Ποίηση....γιατί όχι;

Marilyn

Senior Member
8 September 2010
474
Rainer Maria Rilke - Child in red


Sometimes she walks through the village in her
little red dress
all absorbed in restraining herself,
and yet, despite herself, she seems to move
according to the rhythm of her life to come.

She runs a bit, hesitates, stops,
half-turns around...
and, all while dreaming, shakes her head
for or against.

Then she dances a few steps
that she invents and forgets,
no doubt finding out that life
moves on too fast.

It's not so much that she steps out
of the small body enclosing her,
but that all she carries in herself
frolics and ferments.

It's this dress that she'll remember
later in a sweet surrender;
when her whole life is full of risks,
the little red dress will always seem right.
 

Marilyn

Senior Member
8 September 2010
474
Έρωτας - Άρης Δικταίος

Ο εξοχικός δρόμος, που χανόταν
Στον ορίζοντα, η πόλη, τα βιβλία, τα σκεύη, η μέρα
Όταν τα φώναζε με το όνομά τους, ή όταν
Στο μυστικό φως τα έδινε η νύχτα,
Εσένα ονόμαζαν. Μεταμορφώνονταν σ’ Εσένα
Παίρνοντας το δικό σου σχήμα και με τις δικές σου
Συνήθισαν να εκφράζονται κινήσεις.

Έτσι, όλη τη μέρα Σ’ έβλεπα και τόσο
Σε αγκάλιαζα σφιχτά, που από το αγκάλιασμά σου
Πολύ πονούσα. Και τον πόνο τούτο
Τόσο ένιωθα, τόσον εννοούσα, ώστε εννοούσα
Πως, επί τέλους, υπάρχουν τα πράγματα και πως υπάρχω…

Το σχήμα τους πήραν τα πράγματα, και πάλι
Η πόλη το όνομά της, και ξανά ο δρόμος
Δρόμος έγινε εξοχικός: μέσα στην τύρβη
Των αληθειών του κόσμου τούτου
Έχασα πια το πρόσωπό σου. Έμεινε η πείρα
Των σχημάτων που το σχήμα τους χάνουν,- μαθητεία
Σκληρή, για να κερδίσω μια μονάχα
Στιγμή της ύπαρξής μου.
 

Marilyn

Senior Member
8 September 2010
474
Ted Hughes - Theology

No, the serpent did not
Seduce Eve to the apple.
All that's simply
Corruption of the facts.


Adam ate the apple.
Eve ate Adam.
The serpent ate Eve.
This is the dark intestine.


The serpent, meanwhile,
Sleeps his meal off in Paradise -
Smiling to hear
God's querulous calling.
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,823
Εξάρχεια
Μαύρα νύχια σε ανθισμένες αμυγδαλιές,
σαν την αδικία στην φωνή του Ιμάμη.
Θα τυλίξω την μέρα στα χέρια σου και θα
κρατήσω τα πόδια σου στα χέρια μου.

Δεν μπόρεσες να σταθείς στα ρημάδια σου.
Δεν είναι οτι δεν το θέλησες, δεν γινόταν....
Θα μοιραστώ μαζί σου την άνοιξη, που σου στέρησαν,
γνωρίζοντας οτι είσαι μισή απο την μέση και κάτω.

Βρίζοντας αντιστεκόσουν και μοιράζοντας γιασεμιά.
Ήξερες οτι μιλάνε με γρίφους οι "καλοθελητές"....
Για αυτό δεν σου άρεσε η παρέα...τους. Τους σιχαινόσουν...

Έπεσες στο κενό της ατέρμονης θλίψης που είχες. Έπεσες στο κρεβάτι
σαν δαιμονισμένος άγγελος.
Δεν θα λυπηθώ για ότι έφυγες.....Θα λυπηθώ γιατί δεν ήθελες να φύγεις.

Ίσως τώρα περπατήσεις, ίσως.... Αν όμως δεν, τουλάχιστον κράτα στα μωβ σου πόδια,
την λαχτάρα και δώσε τους το χρώμα που σου έλειψε...




Καλό ταξίδι.....Μ.
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,328
Αθήνα
Πρέπει να Φύγουμε απ' Αυτόν τον Τόπο

Σ' αυτή τη βρώμικη μεριά της πόλης,
όπου ο ήλιος αρνιέται να λάμψει,
οι άνθρωποι μου λένε ότι ό μόχθος είναι ανώφελος.

Τώρα κορίτσι μου είσαι τόσο όμορφη και νέα
κι' ένα πράγμα ξέρω πως θα βγει αληθινό.
Θα πεθάνεις πριν την ώρα σου
το ξέρω

Δες το πατέρα μου τη νύχτα στο κρεβάτι,
δες τα μαλλιά του που ασπρίσανε.
Δούλεψε σαν σκλάβος χαραμίζοντας τη ζωή του
ω ναι το ξέρω

Ξέρω πως δούλεψε πολύ σκληρά
δούλεψε πάρα πολύ μωρό μου
μέρα-νύχτα

Πρέπει να φύγουμε απ' αυτόν τον τόπο
κι ας είναι το τελευταίο πράγμα που θα κάνουμε.
Πρέπει να φύγουμε απ' αυτόν τον τόπο
κορίτσι μου, υπάρχει μια καλύτερη ζωή για σένα και για μένα.


