Micro Four Thirds system M43

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Εγώ μιας και έχω και σύστημα FF (και μάλιστα με πολύ καλή σταθεροποίηση της Panasonic) κάνω τις συγκρίσεις που θέλω συνεχώς , δανείζομαι και μηχανές FF φίλων , ακόμα ψάχνω να βρω μια ικανή να τραβά 5-6 δευτερα στο χερι. Επίσης ψαχνω να βρω και ποιοτικούς FF ζουμ φακούς αναλογους σε εύρος του 12-100/4 ή μεγέθους σαν τον LUMIX 35-100/2.8.

Με μικρούς φωτεινούς prime Κινέζων δεν σώνεται η ιστορία εκτός και αν περιορίσει κανεις αυτά που θέλει να φωτογραφίζει.

Το m43 κατά τη γνώμη μου έχει σαφως περαιτέρω τη δυνατότητα ανάπτυξης αλλά μόνο αν οι εταιρίες πίσω από αυτό σταματήσουν να κονταροχτυπιούνται με το FF και αναπτύξουν τα οποία πλεονεκτήματα έχει. Από τη στιγμή που παράγει ικανοποιητικό IQ ένα κινητό με ψείρα αισθητήρα , παπάδες μπορούν να δώσουν αν θέλουν και αν επενδύσουν σωστά και έξυπνα σε software και hardware.

Οι μεγάλες εταιρίες πάντα θα έχουν ως βιτρίνα το FF , αυτό θα εξελίσσουν , το Apsc τους σύστημα θα είναι συμπληρωματικό. Η Fuji κινείται στους δικούς της ρυθμους προσφέροντας πολύ συγκρεκριμενο concept , περιέγραψε πιο πάνω ο Δημήτρης το κοινό της

Μέχρι τώρα τα θετικά και τα αρνητικά της Olympus ακολούθησαν και δέσμευσαν θαλεγα και τα πρώτα βήματα της OMDS . Είμαι περίεργος να δω τι διαδρομή θα ακολουθησουν από εδώ κι πέρα και ταυτόχρονα ο δεύτερος πόλος , η Panasonic , αν θα συνεχισει να εξελίσσει το μικρό σύστημα παράλληλα με το μεγάλο της. Με την G9 II πάντως έδειξε ετοιμοπόλεμη.

Βιασυνη για εμένα δεν υπάρχει καμία. Θεωρώ οτι ολα τα σωματα της αγοράς σήμερα παράγουν υπέροχες φωτό.

Αν κάποιος θέλει να είναι πάντα στην αιχμή της τεχνολογίας και έχει το άγχος να αλλάζει σωματα και συστήματα για να πάρει ένα 5-10 % καλυτερο αρχείο (μπορεί να λέω και πολύ) ας κάτσει να ψειρίζει την μαϊμού να δει σε 300% μεγενθυνση ποσο θόρυβο έχει και τι οξυτητα έχει στην άκρη ο φακός του.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: guzzi and cacau

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,577
Κώστα καμία FF δεν μπορεί να τραβήξει στο χέρι 5 sec...ε και?? Πόσοι το χρειάζονται αυτό?? Πολύ πιο χρήσιμο είναι να μπορείς να ξεφοντάρεις εύκολα το θέμα σου, να έχεις καλύτερο Iso και Dynamic range κλπ. Με λίγα λόγια οι m43 έχουν ένα τεράστιο μειονέκτημα οπότε πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος, κάτι τέλοςπάντων να δώσουν σε άλλους τομείς κάτι που και χρήσιμο να είναι και να το θέλει ο πολύς κόσμος και να μην το προσφέρει ο ανταγωνισμός, ενώ παράλληλα να κατεβάσει και τις τιμές ...τα είπαμε ποια είναι αυτά....αν δεν τα δώσει ή αν την προλάβει κάποιος άλλος την πάτησαν, στην βράση κολλάει το σίδερο...

Και για τους φακούς δεν συμφωνώ, ειδικα αν πας στην Sony FF έχει ένα καράβι φακούς να διαλέξεις για όλα τα βαλάντια. Στην τελική δεν θέλουν όλοι 10 φακους για να νιώσουν ολοκληρωμένοι, ούτε όλοι τραβάνε κάθε πιθανό θέμα. Τα πιο νέα συστήματα FF χρόνο με τον χρόνο αυξάνουν τους φακούς τους και αυτά, ότι μειονεκτήματα έχουνε τα κλείνουν σιγά σιγά.

Υ.Γ. Ο 35-100 είναι ουσιαστικά ένα φακός f5,6 σε FF οπότε προφανώς και είναι μικρός...ενω και ο 12-100 είναι φακός f8 σε FF και υπάρχουν φακοί 24-200 κάμποσοι στο FF. Η Sony μάλιστα ετοιμάζει 24-200f2,8-f4 στην G σειρά για κυκλοφορία μέσα στο 2024.
 
  • Like
Reactions: LongTom

LongTom

New member
23 July 2023
82
Εγώ μιας και έχω και σύστημα FF (και μάλιστα με πολύ καλή σταθεροποίηση της Panasonic) κάνω τις συγκρίσεις που θέλω συνεχώς , δανείζομαι και μηχανές FF φίλων , ακόμα ψάχνω να βρω μια ικανή να τραβά 5-6 δευτερα στο χερι. Επίσης ψαχνω να βρω και ποιοτικούς FF ζουμ φακούς αναλογους σε εύρος του 12-100/4 ή μεγέθους σαν τον LUMIX 35-100/2.8.

Με μικρούς φωτεινούς prime Κινέζων δεν σώνεται η ιστορία εκτός και αν περιορίσει κανεις αυτά που θέλει να φωτογραφίζει.

Το m43 κατά τη γνώμη μου έχει σαφως περαιτέρω τη δυνατότητα ανάπτυξης αλλά μόνο αν οι εταιρίες πίσω από αυτό σταματήσουν να κονταροχτυπιούνται με το FF και αναπτύξουν τα οποία πλεονεκτήματα έχει. Από τη στιγμή που παράγει ικανοποιητικό IQ ένα κινητό με ψείρα αισθητήρα , παπάδες μπορούν να δώσουν αν θέλουν και αν επενδύσουν σωστά και έξυπνα σε software και hardware.

Οι μεγάλες εταιρίες πάντα θα έχουν ως βιτρίνα το FF , αυτό θα εξελίσσουν , το Apsc τους σύστημα θα είναι συμπληρωματικό. Η Fuji κινείται στους δικούς της ρυθμους προσφέροντας πολύ συγκρεκριμενο concept , περιέγραψε πιο πάνω ο Δημήτρης το κοινό της

Μέχρι τώρα τα θετικά και τα αρνητικά της Olympus ακολούθησαν και δέσμευσαν θαλεγα και τα πρώτα βήματα της OMDS . Είμαι περίεργος να δω τι διαδρομή θα ακολουθησουν από εδώ κι πέρα και ταυτόχρονα ο δεύτερος πόλος , η Panasonic , αν θα συνεχισει να εξελίσσει το μικρό σύστημα παράλληλα με το μεγάλο της. Με την G9 II πάντως έδειξε ετοιμοπόλεμη.

Βιασυνη για εμένα δεν υπάρχει καμία. Θεωρώ οτι ολα τα σωματα της αγοράς σήμερα παράγουν υπέροχες φωτό.

