Ένα update...
Ενώ λοιπόν 'περίμενα' την εδώ αντιπροσωπεία να μάθω νεότερα, αποφάσισα να μιλήσω εκ νέου με τον τεχνικό που την πρώτη φορά με επισκέφτηκε και δεν υπήρχε αποτέλεσμα. Παρέκαμψα τόσο τις πωλήσεις όσο και τον υπεύθυνο του τεχνικού τμήματος. Αναφέροντας του λοιπόν ότι πλέον δεν μπορώ να παρακολουθήσω οτιδήποτε, αμέσως μου ανέφερε ότι θα περάσουν να την πάρουν για αλλαγή panel! Ρε μπας και διάβασαν avclub και τους τρόμαξα;
Μετά από υπομονή κάτι λιγότερο από 3 εβδομάδες, μου ήρθε SMS ότι έχει επισκευασθεί. Σε χρόνο DT κανόνισα να την φέρουν σπίτι και ιδού τι παρατήρησα:
α) Ενδελεχής έλεγχος εξωτερικά της TV. Κανένα χτύπημα και ίσως ελέγχονται για κάποιες 'περίπου' γρατσουνίτσες στο τζάμι. Βέβαια δεν βάζω το χέρι στη φωτιά, είναι κάτι που μπορεί να υπάρχει κι εργοστασιακά και ουσιαστικά δεν φαίνονται καθόλου. Δεν ασχολήθηκα και ειλικρινά ούτε πρόκειται, δεν είναι καν γρατσουνιές.
β) Έλεγχος με φακό με λευκό φωτισμό μεταξύ γυαλιού και panel. Εδώ είδα λίγη σκόνη. Λογικό αφού μιλάμε για αλλαγή σε συνθήκες δωματίου και όχι απόλυτου κενού. Ακόμη και με την TV καινούρια, υπήρχε σκουπιδάκι που με τον καιρό έπεσε. Δεν είναι ενοχλητικό και δεν φαίνεται εκτός και αν έχεις την TV κλειστή και κοιτάς με φακό. Ουσιαστικά, δεν υφίσταται κάτι.
γ) Έλεγχος με κάρτες. Δεν φαίνεται DSE ούτε banding. Δεν υπάρχει χρωματική ανομοιομορφία magenta ή green. Δεν υπάρχουν νεκρά/κολλημένα pixels. Έλεγχος ωρών.
δ) Έλεγχος με IR μπάρα. Η μπάρα είναι τελικά ο καλύτερος τρόπος για να εντοπίσεις το banding. Αν το λευκό παρουσιάζεται ανομοιόμορφο χωρίς να υπάρχει retension, τότε υπάρχει banding. Εντόπισα 4 κάθετες γραμμές κατά μήκος της TV. Τι σημαίνει αυτό και αν υπάρχει προδιάθεση για χειρότερα, κάνω το σταυρό μου.
ε) Έλεγχος για IR. Έκπληκτος είδα ότι σε αντίθεση με το παλιό panel, όσο και να το προσπάθησα, δεν έμενε αποτύπωμα. 'Όσο και να προσπάθησα' εννοείται ότι δεν έβαλα κανά ANT1 για 2ωρο... Εκεί πρέπει να το έχεις χάσει για να το κάνεις σε νέο panel. Ούτε από μενού αποτύπωμα, ούτε από logos. Αν θα αλλάξει συμπεριφορά θα δείξει.
Και πάμε στα περαιτέρω. Από τη στιγμή που και το νέο panel έχει banding, δεν θα ασχοληθώ ΚΑΘΟΛΟΥ με break in. Η πολύωρη έκθεση καρτών, αν υπάρχει banding μπορεί να οδηγήσει σε χειροτέρευση του προβλήματος καθώς μετά θα αναλάβει ρόλο το IR και γιατί όχι και burn in. Εφόσον υπάρχει ανομοιομορφία, ο φώσφορος θα την 'πιάσει´και πιστεύω ότι θα χειροτερέψει. Άρα break in γιοκ.
Στρώσιμο, δεν θα το έχω και άγχος. Ούτε zoom, ούτε full screen ντε και καλά. Θα αποφύγω πολύωρη έκθεση σε στατικές εικόνες και τεράστια logos και ότι θα κάνω θα γίνεται με τη IR μπάρα. Το ίδιο μου είπαν και οι τεχνικοί.
Γενικώς, αν το panel δεν χειροτερέψει, αυτή η εικόνα είναι αποδεκτή 90%. Είδα είδα 3 ταινίες, 3 ματς και δεν είχα πουθενά πρόβλημα. Βέβαια, το ψυχολογικό που έχω ακόμα είναι τρομακτικό. Κάθε φορά που έβλεπα χαλάζιο ή γκρι, κοίταγα για DSE. Μακάρι να μείνει έτσι. Το να πω... Λίγη τύχη σε ένα δίσεκτο έτος θέλω (λέτε να περίμενα για αλλαγή κατά τα τέλη του έτους; )
Πάμε επί του θέματος προβλημάτων, αλλαγής panel κλπ. H όλη ιστορία γεννά ερωτηματικά. Ενώ αρχικά έφαγα χυλόπιτα και ο υπεύθυνος του τεχνικού τμήματος με διαβεβαίωνε ότι η Panasonic θεωρεί 'φυσιολογικές' τις όποιες ανομοιομορφίες, στο εξωτερικό τα καταστήματα άλλαζαν τις TVs σαν τα πουκάμισα σε δυσαρεστημένους χρήστες. Ακόμη κι εδώ, υπήρχαν αλλαγές και σε TVs αλλά και σε panel. Μάλιστα με προέτρεψε ο συγκεκριμένος κύριος να πάρω τηλ το Πλαίσιο έτσι ώστε να αιτηθούν αυτοί την αλλαγή/επισκευή. Όλο το καλοκαίρι έτρεχα σαν τον Βέγγο. Επειδή έχω γνωστό στο Πλαίσιο, πήραν τηλέφωνο αλλά το θέμα 'θάφτηκε' επιμελώς από την αντιπροσωπεία. Σε αυτό το σημείο, μίλησα με τις πωλήσεις. Η κυρία που μίλησα, με ρώταγε 'Επισκευή ζητήσατε ή αντικατάσταση; ) κι έδειξε έκπληκτη όταν της ανέφερα ότι ζητάω επισκευή. Μάλιστα, όταν της είπα ότι ενώ ο τεχνικός με προέτρεψε να μιλήσω με τις πωλήσεις, εγώ αποφάσισα να μιλήσω με τον υπεύθυνο του τεχνικού τμήματος λέγοντας μου 'και καλά κάνατε καθώς αυτό είναι το σωστό'. Μάλλον εκεί στην Intertech, κάτι δεν πάει καλά και πολύ υποπτεύομαι την υπόθεση της U20 καθώς ο υπεύθυνος του τεχνικού τμήματος μου επαναλάμβανε με καμάρι ότι 'Πρέπει να είμαστε οι κακοί εμείς στο τεχνικό τμήμα'. Κακοί κύριε μου, αλλά τον πελάτη τον θέλετε δίπλα σας, όχι απέναντι σας. Η κυρία αυτή λοιπόν επικοινώνησε τηλ με τον υπεύθυνο του τεχνικού τμήματος (τον πέτυχε σε διακοπές) και με διαβεβαίωσε ότι η περίπτωση μου 'εξετάζεται και θα λάβω απάντηση εντός Σεπτεμβρίου. Στο τέλος της συνομιλίας μας, κι ενώ είχα στείλει email που ΟΥΔΕΠΟΤΕ απαντήθηκε, ζητώντας το όνομα της (εννοείτε όχι για ραντεβού) δυσανασχέτησε εμφανώς. Εννοείται ότι απάντηση δεν έλαβα. Να σημειώσω εδώ ότι σχετικά με το email, επί 15 ημέρες έμενε στο inbox των αδιάβαστων και μιλώντας με το τηλ κέντρο ζήτησα να προωθηθεί στο αρμόδιο τμήμα. Με λίγα λόγια, αν στείλετε ποτέ email, κάντε κι ένα τηλ να βεβαιωθείτε ότι δεν κατέληξε σε κανά trash.
Μετά από όλα αυτά πήρα πρωτοβουλία να μιλήσω εκ νέου με τον τεχνικό που με επισκέφτηκε την πρώτη φορά. Αν και αρχικά είχε αρνηθεί, μου φάνηκε άνθρωπος που απλά έλεγε ότι του επέβαλαν. Όταν μάλιστα άκουσα τα ίδια από τον προϊστάμενο του (περί IR κλπ) ήμουν σίγουρος πλέον. Τον ευχαριστώ επομένως ασχέτως της αρχικής εμπειρίας για την κατανόηση αλλά και για τη δουλειά που έγινε.
Για όσους έχουν παρόμοιο πρόβλημα, θα ήθελα να πω ότι αν μιλάμε για 1-2 γραμμές, μην ασχολείστε. Μπορεί να πάρετε άλλο panel και να σας βγει χειρότερο. Αν η TV σας έχει κάποιες γραμμές μη έντονες, μην τη ζαλίστε σε κάρτες και break in. Όλο αυτό το διάστημα, μίλησα και με φίλο δικηγόρο ο οποίος ήταν ξεκάθαρος. Αναφέροντας του την υπόθεση της U20, εκεί, μου είπε, μιλάμε για χαρακτηριστικό που δεν υπάρχει κι επομένως υφίσταται εξαπάτηση. Εδώ, μιλάμε για πρόβλημα που μπορεί να φαίνεται σε κάποιες περιπτώσεις, μπορεί να μη φαίνεται σε άλλες. Σε ένα δικαστήριο, δεν εξαρτώνται από τα δικά μας μάτια. Εκεί μπορεί να πέσεις σε κάποιο σπίρτο, μπορεί να πέσεις και σε άνθρωπο που δε θα δει κανένα πρόβλημα. Γενικώς, είναι διάτρητο το θέμα και είναι τζόγος. Άρα σε τέτοια περίπτωση μπορεί να βρεθείς χαμένος.
Προσωπικά, όσοι έχουν παρεμφερές πρόβλημα, καλό είναι να μιλήσουν με τεχνικό. Αν αναγνωρίσει το πρόβλημα, κομπλέ. Αν όχι, είτε επιμείνετε, είτε μιλήστε με τις πωλήσεις και απαιτήστε απάντηση για θέμα επισκευής εντός εύλογου διαστήματος. Αλλιώς θα πέσει πάλι δούλεμα και δικαιολογία. Προσπαθήστε να αναδείξτε τη σημαντικότητα του προβλήματος για εσάς.
Εγώ θα ενημερώσω με την πάροδο του χρόνου για το πως θα παίζει το panel. Ελπίζω να σταθεροποιηθεί εδώ που είναι και να μην προβλήματα εκ νέου. Αν κάποιος θέλει να προτείνει ρυθμίσεις ή οτιδήποτε άλλο, θα μπορούσε χωρίς κανένα δισταγμό να μου στείλει PM.