Animals - We've Gotta Get out of This Place (Barry Mann, Cynthia Weil)
Μετάφραση Κώστας Αρβανίτης
 

Marilyn

Senior Member
8 September 2010
474
Γιάννης Χρυσούλης - Οι σημειώσεις ενός ανθρώπου, Μέρος 9ο, 26.12.1993

5. Είμαι εγώ αυτός που χτυπά τίς πόρτες τών άλλων; Χτύ-
πησαν τήν πόρτα μας κι ούτε νά σού πιάσω τό χέρι μ' άφι-
σαν, δέν πρόλαβα νά γυρίσω νά σέ κοιτάξω... Ήσουν εκεί ό-
λον αυτόν τόν καιρό; Πώς θέλουν νά βγώ μόνος μου έξω;
Έξω δέν έχει κανέναν νά μιλήσω, κι έχω τόσο συνηθίσει
τήν γλυκειά σου φωνή, είχα φτάσει πιά νά μήν τήν ακούω,
τόσο δικιά μου είχε γίνει στό τέλος ώστε νόμιζα ότι μίλαγα
ο ίδιος στόν εαυτό μου, ότι απαντούσα εγώ στίς ερωτήσεις
μου, κι ίσως γι' αυτό έπαψα σιγά σιγά νά φοβάμαι ότι μπο-
ρώ νά σέ χάσω, ότι μπορεί νά βρεθώ απροετοίμαστος, ότι ί-
σως αύριο αυτό τό στενό δωμάτιο δέν θά μάς χωρούσε πιά,
καί τότε θά μάς χτυπούσαν τήν πόρτα, τότε, εκείνη τήν στιγ-
μή, καθώς τό σώμα μου αισθανόταν επιτέλους τήν παρουσία
σου, τό χέρι μου είχε αρχίσει νά κινείται πρός τό μέρος σου,
τά μάτια μου έστρεφαν πρός τήν τρυφερή μορφή σου, θά α-
κούγονταν αυτός ο ήχος που θά μού απαγόρευε νά σέ φτάσω,
αυτή η τυφλή προσταγή που επέστρεφε μέ καλοσύνη: "Είσαι
μόνος. Μόνος!". Ποιός είναι μόνος αγάπη μου; Εγώ πρίν α-
πό λίγο σού χτύπησα τήν πόρτα! Είμαι εγώ που χτύπησα τήν
πόρτα σου.
 

D I M __ Z

AVClub Fanatic
27 June 2006
11,104
Ελλάδα
ΙΔ'
Τώρα χτυπάει πιο γρήγορα τ’ όνειρο μες στο αίμα
Tου κόσμου η πιο σωστή στιγμή σημαίνει:
Ελευθερία
Έλληνες μες στα σκοτεινά δείχνουν το δρόμο:
EΛEYΘEPIA
Για σένα θα δακρύσει από χαρά ο ήλιος

Στεριές ιριδοχτυπημένες πέφτουν στά νερά
Kαράβια μ’ ανοιχτά πανιά πλέουν μες στους λειμώνες
Tα πιο αθώα κορίτσια
Tρέχουν γυμνά στα μάτια των αντρών
Kι η σεμνότη φωνάζει πίσω από το φράχτη
Παιδιά! δεν είναι άλλη γη ωραιότερη...

Του κόσμου η πιο σωστή στιγμή σημαίνει!



http://www.antiwarsongs.org/canzone.php?id=42620&lang=it


απόσπασμα


http://www.dailymotion.com/video/xm...yyy-yyyyyyyy-yy-yyyyy-yyyyyyyy_music?start=27

Γιατί δεν είναι η μοίρα χήρα κανενός
κ' οι μάνες είναι για να κλαιν, οι άντρες για να παλεύουν
τα περιβόλια για ν' ανθούν των κοριτσιών οι κόρφοι
το αίμα για να ξοδεύεται, ο αφρός για να χτυπά
κ' η λευτεριά για ν' αστραφτογεννιέται αδιάκοπα!
 
Last edited:

D I M __ Z

AVClub Fanatic
27 June 2006
11,104
Ελλάδα
Σε αυτόν που τοποθετεί τις βόμβες στην πατρίδα μου

Αδερφέ μου

απόψε θα ξενυχτήσω παρακαλώντας τον τρελό θεό μου

μες απ' τους καπνούς των τσιγάρων και τις άδειες

μποτίλιες

να μου στείλει για να σου πώ το πιο ερωτικό μου τραγούδι που ποτέ για καμμιά γυναίκα δεν είπα

γιατί καμιά γυναίκα ποτέ δεν ερωτεύτηκα περισότερο

απ' τις δυο παλάμες σου, αδερφέ μου

στ' ορκίζομαι

καμιά Άνοιξη, καμιά Ανατολή

κανένας ποιητής στους αιώνες

καμιά ηδονή δε με συνάρπασε τόσο

όσο τούτη η έκρηξη απ´ τα χέρια σου

που σα μια απερίγραπτη εκσπερμάτωση

με συγκλόνισε όλον





ω, κι ο Ιησούς θα ζήλευε τις άγιες θαυματουργές σου

παλάμες





Καταστρέφω απο σήμερα όλα

τα άχρηστα βιβλία που μου ´χαν επιβάλλει

όλους τους δίσκους μουσικής και ξένων γλωσσών

ξεχνάω κάθε φιλοσοφία και ηθική που μου δίδαξαν

κι έρχομαι πλάι σου

ταπεινός μαθητής υπηρέτης των προσταγών σου

ξαναμαθαίνοντας όλα τα πράγματα απο την Αρχή :





Την προέλευση του φωτός

Την ανάλυση των χρωμάτων

Την καταγωγή του ψωμιού

Του φιλιού

Της δικαιοσύνης.