Αν κάποιος θέλει να είναι πάντα στην αιχμή της τεχνολογίας και έχει το άγχος να αλλάζει σωματα και συστήματα για να πάρει ένα 5-10 % καλυτερο αρχείο (μπορεί να λέω και πολύ) ας κάτσει να ψειρίζει την μαϊμού να δει σε 300% μεγενθυνση ποσο θόρυβο έχει και τι οξυτητα έχει στην άκρη ο φακός του.
Δεν έχει η Νίκον 24-200 πιο γρήγορο από τον 24-200 f8 equiv των Μ43 και η sony άλλους 2;
Επίσης τι κάνεις και θέλεις 4 δευτερόλεπτα έκθεση στο χέρι;
Γιατί δεν έχεις τρίποδο ή μονόποδο και ρίχνεις το ζάρι με το IBIS;

Προσωπικά με το αρχαίο IBIS της Pentax K-1 και το πατροπαράδοτο ISO μια χαρά τα καταφέρνω στο χέρι σε Σουηδικούς χειμώνες με σχετικά αργούς φ2.8.
Κάτι που δεν μπορώ να κάνω (εύκολα ή καθόλου, ανάλογα τη φωτο) με τη Ε-Μ1Χ, γιατί το ψηλό ISO καταστρέφει τις φωτογραφίες στα Μ43 πολύ εύκολα και γρήγορα.
Εάν τα φτύσει το IBIS της δεν έχω αξιοπρεπή εικόνα και κανένα AI δεν το σώζει (βγάζει παστελογραφίες γιατί απλά δεν υπάρχει πληροφορία στην εικόνα).

Όπως γράφηκε πολλάκις πριν, οι ανταγωνιστές σε μεγαλύτερα φορμάτ έχουν κλείσει την ψαλίδα τόσο και οι νέες Μ43 είναι τόσο γκουμούτσες και ακριβές, που δεν έχει σχεδόν καμία λογική να πας σε Μ43 πια.
Εκτός και εάν έχεις πάρα πολύ συγκεκριμένες ανάγκες και έχεις ήδη επενδύσει.
Για αυτό και η κατάσταση είναι κάθε πέρσι και καλύτερα.
 
  • Like
Reactions: karamela

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Βάζω τρίποδο φίλε μου μόνο για εκθέσεις των 20-60 δεύτερων. Και τις περισσότερες φορές δεν βάζω γιατί για μακρά έκθεση βγάζω hires //ND live πολλαπλές φωτό που ισοδυναμούν σε αρχείο τόσων δεύτερων και έχουν και 2 στοπ θόρυβο χαμηλομενο.

Δυστυχώς η ΕΜ1Χ σου δεν έχει στο χέρι hires να το δοκιμάσεις ...εμένα με βολεύει πολύ γιατί τραβώ με χαμηλό ISO , συνδιαστικό Ibis πολλά στατικά θέματα , αρχιτεκτονικό, τοπιο κλπ., το χρησιμοποιώ και για να απομονώσω το θέμα μου π.χ. ενα κτίριο από τους κινούμενους άνθρωπους (ειδικά αν είναι πολλοι) γιατί πλέον γίνονται φαντάσματακια

βεβαια η Panasonic το έχει εξελίξει και αφαιρει τελειως την κίνηση των αντικείμενων

Εξέλιξη απο το αρχικό hires των ΕΜ1Χ, ΕΜ1.3 που έδινε και artifacts έχει γίνει και στις ΟΜ τόσο σε ταχύτητα αλλά οπως έδειξε και ο Rob Trek με παραδείγματα στην ΟΜ1 απουσιάζουν πλέον τα artifacts.

Οι φακοί έχω συνηθισει να είναι ξυραφι ανοιχτοι γιατί εκεί θα τους χρησιμοποιησω. Στην FF τόσο για να βελτιστοποίησω τον φακό όσο και για να πάρω το βάθος πεδίου για τη θεματολόγια που ασχολουμε θα πρέπει να κλείσω σε f8 τουλάχιστον , οπότε χάνω την αβάντα των 1-2 στοπ έτσι κιαλλιως. Με τον 12-100/4 φεύγω ταξίδι και έχω ένα prime φακό για συγκεκριμένη χρήση από 12-200/4. Ή με ένα 8-25/4 και ένα 35-100/2.8 ή ένα 40-150/4 pro.

Έφυγα δυο ταξίδια με την S1R και εν γνώση μου μαζοχιστικά για να αυτό περιοριστώ αφου δεν μπορούσα να έχω τέτοια πληθώρα εστιακών άφησα πίσω μου φακούς γιατί γέμιζε η τσάντα εύκολα (όχι από το σώμα). Και υπόψην έχω σκοτεινούς και ελαφριούς FF φακούς με εξαιρεση τον Sigma 24/2.

Για να είμαι σίγουρος οτι μπορώ να καλυψω και την στραβή έδωσα στη γυναίκα μια μικρή ΟΜ5 και πέταξα μέσα στην τσάντα της εκτός απο δυο φακουδακια των 100-150 γρ. και τον 40-150/4 pro . Και την ημέρα που πήγαμε στο ζωολογικό κήπο ντρεπόμουν να βγάλω φωτό με την FF , ποσο να κροπάρω από τα 47 ΜPX με τον LUMIX 14-28mm που είχα μαζί ? Ενω η γυναίκα μου έβγαζε πόζες τα ζωάκια με 300mm φακό pro.

Επίσης για τούς ζουμ που έγραψες δεν έχω την άποψη οτι είναι εφάμιλλοι σε ποιότητα εικονας με τον 12-100/4 (δεν έχει διαφορα από τους prime pro σε εικόνα) αλλά ούτε σε κατσκευη . Αν βολευουν όμως τους χρήστες αυτών των συστημάτων κανενα πρόβλημα
 
Last edited:

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
417
Σορυ παίδες αλλά κάνουμε σαν οι μηχανές μας να μην βγάζουν ηδη καλές φωτό . Αυτό το τρέξιμο της συνεχής εξέλιξης έχει γίνει βραχνας και για τις εταιρίες γιατί ελάχιστες βελτιώσεις ουσιας μπορούν να δώσουν .
Ας μην πάμε το θέμα στο πόσο καλές φωτογραφίες βγάζει κάθε σύστημα ή τι ανάγκη υπάρχει για νέες μηχανές.
Προσωπικά θεωρώ πως μια μηχανή απο το 2010 βγάζει εξαιρετικές φωτογραφίες και άρα δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος για κάτι περισσότερο.
Μια 5Dii πχ δεν έχει σχεδόν τίποτα να ζηλέψει σε επίπεδο ποιότητας εικόνας και απο σημερινές φωτογραφικές μηχανές ανάλογου αισθητήρα.
Και για να το πάω και σε κροπ μια D7500 ή D500 μπορεί να είναι και ανώτερη απο μια Z30 ή Z50 σε οπτική ποιότητα.

Παρόλα αυτά παρουσιάζονται κάθε χρόνο νέα μοντέλα που σπρώχνουν την εξέλιξη του κλάδου. Και βάση αυτού γίνεται η κρίση αλλά και η συζήτηση.
Αλλιώς και με μια D3300 ή E-M1 mark 1 μπορείς να πάρεις εξαιρετικές φωτογραφίες και δεν χρειάζεται να αναλύσουμε τίποτα άλλο.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Εγώ δεν έγραψα να μην αναλύσουμε. Άλλωστε δεν κάνουμε και κατι άλλο εδώ μέσα

Το ερωτημα είναι αν το υπέραναλύουμε και τι βαρύτητα δίνει στο κάθε τι ο καθένας μας

Θελουμε καλή ανάλυση ? Πόση είναι < η καλή > και πόση η < αριστη > ανάλυση για να πέρασει η βάση ? Και που θα την δεις αυτή για να την κρίνεις ?

Θελουμε πολυ καλό DR ? Θόρυβο ? Ρηχό βάθος πεδίου ? Μετακινούμαστε συνέχεια και θελουμε τη μηχανή πάντα μαζί ή μόνο σε 1-2 ταξίδια το χρόνο ?

Και τι εστιακές μας βολευουν? Ποιο είναι το όριο ανοχής σε βάρος που μπορούμε να πάρουμε μαζί μας ? Θα επεξεργαστούμε την εικόνα μας ή θα σερβίρουμε έτοιμο jpeg ?

Για όσους δεν είναι good enough το m43 σε ενα ή περισσότερα κουτάκια από τα παραπάνω απλά το προσπερνούν. Και ψωνίζουν αυτό που τους βολεύει.

Η τεχνολογία θα προχωραει πάντα αλλά τον ρυθμό δεν τον δίνουμε εμείς , τον δίνουν οι εταιρίες και αυτές απλά κοροϊδεύουν γιατί οι εξελίξεις είναι πραγματικά ελάχιστες σε επίπεδο hardware ( αισθητήρες ) και όλη η ιστορία παίζεται στο software και στα features που ναι μεν κάποια είναι σημαντικά αλλά δεν ξεχάσουμε να φωτογραφίζουμε αν δεν έχουμε το τέλειο μενού ή δεν έχουμε το super duper σκόπευτρο να βλέπουμε σαν τηλεόραση το θέμα μου , να έχουμε 50 προγραμματιζομενα πληκτρα αλλά να τα θέλουμε εννοείται πάνω σε ένα μικρό σώμα που όμως να έχει και καλό κράτημα με τους βαρείς ποιοτικούς φακούς μας αλλά ταυτόχρονα να μπαίνει και στην τσέπη όλο το σετ και να μην βαραίνει την τσάντα στο ταξίδι ….

α και να μην ξεχάσω προφανώς και να τα ψωνίσω οικονομικά γιατί οι εταιρίες υπέρ κοστολογούν και μας κοροϊδεύουν αφού ενω πουλάνε σε τεράστιο πλήθος φωτογράφων / βίντεογραφών έχουν συννενοηθει να μας τα παίρνουν χοντρά και επιπλέον οι άτιμες δεν μας δίνουν και firmware
 
Last edited:
  • Haha
Reactions: cacau and evanfotis

LongTom

New member
23 July 2023
82
Βάζω τρίποδο φίλε μου μόνο για εκθέσεις των 20-60 δεύτερων. Και τις περισσότερες φορές δεν βάζω γιατί για μακρά έκθεση βγάζω hires //ND live πολλαπλές φωτό που ισοδυναμούν σε αρχείο τόσων δεύτερων και έχουν και 2 στοπ θόρυβο χαμηλομενο.

Δυστυχώς η ΕΜ1Χ σου δεν έχει στο χέρι hires να το δοκιμάσεις ...εμένα με βολεύει πολύ γιατί τραβώ με χαμηλό ISO , συνδιαστικό Ibis πολλά στατικά θέματα , αρχιτεκτονικό, τοπιο κλπ., το χρησιμοποιώ και για να απομονώσω το θέμα μου π.χ. ενα κτίριο από τους κινούμενους άνθρωπους (ειδικά αν είναι πολλοι) γιατί πλέον γίνονται φαντάσματακια

βεβαια η Panasonic το έχει εξελίξει και αφαιρει τελειως την κίνηση των αντικείμενων

Εξέλιξη απο το αρχικό hires των ΕΜ1Χ, ΕΜ1.3 που έδινε και artifacts έχει γίνει και στις ΟΜ τόσο σε ταχύτητα αλλά οπως έδειξε και ο Rob Trek με παραδείγματα στην ΟΜ1 απουσιάζουν πλέον τα artifacts.

Οι φακοί έχω συνηθισει να είναι ξυραφι ανοιχτοι γιατί εκεί θα τους χρησιμοποιησω. Στην FF τόσο για να βελτιστοποίησω τον φακό όσο και για να πάρω το βάθος πεδίου για τη θεματολόγια που ασχολουμε θα πρέπει να κλείσω σε f8 τουλάχιστον , οπότε χάνω την αβάντα των 1-2 στοπ έτσι κιαλλιως. Με τον 12-100/4 φεύγω ταξίδι και έχω ένα prime φακό για συγκεκριμένη χρήση από 12-200/4. Ή με ένα 8-25/4 και ένα 35-100/2.8 ή ένα 40-150/4 pro.

Έφυγα δυο ταξίδια με την S1R και εν γνώση μου μαζοχιστικά για να αυτό περιοριστώ αφου δεν μπορούσα να έχω τέτοια πληθώρα εστιακών άφησα πίσω μου φακούς γιατί γέμιζε η τσάντα εύκολα (όχι από το σώμα). Και υπόψην έχω σκοτεινούς και ελαφριούς FF φακούς με εξαιρεση τον Sigma 24/2.

Για να είμαι σίγουρος οτι μπορώ να καλυψω και την στραβή έδωσα στη γυναίκα μια μικρή ΟΜ5 και πέταξα μέσα στην τσάντα της εκτός απο δυο φακουδακια των 100-150 γρ. και τον 40-150/4 pro . Και την ημέρα που πήγαμε στο ζωολογικό κήπο ντρεπόμουν να βγάλω φωτό με την FF , ποσο να κροπάρω από τα 47 ΜPX με τον LUMIX 14-28mm που είχα μαζί ? Ενω η γυναίκα μου έβγαζε πόζες τα ζωάκια με 300mm φακό pro.

Επίσης για τούς ζουμ που έγραψες δεν έχω την άποψη οτι είναι εφάμιλλοι σε ποιότητα εικονας με τον 12-100/4 (δεν έχει διαφορα από τους prime pro σε εικόνα) αλλά ούτε σε κατσκευη . Αν βολευουν όμως τους χρήστες αυτών των συστημάτων κανενα πρόβλημα
Προσωπικά ούτε το live ND με ξετρέλανε (είναι hit or miss), ούτε κάποιο από τα computational. "κινητίζουν" πολύ και ψευτοδείχνουν σε αρκετές έως πολλές περιπτώσεις.
Πέρα από το focus stacking που δουλεύει πολύ καλά (και είναι το τρελό ατού σε μάκρο), δεν αντικαθιστά τίποτα το τρίποδο και το ND.
Ίσως είναι η Ε-Μ1Χ, αλλά από δείγματα νεότερων, πάλι δεν βλέπω τρελές βελτιώσεις. Ίσως θέλει καλύτερο gen. AI για να δείξει περισσότερο φυσικό.
Φυσικά, εάν είσαι ευχαριστημένος πάσο.

Έχω κάνει χρήση του HiRes σε E-M1X για να το δοκιμάσω, ήταν ΟΚ. Δούλεψε όπως έπρεπε.
Εφόσον έχω τη Κ-1 με την ίδια λειτουργία, που επίσης απαιτεί τρίποδο, προσωπικά δεν με χρησιμεύει κάπου η ικανότητα στη Ε-Μ1Χ.

Όσο αφορά τους φακούς FF, και τα λοιπά. Επιλογές και προτεραιότητες.
Προτιμώ μερικές καλές φωτογραφίες σε FF και MF, παρά τρελό εστιακό εύρος και δεκάδες φωτο σε M43 που δεν θα δείξουν καλά στη χρήση που κάνω, ιδίως σε φωτο τοπίου με μεγάλο DR, άστρο ή πορτραίτο.

Πάντως βρίσκεις φακούς FF με πολύ μεγάλο εστιακό εύρος και ανάλογα πόσα δώσεις, πολύ τίμιους.
Όπως έγραψα και πριν, η ψαλίδα έχει κλείσει σε μεγάλο βαθμό.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,577
Εγώ δεν έγραψα να μην αναλύσουμε. Άλλωστε δεν κάνουμε και κατι άλλο εδώ μέσα

Το ερωτημα είναι αν το υπέραναλύουμε και τι βαρύτητα δίνει στο κάθε τι ο καθένας μας

Θελουμε καλή ανάλυση ? Πόση είναι < η καλή > και πόση η < αριστη > ανάλυση για να πέρασει η βάση ? Και που θα την δεις αυτή για να την κρίνεις ?

Θελουμε πολυ καλό DR ? Θόρυβο ? Ρηχό βάθος πεδίου ? Μετακινούμαστε συνέχεια και θελουμε τη μηχανή πάντα μαζί ή μόνο σε 1-2 ταξίδια το χρόνο ?

Και τι εστιακές μας βολευουν? Ποιο είναι το όριο ανοχής σε βάρος που μπορούμε να πάρουμε μαζί μας ? Θα επεξεργαστούμε την εικόνα μας ή θα σερβίρουμε έτοιμο jpeg ?

Για όσους δεν είναι good enough το m43 σε ενα ή περισσότερα κουτάκια από τα παραπάνω απλά το προσπερνούν. Και ψωνίζουν αυτό που τους βολεύει.

Η τεχνολογία θα προχωραει πάντα αλλά τον ρυθμό δεν τον δίνουμε εμείς , τον δίνουν οι εταιρίες και αυτές απλά κοροϊδεύουν γιατί οι εξελίξεις είναι πραγματικά ελάχιστες σε επίπεδο hardware ( αισθητήρες ) και όλη η ιστορία παίζεται στο software και στα features που ναι μεν κάποια είναι σημαντικά αλλά δεν ξεχάσουμε να φωτογραφίζουμε αν δεν έχουμε το τέλειο μενού ή δεν έχουμε το super duper σκόπευτρο να βλέπουμε σαν τηλεόραση το θέμα μου , να έχουμε 50 προγραμματιζομενα πληκτρα αλλά να τα θέλουμε εννεοιεται πάνω σε ένα μικρό σώμα που όμως να έχει και καλό κράτημα με τους βαρεις ποιοτικούς φακούς μου αλλά να μπαίνει και στην τσέπη όλο το σετ και να μην βαραίνει την τσάντα στο ταξίδι ….

α και να μην ξεχάσω προφανώς και να τα ψωνίσω οικονομικά γιατί οι εταιρίες υπέρ κοστολογούν και μας κοροϊδεύουν αφού ενω πουλάνε σε τεράστιο πλήθος φωτογράφων / βίντεογραφών έχουν συννενοηθει να μας τα παίρνουν χοντρά και επιπλέον οι άτιμες δεν μας δίνουν και firmware
Κώστα για πολλούς ερασιτέχνες η φωτογράφηση είναι και η όλη εμπειρία. Για αυτό είναι σημαντικό και ένα καλό σκόπευτρο, joystick, καλό κράτημα, καλή οθόνη, εύκολο μενού κλπ. Αν μιλάμε για καθαρά ποιότητα φωτογραφίας και δεν μας νοιάζει η όλη εμπειρία παίρνεις ένα καλό κινητό π.χ. Iphone 15pro και έχεις φανταστικές φώτος που ελάχιστα διαφέρουν από αυτές που βγάζεις με μια μηχανή, μην σου πω ότι είναι πιο έτοιμες για άμεση χρήση. Αυτός ήταν και ο λόγος που έφυγα από το σύστημα m43 και την em5III. Φώτος δεν έβγαζα καλύτερες από ότι με τα 2 καλά κινητά μου, και η όλη εμπειρία χρήσης με αυτό το σώμα ήταν μέτρια στην καλύτερη. Με την FF πλέον και καλύτερη συνολική εμπειρία έχω και εν τέλει τα αρχεία μου έχουν αυτό το Punch, αυτό το έχτρα που θα τα κάνουν να ξεχωρίζουν από τα κινητά μου.
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,345
Αθήνα
Θα παρακαλέσω να παραμείνουμε στο m4/3, για τις συγκρίσεις με άλλα συστήματα υπάρχει άλλο νήμα.

edit: Ιδού το μέλλον, βρίσκεται στις ρίζες του συστήματος αλλά μάλλον έχουν μπερδέψει τα μπούτια τους οι "ξαδέλφες"...


screenshot_109.jpg

Όταν μοντέλο δεκαετίας πουλιέται μεταχειρισμένο στην τιμή λανσαρίσματος κι εσύ προωθείς γκουμούτσες, μάλλον κάτι δεν κάνεις καλά - γκέγκε?
 
Last edited:

Gzisis69

Established Member
18 April 2016
155
Θα παρακαλέσω να παραμείνουμε στο m4/3, για τις συγκρίσεις με άλλα συστήματα υπάρχει άλλο νήμα.

edit: Ιδού το μέλλον, βρίσκεται στις ρίζες του συστήματος αλλά μάλλον έχουν μπερδέψει τα μπούτια τους οι "ξαδέλφες"...


View attachment 227182

Όταν μοντέλο δεκαετίας πουλιέται μεταχειρισμένο στην τιμή λανσαρίσματος κι εσύ προωθείς γκουμούτσες, μάλλον κάτι δεν κάνεις καλά - γκέγκε?
Αχαχα αυτες οι τιμες λογω hype ειναι τουλαχιστον αστειες οπως και κατι fuji xe x100 κλπ σειρες. Θυμαμαι πριν απο μερικα χρονια ειχα αγορασει απο grey market μια xe3 350 ευρω του κουτιου και τωρα ζητανε αυτα τα παραλογα ποσα αλλα βρισκουν και τα κανουν. Θα συμφωνησω ομως με την ιδεα των μικρων σωματων οτι αυτο ειναι κατι που θα μπορουσαν να δωσουν οι μ43 φιρμες.
 

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Κώστα για πολλούς ερασιτέχνες η φωτογράφηση είναι και η όλη εμπειρία. Για αυτό είναι σημαντικό και ένα καλό σκόπευτρο, joystick, καλό κράτημα, καλή οθόνη, εύκολο μενού κλπ. Αν μιλάμε για καθαρά ποιότητα φωτογραφίας και δεν μας νοιάζει η όλη εμπειρία παίρνεις ένα καλό κινητό π.χ. Iphone 15pro και έχεις φανταστικές φώτος που ελάχιστα διαφέρουν από αυτές που βγάζεις με μια μηχανή, μην σου πω ότι είναι πιο έτοιμες για άμεση χρήση. Αυτός ήταν και ο λόγος που έφυγα από το σύστημα m43 και την em5III. Φώτος δεν έβγαζα καλύτερες από ότι με τα 2 καλά κινητά μου, και η όλη εμπειρία χρήσης με αυτό το σώμα ήταν μέτρια στην καλύτερη. Με την FF πλέον και καλύτερη συνολική εμπειρία έχω και εν τέλει τα αρχεία μου έχουν αυτό το Punch, αυτό το έχτρα που θα τα κάνουν να ξεχωρίζουν από τα κινητά μου.
Καλημέρα ,

Είναι φυσιολογικό να εχεις καλυτερη φωτογραφική εμπειρία τόσο εσυ οσο και οποιοσδήποτε άλλος αν δοκιμασει ένα σώμα με συνολικά καλύτερη εργονομία, καλό σκόπευτρο, joystick, καλό κράτημα, καλή οθόνη κλπ.

ολα αυτά πραγματι χρειαζονται για να απολαύσεις τη φωτογραφία ως hobby ή για να δουλέψεις παραγωγικά και δεν μπορεί να τα δώσει σε πακέτο κανενα πολύ μικρό σώμα της αγοράς στο μέγεθος της ΟΜ5. Γιαυτο υπάρχει η σειρά ΕΜ1…ΟΜ1 στο m43 , δεν μπορει ένα μικρό σώμα σαν της ΟΜ5 (414γρ) να υποκαταστησει στα πάντα μια ΕΜ1.3 -παρότι έχει τα εντόσθια της σχεδόν κατά 90%-., και φυσικά ούτε να υποκαταστήσει σε όλους αυτούς τους τομεις ένα σώμα όπως είναι η Ζ5 (675γρ) που εσυ πήρες

και μια S1R (ασχέτως μεγέθους και όγκου) να σου δώσω να δοκιμασεις θα εχεις πιστευω τη διπλα καλύτερη εμπειρία από αυτή που εχεις τώρα. Μπορεί να δυσανασχετήσεις μια μέρα , μια βδομάδα λόγω βάρους που θα την κρατάς αλλά δεν υπάρχει η περίπτωση να μην θαυμάσεις τα ιδιατερα προτερήματα που έχει σε ποιότητα , εργονομία, ρυθμίσεις κλπ. Αυτες οι αρετές όμως δεν έχουν να κάνουν τόσο με τις ικανότητες του κάθε συστήματος αλλά με τις επιπλέον παροχές του κάθε σώματος ανάλογα και του μέγεθος του και πως αυτές υλοποιούνται και κοστολογούνται από την κάθε εταιρία

Το να βάλουμε τη γάτα μας να κλαίει γιατί ένα μικρό σώμα δεν έχει τα πάντα σε εργονομία δεν στέκει. Το σύστημα m43 προφανώς πρέπει να έχει τα πιο μικρά σωματα της αγοράς ξεκινώντας ακόμα και από το μέγεθος μιας GM5 για ειδικές χρήσεις - που να μπορούν να συνδιαστουν με τους πολύ μικρούς φακούς του συστήματος - αλλά πρέπει να έχει και την σοβαρή σειρά σωμάτων που να δίνει την απαραίτητη εργονομία και χρηστικότητα για πιο βαριές χρήσεις για όσους δεν θέλουν να έχουν διπλά συστήματα ή το έχουν επιλέξει για συγκεκριμένα φωτογραφικα σενάρια.

Σαν χρήστης FF μηχανής πλέον θεωρώ πως μπορώ να κρίνω και αυτό το σύστημα λίγο πιο αμερόληπτα. Δεν θέλω να το κάνω αυτό ως VS με το μικρό σύστημα, έχοντας εδω και ένα χρόνο την παράλληλη εμπειρία των δυο συστημάτων θεωρώ πως έχω μια ίσως πιο ευρύτερη και διαφορετική οπτική που για πολλούς χρήστες του FF δεν είναι τόσο ξεκάθαρη

Δεν νοείται όμως για εμένα σήμερα να υπάρχει πλήρες m43 σώμα με 25.2 Mpx όπως η G9II και η κυρία αγορά FF να βασίζεται στην σωρηδον πώληση σωμάτων FF στα 24Mpx , φοβερη η τριπλα που έχουν κάνει οι εταιρίες απορω που κανεις δεν το βλέπει. Προφανώς αφού πουλάνε καλά κάνουν και το συνεχιζουν αλλά αυτό δυστυχώς δεν είναι η δυναμική που αναλογεί κατά τη γνώμη μου στο FF συστήμα .

Η γνώμη μου ειναι οτι θα έπρεπε τεχνολογικά όλες οι εταιρίες που τρέχουν τα μεγαλύτερα συστήματα να ήταν σήμερα τεχνολογικα 5 χρόνια μπροστά στα FF σωματα και όλες οι μηχανές τους να εχουν σύγχρονους σενσορες πολύ ψηλότερης ανάλυσης, να είχαν προσαρμόσεΙ στα φθηνά σωματα και στις σπορ min 45-50ΜPx αισθητήρα και στα ακριβά υψηλής ανάλυσης πολύ πιο πάνω 70-80ΜPx και ανάλογα τις μνήμες , τις ταχύτητες , τις ριπές , την απόδοση σε θόρυβο και DR κλπ.. Και αντίστοιχα το APSC τους να είναι στα 30-35Mpx .

Έτσι όταν θα φόραγες ένα ποιοτικό φακό να μπορείς να εχεις τη δυνατότητα να κροπαρεις και να εχεις και στο crop σε υψηλότερα ISO πολύ καλή απόδοση στο θόρυβο και στο DR από τα μικρότερα συστήματα. Να εχεις σαφή πλεονεκτήματα σε όλες τις καταστάσεις από τα μικρότερα συστήματα όχι να τις ψαχνεις με το σταγονόμετρο στα σκοτεινά και όταν το DR ξεφεύγει από τα 12 στοπ

Προφανώς σήμερα αν το μιμηθεί ως υλοποίηση και κάνει το ίδιο η ΟΜDS και βάλει ένα εξελιγμένο σύγχρονο αισθητήρα στα μισά Mpx π.χ. στα 12 Mpx σε μια m43 μηχανή ΟΜ1.3 μπορει να κατασκευάσει ένα πραγματικά υπερόπλο που να έχει το μισό θόρυβο από οτι έχει η G9II ή η ΟΜ1.2 , μεγαλύτερο DR , μεγαλύτερες σε ταχύτητα ριπές π.χ. 500fps με συνεχή εστίαση , θα μπορει να βάλει πολλαπλες προηγμένες ηλεκτρονικές λειτουργίες να δουλεύουν όλες μαζί π.χ το νέο Graduated Filter μιας ΟΜ1.2 μαζί με keystone και μαζί με hires και ολα αυτά σε κλάσματα ενός δεύτερου γιατί οι απαιτήσεις μνήμης και επεξεραγστικης ισχύς θα είναι πολύ μικρότερες. Ε και λέω εγώ ? Αυτό θα είναι εξέλιξη ?

Αυτό κάνουν στην πράξη σήμερα οι μεγάλες εταιρίες με τα <φθηνα> FF μοντέλα τους στα 24-28Mpx , έχουν τραβήξει χειρόφρενο και αντί τεχνολογικά να πουσαρουν την φωτογραφική αγορα και να δείξουν οτι έχουν τα δοντια να πρωτοπορήσουν περιμένουν στη γωνία σαν τους κλέφτες να αντιγράψουν σε πιο φτωχή έκδοση μηχανής τους οποιαδήποτε κίνηση / βελτίωση κάνουν οι υλοποιήσεις στα μικρά συστήματα για να ξεχωρίσουν.
 
Last edited:

Gzisis69

Established Member
18 April 2016
155
Δεν ξερω κατα ποσο χρειαζονται τα πολλα μεγαπιξελ σε καποποιους νομιζω ειναι κυριως μαρκετινιστικα κολπα αυτα. Ποιος θα τυπωσει σε τετοια μεγεθη ωστε να χρειαστει τοσα πολλα οι περισσοτεροι δεν εχουν καν εκτυπωτη σπιτι τους και παρα πολλοι τυπωνουν πολυ σπανια. Γιατι καποιος να θελει να κροπαρει συνεχεια ; Ειναι αυτο φωτογραφικη τεχνη η προσπαθεια δημιουργιας της απο μια φωτογραφια που στην αρχη δεν υπαρχει ; Αν καποιος φωτογραφιζει με 28mm και κροπαρει για πορτρετο καλη τυχη αλλα προσωπικα δεν θα το εκανα γνωριζοντας οτι αλλο χαρακτηρα δινει η καθε εστιακη αποσταση. Οντας ερασιτεχνης που κυριως φωτογραφιζω δρομο εχω μια πανασονικ gx85 και προσωπικα πιο πολυ βγαζω κακες φωτογραφιες λογω δικιας μου ελλειψης δυνατοτητων-ματιας κλπ παρα επειδη η μηχανη υστερει σε αναλυση. Θα ηθελα σιγουρα καλυτερο κρατημα, εστιαση, evf και κουμπια αλλα ολα αυτα καμια ιδιαιτερη σημασια δεν εχουν. Αν καποιος μεινει με ενα μοντελο και ενα φακο που τον ικανοποιει σε αρκετα πραγματα μετα απο αρκετο καιρο γνωριζει τον εξοπλισμο του και τις αδυναμιες του πολυ καλα και ξερει πως να τις υπερνικησει για να βγαλει αυτο που θελει η τουλαχιστον να προσπαθησει με καλες πιθανοτητες. Δεν με ενδιαφερει προσωπικα τοσο η εξελιξη νεων τεχνολογιων στον τομεα φωτογραφια στην κατευθυνση AI video hires κλπ. οσο η εφαρμογη καθαρα φωτογραφικων λυσεων στα συστηματα που ηδη εχουμε. Πχ οι φακοι θα μπορουσαν να αποκτησουν καλυτερη εστιαση η αδιαβροχοποιηση τα σωματα η τα καλα evf να μπουν στα μικρα σωματα κλπ.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,577
Προσωπικά η ανάλυση μου είναι εντελώς αδιάφορη, και τα 24mp πολλά τα βρίσκω....εδώ τραβάω με το Iphone στα 12mp και τα βρίσκω υπεραρκετά ακόμα και αυτά...σπάνια κάνω crop, εντάξει δεν μας χαλάει να έχουμε μεγαλύτερη ανάλυση άλλα δεν θα θυσίαζα ούτε 1/3 stop σε Iso και dynamic range για να πάρω μεγαλύτερη ανάλυση. Αν κάποιος κάπου κάποτε χρειαστεί μεγαλύτερη ανάλυση, χρησιμοποιεί και το Mgapixel της Topaz κάνει καταπληκτική δουλειά..περι ορέξεως βέβαια...

Και επειδή μιλάμε για M43 μια χαρά θα με κάλυπτε η Om1 ή G9II άλλα 2Κ για μηχανή M43 δεν τα δίνω με τίποτα την στιγμή που με κάτω από τα μισά βρίσκω FF μηχανή....αν κάποια στιγμή βρω μια Om1 μέχρι 800-900 ευρώ το ξανασυζητάμε....με λίγα λόγια δεν είναι μόνο το μειονέκτημα του αισθητήρα των m43 είναι ότι έχουν πάει τις τιμές στον θεό και αρκετός κόσμος δεν μπορεί να ακολουθήσει ή απλά πάει κάπου αλλού.
 
  • Like
Reactions: Highpriest

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
417
Προσωπικά η ανάλυση μου είναι εντελώς αδιάφορη, και τα 24mp πολλά τα βρίσκω....εδώ τραβάω με το Iphone στα 12mp και τα βρίσκω υπεραρκετά ακόμα και αυτά...σπάνια κάνω crop, εντάξει δεν μας χαλάει να έχουμε μεγαλύτερη ανάλυση άλλα δεν θα θυσίαζα ούτε 1/3 stop σε Iso και dynamic range για να πάρω μεγαλύτερη ανάλυση. Αν κάποιος κάπου κάποτε χρειαστεί μεγαλύτερη ανάλυση, χρησιμοποιεί και το Mgapixel της Topaz κάνει καταπληκτική δουλειά..περι ορέξεως βέβαια...

Και επειδή μιλάμε για M43 μια χαρά θα με κάλυπτε η Om1 ή G9II άλλα 2Κ για μηχανή M43 δεν τα δίνω με τίποτα την στιγμή που με κάτω από τα μισά βρίσκω FF μηχανή....αν κάποια στιγμή βρω μια Om1 μέχρι 800-900 ευρώ το ξανασυζητάμε....με λίγα λόγια δεν είναι μόνο το μειονέκτημα του αισθητήρα των m43 είναι ότι έχουν πάει τις τιμές στον θεό και αρκετός κόσμος δεν μπορεί να ακολουθήσει ή απλά πάει κάπου αλλού.
Αν κρίνω απο το γεγονός πως ούτε η E-M1iii δεν έχει πέσει ακόμη σε τέτοια επίπεδα σαν μεταχειρισμένη, θα περιμένεις αρκετά χρόνια για να πάρεις ΟΜ1 στα 800-900 ευρω.
 

karamela

AVClub Fanatic
6 November 2013
10,577
Αν κρίνω απο το γεγονός πως ούτε η E-M1iii δεν έχει πέσει ακόμη σε τέτοια επίπεδα σαν μεταχειρισμένη, θα περιμένεις αρκετά χρόνια για να πάρεις ΟΜ1 στα 800-900 ευρω.
Ε μα για αυτό έφυγα από το m43, πέρα από τον αισθητήρα και ότι δεν μπορουσα να ξεφοντάρω το θέμα μου όσο ήθελα δεν έβρισκα μια μηχανή που να καλύπτει τα θέλω μου σε λογική τιμή, ακόμα και η Em1iii έχει χαμηλής ανάλυσης απαρχαιωμένο σκόπευτρο. Μόνο η OM1 Και η φρέσκια G9ii έχουν αυτά που θέλω άλλα οι τιμές τους είναι εξωφρενικές για μένα, οπότε υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια...αν αλλάξουν ρότα κάποια στιγμή στο μέλλον το ξαναβλέπουμε!!
 
  • Like
Reactions: Highpriest

kbouk

Super Moderator
Staff member
8 January 2010
22,241
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Βρισκεις καλοδιατηρημένες ΕΜ 1.2 στα 500 ευρω και ΕΜ1.3 περίπου 200-300 ευρω πιο πάνω στο MPB , εγω τη δικη μου στα 800 ευρω την έδωσα σε ιδιώτη πριν 1.5 χρόνο και με 2.5 χρόνια εγγύηση , πιο φθηνές από την ΟΜ5 βγαίνουν και μιλάμε για εργονομικά σωματα που κρατάνε χρόνια

το αντικείμενο του post μου μάλλον δεν έγινε κατανοητό. Δεν υποστηρίζω προφανώς οτι χρειάζεται η μεγάλη ανάλυση στον κάθε ένα , απλά επισημαίνω ποσο πίσω έχει μείνει η τεχνολογία στις FF αφού μέτρο σύγκρισης της τεχνολογίας με τα μικρότερα συστήματα είναι τα < ευνοημένα > FF σωματα χαμηλης ανάλυσης.

Που είναι η πρόοδος στούς αισθητήρες λοιπόν ? Αν υπάρχει και ειναι μετρήσιμη να την δούμε σε ανάλογης πυκνότητας στοιχεία αισθητηρα. Σας διαβεβαιώ οτι υπάρχει λόγω μεγέθους αλλά δεν είναι αυτή που νομίζουν οι περισσότεροι αν γίνει αυτή η σύγκριση. Αυτό σημαινει με απλά λόγια οτι η εξέλιξη των αισθητηρων που ειναι η καρδιά ενός συστήματος είναι ελάχιστη

Στα 24 Mpx στις FF ο θόρυβος είναι πολύ χαμηλότερος και το DR καλυτερο απο τις FF στα 45 Mpx και οι φθηνοί φακοί που θα βάλει κανεις δυσκολα θα δείξουν τις αδυναμίες τους. Είναι σαν να βάζεις ένα καλό κιτ φακό σε m43 σώμα με 10-12 Μpx. και να του βάλεις μετά ένα pro θα δυσκολευτείς να δεις διαφορες

Ποιο το νόημα να εχεις τοπ FF φακό αγορασμένο σε ένα σώμα 24 Mpx που θα τον δείχνει ίδιο περίπου με ένα κινεζικο φακό μερικών εκατοντάδων ευρω ? Αυτή είναι η πρόοδος στο FF ? να φτιάχνεις σωματα για να ανταγωνιστείς την Fuji και την Olympus ή υποχρέωση σου ειναι να σπρώξεις την τεχνολογία και να ανοίξεις την ψαλίδα εκεί που θα ξεχωρίζεις σαν σύστημα ? Να ανταγωνιστείς το MF σύστημα και να φτιάξεις μικρότερα FF σωματα για τους πολλούς όχι τους λίγους σαν την Ζ9 , την Α1 και να τα τιμολογείς σε πολυ πιο λογικές τιμές. Γιατί αν γίνει μαζική παραγωγή θα πέσουν και οι τιμές τους.

Καταλαβαινω οτι μπορει να μην γίνεται κατανοητό σε πολλούς που μπορεί να βοηθήσει το crop σε μια FF με μεγάλης ανάλυσης αισθητήρα , δίνω παραδείγματα

αν είσαι BIF /sport shooter και εχεις FF μηχανή πολλών μεγαπιξελ μπορείςς να κουβαλας μικρότερο βάρος π.χ. ένα φωτεινό φακό 1-1.5 κιλό λιγότερο και να απομονώσεις μετα το θέμα σου με crop με πολύ καλή λεπτομέρεια χωρίς να φερεις μαζί φακό βαρυτερο με έξτρα ζουμ ή πιο σκοτεινό για να εχεις παρόμοιο βάρος

αν κανεις αρχιτεκτονικό / τοπίο μπορείς να εχεις μαζί σου ένα φθηνοτερο ελαφρύτερο φακό ευρυγώνιο με όχι καλά άκρα και να κροπαρεις το θέμα σου πετώντας τις κακές σε IQ άκρες ή να διώξεις κόσμο που υπάρχει δεξιά αριστερά στο κάδρο σου και που προφανώς δεν μπορείς να απομακρυνεις αν είσαι σε δρόμο

αν κανεις macro θα εχεις φοβερη ανάλυση και θα κροπαρεις σε λεπτομέρεια χωρίς να εχεις υποχρεωτικά macro φακο μεγάλης μεγενθυνσης , αν κανεις στούντιο το ίδιο δεν θα χρειαστει μια ΜF μηχανή κ.α.

Αν δεν το εχεις ως δυνατότητα πιθανον δεν ξέρεις πόσα πλεονεκτήματα σου δίνει, μόνο υποθέτεις , επειδή η FF μου είναι 45 MPx και τα διπλάσια να είχα δυνατότητα να έχω όπλο στην φαρέτρα του θα ήταν όχι αδυναμία σωστού κάδρου , αρκεί να το χρησιμοποιει κανεις παραγωγικά και έξυπνα
 
Last edited:

LongTom

New member
23 July 2023
82
Από τα πολλαπλά προβλήματα της βιομηχανίας - κυρίως τιμολογιακά και περιορισμοί - ποτέ προσωπικά δεν είχα προβλήματα με τη τεχνολογία αισθητήρων.
Έπειτα από τη 5DII, ποτέ δεν είπα "μακάρι να είχα παραπάνω DR ή λιγότερο θόρυβο στα ψηλά ISO" σε FF αισθητήρα.
Τα mpixel κυριολεκτικά δεν ήταν πρώτο θέμα για τη χρήση που κάνω και από ότι φαίνεται από τις πωλήσεις, ούτε για πολλούς.

Ποτέ το κροπ δεν θα είναι ίδιο με το να βγάζεις με όλο το φακό/κάδρο.
Είναι a priori μεσοβέζικη λύση που κάνεις όταν δεν έχεις το σωστό φακό ή δεν έβγαλες το σωστό κάδρο.
Πέρα των άλλων, έχεις και παραμορφώσεις.
Αυτά τα γράφω έχοντας και 35mpixel Κ-1 και GFX50 στα 50mpixel.
Καλό είναι να υπάρχει για επείγοντα, αλλά εάν είναι συνεχόμενο δεκανίκι, καλύτερα να πάρεις το σωστό εξοπλισμό.

Πάντως, μια χαρά είναι τα 24mpixel σε FF, κάνεις δουλειά.
Σε καλές τιμές, βρίσκεις και 33mpixel.
Πιο πάνω έχεις 45αριδες αισθητήρες σε ΟΚ τιμές και για τους μερακλήδες έχει τη A7RV/A7CR στα 61 (τη Leica την αφήνω απ' όξω λόγω περιορισμένων ικανοτήτων).
Πάρα πολλά σώματα έχουν και κόλπα για stiching στα 50-60 και παραπάνω mpixel.
Από όλα έχει ο μπαξές και όλους τους βολεύει.

Περί ανταγωνισμού, από τα αποτελέσματα και τις τακτικές, θα έλεγα ότι μια χαρά νιώθει πίεση το MF από "κάτω" με τις νέες FF μηχανές.
 

Highpriest

Senior Member
28 January 2023
417
Από τα πολλαπλά προβλήματα της βιομηχανίας - κυρίως τιμολογιακά και περιορισμοί - ποτέ προσωπικά δεν είχα προβλήματα με τη τεχνολογία αισθητήρων.
Έπειτα από τη 5DII, ποτέ δεν είπα "μακάρι να είχα παραπάνω DR ή λιγότερο θόρυβο στα ψηλά ISO" σε FF αισθητήρα.
Τα mpixel κυριολεκτικά δεν ήταν πρώτο θέμα για τη χρήση που κάνω και από ότι φαίνεται από τις πωλήσεις, ούτε για πολλούς.

Ποτέ το κροπ δεν θα είναι ίδιο με το να βγάζεις με όλο το φακό/κάδρο.
Είναι a priori μεσοβέζικη λύση που κάνεις όταν δεν έχεις το σωστό φακό ή δεν έβγαλες το σωστό κάδρο.
Πέρα των άλλων, έχεις και παραμορφώσεις.
Αυτά τα γράφω έχοντας και 35mpixel Κ-1 και GFX50 στα 50mpixel.
Καλό είναι να υπάρχει για επείγοντα, αλλά εάν είναι συνεχόμενο δεκανίκι, καλύτερα να πάρεις το σωστό εξοπλισμό.

Πάντως, μια χαρά είναι τα 24mpixel σε FF, κάνεις δουλειά.
Σε καλές τιμές, βρίσκεις και 33mpixel.
Πιο πάνω έχεις 45αριδες αισθητήρες σε ΟΚ τιμές και για τους μερακλήδες έχει τη A7RV/A7CR στα 61 (τη Leica την αφήνω απ' όξω λόγω περιορισμένων ικανοτήτων).
Πάρα πολλά σώματα έχουν και κόλπα για stiching στα 50-60 και παραπάνω mpixel.
Από όλα έχει ο μπαξές και όλους τους βολεύει.

Περί ανταγωνισμού, από τα αποτελέσματα και τις τακτικές, θα έλεγα ότι μια χαρά νιώθει πίεση το MF από "κάτω" με τις νέες FF μηχανές.
Πίεση μπορεί να νιώθει, αλλά όχι στον πραγματικό κόσμο. Μόνο στον κόσμο των αριθμών.
Είναι ελάχιστο το κοινό που θα συγκρίνει MF και FF σε τόσο high end μοντέλα, απλά επειδή πλέον έχουμε σπάσει και το φράγμα των 10.000 ευρώ για ένα σώμα με 2-3 φακούς.

Το θέμα με τα μεγαπίξελ πάντως ούτε κι εγώ το είχα όσο τραβούσα ερασιτεχνικά. Επίσης δεν είχα το θέμα του αισθητήρα. Με Μ4/3 ήμουν πολύ ικανοποιημένος και υπήρχαν λύσεις να πάρω το αποτέλεσμα που ήθελα.

Επαγγελματικά όμως τα μεγαπίξελ χρειάζονται. Και όχι μόνο στις FF, σε όλα τα μεγέθη αισθητήρων.
Υπάρχουν στιγμές που τραβάς για να κροπάρεις συνειδητά. Θέλεις να πάρεις μεγεθυμένη εικόνα αλλά και με την οπτική παραμόρφωση συγκεκριμένου εστιακού μήκους. Ή να κάνεις keystoning.
Εχει δίκιο ο @kbouk σε αυτό. Δίνουν φτηνές FF αλλά δεν είναι επαγγελματικές στον βαθμό που είναι μια ΟΜ1/Ε-Μ1 ή μια G9/G9ii για την κατηγορία του αισθητήρα τους.
Για να πεις πως μια FF έχει ανάλογα τον ίδιο αισθητήρα με Μ4/3 θα πρέπει να είναι στα 80 με 100 μεγαπίξελ. Κοντά φτάνει μονο η A7RV με τα 61 μεγαπίξελ (και την ανάλογη τιμή)
 

gpapjohn

Senior Member
27 May 2022
686
Ιωάννινα
δηλαδή οι Nikon z9/z8 , canon R5/R3 Sony a9 δεν είναι "επαγγελματικές"? Ο αριθμός το megapixel είναι μία παράμετρος για άλλους σημαντική και για άλλους όχι εξαρτάται το πεδίο στο οποίο κινείται ο καθένας. Η τοποθέτηση εικονοστοιχείων σε μία δεδομένη επιφάνεια, έχει τα όρια της. Όσο πιο πολλά τόσο μεγαλώνει το κόστος παραγωγής.

Για να κατασκευαστεί ένας αισθητήρας FF με 50-60 mp το κόστος είναι τεράστιο, οι αστοχίες στη μαζική παραγωγή τέτοιων αισθητήρων είναι πολλές με λίγα λόγια πετιέται πολύ πράγμα.

Και εγώ είμαι της σχολής όσο πιο πολλά τόσο πιο καλά αλλά δεν είναι τόσο απλό, μιλάμε για μαζική παραγωγή πάντα έτσι.

Δε νομίζω ότι μπορεί να γίνει σύγκριση μεταξύ FF και m3/4 είναι δύο διαφορετικά format. Συνυπάρχουν χωρίς το 1 να είναι καλύτερο ή χειρότερο από το 2.

Ο λόγος που τα FF έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά είναι κυρίως το legacy και το support που κουβαλάει απ την εποχή του φιλμ, καθώς και οι εταιρείες δεινόσαυροι που το υποστηρίζουν και το αναπτύσσουν δεκαετίες.

Είσαι στο εξωτερικό; σου χαλάει η Nikon έχεις NPS; είσαι καλύμένος. Canon έχεις CPS; το ίδιο...

Μια χαρά είναι το m3/4 και μπορείς να κάνεις άνετα και ξεκούραστα τη δουλειά σου ειδικά στο βίντεο. Είναι και λίγο hype to FF στους ερασιτέχνες κατά την ταπεινή μου άποψη.
 

LongTom

New member
23 July 2023
82
Πίεση μπορεί να νιώθει, αλλά όχι στον πραγματικό κόσμο. Μόνο στον κόσμο των αριθμών.
Είναι ελάχιστο το κοινό που θα συγκρίνει MF και FF σε τόσο high end μοντέλα, απλά επειδή πλέον έχουμε σπάσει και το φράγμα των 10.000 ευρώ για ένα σώμα με 2-3 φακούς.

Το θέμα με τα μεγαπίξελ πάντως ούτε κι εγώ το είχα όσο τραβούσα ερασιτεχνικά. Επίσης δεν είχα το θέμα του αισθητήρα. Με Μ4/3 ήμουν πολύ ικανοποιημένος και υπήρχαν λύσεις να πάρω το αποτέλεσμα που ήθελα.

Επαγγελματικά όμως τα μεγαπίξελ χρειάζονται. Και όχι μόνο στις FF, σε όλα τα μεγέθη αισθητήρων.
Υπάρχουν στιγμές που τραβάς για να κροπάρεις συνειδητά. Θέλεις να πάρεις μεγεθυμένη εικόνα αλλά και με την οπτική παραμόρφωση συγκεκριμένου εστιακού μήκους. Ή να κάνεις keystoning.
Εχει δίκιο ο @kbouk σε αυτό. Δίνουν φτηνές FF αλλά δεν είναι επαγγελματικές στον βαθμό που είναι μια ΟΜ1/Ε-Μ1 ή μια G9/G9ii για την κατηγορία του αισθητήρα τους.
Για να πεις πως μια FF έχει ανάλογα τον ίδιο αισθητήρα με Μ4/3 θα πρέπει να είναι στα 80 με 100 μεγαπίξελ. Κοντά φτάνει μονο η A7RV με τα 61 μεγαπίξελ (και την ανάλογη τιμή)
Αντίθετα, το κοινό που έχει (πολύ) high end FF είναι πολύ συχνά το κοινό που πάει σε MF (και τούμπαλιν).
Δες σε αντίστοιχα φόρα MF και δες τι εξοπλισμό έχουν. Οι περισσότεροι έχουν κάποια καλή FF με τη MF.
Υπάρχουν και αντίστοιχες αναφορές σε άρθρα/podcast για το θέμα της μείωσης του MF market share λόγω FF.

Δεν ξέρω τι χρειάζονται οι επαγγελματικές, πάντως μια χαρά πουλάει και η R3 και η Α9ΙΙ (και η Α9ΙΙΙ φαντάζομαι παρά του ότι έχει και ISO250 min) και αρκετές ακόμη που είναι "μόνο" 20-25mpixel.

Όπως έχουμε συζητήσει πολλάκις, οι ΟΜ-1 και οι G9II δίνουν τα πάντα όλα και το kitchen sink που λεν, γιατί ειδάλλως θα είχαν χάσει από τη κερκίδα λόγω αισθητήρα.
Κάπως πρέπει να δικαιολογήσουν τιμές και ύπαρξη και κάτι να αντισταθμίσουν το IQ του FF ανταγωνισμού.
Σε FF έχουν την πολυτέλεια να είναι ΤΟ format και να έχουν πολύ πιο αναλυτικό market segment.

Το Μ43 έχει πολλά καλά, αλλά δεν έχω ακούσει κανέναν να πει ή γράφει "πάω M43 γιατί αυτή η πυκνότητα μεγαπίξελ είναι κάτι που με τρελαίνει-χρειάζομαι"...