Προσεχώς 3D

more peers

AVClub Fanatic
24 April 2009
20,131
Αθήνα
Δεν ξέρω αν είναι το κατάλληλο νήμα...

Θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας για το αν όλες αυτές οι ταινίες, αλλά και τα games, που αγοράζουμε σε εξωφρενικές τιμές θα επανακυκλοφορήσουν σε BD3d ή θα έχουμε την επιλογή upconvert από 2D σε 3D.
 
Δεν υπάρχει τρόπος να γίνει upconversion από 2D σε 3D.

Οι εταιρείες όταν ανακοινώνουν ότι θα κυκλοφορήσουν την τάδε παλιά ταινία σε 3D, ουσιαστικά εννοούν ότι θα προσθέσουν κάποια 3D εφέ. Τίποτα παραπάνω.
 

more peers

AVClub Fanatic
24 April 2009
20,131
Αθήνα
Ευχαριστώ Δημήτρη!

Δηλαδή βρε παιδιά ακόμα δεν ευχαριστηθήκαμε το HD, δεν γεμίσαμε τη συλογή μας και πάμε για άλλα πάλι?
 

thanasiskokk

Established Member
27 January 2007
235
Athens
Εγω θα ήθελα να ρωτήσω κάποια άλλα πράγματα, πριν αρχίσουμε όλοι μας να σκορπάμε 5 και 6.000 από δω και από κει, για να αλλάξουμε όλα αυτά που μας ζητάνε.

- Θα έχουμε 3δ τηλεόραση. ΟΚ.
- Θα χρειαστούμε γυαλιά μάλλον τύπου realD
- Πολλά κανάλια του εξωτερικού ετοιμάζονται για 3δ προβολές ακόμα και 24 ώρες το 25ωρο.
- Θα έχουμε και 3δ blueray

Και τώρα ρωτάω. Καλά όλα τα άλλα, το 3δ blueray γιατί να το αγοράσω; Όταν πάνω σε ένα απλό dvd ή ένα blueray disc, έχει περαστεί η ταινία σε 3δ φορμά (ουσιαστικά... διπλή εικόνα ας πούμε και τίποτα παραπάνω), εγώ γιατί πρέπει να έχω και 3δ blueray;
Αν η πηγή (BR) είναι γραμμένει για να μου δώσει 3δ, τότε για πιο λόγω να αγοράσω ενα μηχάνημα, μόνο και μόνο για το λογότυπο;
Η ταινία το «Ταξίδι στο κέντρο της Γης» που ήταν στεραιοσκοπικό 3d, μια χαρά την είδα στο απλό blueray και την απλή τηλεόραση με τα στεραιοσκοπικά γυαλιά μου.
Θέλω να πω ότι δεν υπάρχει λογική τουλάχιστον στο blueray. Γιατί έτσι όπως μας τα λένε, αν το κανάλι εκπέμπει 3δ κι εγώ έχω τηλεόραση 3δ, τότε ό μόνος τρόπος για να το δω είναι να έχω και 3δ αποκωδικοποιητή (ή 3δ κεραία!!!!!!!!).
Κατά την γνώμη μου το 3δ blueray είναι αχρείαστω (μέχρι να πήσει κάποιος για το αντίθετο).
 

more peers

AVClub Fanatic
24 April 2009
20,131
Αθήνα
Μα έχεις BluRay Player με ΗDΜΙ 1.4?
Το λέω γιατί διαβάζω ότι δεν μπορεί το HDMI να περάσει το απαιτούμενο σήμα...

Επίσης η υπολογιστική ισχύς για κάτι τέτοιο θα πρέπει να είναι σαφώς μεγαλύτερη από το 2d. Για φαντάσου να αργούν να εναλλάσσονται οι εικόνας στην tv???

Δε μπορώ να το πώ με σιγουριά αλλά δε πιστεύω ότι με HDMI 1.3 και τα σημερινά BDP γίνεται η δουλειά.

Το "ταξίδι στο κέντρο της γής" ήταν άλλο πράγμα - άλλη τεχνολογία...


:grinning-smiley-043 -bye-
 

MANOS

Inactive User
1 July 2007
1,780
Θέλει firmware update (blu ray + tv) για hdmi 1.3. Αν υπάρχει διαθέσιμο.
To 3d blu ray δεν αλλάζει και τπτ. Απλώς θα είναι 2 εικόνες video με συνολικό max bit rate 40Mbit, αντί για μία με max 40mbit. Δλδ με άλλα λόγια το συνολικό video bit rate δεν αλλάζει. Η διαχείριση του σήματος αλλάζει (2 αντί για 1). Άρα δεν υπάρχει πρόβλημα για το hdmi 1.3.
2d σε 3d on the fly θα υπάρξει. Η Toshiba είπε ότι η cell tv θα το κάνει, ενώ αν δεν κάνω λάθος και η samsung είπε ότι θα βγάλει συσκευή με 2d σε 3d. Αλλά δεν παίρνω και όρκο για το τελευταίο.
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Η συζητηση αυτη μου θυμιζει αναλογες που ειχαν γινει το 2005 για το BR , το αποτελεσμα ειναι οτι μετα απο 5 χρονια ακομη δεν εχει "πιασει" σαν φορματ...

