Συνάντηση Ακουστικάριων Ιούνιος 2012

CENTRAL

AVClub Addicted Member
30 June 2006
1,818
ATHENS
Πρέπει πιθανότατα να τα ξανακούσω.... :grandpa:
Εκτός και αν είναι θέμα γούστου εντελώς.....

Να τα ακούσεις με ενισχυτή αυτή τη φορά...

Παίδες ο οικοδεσπότης Μιχάλης που εχάθη;;;
 

tonal

Moderator
Staff member
29 September 2006
2,904
Απάντηση: Re: Συνάντηση Ακουστικάριων Ιούνιος 2012

Θα ήθελα να ρωτησω αναφορικά με το σχόλιο περί αναισθησίας των Κ271... Πιστεύετε ότι θα οδηγούνταν σωστά από τον Ο2 ή θέλει "άλλα" πράματα για να αναδειχθούν σωστά;

Δεν γνωρίζω τον Ο2 και δεν είμαι σίγουρος αν τα 271 του Μιχάλη έχουν την ίδια ευαισθησία με τα ΜΚΙΙ που κυκλοφορούν τώρα.
Ο Μιχάλης θα μπορούσε να μας διαφωτίσει σχετικά με το μοντέλο των ακουστικών.
Μια ακρόαση σε κάποιο κατάστημα σίγουρα ενδείκνυται.
 

CENTRAL

AVClub Addicted Member
30 June 2006
1,818
ATHENS
Ωραίες φωτογραφίες!

Καλά βρε σεις, δεν είχε κανείς σας μια μηχανούλα, ένα κινητό?

Προσωπικά δεν το σκέφτηκα καν... με τόσα ακουστικάκια γύρω μου δε μου έμεινε μυαλό!!!
 

CENTRAL

AVClub Addicted Member
30 June 2006
1,818
ATHENS
Πως καμιά φορά επιβεβαιώνεται πανηγυρικά η υποκειμενική αξιολόγηση ενός audio προϊόντος...

"The Spirit One's performance on impedance and efficiency was prioritised for iPhone, iPad and iPod whose respective output impedances are generally around 5 ohms. It's of course always possible to kill one’s hearing with unhealthy levels but that's not our focus. And those most prone to excess like young guys mainly listen to compressed music recorded hot. We mean to be a brand that's respectable towards all consumers, hence our mission doesn’t consist of blowing up ears but to gently teach them and make them feel good."

Απόσπασμα από το review του 6moons, το οποίο ΔΕΝ είχα υπόψη πριν ακούσω τα ακουστικά - για την ακρίβεια δεν τα είχα καν υπόψη σαν ακουστικά...

Μίλησα προηγουμένως για "φαινομενικά" εξαιρετικό ταίριασμα με τον matrix... αποδυκνείεται πως τα ακουστικά είναι σχεδιασμένα για να ταιριάζουν απόλυτα σε output impedance 5 ohm!!!

http://www.6moons.com/audioreviews/focal/1.html
 

asvestos1157

AVClub Addicted Member
5 March 2011
2,173
Whitecastleshire
Πώς όχι; Δεν μπορεί δηλαδή κάποιος να έχει ένα συγκεκριμένο σετ ακουστικών-ενισχυτή και να νομίζει πως "έτσι" παίζουν τα ακουστικά του και αλλάζοντας τον ενισχυτή να αλλάξει το συνολικό αποτέλεσμα; Και να διαπιστώσει τελικά πως τα ακουστικά του μπορούν να παίξουν πολύ διαφορετικά; Το ίδιο δεν μπορεί να συμβεί και με τα ηχεία μας;
Δεν είπες πως ο Ο2 είναι πιο ουδέτερος και αδύναμος, ενώ ο matrix πιο τονισμένος αλλά δυνατότερος;

Με μπέρδεψες! Ίσως να καταλάβαμε διαφορετικά το συγκεκριμένο ερώτημα... :hmmmm2:


εδιτ:
Καπετάνιε έχω κινητό... Αλλά ΤΗΛΕΦΩΝΟ! Όχι τηλέφωνο/PC/camera/video/TV/πολυμίξερ. Είμαι "purist". :flipout:
 
Last edited:

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,222
Πώς όχι; Δεν μπορεί δηλαδή κάποιος να έχει ένα συγκεκριμένο σετ ακουστικών-ενισχυτή και να νομίζει πως "έτσι" παίζουν τα ακουστικά του και αλλάζοντας τον ενισχυτή να αλλάξει το συνολικό αποτέλεσμα; Και να διαπιστώσει τελικά πως τα ακουστικά του μπορούν να παίξουν πολύ διαφορετικά; Το ίδιο δεν μπορεί να συμβεί και με τα ηχεία μας;
Δεν είπες πως ο Ο2 είναι πιο ουδέτερος και αδύναμος, ενώ ο matrix πιο τονισμένος αλλά δυνατότερος;

Με μπέρδεψες! Ίσως να καταλάβαμε διαφορετικά το συγκεκριμένο ερώτημα... :hmmmm2:

Ναι... και τι σχέση έχουν οι περιγραφές αυτές που έχω κάνει, με το ηχόχρωμα και την ισοστάθμιση (συχνοτήτων) δλδ του χαρακτήρα του ακουστικού?

Το κάθε ακουστικό έχει συγκεκριμένη την ισοστάθμιση του, η οποία παραμένει η ίδια.

Οι ισοσταθμιστικές ιδιότητες των ενισχυτικών/καλωδίων είναι δευτερευούσης σημασίας, ακουστές μεν αλλά σε πολύ μικρότερο ποσοστό...

Ουέ κι αλίμονο αν ένας ενισχυτής μπορεί να μεταμορφώσει και να αλλάξει τον χαρακτήρα των ακουστικών... σε σχέση με έναν άλλον...

πχ αν ένα ακουστικό έχει τσιμπημένα ψηλά... ότι και να του κάνεις και σε οποιονδήποτε ενισχυτή και να το βάλεις θα έχει αυτά τα τσιμπημένα υψηλά... εκτός εάν... τα βάλεις σε έναν ενισχυτή που έχει σοβαρό roll off στις υψηλές... αυτό όμως είναι θέμα του (κακού) σχεδιασμού του ενισχυτή που κόβει υψηλές και όχι του ακουστικού, που παίζει ότι του δώσεις παραμένοντας πάντοτε σταθερό στις εν γένει ιδιότητες του σχεδιασμού του.

Αν οι διαφορές είναι τόσο μεγάλες που λέτε... ίσως κάποιος ενισχυτής από αυτούς θα πρέπει να πάει στα σκουπίδια διότι δεν κάνει την δουλειά του.

Το αν ένα ακουστικό απέκτησε έλεγχο στα μπάσα (ΣΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΣΤΑΘΜΕΣ) με ένα άλλο ενισχυτικό, αυτό είναι θέμα οδήγησης... ένας ενισχυτής δεν θα δημιουργήσει συχνότητες από το πουθενά, μπορεί όμως να τις κόψει (στα άκρα του φάσματος, αλλά και πάλι ο χαρακτήρας παραμένει ο ίδιος).

Γιαυτό το λόγο πρέπει να έχουμε πάντοτε ένα σημείο αναφορά που ξέρουμε καλά, και να επιβεβαιώνουμε αυτά που ακόμα μερικές φορές, πριν διαμορφώσουμε γνώμη/άποψη.

Ακόμα και αν ακούμε με τον ίδιο συνδυασμό και να νομίζουμε ότι νομίζουμε,... το νέο ακουστικό θα ακουστεί με τον παλαιό ενισχυτή... και το συμπέρασμα πάλι θα πρέπει είναι ανάλογο...
 

asvestos1157

AVClub Addicted Member
5 March 2011
2,173
Whitecastleshire
OK Chris, ο ενισχυτής όμως μπορεί κάποιες από τις ήδη υπάρχουσες συχνότητεςνα τις βγάζει με κάποια τραχύτητα ή απλά πιο "μπροστά". Εκείνο που άκουσα στον diy ήταν η ουδετερότητα του Ο2 με την οδήγηση του matrix, δηλαδή ένας συνδυασμός που ανέδειξε περισσότερο τα 601.
Καταλαβαίνω πάντως τι λες.
 

Chris1967

Supreme Member
11 September 2010
4,222
Νομίζω ότι θα πρέπει να ζήσεις λίγο με τον matrix, και τα AKG K601... και προτιμότερα να μην πειράξεις τίποτε μέσα σε αυτή την περίοδο... μόνο έτσι μετά θα καταλάβεις τις διαφορές όποιες και αν είναι αυτές τόσο προς το καλύτερο ή χειρότερο, όταν έχεις συνηθίσει μια βάση.

Εγώ δεν μπορώ να βγάλω σαφή συμπεράσματα σε τόσο μικρό χρονικό πλαίσιο, παρά μόνο με άμεση σύγκριση με κάποιον πολύ γνώριμο συνδυασμό, αλλά και πάλι μπερδεύομαι καμιά φορά.

Αυτό που έχω επιβεβαιώσει στα αυτιά μου, είναι ότι ο χαρακτήρας του κάθε ακουστικού παραμένει βασικά ίδιος, ακόμα και εαν επιμέρους στοιχεία (που μπορεί να μας εντυπωσιάζουν) όπως δύναμη, έλεγχος, έκταση, ανάλυση, επαφίενται στον εκάστοτε ενισχυτή.
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,103
Αθήνα, Ηλιούπολη
Ωραίες φωτογραφίες!

