Ποια Full frame;

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Βλασίδης : Μιας και το ανέφερες πιο πίσω γράφοντας ότι η Νικον που ζητάει ο Πάνος είναι επιλεκτική στους φακούς,ποιοι φακοί μπορούν να "σηκώσουν" τα 36mp της D810 ; και ποιοι από τους παλιούς δεν τα πάνε καλά σε effective resolution (αν γνωρίζεις);

με μεγάλη επιφύλαξη απαντώ:
1. Η σειρά primes της Zeiss Otus.
2. Η σειρά primes της Sigma Art (20 έως 85).
3. Η σειρά primes της Nikon G (με κάποιες εντάσεις).
4. Οι Samyang 35 και 85.
5. Οι ζουμ NIKON 16-35 4.0 VR, 24-70 2.8 VR, 70-200 2.8 VR II, 70-200 4.0 VR, 200-500 5.6, 80-400 4.5-5.6 VR II. Για τον 14-24 2.8 υπάρχουν αντικρουόμενες γνώμες.
6. Με επιφύλαξη για το τέλειο αλλά απολύτως αποδεκτοί είναι οι TAMRON 15-30 2.8 VC, 24-70 2.8 VC, 70-200 2.8 VC II.

Φυσικά μπορεί να μπουν πάνω κι άλλοι φακοί, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα αναδείξουν τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου αισθητήρα της d810. Η d810 όπως μπορεί να μας πει και ο alfy και ο Billy the kid είναι όπως και οι προηγούμενες μηχανές d800/d800e μηχανές απόλυτες. Σχεδιάστηκαν γι αυτό το σκοπό. Μας το είπε ξεκάθαρα ο μακαρίτης diol όταν πέρασε το σχετικό σεμινάριο της nikon, μου φαίνεται στο dusseldorf (??) . Δηλαδή σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν όχι για όλους τους φωτογράφους και όχι για όλους τους φακούς. Είναι μηχανές για έμπειρους χρήστες, και μακροχρόνιους χρήστες του συστήματος της ΝΙΚΟΝ. Το σκεπτικό ήταν ότι ήδη υπήρχαν οι ff d700/d3/d3s επομένως αν κάποιος θέλει το Perfection θα πρέπει να ακολουθήσει ένα συγκεκριμένο τρόπο υλοποίησης και εργασίας. Η d810 είναι μηχανή που δίνει καλύτερα έτοιμα jpegs από τις d800/d800e αλλά τα nef έχουν τις ίδιες απόλυτες δυνατότητες επεξεργασίας και τελικής παραγωγής αρχείου είτε σε απλό sRGB είτε ακόμη και σε ProRGB, είτε και γαι εκτυπώσεις πολύ υψηλών απαιτήσεων (ultraprints). Αλλά θέλουν να ταιριάξουν με συγκεκριμένα γυαλιά κι όχι με οτιδήποτε κυκλοφορεί.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Πάμε τώρα στο οικονομικό θέμα του FF σε σύγκριση με τα άλλα φορμά.

Αν θέλουμε να δούμε τις τιμές λιανικής αγοράς από την Ελλάδα έχουμε (κατάστημα Ρεπέλλας που έχει πολύ ανταγωνιστικές τιμές, συνεργάζεται με όλες τις αντιπροσωπείες και σε βλέπει σαν μακροχρόνιο πελάτη. Αν κάποιος θέλει να αγοράσει από άλλο κατάστημα π.χ. Σταυρινάκη, Γαλαίο, ισχύουν τα ίδια).

1. NIKON D810 = 3.000 ή NIKON D810 + 14-24 VR 4.850.
NIKON 16-35 4.0 VR 1.600
NIKON 24-70 2.8 E VR 2.400
NIKON 70-200 4.0 VR 1.600 ή NIKON 70-200 2.8 E VR II 2.900
ΣΥΝΟΛΟ 8.600 έως 10.150 ευρω

2. NIKON D750 + NIKON 24-70 2.8 E VR = 3.600
NIKON D750 + NIKON NIKON 24-120 2.8 VR = 2.400
TAMRON 70-200 2.8 (χωρίς VC) 810 ή NIKON 70-200 4.0 VR 1600
TAMRON 24-70 2.8 VC 900
TAMRON 15-30 VC 1030

ΣΥΝΟΛΟ από 4.330 έως 6.230

Η χρηματική διαφορά είναι πολύ σημαντική και μιλούμε ότι η d750 είναι καταπληκτική μηχανή overall και όχι τόσο επιλεκτική όσο η d810.