Οποτε το 2015 θυμιστε μου να ασχοληθω ξανα με το 3D , μεχρι τοτε η τεχνολογια θα εχει ωριμασει και ισως να δουμε και καμια ταινια της προκοπης...
 

panaroz

Established Member
29 July 2008
131
Η συζητηση αυτη μου θυμιζει αναλογες που ειχαν γινει το 2005 για το BR , το αποτελεσμα ειναι οτι μετα απο 5 χρονια ακομη δεν εχει "πιασει" σαν φορματ...

Αυτο φυσικα χρηζει τεκμηριωσης.

Δεν ξερω σε σχεση με ποιο αλλο φορματ συγκρινεις την προοδο του και αν δικαιολογειται η οποιαδηποτε συγκριση τυπου "μηλα με πορτοκαλια",αλλα εγω θεωρω ικανοποιητικη την εξελιξη του στο χωρο της ψυχαγωγιας.Αυτη τη στιγμη υπαρχει επαρκεια τιτλων στην αγορα με λογικη,σχετικα,τιμολογηση.Ακομα και στα κατεβαστηρια τα BRrips συναγωνιζονται σε αριθμο τα "συμβατικα".

Γενικοτερα σαν αποθηκευτικο μεσο ισως εισηχθη προωρα στην αγορα,αλλα οταν επιτευχθη ορθολογικη τιμολογηση των recorders και των δισκων θα βιωσουμε το αναλογο "boom" στην αγορα.Οπως και να το εξετασουμε η ιστορια δειχνει οτι αργα ή γρηγορα τα πραγματα προχωρανε μπροστα,δε μενουν στασιμα.

Σε καθε περιπτωση δε μπορω να σταθμισω την αξια ενος μεσου με βαση την αποδοχη του απο το κοινο.Η ανωτεροτητα του οσον αφορα στην οπτικη ποιοτητα που αποδιδει ειναι αδιαμφισβητητη,σε συγκριση με τα προγενεστερα προτυπα.Και το SACD δεν εχει μεγαλη απηχηση στις μαζες.Τι σημαινει αυτο?Οτι καποιος θα πρεπει να συμβιβαστει με mp3@128kbps?
 

craven

AVClub Enthusiast
14 November 2007
910
Εγώ είχα την απορία πως μιλάνε για hdmi 1.4 ενώ πχ το sky digital επιμένει πως ο δέκτης που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια θα παίζει τα 3d κανάλια (βέβαια αυτό ίσως επειδή δεν θα μιλάμε για 1080p αλλά για 720p οπότε ίσως το 1.3 να φτάνει).. το ίδιο και το ps3.. άρα μέ ένα firmware (άμα ήθελαν) γινόταν η δουλειά στις περισσότερες εταιρείες.. μετά σκέφτηκα την ταχύτητα του panel αφού θα έχουμε διπλά frame (σκεφτήτε αργά Panel να δείχνουν 2 διαφορετικές εικόνες "ταυτόχρονα") αλλά πλέον υπάρχουν tv με σφαιράτα panel.. βέβαια μετά σκέφτηκα το frame rate που χρειάζεται η εικόνα.. ε λέω μικρό το κακό.. μια tv με 200-240hz (έστω και μαϊμού) οριακά θα το παίζει το 3d μοιράζοντας τα hz όπως πρέπει.. μετά όμως μου θύμισαν το input signal που για hd συνήθως είναι 1080p 24hz ή 60hz.. στο hz όμως θα πρέπει να είναι 120 ή 240 ή και δεν ξέρω γω τι.. εκεί μπαίνουμε σε hardware μονοπάτια σιγά σιγά και δεν ξέρω πλέον αν ένα απλό firmware αρκεί σε μια συσκευή για να δώσει περισσότερα hz στο output της ή μια tv να δεχτεί περισσότερα στο input της..
Το μόνο που με κολλάει σε όλο αυτό είναι.. καλά το ps3 έστω είναι τόσο εξελιγμένο έχει και τον cell και πιθανόν να μπορέσει με ένα firmware να τα κάνει όλα αυτά. Το μηχάνημα τoυ sky digital έστω ότι ξεπεράσει τον σκόπελο του hdmi 1.4 με χαμηλότερη ανάλυση και άρα μικρότερο bandwidth, πως στο καλό θα βγάλει 2πλάσια ή 3πλάσια hz στην έξοδο του? εδώ απάντηση δεν έχω βρεί ακόμα και περιμένω τους γνώστες να κάνουν δουλειά :)
 

