Εννοεις το νουμερο 2 ?
Χρήστο, έχουμε ανακατέψει δύο διαφορετικά πράγματα στην κουβέντα. Το ένα είναι οι λάμπες και το άλλο τα πρότυπα.
Για να συγκρίνουμε λάμπες, πρέπει να μιλάμε με βάση το ίδιο πρότυπο - όποιο και να είναι αυτό. Και με όσο το δυνατόν παρόμοιο προβολέα.
Για να συγκρίνουμε πρότυπα, πρέπει να μιλάμε για το ίδιο μηχάνημα - όποιο και να είναι αυτό.
Ξεκαθαρο,
το σχολιο μου πηγαινει στο "γκαμμα" αρχικα που αναφερεις στο παλαιοτερο σου ποστ και στους "καθρεπτες" που αναφερεις τωρα.
Σου λεω προσπαθωντας να βοηθησω οτι ο κορεσμος και οι συντεταγμενες που συζηταμε δεν εχουν να κανουν με το φως του χρωματος, το Υ , την ενταση του , οπως θες πες το. Ειναι η τριτη διασταση που εχω ξαναπει δεν φαινεται στο τριγωνο...Μην τα μπερδευεις !
Τάκη, η μη γραμμικότητα μπορεί να σου παίξει παιχνίδι εδώ. Ο προβολέας μετατρέπει τις συντεταγμένες σε κάτι λιγότερο "αυστηρό", π.χ. η γωνία στροφής των καθρεπτών του DMD. Αν οι μετατροπές αυτές είναι απολύτως αναλογικές, ισχύει μετά βεβαιότητος αυτό που λες. Αν όμως έχεις μη γραμμική συμπεριφορά, ενδέχεται σε φάσεις να υπάρξει σύμπτωση ενώ δεν θα έπρεπε. Φυσικά, μιλάμε για λίγες αποχρώσεις στα κάποια εκατομμύρια του προτύπου, οπότε δεν καταλαβαίνω που προσπαθεί να καταλήξει ο Κώστας με αυτό το επιχείρημα.
Α, επίσης, και στα δύο πρότυπα το το απόλυτο μαύρο και το απόλυτο λευκό συμπίπτουν!
Ξεκαθαρο,
το σχολιο μου πηγαινει στο "γκαμμα" αρχικα που αναφερεις στο παλαιοτερο σου ποστ και στους "καθρεπτες" που αναφερεις τωρα.
Σου λεω προσπαθωντας να βοηθησω οτι ο κορεσμος και οι συντεταγμενες που συζηταμε δεν εχουν να κανουν με το φως του χρωματος, το Υ , την ενταση του , οπως θες πες το. Ειναι η τριτη διασταση που εχω ξαναπει δεν φαινεται στο τριγωνο...Μην τα μπερδευεις !
Μαλιστα. Να το πω λιγο διαφορετικα γιατι αρχιζω να χανω τη μπαλα.
Βαλτε τα δυο τριγωνα το ενα μεσα στο αλλο......
...επιλεξτε ενα σημειο , οποιο θελετε μεσα ομως απο το μικροτερο 601.
Ας πουμε οτι αυτο το σημειο ειναι το χρωμα "πορτοκαλι"
Για το συγκεκριμενο "πορτοκαλι" υπαρχουν οι Α συντεταγμενες στο ενα πρωτυπο και οι Β στο αλλο.
Αυτο τι σημαινει? Οτι εχουμε το ιδιο χρωμα ακριβως αλλα με αλλες συντεταγμενες.
Που κανω λαθος ???
Ας πουμε λοιπον οτι μας ενδιαφερει το χρωμα "πορτοκαλι".
Ας πουμε επισης οτι στο χρωμα αυτο εγινε color correction κατα το post processing της ταινιας, σε monitor καλιμπραρισμενο κατα Rec.601 οπου το συγκεκριμενο πορτοκαλι αντιστοιχει στις ακολουθες συντεταγμενες (υποθετικα νουμερα):χ.0321, y.0.154 και Υ. 0.285.
Αν λοιπον, αναπαραγουμε το πορτοκαλι αυτο σε ενα προβολεα που εχει ρυθμιστει συμφωνα με rec 601, τοτε θα το δουμε οπως ηθελε να δουμε το συγκεκριμενο πορτοκαλι ο παραγωγος της ταινιας.
Αν ομως το αναπαραγουμε σε εναν προβολεα που εχει ρυθμιστει βασει rec 709, τοτε το ιδιο χρωμα, θα απεικονιστει σε λαθος συντεταγμενες πχ : χ.0314, y.0.161 και Υ. 0.299. οποτε θα δουμε εναν τονο πορτοκαλι διαφορετικο απο αυτον που ηθελε να δουμε ο παραγωγος.
Καπως ετσι τουλαχιστον εγω καταλαβαινω τα πραγματα...
Ερωτηση...
Aυτο το πατερνακι με το 709 και 601 που εβαλε ο ΚΕΗΝ τι μας δειχνει.....?
Ξερεις Τακη τι σημαινει που εβαλε και τα δυο.....?
Πως μπορει να ρυθμιζεις τον προβολεα σου για rec 709 και να μπορεις να βλεπεις και το rec 601...?
Οταν λεμε ρε Χρηστο D65 σε rec 709 ...και D65 σε rec 601 σημαινει κατι..?
Και ομως Χρηστο, το Υ υπαρχει επακριβως στις συντεταγμενες! Για δες καλυτερα:
Οι συντεταγμενες του χρωματος κατα Rec 709 (HD) σε συγκριση με το Rec. 601 (SD) ειναι οι ακολουθες:
x. Red: 0,640 εναντι 0,630 / Green: 0,300 έναντι 0,310/ Blue:0,150 έναντι 0,155 /Yellow: 0,419 έναντι 0,421/ Cyan: 0,225 έναντι 0,231/Magenda 0,321 έναντι 0,314.
y. Red: 0,330 εναντι 0,340 / Green: 0,600 έναντι 0,595/ Blue:0,060 έναντι 0,070 /Yellow: 0,505 έναντι 0,507/ Cyan: 0,329 έναντι 0,326/Magenda 0,154 έναντι 0,161.
Y. Red: 0,213 εναντι 0,212 / Green: 0,715 έναντι 0,701/ Blue:0,072 έναντι 0,087 /Yellow: 0,928 έναντι 0,913/ Cyan: 0,787 έναντι 0,788 /Magenda 0,285 έναντι 0,299.
Ας πουμε λοιπον οτι μας ενδιαφερει το χρωμα "πορτοκαλι".
Ας πουμε επισης οτι στο χρωμα αυτο εγινε color correction κατα το post processing της ταινιας, σε monitor καλιμπραρισμενο κατα Rec.601 οπου το συγκεκριμενο πορτοκαλι αντιστοιχει στις ακολουθες συντεταγμενες (υποθετικα νουμερα):χ.0321, y.0.154 και Υ. 0.285.
Αν λοιπον, αναπαραγουμε το πορτοκαλι αυτο σε ενα προβολεα που εχει ρυθμιστει συμφωνα με rec 601, τοτε θα το δουμε οπως ηθελε να δουμε το συγκεκριμενο πορτοκαλι ο παραγωγος της ταινιας.
Αν ομως το αναπαραγουμε σε εναν προβολεα που εχει ρυθμιστει βασει rec 709, τοτε το ιδιο χρωμα, θα απεικονιστει σε λαθος συντεταγμενες πχ : χ.0314, y.0.161 και Υ. 0.299. οποτε θα δουμε εναν τονο πορτοκαλι διαφορετικο απο αυτον που ηθελε να δουμε ο παραγωγος.
Καπως ετσι τουλαχιστον εγω καταλαβαινω τα πραγματα...
Η λογική μου τείνει να συμφωνήσει απόλυτα με αυτό.
Και εγώ πιστεύω ότι αν ρυθμίσουμε ένα προβολέα κατά Rec 709 και προσπαθήσουμε να αναπαράγουμε S.D. τότε το πιο πιθανό είναι να έχουμε ένα αποτέλεσμα με παραπλήσιους τόνους, αποχρώσεις, σε σχέση με αυτό που θα έπρεπε κανονικά να έχουμε σε μια normal αναπαραγωγή με το 'σωστό' πρότυπο ρύθμισης.
Ναι ότι έχουμε λευκό με τις ίδιες συντεταγμένες (χ=0.3127, y=0.329).
Τίποτα άλλο.
Συμφωνω.....Ακριβώς επειδή το 709 είναι ευρύτερος χρωματικός χώρος και περικλέιει όλο το 601. Το αντίστροφο (σωστό 601 = σωστό 709) θα πρέπει να ισχύει επίσης, αλλα με αμφιβολίες για τα σημεία εκτος περιοχής 601.
Μια αμφιβολία επι των ανω είναι αν όντως το 709 περικλέιει το 601 και στην 3η διάσταση.
Συμφωνω.....
Η τριτη διασταση εχει να κανει με το λευκο D65 ......
Απο την στιγμη που ολα πανε προς τα εκει υπαρχουν κοινα σημεια....
Ε,αυτα τα κοινα σημεια θα τα δειξει ο προβολεας το ιδια.....
Όταν ρυθμίζουμε ένα προβολικό για να βλέπουμε SD χρησιμοποιούμε REC-601 και άλλο RGB Tranform ενώ για να βλέπουμε HD χρησιμοποιούμε άλλο .