Τώρα αν πούμε ότι θα ψωνίσουμε από παραεισαγωγή (eglobalcentraleu) έχουμε :
ΝΙΚΟΝ D810 1980
NIKON 70-200 2.8 E VR II 2.110
NIKON 24-70 2.8 E VR 1.810
NIKON 16-35 4.0 VR 1000 ή NIKON 14-24 2.8 VR 1.315

ΣΥΝΟΛΟ 6.900 έως 7.215 με τους απολύτως κορυφαίους φακούς.

NIKON D750 1.250 ή ΝΙΚΟΝ D750 + 24-120 4.0 VR 1.740
NIKON 70-200 4.0 VR 1.075 ή TAMRON 70-200 2.8 VC 740
TAMRON 24-70 2.8 VC 670
TAMRON 15-30 2.8 800

ΣΥΝΟΛΟ 3.460 με τους τρεις ζουμ της TAMRON (όλοι 2.8 και με VC)

Με βάση τα παραπάνω μπορεί να σκεφτεί κανείς και να κάνει τις επιλογές του όπως θα έλεγε πολύ σωστά και ο tzo.
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Βλάση ήσουν κατατοπιστικότατος.
Οπότε έστω ότι κάποιος πάει στην περίπτωση της παρά - εισαγωγής τότε το κόστος για σώμα φακό θα είναι τουλάχιστον. 3.000+ συν το ρίσκο της μη ύπαρξης εγγύησης αντιπροσώπου.
 

alfy

Established Member
28 March 2012
166
Θεσσαλονίκη
Σε φακούς θα πρότεινα :

τον 24-70/2.8 δίχως vr. Ισορροπεί καλά με το σώμα και μπορεί να πιάσει σχετικά χαμηλές ταχύτητες. Έχει 77mm σπείρωμα φίλτρου (ο vr 82mm) και βρίσκεται μ/τ στα 900-1100ε.

τον 70-200/4 που είναι καταπληκτικός φακός και μαζεμένος σε διαστάσεις-βάρος. Ο 2.8 χρειάζεται μόνο για κλειστούς χώρους (και πορτρέτα). Τον έχω δει μ/τ από 800-1000ε.

Δοκίμασε την 750 του Ηλία και αν σε φέρει ο δρόμος προς Θεσσαλονίκη στείλε μνμ να δοκιμάσεις την 810 με διάφορους φακούς.
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Σε φακούς θα πρότεινα :

τον 24-70/2.8 δίχως vr. Ισορροπεί καλά με το σώμα και μπορεί να πιάσει σχετικά χαμηλές ταχύτητες. Έχει 77mm σπείρωμα φίλτρου (ο vr 82mm) και βρίσκεται μ/τ στα 900-1100ε.

τον 70-200/4 που είναι καταπληκτικός φακός και μαζεμένος σε διαστάσεις-βάρος. Ο 2.8 χρειάζεται μόνο για κλειστούς χώρους (και πορτρέτα). Τον έχω δει μ/τ από 800-1000ε.

Δοκίμασε την 750 του Ηλία και αν σε φέρει ο δρόμος προς Θεσσαλονίκη στείλε μνμ να δοκιμάσεις την 810 με διάφορους φακούς.

Αναιβένω συχνά βόρεια Ελλάδα αλλά έχω καιρό να έρθω στην Θεσσαλονίκη και το θέλω πολύ. Είχα μείνει 3 χρόνια από το 2008 μέχρι το 2011.

Πρώτα λοιπόν θα δω την D750 και φακούς και βλέπουμε.

Σας ευχαριστώ πάντως για την προθυμία για να δοκιμάσω τον εξοπλισμό σας!:ernaehrung004:
 

NassosT

Supreme Member
17 June 2006
4,724
Πρώτα λοιπόν θα δω την D750 και φακούς και βλέπουμε.