Θα είναι μια πορεία κοπιαστκή αυτή που θα κάνουμε,

το ξέρω,

θα χαθούμε πολλές φορές ταξιδεύοντας

στον αστρικό μας κόσμο

μα η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

δεν κατακτιέται

παρά μόνο

θυσιάζοντας

τη σαρκα

το αίμα

την ψυχή

το είναι μας.



Γι αυτό εγώ

θαυμάζω περισσότερο

ΕΣΕΝΑ

που τοποθέτησες τούτη τη βόμβα

απο τον άλλο

που πάτησε

τη σελήνη

γιατί

είναι ευκολότερο

να κατακτήσεις

ένα πλανήτη

απο

την

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΟΥ





Και οφείλω να σου το πω, αδερφέ μου

δεν περιμένουμε ΚΑΜΙΑ ΒΟΗΘΕΙΑ

απο πουθενά

πουθενά

πουθ

ε

ν

α ....







ΜΟΝΟΙ

ΘΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ





η Ελευθερία

είναι υπόθεσή μας

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ

όπως τα παπούτσια

τα γάντια

η οδοντοβουρτσά μας.





Ετσι λοιπόν

εγώ

μετά απο κάθε έκρηξη

θα πλένω τα χέρια σου με τριανταφυλλόνερο

απο τα δάκρυα των βασανισμένων

σαν ένα σκυλί θα σε κοιτάζω στα μάτια

και με το νεύμα σου μόνο θα καταλαβαίνω

γιατί εσύ, αδερφέ μου

δεν είσαι μαθημένος σε άχρηστα λόγια

μήτε σε συνθήματα πονηρά

γιατί

ΕΣΥ

ξέρεις

πως ΟΤΑΝ ΣΕ ΕΧΟΥΝΕ ΠΙΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΙΜΟ

είναι

τουλάχιστον

ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΟ

για να μην πω

ΑΝΑΔΡΟ

ή

ΠΡΟΔΟΤΙΚΟ

να συνδιαλέγεσαι με τους ΔΗΜΙΟΥΣ ΣΟΥ

γιατί

ΕΣΥ

ΞΕΡΕΙΣ

πως ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ

καμια γλώσσα περισσότερο αποτελεσματική

απο αυτή

των ΕΚΡΗΞΕΩΝ

να, γιατί είμαι ερωτευμένος μαζί ΣΟΥ.

Κι άλλες βόμβες λοιπόν

κι άλλες ακόμα

παντού

Στις καρέκλες που κάθονται

Στο πιάτο που τρώνε

Στο ποτήρι που πίνουν νερό

Στο κρεβάτι καθώς κοιμούνται

Στα αμαρτωλά τους σεντόνια

Γεμάτα ακαθαρσίες και σπέρματα

Και αίματα παρθένων παιδιών

Ως μες στο κεφάλι τους

Που σαν ένα αραχνιασμένο παλαιοπωλείο

Να τιναχτεί στον αέρα.





Θα τις γεμίσω

εγώ ο ίδιος

ξεριζώνοντας

τα νύχια

τα νεύρα

τα νεφρά

τα πλεμόνια μου

συπληρώνοντάς τες με την εκρηχτική ύλη

του πνεύματος μου

που σαν μια ακατάπαυστη αιμορραγία

με πλημμύρισε όλον

απο Μίσος

Οργή

και

Εκδίκηση.





Κι άλλες βόμβες λοιπόν

Ν'ανθίσει τούτος ο τόπος σαν ένα Ανοιξιάτικο

περιβόλι

Σαν μια ανυπέρβλητη νύχτα ερωτική του Μαγιού

Γιατί μια τέτοια νύχτα θα διαλέξουμε, αδερφέ μου

Βαδίζοντας αργά

κοπιαστικά

υπομονετικά

ώσπου να φτάσουμε ως τη ΜΗΤΡΑ

ΕΚΕΙ

Θα τοποθετήσουμε την πιο υπέχοχη βόμβα μας

Που σαν ένας ασύγκριτος μοναδικός ΦΑΛΛΟΣ

Θα εκτοξεύσει

Το σπέρμα

της ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Γιατί

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ

Είναι

Πάνω απο όλα

Η ΣΥΝΟΥΣΙΑ

Του καταπιεσμένου

Που

Μες απ' τα δάκρυα

Και τα αίματα

Θα γεννήσει

Σαν ένα τραγούδι κυκλώπειο

Την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.





Για μια τέτοια Επανάσταση θέλω να σου μιλήσω σήμερα, αδερφέ μου

Για μια επανάσταση που με καμμιά προηγούμενη δε συγκρίνεται :

στρατός παντοδύναμος απ' όλους Αυτούς όσους χάθηκαν άδικα μες τις μάχες της καθημερινότητας Αυτούς με τα μεγάλα μάτια των φυλακισμένων και τα ακρωτηριασμένα μέλη των βασανισμένων Όσοι εξοντώθηκαν στους σφαγιασμούς των ονείρων και θυσιάστηκαν στους τόπους των εργασιών Όσοι έζησαν μια ζωή με το σιδερένιο αστέρι του καταδικασμένου στο στήθος Όλοι οι εξευτελισμένοι απο την ανέχεια και οι απαγχονισμένοι απ' την απελπισία Όσοι οι προδομένοι και όσοι οι νικημένοι Όσοι περιμένουν τρέμοντας άγρυπνοι ένα χτύπο στην πόρτα απο το Δήμιο με την όψη Αστυνομικού Ιδιοκτήτη ή Δικαστή Όσοι πνίγηκαν απο τις φτυσιές και συντρίφτηκαν απο το αδίστακτο δίκαιο της Κοιλιάς Όσων οι όρχεις θρυμματίστηκαν και τα αιδοία των κοριτσιών πολτοποιήθηκαν απο το σιδερένιο πέλμα της Τυφλής Εξουσίας





Πιασμένοι χέρι με χέρι στην κεντρική μεγάλη Πλατεία

Το ρύζι βροχή και τα κουφέτα βουνό

Για τους αιώνιους Γάμους της αποκαταστημένης

Δικαιοσύνης





Τότε κι οι Δειλοί οι Πονηροί οι Προδότες κι οι Ψεύτες άλλο δρόμο σωτηρίας μη έχοντας στους υπονόμους θα

κρυφτούν στους βόθρους και στα σκουπίδια και σε έντομα βρωμερά θα μεταμορφωθούν σε ποντικούς και σκουλίκια

και με ανθρώπινη λαλιά για τα άνομα έργα τους θα απολογηθούν Και τόση θα είναι η ντροπή τους και το βάρος του δάκρυου που οι πολυκατοικίες θα σκύψουν απο ντροπή στα υπόγεια Και στρατώνες αίθουσες παλατιών τράπεζες υπουργεία και δημόσια μέγαρα θα καταρρεύσουν απο φόβο Και έλεος θα ζητήσουν και συγνώμη απο τους τόπους βασανισμών εξορίες εργοστάσια τάφους και αζήτητα πτώματα στα νεκροτομεία Και θα αποφλοιωθούν όλοι οι τοίχοι

που πάνω τους χαράχτηκαν γράμματα και συνθήματα σαν αυτά : ΕΙΡΗΝΗ - ΑΓΑΠΗ - ΨΩΜΙ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Κι όπου έτρεξε αίμα σταγόνα σταγόνα θα περισυλλεχτεί και με σεβασμό και κατάνυξη πάνω σε φύλλα καθάριου χρυσού θα εναποτεθεί κι όλες οι πράξεις θα ξαναζυγιστούν μια μια μες στα διάπλατα μάτια του μικρού παιδιού Κι η πληρωμή θα δοθεί επί Δικαίων κι Αδίκων Ενώ τα τυπογραφεία νυχτοήμερα θα εργάζονται κι όγκοι τόννοι το χαρτί και σαν άμμος

της θάλασσας τα τυπογραφικά στοιχεία για να αποδοθεί όλο το Δίκαιο σε αυτούς που το στερήθηκαν αιώνες.





Κι η ιστορία θα ξαναγραφτεί

απο το Άλφα

ως το Ωμέγα.





Και τότε θα μπορούμε να εισέλθουμε στην Ακρόπολη

αδερφέ μου

Και μέσα της να φυλάξουμε σαν αιώνιες Διαθήκες

Τη βόμβα σου

Δίπλα στα ματωμένα όνειρα ολων Αυτών

ΤΩΝ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ

ΤΩΝ ΑΜΕΤΡΗΤΩΝ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ

ΠΟΥ ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΝΥΨΗΛΕΣ

ΣΚΑΛΩΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡ ......





Στους Αιώνες των Αιώνων




Παρίσι 1969

ΑΝΤΩΝΗΣ ΔΩΡΙΑΔΗΣ
 

Marilyn

Senior Member
8 September 2010
474
Κι όταν κάποτε θα πρέπει να διδάξεις - Ράινερ Μαρία Ρίλκε

Κι ὅταν κάποτε θὰ πρέπει νὰ διδάξεις
γιατὶ προσμένει νὰ τοῦ πεῖς, ἕνα παιδί,
ἢ γιατὶ ὁ ξένος σου
μπαίνει στῆς λάμπας σου τὸν κύκλο
σκοτεινιασμένος ἀπ᾿ τὴν ἄχνα τοῦ βραδιοῦ,
ἢ ποὺ τὸ βῆμα σου κάποτε ξαστοχᾶ
κι᾿ ὡσότου ξαναφέξει
πρέπει κι᾿ ἐσὺ σὲ φίλους νὰ σταθεῖς
ἢ ποὺ ἕνας φίλος περασμένος, ποὺ φοβᾶται
πὼς κλονίζεται ἡ φιλία πού ῾χε ἀρχίσει στὰ τυφλὰ
ἀπαιτώντας ἀπὸ σένα νὰ τοῦ γράψεις -
τότε πρέπει στὸν ἑαυτό σου νὰ τὸ πεῖς συνειδητὰ
τί σημαίνει «νὰ διδάσκεις»:
Μὲ λόγια ποὺ βαθιά σου τὰ γνωρίζεις
ἑκούσια νὰ πεῖς: ὑπάρχω ἐγώ.
Κι᾿ ἀκόμη πιὸ πολὺ
διδάσκω δὲν θὰ πεῖ: σὲ κάποιον
γιὰ τὴν σύμπτωση νὰ λὲς τῶν ἐποχῶν
πῶς συμβαίνει καὶ γιατί·
διδάσκω θὰ πεῖ: Γιὰ τὸν Ἕνα νὰ ρωτήσεις τὸν καθένα
ποὺ τοῦ μοιάζει στὴ σιωπή...
 

Marilyn

Senior Member
8 September 2010
474
Άσ' τη βάρκα... - Κωνσταντίνος Χατζόπουλος

Ἄσ᾿ τὴ βάρκα στὸ κῦμα ὅπου θέλει νὰ τρέχει,
ἂς ὁρίζει τ᾿ ἀγέρι, τιμόνι-πανί,
τὰ φτερὰ ἅπλωσε πλέρια, ἄκρη ὁ κόσμος δὲν ἔχει,
εἶναι πι᾿ ὄμορφοι οἱ ἄγνωστοι πάντα γιαλοί,
ἡ ζωὴ μία δροσιὰ εἶναι, ἕνα κῦμα, ἂς τὸ φέρει
ὅπου θέλει τ᾿ ἀγέρι, ὅπου ξέρει τ᾿ ἀγέρι.
Ἂς ἀλλάζουν λιβάδια μὲ βράχους καὶ δάση,
γύρω ἂς φεύγουν ποῦ πύργοι, ποῦ καλύβας καπνός,
εἴτ᾿ εἰδύλλιο γελούμενο ἀπλώνετ᾿ ἡ πλάση,
εἶτ᾿ ἀντάρτες καὶ μπόρες σου κρεμᾷ ὁ οὐρανός,
μὴ θαρρεῖς τὸ πανί σου μπορεῖς νὰ βαστάξεις,
ὅπου θέλει τὸ κῦμα μαζί του θ᾿ ἀράξεις.
Τί γυρεύεις, τί θέλεις μὴ κι ἐσὺ τὸ γνωρίζεις;
Ἔχεις πιάσει ποτέ σου τὸ τί κυνηγᾷς;
Μή ῾που σπέρνεις καλὸ τὸ κακὸ δὲ θερίζεις;
Δὲ σκοντάβεις σὲ ρώτημα σ᾿ ὅτι ρωτᾷς;
Ὅτι σ᾿ ἔχει μαγέψει κι ὅτι σοῦ ῾χει γελάσει,
τό ῾χεις μόνος κερδίσει, μοναχὸς ἑτοιμάσει;

Ἄσε τότε τὸ κῦμα ὅπου θέλει νὰ σπάζει,
ἄσ᾿ τὶς ζάλες νὰ σέρνουν τυφλὰ τὴ καρδιὰ
κι ἂν τριγύρω βογγὰ κι ἂν ψηλὰ συννεφιάζει,
κάπου ὁ ἥλιος σὲ κάποιο γιαλὸ θὰ γελᾷ
κι ἂν πικρό τη ψυχή σου τὸ δάκρυ τὴ ραίνει
πάντα κάπου κρυφή, μιὰ χαρὰ τὴ προσμένει.
 

grio

Αν. Γενικός Διαχειριστής
Staff member
16 March 2011
4,328
Αθήνα
Μανόλης Αναγνωστάκης
Θεσσαλονίκη, Μέρες του 1969 μ.Χ


Στὴν ὁδὸ Αἰγύπτου - πρώτη πάροδος δεξιά!
Τώρα ὑψώνεται τὸ μέγαρο τῆς Τράπεζας Συναλλαγῶν
Τουριστικὰ γραφεῖα καὶ πρακτορεῖα μεταναστεύσεως.
Καὶ τὰ παιδάκια δὲν μποροῦνε πιὰ νὰ παίξουνε ἀπὸ
τὰ τόσα τροχοφόρα ποὺ περνοῦνε.
Ἄλλωστε τὰ παιδιὰ μεγάλωσαν, ὁ καιρὸς ἐκεῖνος πέρασε ποὺ ξέρατε
Τώρα πιὰ δὲ γελοῦν, δὲν ψιθυρίζουν μυστικά, δὲν ἐμπιστεύονται,
Ὅσα ἐπιζήσαν, ἐννοεῖται, γιατὶ ᾔρθανε βαριὲς ἀρρώστιες ἀπὸ τότε
Πλημμύρες, καταποντισμοί, σεισμοί, θωρακισμένοι στρατιῶτες,
Θυμοῦνται τὰ λόγια τοῦ πατέρα: ἐσὺ θὰ γνωρίσεις καλύτερες μέρες
Δὲν ἔχει σημασία τελικὰ ἂν δὲν τὶς γνώρισαν, λένε τὸ μάθημα
οἱ ἴδιοι στὰ παιδιά τους
Ἐλπίζοντας πάντοτε πὼς κάποτε θὰ σταματήσει ἡ ἁλυσίδα
Ἴσως στὰ παιδιὰ τῶν παιδιῶν τους ἣ στὰ παιδιὰ τῶν παιδιῶν
τῶν παιδιῶν τους.
Πρὸς τὸ παρόν, στὸν παλιὸ δρόμο ποὺ λέγαμε, ὑψώνεται
ἡ Τράπεζα Συναλλαγῶν
- ἐγὼ συναλλάσσομαι, ἐσὺ συναλλάσσεσαι, αὐτὸς συναλλάσσεται-
Τουριστικὰ γραφεῖα καὶ πρακτορεῖα μεταναστεύσεως
-ἐμεῖς μεταναστεύουμε, ἐσεῖς μεταναστεύετε, αὐτοὶ μεταναστεύουν-
Ὅπου καὶ νὰ ταξιδέψω ἡ Ἑλλάδα μὲ πληγώνει, ἔλεγε κι ὁ Ποιητὴς
Ἡ Ἑλλάδα μὲ τὰ ὡραῖα νησιά, τὰ ὡραῖα γραφεῖα,
τὶς ὡραῖες ἐκκλησιὲς
Ἡ Ἑλλὰς τῶν Ἑλλήνων.​
 

antaeus

New member
22 September 2007
8
E.E. Cummings : since feeling is first…


since feeling is first
who pays any attention
to the syntax of things
will never wholly kiss you;

wholly to be a fool
while Spring is in the world

my blood approves,
and kisses are a far better fate
than wisdom
lady i swear by all flowers. Don't cry
--the best gesture of my brain is less than
your eyelids' flutter which says

we are for eachother: then
laugh, leaning back in my arms
for life's not a paragraph

And death i think is no parenthesis
 

D I M __ Z

AVClub Fanatic
27 June 2006
11,104
Ελλάδα
Του Πωλ Ελυάρ

Στ’ όνομα του τέλειου ψηλού μετώπου

Στ’ όνομα των ματιών που κοιτάζω Και του στόματος που φιλώ

Για σήμερα και για πάντα.

Στ’ όνομα της θαμμένης ελπίδας Στ’ όνομα των δακρύων μέσα στη νύχτα

Στ’ όνομα των φυτών που φέρνουν γέλιο Στ’ όνομα του γέλιου που φέρνει φόβο.

Στ’ όνομα του γέλιου κάτω στο δρόμο

Της γλύκας που δένει τα χέρια μας

Στ’ όνομα της οπώρας σαν σκεπάζει το λουλούδι

Σε μια όμορφη γη και καρπερή.

Στ’ όνομα των ανθρώπων που σαπίζουνε στη φυλακή

Στ’ όνομα των εξορισμένων γυναικών.

Στ’ όνομα όλων των συντρόφων μας Που μαρτύρησαν και σφαγιάστηκαν

Για να μη δεχτούν τον ίσκιο.

Πρέπει να στραγγίζουμε την ορμή Και να σηκώσουμε το ξίφος

Για να φυλάξουμε την ιερή εικόνα Των αθώων που κυνηγήθηκαν παντού

Και που παντού θα θριαμβεύσουν.




Π.Ελυάρ (Από τα εφτά ποιήματα αγάπης στον πόλεμο)
 
Last edited:

Marilyn

Senior Member
8 September 2010
474
ΑΚΟΥ, ΤΟ ΚΕΡΑΣ ΘΛΙΒΕΤΑΙ - ΠΩΛ ΒΕΡΛΑΙΝ (ΜΤΦΡ. ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ)


Άκου, το κέρας θλίβεται κατά τα δάση
κι έχει τόσον καημό, που ορφάνιες θυμίζει
κι έρχεται ως του βουνού τα πόδια να σωπάσει
με τ' αγέρι που τρέχει και στενά γαβγίζει.

Του λύκου κλαί' η ψυχή σε τούτη τη φωνή
που βγαίνει (όπως κι ο ήλιος, που όλο χαμηλώνει)
από μιαν αγωνία που μοιάζει ταπεινή
και που μια σε μαγεύει, μια σε φαρμακώνει.

Το παράπονο τούτο ως για να το χορταίνει,
σε ξέφτια μακρουλά το χιόνι κατεβαίνει,
με τον ήλιο που μέσα στο αίμα βασιλεύει.

Στεναγμός χινοπώρου μοιάζει η ατμοσφαίρα:
ω, τόσο είναι γλυκιά η μονότονη εσπέρα,
που ο τόπος ο ήμερος τον ύπνο του γυρεύει.
 

McZab

Supreme Member
3 July 2006
4,843
Belleville
The Genius Of The Crowd

there is enough treachery, hatred violence absurdity in the average
human being to supply any given army on any given day

and the best at murder are those who preach against it
and the best at hate are those who preach love
and the best at war finally are those who preach peace

those who preach god, need god
those who preach peace do not have peace
those who preach peace do not have love

beware the preachers
beware the knowers
beware those who are always reading books
beware those who either detest poverty
or are proud of it
beware those quick to praise
for they need praise in return
beware those who are quick to censor
they are afraid of what they do not know
beware those who seek constant crowds for
they are nothing alone
beware the average man the average woman
beware their love, their love is average
seeks average

but there is genius in their hatred
there is enough genius in their hatred to kill you
to kill anybody
not wanting solitude
not understanding solitude
they will attempt to destroy anything
that differs from their own
not being able to create art
they will not understand art
they will consider their failure as creators
only as a failure of the world
not being able to love fully
they will believe your love incomplete
and then they will hate you
and their hatred will be perfect

like a shining diamond
like a knife
like a mountain
like a tiger
like hemlock

their finest art


Charles Bukowski
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,823
Εξάρχεια
Re: Απάντηση: Ποίηση....γιατί όχι;

The Genius Of The Crowd

there is enough treachery, hatred violence absurdity in the average
human being to supply any given army on any given day

and the best at murder are those who preach against it
and the best at hate are those who preach love
and the best at war finally are those who preach peace

those who preach god, need god
those who preach peace do not have peace
those who preach peace do not have love

beware the preachers
beware the knowers
beware those who are always reading books
beware those who either detest poverty
or are proud of it
beware those quick to praise
for they need praise in return
beware those who are quick to censor
they are afraid of what they do not know
beware those who seek constant crowds for
they are nothing alone
beware the average man the average woman
beware their love, their love is average
seeks average

but there is genius in their hatred
there is enough genius in their hatred to kill you
to kill anybody
not wanting solitude
not understanding solitude
they will attempt to destroy anything
that differs from their own
not being able to create art
they will not understand art
they will consider their failure as creators
only as a failure of the world
not being able to love fully
they will believe your love incomplete
and then they will hate you
and their hatred will be perfect

like a shining diamond
like a knife
like a mountain
like a tiger
like hemlock

their finest art


Charles Bukowski

:worshippy:
 

D I M __ Z

AVClub Fanatic
27 June 2006
11,104
Ελλάδα
Πωλ Ελυάρ και πάλι ...


Προσεύχονται οι χήρες και οι μανάδες


Είχαμε δώσει τα χέρια μας
και τα μάτια μας γελούσαν δίχως λόγο

Με τα όπλα και με το αίμα
λυτρώστε μας από το φασισμό

Νανουρίζαμε ολάκερο το φως
και τα στήθη μας φούσκωναν γάλα

Αφήστε μας να πάρουμε τουφέκι
να βάλουμε σημάδι τους φασίστες

Ήμασταν η πηγή και ο ποταμός
κι ωκεανός να γίνουμε όνειρό μας

Τον τρόπο μόνο δώστε μας
μην πάρουν χάρην οι φασίστες

Απ' τους νεκρούς μας είναι λιγότεροι
κανένα δεν είχαν σκοτώσει οι νεκροί μας.

Αγαπιόμαστε δίχως να το σκεφτούμε
Χωρίς να καταλαβαίνουμε τίποτε έξω απ' τη ζωή

Αφήστε μας να πάρουμε τουφέκι
Στο θάνατο αντίκρυ θα σκοτωθούμε
 

D I M __ Z

AVClub Fanatic
27 June 2006
11,104
Ελλάδα
απόσπασμα .......

"......
Tiraron.
(Cοmo fue que pudieron tirar?)
Mataron.
(Cοmo fue que pudieron matar?) ...."




μτφ

"....
Πυροβόλησαν
(πώς έγινε και μπόρεσαν να πυροβολήσουν; )
Σκότωσαν.
(πώς έγινε και μπόρεσαν να σκοτώσουν; ) ...."



Νικολάς Γκιγιέν


http://bib.cervantesvirtual.com/servlet/SirveObras/01365177653414940065679/p0000001.htm
 
Last edited:

Marilyn

Senior Member
8 September 2010
474
Hope is the thing with feathers - Emily Dickinson

Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words,
And never stops at all.
And sweetest in the gale is heard;
And sore must be the storm
That could abash the little bird
That kept so many warm.
I’ve heard it in the chilliest land
And on the strangest sea;
Yet, never, in extremity,
It asked a crumb of me.
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,970
Αθηνα
Μαραμπού

Λένε γιὰ μένα οἱ ναυτικοὶ ποὺ ἐζήσαμε μαζὶ
πὼς εἶμαι κακοτράχαλο τομάρι διεστραμμένο,
πὼς τὶς γυναῖκες μ᾿ ἕνα τρόπον ὕπουλο μισῶ
κι ὅτι μ᾿ αὐτὲς νὰ κοιμηθῶ ποτέ μου δὲν πηγαίνω.


Ἀκόμα, λένε πὼς τραβῶ χασίσι καὶ κοκό,
πὼς κάποιο πάθος μὲ κρατεῖ φριχτὸ καὶ σιχαμένο,
κι ὁλόκληρο ἔχω τὸ κορμὶ μὲ ζωγραφιὲς αἰσχρές,
σιχαμερὰ παράξενες, βαθιὰ στιγματισμένο.


Ἀκόμα, λένε πράματα φριχτὰ πάρα πολύ,
ποὺ εἶν᾿ ὅμως ψέματα χοντρὰ καὶ κατασκευασμένα,
κι αὐτὸ ποὺ ἐστοίχισε σὲ μὲ πληγὲς θανατερὲς
κανεὶς δὲν τό ῾μαθε, γιατὶ δὲν τό ῾πα σὲ κανένα.


Μ᾿ ἀπόψε, τώρα ποὺ ἔπεσεν ἡ τροπικὴ βραδιά,
καὶ φεύγουν πρὸς τὰ δυτικὰ τῶν Μαραμποὺ τὰ σμήνη,
κάτι μὲ σπρώχνει ἐπίμονα νὰ γράψω στὸ χαρτί,
ἐκεῖνο, ποὺ παντοτινὴ κρυφὴ πληγή μου ἐγίνη.


Ἤμουνα τότε δόκιμος σ᾿ ἕνα λαμπρὸ ποστάλ
καὶ ταξιδεύαμε Αἴγυπτο γραμμὴ Νότιο Γαλλία.
Τότε τὴ γνώρισα -σὰν ἄνθος ἐμοίαζε ἀλπικὸ-
καὶ μία στενὴ μᾶς ἔδεσεν ἀδελφικὴ φιλία.


Ἀριστοκρατική, λεπτὴ καὶ μελαγχολική,
κόρη ἑνὸς πλούσιου Αἰγύπτιου ὁπού ῾χε αὐτοκτονήσει,
ταξίδευε τὴ λύπη της σὲ χῶρες μακρινές,
μήπως ἐκεῖ γινότανε νὰ τήνε λησμονήσει.


Πάντα σχεδὸν τῆς Μπασκιρτσὲφ κρατοῦσε τὸ Ζουρνάλ,
καὶ τὴν Ἁγία της Ἄβιλας παράφορα ἀγαποῦσε,
συχνὰ στίχους ἀπάγγελνε θλιμμένους γαλλικούς,
κι ὧρες πολλὲς πρὸς τὴ γαλάζιαν ἔκταση ἐκοιτοῦσε.


Κι ἐγώ, ποὺ μόνον ἑταιρῶν ἐγνώριζα κορμιά,
κι εἶχα μίαν ἄβουλη ψυχὴ δαρμένη ἀπ᾿ τὰ πελάη,
μπροστά της ἑξανάβρισκα τὴν παιδικὴ χαρὰ
καί, σὰν προφήτη, ἐκστατικὸς τὴν ἄκουα νὰ μιλάει.


Ἕνα μικρὸ τῆς πέρασα σταυρὸν ἀπ᾿ τὸ λαιμὸ
κι ἐκείνη ἕνα μοῦ χάρισε μεγάλο πορτοφόλι
κι ἤμουν ὁ πιὸ δυστυχισμένος ἄνθρωπος τῆς γῆς,
ὅταν ἐφθάσαμε σ᾿ αὐτὴν ποὺ θά ῾φευγε, τὴν πόλη.


Τὴν ἐσκεφτόμουνα πολλὲς φορὲς στὰ φορτηγά,
ὡς ἕνα παραστάτη μου κι ἄγγελο φύλακά μου,
καὶ μία φωτογραφία της στὴν πλώρη ἦταν γιὰ μὲ
ὄαση, ποὺ ἕνας συναντᾶ μὲς στὴν καρδιὰ τῆς Ἄμμου.


Νομίζω πὼς θὲ νά ῾πρεπε νὰ σταματήσω ἐδῶ.
Τρέμει τὸ χέρι μου, ὁ θερμὸς ἀγέρας μὲ φλογίζει.
Κάτι ἄνθη ἐξαίσια τροπικὰ τοῦ ποταμοῦ βρωμοῦν,
κι ἕνα βλακῶδες Μαραμποὺ παράμερα γρυλίζει.


Θὰ προχωρήσω!... Μία βραδιὰ σὲ πόρτο ξενικὸ
εἶχα μεθύσει τρομερὰ μὲ οὐίσκυ, τζὶν καὶ μπύρα,
καὶ κατὰ τὰ μεσάνυχτα, τρικλίζοντας βαριά,
τὸ δρόμο πρὸς τὰ βρωμερά, χαμένα σπίτια ἐπῆρα.


Αἰσχρὲς γυναῖκες τράβαγαν ἐκεῖ τους ναυτικούς,
κάποια μ᾿ ἅρπαξ᾿ ἀπότομα, γελώντας, τὸ καπέλο
(παλιὰ συνήθεια γαλλικὴ τοῦ δρόμου τῶν πορνῶν)
κι ἐγὼ τὴν ἀκολούθησα σχεδὸν χωρὶς νὰ θέλω.


Μία κάμαρα στενή, μικρή, σὰν ὅλες βρωμερή,
οἱ ἀσβέστες ἀπ᾿ τοὺς τοίχους της ἐπέφτανε κομμάτια,
κι αὐτὴ ράκος ἀνθρώπινο ποὺ ἐμίλαγε βραχνά,
μὲ σκοτεινά, παράξενα, δαιμονισμένα μάτια.


Τῆς εἶπα κι ἔσβησε τὸ φῶς. Ἐπέσαμε μαζί.
Τὰ δάχτυλά μου καθαρὰ μέτρααν τὰ κόκαλά της.
Βρωμοῦσε ἀψέντι. Ἐξύπνησα, ὡς λένε οἱ ποιητές,
«μόλις ἐσκόρπιζεν ἡ αὐγὴ τὰ ροδοπέταλά της».


Ὅταν τὴν εἶδα καὶ στὸ φῶς τ᾿ ἀχνὸ τὸ πρωινό,
μοῦ φάνηκε λυπητερή, μὰ κολασμένη τόσο,
ποὺ μ᾿ ἕνα δέος ἀλλόκοτο, σὰ νά ῾χα φοβηθεῖ,
τὸ πορτοφόλι μου ἔβγαλα γοργὰ νὰ τὴν πληρώσω.


Δώδεκα φράγκα γαλλικά... Μὰ ἔβγαλε μία φωνή,
κι εἶδα μία ἐμένα νὰ κοιτᾶ μὲ μάτι ἀγριεμένο,
καὶ μία τὸ πορτοφόλι μου... Μ᾿ ἀπόμεινα κι ἐγὼ
ἕνα σταυρὸν ἀπάνω της σὰν εἶδα κρεμασμένο.


Ξεχνώντας τὸ καπέλο μου βγῆκα σὰν τὸν τρελό,
σὰν τὸν τρελὸ ποὺ ἀδιάκοπα τρικλίζει καὶ χαζεύει,
φέρνοντας μέσα στὸ αἷμα μου μία ἀρρώστια τρομερή,
ποὺ ἀκόμα βασανιστικὰ τὸ σῶμα μου παιδεύει.


Λένε γιὰ μένα οἱ ναυτικοὶ ποὺ ἐκάμαμε μαζὶ
πὼς χρόνια τώρα μὲ γυναίκα ἐγὼ δὲν ἔχω πέσει,
πῶς εἶμαι παλιοτόμαρο καὶ πὼς τραβάω κοκό.
Μ᾿ ἂν ἤξεραν οἱ δύστυχοι, θὰ μ᾿ εἶχαν συχωρέσει...


Τὸ χέρι τρέμει... Ὁ πυρετός... Ξεχάστηκα πολύ,
ἀσάλευτο ἕνα Μαραμποὺ στὴν ὄχθη νὰ κοιτάζω.
Κι ἔτσι καθὼς ἐπίμονα κι ἐκεῖνο μὲ κοιτᾶ,
νομίζω πὼς στὴ μοναξιὰ καὶ στὴ βλακεία τοῦ μοιάζω ...
Ν. Καββαδιας

Και μιας και ειδα οτι ο Κλεαρχος ειχε προσφατα αναρτησει την Εσμαραλδα,
με την αφιερωση στο Σεφερη, δειτε και αυτο:
https://www.youtube.com/watch?v=WpvTVCzevjA
 
Last edited: