Συναυλιακές Φωτογραφίες

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Φουγάρα τέλος, εγώ πάλι έξω - επιτέλους! Έβγαινες μια βραδιά και την επόμενη μέρα ένιωθες σαν να είχες καπνίσει τον Παπαστράτο...

...Καπνίζαν στην σκηνή λίγο, αλλά το περάσαν ως μέρος της "σκηνογραφίας" :flipout:
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,578
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Η μόδα από οτι μου λένε είναι οτι μετά τις 11.00-12.00 αρχίζει σε κάποια μαγαζιά η τζιμινιέρα :slapface: για να δούμε αν αυτή την φορά καταφέρουμε το αυτονόητο.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Ξεφύγαμε αλλά έχοντας καπνιστές στην παρέα και συζητώντας το, έλεγαν ότι το προτιμούν από το να γυρίζουν σπίτι και να... γδύνονται έξω από το σπίτι για να μην μυρίσει τσιγαρίλα. Ως πρώην αρειμάνιος συμφωνώ κι εγώ. Όποιος θέλει χάνει τρία λεπτά από την παράσταση και πάει έξω...
 

Apollwn

Banned
11 January 2014
5,281
Αθήνα
Το τσιγάρο είναι απόλαυση στη χαρά τη λύπη τη δημιουργία τον Έρωτα στη παρέα και στα πνευμόνια, δεν είναι πρέζα πετάγομαι έξω μαστουρώνω κι γυρνώ πίσω... οι καπνιστές κατέουν....
Λύση δεν είναι βγες έξω ρε μα ο εξαιρετικά καλός εξαερισμός και σεβασμό στη παρέα μη τους τον φυσούν στα πρόσωπα.
 

tiniakos

AVClub Fanatic
7 August 2007
16,172
Τήνος / Ελλάς
Off topic αλλά Βασίλη μου το δικαίωμα του καπνιστή είναι ισχνό μπροστά στο δικαίωμα όλων στον καθαρό αέρα χωρίς καρκίνο και μυρωδιές. Επιτέλους και στην Ελλάδα μετά από χρόνια ανασάναμε σε κλειστούς χώρους.
 

Apollwn

Banned
11 January 2014
5,281
Αθήνα
Re: Απάντηση: Συναυλιακές Φωτογραφίες

Τους μη καπνιστές δεν τους υποχρεώνουν να πάνε παρέα με τους. Μπορούμε να συνυπάρχουμε υπό όρους, όσο για το καρκίνο μεγάλη η κουβέντα.
...μπορεί να είναι ισχνό μα δε παύει να υπάρχει.

Off topic αλλά Βασίλη μου το δικαίωμα του καπνιστή είναι ισχνό μπροστά στο δικαίωμα όλων στον καθαρό αέρα χωρίς καρκίνο και μυρωδιές. Επιτέλους και στην Ελλάδα μετά από χρόνια ανασάναμε σε κλειστούς χώρους.
 

milaber22

AVClub Addicted Member
2 December 2012
1,406
Βόλος
49468037917_657a45d570_b.jpg
[/url]_U5A5937 by Miltos Kostoulas, on Flickr[/IMG]

49467811906_43b6007266_b.jpg
[/url]_DSF5775 by Miltos Kostoulas, on Flickr[/IMG]

49467318303_166c7eb666_b.jpg
[/url]_U5A5773 by Miltos Kostoulas, on Flickr[/IMG]

49468047847_a1465922eb_b.jpg
[/url]82911751_657836164986706_3994502825764716544_o by Miltos Kostoulas, on Flickr[/IMG]
 

Leventis Dimitris

Senior Member
29 September 2016
328
Αλιβέρι- Εύβοια
την προηγούμενη Δευτέρα βρέθηκα στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο για να παρακολουθήσω μια υπέροχη πραγματικά παράσταση. Η μηχανή (Olympus EM1-2) με ρυθμίσεις στα ISO σταθερά 800,διάφραγμα επίσης σταθερα στο 1.8 και ταχύτητα στις περισσότερες περιπτώσεις 1/160 ανταποκρίθηκε αναπάντεχα καλά για το μέγεθος του αισθητήρα σε αυτές τις συνθήκες. Φακός ο 75 αρης της Olympus, ο οποίος αγοράστηκε σαν "ευκαιρία" τιμής και όχι σαν αναγκαιότητα για την εστιακή του , που όμως κάθε φορά που τον χρησιμοποιώ εκεί που του ταιριάζει δίνει εντυπωσιακά αποτελέσματα !! Οι φωτογραφίες μου άρεσαν τόσο στους καλλιτέχνες που μου ζήτησαν να ξαναπάω και να κινηθώ ελεύθερα στο χώρο και όχι μόνο απο το σημείο που καθόμουν. Την προηγούμενη φορά καθαρά για λόγους μη όχλησης είχα την μηχανή στο αθόρυβο και είχα απενεργοποιήσει το "φωτάκι" υποβοήθησης για τον χαμηλό φωτισμό. Υπάρχει κάποιο μειονέκτημα στην απόδοση της μηχανής με αυτές τις ρυθμίσεις?

50-2220203 by dimitris leventis, on Flickr
41-2220188 by dimitris leventis, on Flickr
36-2220174 by dimitris leventis, on Flickr
32-2220161 by dimitris leventis, on Flickr
27-2220150 by dimitris leventis, on Flickr
18-2220115 by dimitris leventis, on Flickr
9-2210065 by dimitris leventis, on Flickr
6-2210053 by dimitris leventis, on Flickr
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,578
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Μια χαρά ήταν οι ρυθμίσεις σου και οι φωτό επίσης. Το λαμπάκι δεν βοηθάει πάνω από 4-6μ . Ο συγκεκριμενος φακός είναι μανούλα για αυτές τις περιπτώσεις, τον έχω δουλεψει στα κλεφτά με silent κλείστρο Επίδαυρο (που δεν επιτρέπεται βέβαια η φωτογράφηση)

Δημητρη δούλεψες με SAF ή CAF ?
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,578
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Σε βολεψε? Κράταγε τον στόχο σου ?

Δεν ξέρω βέβαια αν είχες σκηνες που είχε κίνηση σχετικά γρήγορη , γιατί το CAF-TR δεν αποδίδει άριστα σε παρα πολλές περιπτώσεις και καλύτερα να κανεις χρήση του σκέτου CAF

βοηθαει πολύ όμως όταν δουλευει σωστά το CAF TR να στηνεις το κάδρο , γιατί στην πράξη δεν ασχολείσαι με τον στόχο και το κλείδωμα της έκθεσης αλλά μόνο να καδραρεις σωστά
 

Leventis Dimitris

Senior Member
29 September 2016
328
Αλιβέρι- Εύβοια
Σε βολεψε? Κράταγε τον στόχο σου ?

Δεν ξέρω βέβαια αν είχες σκηνες που είχε κίνηση σχετικά γρήγορη , γιατί το CAF-TR δεν αποδίδει άριστα σε παρα πολλές περιπτώσεις και καλύτερα να κανεις χρήση του σκέτου CAF

βοηθαει πολύ όμως όταν δουλευει σωστά το CAF TR να στηνεις το κάδρο , γιατί στην πράξη δεν ασχολείσαι με τον στόχο και το κλείδωμα της έκθεσης αλλά μόνο να καδραρεις σωστά
Κώστα περισσότερο καθυστερούσα εγώ -σαν αντίδραση- λόγω του "αθόρυβου" , μέχρι να αντιληφθώ ότι εστίασε παρά η μηχανή. Βέβαια δεν υπήρχε γρήγορη κίνηση απο τους καλλιτέχνες. Την Δευτέρα που έρχεται θα ξαναπάω και θα δοκιμάσω όπως μου προτέινεις . Αυτή την φορά θα πάρω και άλλους φακούς καθώς θα έχω άδεια να κινηθώ στον χώρο ελεύθερα
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,578
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αν και δεν είναι το κατάλληλο νήμα σου γράφω δυο λόγια που ίσως σε βοηθήσουν

Αν εχεις 1-2 πρόσωπα καθαρά στο κάδρο ίσως να σε βοηθήσει και το FD/eye , μέχρι ISO 800-1600 θα είσαι Οκ αν εχεις λίγο φως και φωτεινό φακό, αν κοιτάς για Jpeg Noise filter Low/off.

Υπαρχει ρύθμιση στο μενού να κουμπώνει η έκθεση με το σημείο εστίασης.

Δοκιμασε και τον 25/1.4 γύρω στο f1.8-2.2 σε κοντινά και πιο ευρυγώνια πλάνα όπως και τον 15/1.7. Εχεις βεβαια τον 12-40/2.8 αλλά αν εχεις χρόνο άπλετο και κίνηση ελεύθερη παιξε με τους prime , θα σε ανταμείψουν για να εχεις και έλεγχο στο DOF

Αν τυχόν εχεις έντονη κίνηση ρύθμισε κατάλληλα και την ευαισθησία του CAF (από +2 για να αλλάζει πολύ γρήγορα στόχο , -2 να μένει πιο πολύ πάνω στο στόχο). Μάλλον αυτό δεν θα το χρειαστείς (το αφήνεις στο μηδέν αλλά στο έγραψα

Δεν ξέρω αν το ηλεκτρονικό κλείστρο είναι οτι καλυτερο για αυτή τη συγκεκριμένη φωτογράφηση. Αν σου επιτρέψουν το μηχανικό (που δεν ακούγεται και πολύ) κάνε χρήση αυτού με το διαμαντάκι όμως για να αποφύγεις shutter shock στις ταχύτητες που θα δουλέψεις. Το ηλεκτρονικό να ξέρεις δίνει λίγο παραπάνω θόρυβο στα σκοτεινά, μπορεί να βγάλει και banding. Μπορείς να βάλεις ριπή αλλά να την περιορίσεις σε ελάχιστα καρέ π.χ. 2-3 γιατί πολλές φορές το 2 καρέ είναι πιο καθαρο , προλαβαίνει το Ibis και ηρεμεί καλύτερα την εικόνα ενω με το ηλεκτρονικό κλείστρο θα καλυψεις τυχόν αλλαγές τεχνητού φωτισμού που πιθανον να δώσουν banding / artifacts

Βαλε σε 1-2 μνήμες κάποια από τα παραπάνω για να τα δοκιμασεις γιατί εκείνη την ώρα δεν είναι εύκολο να τα κανεις ολα μαζί

Περιμενουμε δείγματα. Καλή επιτυχία.
 
  • Like
Reactions: Leventis Dimitris

milaber22

AVClub Addicted Member
2 December 2012
1,406
Βόλος
Καλημέρα, ωραίες φωτογραφίες.
Για τις ρυθμίσεις έχει να κάνει και με τον φωτισμό του χώρου.
Εγώ χρησιμοποιούσα auto iso.
Επίσης, συνήθως είχα ev compensation στο -1 ή -2/3, για τους προβολείς από πίσω.
 
  • Like
Reactions: Leventis Dimitris

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,578
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Μιλτο συμφωνώ μπορεί να δουλεψει και με Auto ISO για ευκολία αρκεί να έχει ρυθμισει το ανώτερο ISO να μην ξεπερνά τα 1600 (για να μην έχει θόρυβο) γιατί η μηχανή ανεβαζει ISO για οτι ταχύτητα είναι μεγαλύτερη από το διπλάσιο της εστιακης

Η υπόέκθεση μπορεί να βοηθήσει αν αφήσει multi pattern την έκθεση, γιατί τα φώτα ειδικά από πίσω την ξεγελάνε, αν την περιορίσει όμως σε κεντροβαρικη ή ακόμη καλύτερα σε spot δεμενη με το σημείο εστίασης (γιατί αλλιώς η σποτ έκθεση αφορά μόνο το κέντρο) θα έχει σχεδόν πάντα σωστά το πρόσωπο φωτισμένο.

Τα δοκιμάζει ολα αυτά μεχρι να βρει τον καλυτερο συνδιασμό, μαγική συνταγή για τα πάντα δεν υπάρχει , οτι τον βολεψει.
 
  • Like
Reactions: Leventis Dimitris

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,413
Αθήνα
Ωραίες φωτογραφίες, βγάζουν την ατμόσφαιρα της παράστασης. Στην πρώτη και την πέμπτη νομίζω ότι η εστίαση είναι σε λάθος σημείο - στην πρώτη "σώζεται", στην άλλη είναι κάπως τραβηγμένο ως κύριο θέμα το τάστο - αλλά απόψεις είναι αυτές...
 

Leventis Dimitris

Senior Member
29 September 2016
328
Αλιβέρι- Εύβοια
Μερικές καινούργιες λήψεις απο την δεύτερη επίσκεψή μου στην ίδια παράσταση. Αυτή τη φορά πιο διαβασμένος σε όλα τα επίπεδα καθώς φωτογραφικά είχα αρκετές συμβουλές απο Κώστα και Μίλτο παραπάνω, είχα επίσημη πρόσκληση απο τον έναν απο τους καλλιτέχνες οπότε μπορούσα να κινηθώ ελεύθερα στον χώρο και φυσικά αφού είχα ήδη παρακολουθήσει την παράσταση ήξερα τι θα συμβεί στο πρόγραμμα , τις εκφράσεις των τραγουδιστών και το στήσιμο στο χώρο.
Η καλή προετοιμασία είναι μισή νίκη πάντα γι αυτό και πήγα μιάμιση ώρα νωρίτερα στην πρόβα και δοκίμασα με την ησυχία μου τους διάφορους φακούς που είχα μαζί ώστε να δω ποιά εστιακή βολεύει και που έπρεπε να στηθώ.
Διάβασα επίσης και αρκετά άρθρα για συναυλιακή φωτογράφηση , απο τα οποία το καλύτερο -κατά την γνώμη μου- σας το στέλνω στο παρακάτω link :

Όσον αφορά τις ρυθμίσεις , στην πράξη τράβηξα τις περισσότερες λήψεις στα 1250 iso αυτή την φορά , χρησιμοποιώντας υψηλότερες ταχύτητες για καλύτερο "πάγωμα" στα 1/250 sec.
Στο θέμα της εστίασης η προτεραιότητα προσώπου/ματιού δεν λειτούργησε καθόλου καλά , ειδικά όταν στο κάδρο ήταν 3 πρόσωπα η μηχανή μπερδευόταν και εστίαζε συνέχεια σε αυτό που δεν ήθελα , ακόμα και εαν έκανα επανεστίαση. Το σκέτο CAF επίσης καθυστερούσε αρκετά και έδινε λάθος εστίαση επίσης , με συνοπτικές διαδικασίες το άλλαξα σε CAF+TR και η μηχανή βρήκε την υγειά της και εγώ την ψυχραιμία που είχα χάσει. Όπως έγραψε και ο Κώστας παραπάνω , με αυτό τον τρόπο έχεις την ευχέρεια να "καδράρεις" πολύ καλύτερα και ευκολότερα.
Έβγαλα το αθόρυβο επίσης και άφησα καθ ολη την διάρκεια μηχανικό κλείστρο αφού διαπίστωσα ότι δεν ενοχλούσε τον κόσμο με τόση φασαρία που είχε ενώ ταυτόχρονα εγώ είχα πολύ καλύτερη αντίληψη του πότε εστίαζε η μηχανή. Το μόνο που κράτησα ίδιο με την προηγούμενη φορά ήταν το απενεργοποιημένο λαμπάκι υποβοήθησης, το οποίο είναι σίγουρα ενοχλητικό για το φωτογραφιζόμενο πρόσωπο.
Το σημείο εστίασης ήταν στο κέντρο και η έκθεση κεντροβαρική , όπως επίσης με συμβούλεψε ο Κώστας παραπάνω. Εκτιμώ όμως ότι αυτή είναι σωστή ρύθμιση για τον 75/1.8 και όχι για τους 12-40/2.8 και 25/1.4 που χρησιμοποίησα καθώς σε αυτούς πρέπει να χρησιμοποιήσει κανείς τα πολλαπλά σημεία αφού "βλέπουν" πολύ περισσότερο πλάνο λόγω εστιακής, δεν το δοκίμασα όμως .
Τέλος έβαλα περιορισμό ριπών σε 2-3 αλλά μετά τα μισά τη παράστασης το άλλαξα σε high γιατί διαπίστωσα ότι στις 2-3 το χρονικό διάστημα μεταξύ τους ήταν μεγάλο και έχανα εκφράσεις και κινήσεις .

Στους φακούς τώρα, ο 75/1.8 αγοράστηκε κυριολεκτικά απο σπόντα και κάθε φορά που τον χρησιμοποιώ μου φεύγει το σαγόνι απο την απόδοσή του. Ο 25/1.4 καλός στα σημεία που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί , να πλησιάσω την σκηνή δηλαδή και τα πλάνα του "άντεχαν" αρκετό crop κατόπιν στην επεξεργασία. Τον 15/1.7 τον....ξεχασα στο σπίτι. Μερικές πονηρές ματιές έριξα και με τον samyang 7.5/3.5 σε στατικά θέματα όμως, όχι στην παράσταση. Ο 12-40/2.8 βοήθησε κάποιες φορές χωρίς να εντυπωσιάζει όμως- για άλλη μια φορά επαληθεύεσαι Κώστα που επέμεινες για τους prime !! Τέλος θα ήθελα να σταθώ στον 75-300ii που χρησιμοποίησα , αν και φαινόταν παράλογο γι αυτές τις συνθήκες, σίγουρα δεν υπάρχει σύγκριση στην οξύτητα με τους υπόλοιπους όμως αυτός ο φακός μου επέτρεψε να τραβάω πορτραίτο απο τον εξώστη του ηχολήπτη στην σκηνή στα 20 μ. μακριά !! Εκτιμώ ότι έδωσε αξιοπρεπή κλειστά κάδρα τα οποία μοιράζομαι μαζί σας παρακάτω.

Συγνώμη για το μακροσκελές ποστ, αλλά πολύ απλά όταν κάποιοι σε βοηθούν οφείλεις κι εσύ να βοηθάς με την σειρά σου....ελπίζω επίσης να μην θεωρηθεί κατάχρηση του χώρου με τις φωτο μου, το όνομα σε κάθε μια είναι του φακού που χρησιμοποιήθηκε

12-40a by dimitris leventis, on Flickr

12-40b by dimitris leventis, on Flickr

75-1.8a by dimitris leventis, on Flickr

75-1.8b by dimitris leventis, on Flickr

75-1.8c by dimitris leventis, on Flickr

75-1.8d by dimitris leventis, on Flickr

75-1.8e by dimitris leventis, on Flickr

75-1.8f by dimitris leventis, on Flickr

75-1.8g by dimitris leventis, on Flickr

75-1.8h by dimitris leventis, on Flickr

75-1.8i by dimitris leventis, on Flickr

75-300a by dimitris leventis, on Flickr

75-300b by dimitris leventis, on Flickr

75-300c by dimitris leventis, on Flickr

75-300d by dimitris leventis, on Flickr

75-300e by dimitris leventis, on Flickr