Καλά βρε σεις, δεν είχε κανείς σας μια μηχανούλα, ένα κινητό?
Ούτε ένας! :bang:

Είχα ζητήσει από ένα Επίσημο Φωτογράφο να παρευρεθεί, αλλά έπεσα στη μέρα που είναι αφιερωμένη σε...

Oικογενειακές Eξόδους,

Xαρές και...

Tρυφερότητες! :love::date::dancing:

Επιπλέον είναι και τύπος που δεν τον βρίσκεις ποτέ σε κινητό. :rolleyes:

Άστα Καπετάνιε μου, έμπλεξα! :laugh:
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,103
Αθήνα, Ηλιούπολη
Μπραβο παιδια,παντα τετοια ωραια,μακαρι στην επομενη να μπορεσουμε να παρευερεθουμε πιο πολλα ατομα.

Sonus Naturalis,εισαι απο την Athens Pro Audio?
χι, δεν είμαι από την Athens Pro Audio.
Η σχέση μου με την Athens Pro Audio είναι μόνο η σχέση του καλού πελάτη αφού, δεδομένου ότι ασχολούμαι με τον επαγγελματικό ήχο, έχω ψωνίσει πολλά πράγματα από εκεί.

Εκδηλώσεις για ν' ακούμε μουσική, ν' ασχολούμαστε με το χόμπι μας και κυρίως για να γνωριζόμαστε αναμεταξύ μας θ' ακολουθήσουν κι' άλλες, όσο εξαρτάται από εμένα. Είχα ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα χώρου έως τώρα κι' επιτέλους άρχισε να λύνεται.

Και χαίρομαι να γνωρίζω καινούργιους φίλους... :smile:
 

asvestos1157

AVClub Addicted Member
5 March 2011
2,173
Whitecastleshire
Νομίζω ότι θα πρέπει να ζήσεις λίγο με τον matrix, και τα AKG K601... και προτιμότερα να μην πειράξεις τίποτε μέσα σε αυτή την περίοδο... μόνο έτσι μετά θα καταλάβεις τις διαφορές όποιες και αν είναι αυτές τόσο προς το καλύτερο ή χειρότερο, όταν έχεις συνηθίσει μια βάση...
Σαφές.
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,103
Αθήνα, Ηλιούπολη
Re: Απάντηση: Re: Συνάντηση Ακουστικάριων Ιούνιος 2012

Δεν γνωρίζω τον Ο2 και δεν είμαι σίγουρος αν τα 271 του Μιχάλη έχουν την ίδια ευαισθησία με τα ΜΚΙΙ που κυκλοφορούν τώρα.
Ο Μιχάλης θα μπορούσε να μας διαφωτίσει σχετικά με το μοντέλο των ακουστικών.
Μια ακρόαση σε κάποιο κατάστημα σίγουρα ενδείκνυται.
Το δικό μου μοντέλο πρέπει να είναι η πρώτη έκδοση.
Επάνω γράφουν τα εξής:
«AKG Studio K271 Made in Austria 55 Ohms»
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,103
Αθήνα, Ηλιούπολη
Η Συνάντηση των Ακουστικάριων
Πέρασαν αρκετές μέρες από τότε που πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των φίλων των ακουστικών. Δυστυχώς ένα πρόβλημα με τη μέση μου μ’ έχει υποχρεώσει σε αποχή από το πληκτρολόγιο για κάποιο διάστημα, καθώς πρέπει να αποφεύγω το σκύψιμο.

Έστω και καθυστερημένα όμως, οφείλω λίγα λόγια για όλους τους φίλους που παρευρέθηκαν και για όλους όσους θα ήθελαν να ξέρουν περισσότερα.

Ευχαριστίες​

Οφείλω να ευχαριστήσω τους φίλους που προσήλθαν και τίμησαν την εκδήλωση με την παρουσία τους και τη συμμετοχή τους:
-Τον Χρήστο (Chris1967). Ο οποίος είναι ίσως ο πιο ψαγμένος και έμπειρος χρήστης ακουστικών απ’ όλους μας. Ήλθε με πλήρη συλλογή, άψογα οργανωμένος, ευγενικός, πρόθυμος, ανέλαβε επίσης το άχαρο καθήκον των διαφόρων συνδέσεων. Που δυστυχώς από έλλειψη κάποιων καλωδίων και βυσμάτων δεν ήταν αυτές που είχαμε προβλέψει, ώστε να μπορούμε να κάνουμε πολλές παράλληλες συγκρίσεις. Παρ’ όλ’ αυτά νομίζω πως όλα πήγαν καλά και οι ακουστικάριοι χάρηκαν τ’ ακουστικά τους.
Να πω εδώ πως ο Χρήστος αποδείχτηκε και ο πιο τακτικός και ο πιο νοικοκύρης απ’ όλους μας. Κάτι που ζηλεύω, μιας κι’ έχω την κακή φήμη του ανοργάνωτου. Δηλώνει οδοντίατρος όμως και οι κινήσεις του, βάλε-βγάλε καλώδια, ξαναβάλε τα πράγματα στη θέση τους κλπ, είναι πράγματι οι κινήσεις του τακτικού και προσεκτικού οδοντίατρου!

-Τον Παντελή (Tyler?Durden). Που δεν είναι ακουστικάριος, αλλά μας τίμησε με την παρουσία του με μία επίσκεψη γνωριμίας. Που μας έφερε και δισκάκια γεμάτα μουσική και –το κυριότερο- ένα ωραιότατο ταψάκι γαλακτομπούρεκα!
Να’σαι καλά Παντελή.

-Το Βασίλη (asvestos1157). Για την καλή του παρέα. Ο οποίος δεν είναι μόνο ακουστικάριος, αλλά και καλός χαϊφιντελίστας. Που βοήθησε και τον αντιπρόσωπο στη ρύθμιση του πικ-άπ μου. Διότι συνέπεσε την ίδια μέρα της δοκιμής –κατά το απόγευμα- να γίνεται και συντήρηση και ρύθμιση του πικ-άπ. Αυτός ήταν κι’ ο λόγος που δεν μπορέσαμε να τ’ ακούσουμε εκείνη την ημέρα. Ελπίζω να μην πολυταλαιπωρήθηκε και πάντως του είμαι υπόχρεως.

-Τον Λευτέρη (CENTRAL), επίσης φανατικό ακουστικάριο. Που δοκίμαζε με προθυμία ότι υπήρχε μπροστά του! Και ανέλαβε καθήκοντα -επί των συνδέσεων- αφού είχε αποχωρήσει ο Χρήστος.

-Το Λάμπρο (tonal). Που ήλθε από μακριά (Κόρινθο) για χάρη της συνάντησης. Που ο ενισχυτής ακουστικών ιδιοκατασκευής του, ένα στιβαρό μηχάνημα με χωριστό τροφοδοτικό και λειτουργία σε καθαρή τάξη Α έκλεψε τις καρδιές όλων. Αφορμή για να πω ότι αν οι Έλληνες σχεδιαστές βρίσκονταν στο κατάλληλο περιβάλλον, δεν θα είχαν τίποτα να ζηλέψουν από τους ξένους συναδέλφους τους. Το μηχάνημα αυτό, αν έβγαινε σε παραγωγή, θα μπορούσε άνετα να κάνει διεθνή καριέρα στον δύσκολο κόσμο του Hi-End!

*********

Ευχαριστώ επίσης:
-Την Athens Pro Audio και τον ιδιοκτήτη της Χρήστο Χατζηστάμο, που για τις ανάγκες της δοκιμής μας δάνεισε τα παρακάτω ζευγάρια ακουστικών:

Ultrasone Pro 900

Ultrasone Pro 750

Focal Spirit One

Η Συνάντηση
Νομίζω πως οι φίλοι που έλαβαν μέρος έγραψαν τις εντυπώσεις τους και ξέρουν τα θέματα καλύτερα από εμένα που εκείνη την ημέρα ασχολήθηκα μάλλον με το «κοινωνικό Hi-Fi» παρά με δοκιμές.

Η ρύθμιση του πικ-άπ μου που συμπτωματικά συνέπεσε εκείνη την ημέρα μου απέσπασε επίσης την προσοχή. Πάνω απ’ όλα πιστεύω πως περάσαμε καλά κι’ ελπίζω να το ξανακάνουμε.

Προκύπτει επίσης πως οι Ακουστικάριοι είναι και φανατικοί μουσικόφιλοι. Που δεν αποχωρίζονται τις αγαπημένες τους μουσικές με τίποτα. Και χρησιμοποιούν τα ακουστικά για να μην τους ενοχλούν γυναίκες, παιδιά, οικογένεια κλπ!

Οι Δικές μου Δοκιμές Ακροάσεων.
Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω τα ακουστικά που μας δάνεισε για χάρη του event η Athens Pro Audio, τα οποία παρέμειναν στα χέρια μου λίγες μέρες εωσότου επιστραφούν.

Ultrasone Pro 900
Ξεκίνησα με το Ultrasone Pro 900, το μεγάλο μοντέλο ακουστικών κλειστού τύπου, που είχα διαθέσιμο. Ανήκει στην κατηγορία των monitors, όπως όλα τα ακουστικά Studio, δηλαδή αποκαλύπτει τι υπάρχει σε μία ηχογράφηση, χωρίς να προσθέτει, να κρύβει ή να αφαιρεί. Και πράγματι το κάνει. Εξαιρετικά ουδέτερο και αχρωμάτιστο μπορεί να βοηθήσει τον ηχολήπτη και το μηχανικό ήχου, για τους οποίους κυρίως προορίζεται, να κρίνει αν μία ηχογράφηση έχει προβλήματα που πρέπει να διορθώσει και να παίρνει κάθε φορά τις πιο σωστές αποφάσεις για να βελτιώνει τη δουλειά του.

Το δοκίμασα με ηχογραφήσεις που γνωρίζω καλά. Τα ακουστικά φθάνουν από πολύ χαμηλά έως πολύ ψηλά. Αναπαράγουν τα πάντα με λεπτομέρεια, συμπεριφέρονται ουδέτερα και εντελώς αχρωμάτιστα σε ολόκληρο το ακουστικό φάσμα, χωρίς καθόλου να κουράζουν. Τα χρησιμοποίησα αποκλειστικά για την μίξη και επεξεργασία της μίας και μοναδικής Binaural δοκιμαστικής ηχογράφησης που έχω πραγματοποιήσει και ανταποκρίθηκαν άψογα. Είναι σε θέση να αποδώσουν παραμικρές διαφορές στις αλλαγές που θα κάνει ο ηχολήπτης κι’ αυτό ασφαλώς τα κάνει εξαιρετικά.
Αποδίδουν όμως και οποιαδήποτε αδυναμία του συστήματος αναπαραγωγής κι’ αυτό επίσης πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ’ όψιν.

Η ποιότητα κατασκευής τους είναι κι’ αυτή εξαιρετική. Έρχονται με κομψή τσαντούλα μεταφοράς που περιέχει αποσπώμενα καλώδια και αντίστοιχα βύσματα προσαρμογής. Στη συσκευασία περιλαμβάνεται κι’ ένα CD με ηχογραφήσεις, αλλά δεν είχα επαρκή χρόνο για να το εξερευνήσω. Τα ακουστικά απομονώνουν τον χρήστη εντελώς από το περιβάλλον και τουλάχιστον για μένα ήταν άνετα όταν τα φορούσα. Μου δημιουργούσαν όμως κι’ ένα υποκειμενικό αίσθημα ζέστης, αλλ’ αυτό μου συμβαίνει με τα περισσότερα ακουστικά.

Το πιο ενδιαφέρον όμως θέμα της δοκιμής είναι το σύστημα S-Logic™ Natural Surround Sound Plus που διαφημίζει η εταιρεία ως βασικό χαρακτηριστικό των ακουστικών της. Σύμφωνα μ’ αυτό τα ακουστικά είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να μας δίνουν την αίσθηση ότι ακούμε με «φυσιολογικό» τρόπο, όπως όταν ακούμε από ηχεία, ή στην καθημερινή ζωή. Και όχι όπως συμβαίνει με όλα τα ακουστικά, ο ήχος να βγαίνει μέσα από το κεφάλι μας. Και μάλιστα αυτό γίνεται χάρη στην τεχνική κατασκευής τους, όχι χάρη σε κάποια επεξεργασία ή αλγόριθμο. Ισχύει κάτι τέτοιο; Αν πάρουμε κατά γράμμα τους ισχυρισμούς της εταιρείας δεν θα το έλεγα. Από την άλλη πλευρά όμως τα ακουστικά δίνουν την αίσθηση λίγο περισσότερου χώρου και κυρίως περισσότερου βάθους. Που είναι ως ένα βαθμό πιο αληθοφανές, πιο πραγματικό από αυτό που έχουμε συνηθίσει στις ακροάσεις με ακουστικά. Με λίγα λόγια η αίσθηση μου ήταν πως και εδώ τα όργανα και οι φωνές ακούγονταν μεν «μέσα από το κεφάλι μας», αλλά με κάποιο βάθος, κάποια αίσθηση χώρου μεγαλύτερη του συνήθους. Και μ' ένα τρόπο πιο ευχάριστο από αυτόν που γνωρίζουμε. Τώρα πάλι, επειδή η αίσθηση και τα συμπεράσματα μπορεί να διαφέρουν πολύ από άτομο σε άτομο, ο καθένας πρέπει να δοκιμάζει μόνος του.

Τα ακουστικά όμως ανήκουν στην κατηγορία των αναίσθητων ακουστικών. Χρειάζονται καλό και ισχυρό ενισχυτή ακουστικών για να τα διεγείρει και ν’ αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Λιγότερο αναίσθητα από τα δικά μου AKG Studio K271, αλλά πάντως κι’ αυτά αναίσθητα.

Τα χάρηκα όμως το λίγο χρόνο που τα είχα στη διάθεση μου και μπορώ να πω ότι απέκτησα την περιέργεια να δω ποιες είναι οι διαφορές με τα μεγαλύτερα, αλλά και τα μικρότερα μοντέλα της Ultrasone.

Ultrasone Pro 750
Δυστυχώς, δεν μπόρεσα ν’ ασχοληθώ καθόλου μαζί τους, αν και τα είχα στα χέρια μου. Έτσι δεν ξέρω ποιες είναι οι διαφορές με το μεγαλύτερο αδελφό που περιέγραψα πιο πάνω κι’ αν αξίζουν και οι αντίστοιχες διαφορές στην τιμή. Μια άλλη φορά…

Focal Spirit One
Οι εντυπώσεις γι' αυτά ήταν μοιρασμένες στη συνάντηση. Στο Λευτέρη (CENTRAL) άρεσαν πολύ, ειδικά για τον ήχο τους. Στο Λάμπρο (tonal) καθόλου. Τον ενοχλούσε ο τρόπος που κάθονται και σφίγγουν και απομονώνουν πάνω στ' αυτιά. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να καταλάβουμε πόσο προσωπικό και υποκειμενικό είναι το θέμα "Ακουστικά".

Όσο για μένα, τελικά τα κράτησα και τ' αγόρασα, όπως ήδη έχω αναφέρει εδώ!
Εντυπώσεις σε λίγες μέρες...

AKG Studio K271
Εκείνο που έχω να πω πως τα συγκεκριμένα που κατέχω, με την αναγραφή επάνω τους «Made in Austria» και «55 Ohms» ανήκουν μάλλον στα πιο αχρωμάτιστα και πιο ουδέτερα ακουστικά που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, ανεξαρτήτως τιμής!
Ένα πραγματικό εργαλείο ακριβείας. Που μπορείς πράγματι να τα χρησιμοποιείς έτσι, σαν εργαλείο. Η ποιότητα τους επαληθεύεται οπουδήποτε κι’ αν τα συνδέσεις. Σε πληροφορούν τόσο για την ηχογράφηση, όσο και για την ποιότητα των ηλεκτρονικών που τα κινούν. Είναι όμως και τα πιο αναίσθητα! Για ν’ ακούς μουσική μ’ αυτά πρέπει να βρεθεί και ενισχυτής ακουστικών αρκετά ισχυρός, ώστε να τα διεγείρει όπως πρέπει. Αν βρεθεί, τότε ίσως πάρουν τη θέση που τους αξίζει:
-Στην κορυφή!
 
Last edited:

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,103
Αθήνα, Ηλιούπολη
Τα Παραλειπόμενα και η Ηχογράφηση Binaural
Η Συνάντηση των Ακουστικάριων είχε και μιά σειρά παραλειπόμενα που συνέβησαν την ίδια μέρα.

-Η συντήρηση και ρύθμιση του πικ-άπ μου που συνέπεσε εκείνη την ημέρα.

-Η άφιξη του κιθαρίστα φίλου, που ήλθε εκείνο το απόγευμα για να παίξει και να ηχογραφήσουμε, αλλά τελικά δεν κάναμε τίποτα. :frown:

-Η κατανάλωση αρκετής ποσότητας μπύρας και ρακής!:food-smiley-005:

Είχα υποσχεθεί όμως να πραγματοποιούσαμε μιά Binaural ηχογράφηση, τη μόνη τεχνική που προορίζεται για αναπαραγωγή αποκλειστικά από ακουστικά, όχι από ηχεία. :eek:perator:
Η οποία όμως ματαιώθηκε εκείνη την ημέρα.

Μιά παλιότερη Binaural
Για να σας αποζημιώσω θα σας δώσω τη μία και μοναδική πειραματική Binaural ηχογράφηση που έχω πραγματοποιήσει παλιότερα.

Λίγη Θεωρία. :grandpa:
Ως γνωστόν η Binaural Τεχνική ηχογράφησης χρησιμοποιεί δύο μικρόφωνα μέσα σε κεφάλι κούκλας μιμούμενη τον τρόπο λειτουργίας της ανθρώπινης ακοής. Σε κάθε μικρόφωνο ο ήχος φθάνει όπως ακριβώς θα έφτανε στο ανθρώπινο αυτί, αφού προηγουμένως υποστεί διάθαλαση, απορρόφηση και περίθλαση από το κεφάλι και το αντίστοιχο εξωτερικό τμήμα των αυτιών. Πρόκειται για τις γνωστές HRTF (=Head Related Transfer Functions, δηλαδή Συναρτήσεις μεταφοράς κεφαλής.

Κατά την αναπαραγωγή το καταγεγραμμένο μ' αυτό τον τρόπο ηχητικό γεγονός υφίσταται την αντίστροφη διαδικασία. Αναπαράγεται κατ' ευθείαν από τα ακουστικά μέσα στα ανθρώπινα αυτιά και μεταφέρονται αυτούσιες χωρίς περαιτέρω αλλοίωση οι HRTF. Το αποτέλεσμα είναι η πιό πλήρης τρισδιάστατη αναπαράσταση του χώρου που μπορούμε να έχουμε, σαν να βρισκόμαστε ακριβώς στο χώρο και στο σημείο όπου έγινε η ηχογράφηση.

Δυστυχώς αυτή η τεχνική ηχογράφησης είναι εντελώς ακατάλληλη για αναπαραγωγή από τα ηχεία. Όταν ακούμε από ηχεία ένα κομμάτι ηχογραφημένο με την τεχνική Binaural δημιουργούνται ανεπιθύμητοι χρωματισμοί του τύπου Κτενωτού Φίλτρου (Comb Filter), δηλαδή τονισμοί ορισμένων συχνοτήτων και μείωση κάποιων άλλων, ένα εντελώς αφύσικο άκουσμα.

Αξίζει ν' αναφερθεί όμως ότι αυτή η τεχνική μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δώσει το περιεχόμενο αναπαραγωγής των πίσω ηχείων σε μία Surround ηχογράφηση...
******

Στη δικιά μας ηχογράφηση τώρα.
Τεχνικά Στοιχεία. :lehrer:
-Χρησιμοποιήθηκαν δύο πυκνωτικά μικρόφωνα DPA 4061, τα οποία μπορείτε να δείτε εδώ:
Τα μικρόφωνα είναι μινιατούρες. Δύσκολο να το αντιληφθούμε από τις φωτογραφίες, αλλά πρόκειται για κορυφαία μικρόφωνα με μέγεθος κάψας λίγο μεγαλύτερο από το κεφάλι ενός σπίρτου!

-Κεφαλή κούκλας (Dummy Head) δεν υπήρχε. Αντί για κούκλα χρησιμοποιήθηκε ένα αληθινό κεφάλι, δηλαδή το δικό μου! :rolleyes:

Τα μικρόφωνα είναι τόσο μικροσκοπικά, ώστε τοποθετούνται εύκολα μέσα στα αυτιά. Η τεχνική αυτή χρησιμοποιείται συνήθως για συλλογή ήχων στο δρόμο και σε εξωτερικούς χώρους. Για κανονική ηχογράφηση είναι δύσκολη. Προϋποθέτει να μένει κανείς εντελώς ακίνητος χωρίς να μιλάει, να βήχει, κλπ. Δύσκολα πράγματα... :laugh:

-Στη συνέχεια τροφοδοτήθηκε ο προενισχυτής μικροφώνων Grace Design m201

-Από εκεί το ηχητικό σήμα καταγράφεται τελικά στον αυτόνομο πολυκάναλο ψηφιακό εγγραφέα σκληρού δίσκου ALESIS HD24XR 24-Track, Hard Disk Recorder.

Για να διασκεδάσουμε έφτιαξα το παρακάτω σχεδιάκι. Συγχωρέστε με όμως, είμαι χάλια σχεδιαστής, είτε με το χέρι, είτε με τον υπολογιστή!

Binaural.jpg

Βλέπετε λοιπόν ένα σκαρίφημα της διαδικασίας που ακολουθήθηκε...

Το Κομμάτι: Τσιτσάνης Binaural!
Πρόκειται για τη γνωστή σε όλους μας "Αχάριστη" του Βασίλη Τσιτσάνη.

Παίζει ένα ρεμπέτικο δίδυμο:
Ο Βασίλης Τσιρογιάννης, μπουζούκι, τραγούδι (1η φωνή) και
Ο Νίκος Λαμπάρας, κιθάρα, τραγούδι (2η φωνή)​


Η ηχογράφηση έγινε πέρυσι την Άνοιξη του 2011 εδώ στο χώρο μου στην Ηλιούπολη.
Καλλιτεχνικά θα μπορούσε να είναι και πολύ καλύτερη, μην ξεχνάτε όμως πως θα έπρεπε να γίνουν πολλές πρόβες. Δεν ήταν καθόλου εύκολο να παραμένω εντελώς ακίνητος με δυο μικροσκοπικά μικρόφωνα στ' αυτιά μου για πολλή ώρα. Ηχογραφήθηκε λοιπόν μιά και καλή χωρίς επανάληψη.

Το παραπάνω κομμάτι το ανεβάσαμε στο Server του Forum και μπορείτε να το κατεβάσετε από εκεί.
Ακούγεται σωστά μόνο με ακουστικά. Θα διαπιστώσετε πως έχετε την αίσθηση πραγματικού χώρου. Όχι του χώρου που ακούμε από ακουστικά, ούτε της ψευδαίσθησης του χώρου που προέρχεται από τα ηχεία. Ο χώρος και οι αποστάσεις είναι πραγματικές.

Σ' ένα θέμα υστερεί η Binaural ηχογράφηση, τουλάχιστον κατά τη γνώμη μου. Στην απόδοση της διεύθυνσης του ήχου από εμπρός. Η αίσθηση είναι πως ο ήχος έρχεται από ψηλά. Κοντά ή μακριά με ακρίβεια, εκπληκτικό βάθος, όμως από ψηλά. Αντίθετα ο προσδιορισμός της κατεύθυνσης του ήχου από τα πλάγια ή εκ των όπισθεν είναι ακριβέστατος. Τουλάχιστον σε ότι έχω δοκιμάσει έως τώρα.

