REC 601 vs. 709

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Λευτερη , νομιζω οτι εχεις μπερδευτει ασχημα. Νομιζω....
 

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Εννοεις το νουμερο 2 ?

Εννοώ ότι το καλιμπράρισμα εξ ορισμού έχει σκοπό να κάνει τις δύο λάμπες να φαίνονται το ίδιο. Τα 1 & 2 είναι οι πιθανοί λόγοι για τους οποίους δεν θα φαίνονται. Αλλά αν ο calibrator είναι μερακλής, αμφιβάλλω ότι είναι τόσο ισχυροί ώστε να κάνουν αισθητή διαφορά.
 

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Χρήστο, έχουμε ανακατέψει δύο διαφορετικά πράγματα στην κουβέντα. Το ένα είναι οι λάμπες και το άλλο τα πρότυπα.

Για να συγκρίνουμε λάμπες, πρέπει να μιλάμε με βάση το ίδιο πρότυπο - όποιο και να είναι αυτό. Και με όσο το δυνατόν παρόμοιο προβολέα.
Για να συγκρίνουμε πρότυπα, πρέπει να μιλάμε για το ίδιο μηχάνημα - όποιο και να είναι αυτό.
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Χρήστο, έχουμε ανακατέψει δύο διαφορετικά πράγματα στην κουβέντα. Το ένα είναι οι λάμπες και το άλλο τα πρότυπα.

Για να συγκρίνουμε λάμπες, πρέπει να μιλάμε με βάση το ίδιο πρότυπο - όποιο και να είναι αυτό. Και με όσο το δυνατόν παρόμοιο προβολέα.
Για να συγκρίνουμε πρότυπα, πρέπει να μιλάμε για το ίδιο μηχάνημα - όποιο και να είναι αυτό.

Ξεκαθαρο,

το σχολιο μου πηγαινει στο "γκαμμα" αρχικα που αναφερεις στο παλαιοτερο σου ποστ και στους "καθρεπτες" που αναφερεις τωρα.
Σου λεω προσπαθωντας να βοηθησω οτι ο κορεσμος και οι συντεταγμενες που συζηταμε δεν εχουν να κανουν με το φως του χρωματος, το Υ , την ενταση του , οπως θες πες το. Ειναι η τριτη διασταση που εχω ξαναπει δεν φαινεται στο τριγωνο...Μην τα μπερδευεις !
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,928
Παλλήνη
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Ξεκαθαρο,

το σχολιο μου πηγαινει στο "γκαμμα" αρχικα που αναφερεις στο παλαιοτερο σου ποστ και στους "καθρεπτες" που αναφερεις τωρα.
Σου λεω προσπαθωντας να βοηθησω οτι ο κορεσμος και οι συντεταγμενες που συζηταμε δεν εχουν να κανουν με το φως του χρωματος, το Υ , την ενταση του , οπως θες πες το. Ειναι η τριτη διασταση που εχω ξαναπει δεν φαινεται στο τριγωνο...Μην τα μπερδευεις !

Και ομως Χρηστο, το Υ υπαρχει επακριβως στις συντεταγμενες! Για δες καλυτερα:

Οι συντεταγμενες του χρωματος κατα Rec 709 (HD) σε συγκριση με το Rec. 601 (SD) ειναι οι ακολουθες:

x. Red: 0,640 εναντι 0,630 / Green: 0,300 έναντι 0,310/ Blue:0,150 έναντι 0,155 /Yellow: 0,419 έναντι 0,421/ Cyan: 0,225 έναντι 0,231/Magenda 0,321 έναντι 0,314.

y. Red: 0,330 εναντι 0,340 / Green: 0,600 έναντι 0,595/ Blue:0,060 έναντι 0,070 /Yellow: 0,505 έναντι 0,507/ Cyan: 0,329 έναντι 0,326/Magenda 0,154 έναντι 0,161.

