Home cinema γουρούνι στο σακί

Δεν είναι κακή σκέψη με τον RΖ70 αφού έχει την ίδια τιμή. Με τον RZ50 θα ήταν κακή η επιλογή.

Είναι $300 πάνω, αλλά δίνει μαζί τη full άδεια του Dirac (μαζί με το full bass αν κατάλαβα σωστά) και το μικρόφωνο, άρα τελικά έρχεται αρκετά φτηνότερα από τον Denon.

Από specs τον υπερκαλύπτει, με τον ήχο δεν ξέρω τι να περιμένω...
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
Θα πρέπει να τσεκάρεις αν το μικρόφωνο κάνει για το app για smartphone του Dirac - που είναι διαφορετικό πράγμα, είναι σαν το Audyssey app για smartphone - και αν χρειάζεται ένα UMIK (που έτσι κι αλλιώς αυτό προτείνεται) για να το τρέξεις από το PC.

Το γράφω γιατί το Umik στην περίπτωση των Marantz και Denon μπορείς να το χρησιμοποιήσεις είτε κουμπωμένο στη USB του PC είτε στο εμπρός USB του ενισχυτή.
Κοινώς, για να δουλέψει το Dirac στο PC, θέλει και το calibration file του μικροφώνου. Αλλιώς πάς generic πράγμα που δεν προτείνεται.
Άρα αν το μικρόφωνο με το οποίο έρχεται ο RZ70 είναι κλασικό με αναλογικό καρφάκι, πάει να πει ότι θα κάνει μόνο για το app για το smartphone.

Κοίταξε, αν είναι να τρέξεις Dirac, θεώρησε δεδομένο ότι θα μπεις σε ένα εξοδάκι για ένα Umik τουλάχιστον. Δεν αξίζει να μην το πάρεις εάν έχεις Dirac.

Εγώ εδώ σε έναν Arcam που έχει μικρόφωνο δικό του, δεν σκέφτηκα καν να το χρησιμοποιήσω. Κατ' ευθείαν με Umik έπαιξα στο Dirac.
Άσε που με το Umik μπορείς να ασχοληθείς και με άλλα πράγματα (REW π.χ.).
 
  • Like
Reactions: Panoramix

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
Είναι $300 πάνω, αλλά δίνει μαζί τη full άδεια του Dirac (μαζί με το full bass αν κατάλαβα σωστά) και το μικρόφωνο, άρα τελικά έρχεται αρκετά φτηνότερα από τον Denon.

Όχι. Έρχεται με την full αδεια από το κουτί του. Για την Bass control και την Bass control multi sub έχει χρέωση. 349 η μία και + 149 για την άλλη ή 499 όλα μαζί + το παραπάνω κόστος που λες άλλα 300.
 
  • Wow
Reactions: Maestro

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,464
Θεσσαλονίκη
Λογικά έρχεται με τη full band. Χωρίς περιορισμό στα 400? Hz που μου είχε έρθει ο nad 758. Το bass control λογικά και στο denon τόσο θα έχει. Υπόψη, black Friday κάνουν-30%. Είναι μακριά, το ξέρω, αλλά μη νομίζεις. Το dirac και στο full band είναι σοβαρή αναβάθμιση. Είτε κρατήσεις το denon είτε πάρεις τον onkyo
 
Ναι, τώρα το είδα στο site, όπως τα λέει ο pleo είναι, full band χωρίς bass. Είχα στο μυαλό μου να την κάνω την αναβάθμιση, αλλά όχι ακόμα. Αυτό που άκουσα χθες χωρίς καν τα οροφής (αλλά με τα virtualizer on, όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων) ήταν πέρα από κάθε μου προσδοκία, οπότε λέω να μην το σκαλίσω για την ώρα.

Αύριο με το καλό θα κρεμάσω τα οροφής να δούμε τι θα δούμε.
 
