Ποιότητα cd vs steaming vs HI-Res audio vs Βινύλιο

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,789
Αθήνα
Επειδή έχω ακούσει άπειρες φορές ζωντανή μουσική, κρίνω με αυτό που ξέρουν τα αυτιά μου.
Και αν σε κάποια συναυλία κάποιος κάνει μπρρρρρ και τσίου τσίου από πίσω μου εγώ θα τον χαστουκίσω.




Για αυτό θα το βάλω σε βινύλιο και θα γελάω με τα χάλια σας. :ROFLMAO:

Η ποιότητα δεν ορίζεται με τους όρους αυτούς που αναφέρεις. Ορίζεται με την πιστή αναπαραγωγή της τελικής μίξης του προϊόντος που έχεις στα χέρια σου για την αναπαραγωγή. Αν αυτό το προϊόν είναι live συναυλία και η μίξη όπως ανέφερα πιο πριν στο παράδειγμα έχει τη χορωδία να τοποθετείται χωρικά αλλού από εκεί που εσύ ενδεχομένως τη βίωσες στην συναυλία ζωντανά, τότε αυτή η αναπαραγωγή με την χωροδία εκεί ακριβώς που την έχει τοποθετήσει η μίξη έχει την ακρίβεια που πρέπει και αυτή είναι Hi-End. Όχι τα άλλα που λες.

Αυτό μάλιστα ισχύει και σε stereo μίξη και αναπαραγωγή. Και μιλάμε για τη συντριπτική πλέον πλειοψηφία της αναπαραγωγής της μουσικής.
 
Με το SACD απέτυχε παταγωδώς.
Γιατί να το κάνουν με το streaming; Για να ανοίξουν και άλλο την ψαλίδα από το βινύλιο και να ακριβύνουν και άλλο;
Καταλαβαίνεις ότι λόγω baud θα πέσει και άλλο η ποιότητα του δικάναλου αν πρέπει να μεταφέρουν το πενταπλάσιο αρχείο, έτσι; :ROFLMAO:

Μα αυτό λέω, το SACD απευθυνόταν σε audiophiles εξαρχής, κι ακόμα και τέτοιος να'σουν, πέραν του player τότε έπρεπε να δώσεις μια περιουσία για να επεκτείνεις το σύστημα σου σε πολυκαναλο. Άρα το target audience ήταν μηδενικό.

Τώρα απευθύνεται στην κυρα-Τούλα που δεν ξέρει/ενδιαφέρεται καν για το τι σημαίνει lossless κλπ, αλλά θα γουστάρει να ακούει το κλαρίνο να κάνει fade προς τα πίσω, και αυτό θα το ακούει ακόμα και στο lifestyle 5.1 συστηματάκι που της είχαν κάνει δώρο στο γάμο της το 2010, κι αυτό χωρίς να κάνει τίποτα άλλο από ό,τι έκανε μέχρι χθες.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Η ποιότητα δεν ορίζεται με τους όρους αυτούς που αναφέρεις. Ορίζεται με την πιστή αναπαραγωγή της τελικής μίξης του προϊόντος που έχεις στα χέρια σου για την αναπαραγωγή.

Η τελική μίξη του προϊόντος οφείλει να ακολουθεί κάποιους κανόνες.
Όπως για παράδειγμα "πως θα άκουγε ο θεατής αυτή τη συναυλία αν καθόταν στην Χ σειρά;"
Αν του τεχνικού ήχου του έρθει να πάει την χορωδία από πίσω μου ή από πάνω μου και δεν έχει χάσει ακόμη τη δουλειά του, δεν θα πάρει κανένας το προϊόν.
Δεν βάζουν τα όργανα όπου τους κατέβει.
Ούτε γίνεται, εκτός αν ηχογραφούν ένα ένα τα όργανα και δεν έχεις leak στα διπλανά μικρόφωνα.

Τώρα απευθύνεται στην κυρα-Τούλα που δεν ξέρει/ενδιαφέρεται καν για το τι σημαίνει lossless κλπ, αλλά θα γουστάρει να ακούει το κλαρίνο να κάνει fade προς τα πίσω, και αυτό θα το ακούει ακόμα και στο lifestyle 5.1 συστηματάκι που της είχαν κάνει δώρο στο γάμο της το 2010, κι αυτό χωρίς να κάνει τίποτα άλλο από ό,τι έκανε μέχρι χθες.

Η κυρά Τούλα δεν ενδιαφέρεται για την "Ποιότητα cd vs steaming vs HI-Res audio vs Βινύλιο".
Αν το νήμα ήταν "Δικάναλος vs πολυκάναλος ήχος" να το καταλάβω. :)
Εδώ έχουμε φύγει από το τι ακούγεται πιο φυσικά και έχουμε πάει στο πόσο ωραία θα ακούγεται το βιολί πάνω από το κεφάλι μας στο "και ένα home cinema δώρο" σύστημα.
Αναρωτιόμαστε και τι είναι το High End ξαφνικά. :ROFLMAO:
 
Η τελική μίξη του προϊόντος οφείλει να ακολουθεί κάποιους κανόνες.
Όπως για παράδειγμα "πως θα άκουγε ο θεατής αυτή τη συναυλία αν καθόταν στην Χ σειρά;"
Αν του τεχνικού ήχου του έρθει να πάει την χορωδία από πίσω μου ή από πάνω μου και δεν έχει χάσει ακόμη τη δουλειά του, δεν θα πάρει κανένας το προϊόν.
Δεν βάζουν τα όργανα όπου τους κατέβει.
Ούτε γίνεται, εκτός αν ηχογραφούν ένα ένα τα όργανα και δεν έχεις leak στα διπλανά μικρόφωνα.

Αυτό ισχύει για την "φυσική" μουσική (κλασική, τζαζ, ροκ). Για ηλεκτρονική μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Πχ, κάτι τραγουδάκια της Billie Eilish έχουν πολύ προσεγμένες μίξεις, που προσθέτουν στην εμπειρία. Αντίστοιχα και κάτι acapella περίεργα του Jacob Collier.

Στην κλασική που ακούω εγώ κατά βάση, το Atmos το απολαμβάνω μόνο όταν απλά σου δίνει λίγο ambience. Γι'αυτό και για τη δική μου χρήση, δε θα επένδυα ποτέ σοβαρά λεφτά για οτιδήποτε άλλο ηχείο πέραν των LCR.
 
Η κυρά Τούλα δεν ενδιαφέρεται για την "Ποιότητα cd vs steaming vs HI-Res audio vs Βινύλιο".
Αν το νήμα ήταν "Δικάναλος vs πολυκάναλος ήχος" να το καταλάβω. :)
Εδώ έχουμε φύγει από το τι ακούγεται πιο φυσικά και έχουμε πάει στο πόσο ωραία θα ακούγεται το βιολί πάνω από το κεφάλι μας στο "και ένα home cinema δώρο" σύστημα.
Αναρωτιόμαστε και τι είναι το High End ξαφνικά. :ROFLMAO:

Άλλο λέω ρε άνθρωπε, ότι βλέπω ότι στο μέλλον, επειδή η κυρα-Τούλα είναι το target audience της εταιρίας που θέλει να πουλήσει, η στάνταρ μίξη θα είναι η πολυκάναλη, και στα στερεοφωνικά θα ακούμε είτε downmixed, ή τίποτα ειδικές εκδόσεις που θα χρυσοπληρώνουμε όπως χρυσοπληρώνετε τώρα τα βινύλια.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Αυτό ισχύει για την "φυσική" μουσική (κλασική, τζαζ, ροκ). Για ηλεκτρονική μπορεί να κάνει ό,τι θέλει.

Μα δεν υφίσταται High End στην ηλεκτρονική μουσική. Δεν υπάρχει φυσικό όργανο για να συγκρίνεις.

Στην κλασική που ακούω εγώ κατά βάση, το Atmos το απολαμβάνω μόνο όταν απλά σου δίνει λίγο ambience.

Αν γίνουν ηχογραφήσεις κλασσικής μουσικής όπως ακούγεται π.χ. στο μέγαρο το πιο πιθανό είναι να βάλουν κόσμο να βήχει γύρω γύρω σε κάθε παύση. :ROFLMAO:
Το ambience το πετυχαίνεις και με dolby suround.
 
  • Like
Reactions: tonal

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,843
Μεσευρώπη
Άλλο λέω ρε άνθρωπε, ότι βλέπω ότι στο μέλλον, επειδή η κυρα-Τούλα είναι το target audience της εταιρίας που θέλει να πουλήσει, η στάνταρ μίξη θα είναι η πολυκάναλη, και στα στερεοφωνικά θα ακούμε είτε downmixed, ή τίποτα ειδικές εκδόσεις που θα χρυσοπληρώνουμε όπως χρυσοπληρώνετε τώρα τα βινύλια.
Oh my sweet summerchild...Τώρα πλεον τα βινύλια κλασσικής δεν ξέρουμε τι να τα κάνουμε, αν εξαιρέσεις κάτι σπάνια/συλλεκτικά/audiophile, μας τα χαρίζουν. Να, τις προάλλες παράγγειλα ένα βινύλιο απο Ολλανδία και μου βάλαν άλλα 2 για δώρο-τη 2η του Μάλερ με Κubelik, σε κατάσταση M-. Και την είχα στα υπ όψιν για αγορά, καποια στιγμή.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,789
Αθήνα
Η τελική μίξη του προϊόντος οφείλει να ακολουθεί κάποιους κανόνες.
Όπως για παράδειγμα "πως θα άκουγε ο θεατής αυτή τη συναυλία αν καθόταν στην Χ σειρά;"
Αν του τεχνικού ήχου του έρθει να πάει την χορωδία από πίσω μου ή από πάνω μου και δεν έχει χάσει ακόμη τη δουλειά του, δεν θα πάρει κανένας το προϊόν.
Δεν βάζουν τα όργανα όπου τους κατέβει.
Ούτε γίνεται, εκτός αν ηχογραφούν ένα ένα τα όργανα και δεν έχεις leak στα διπλανά μικρόφωνα.

Μα δεν υφίσταται High End στην ηλεκτρονική μουσική. Δεν υπάρχει φυσικό όργανο για να συγκρίνεις.


Τίποτε δεν οφείλει ο καλλιτέχνης. Εσύ θα του πεις τι θα παράξει και ποιους κανόνες θα ακολουθήσει; Γιατί; Επειδή έτσι έχεις συνηθίσει, ή γιατί δεν ξέρεις άλλο τρόπο να κρίνεις ένα ηχοσύστημα;

Φυσικό όργανο είναι η φωνή μόνο. Ακουστικά όργανα θα εννοείς μάλλον.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,789
Αθήνα
Το ambience το πετυχαίνεις και με dolby suround.

Το παλιό το ορθόδοξο; :ROFLMAO:

Αστείο με τα σημερινά κριτήρια της επεξεργασίας και των πολλών διακριτών πηγών που είναι ικανά να έχουν τα συστήματα.
 

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
354
Ειναι πολυ αβολο το γεγονος ειδικα αν το δεις λιγο εγκεφαλικα το θεμα του high end οτι δεν υπαρχει standard για τον σωστο ηχο. Οπως εχει συζητηθει υπαρχουν καποιες μετρησεις βασικες αλλα δεν περιγραφουν την ολοτητα. Αρα ο καθε κατασκευαστης και δεν αντιλεγω θα εχουν και τα μυστικα τους, βασιζεται σε "συνταγες" και πειραματισμους που παραγουν εκδοχες του ηχογραφημενου ηχου και το αστειο ειναι ακομα και στο high end υπαρχουν εντονα γουστα και απορριψεις του ενος απο του αλλου μηχανηματος η ηχειου. Οποτε ναι πρεπει να δωσεις λεφτα για να παρεις κατι το οποιο συμφωνα με σενα ειναι το ιδανικο ακουστικα. Αλλα αυτο που παιρνεις ειναι εκδοχη... Αν καπου εριχνα το βαρος θα ηταν τα ηχεια . Αλλα ειλικρινα κοιταξτε ενα συστημα all in one αντικειμενικα αρτιο και προσωπικα πιστευω ακομα και μεσα απο το βιντεο ακουγεται φανταστικα και φυσικα νικαει το χωρο λογω της καρδιοειδους σχεδιασης του... Αυτο θεωρω value στο high end και δε θα με ενοιαζε τιποτα αλλο...

 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Τίποτε δεν οφείλει ο καλλιτέχνης. Εσύ θα του πεις τι θα παράξει και ποιους κανόνες θα ακολουθήσει; Γιατί; Επειδή έτσι έχεις συνηθίσει, ή γιατί δεν ξέρεις άλλο τρόπο να κρίνεις ένα ηχοσύστημα;

Γιατί έτσι πρέπει.
Τόσο απλά.
Γιατί η δουλειά του είναι να αποτυπώσει το δρώμενο και όχι να κάνει του κεφαλιού του.
Γιατί θα κρίνεις σύμφωνα με το φυσικό δρώμενο.
Αν πας σε συναυλία και η χορωδία πετάει πάνω από το κεφάλι σου, ας το βάλει ο ηχολήπτης εκεί.
Γιατί αν αρχίσουμε το "έτσι μου αρέσει" έχεις φύγει ακόμη και από τη φιλοσοφία του Hi Fi.
Γιατί αν ακούσει ο μαέστρος να του πετάει ο ηχολήπτης τα βιολιά ή την χορωδία πίσω από τον θεατή θα του βάλει την μπαγκέτα εκεί που δεν βλέπει ήλιος.
Θέλεις και άλλα γιατί; :)
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,789
Αθήνα
Γιατί έτσι πρέπει.
Τόσο απλά.
Γιατί η δουλειά του είναι να αποτυπώσει το δρώμενο και όχι να κάνει του κεφαλιού του.
Γιατί θα κρίνεις σύμφωνα με το φυσικό δρώμενο.
Αν πας σε συναυλία και η χορωδία πετάει πάνω από το κεφάλι σου, ας το βάλει ο ηχολήπτης εκεί.
Γιατί αν αρχίσουμε το "έτσι μου αρέσει" έχεις φύγει ακόμη και από τη φιλοσοφία του Hi Fi.
Γιατί αν ακούσει ο μαέστρος να του πετάει ο ηχολήπτης τα βιολιά ή την χορωδία πίσω από τον θεατή θα του βάλει την μπαγκέτα εκεί που δεν βλέπει ήλιος.
Θέλεις και άλλα γιατί; :)

Δεν υπάρχει κανένα δρώμενο. Στην αναπαραγωγή πρόκειται για αναπαράσταση νεκρής φύσης και για να ακούσεις την δημιουργία του καλλιτέχνη όπως αυτός την ήθελε στη μίξη που επέλεξε. Oύτε πρέπει υπάρχουν. Απλώς έχεις στενέψει τα κριτήρια τόσο πολύ για να βολέψει το αφήγημα. Μόνο που έτσι μιλάς για ένα πολύ μικρό μέρος της μουσικής και των ηχογραφήσεων/παραγωγών.

Αν λοιπόν ο Hans Zimmer ή όποιος άλλος έχει επιλέξει στη μίξη του δίσκου Blu-Ray που έχει τη συναυλία, η χορωδία να ακούγεται πιο εντυπωσιακά και μεγαλύτερη από εκείνη που εσύ έχεις ακούσει στο «δρώμενο» τότε αυτή οφείλει να αναπαραχθεί όπως ο καλλιτέχνης ήθελε και όχι όπως εσύ θα ήθελες.
Τόσο απλά.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Άρα έχουμε φύγει και από τη φιλοσοφία του High Fidelity και πήγαμε στο ότι του φανεί του Λωλοστεφανή fidelity.
Γιατί όπως μπορεί να πει "εγώ θέλω να ακούγεται η χορωδία πιο μεγάλη" μπορεί να πει "εγώ θέλω να ακούγεται το βιολεντσέλο σαν ζουμερές κλανιές".
Τόσο απλά.
 
Ειναι πολυ αβολο το γεγονος ειδικα αν το δεις λιγο εγκεφαλικα το θεμα του high end οτι δεν υπαρχει standard για τον σωστο ηχο. Οπως εχει συζητηθει υπαρχουν καποιες μετρησεις βασικες αλλα δεν περιγραφουν την ολοτητα. Αρα ο καθε κατασκευαστης και δεν αντιλεγω θα εχουν και τα μυστικα τους, βασιζεται σε "συνταγες" και πειραματισμους που παραγουν εκδοχες του ηχογραφημενου ηχου και το αστειο ειναι ακομα και στο high end υπαρχουν εντονα γουστα και απορριψεις του ενος απο του αλλου μηχανηματος η ηχειου. Οποτε ναι πρεπει να δωσεις λεφτα για να παρεις κατι το οποιο συμφωνα με σενα ειναι το ιδανικο ακουστικα. Αλλα αυτο που παιρνεις ειναι εκδοχη... Αν καπου εριχνα το βαρος θα ηταν τα ηχεια . Αλλα ειλικρινα κοιταξτε ενα συστημα all in one αντικειμενικα αρτιο και προσωπικα πιστευω ακομα και μεσα απο το βιντεο ακουγεται φανταστικα και φυσικα νικαει το χωρο λογω της καρδιοειδους σχεδιασης του... Αυτο θεωρω value στο high end και δε θα με ενοιαζε τιποτα αλλο...


Δεν έχω άποψη για το σύστημα, αλλά ρε παιδιά, τέτοια κομμάτια (κιθαρίτσα και φωνή, ή 2-3 όργανα smooth jazz) ακούγονται μπόμπα παντού, πρέπει να κάνεις αίτηση για να μην ακούγονται καλά σε σύστημα, ή να βγάλεις τα... τουίτερ. Από κει ξεκίνησε και η απέχθεια/αδιαφορία μου για το Hiend, αφού τόσα χρόνια πριν φύγω απ'την Ελλάδα πήγαινα σε εκθέσεις και έβλεπα συστήματα που κόστιζαν όσο το σπίτι μου να παίζουν τραγούδια με κιθαρίτσα και φωνή.

Βάλε μια συμφωνική να δούμε τι ψάρια πιάνει, να στριμωχτούν σε 3 δρόμους 100 μουσικοί με 50+ διαφορετικά ηχοχρώματα... κιθαρίτσα - φωνή, κάτι Nταϊάνες Κράλλ κλπ και στο σπίτι μου audiophile ακούγονται.

(Εξορίστε με, μου αξίζει).
 

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
354
Δεν έχω άποψη για το σύστημα, αλλά ρε παιδιά, τέτοια κομμάτια (κιθαρίτσα και φωνή, ή 2-3 όργανα smooth jazz) ακούγονται μπόμπα παντού, πρέπει να κάνεις αίτηση για να μην ακούγονται καλά σε σύστημα, ή να βγάλεις τα... τουίτερ. Από κει ξεκίνησε και η απέχθεια/αδιαφορία μου για το Hiend, αφού τόσα χρόνια πριν φύγω απ'την Ελλάδα πήγαινα σε εκθέσεις και έβλεπα συστήματα που κόστιζαν όσο το σπίτι μου να παίζουν τραγούδια με κιθαρίτσα και φωνή.

Βάλε μια συμφωνική να δούμε τι ψάρια πιάνει, να στριμωχτούν σε 3 δρόμους 100 μουσικοί με 50+ διαφορετικά ηχοχρώματα... κιθαρίτσα - φωνή, κάτι Nταϊάνες Κράλλ κλπ και στο σπίτι μου audiophile ακούγονται.

(Εξορίστε με, μου αξίζει).
Να εισαι σιγουρος οτι θα ακουγονται αψογα τα συγκεκριμενα. Αλλα αυτα βαζουν ολοι ....Δεν βαζουν κλασσικη στα ντεμο... Και γιατι να σε εξορισουν. Εγω μαλιστα προτεινω να εχουμε ενα thread που να αποφασισουμε να βαζουμε βιντεο απο το συστημα μας σε δραση. Το point ειναι οτι κυκλοφορουν πολλες ακριβες πατατες και πρεπει να το ψαχνεις πολυ καλα το θεμα του ηχου οταν πας να δωσεις ενα χ ποσο.
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,789
Αθήνα
Βάλε μια συμφωνική να δούμε τι ψάρια πιάνει, να στριμωχτούν σε 3 δρόμους 100 μουσικοί με 50+ διαφορετικά ηχοχρώματα... κιθαρίτσα - φωνή, κάτι Nταϊάνες Κράλλ κλπ και στο σπίτι μου audiophile ακούγονται.

Θα έγραφα Αμήν, ωστόσο κι εδώ μπορεί να υπάρχει αντίλογος και έχει να κάνει με εκείνο που έγραψα πιο πριν για το τι ψάχνεις σε κάθε setup.

Αν λοιπόν το ορθόδοξο το Hi-End σου πει ότι εγώ θέλω να ακούσω πως αυτό θα αναπαραχθεί από το μεν σύστημα ηχείων και το δε, στο επίπεδο των χροιών, του όγκου, της καθαροτητας κλπ κλπ κλπ σε σχέση με ένα άλλο ορθόδοξο Hi-End σύστημα, εκεί τι θα πεις;

Γι' αυτό και κάθε τι έχει τη θέση του και τον χώρο του, γιατί εξυπηρετεί συγκεκριμένες ανάγκες. Πείτε μου μετά ότι το Hi-Fi και το Hi-End δεν έχει τελικά να κάνει με την ψυχαγωγία και τις προτιμήσεις, να δω κάτι που θέλω... .
 

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
354
Σε τι θα ωφελούσε αυτό;
Για διασκεδαση...οχι οτι θα μπορουσε να αποτυπωσει την πραγματικοτητα. Ισως πιαναμε τιποτα απο διαφορες... (εννοειται οτι ο τροπος ηχογραφησης και το μεσο αναπαραγωγης θα επνιγε πολλα) και ακομα και οι διαφορες εχουν νοημα οταν αποτυπωνονται στο ιδιο βιντεο, αλλα θα εχει ενδιαφερον πιστευω οπως και να χει...
 

AUDIOLYTIC

Supreme Member
13 August 2010
9,787
Πείτε μου μετά ότι το Hi-Fi και το Hi-End δεν έχει τελικά να κάνει με την ψυχαγωγία και τις προτιμήσεις, να δω κάτι που θέλω... .
To A & Ω στο χομπυ. Οταν πληρωνω εγω για το συστημα μου , δεν θα μου πει κανενας πως και τι θα ακουω.
ΑΛΛΑ , ας μας πει καποιος , εστω και ενας , οτι δεν του αρεσει να ακουει το συστημα του , αλλα το πηρε και το πληρωσε διοτι ειναι "ουδετερο" .
Πολλοι το παιζουν της "ουδετεροτητας" αλλα ουτε τα ματια τους δεν ξερουν να βγαλουν.