Y. Red: 0,213 εναντι 0,212 / Green: 0,715 έναντι 0,701/ Blue:0,072 έναντι 0,087 /Yellow: 0,928 έναντι 0,913/ Cyan: 0,787 έναντι 0,788 /Magenda 0,285 έναντι 0,299.
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,928
Παλλήνη
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Τάκη, η μη γραμμικότητα μπορεί να σου παίξει παιχνίδι εδώ. Ο προβολέας μετατρέπει τις συντεταγμένες σε κάτι λιγότερο "αυστηρό", π.χ. η γωνία στροφής των καθρεπτών του DMD. Αν οι μετατροπές αυτές είναι απολύτως αναλογικές, ισχύει μετά βεβαιότητος αυτό που λες. Αν όμως έχεις μη γραμμική συμπεριφορά, ενδέχεται σε φάσεις να υπάρξει σύμπτωση ενώ δεν θα έπρεπε. Φυσικά, μιλάμε για λίγες αποχρώσεις στα κάποια εκατομμύρια του προτύπου, οπότε δεν καταλαβαίνω που προσπαθεί να καταλήξει ο Κώστας με αυτό το επιχείρημα.

Α, επίσης, και στα δύο πρότυπα το το απόλυτο μαύρο και το απόλυτο λευκό συμπίπτουν! ;)

Εχεις απολυτο δικιο.
 

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Ξεκαθαρο,

το σχολιο μου πηγαινει στο "γκαμμα" αρχικα που αναφερεις στο παλαιοτερο σου ποστ και στους "καθρεπτες" που αναφερεις τωρα.
Σου λεω προσπαθωντας να βοηθησω οτι ο κορεσμος και οι συντεταγμενες που συζηταμε δεν εχουν να κανουν με το φως του χρωματος, το Υ , την ενταση του , οπως θες πες το. Ειναι η τριτη διασταση που εχω ξαναπει δεν φαινεται στο τριγωνο...Μην τα μπερδευεις !

Οι καθρέφτες και το gamma ρυθμίζουν την ένταση του φωτός για κάθε χρώμα, σωστά; Έτσι, σε έναν DLP προβολέα, το χρώμα με συντεταγμένες Χ,Υ,Ζ αποδίδεται σαν Α μοίρες στο καθρεφτάκι για το μπλε, Β για το πράσινο και Γ για το κόκκινο. Τα κάθε ένα από τα Α, Β και Γ εξαρτάται και από τα τρία Χ, Υ και Ζ. Αν, λόγω ατελειών του μηχανήματος, τα Α, Β και Γ είναι λίγο διαφορετικά από αυτά που θα έπρεπε (και όχι με αναλογικό τρόπο), θα πάρουμε άλλο χρώμα στο πανί.

Πέραν αυτού, στο πρώτο μου μήνυμα, έκανα ένα άλλο λάθος: Στους ψηφιακούς προβολείς δεν υπάρχει διαφοροποίηση του φάσματος με την ένταση, διότι η λάμπα παραμένει σταθερά αναμμένη. Αυτό που είπα ισχύει μόνο για CRT μηχανήματα.
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Μαλιστα. Να το πω λιγο διαφορετικα γιατι αρχιζω να χανω τη μπαλα.

Βαλτε τα δυο τριγωνα το ενα μεσα στο αλλο......

...επιλεξτε ενα σημειο , οποιο θελετε μεσα ομως απο το μικροτερο 601.

Ας πουμε οτι αυτο το σημειο ειναι το χρωμα "πορτοκαλι"

Για το συγκεκριμενο "πορτοκαλι" υπαρχουν οι Α συντεταγμενες στο ενα πρωτυπο και οι Β στο αλλο.
Αυτο τι σημαινει? Οτι εχουμε το ιδιο χρωμα ακριβως αλλα με αλλες συντεταγμενες.
Που κανω λαθος ???
 

takisot

Μέλος Δ.Σ.
Staff member
17 June 2006
27,928
Παλλήνη
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Μαλιστα. Να το πω λιγο διαφορετικα γιατι αρχιζω να χανω τη μπαλα.

Βαλτε τα δυο τριγωνα το ενα μεσα στο αλλο......

...επιλεξτε ενα σημειο , οποιο θελετε μεσα ομως απο το μικροτερο 601.

Ας πουμε οτι αυτο το σημειο ειναι το χρωμα "πορτοκαλι"

Για το συγκεκριμενο "πορτοκαλι" υπαρχουν οι Α συντεταγμενες στο ενα πρωτυπο και οι Β στο αλλο.
Αυτο τι σημαινει? Οτι εχουμε το ιδιο χρωμα ακριβως αλλα με αλλες συντεταγμενες.
Που κανω λαθος ???