Inspiron

Established Member
22 May 2009
281
Δεν ξέρω αν τα πάνελ των περσινών τηλεοράσεων είναι αρκετά γρήγορα (αν αναλογιστούμε ότι μόλις εμφανιστεί κάποιο καρέ,το προηγούμενο θα πρέπει να έχει σβήσει τελείως αφού αφορά το άλλο μάτι μας),αυτό που ξέρω είναι, ότι αν η samsung πχ. αναβαθμίσει την B8000 ώστε να υποστηρίζει 3D, την C9000 θα την αγοράσουν 3 κι ο κούκος. Και οι εταιρίες το γνωρίζουν αυτό.
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
To HDMI 1.3 με 24bit βάθος χρώματος, υποστηρίζει έως 2560×1600p75, bandwith υπεραρκετό για ένα σήμα 1920×1080p120 στο ίδιο βάθος χρώματος.

Το θέμα είναι, αφενός πως οι σημερινές τηλεοράσεις δεν αναγνωρίζουν τέτοια σήματα στην είσοδο τους κι ας είναι HDMI 1.3, αφετέρου δεν διαθέτουν κάποιο τρόπο επικοινωνίας με τα ενεργά γυαλιά για συγχρονισμό.

Η επιλογή του HDMI 1.4 για το BluRay 3D, πιθανώς να σχετίζεται και με την εισαγωγή κάποιου νέου hardware κλειδώματος ή ενδεχομένως το σήμα να μην εκπέμπεται από το player στην οθόνη απεικόνισης ως 1920×1080p120, αλλά ως δύο stream 1920×1080p60... Μέχρι βέβαια να δημοσιοποιηθούν οι επίσημες τελικές προδιαγραφές, δεν μπορούμε να είμαστε απολύτως σίγουροι για τέτοιες λεπτομέρειες.
 

underdog

Supreme Member
26 November 2007
6,744
Θεσσαλονίκη
To HDMI 1.3 με 24bit βάθος χρώματος, υποστηρίζει έως 2560×1600p75, bandwith υπεραρκετό για ένα σήμα 1920×1080p120 στο ίδιο βάθος χρώματος.

Το θέμα είναι, αφενός πως οι σημερινές τηλεοράσεις δεν αναγνωρίζουν τέτοια σήματα στην είσοδο τους κι ας είναι HDMI 1.3, αφετέρου δεν διαθέτουν κάποιο τρόπο επικοινωνίας με τα ενεργά γυαλιά για συγχρονισμό.

Η επιλογή του HDMI 1.4 για το BluRay 3D, πιθανώς να σχετίζεται και με την εισαγωγή κάποιου νέου hardware κλειδώματος ή ενδεχομένως το σήμα να μην εκπέμπεται από το player στην οθόνη απεικόνισης ως 1920×1080p120, αλλά ως δύο stream 1920×1080p60... Μέχρι βέβαια να δημοσιοποιηθούν οι επίσημες τελικές προδιαγραφές, δεν μπορούμε να είμαστε απολύτως σίγουροι για τέτοιες λεπτομέρειες.

Εκεί νομίζω εντοπίζεται το όλο θέμα...
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Αυτό διαφημίζεται επειδή θα είναι το μέγιστο της προδιαγραφής και το πιο πιθανό φορμά των demo και των μελλοντικών 3D παιχνιδομηχανών.

Υπάρχει πρόβλεψη και για τα 24p (μάλλον με απλό διπλασιασμό στα 48), Δημήτρη...
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Μετά θα ανακαλύψουν το 2:1:1:1 pulldown για να τα προβάλλουν στα 60... :flipout:

Aς το κάνει στα 50 ή 60 κι ο Cameron, τι σκάλωμα κι αυτό με τα 48 των παλιο-ΙΜΑΧ...
 

Stergios Giotas

AVClub Enthusiast
4 November 2006
833
Μετά θα ανακαλύψουν το 2:1:1:1 pulldown για να τα προβάλλουν στα 60... :flipout:

Aς το κάνει στα 50 ή 60 κι ο Cameron, τι σκάλωμα κι αυτό με τα 48 των παλιο-ΙΜΑΧ...



Σύμφωνα με τα λεγόμενα του ιδίου:


For three-fourths of a century of 2-D cinema, we have grown accustomed to the strobing effect produced by the 24 frame per second display rate. When we see the same thing in 3-D, it stands out more, not because it is intrinsically worse, but because all other things have gotten better. Suddenly the image looks so real it's like you're standing there in the room with the characters, but when the camera pans, there is this strange motion artifact. It's like you never saw it before, when in fact it's been hiding in plain sight the whole time. Some people call it judder, others strobing. I call it annoying. It's also easily fixed, because the stereo renaissance is enabled by digital cinema, and digital cinema supplies the answer to the strobing problem.

The DLP chip in our current generation of digital projectors can currently run up to 144 frames per second, and they are still being improved. The maximum data rate currently supports stereo at 24 frames per second or 2-D at 48 frames per second. So right now, today, we could be shooting 2-D movies at 48 frames and running them at that speed. This alone would make 2-D movies look astonishingly clear and sharp, at very little extra cost, with equipment that's already installed or being installed.

Increasing the data-handling capacity of the projectors and servers is not a big deal, if there is demand. I've run tests on 48 frame per second stereo and it is stunning. The cameras can do it, the projectors can (with a small modification) do it. So why aren't we doing it, as an industry?

Because people have been asking the wrong question for years. They have been so focused on resolution, and counting pixels and lines, that they have forgotten about frame rate. Perceived resolution = pixels x replacement rate. A 2K image at 48 frames per second looks as sharp as a 4K image at 24 frames per second ... with one fundamental difference: the 4K/24 image will judder miserably during a panning shot, and the 2K/48 won't. Higher pixel counts only preserve motion artifacts like strobing with greater fidelity. They don't solve them at all.

If every single digital theater was perceived by the audience as being equivalent to Imax or Showscan in image quality, which is readily achievable with off-the-shelf technology now, running at higher frame rates, then isn't that the same kind of marketing hook as 3-D itself? Something you can't get at home. An aspect of the film that you can't pirate.


4K is a concept born in fear. When the studios were looking at converting to digital cinemas, they were afraid of change, and searched for reasons not to do it. One reason they hit upon was that if people were buying HD monitors for the home, with 1080x1920 resolution, and that was virtually the same as the 2K standard being proposed, then why would people go to the cinema? Which ignores the fact that the social situation is entirely different, and that the cinema screen is 100 times larger in area. So they somehow hit on 4K, which people should remember is not twice the amount of picture data, it is four times the data. Meaning servers need to be four times the capacity, as does the delivery pipe to the theater, etc.

But 4K doesn't solve the curse of 24 frames per second. In fact it tends to stand in the way of the solutions to that more fundamental problem. The NBA execs made a bold decision to do the All Star Game 3-D simulcast at 60 frames per second, because they didn't like the judder. The effect of the high-frame-rate 3-D was visually astonishing, a huge crowdpleaser.


I would vastly prefer to see 2K/48 frames per second as a new display standard, than 4K/24 frames per second. This would mean shooting movies at 48 fps, which the digital cameras can easily accommodate. Film cameras can run that fast, but stock costs would go up. However, that could be offset by shooting 3-perf, or even 2-perf, because you'd get the resolution back through the higher display rate. The 48 fps negative or digital master can be skip-printed to generate a 24 fps 35mm DI negative for making release prints, so 48 is the magic number because it remains compatible with the film-based platform which will still be with us for some time, especially internationally. 30 and 60 fps are out for that reason. Anyway the benefit of 30 is not great enough to be worth the effort, especially when 48 is so easy to achieve. SMPTE tests done about 15 years ago showed that above 48 frames the returns diminish dramatically, and 60 fps is overkill. So 48 is the magic number.

Of course, the ideal format is 3-D/2K/48 fps projection. I'd love to have done "Avatar" at 48 frames. But I have to fight these battles one at a time. I'm just happy people are waking up to 3-D.

Maybe on "Avatar 2."



Όποιος έχει το χρόνο και την υπομονή, ας αναφέρει επιγραμματικά το νόημα των ανωτέρω λεγομένων του Κάμερον, για όσους δε γνωρίζουν Αγγλικά. Νομίζω ότι έχουν ενδιαφέρον. Επιβεβαιώνουν, επίσης, τη φήμη του σκηνοθέτη ως ενός από τους πιο τεχνικά καταρτισμένους ανθρώπους στο Χόλιγουντ.
 

ptzelepis

Established Member
22 September 2008
289
Και στο Avatar 3 4d με 100 οθόνες να σε περιβάλουν και χειριστήριο για να πετάς τα πουλιά..........
 

czoun

Supreme Member
29 November 2007
7,734
Αθήνα
3D on Panasonic 2010 Plasma-TVs

http://uploads.avforums.com/PanasonicTechPapers3D/3DPlasma_mw.pdf

---------------------------------------------------------------------------------

New video processing of Panasonic BD players

http://uploads.avforums.com/PanasonicTechPapers3D/Adaptive%20Chroma.pdf

Phil Hinton ( http://www.avforums.com/forums/11326458-post97.html ) Anyone who wants the information in the press briefings please download them today as I will be taking them down soon.
 
Last edited: