Re: Νέα Nikon D700.
Δεν δικαιολογώ μηχανή που να χρειάζεται επεμβάσεις μετά την λήψη αν αυτή είναι τέλεια. Αν χρειάζομαι έστω και μερικά κλικ για να "πιάσω" την απόδοση του αντιπάλου τότε είμαι πίσω.
Σαν να λέμε αγόρασα ένα σούπερ ηχείο αλλά για να παίξει χρειάζεται και ένα σωρό ισοσταθμιστές για να ακούγετε σωστά. (λίγο τραβηγμένο παράδειγμα).
Δεν είναι ακριβώς έτσι.
Εξαιρουμένων των επαγγελματιών και μάλιστα των επαγγελματιών εκείνων που τραβούν πραγματικά μεγάλο πλήθος φωτογραφιών, για πολλούς η μεγάλη διαφορά raw/jpeg είναι αδιάφορη, γιατί ούτως ή άλλως φωτογραφίζουν σε raw. Αλλά ακόμη και η πρώτη κατηγορία δεν είναι απαραίτητο ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα σήμερα, δεδομένης της γεωμετρικής αύξησης στις χωρητικότητες των καρτών και την κυκλοφορία "έξυπνων" μετατροπέων raw, που εντάσσουν τη διαδικασία σε ένα βολικό workflow.
Εμείς οι υπόλοιποι, ειδικώς σε δύσκολες σκηνές θα πρέπει αυτονόητα να φωτογραφίζουμε σε raw, μας δίνει πολλά περιθώρια ακόμη και όταν το jpeg που βγάζει η μηχανή είναι κατά γενική ομολογία "καλό". Υπάρχουν βέβαια και μηχανές που το Jpeg από raw και αυτό που βγάζει η μηχανή είναι η μέρα με τη νύχτα, πχ Pentax K10D.
Αυτό που μου έκανε βέβαια εντύπωση και εμένα είναι το
απαράδεκτα χαμηλό δυναμικό εύρος της D700 σε jpeg. Μόλις 7 στοπ σε iso100????
Στη βασική ευαισθησία -iso200- ανεβαίνει βέβαια σε 7.8, αλλά και αυτό πάλι είναι χαμηλό, χώρια που πχ σε φωτογραφίες τοπίου που θα θελήσουμε πιο αργές ταχύτητες για κάποιο λόγο, δεν χρησιμοποιούμε iso200. Σημειωτέον η 5D (παλαιά και νέα) κατεβαίνει μέχρι 50.
Η D3 φτάνει σε εύρος (jpeg) τα 8.6 στοπ, και μάλιστα είναι μισό στοπ πιο ψηλά στα φωτεινά. Γιατί τέτοια διαφορά σε δύο μοντέλα με πανομοιότυπα χαρακτηριστικά? Βέβαια η μετατροπή από raw των 14bit δίνει εντυπωσιακά αποτελέσματα. 11.6 στοπ! Βέβαια με τρομερή υποέκθεση, τα παραδείγματα που δίνει το Dpreview δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι αξιοποιήσιμα. Πάντως σίγουρα υπάρχει τεράστια διαφορά από το jpeg της μηχανής.