Ας πουμε λοιπον οτι μας ενδιαφερει το χρωμα "πορτοκαλι".
Ας πουμε επισης οτι στο χρωμα αυτο εγινε color correction κατα το post processing της ταινιας, σε monitor καλιμπραρισμενο κατα Rec.601 οπου το συγκεκριμενο πορτοκαλι αντιστοιχει στις ακολουθες συντεταγμενες (υποθετικα νουμερα):χ.0321, y.0.154 και Υ. 0.285.
Αν λοιπον, αναπαραγουμε το πορτοκαλι αυτο σε ενα προβολεα που εχει ρυθμιστει συμφωνα με rec 601, τοτε θα το δουμε οπως ηθελε να δουμε το συγκεκριμενο πορτοκαλι ο παραγωγος της ταινιας.
Αν ομως το αναπαραγουμε σε εναν προβολεα που εχει ρυθμιστει βασει rec 709, τοτε το ιδιο χρωμα, θα απεικονιστει σε λαθος συντεταγμενες πχ : χ.0314, y.0.161 και Υ. 0.299. οποτε θα δουμε εναν τονο πορτοκαλι διαφορετικο απο αυτον που ηθελε να δουμε ο παραγωγος.
Καπως ετσι τουλαχιστον εγω καταλαβαινω τα πραγματα...
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Τακη ας μην βιαζομαστε. Αν θελεις απαντησε στο ερωτημα μου για να καταλαβω. Θα παμε μετα και στα υπολοιπα.
 

Κώστας Παπαγεωργίου

AVClub Addicted Member
17 June 2006
2,014
ΑΘΗΝΑ
Re: Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Ας πουμε λοιπον οτι μας ενδιαφερει το χρωμα "πορτοκαλι".
Ας πουμε επισης οτι στο χρωμα αυτο εγινε color correction κατα το post processing της ταινιας, σε monitor καλιμπραρισμενο κατα Rec.601 οπου το συγκεκριμενο πορτοκαλι αντιστοιχει στις ακολουθες συντεταγμενες (υποθετικα νουμερα):χ.0321, y.0.154 και Υ. 0.285.
Αν λοιπον, αναπαραγουμε το πορτοκαλι αυτο σε ενα προβολεα που εχει ρυθμιστει συμφωνα με rec 601, τοτε θα το δουμε οπως ηθελε να δουμε το συγκεκριμενο πορτοκαλι ο παραγωγος της ταινιας.
Αν ομως το αναπαραγουμε σε εναν προβολεα που εχει ρυθμιστει βασει rec 709, τοτε το ιδιο χρωμα, θα απεικονιστει σε λαθος συντεταγμενες πχ : χ.0314, y.0.161 και Υ. 0.299. οποτε θα δουμε εναν τονο πορτοκαλι διαφορετικο απο αυτον που ηθελε να δουμε ο παραγωγος.
Καπως ετσι τουλαχιστον εγω καταλαβαινω τα πραγματα...

Η λογική μου τείνει να συμφωνήσει απόλυτα με αυτό.

Και εγώ πιστεύω ότι αν ρυθμίσουμε ένα προβολέα κατά Rec 709 και προσπαθήσουμε να αναπαράγουμε S.D. τότε το πιο πιθανό είναι να έχουμε ένα αποτέλεσμα με παραπλήσιους τόνους, αποχρώσεις, σε σχέση με αυτό που θα έπρεπε κανονικά να έχουμε σε μια normal αναπαραγωγή με το 'σωστό' πρότυπο ρύθμισης.
 
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
Re: Xenon vs Uhp Part II

Τι καταλαβαίνω εγω σε σχέση με rec.709/601 και παρακαλώ διορθώστε με.

Ας το πιάσουμε από την αρχή....

Το πρώτο - αρχικό υλικό που έχουμε είναι μια ψηφιοποιημένη εικόνα με εως και 48 μπιτ/πιξελ, η οποία έχει gamma = 1.0 (διότι όλοι οι γνωστοί αισθητήρες δουλεύουν γραμμικά) και περιέχεται σε ένα μεγάλου εύρους χρωματικό χώρο (cie rgb, wide gamut ...).

Σε αυτό το υλικό για να εναρμονιστεί με το "ανθρώπινο σύστημα όρασης" και τις δυνατότητες-περιορισμούς των εκάστοτε συσκευών απεικόνισης εφαρμόζεται διόρθωση gamma και αντιστοίχηση (συρίκνωση) των τιμών rgb σε ένα περιοριμένο χρωματικό χώρο όπως οι PALrgb, rec.601, rec.709.

Για HD υλικό είναι (υποχρεωτικό?) βιομηχανικό στανταρ να γίνεται αντιστοίχηση στο rec.709. To αν οι παραγωγοί έχουν ρυθμισμένο κατα 601 ή 709 μόνιτορ αφορά μόνο το πόσο πιστά μπορούν να εκτιμήσουν την απόδοση του τελικού προϊόντος σε σχέση με τις χρωματικές τους επιλογές-διορθώσεις.

Τα αρχεία εικόνας αναγράφουν (οχι πάντα) στα metadata τον χρωματικό χώρο στον οποίο πρέπει να προβληθούν-εμφανιστούν. Συνηθίζεται επίσης οτιδήποτε >576p να θεωρείται αυτόματα ως rec.709.

O renderer-κάρτα γραφικών ή τα αντίστοιχα τσιπάκια των standalone συσκευών φροντίζουν για την εφαρμογή των προτύπων 601/709.
Οι συσκευές απεικόνισης δέχονται τα κατα 709 ή 601 κωδικοποιημένα stream και πρέπει να τα εμφανίσουν ακριβώς όπως τα δέχονται.

Δηλαδή το καθαρό μπλέ με r0g0b50 που συνέλαβε ο αισθητήρας γίνεται μετα τη διόρθωση gamma π.χ. r0 g0 b110 και (θεωρόντας οτι δεν έγινε χρ.διορθωση απο τους παραγωγούς) με την προσαρμογή σε rec.709 -> r2 g0 b106 ή σε rec.601 r0 g0 b110. (οι τιμές ενδεικτικά, δεν είναι υπολογισμένες).
Αυτά τα rgb είναι που πρέπει να αποδώσει σωστά η συσκευή απεικόνισης. Ανεξαρτήτως απο ποιό χρωματικό προφιλ έχουν προέλθει.

Αρα το τέλειο καλιμπράρισμα με σήμα rec.709 θα πρέπει να εξασφαλίζει (εφόσον δεν υπεισέρχονται μη γραμμικότητες) σωστή απεικόνιση και σήματος rec.601. Ακριβώς επειδή το 709 είναι ευρύτερος χρωματικός χώρος και περικλέιει όλο το 601. Το αντίστροφο (σωστό 601 = σωστό 709) θα πρέπει να ισχύει επίσης, αλλα με αμφιβολίες για τα σημεία εκτος περιοχής 601.
Μια αμφιβολία επι των ανω είναι αν όντως το 709 περικλέιει το 601 και στην 3η διάσταση.
Οσον αφορά την γραμμικότητα.. εφόσον την θεωρεί κανείς επαρκή ώστε να καλιμπράρει συσκευές μετρώντας σε σήμα rec.701 μόνο τα RGBCMY W σημεία τότε είναι επαρκής και για να μη δημιουργεί θέμα για όλα τα σημεία του 601.
 
17 June 2006
3,031
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Ερωτηση...

Aυτο το πατερνακι με το 709 και 601 που εβαλε ο ΚΕΗΝ τι μας δειχνει.....?
Ξερεις Τακη τι σημαινει που εβαλε και τα δυο.....?
Πως μπορει να ρυθμιζεις τον προβολεα σου για rec 709 και να μπορεις να βλεπεις και το rec 601...?


Εαν και κατά πόσο καλά γίνεται το decoding ανάλογα με το εισερχόμενο σήμα.
 
17 June 2006
3,031
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Και ομως Χρηστο, το Υ υπαρχει επακριβως στις συντεταγμενες! Για δες καλυτερα:

Οι συντεταγμενες του χρωματος κατα Rec 709 (HD) σε συγκριση με το Rec. 601 (SD) ειναι οι ακολουθες:

x. Red: 0,640 εναντι 0,630 / Green: 0,300 έναντι 0,310/ Blue:0,150 έναντι 0,155 /Yellow: 0,419 έναντι 0,421/ Cyan: 0,225 έναντι 0,231/Magenda 0,321 έναντι 0,314.

y. Red: 0,330 εναντι 0,340 / Green: 0,600 έναντι 0,595/ Blue:0,060 έναντι 0,070 /Yellow: 0,505 έναντι 0,507/ Cyan: 0,329 έναντι 0,326/Magenda 0,154 έναντι 0,161.

Y. Red: 0,213 εναντι 0,212 / Green: 0,715 έναντι 0,701/ Blue:0,072 έναντι 0,087 /Yellow: 0,928 έναντι 0,913/ Cyan: 0,787 έναντι 0,788 /Magenda 0,285 έναντι 0,299.

ΛΑΘΟΣ
Το Υ δεν έχει συντεταγμένες. Το Υ(=Luma) η φωτεινότητα δηλαδή του λευκού δεν ορίζεται με συντεταγμένες.
Θα πρέπει λιγάκι να τα ξεκαθαρίσετε τα πράγματα.

Όλες αυτες οι συντεταγμενες δεν ορίζουν τίποτα άλλο παρά σημεία πάνω σε ένα πρότυπο που έχει προκύψει μέσα από μαθηματικές σχέσεις.
Η μεγαλύτερη διαφορά είναι η ΑΝΑΛΟΓΙΑ με την οποία μετέχουν τα πρωτεύοντα χρώματα για να "δημιουργήσουν" το λευκό. Εαν έχω λευκό κατα D.65 REC-601 τότε θα έχω τις ίδιες συντεταγμένες αλλά διαφορετική ποσόστωση από ότι στο REC-709.

Εαν π.χ. μετρήσουμε ότι το λευκό είναι της τάξης των 100 Lux τότε θα έχουμε

Rec-709 100(Y)= 21.3R+71.5G+7.2B
Rec-601 100(Y)= 21.2R+70.1G+8.7B

Δεν κάνω αναφορά στα δευτερεύοντα χρώματα μια και οι αναλογίες φωτεινότητας τους προκύπτουν από την φωτεινότητα των πρωτεύοντων χρωμάτων.
 
Last edited by a moderator:
17 June 2006
3,031
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Ας πουμε λοιπον οτι μας ενδιαφερει το χρωμα "πορτοκαλι".
Ας πουμε επισης οτι στο χρωμα αυτο εγινε color correction κατα το post processing της ταινιας, σε monitor καλιμπραρισμενο κατα Rec.601 οπου το συγκεκριμενο πορτοκαλι αντιστοιχει στις ακολουθες συντεταγμενες (υποθετικα νουμερα):χ.0321, y.0.154 και Υ. 0.285.
Αν λοιπον, αναπαραγουμε το πορτοκαλι αυτο σε ενα προβολεα που εχει ρυθμιστει συμφωνα με rec 601, τοτε θα το δουμε οπως ηθελε να δουμε το συγκεκριμενο πορτοκαλι ο παραγωγος της ταινιας.
Αν ομως το αναπαραγουμε σε εναν προβολεα που εχει ρυθμιστει βασει rec 709, τοτε το ιδιο χρωμα, θα απεικονιστει σε λαθος συντεταγμενες πχ : χ.0314, y.0.161 και Υ. 0.299. οποτε θα δουμε εναν τονο πορτοκαλι διαφορετικο απο αυτον που ηθελε να δουμε ο παραγωγος.
Καπως ετσι τουλαχιστον εγω καταλαβαινω τα πραγματα...


Το θέμα δεν είναι "color correction κατα το post processing της ταινιας,¨"
Το θέμα είναι πόσο καλά κάνει το decoding ο προβολέας όταν στην είσοδό του βλέπει το ένα ή το άλλο χρωματικό πρότυπο.

Εαν ξαναγυρίσω πάλι στο ερώτημα τι μας δείχνει η διπλή καρτέλα των χρωμάτων του Kane εφόσον ο προβολέας σας είναι καλιμπραρισμένος σε ένα τουλάχιστον χρωματικό πρότυπο η απάντηση είναι απλή..

Κοιτάχτε την εικόνα μέσα από τα γνωστα φιλτράκια. Εαν η κάτω χρωματική παλέτα είναι σωστή ενώ η πάνω όχι τότε ο προβολέας σας κάνει καλό decoding processes κατά REC 709. Βγάλτε αυτό το Blue Ray disc και βάλτε την κλασική έκδοση DVE που σχεδόν όλοι έχουμε δείτε ξανά την ίδια καρτέλα.
Εαν αυτό που βλέπετε έχει την ίδια σχεδόν εικόνα (σχετικά με την ισορροπία) με αυτό που βλέπατε και στην προηγούμενη περίπτωση αλλά τότε για το Rec -709 τότε ο πρόβολέας σας κάνει κάνει καλό decoding processes κατά REC 601.

Όλα αυτα με την προυπόθεση ότι η πηγή κωδικοποιεί σωστά.
 
