Μπαταριες εργαλείων: Mετατροπες, ανταπτορες & επισκευές.

Σωφρον

Supreme Member
3 March 2008
4,980
Κορωπί
Εαν δεν εχει θεμα, γιατι να την πειραξεις?

Εχω σφαξει τουλαχιστον 10 Makita pack της τελευταιας 8ετιας και εχω βρει μεσα 5 διαφορετικα bms
Υπαρχει αλλο ενα ωραιο bms, που και αυτο ελεγχει καθε ζευγαρι ξεχωριστα, με πιο πολλα εξαρτηματα και ολη η πλακετα πλαστικοποιημενη.
 
  • Like
Reactions: nikfor

nikfor

AVClub Addicted Member
7 August 2007
2,501
Πολύ ευχαριστημένος με το κέλυφος νέου τύπου για μπαταρίες Makita που παρέλαβα. :)
Είναι αυτό [Color: 1SET(Style2)] και το αγόρασα 18€ και έκανε 20 μέρες να έρθει.

shell0.jpg

Διαθέτει ενισχυμένο BMS και ψηφιακή ένδειξη για το ποσοστό φόρτισης.
Διαθέτει και αυτοκόλλητα που λένε 6Ah κάτι που στην περίπτωση μου, ισχύει :)

Καλή εντύπωση και από τους αεραγωγούς που φροντίζουν να κυκλοφορεί ο αέρας που φυσάει ο ταχυφορτιστής της Makita για να ψύχει τη μπαταρία,

shell1.jpg

Χρησιμοποίησα τις γνωστες Sony / Murata 3000mAh - 30A από Nkon που τα καταφέρνουν με τα πολλά A που ζητάνε κάποια απαιτητικά εργαλεία.

Το μοντάρισμα και το κόλλημα με το spot welder είναι εύκολη υπόθεση 10 λεπτών.

shell2.jpg

Κουμπώνει τέλεια πάνω στα Makita και έκανα το τεστ που έκανα και τις προηγούμενες φορές, να κόψω λάμα με τον τροχό και φυσικά δεν κώλωσε καθόλου.

shell3.jpg

Τέλος, μετρήθηκε και με το ειδικό εργαλείο που έδειξε 5.7 Ah!

shell5.jpg

Όλα μαζί στοίχισαν γύρω στα 60€
Συμφέρει τελικά;
Εξαρτάται από την τιμή που θα πετύχεις την original Makita 6Ah. Συνήθως κάνει 95€, οπότε ναι, συμφέρει.
Αν όμως πετύχεις τη Makita στα 80€ (όπως αυτή τη στιγμή στο Skroutz) τότε δεν συμφέρει και τόσο.

Γενικά, προτείνεται (y)
 

thdogra

New member
1 March 2015
50
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ρε μάστορες τα φώτα σας. Αυτό το μαραφέτι , με τι μπαταρία δουλεύει;; Το δοκίμασα με μπαταρία αυτοκινήτου χωρίς καλά αποτελέσματα.

Scd6640d3d2f447c399893c54f83e6b97J.jpg
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,515
Βριλήσσια
12 βολτ θελει.
Η συνδεση λεει οτι πρεπει να ειναι δυνατη και με βιδες. Την εχεις κανει ετσ?
619qTigH8LL._AC_SX522_.jpg


Eχεις ρυθμισει την πλακετα να δινει την μεγιστη ισχυ?
 

thdogra

New member
1 March 2015
50
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
12 βολτ θελει.
Η συνδεση λεει οτι πρεπει να ειναι δυνατη και με βιδες. Την εχεις κανει ετσ?
619qTigH8LL._AC_SX522_.jpg


Eχεις ρυθμισει την πλακετα να δινει την μεγιστη ισχυ?
Έτσι την σύνδεσα με δυνατό σφίξιμο. Δοκίμασα και διάφορες θέσεις ισχύος, αλλά "έκαιγε¨ το νίκελ.
Τί άλλη πηγή ενέργειας δέχεται ξέρει κανείς;;;
 

xxaris

Senior Member
22 October 2015
547
Καλησπέρα.
Στην προηγούμενη σελίδα του παρόντος θέματος παρουσίασα μια μπαταρία στην οποία άλλαξα τα 10 κινέζικα στοιχεία με LG.
Η μπαταρία δούλευε μια χαρά έως πριν μια εβδομάδα που πήγα να την δουλέψω στο μπουλονοκλειδο αλλά δεν το εκκινουσε. Την μέτρησα με το πολύμετρο και μου έδειξε 13,8volt, παρά πολύ χαμηλή τιμή για 20voltη μπαταρία.
Την έβαλα για φόρτιση και μετά από 4 ώρες περίπου που έφτασε στο φουλ, μετρώντας την και πάλι μου έδειξε 20,6volt αμέσως μετά την φόρτιση και 20,4volt μετά από 4-5 ώρες και φυσικά εκκινουσε κανονικά τόσο το μπουλονοκλειδο όσο και τον γωνιακό τροχό.
Σήμερα λοιπόν που την ξαναμετρησα με το πολύμετρο μου έδειξε 16,3volt και φυσικά δεν εκκινουσε τα εργαλεία. Την άνοιξα, μέτρησα χωριστά τα στοιχεία και διαπίστωσα ότι τα δύο στοιχεία που είναι ακριβώς στη μέση (στην προηγούμενη σελίδα, 6η φωτογραφία, αυτά που είναι δεξιά του λευκού καλωδίου) ήταν εντελώς ψοφια, έδειχναν 0volt ενώ όλα τα υπόλοιπα 4-4,1volt.
Τι πιστεύετε ότι φταίει για αυτό;
Έπεσα σε ελαττωματικά στοιχεία ή φταίει το BMS? Δεν θα έπρεπε να γίνεται Ballance μεταξύ των στοιχείων και όλα να έχουν την ίδια τάση; Πιστεύω-χωρις να είμαι σίγουρος- οτι έπεσα σε ελαττωματικά στοιχεία και ότι το BMS είναι οκ.

Σκέφτομαι όμως να ξαναφτιάξω την μπαταρία και εκτός από τα στοιχεία να αντικαταστήσω και το BMS. Τι λέτε;
 

aetosa

AVClub Enthusiast
4 September 2006
917
@xxaris

Τα 0V στα άκρα των δύο μπαταριών δείχνουν πεθαμένες μπαταρίες, για πέταμα.
Αναγκαστικά αλλάζεις τις ελαττωματικές μπαταρίες με καλές.

Μετά θα πρέπει να μετρήσεις την τάση στους πόλους των καινούριων μπαταριών στη διάρκεια της φόρτισης.
Θα πρέπει να τη βλέπεις να ανεβαίνει σιγά σιγά, π.χ. στην αρχή θα είναι 3,60V, μετά από λίγο 3,61V, μετά από λίγο 3,62 κλπ μέχρι να φτάσει 4,20V.

Αν δεν συμβαίνει αυτό είναι ελαττωματικό το BMS.
 
Last edited:

mikemtb

Senior Member
15 November 2014
569
γλυφαδα
σιγα μην κάνει και active balancing το bms... ισως κάνει passive, και ριχνει τα στοιχεια με την ψηλοτερη τάση...
λογικα ναι εχεις χαλασμένο στοιχειο...
φορτισε την και ξαναμετρα ολα τα στοιχεία.
μετα βαλτης φορτιο (οχι βαρύ στην αρχη) και ξαναμετρα ολα τα στοιχεία.

Στάλθηκε από το SM-A528B μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

xxaris

Senior Member
22 October 2015
547
@aetosa και @mikemtb καταρχάς thanks για τις απαντήσεις.
Αγόρασα 2 νέα στοιχεία LG και αντικατέστησα τα παλιά τα οποία ήταν εντελώς άχρηστα (τα έβαλα σε φορτιστή μπαταριών και ούτε καν τα αναγνώριζε-δεν περίμενα βέβαια να λειτουργούν). Για να είμαι 100% σίγουρος άλλαξα και το BMS το οποίο και έβγαλα από άλλη μακιτομπαταρια.
Στην μέτρηση με το πολύμετρο δείχνει 20,7volt. Χθες την έβαλα στο πλυστικο που δεν τραβάει πολύ φορτίο όπως πχ ο γωνιακούς τροχός και την δούλεψα 20-25 λεπτά. Την μέτρησα μετα με το πολύμετρο και δείχνει 20,3volt.
Έως τώρα λειτουργεί όπως πρέπει. Θα την δουλέψω και άλλο τις επόμενες ημέρες και μετά θα την φορτίσω μετρώντας την για να έχω ολοκληρωμένη άποψη.
 
  • Like
Reactions: mikemtb