(Άλλη μια) ερώτηση: Το Sub της Klipsch είχε ένα ασύρματο module της Klipsch μαζί. Το ξήλωσα αμέσως γιατί δεν το χρειαζόμουν, αλλά αν αποφασίσω τελικά να ενσωματώσω και το 3000 Μicro ώστε να παίξω 7.2.4, τότε θα βόλευε. Πιστεύετε ότι αυτό θα δημιουργεί προβλήματα και είναι καλύτερα να περάσω ένα coaxial μαζί με τα καλώδια ηχείων να βγαίνει πίσω; Θα προτιμούσα την ασύρματη λύση για πολλούς λόγους, όχι όμως αν δημιουργεί προβλήματα, καθυστερήσεις, παρεμβολές, κλπ.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
Σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις φαντάζομαι θα εννοείς τα επιπλέον millisecond που θα προσθέτει. Αυτό υποτίθεται ότι το διορθώνει ένα καλό EQ.
Στην πράξη η απόσταση που δείχνει αυτό ακριβώς είναι. Η χρονοκαθυστέρηση. Γι' αυτό φυσικά τα sub τα δείχνει σε μεγαλύτερη απόσταση. Λόγω DSP του sub και επεξεργασίας.
Στο Dirac πάλι αντί για μέτρα το δείχνει σε millisecond.

Για τις παρεμβολές, δεν μπορώ να σου πω συγκεκριμένα για το transmitter της Klipsch γιατί δεν το ξέρω.

Μπορώ να σου πω ότι οι δύο εκδόσεις του wireless transmiter της SVS δουλεύουν άψογα, με την ακριβότερη μάλιστα να έχει τη δυνατότητα αυτόματης εναλλαγής μπάντας και δουλεύει άψογα ακόμα και με περισσότερα του ενός subwoofer.
Επιπλέον το ένα έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί σε έως τρία receivers ενώ το άλλο σε έως έξι.

Τώρα εάν βάλεις και το 3000 Micro, το Multisub control θα σε βοηθήσει να τα φέρεις να παίζουν μαζί. Γιατί αν έχεις το sub control για ένα sub, αυτό που κάνει είναι να σου δίνει τη δυνατότητα να θέσεις το crossover.
Σκέψου ότι με το full bandwidth δεν μπορείς ούτε καν να κάνεις αυτό και πας χειροκίνητα μέσα από το μενού να το αλλάξεις. Έλεος... .

Πάντως με το app του Audyssey και το ΧΤ32 που έχει επάνω ο Denon, αυτά μπορούν να γίνουν. Βέβαια το πόσο καλά θα το κάνουν... εξαρτάται.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maestro
Λοιπόν, επειδή αύριο λογικά θα έχουμε εργοτάξιο, τα έχω σκεφτεί ως εξής. Οι αποστάσεις είναι λίγο στο περίπου να πάρετε μια ιδέα. Όπως είναι τα πράγματα, δε γίνεται εκ των πραγμάτων η θέση ακρόασης να είναι στη μέση ακριβώς, οπότε έχω σκεφτεί τα μπροστινά οροφής (μπλε χρώμα) σε γωνία περίπου 45 μοίρες από την ευθεία του κεφαλιού, και τα πίσω (πάλι μπλε) αναγκαστικά σε λιγότερο από 125 μοίρες (λίγο εκτός των ορίων δηλαδή που βλέπω και στο manual του Denon (βλ. παρακάτω). Βέβαια, επειδη ο καναπές είναι 60 πόντους από τον τοίχο, όταν αράζουμε πίσω, ουσιαστικά τα πάνω θα είναι πάνω από το κεφάλι μας... αλλά δεν υπάρχει άλλη λύση.

1706909453690.png

1706908617227.png
 

Attachments

  • 1706908531762.png
    1706908531762.png
    59.4 KB · Views: 24
Last edited:
  • Like
Reactions: #@george@#

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
Έχεις τις εξής επιλογές.

1. It is best to keep the overhead arrangement centered, front to back, over the listening area, even if the front speakers and screen are at a greater distance than the surround speakers. Αυτό κατά Dolby. Σημαίνει ότι θα βάλεις και τα εμπρός overhead στις ίδιες μοίρες.

2. Τα βάζεις όπως είπες και όταν θα θέλεις να ακούς reference θα μετακινείς τη θέση πιο μπροστά έτσι ώστε να έχεις τις 45 μοίρες μπρος και πίσω. Σε καθημερινές συνθήκες με τον καναπέ off-centered, θα είναι ένας συμβιβασμός που έτσι κι αλλιώς όλοι λίγο πολύ έχουν στο σαλόνι. Σκέψου ότι άλλοι δεν μπορούν να βάλουν καν overhead και την παλεύουν με height ή με upfiring.

Δεν νομίζω να μπορεί να γίνει κάτι άλλο.
 
Έχεις τις εξής επιλογές.

1. It is best to keep the overhead arrangement centered, front to back, over the listening area, even if the front speakers and screen are at a greater distance than the surround speakers. Αυτό κατά Dolby. Σημαίνει ότι θα βάλεις και τα εμπρός overhead στις ίδιες μοίρες.

2. Τα βάζεις όπως είπες και όταν θα θέλεις να ακούς reference θα μετακινείς τη θέση πιο μπροστά έτσι ώστε να έχεις τις 45 μοίρες μπρος και πίσω. Σε καθημερινές συνθήκες με τον καναπέ off-centered, θα είναι ένας συμβιβασμός που έτσι κι αλλιώς όλοι λίγο πολύ έχουν στο σαλόνι. Σκέψου ότι άλλοι δεν μπορούν να βάλουν καν overhead και την παλεύουν με height ή με upfiring.

Δεν νομίζω να μπορεί να γίνει κάτι άλλο.

Αν κάνω το 1, τότε θα είναι τόσο κοντά τα μπρος στα πίσω που δεν έχει νόημα να βάλω 4, βάζω και 2. Το 2 πάλι δε γίνεται γιατί ο καναπές είναι θεόβαρος, και το χαλί από κάτω τα κάνει ακόμα πιο δύσκολα.

Νομίζω θα πάρω την κουρτίνα 3: θα βάλω τα πίσω όσο πίσω πάει (σχεδόν στη γωνία του ταβανιού δηλαδή) με κλίση προς τα εμένα, θα κλέψω λίγο (20 εκατοστά) τον καναπέ πιο μπροστά, και θα βάλω τα μπροστινά σύμφωνα με τη γεωμετρία της Dolby, στην μικρότερη δυνατή τιμή της γωνίας (να είναι κοντά δηλαδή, αλλά όχι και ακριβώς από πάνω μου), και πάλι στραμμένα προς τη θέση ακρόασης. Ε, με αυτό και με λίγο Audyssey κάτι θα γίνει πιστεύω. Είναι λίγο ατυχές το σκίτσο, η κλίμακα του καναπέ ξεγελάει, στην πραγματικότητα είναι πολύ κοντά στον πίσω τοίχο (η πλάτη του καναπέ με τον τοίχο είναι 60cm).
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
Βασικά θα δεις μέχρι πόσο μπορεί να περιστραφεί στα εμπρός το woofer και το tweeter και να έχεις διαφορετική γωνία τα εμπρός και τα πίσω (μεταξύ άλλων βοηθά και εκεί αυτό).

Μην ξανακούσω για δύο overhead. Μπλιαχ... . :LOL:

Για να καταλάβεις. Εάν υπάρχει πληροφορία με τέσσερα overhead - πράγμα πολύ πιθανό σε περιεχόμενο ταινιών - και εσύ έχεις δύο, τότε δυστυχώς η πληροφορία των τεσσάρων θα αναπαράγεται μόνο από δύο. Άντε να βγάλεις front to back από πάνω πληροφορία ή και διαγώνια. Δύσκολο.

Εάν δεις πως λειτουργεί η κονσόλα του Atmos στη μίξη θα το καταλάβεις. Βέβαια αυτό είναι περισσότερο πρόβλημα για όσους έχουν μόνο ένα ζεύγος upfiring ή height ηχεία και όχι τόσο για εκείνους που έχουν ένα ζεύγος overhead. ΟΚ.

Έβαλα πριν νομίζω ένα δοκιμαστικό βίντεο για κατέβασμα για να τα τσεκάρει όλα αυτά κάποιος.
 
Θα δω, θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ βάσει του χώρου. Δεν ξέρω καν πόσο κοντά στον τοίχο μπορώ να φτάσω (ίσως υπάρχει δοκάρι πχ). Πάντως το ότι είναι πραγματικά ηχεία και όχι από αντανάκλαση όσο να'ναι θα βοηθήσει.

Πάντως, έβαλα κάτι άλλα demo και το height virtualizer είναι πάρα πάρα πολύ εντυπωσιακό, ακόμα κι όταν το ακούς χωρίς εικόνα (που πάντα σε ξεγελάει σε ένα βαθμό). Απίστευτη δουλειά έχουν κάνει, τόσο που νομίζω ότι δε χρειάζεται να αγχώνομαι και τόσο για το αν είναι τελείως προβλεπέ η τοποθέτηση των in-ceiling, θα τα στρώσει ο Denon. :)
 
Last edited:

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
Γι' αυτό τονίζουμε ότι είναι καλύτερα να έχεις ενισχυτή και proper ηχεία κι ας είναι και 5.1 που λέει ο λόγος το σύστημα, αντί για ηχομπάρα... 11.2.6 και δε συμμαζεύεται (το marketing).

Αυτό με το virtualizer on και off είναι ένα από τα κλασικά demo που κάνω κι εγώ εδώ.

Σκέφτομαι πως θα μπορούσες να έχεις και τα τρία συστήματα να μπορούν να παίξουν μουσική σε multiroom κατάσταση, δεδομένου ότι πρόκειται για τρεις διαφορετικές πλατφόρμες. Αν δεν κάνω λάθος, και τα τρία υποστηρίζουν Airplay2, οπότε δια της πλαγίας οδού λύθηκε και αυτό.
 
  • Like
Reactions: Panoramix
Λοιπόν έχουμε εργοτάξιο και προέκυψε η εξής απορία: το ταβάνι έχει ήδη μόνωση (μάλλον για ήχο) με κάτι σαν mineral wool. Αναρωτήθηκα μήπως τα ηλεκτρονικά των ηχείων που είναι εκτεθειμένα ανεβάζουν τίποτα σοβαρές θερμοκρασίες που θα έπρεπε να με κάνουν να ανησυχώ για το εύφλεκτο της υπόθεσης. Καμία ιδέα;
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
Σκέφτεσαι να λιώσεις τα πηνία σε κανα πάρτυ; :p

Διαβάζω ότι ο πετροβάμβακας έχει melting point πάνω από 1000 βαθμούς κελσίου. Τα πηνία στους 200 βαθμούς μας έχουν χαιρετήσει (και πιο πριν).

Αν καταφέρεις να κάνεις ηχείο atmos να καεί από υπερθέμανση πηνίου, να μας πεις σε ποια ταινία έγινε, να πάμε να την αγοράσουμε... με όλες αυτές τις ντροπαλές μίξεις atmos που έχουμε μπλέξει... :LOL:
 
  • Haha
Reactions: vlad66
Σκέφτεσαι να λιώσεις τα πηνία σε κανα πάρτυ; :p

Διαβάζω ότι ο πετροβάμβακας έχει melting point πάνω από 1000 βαθμούς κελσίου. Τα πηνία στους 200 βαθμούς μας έχουν χαιρετήσει (και πιο πριν).

Αν καταφέρεις να κάνεις ηχείο atmos να καεί από υπερθέμανση πηνίου, να μας πεις σε ποια ταινία έγινε, να πάμε να την αγοράσουμε... με όλες αυτές τις ντροπαλές μίξεις atmos που έχουμε μπλέξει... :LOL:

Δε με ενδιαφέρει το ηχείο, το σπίτι μου μη λαμπαδιάσει μόνο. Εδώ είναι Αμερικα και είμαστε ξύλινοι.
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,668
Ε καθάρισε λίγο το μονωτικό γύρω από το ηχείο να κοιμάσαι ήσυχος (που λέει ο λόγος :LOL:)
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
Βασικά το πρόβλημα δεν είναι αν θα πιάσει φωτιά από το ηχείο.
Το πρόβλημα είναι ότι με την τρύπα σε περίπτωση φωτιάς, η φωτιά εξαπλώνεται πιο εύκολα γιατί βρίσκει τρύπα. Το ηχείο θα λιώσει και δεν θα εμποδίσει την εξάπλωσή της.
 
Το θέμα είναι αν είχαμε καμία ιδέα για το ποιες είναι οι νορμαλ θερμοκρασίες που αναπτύσσουν τα ηλεκτρονικά. Αν είναι τίποτα 30-40 βαθμοί, δεν έγινε και κάτι, αλλά αν είναι 100+ ανησυχούμε. Δεν είναι ενισχυτής βέβαια, καλώδιο χαμηλής τάσης παίρνει, αλλά…