Last edited:
17 June 2006
3,031
Απάντηση: Re: Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Η λογική μου τείνει να συμφωνήσει απόλυτα με αυτό.

Και εγώ πιστεύω ότι αν ρυθμίσουμε ένα προβολέα κατά Rec 709 και προσπαθήσουμε να αναπαράγουμε S.D. τότε το πιο πιθανό είναι να έχουμε ένα αποτέλεσμα με παραπλήσιους τόνους, αποχρώσεις, σε σχέση με αυτό που θα έπρεπε κανονικά να έχουμε σε μια normal αναπαραγωγή με το 'σωστό' πρότυπο ρύθμισης.

Όταν ρυθμίζουμε ένα προβολικό για να βλέπουμε SD χρησιμοποιούμε REC-601 και άλλο RGB Tranform ενώ για να βλέπουμε HD χρησιμοποιούμε άλλο .
 
18 June 2006
812
Απάντηση: Xenon vs Uhp Part II

Αρχική Δημοσίευση από kostas kefalas
Οταν λεμε ρε Χρηστο D65 σε rec 709 ...και D65 σε rec 601 σημαινει κατι..?

Ναι ότι έχουμε λευκό με τις ίδιες συντεταγμένες (χ=0.3127, y=0.329).

Τίποτα άλλο.

Tο λευκο δεν θα ειναι ιδιο....Ναι...
Ποιος το οριζει αυτο...οι συντεταγμενες.......ετσι δεν ειναι..?

Εαν λοιπον παρουμε δυο τριγωνα διαφορετικα οπου εχουν ομως κοινα σημεια αλλα οδηγουν και τα δυο σε λευκο D65 τοτε τα κοινα τους σημεια δινουν ιδιο χρωμα......

Θεωρω λοιπον πως οι κοινες συντεταγμενες δυο τριγωνον δινουν το ιδιο αποτελεσμα χρωματικα......
Ετσι λοιπον επειδη εχουν αρκετα κοινα σημεια το 709 και 601 θα εχουν χρωματικα αρκετα σημεια ιδια.....

Διαφωνης η συμφωνης Μανωλιο ....?
 
18 June 2006
812
Απάντηση: Re: Xenon vs Uhp Part II

Ακριβώς επειδή το 709 είναι ευρύτερος χρωματικός χώρος και περικλέιει όλο το 601. Το αντίστροφο (σωστό 601 = σωστό 709) θα πρέπει να ισχύει επίσης, αλλα με αμφιβολίες για τα σημεία εκτος περιοχής 601.
Μια αμφιβολία επι των ανω είναι αν όντως το 709 περικλέιει το 601 και στην 3η διάσταση.
Συμφωνω.....
Η τριτη διασταση εχει να κανει με το λευκο D65 ......
Απο την στιγμη που ολα πανε προς τα εκει υπαρχουν κοινα σημεια....
Ε,αυτα τα κοινα σημεια θα τα δειξει ο προβολεας το ιδια.....
 

Κώστας Παπαγεωργίου

AVClub Addicted Member
17 June 2006
2,014
ΑΘΗΝΑ
Re: Απάντηση: Re: Xenon vs Uhp Part II

Συμφωνω.....
Η τριτη διασταση εχει να κανει με το λευκο D65 ......
Απο την στιγμη που ολα πανε προς τα εκει υπαρχουν κοινα σημεια....
Ε,αυτα τα κοινα σημεια θα τα δειξει ο προβολεας το ιδια.....

Κώστα δεν διαβάζεις τι γράφει ο Μανώλης???

Όταν ρυθμίζουμε ένα προβολικό για να βλέπουμε SD χρησιμοποιούμε REC-601 και άλλο RGB Tranform ενώ για να βλέπουμε HD χρησιμοποιούμε άλλο .

Λες να ρυθμίζουμε διαφορετικά για πλάκα? ή γιατί είμαστε μαζόχες?:smash::grinning-smiley-043

Σε καμία περίπτωση, είτε όταν θα δούμε REC-601 σε προβολέα ρυθμισμένο κατά REC-709, είτε το αντίθετο, δεν θα έχουμε σωστή αναπαραγωγή.

Αλλά αλήθεια... τι σχέση έχουν όλα αυτά με τον τίτλο???

Μήπως πρέπει να αλλάξω τον βασικό τίτλο σε:

REC-601 vs REC-709 και οι διαφορές τους...?
 
Last edited: