πιθανότατα την δυνατότητα να τον ξαναδούμε αναλυτικά και σωστά ρυθμισμένο, ώστε να μπορούμε να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα..
Όπως και να έχει, ο νέος Sony VW-200 είναι το νέο “talk of the town”….