Τα Αμερικάνικα σπίτια λόγω κατασκευής (ξύλο κυρίως) "καταπίνουν" το μπάσο για πλάκα.Βγαίνουμε εκτός θέματος, αλλά τα ηχεία πρέπει να'ναι συνάρτηση του χώρου και των αναγκών. Με 8άρια γούφερ δε θα ακούω μουσική, θα τρίζουν απλά οι τοίχοι και θα βουλώνουν τ'αυτιά μου. Εδώ τα 4άρια των Klipsch είναι αρκετά στις περισσότερες περιπτώσεις στη μουσική (φωνή, όργανα κλπ) στα 70-75dB που ακούω, και απλά το sub συμπληρώνει σε κάνα bass drum ή κάτι τέτοιο. Στον συγκεκριμένο χώρο πάντα, αλλού μπορεί να μην έφταναν.
Αυτά που σκοπεύω να ακούσω κάποια στιγμή είναι αφενός τα μικρά R5 meta, αφετέρου τα SF Lumina III. Αν και διάβασα κάπου ότι Marantz + Sonus Faber δεν είναι ιδανικός συνδυασμός λόγω laid back χαρακτήρα και των δυο.
Επίσης... οι Marantz πως τα πάνε με τα 4Ω (πχ R-meta)?
Ολόκληρο το σαλόνι είναι 7.5 x 4.4, αλλά το καθιστικό/χωρος ακρόασης είναι περιορισμένο στο μισό του (3.7 x 4.4), πρακτικώς δηλαδή όπως καθόμαστε από αριστερά μας υπάρχει το αλλο μισό του δωματίου.Τα Αμερικάνικα σπίτια λόγω κατασκευής (ξύλο κυρίως) "καταπίνουν" το μπάσο για πλάκα.
Γιαυτό παραδοσιακά τα Αμερικάνικα ηχεία έχουν μεγαλύτερες μονάδες από τα ευρωπαϊκά.
Για πόσα τ.μ. χώρου μιλάμε;
Κατ' αρχάς, ηχειάρα.
Από κει και πέρα, υπάρχει η δυνατότητα να «ρυθμίσεις» τον Cinema 40 στη θέση 8, 6 ή 4Ω. Βέβαια εδώ δεν κάνει καμιά μαγεία ο ενισχυτής, απλά μειώνει τη διαθέσιμη ισχύ του. Αυτό δεν είναι καλό για την απόδοση, αλλά είναι καλό για την προστασία του.
Εάν τον αφήσεις όπως είναι και δεν τον γκαζώνεις, και πάλι μιλάμε για λιγότερο ζόρι πάντως + συν το ότι όταν χρειαστούμε στιγμιαία ισχύ θα την έχουμε διαθέσιμη.
Τα 4Ω από μόνα τους δεν λένε τίποτε. Πρέπει να δεις κατά πόσο κάνει «βουτιές» μέχρι εκεί το ηχείο για να θεωρηθεί «δύσκολο». Αν δεν τις κάνει, σημαίνει ότι τα πράγματα είναι πιο... εύκολα.
Αλλά έτσι κι αλλιώς έχεις τον τελικό γι' αυτά τα πράγματα, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχείς.
Δεν έχω βρει πουθενά ρυθμίσεις, θα το κοιτάξω. Ουσιαστικά αν στο μέλλον πάμε σε σειρά R Meta* μιλάμε για τη μπροστινή τριάδα (πίσω θα μπουν 2 μικρά Q150), άρα μόνο το κεντρικό θα παίρνει από τον 40 με 4Ω.
*εννοείται υπό την προϋπόθεση γερής έκπτωσης τύπου 50% όπως είχαν πριν 2 χρόνια τα απλά R. Αλλιώς μιλάμε για τρελά $$$.
Nα το κόψουμε το σπορ δηλαδή...
Σοβαρά τώρα, δε θα'πρεπε να υπάρχει για λόγους ασφαλείας μια μέγιστη ένδειξη; Θα μου πεις οκ, λογικά απλά θα πέσει η ασφάλεια, αλλά πάλι... γιατί να φτάσουμε εκεί;
Μπορεί να έχει να κάνει και με έλλειψη ικανότητας οδήγησης του τελικού από τα προενισχυτικα του marantz πάντως.Να το γράψω κι εδώ γιατί αφορά τους Cinema... να το σκεφτείτε ΠΟΛΥ πριν τους βάλετε να παίξουν με άλλο τελικό έτσι απλά επειδή υπάρχει διαθέσιμος τελικός στο σύστημα και εξ ορισμού separates > integrated.
Αυτό είχα κάνει εγώ μέχρι που χθες έτσι από περιέργεια είπα να κάνω ένα πιο διεξοδικό τεστ. Τον είχα ξανακούσει τον 40 σαν τελικό για λίγα λεπτά μόνο στην αρχή τότε που έκανα τα τεστ μαζί με τον Denon, αλλά αφενός τότε ήταν καινούριος και δεν είχα ακόμα συνηθίσει τον ήχο του για να έχω baseline, αφετέρου τα τεστ μεταξύ των δυο ως ολοκληρωμένοι ήταν για ελάχιστα λεπτά, το διεξοδικό είχε γίνει συγκρίνοντας τους δυο ως προενισχυτές.
Χθες λοιπόν, άλλαξα τον Onkyo από τα main να ενισχύει τα rear height (που είναι η άλλη διαθέσιμη επιλογή), και μετά έκατσα να ακούσω. Άκουσα ΠΟΛΛΕΣ ώρες, όχι επειδή ήθελα να κάνω αναλυτικό τεστ, αλλά επειδή ήδη από τα πρώτα λεπτά δεν πίστευα αυτό που άκουγα. Ήταν όχι απλά σαν να άλλαξα ηχεία, αλλά και σα να άλλαξα χώρο. Εξαφανίστηκαν τελείως τα ηχεία, και σηκώθηκε ολόκληρη σκηνή μπροστά μου, τοποθετούσες έναν έναν τους μουσικούς σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο, ενώ άλλαξε το εύρος του πεδίου και στις δυο διαστάσεις.
Έχω ξαναγράψει ότι δεν είμαι audiophile με την ψυχιατρική έννοια του όρου, μουσικός είμαι απλά, και αυτό ψάχνω στον ήχο, να προωθεί τη μουσική που ακούω και να την κάνει να φτάνει στ'αυτιά μου φυσικά, χωρίς έξτρα αγριάδες, χωρίς αφύσικες χροιές κλπ. Και αυτό που άκουσα, ειδικά με τα δεδομένα των ηχείων μου των οποίων τα όρια είναι δεδομένα, έπαιρνε άριστα δέκα. Οπότε ο Onkyo μονιμοποιήθηκε ως οδηγός των rear height. Και τα main θα φύγουν απ'τον Marantz μόνο αν κάποια στιγμή αξιωθώ να πάρω κάτι που να είναι τουλάχιστον σε ανάλογα επίπεδα σε σχέση μ'αυτό που θα φτάνει στ'αυτιά μου.
Μπορεί να έχει να κάνει και με έλλειψη ικανότητας οδήγησης του τελικού από τα προενισχυτικα του marantz πάντως.
του Μαέστρου του περισσεύουν ενισχυτές...Εγω παντως τον 50 τον ανεξαρτητοποιησα εντελως και τον αφησα να παιζει μπαλα μονος του στο σαλονι.
Ειναι δε τοσο διαφορετικη η φιλοσοφια χρησης του πλεον που δεν εχει νοημα πραγματικα το παντρεμα του με αλλους ενισχυτες.
μπα... ο onkyo πρέπει να είναι καρούτα...Μπορεί να έχει να κάνει και με έλλειψη ικανότητας οδήγησης του τελικού από τα προενισχυτικα του marantz πάντως.