Σύγχρονες ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,805
Μεσευρώπη
Λες για αυτό να χώρισε με τον Previn;
Είναι λέει ο protegé της...Και η επιλογή του προγράμματος, ένα έργο του Brahms και ένα έργο της Κλάρα Σούμαν, η οποία ήταν πολύ μεγαλύτερη του και με την οποία είχαν (τουλάχιστον) πλατωνική ερωτική σχέση, νομίζω ότι κάτι μας λέει...
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,411
Θεσσαλονίκη
Είναι λέει ο protegé της...Και η επιλογή του προγράμματος, ένα έργο του Brahms και ένα έργο της Κλάρα Σούμαν, η οποία ήταν πολύ μεγαλύτερη του και με την οποία είχαν (τουλάχιστον) πλατωνική ερωτική σχέση, νομίζω ότι κάτι μας λέει...
Τα μυστικά πάθη των μουσικών!!
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Ο Vengerov είναι από τους μεγαλύτερους βιολιστές της εποχής μας που κάνει καριέρα μαέστρου.

Αγόρασα την πρώτη του Mahler, Bernstein, Concertgebouw -DG σε επανεκτύπωση 180 gr. δίσκος σφραγισμένος από μεγάλο Γερμανικό ιστότοπο. Ο λόγος ήταν ότι το βρήκα φθηνό. Αναρωτιόμουνα επίσης γιατί είναι τόσο ακριβή η σειρά Bernstein- Mahler της DG σε original.
Η πρώτη πλευρά παρουσίαζε αυτό το σημάδι. Μήπως μπορεί κάποιος να το εξηγήσει? Φυσικά ζήτησα επιστροφή των χρημάτων.

IMG_20231120_203357.jpg
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,805
Μεσευρώπη
Ο Vengerov είναι από τους μεγαλύτερους βιολιστές της εποχής μας που κάνει καριέρα μαέστρου.

Αγόρασα την πρώτη του Mahler, Bernstein, Concertgebouw -DG σε επανεκτύπωση 180 gr. δίσκος σφραγισμένος από μεγάλο Γερμανικό ιστότοπο. Ο λόγος ήταν ότι το βρήκα φθηνό. Αναρωτιόμουνα επίσης γιατί είναι τόσο ακριβή η σειρά Bernstein- Mahler της DG σε original.
Η πρώτη πλευρά παρουσίαζε αυτό το σημάδι. Μήπως μπορεί κάποιος να το εξηγήσει? Φυσικά ζήτησα επιστροφή των χρημάτων.

View attachment 223084
υποθέτω κάποιο πρόβλημα κατά την εκτύπωση του δίσκου, συμβαινουν αυτά, κι αν σου το άλλαξαν ειναι όλα εντάξει. Δυστυχώς ο έλεγχος ποιότητας δεν είναι αυτός που ήταν.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
Ο Vengerov είναι από τους μεγαλύτερους βιολιστές της εποχής μας που κάνει καριέρα μαέστρου.

Αγόρασα την πρώτη του Mahler, Bernstein, Concertgebouw -DG σε επανεκτύπωση 180 gr. δίσκος σφραγισμένος από μεγάλο Γερμανικό ιστότοπο. Ο λόγος ήταν ότι το βρήκα φθηνό. Αναρωτιόμουνα επίσης γιατί είναι τόσο ακριβή η σειρά Bernstein- Mahler της DG σε original.
Η πρώτη πλευρά παρουσίαζε αυτό το σημάδι. Μήπως μπορεί κάποιος να το εξηγήσει? Φυσικά ζήτησα επιστροφή των χρημάτων.

View attachment 223084
ακουγόταν κάτι όταν πέρναγε η βελόνα από κει Κώστα;;
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
ακουγόταν κάτι όταν πέρναγε η βελόνα από κει Κώστα;;
Ήταν σκρατς σε μορφή συρραπτικού όπως έγραψε ο In με τα αντίστοιχα τικ στην αναπαραγωγή. Κατά τα άλλα ο δίσκος έπαιζε καλά.

Επιπλέον η μια πλευρά του δίσκου περιφερικά στο σημείο επαφής με το clamp ήταν grooved ενώ η άλλη πλευρά ήταν επίπεδη.
Ο πωλητής ( jpc.de) μου ζήτησε να τον επιστρέψω παρότι είχα στείλει φωτογραφίες.
Αγορά 18 ευρώ ταχυδρομικά αποστολής 4 ευρώ σύνολο 22 ευρώ. Ταχυδρομικά επιστροφής ΕΛΤΑ 8 ευρώ. Ζήτησα επιστροφή χρημάτων συν τα ταχυδρομικά επιστροφής.
 
