Μερικές καινούργιες λήψεις απο την δεύτερη επίσκεψή μου στην ίδια παράσταση. Αυτή τη φορά πιο διαβασμένος σε όλα τα επίπεδα καθώς φωτογραφικά είχα αρκετές συμβουλές απο Κώστα και Μίλτο παραπάνω, είχα επίσημη πρόσκληση απο τον έναν απο τους καλλιτέχνες οπότε μπορούσα να κινηθώ ελεύθερα στον χώρο και φυσικά αφού είχα ήδη παρακολουθήσει την παράσταση ήξερα τι θα συμβεί στο πρόγραμμα , τις εκφράσεις των τραγουδιστών και το στήσιμο στο χώρο.
Η καλή προετοιμασία είναι μισή νίκη πάντα γι αυτό και πήγα μιάμιση ώρα νωρίτερα στην πρόβα και δοκίμασα με την ησυχία μου τους διάφορους φακούς που είχα μαζί ώστε να δω ποιά εστιακή βολεύει και που έπρεπε να στηθώ.
Διάβασα επίσης και αρκετά άρθρα για συναυλιακή φωτογράφηση , απο τα οποία το καλύτερο -κατά την γνώμη μου- σας το στέλνω στο παρακάτω link :
I am writing this concert photography guide in response to several ‘How to’ guides I have seen online that don’t quite hit the mark on how to take great
petapixel.com
Όσον αφορά τις ρυθμίσεις , στην πράξη τράβηξα τις περισσότερες λήψεις στα 1250 iso αυτή την φορά , χρησιμοποιώντας υψηλότερες ταχύτητες για καλύτερο "πάγωμα" στα 1/250 sec.
Στο θέμα της εστίασης η προτεραιότητα προσώπου/ματιού δεν λειτούργησε καθόλου καλά , ειδικά όταν στο κάδρο ήταν 3 πρόσωπα η μηχανή μπερδευόταν και εστίαζε συνέχεια σε αυτό που δεν ήθελα , ακόμα και εαν έκανα επανεστίαση. Το σκέτο CAF επίσης καθυστερούσε αρκετά και έδινε λάθος εστίαση επίσης , με συνοπτικές διαδικασίες το άλλαξα σε CAF+TR και η μηχανή βρήκε την υγειά της και εγώ την ψυχραιμία που είχα χάσει. Όπως έγραψε και ο Κώστας παραπάνω , με αυτό τον τρόπο έχεις την ευχέρεια να "καδράρεις" πολύ καλύτερα και ευκολότερα.
Έβγαλα το αθόρυβο επίσης και άφησα καθ ολη την διάρκεια μηχανικό κλείστρο αφού διαπίστωσα ότι δεν ενοχλούσε τον κόσμο με τόση φασαρία που είχε ενώ ταυτόχρονα εγώ είχα πολύ καλύτερη αντίληψη του πότε εστίαζε η μηχανή. Το μόνο που κράτησα ίδιο με την προηγούμενη φορά ήταν το απενεργοποιημένο λαμπάκι υποβοήθησης, το οποίο είναι σίγουρα ενοχλητικό για το φωτογραφιζόμενο πρόσωπο.
Το σημείο εστίασης ήταν στο κέντρο και η έκθεση κεντροβαρική , όπως επίσης με συμβούλεψε ο Κώστας παραπάνω. Εκτιμώ όμως ότι αυτή είναι σωστή ρύθμιση για τον 75/1.8 και όχι για τους 12-40/2.8 και 25/1.4 που χρησιμοποίησα καθώς σε αυτούς πρέπει να χρησιμοποιήσει κανείς τα πολλαπλά σημεία αφού "βλέπουν" πολύ περισσότερο πλάνο λόγω εστιακής, δεν το δοκίμασα όμως .
Τέλος έβαλα περιορισμό ριπών σε 2-3 αλλά μετά τα μισά τη παράστασης το άλλαξα σε high γιατί διαπίστωσα ότι στις 2-3 το χρονικό διάστημα μεταξύ τους ήταν μεγάλο και έχανα εκφράσεις και κινήσεις .
Στους φακούς τώρα, ο 75/1.8 αγοράστηκε κυριολεκτικά απο σπόντα και κάθε φορά που τον χρησιμοποιώ μου φεύγει το σαγόνι απο την απόδοσή του. Ο 25/1.4 καλός στα σημεία που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί , να πλησιάσω την σκηνή δηλαδή και τα πλάνα του "άντεχαν" αρκετό crop κατόπιν στην επεξεργασία. Τον 15/1.7 τον....ξεχασα στο σπίτι. Μερικές πονηρές ματιές έριξα και με τον samyang 7.5/3.5 σε στατικά θέματα όμως, όχι στην παράσταση. Ο 12-40/2.8 βοήθησε κάποιες φορές χωρίς να εντυπωσιάζει όμως- για άλλη μια φορά επαληθεύεσαι Κώστα που επέμεινες για τους prime !! Τέλος θα ήθελα να σταθώ στον 75-300ii που χρησιμοποίησα , αν και φαινόταν παράλογο γι αυτές τις συνθήκες, σίγουρα δεν υπάρχει σύγκριση στην οξύτητα με τους υπόλοιπους όμως αυτός ο φακός μου επέτρεψε να τραβάω πορτραίτο απο τον εξώστη του ηχολήπτη στην σκηνή στα 20 μ. μακριά !! Εκτιμώ ότι έδωσε αξιοπρεπή κλειστά κάδρα τα οποία μοιράζομαι μαζί σας παρακάτω.
Συγνώμη για το μακροσκελές ποστ, αλλά πολύ απλά όταν κάποιοι σε βοηθούν οφείλεις κι εσύ να βοηθάς με την σειρά σου....ελπίζω επίσης να μην θεωρηθεί κατάχρηση του χώρου με τις φωτο μου, το όνομα σε κάθε μια είναι του φακού που χρησιμοποιήθηκε
12-40a by
dimitris leventis, on Flickr
12-40b by
dimitris leventis, on Flickr
75-1.8a by
dimitris leventis, on Flickr
75-1.8b by
dimitris leventis, on Flickr
75-1.8c by
dimitris leventis, on Flickr
75-1.8d by
dimitris leventis, on Flickr
75-1.8e by
dimitris leventis, on Flickr
75-1.8f by
dimitris leventis, on Flickr
75-1.8g by
dimitris leventis, on Flickr
75-1.8h by
dimitris leventis, on Flickr
75-1.8i by
dimitris leventis, on Flickr
75-300a by
dimitris leventis, on Flickr
75-300b by
dimitris leventis, on Flickr
75-300c by
dimitris leventis, on Flickr
75-300d by
dimitris leventis, on Flickr
75-300e by
dimitris leventis, on Flickr