Το American Hustle ήταν μια υπεροχη ταινία με πολύ δυνατές ερμηνείες αλλα όχι καλύτερες ΙΜΟ από αυτές που βραβευτηκαν..
Όσο για τις διορθώσεις αδικιών διαφωνώ επί της αρχής. Ό,τι έγινε-έγινε στο παρελθόν. Σημασία έχει στην εκάστοτε χρονία να βραβεύονται οι καλύτερες συγκριτικά ερμηνείες ανεξαρτήτως άλλων παραγόντων (διόρθωση αδικιών, πολλά όσκαρ ήδη κλπ). Φέτος πχ η Μπλάνσετ ήταν καταπληκτική και προσωπικά την βρήκα πολύ καλύτερη από την Adams (χωρίς να θέλω να μειώσω την εξαιρετική ερμηνεία της τελευταίας). Όπως και η Lupita ήταν συγκλονιστική και σαφώς καλύτερη από την June Squibb του Nebraska η οποία αν και εξαιρετικά φυσική, δεν θα έλεγα ότι είχε ιδιαίτερα δύσκολο έργο στον ρόλο της σπιρτόζας γιαγιάς...
Όπως και να έχει, ο υποκειμενικός παράγοντας παίζει εδώ τον πρώτο λόγο ή αλλιώς "περί ορέξεως κολοκυθόπιτα"..
Κοιτα η κολοκυθοπιτα,με την εννοια του γουστου,ειναι σιγουρα ενας παραγοντας.
Οποτε θα σου εξηγησω το δικο μου σκεπτικο οσον αφορα τις παραπανω ερμηνειες και τα βραβεια.
Και να ξεκαθαρισω κατι,που το εγραψα και στο προηγουμενο ποστ.Ολες οι ερμηνειες ηταν σπουδαιες.
Ανεξαρτητα αν υπηρχαν ρολοι πολυ πιο αβανταδορικοι απο αλλους.
Η Μπλανσετ ειχε δυο πλεονεκτηματα.Ενας πραγματικα αβανταδορικος ρολος και μια ταινια στηριγμενη πανω της.
Η Μπλανσετ
ειναι η ταινια.Η καμερα την ακολουθει παντου και εχει ολο το χρονο δικο της ωστε να βγαλει το ταλεντο της.
Αυτο βεβαια δεν ειναι καθολου ευκολο.Και γι'αυτο ο Γουντι διαλεξε την Μπλανσετ και οχι την....Σκαρλετ.
Μια ταινια που στηριζεται σε ενα μονο ρολο,αν ο ηθοποιος αποδειχθει λιγος παει κατα διαολου.
Η Μπλανσετ απο την αλλη τετοιους ρολους τους εχει για πρωινο (ειναι μακραν οχι μονο η μεγαλυτερη ηθοποιος τις γενιας της αλλα βαζει κατω πολλες με περισσοτερα χρονια στο κουρπετι),και το εχει αποδειξει πολλακις.Μεγαλη ερμηνεια πραγματικα.
Η Ανταμς απο την αλλη εχει ενα ρολο πολυ μικροτερο.Και αρα εχει πολυ λιγοτερο χρονο στην οικονομια της ταινιας για να αναδειχθει.
Επισης η καμερα δεν την ακολουθαει παντου αλλα μοιραζεται τις σκηνες μαζι με αλλους πραγμα που το κανει ακομα πιο δυσκολο,με την εννοια οτι ο ρολος της ειναι ενταγμενος σε ενα γενικοτερο συνολο και πρεπει να υπηρετει αυτο το συνολο και οχι μονο το ρολο της καθεαυτο.
Αυτο ειναι ακομα πιο δυσκολο απο το ρολο της Μπλανσετ,γιατι σε αντιθεση με την Κειτ,ο ρολος της Ανταμς πρεπει να μην ειναι τοσο "φανερος" αλλα μονο οσο χρειαζεται.
Οι ισορροπιες ειναι πολυ λεπτες σε τετοιες περιπτωσεις,καθως σε μια τυχουσα ανισορροπια δεν καταστρεφεται μονο ο ρολος της Ανταμς αλλα ολοκληρου του καστ.
Γι'αυτο εγραψα και στο προηγουμενο ποστ οτι για μενα οι ερμηνειες στο American Hustle ηταν ολες εξαιρετικες,μακραν οι καλυτερες.Γιατι υπαρχει μια καταπληκτικη ισορροπια μεταξυ τους,σε ενα σεναριο πυκνων διαλογων και ρολων καθολου μονοδιαστατων.Ολοι ισορροπουν αναμεσα στο δραμα και στην κωμωδια,στο φαινεσθαι και στο ρεαλισμο.Πολυ δυσκολα πραγματα,για μενα τουλαχιστον,και γι'αυτο πιστευω επισης οτι η δουλεια του σκηνοθετη σε αυτο το κομματι ηταν απλα καταπληκτικη.Και η Ανταμς,μεσα απο αυτο το συνολο,λαμπει πραγματικα χωρις να "επισκιαζει" κανεναν.
Νιωθεις ομως οτι ειναι απαραιτητη σε αυτο το καστ,οτι αν ελειπε ολο το οικοδομημα θα κατερρεε σαν jenga.
Και αυτος ειναι και ολογος που πιστευω οτι η ερμηνεια της ηταν καταπληκτικη.Γιατι με αυτες τις αντικειμενικες δυσκολιες του ρολου της,σε σχεση με το ρολο της Μπλανσετ, δινει εξαιρετικη ερμηνεια.
Δεν εχει να κανει με το ποια ειναι καλυτερη.Διαφορετικοι ρολοι,σπουδαιες ερμηνειες και οι δυο.Αλλα θεωρω πιο δυσκολη την ερμηνεια της Ανταμς.
Επειδη ανεφερα και την Εμμα Τομσον να πω κα μια κουβεντα γι'αυτην.Το να εχεις ουσιαστικα,ενα αδιαφορο χαρακτηρα,σε μια γενικως αδιαφορη ιστορια και να καταφερνεις να τον μετατρεψεις σε καθηλωτικο σε σημειο που να μην θες να σηκωθεις απο την καρεκλα,ε,πως να το κανουμε ειναι επιτευγμα.
Γι'αυτο και η Εμμα ειναι απο τις πολυ σπανιες ηθοποιους...
Και επειδη ειδα και τη Φιλομενα,να πω οτι και η Τζουντι Ντεντς ηταν απολαυση...
Τωρα επειδη ανεφερα τις αποκαταστασεις των αδικιων στα Οσκαρ,βασικα συμφωνω μαζι σου,τα βραβεια ομως...διαφωνουν και με τους δυο μας!
Μεγαλυτερο παραδειγμα απο τον Αλ Πατσινο στο Αρωμα Γυναικας δεν υπαρχει.Ουτε η ερμηνεια του ηταν η καλυτερη εκεινη τη χρονια,ουτε βεβαια και η καλυτερη του Πατσινο.Απλα ειχε τον πιο αβανταδορικο ρολο.
Και τα Οσκαρ εχουν-στο 90% των περιπτωσεων-το κακο συνηθειο να βραβευουν ρολους και οχι ερμηνειες....