  • Like
Reactions: vlad66

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
η γυμνή Maja.jpgη ντυμένη Maja.jpg

Η γυμνή και η ντυμένη Maja από την μεσαία περίοδο του Goya. Για την γυμνή Maja είχε προβλήματα με την ιερά εξέταση.


Goyescas σημαίνει σαν τον Goya. Είναι σουίτες για πιάνο του Ισπανού Enrique Granados (1867-1916) που τις εμπνεύστηκε μετά την επίσκεψη σε έκθεση ζωγραφικής του Goya στο μουσείο Prado της Μαδρίτης.

Τα έργα αυτά απεικόνιζαν σκηνές από την λαϊκή ζωή που ανταποκρίνονταν στο ενδιαφέρον του Granados για την αναβίωση της Ισπανικής μουσικής. Πρόκειται για πολύχρωμα κομμάτια σε αντιστοιχία με τους πολύχρωμους πίνακες. Μια αντιστοιχία που απεικονίζεται και στο εξώφυλλο με τα χρώματα να αναδύονται μέσα από το πιάνο.

Οι παλιότεροι βινυλιόφιλοι γνωρίζαμε το έργο από τις εκτελέσεις της Alicia de Larrocha. Δεν υστερεί σε τίποτε ο Javier Perinares . Η ερμηνεία του είναι αισθησιακή αλλά και δεξιοτεχνική με καλή ηχογράφηση και πλούσιο ήχο πιάνου.

folder.jpg
 

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,411
Θεσσαλονίκη
Τι διαμαντάκι είναι αυτό;
44923-scaled.jpg
Εξαιρετική μεταγραφή υψηλής καλλιτεχνικής αξίας.
Να το ακούσετε οπωσδήποτε ειδικά αν δεν συμπαθείτε την αυθεντική μορφή για τσέμπαλο ή πιάνο.
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.

Skakinen

AVClub Fanatic
22 November 2006
10,045
Αθήνα
Ανάλογη με την παραπάνω ενορχηστρωτική προσέγγιση (baroque ensemble) για τις Παραλλαγές Goldberg, ακολουθεί και ο γνωστός και από άλλες (εξαιρετικές) δουλειές, Rinaldo Alessandrini με τους Concerto Italiano. Το αποτέλεσμα είναι λίαν ικανοποιητικό και στέκεται επάξια δίπλα στο πρωτότυπο, για πληκτροφόρο.
Εκτός των Goldberg, υπάρχει και μια θαυμάσια διασκευή της υποβλητικής Passacaglia BWV 582 (πρωτότυπο για όργανο), καθώς και διασκευές δύο ήσσονων κομματιών.
Για μια ακόμη φορά, αποδεικνύεται ότι τα περισσότερα έργα του Bach, επιδέχονται πολλές και διάφορες προσεγγίσεις χωρίς να χάνουν τίποτα από την ομορφιά τους.

71-52CN%2BItS._AC_SL1200_.jpg
 
Last edited:

Sonorus

Super Moderator
Staff member
28 August 2010
8,411
Θεσσαλονίκη
Το Requiem του Mozart όπως παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι εν έτει 1804.
Μικρές και πολύ ενδιαφέρουσες αλλαγές στην ενορχήστρωση και στο ύφος ερμηνείας. Η Γαλλική προφορά των σολίστ και της χορωδίας είναι πολύ σικ.
4589538788032.jpg
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
_MICHELANGELI__.jpg

Michelangeli μαζί με τον αγαπημένο του μαέστρο ή ο Celibitache με τον αγαπημένο του πιανίστα.
Μια συνεργασία που οδήγησε σε μια υπερβατική ερμηνεία του κονσέρτου του Ravel το 1982 στο Λονδίνο .

front.jpg

Από τις lost recordings σε 24/176,4 . Δεν είχα ακούσει ποτέ τόσο σπιρτόζικη διεύθυνση από τον Celibitache.

Άλλα καλούδια τα σόλο πιανιστικά
Gaspard de la Nuit
Σονάτα του Clementi Op..21 Νο 1
Chopin σονάτα no 2 Op. 35 αυτή με το πένθιμο εμβατήριο.

Διαβάζω ότι το ρεπερτόριο του Michelangeli ήταν τεράστιο ηχογραφούσε όμως ότι του άρεσε. Τεράστιος ο Ιταλός.
 

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Μια μονοφωνική εγγραφή του 1955 δεν την λες και καινούργια. Καινούργια είναι η ψηφιακή της επεξεργασία από original μπομπίνες.
Είναι η Lucia di Lammermoor του Donizetti με Callas, Di Stefano, Ζαχαρία ζωντανή παράσταση του 1955 στο Βερολίνο με διεύθυνση Karajan.
Οι φίλοι της όπερας την θεωρούν σαν την καλύτερη Lucia. Ο κόσμος είχε στηθεί από την προηγούμενη ημέρα για εισιτήριο.
Ένα φίλος μου φανατικός της όπερας, που το είχε ακούσει πριν 40 χρόνια σε βινύλιο, δεν πίστευε ότι υπάρχει. Μου είπε ότι η Sutherland έλεγε ότι αν δεν έχετε ακούσει την φωνή της Κάλλας πριν το 1960 δεν την έχετε ακούσει. Το να ακούς τόσο φρέσκια την φωνής της μετά εξήντα χρόνια ήταν μια συγκινητική εμπειρία.
Γενικά η αγορά, λόγω των περιορισμών της ηχογράφησης, απευθύνεται στους πιστούς του είδους. Οι φωνές ακούγονται καλά ως πολύ καλά η ορχήστρα πιο μέτρια.


Callas.jpg
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Μια μονοφωνική εγγραφή του 1955 δεν την λες και καινούργια. Καινούργια είναι η ψηφιακή της επεξεργασία από original μπομπίνες.
Είναι η Lucia di Lammermoor του Donizetti με Callas, Di Stefano, Ζαχαρία ζωντανή παράσταση του 1955 στο Βερολίνο με διεύθυνση Karajan.
Οι φίλοι της όπερας την θεωρούν σαν την καλύτερη Lucia. Ο κόσμος είχε στηθεί από την προηγούμενη ημέρα για εισιτήριο.
Ένα φίλος μου φανατικός της όπερας, που το είχε ακούσει πριν 40 χρόνια σε βινύλιο, δεν πίστευε ότι υπάρχει. Μου είπε ότι η Sutherland έλεγε ότι αν δεν έχετε ακούσει την φωνή της Κάλλας πριν το 1960 δεν την έχετε ακούσει. Το να ακούς τόσο φρέσκια την φωνής της μετά εξήντα χρόνια ήταν μια συγκινητική εμπειρία.
Γενικά η αγορά, λόγω των περιορισμών της ηχογράφησης, απευθύνεται στους πιστούς του είδους. Οι φωνές ακούγονται καλά ως πολύ καλά η ορχήστρα πιο μέτρια.


View attachment 227181
Σου θυμίζω πως ακούσαμε τη Μαρία από αντίγραφο "Master Tape" ηχογράφηση '55, το της φωτογραφίας.
 

Attachments

  • Maria '55.jpg
    Maria '55.jpg
    105.6 KB · Views: 5

Κώστας Γκαβάκος

AVClub Enthusiast
16 March 2009
1,287
Αθήνα
Ναι και ήταν εξαιρετική αλλά εδώ είναι όλη η όπερα σε μία συγκεκριμένη ζωντανή ηχογράφηση που άφησε ιστορία.
Ο φίλος μας ο < Ιταλός> ήταν μια ώρα στο τηλέφωνο να ακούει αποσπάσματα.
 

geovar

AVClub Addicted Member
24 February 2008
1,698
Ναι και ήταν εξαιρετική αλλά εδώ είναι όλη η όπερα σε μία συγκεκριμένη ζωντανή ηχογράφηση που άφησε ιστορία.
Ο φίλος μας ο < Ιταλός> ήταν μια ώρα στο τηλέφωνο να ακούει αποσπάσματα.
Στην τη φωνή της Μαρίας αναφερόμουν, που πράγματι εκείνη την περίοδο που αναφέρεις κι'εσύ (1955), έλαμπε και η "Σκάλα" έπεφτε στα πόδια της. Ποιος φίλος Ιταλός ήταν στο τηλέφωνο; Τι λες;
ΥΓ. Και αυτά που άκουσες ζωντανές, κυρίως, ήτανε.
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,898
Dystopia
Aρχικά χαίρομαι για τα καλά σας λόγια και για την ανταπόκριση που είχε η τελευταία μου
παρουσίαση για τα ορχηστρικά έργα του Sibelius.

Με τα την ερώτηση του Κώστα, χθες αφιέρωσα τη μέρα μου στην 4η του Sibelius από την
ορχήστρα του Γκέτεμπορκ υπό την διεύθυνση του Santtu-Matias Rouvali και την επιμέλεια της Alpha.

sibellis4ruvali_50.png

Nα κάνω μια μικρή εισαγωγή, είναι ένα αγαπημένο έργο, η δεύτερη αγαπημένη μου συμφωνία του Sibelius μετά την 7η.
Είναι ένα έργο βαρύ και σκοτεινό το οποίο ανήκει σε μια ιδιαίτερη κατηγορία έργων που θέλει συγκεκριμένη διάθεση
και σίγουρα δεν είναι έργο για ακρόαση την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. :)
Ένα έργο σκοτεινό, βαθύ και πολύπολοκο συναισθηματικά που ταιριάζει πιο πολύ με την 3η του Gorecki,
τη 2η του Borodin, την 6η του Μάλερ, την 9η του Bruckner, την 1η του Rachmaninov , την 14η του Shostakovich
παρά με τα ορχηστρικά του πιο αφηγηματικά έργα του ίδιου το Sibelius.
Ένα αινιγματικό και πιο εσωστρεφές έργο που γράφτηκε λίγα χρόνια μετά τον θάνατο της κόρης του,
κάτι που αποτυπώνει εμφανώς την ψυχολογική του κατάσταση.