Το κομμάτι παρέχεται σε τρία διαφορετικά format, ώστε να δείτε αν υπάρχουν διαφορές και πόσες.

Tsitsanis_Binaural_24_Bits.flac Πρόκειται για το 24μπιτο Master File. Από αυτό προέρχονται τα επόμενα.

Tsitsanis_Binaural_16_Bits.flac Σε τυπική ποιότητα CD.

Tsitsanis_Binaural_16_Bits.mp3 Σε ποιότητα mp3 στα 320 Kbps.

Περιμένω τις εντυπώσεις σας. Για την ηχογράφηση, για την αίσθηση της Binaural τεχνικής. Επίσης πέστε μου αν αντιλαμβάνεστε τις διαφορές ανάμεσα στα τρία αρχεία. Για μένα είναι οριακές, στα όρια του διακριτού.
Μπορεί όμως με καλύτερα ακουστικά και ενισχυτές ακουστικών να προκύπτουν άλλα πράγματα. -bye-
 

Gojakla

Supreme Member
20 May 2009
5,856
Sonus περίεργη ιστορία τα binaural... Μου είχες μιλήσει παλαιότερα γι' αυτά και ασχολήθηκα και βρήκα κάποια δείγματα...
Κάθε φορά είχα ανάμικτα συναισθήματα. Και μου άρεσαν και δεν μου άρεσαν.
Έχω την εντύπωση πως επειδή είναι εντελώς "έξω" από το πώς έχω συνηθίσει να ακούω, χρειάζεται πρώτα μια περίοδος προσαρμογής και έπειτα να αρχίσουν οι ακροάσεις.

Υπάρχουν πάντως ηχογραφήσεις με αμπιεντ ήχους ή εφφέ που πραγματικά παθαίνεις πλάκα!!!!! Δεν ξέρω όμως αν θα προτιμούσα ένα τραγούδι/κομμάτι σε binaural ή όχι.

Θα ακούσω και τα παραπάνω σε λίγες ώρες και θα επανέλθω με εντυπώσεις...
 

DomieMic65

Supreme Member
10 July 2006
9,692
Αθήνα
δεν μου λέτε ρε παιδιά ο Ο2 πως τα πήγε με τα Κ271;
εχω τα mkII και κυριως αυτά παιρνω σε ταξιδια κλπ... (οχι στον δρόμο εννοείται)
με τους ενισχυτες που εχω πάντως δεν παιρνω το 100% των ακουστικων μου...
 

Sonus Naturalis

Μέλος Σωματείου
12 July 2009
9,103
Αθήνα, Ηλιούπολη
δεν μου λέτε ρε παιδιά ο Ο2 πως τα πήγε με τα Κ271;
εχω τα mkII και κυριως αυτά παιρνω σε ταξιδια κλπ... (οχι στον δρόμο εννοείται)
με τους ενισχυτες που εχω πάντως δεν παιρνω το 100% των ακουστικων μου...

Πάρε έναν Ο2 για να τελειώνεις Μιχάλη...-bye-
Τη γνώμη μου για τα AKG Studio 271 την έγραψα πιο πάνω. Πρόκειται για εργαλείο ακριβείας. Αλλά ελάχιστοι ενισχυτές μπορούν να τα διεγείρουν, πρόκειται για πρωταθλητές της αναισθησίας! Και η χρήση που τους κάνω είναι μόνο αυτή, ως εργαλείου. Εάν και εφόσον βρεθεί ο ενισχυτής τους, εκτοξεύονται στην κορυφή.

Για μουσική όμως, τι να σου πώ. Ως ακουστικά γενικής χρήσης προτιμώ τα Focal Spirit One που αγόρασα πρόσφατα. Ταιριάζουν με οποιαδήποτε πηγή, μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις οπουδήποτε. Με φορητά mp3 Players, με το Netbook, με τις κάρτες ήχου και Interface που διαθέτω, με οτιδήποτε. Όσο πιο καλή η πηγή τόσο καλύτερα παίζουν. Και δεν χρειάζεται να ψάχνω για ενισχυτή προκειμένου να τα κάνω να παίξουν. Αυτό είναι το μεγάλο τους πλεονέκτημα.

Όσο για τον ήχο τους ναι μεν δεν είναι το απόλυτο μόνιτορ όπως τα 271, όμως είναι διαφανή, πολύ μουσικά, ισορροπημένα και ξεκούραστα. Και εγώ προσωπικά δεν χρειάζομαι τίποτ' άλλο.

Για τον O2 ο Χρήστος είναι πιο αρμόδιος και ξέρει το θέμα πολύ καλύτερα από εμένα. Και είναι και ο πλέον έμπειρος στο θέμα 'Ακουστικά"! :eek:perator: