Ποιότητα cd vs steaming vs HI-Res audio vs Βινύλιο

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
To Spotify δεν έχει lossless ήχο αυτή τη στιγμή. Το καλύτερο που μπορεί να κάνει είναι 320kbps Ogg Vorbis. Οπότε τα 150ΜΒ αντιστοιχούν σε περίπου μια ώρα μουσικής, κάτι που ταιριάζει με αυτό που λες ότι κατέβασες.

Μόλις κατέβασα ένα High res από το Tidal. 700Mb όλος ο δίσκος.
Not bad...
 

economides

AVClub Addicted Member
21 October 2008
2,809
Αθηνα !!!!
Ομολογώ ότι έχω ακολουθήσει ανάποδο δρομολόγιο.... Πούλησα το πικάπ και τη δισκοθήκη (6.500 βινύλια) όπως και αντίστοιχα το cd εδώ και μιά εξαετία και έχω αφιερωθεί αποκλειστικά στα άυλα και το streaming σε tidal και qobuz.
Αν κάποιος ξεπεράσει το φετίχ της φυσικής συλλογής πλέον έχω πρόσβαση σε έναν απίστευτο πλούτο μουσικής και έχω ανακαλύψει απίστευτες μουσικάρες.

Ακουστικά (με πολύ προσεγμένο, οφείλω να ομολογήσω, δικτυακό εξοπλισμό) δεν βλεπω διαφορά μεταξύ τοπικών αρχείων και streaming
 

economides

AVClub Addicted Member
21 October 2008
2,809
Αθηνα !!!!
Νομίζω ότι το σημαντικότερο είναι ότι ο εξοπλισμός και του βινυλίου και του cd ήταν αντίστοιχης κατηγορίας (τότε που πήρα την μεγάλη απόφαση, αφού μάζευα βινύλια και cd για περισσότερα από 35 χρόνια) με τον εξοπλισμό του άυλου..

Για τον εξοπλισμό ειδικά του δικτύου θέλω λίγο χρόνο για να τον περιγράψω αφού έχει πολλές παραμέτρους (και πολλή τρέλα...)
 
  • Like
Reactions: Panoramix

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,082
Μόλις κατέβασα ένα High res από το Tidal. 700Mb όλος ο δίσκος.
Not bad...
Αν τα 700Mb φαίνονται ικανοποιητικά για ένα cd, στο περίπου πρέπει να το υπολογίσεις με την διάρκεια

Ένα κομμάτι που έχω εδώ στα 6 min 31 s έχει 240 MiB στα 192 kHz



Album : Hotel California
Album/Performer : Eagles
Track name : Hotel California (2013 Remaster)

Audio
Format : FLAC
Format/Info : Free Lossless Audio Codec
Duration : 6 min 31 s
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 5 154 kb/s
Channel(s) : 2 channels
Channel layout : L R
Sampling rate : 192 kHz
Bit depth : 24 bits
Compression mode : Lossless
Stream size : 240 MiB (100%)
 

economides

AVClub Addicted Member
21 October 2008
2,809
Αθηνα !!!!
Οπτική ίνα στο σπίτι -> κονβέρτορας οπτικής σε ethernet (power by farad 3 LPS with Argento flow power cable)
-> Neotech 1008 ethernet cable -> OTE Speedport modem (power by Plixir LPS with Argento flow power cable)
-> Way Mind silver ethernet cable -> Melco S100 switch -> SFP Optical cable (Phoenix glass optical with Finisar 1475 transceiver)
-> 2nd Melco S100 (both Melcos powered by Plixir LPS with Argento FMR power cord) -> Way Mind silver LAN cable -> Waversa Lan Isolator
-> Way Mind Silver LAN cable -> Wadax Atlantis Server

Επίσης το wifi του modem είναι απενεργοποιημένο και μετά το πρώτο melco S100 η διαδρομή έχει ως εξής -> SFP Optical cable (Phoenix glass optical with Finisar 1475 transceiver) -> Mikrotik switch (power by LPS) -> Audioquest Carbon Lan Cable -> D-Link wifi και όλα αυτα σε πρίζα σε διαφορετική γραμμή του πίνακα για πλήρη απομόνωση.

Ξέρω, η τρέλα δεν πάει στα βουνά....
 
@Δημήτρης Δημητρακούδης για να μιλήσουμε και με νουμεράκια...
Σήμερα, βινύλιο και CD έχουν την ίδια "μαμά". Μία εγγραφή στα 24bit, 96khz π.χ.
Αυτό στο βινύλιο μπορεί να περάσει, στο CD θα πάει αναγκαστικά στα 44,1khz.
Αυτό by default δίνει ένα προβάδισμα στο βινύλιο.

Αυτό θα ίσχυε αν το βινύλιο μπορούσε να "σώσει" όλη την πληροφορία του 24/96.
Λόγω ~70db SNR τα 24 bits γίνονται πολύ λιγότερα από 16bits (λίγο λιγότερα από 12 αν θυμάμαι καλά).
Τα 96KHz sampling rate επίσης δεν βοηθάνε πολύ το βινύλιο, μιας και η απόκριση συχνότητάς του ούτως ή άλλως δεν βλέπει ούτε με κιάλια τα 48KHz που θεωρητικά μπορεί να φτάσει το υλικό.
Οπότε το βινύλιο κερδίζει (όταν κερδίζει) κυρίως λόγω αδυναμίας των transport / dac να "βγάλουν" απόλυτα σωστά την πληροφορία.

Πάμε τώρα στον τρόπο παιξίματος.
Ας υποθέσουμε ότι και πάνω στο βινύλιο έχουμε τετραγωνάκια και δεν είναι τόσο "αναλογικός" ο ήχος όσο μας αρέσει να λέμε.
Εκεί λοιπόν μπαίνει η φυσική. Η αδράνεια π.χ. που δεν θα διαβάσει η βελόνα τετραγωνάκια αλλά θα προσπαθήσει να "εξομαλύνει" την κίνησή της.
Αυτό από μόνο του δημιουργεί μία πιο "ομαλή" ροή του ήχου σε αντίθεση με το "απόλυτο" του CD που θα διαβάσει τετραγωνάκια.

Έχουμε λοιπόν από τη μία περισσότερη πληροφορία και πιο "στρογγυλεμένη" από τη μεριά του βινυλίου.
Τώρα, αν πάρουμε την ηχογράφηση όπως έχει και παίξουμε ψηφιακά, θεωρώ πολύ πιθανό αν όχι βέβαια ότι το ψηφιακό θα παίξει καλύτερα.
Χάνοντας ίσως αυτό το "στρογγύλεμα" που θα του κάνει το πικάπ και λέμε όλοι ουάουτιφυσικόήχοέχει!

Δεν έχει νόημα το συγκεκριμένο πείραμα, γιατί δεν θα βρεις πουθενά στη φύση κυματομορφή που να είναι τέλειο τετράγωνο.
Και το ψηφιακό έχει πρόβλημα να αναπαράξει το τετράγωνο, γιατί για να βγει τέλειο χρειάζεσαι θεωρητικά άπειρο sampling rate.
Μόνο κάποια NOS το κάνουν (και κάποια DS με φίλτρα που ομοιάζουν σε NOS) αλλά δεν έχει νόημα γιατί χάνεις αλλού μετά λόγω του σκουπιδιού που περνάει χύμα στα αναλογικά στάδια.

Ένα νορμάλ ψηφιακό το τετράγωνο το παίζει κάπως έτσι:

1713809520321.png
(τυχαία φωτό από το internet)

Σημαίνει ότι δεν παίζει καλά το συγκεκριμένο dac? Όχι απαραίτητα!
Δεν σημαίνει πολλά πράγματα, όσο αφορά τον ήχο.. Απλά ότι υπάρχει ψηφιακό φίλτρο στο σήμα.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,082
https://files.fm/u/zg4ynb97rg

Sampling rate : 192 kHzBit depth : 24 bits
code 12346
Πρέπει να ρέει σαν γάργαρο νεράκι και απόλυτα τονικά ισορροπημένο. Αν όχι δεν έχει να κάνει με αναλογικό η ψηφιακό format. Μετά από εδώ αρχίζουμε να ξεσκονίζουμε την ποιότητα σε όλα μηχανήματα αναπαραγωγής, χώρου καλώδια πρίζες ρεύματα φάσεις και αντιφάσεις.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Αυτό θα ίσχυε αν το βινύλιο μπορούσε να "σώσει" όλη την πληροφορία του 24/96.
Λόγω ~70db SNR τα 24 bits γίνονται πολύ λιγότερα από 16bits (λίγο λιγότερα από 12 αν θυμάμαι καλά).
Τα 96KHz sampling rate επίσης δεν βοηθάνε πολύ το βινύλιο, μιας και η απόκριση συχνότητάς του ούτως ή άλλως δεν βλέπει ούτε με κιάλια τα 48KHz που θεωρητικά μπορεί να φτάσει το υλικό.

Ανάλογα το υλικό και τον τρόπο ανάγνωσης.
Άλλη δυνατότητα "κοψίματος" έχουν οι εταιρίες σε ένα βινύλιο που είναι σαν τσιγαρόχαρτο, άλλο σε ένα των 180 γραμμαρίων που παίζει στις 45 στροφές.
Το πρώτο χαιρόμαστε και που παίζει, το δεύτερο δεν το πλησιάζει το CD. Μόνο σε SACD έχω ακούσει τέτοια ποιότητα.
Εκεί και τα δυναμικά μπορούν να αποτυπωθούν και η απόκριση ψηλά.
Τα 48khz δεν θα τα φτάσει ούτως ή άλλως, κόβονται από την υπόλοιπη αλυσίδα, όπως και στην περίπτωση του CD.
Θεωρητικά η δυνατότητα να αποτυπωθεί αυτή η συχνότητα στο μέσο δίνει το προβάδισμα.
Πρακτικά,, ενώ το CD θα έπρεπε να έχει θέμα στις υψηλές συχνότητες (γιατί τα 44,1khz είναι θεωρητικά λίγα για τα 20khz ενώ θα έπρεπε να είναι υπέρ αρκετά για τα 50hz), ακουστικά τουλάχιστον, προσωπικά βρίσκω θέμα στις χαμηλές συχνότητες και κανένα στις υψηλές.
Τώρα θα μου πεις, ρε παππού έχεις μπει στο μεγάλο service και νομίζεις ότι ακούς και πρίμα.
Ε, ίσως και για αυτό να μη με χαλάει, τα δικά μου πρίμα είναι κάπου στα 12khz και αν.


Δεν έχει νόημα το συγκεκριμένο πείραμα, γιατί δεν θα βρεις πουθενά στη φύση κυματομορφή που να είναι τέλειο τετράγωνο.
Και το ψηφιακό έχει πρόβλημα να αναπαράξει το τετράγωνο, γιατί για να βγει τέλειο χρειάζεσαι θεωρητικά άπειρο sampling rate.

Ένα laser είναι στημένο στην τέλεια γεωμετρία ώστε να διαβάζει απόλυτα αυτό που είναι στο δίσκο. Σε οποιοδήποτε σημείο του δίσκου θα διαβάσει υπό την ίδια γωνία (κάθετα).
Μία κεφαλή είναι στημένη με τη φιλοσοφία "μη χείρον βέλτιστον". Ε, σε κάποια tracks θα είναι τέλεια η γεωμετρία στα υπόλοιπα, στο περίπου.
Από τη μία έχεις δεδομένα που διαβάζει μία κεφαλή laser, από την άλλη μία βελόνα που τρέχει σε ένα αυλάκι και ότι πιάσει έπιασε.
Σκέψου να είσαι σε ανώμαλο δρόμο με το αυτοκίνητο και να πέσεις σε κοτρόνα. Ε, το χαλίκι μετά την κοτρόνα μάλλον θα το προσπεράσεις ότι ανάρτηση και να έχεις. :)
Και αυτό, στα σημεία που η βελόνα ακουμπάει με την τέλεια γεωμετρία, όχι τίποτα στα τελευταία tracks του δίσκου!
Εκεί που το μάτι σου βλέπει σκαλοπάτια, ένα monster truck θα καταλάβει κατηφόρα.
Αυτό λοιπόν θεωρώ ότι δίνει το "στρογγύλεμα" που λέμε.
 
Το "στρογγύλεμα" που λες έχει προκύψει πολύ πριν την αναπαραγωγή του δίσκου, στο στάδιο του mastering.

Όπως με τα ψηφιακά για να αναπαράξεις ένα τέλειο τετράγωνο χρειάζεσαι άπειρο sampling rate, με τα αναλογικά χρειάζεσαι άπειρη απόκριση συχνότητας (bandwidth). Επειδή δεν γίνεται να την έχεις, το τετράγωνο "στρογγυλεύει" με χρήση χαμηλοπερατού φίλτρου (οπότε πρακτικά χαμηλώνουμε το slew rate του παλμού).

Διαφορετικά θα ήταν σαν να ζητούσες από τη βελόνα τη μια στιγμή να βρίσκεται σε ένα σημείο και κυριολεκτικά την επόμενη στιγμή να βρίσκεται ακριβώς απέναντι.
Δεν μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Δεν είπα μάναμ ότι έχει τετραγωνάκια στο βινύλιο. :)
Πιθανολογώ ότι λόγω μηχανικής vs ψηφιακής τεχνολογίας, με τη μηχανική "στρογγυλεύεται" η πληροφορία όταν διαβάζεται.
Θέλεις λόγω της γεωμετρίας που κάθεται η βελόνα στο αυλάκι; Θέλεις λόγω μηχανικών ανοχών στο βραχίονα ή/και αδυναμίας να ακολουθήσει απότομες αλλαγές κατά την ανάγνωση;
Για αυτό υπάρχουν σετ κεφαλής/βραχίονα από τα 200€ έως και κάποιων δεκάδων χιλιάδων, διαφορετικής φιλοσοφίας το καθένα.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,114
Αγιοι Αναργυροι
Δεν είπα μάναμ ότι έχει τετραγωνάκια στο βινύλιο. :)
Πιθανολογώ ότι λόγω μηχανικής vs ψηφιακής τεχνολογίας, με τη μηχανική "στρογγυλεύεται" η πληροφορία όταν διαβάζεται.
Θέλεις λόγω της γεωμετρίας που κάθεται η βελόνα στο αυλάκι; Θέλεις λόγω μηχανικών ανοχών στο βραχίονα ή/και αδυναμίας να ακολουθήσει απότομες αλλαγές κατά την ανάγνωση;
Για αυτό υπάρχουν σετ κεφαλής/βραχίονα από τα 200€ έως και κάποιων δεκάδων χιλιάδων, διαφορετικής φιλοσοφίας το καθένα.
Γι'αυτό κοντεύω να γίνω τορναδόρος....
:LOL:
 
  • Haha
Reactions: Tzimisce

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Ξέρω, η τρέλα δεν πάει στα βουνά....
Και μετά από όλα αυτά, αν βάλεις να παίξει κάποιο άυλο VS Qobuz/Tidal δεν υπάρχει διαφορά;
Ή έφερες το streaming στο σημείο που έπαιζαν παλιά τα άυλά σου;
 

economides

AVClub Addicted Member
21 October 2008
2,809
Αθηνα !!!!
Πλέον δεν υπάρχει διαφορά, με την προϋπόθεση να ακούμε το ίδιο αρχείο το οποίο δεν είναι δεδομένο πάντα αφού εκτός των δικών μας rips για τα υπόλοιπα κατεβασμένα δεν είμαστε σίγουροι για την ποιότητα τους
 
  • Like
Reactions: mdvq and Tzimisce

lakiss51

Supreme Member
8 December 2006
4,635
Οταν τα "σοβαρα" σας δισκακια παραγονται απο ψηφιακα αποθηκευμενα αρχεια, γιατι νομιζετε πως ακουγονται καλυτερα απο το digital master? Μηπως η βινυλοφιλια ειναι μια αυθυποβολη του τυπου " ρε γ@μωτο 100€ εδωσα για ...180γραμμαρια πισσας, κι αλλα απειρα €€€ για εξοπλισμο, αρα ΠΡΕΠΕΙ να ακουγεται πολυ καλυτερα απο το πλαστικοποιημενο αλουμινιο του cd"; Μηπως αυτο που ακουγεται(ε) δεν ειναι παρα μια παραμορφωμενη εκδοχη του αρχικου ψηφιακου αρχειου, που, λογω υλικων αναπαραγωγης, "στρογγυλευει" τοσο ...οσο...;
Ειναι μια γενικη μου απορια.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,114
Αγιοι Αναργυροι
Οταν τα "σοβαρα" σας δισκακια παραγονται απο ψηφιακα αποθηκευμενα αρχεια, γιατι νομιζετε πως ακουγονται καλυτερα απο το digital master? Μηπως η βινυλοφιλια ειναι μια αυθυποβολη του τυπου " ρε γ@μωτο 100€ εδωσα για ...180γραμμαρια πισσας, κι αλλα απειρα €€€ για εξοπλισμο, αρα ΠΡΕΠΕΙ να ακουγεται πολυ καλυτερα απο το πλαστικοποιημενο αλουμινιο του cd"; Μηπως αυτο που ακουγεται(ε) δεν ειναι παρα μια παραμορφωμενη εκδοχη του αρχικου ψηφιακου αρχειου, που, λογω υλικων αναπαραγωγης, "στρογγυλευει" τοσο ...οσο...;
Ειναι μια γενικη μου απορια.
Έχω την εντύπωση ότι ΚΑΙ εσύ δεν είχες την τύχη να ακούσεις ένα ΣΩΣΤΑ στημένο πικάπ....
Με το "ΣΩΣΤΑ" εννοώ να έχει ληφθεί υπόψη ΚΑΙ η σωστή ΣΣ της ανάρτησης της κεφαλής του..
Ποιά είναι η σωστή;;;
Αυτή που προκύπτει μετά από δοκιμές σε διάφορες ΣΣ.
Πως γίνεται αυτό;;;
Όταν έχουμε δυνατότητα να αυξομειώσουμε την ΕΜ ( ή καλύτερα την ΣΕΜ ) του βραχίονα και ταυτόχρονα να έχουμε δυνατότητα να "δώσουμε" το σωστό βάρος ανάγνωσης.

Χωρίς αυτά πολλά "μεγαθήρια" πάνε άκλαφτα σε συγκριτικά με ψηφιακά ...
 

steadyshot

Senior Member
16 July 2012
354
Εαν καποιος νοιαζεται για αντικειμενικη πιστοτητα πρεπει να προχωρησει στα καλα ψηφιακα...
 
  • Haha
Reactions: Tzimisce

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,211
127.0.0.1
Οταν τα "σοβαρα" σας δισκακια παραγονται απο ψηφιακα αποθηκευμενα αρχεια, γιατι νομιζετε πως ακουγονται καλυτερα απο το digital master? Μηπως η βινυλοφιλια ειναι μια αυθυποβολη του τυπου " ρε γ@μωτο 100€ εδωσα για ...180γραμμαρια πισσας, κι αλλα απειρα €€€ για εξοπλισμο, αρα ΠΡΕΠΕΙ να ακουγεται πολυ καλυτερα απο το πλαστικοποιημενο αλουμινιο του cd"; Μηπως αυτο που ακουγεται(ε) δεν ειναι παρα μια παραμορφωμενη εκδοχη του αρχικου ψηφιακου αρχειου, που, λογω υλικων αναπαραγωγης, "στρογγυλευει" τοσο ...οσο...;

ΑΑαααακριβώς για αυτό δίνουμε τα τριπλάσια λεφτά για να πάρουμε βινύλιο και όχι CD.
Τελευταία βλέπω έναν ψυχίατρο σε γκρουπάκι για να το καταπολεμήσω αλλά δεν δουλεύει ιδιαίτερα, δυστυχώς με το που βλέπω βινύλιο υποκείπτω.
Προχθές πήρα ένα μαστίγιο και μια σωβρακοφανέλα από βινύλιο.
CD έχω δοκιμάσει αλλά φαίνονται οι ρόγες.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ

Super Moderator
Staff member
20 October 2007
17,841
Μεσευρώπη
Οταν τα "σοβαρα" σας δισκακια παραγονται απο ψηφιακα αποθηκευμενα αρχεια, γιατι νομιζετε πως ακουγονται καλυτερα απο το digital master? Μηπως η βινυλοφιλια ειναι μια αυθυποβολη του τυπου " ρε γ@μωτο 100€ εδωσα για ...180γραμμαρια πισσας, κι αλλα απειρα €€€ για εξοπλισμο, αρα ΠΡΕΠΕΙ να ακουγεται πολυ καλυτερα απο το πλαστικοποιημενο αλουμινιο του cd";

Όχι, απλά έχουμε αυτιά και ακούμε (ε μα, πήγαινες γυρεύοντας)
Μηπως αυτο που ακουγεται(ε) δεν ειναι παρα μια παραμορφωμενη εκδοχη του αρχικου ψηφιακου αρχειου, που, λογω υλικων αναπαραγωγης, "στρογγυλευει" τοσο ...οσο...;
Ειναι μια γενικη μου απορια.
Ποιο ψηφιακό αρχείο τσαμπουνάς; Τα βινύλια που ακούω εγώ είναι δεκαετίες παλιότερα απο τις πρωτες ψηφιακές ηχογραφήσεις και πατάνε κάτω όλες τις σουπερντούπερ ψηφιακίλες.