Η ηχογράφηση του Rouvali με προβλημάτισε αν και είχα καλή προδιάθεση από τις 1-5.
Την άκουσα και δεύτερη και τρίτη φορά...
Η ερμηνεία της ορχήστρας έχει και την ακρίβεια και την καθαρότητα που απαιτεί το έργο,
με κάθε τμήμα της ορχήστρας να συμβάλλει στην συνολική αίσθηση δυσφορίας και ανησυχίας.
Γενικά μπορώ να πω ότι την χάρηκα την ακρόαση στις τρεις πρώτες κινήσεις,
ένοιωθα όμως ότι κάτι έλλεπε. Εκεί που προβληματίστηκα ιδιαίτερα
ήταν στην 4η κίνηση. Για να είμαι σίγουρος έβαλα και άκουσα ξανά την συμφωνία
από τον Karajan και από Vanska. To tempo στην 4η κίνηση είναι πολύ αργό.
Ίσως το παρακάνε. Συνολικά έλειπαν κάποιες δυναμικές
αλλά αυτό που έλειψε περισσότερο ήταν το συναίσθημα και ή έκρηξη των άλλων δύο.
Μια καλή ηχογράφηση γενικά, άρτια τεχνικά, καλός ήχος, ωραία καθοδήγηση
αλλά το άγγιγμα του μαέστρου δεν πέτυχε την σοβαρότητα και τις συναισθηματικές απαιτήσεις του έργου.
 
Μια και την ανέφερε ο Κώστας, δεν θυμάμαι αν έγραψα εδώ μέσα για αυτή την συγκλονιστική 9η με τον Rattle.

Ο Mahler για μένα είναι το κέντρο του σύμπαντος (αναγνωρίζοντας ότι αυτό ακαδημαϊκά μπορεί να είναι τελείως λάθος άποψη, και χωρίς να με ενδιαφέρει, δεν είμαι μουσικολόγος). Έχω δακρύσει ουκ ολίγες φορές, ζωντανά ή στο σπίτι μου. Με αυτή τη συγκεκριμένη όμως, έκλαιγα με λυγμούς. Ίσως είχε να κάνει και με το ότι με πέτυχε σε μια από τις δυσκολότερες στιγμές της ζωής μου φέτος το καλοκαίρι (λίγο πριν το χαμό του πατέρα μου, και όταν όλα ήταν πια λίγο-πολύ προδιαγεγραμμένα). Αλλά μέσα σ'αυτά τα 24 λεπτά του Adagio πέρασα από την άρνηση, την οργή, την συνειδητοποίηση, τη στενοχώρια, και τελικά την αγαλλίαση... σε αυτή τη σχετικά αναπάντεχη Db+ στο τέλος.

Μιλάμε φυσικά για μια μουσική που είχα ξανακούσει δεκάδες αν όχι εκατοντάδες φορές πριν, πάντα εκτιμώντας την ευφυία της γραφής της, αλλά ποτέ αγγίζοντας με έτσι. Ίσως να έφταιγε ο Rattle, ίσως αυτή η καταπληκτική ορχήστρα της BR που μετά τις ηχογραφήσεις του Jansons έχει πάρει ξεχωριστή θέση στο μυαλό μου, ίσως και η κοσμοϊστορικής σημασίας απώλεια (για τον δικό μου κόσμο, φυσικά), αλλά πιθανότατα, όλα αυτά μαζί.

Εν πάσει περιπτώσει, μην το προσπεράσετε για κανένα λόγο.
Είχαμε συζητήσει πριν καιρό σ'αυτό το thread για την αναπάντεχα συγκλονιστική τελευταία 9η Mahler του Rattle με την Bayerische Rundfunk. Εξίσου αναπάντεχα, σήμερα συνειδητοποίησα ότι η συναυλία (από την οποία προέκυψε η ηχογράφηση) υπάρχει σε ελεύθερο video στη σελίδα της ορχήστρας.


Απολαύστε υπεύθυνα :)
 
  • Like
Reactions: Kostas P. K.