Όταν κανονίσετε με τον Ηλία ρίχτε και δω κανένα μήνυμα μήπως φέρω κι εγώ μερικούς φακούς ακόμα.
 

Gzisis69

Established Member
18 April 2016
162
για μενα κανει λαθος να κοιταει καποιος τετοιους εξοπλισμους με τοσο ψηλο κοστος βαρος αναγκες φακων εξωτικων αναβαθμιση υπολογιστη ισως και οθονης αν δεν εχει σκοπο να τα αξιοποιησει στο επακρο. και εννοω μα μπορει να πληρωνεται απο αυτη την αγορα γιατι μιλαμε για λεφτα πολλα απ οτι βλεπω να αναφερετε να μπορει να τα χειριστει με ανεση να μπορει να βγαλει οτι ακριβως θελει κλπ κλπ. αυτες οι μηχανες ειναι παρα πολυ καλες αλλα για τον εραστεχνη που δεν ειναι φραγκατος και θα παρει φτηνους φακους δεν εκτυπωνει οπως λεει αρα δεν εχει αναγκη τοσα μεγκαπιξελ δεν εχει νοημα. αν παρει αυτη τη μηχανη δηλαδη και μετα δει φωτο απο μεσαιο η μεγαλο φορματ τι θα γινει ; για μενα αν θελει καποιος ερασιτεχνης να ζησει τη χαρα του ff( οχι και τοσο μεγαλη αν τραβηξεις 6χ6 μεσαιο 4χ5 μεγαλο 8χ10 ακομα πιο μεγαλο κλπ) ας πασεο μια αναλογικη να κανει τη δουλεια του για λιγο καιρο καο να δει οτι δεν ειναι τοσο σημαντικο πια να χεις μεγαλυτερο αισθητηρα αρκει να μπορεις να βγαλεια φωτογραφια καλη.
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
για μενα κανει λαθος να κοιταει καποιος τετοιους εξοπλισμους με τοσο ψηλο κοστος βαρος αναγκες φακων εξωτικων αναβαθμιση υπολογιστη ισως και οθονης αν δεν εχει σκοπο να τα αξιοποιησει στο επακρο. και εννοω μα μπορει να πληρωνεται απο αυτη την αγορα γιατι μιλαμε για λεφτα πολλα απ οτι βλεπω να αναφερετε να μπορει να τα χειριστει με ανεση να μπορει να βγαλει οτι ακριβως θελει κλπ κλπ. αυτες οι μηχανες ειναι παρα πολυ καλες αλλα για τον εραστεχνη που δεν ειναι φραγκατος και θα παρει φτηνους φακους δεν εκτυπωνει οπως λεει αρα δεν εχει αναγκη τοσα μεγκαπιξελ δεν εχει νοημα. αν παρει αυτη τη μηχανη δηλαδη και μετα δει φωτο απο μεσαιο η μεγαλο φορματ τι θα γινει ; για μενα αν θελει καποιος ερασιτεχνης να ζησει τη χαρα του ff( οχι και τοσο μεγαλη αν τραβηξεις 6χ6 μεσαιο 4χ5 μεγαλο 8χ10 ακομα πιο μεγαλο κλπ) ας πασεο μια αναλογικη να κανει τη δουλεια του για λιγο καιρο καο να δει οτι δεν ειναι τοσο σημαντικο πια να χεις μεγαλυτερο αισθητηρα αρκει να μπορεις να βγαλεια φωτογραφια καλη.

Έχουμε περάσει από αναλογικές οι περισσότεροι (παλαιότεροι). Και από μεσαίο φορμά. Δεν είναι μόνο για τις εκτυπώσεις χρήσιμο το FF. Έχει και άλλους παράγοντες πολύ θετικούς που τους έχουμε συζητήσει και πιο πριν. Το επίπεδο του κάθε χρήστη και οι ανάγκες του είναι αυτό που καθορίζει το τι εργαλείο θα αποκτήσει.
 

etsap

Supreme Member
22 June 2008
5,861
Αθηνα-Ν.Ψυχικο
Όταν κανονίσετε με τον Ηλία ρίχτε και δω κανένα μήνυμα μήπως φέρω κι εγώ μερικούς φακούς ακόμα.

Να φέρεις, να φέρεις.
Εγώ έχω μείνει μόνο με τον 24-70, μιας και η D750 μου έχει βρει μια μόνιμη θέση στη βιβλιοθήκη μου.
 

Gzisis69

Established Member
18 April 2016
162
Έχουμε περάσει από αναλογικές οι περισσότεροι (παλαιότεροι). Και από μεσαίο φορμά. Δεν είναι μόνο για τις εκτυπώσεις χρήσιμο το FF. Έχει και άλλους παράγοντες πολύ θετικούς που τους έχουμε συζητήσει και πιο πριν. Το επίπεδο του κάθε χρήστη και οι ανάγκες του είναι αυτό που καθορίζει το τι εργαλείο θα αποκτήσει.
ναι το ξερω εχω χρησιμοποιησει για μεγαλα διαστηματα ff ψηφιακη . δεν θεωρω κατα τη γνωμη
μου οτι το hupe που ακολουθει εναν αισθητηρα λιγο μεγαλυτερο απο το apsc με φακους πανακριβους, βαρος τεραστιο αξιζει την διαφορα τιμης και βαρους κλπ για εναν ερασιτεχνη. αν εισαι επαγγελματιας να το δεχτω γιατι πληρωμεσαι απ αυτο και θα σου κανει διαφορα. αλλα ο ερασιτεχνης τοπιακιας με 6000 για ξοδεμα παιρνει με 2000 μεγαλο φορματ 8χ10 και πραγματικα κλαιει με την ποιοτητα του . οπως επισης και πορτραιτο αν ξερει τι κανει κανεις κανει θαυματα. αυτο που θελω να πω ειναι οτι αλλο d610 στο κατω απο 1000 μεταχειρο κ αλλο 3000 για μηχανη και 400 για φακο.. δεν αξιζει η διαφορα
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
ναι το ξερω εχω χρησιμοποιησει για μεγαλα διαστηματα ff ψηφιακη . δεν θεωρω κατα τη γνωμη
μου οτι το hupe που ακολουθει εναν αισθητηρα λιγο μεγαλυτερο απο το apsc με φακους πανακριβους, βαρος τεραστιο αξιζει την διαφορα τιμης και βαρους κλπ για εναν ερασιτεχνη. αν εισαι επαγγελματιας να το δεχτω γιατι πληρωμεσαι απ αυτο και θα σου κανει διαφορα. αλλα ο ερασιτεχνης τοπιακιας με 6000 για ξοδεμα παιρνει με 2000 μεγαλο φορματ 8χ10 και πραγματικα κλαιει με την ποιοτητα του . οπως επισης και πορτραιτο αν ξερει τι κανει κανεις κανει θαυματα. αυτο που θελω να πω ειναι οτι αλλο d610 στο κατω απο 1000 μεταχειρο κ αλλο 3000 για μηχανη και 400 για φακο.. δεν αξιζει η διαφορα

Μεσαίο φορμά με 2000; Ψηφιακό εννοείς; Λίγο δύσκολο.
 

tiniakos

AVClub Fanatic
7 August 2007
16,193
Τήνος / Ελλάς
Γιώργο αυτή η κουβέντα έχει γίνει ξανά με το κόστος του εξοπλισμού για τον ερασιτέχνη.
Θα μπορούσα να το δικαιολογήσω ως χόμπι, με άλλα λόγια κάπου να αφήσει ; τα λεφτά σου.
Πως ο άλλος δίνει χιλιάρικα για hi-fi η home cinema και δεν τα παίρνει πίσω κάτι ανάλογο γίνεται και εδώ.
Με 1500 - 2000 ευρώ φτιάχνεις σύστημα crop που φυσάει και είσαι μια χαρά καλυμμένος για το 99% των φωτογραφικών σου αναγκών απλά μένει αυτό το 1% το ανικανοποίητο να σε τρώει.
Το πρόβλημα για εμένα είναι να μην πάμε στο άλλο άκρο όπως έγραψε ο Ηλίας να κάθεται η μηχανή στη βιβλιοθήκη.
Επιτυχία είναι κάθε χρόνο να αλλάζεις μηχανή γιατί αυτή τα έφτυσε από την πόλη χρήση και όχι γιατί βγήκε το νέο μοντέλο.
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Γιώργο αυτή η κουβέντα έχει γίνει ξανά με το κόστος του εξοπλισμού για τον ερασιτέχνη.
Θα μπορούσα να το δικαιολογήσω ως χόμπι, με άλλα λόγια κάπου να αφήσει ; τα λεφτά σου.
Πως ο άλλος δίνει χιλιάρικα για hi-fi η home cinema και δεν τα παίρνει πίσω κάτι ανάλογο γίνεται και εδώ.
Με 1500 - 2000 ευρώ φτιάχνεις σύστημα crop που φυσάει και είσαι μια χαρά καλυμμένος για το 99% των φωτογραφικών σου αναγκών απλά μένει αυτό το 1% το ανικανοποίητο να σε τρώει.
Το πρόβλημα για εμένα είναι να μην πάμε στο άλλο άκρο όπως έγραψε ο Ηλίας να κάθεται η μηχανή στη βιβλιοθήκη.
Επιτυχία είναι κάθε χρόνο να αλλάζεις μηχανή γιατί αυτή τα έφτυσε από την πόλη χρήση και όχι γιατί βγήκε το νέο μοντέλο.

Και πάλι πόσο δίκιο έχεις Πάνο, μιας και ασχολούμαι και με το Hi-Fi. Είναι ακριβώς έτσι. Από την αρχή μέχρι το τέλος...
 

Gzisis69

Established Member
18 April 2016
162
ναι εχεις ενα δικαιο για το χομπυ απλα τα παλια χρονια ενα σωμα επαιρνε κανεις μια μηχανη και ορεξη να τραβηξει φιλμακια να χε. τωρα εχει παει στο αλλο ακρο. μηχανες ολες αψογες με καλη αποδοση σχεδον παντου και κοσμος να ψαχνει να βρει λεπτομερειες σε εικονες απο οθονες. ο αλλος εδω λεει σκεφτεται για μηχανη χιλιαδων ευρω χωρις να χει δοκιμασει καλους φακους apsc χωρις να εκτυπωνει κλπ. μπορω να καταλαβω τον λογο αγορας τετοιων μηχανων απο μη επαγγελματιες που δεν τους τρεχουν απο υα παντζακια τα λεφτα και ειμαι σχεδον αιγουρος οτι οι λογοι δεν ειναι καθαρα φωτογραφικοι. ας ανεβασει το μελος τις 10 καλυτερες φωτογραφιες του και θα μαι ο πρωτος που θα τον παροτρυνω να αγορασει οχι αυτη αλλα την 850 αν φωτογραφικα το αξιζει για να δωσει κατι παραπανω. αλλα μην μπερδευουμε την φωτογραφια με την μανια για εξοπλισμο. λες και ολοι θα τραβηξουν σαφαρι και θελουν τρελους τηλεφακους η τραβανε πορτρετα ολη μερα και θελουν τον καλυτερο πορτρετοτελε ενω ως τωρα ουτε πως βγαινει ο κιτ ζουμ απο τη μηχανη δεν ξερουν η θα τραβηξουν σπορ για να τυπωσουν σε α3 και θελουν αναλυση ταχυτητα εστιασης κλπ. η θα τραβηξουν τοπια και εχουν διαχωρισει οτι αυτο που χανουν απο δυναμικο ευρος ειναι που κανει την φωτογραφια καλη. η τραβανε νυχτα συνεχεια και θελουν τρελα αισο. ολα αυτα ειναι εκειδικευμενα ειδη φωτογταφοας που ομως λιγο πολυ ολοι καποτε τα τραβαμε απλα δεν νομιζω οτι οπως ειπες γοα αυτο το 1/100 αξιζει αυτη η μανουρα... φωτογραφια περισσοτερο και μετα συλλογη εξοπλσμου για μενα. καλυτερα 3000 σε μια μηχανη 500 ευρω και τα υπολοιπα σε ταξιδια μαθηματα φωτογραφιας βιβλια φωτογραφιας κλπ που σε βελτιωνουν ουσιαστικα..
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,879
Δυστυχώς λίγοι λιώνουν τις μηχανές τους που αναγκαστικά αγοράζουν καινούρια, οι περισσότεροι (βάζω και τον εαυτό μου μέσα) περιμένουμε στην γωνία για το νέο μοντέλο και με του βγει κάνουμε σαν ''δαιμονισμένοι'' να πουλήσουμε την παλιά μας μηχανή που είναι σαν καινούρια ακόμα για να αποκτήσουμε την καινούρια που και αυτή σε 1 χρόνο θα την δώσουμε για κάτι ποιο φρέσκο. Το βλέπεις και στις αγγελίες που οι περισσότερες είναι για μηχανές καινούριες και οι περισσότερες κάτω από 10.000 clicks.
Πάντως και εγώ συμφωνώ με 1.500-2.000 ευρώ φτιάχνεις πλέον συστηματάρα που λίγα θα σου λείψουν, άλλα τι να κάνουμε που μας τρώει το σαράκι και ψάχνουμε συνεχώς και παντού την τελειότητα άλλα πουθενά δεν την βρίσκουμε, είμαστε σαν το γαϊδούρι που κυνηγάει συνεχώς το καρότο μπροστά στο κεφάλι του άλλα ποτέ δεν το φτάνει.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,879
ναι εχεις ενα δικαιο για το χομπυ απλα τα παλια χρονια ενα σωμα επαιρνε κανεις μια μηχανη και ορεξη να τραβηξει φιλμακια να χε. τωρα εχει παει στο αλλο ακρο. μηχανες ολες αψογες με καλη αποδοση σχεδον παντου και κοσμος να ψαχνει να βρει λεπτομερειες σε εικονες απο οθονες. ο αλλος εδω λεει σκεφτεται για μηχανη χιλιαδων ευρω χωρις να χει δοκιμασει καλους φακους apsc χωρις να εκτυπωνει κλπ. μπορω να καταλαβω τον λογο αγορας τετοιων μηχανων απο μη επαγγελματιες που δεν τους τρεχουν απο υα παντζακια τα λεφτα και ειμαι σχεδον αιγουρος οτι οι λογοι δεν ειναι καθαρα φωτογραφικοι. ας ανεβασει το μελος τις 10 καλυτερες φωτογραφιες του και θα μαι ο πρωτος που θα τον παροτρυνω να αγορασει οχι αυτη αλλα την 850 αν φωτογραφικα το αξιζει για να δωσει κατι παραπανω. αλλα μην μπερδευουμε την φωτογραφια με την μανια για εξοπλισμο. λες και ολοι θα τραβηξουν σαφαρι και θελουν τρελους τηλεφακους η τραβανε πορτρετα ολη μερα και θελουν τον καλυτερο πορτρετοτελε ενω ως τωρα ουτε πως βγαινει ο κιτ ζουμ απο τη μηχανη δεν ξερουν η θα τραβηξουν σπορ για να τυπωσουν σε α3 και θελουν αναλυση ταχυτητα εστιασης κλπ. η θα τραβηξουν τοπια και εχουν διαχωρισει οτι αυτο που χανουν απο δυναμικο ευρος ειναι που κανει την φωτογραφια καλη. η τραβανε νυχτα συνεχεια και θελουν τρελα αισο. ολα αυτα ειναι εκειδικευμενα ειδη φωτογταφοας που ομως λιγο πολυ ολοι καποτε τα τραβαμε απλα δεν νομιζω οτι οπως ειπες γοα αυτο το 1/100 αξιζει αυτη η μανουρα... φωτογραφια περισσοτερο και μετα συλλογη εξοπλσμου για μενα. καλυτερα 3000 σε μια μηχανη 500 ευρω και τα υπολοιπα σε ταξιδια μαθηματα φωτογραφιας βιβλια φωτογραφιας κλπ που σε βελτιωνουν ουσιαστικα..

Είναι όπως τα λες ακριβώς, οι περισσότεροι όμως ψάχνουμε συνεχώς αυτό το κάτι καλύτερο, το κάτι παραπάνω και ας μην το αξιοποιήσουμε/χρησιμοποιήσουμε ποτέ, θέλουμε να το έχουμε και ας μην μας είναι απόλυτα αναγκαίο. Μιας και είμαστε σε νήμα για Full Frame μηχανή θα ήθελα να ρωτήσω πόσοι έχουν κυριολεκτικά λιώσει την crop μηχανή τους σε σημείο που δεν αντέχει άλλο? Πόσοι πραγματικά χρειάζονται καθημερινά και συνεχώς αυτά τα τρελά iso των FF μηχανών? Πόσοι στην τελική αξιοποιούν την FF μηχανή τους στο έπακρο?
Ακόμα και στο βίντεο που γίνεται τόσος λόγος τελευταία ειδικά στο Forum μας, ποιο σημαντικό είναι οι γωνίες λήψεις, το θέμα σου, το μοντάζ και συνολικά η καλλιτεχνική σου ματιά παρά αν η τάδε μηχανή έχει ένα τσικ καλύτερη ανάλυση και η άλλη ένα τσικ καλύτερο iso. Ολοι μας έχουμε δει βιντέακια τραβηγμένα από κινητά που είναι τρομερά και σε αγγίζουν και βιντεάκια από super μηχανές που δεν βλέπονται. Δείτε το και αλλιώς τι είναι προτιμότερο, μια τρομερή ταινία σε SD ή μια ταινία που δεν βλέπεται σε 4Κ?
 

etsap

Supreme Member
22 June 2008
5,861
Αθηνα-Ν.Ψυχικο
Γιώργο αυτή η κουβέντα έχει γίνει ξανά με το κόστος του εξοπλισμού για τον ερασιτέχνη.
Θα μπορούσα να το δικαιολογήσω ως χόμπι, με άλλα λόγια κάπου να αφήσει ; τα λεφτά σου.
Πως ο άλλος δίνει χιλιάρικα για hi-fi η home cinema και δεν τα παίρνει πίσω κάτι ανάλογο γίνεται και εδώ.
Με 1500 - 2000 ευρώ φτιάχνεις σύστημα crop που φυσάει και είσαι μια χαρά καλυμμένος για το 99% των φωτογραφικών σου αναγκών απλά μένει αυτό το 1% το ανικανοποίητο να σε τρώει.
Το πρόβλημα για εμένα είναι να μην πάμε στο άλλο άκρο όπως έγραψε ο Ηλίας να κάθεται η μηχανή στη βιβλιοθήκη.
Επιτυχία είναι κάθε χρόνο να αλλάζεις μηχανή γιατί αυτή τα έφτυσε από την πόλη χρήση και όχι γιατί βγήκε το νέο μοντέλο.
Κατάλαβες γιατί κάθεται στη βιβλιοθήκη ;)
Όταν ξεπεταχτει λίγο η πριγκίπισσα (και δε θα χρειάζεται ... μετακόμιση σε κάθε βόλτα) , πιστεύω πως θα βγει από την εφεδρεία ...
Εξάλλου, όταν θέλω πορτραίτο, στην D750 θα καταφύγω.
Όταν θέλω να τραβήξω αγώνα volley σε κλειστό (βαφτιστηρα) πάλι στην D750 (με νοικιασμένη προίκα ) θα καταφύγω.
Ο κουμπάρος πήρε 6300+18-105 αλλά τα βρίσκει σκούρα στο ημίφως !
 
Last edited:
19 June 2006
4,594
Θεσσαλονίκη
..
Όταν θέλω να τραβήξω αγώνα volley σε κλειστό (βαφτιστηρα) πάλι στην D750 (με νοικιασμένη προίκα ) θα καταφύγω.
Ο κουμπάρος πήρε 6300+18-105 αλλά τα βρίσκει σκούρα στο ημίφως !

.. και όλα αυτα γιατι δεν μαζεύονται 100 μπαμπάδες να βάλουν απο 20 και να βελτιώσουν κατα 2στοπ τον φωτισμό στο γυμναστήριο ..
 

etsap

Supreme Member
22 June 2008
5,861
Αθηνα-Ν.Ψυχικο
Κατά 2 stop σημαίνει ΤΟΥΛΆΧΙΣΤΟΝ 4πλασια φωτεινότητα.
Αυτό έχει και κόστος λειτουργίας εκτός της εγκατάστασης (και ασύλληπτη έως ανυπέρβλητη γραφειοκρατια)