Επίσης μια άλλη παράμετρος που συνήθως μας διαφεύγει εμάς τους τελικούς καταναλωτές. Θεωρούμε γενικά ότι κερδίζουμε από τα "δωρεάν" μεταφορικά, και (θεωρητικά τουλάχιστον) προφανώς έτσι είναι.
Δεν έχουμε ωστόσο σκεφτεί αν τα "δωρεάν" μεταφορικά, σε πολλές περιπτώσεις έχουν ενσωματωθεί στην τιμή πώλησης των αντικειμένων, με συνέπεια επί της ουσίας, το κάθε κατάστημα, επειδή και το σκρουτζ πληρώνεται από τα καταστήματα για την φιλοξενία τους στην πλατφόρμα του, να ωθείται στο να περνάει (ως "καπέλο") τόσο το κόστος φιλοξενίας στο σκρουτζ όσο και τα "δωρεάν" μεταφορικά (που και καλά προσφέρει το σκρουτζ), στην τελική τιμή διάθεσης των προϊόντων του.
Σχετικό παράδειγμα δικό μου χτεσινό: Έψαχνα για μια κολώνια after shave. Το ίδιο προιόν το βρήκα στα 4,70 ευρώ από ανεξάρτητο ελληνικό eshop (το οποίο μάλιστα έχει και φυσικό κατάστημα) με 2,5 ευρώ μεταφορικά (τελική τιμή στα 7,20 ευρώ), και αντίστοιχα στο σκρουτζ το έβρισκα από 6,50 ευρώ με 3 ευρώ ελάχιστα μεταφορικά (τελική τιμή στα 9,50 ευρώ). Μαντέψτε από που το αγόρασα.
Επίσης, ας έχουμε υπόψη ότι όταν μια εταιρεία έχει γιγαντωθεί και φτάσει στα μεγέθη του σκρουτζ, από ένα σημείο και μετά αρχίζει να μην την πολυενδιαφέρει κατά πόσο θα στραβώσει ο Χ Λάζαρος, Κώστας, Μιχάλης κλπ, αλλά οι αποφάσεις της βασίζονται καθαρά σε νούμερα από "εξελάκια" της ακόλουθης (πάνω - κάτω) λογικής: αφού οι υφιστάμενες θυρίδες σκρουτζ με τον όγκο πωλήσεων κι εμπορευμάτων που διακινούνται από αυτές σήμερα, έχουν γεμίσει, και το κόστος κατασκευής/ενοικίασης χώρου για νέες είναι Α, πόσα είναι τα αναμενόμενα χαμένα έσοδα, αν από τη μία αυξήσουμε το κόστος παράδοσης για τον πελάτη και παράλληλα φύγουν Υ πελάτες, εν συγκρίσει με το κόστος ανάπτυξης νέων θυρίδων και τυχόν διατήρηση του κόστους ανά πελάτη στα ίδια επίπεδα; Ότι τους βγάλει το αντίστοιχο μοντέλο που θα τρέξουν λοιπόν, αυτό θα πράξουν.