Μεσαίο φορμά με φιλμ και ψηφιακό

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Ά όχι. Να πώ την αλήθεια δεν με πολυαπασχολεί. Δεν είναι μέσα στα άμεσα σχέδια μου μία ψηφιακή πλάτη, και σίγουρα εκτός των οικονομικών μου σε αυτήν την φάση. Φοιτητής γαρ...
Δεν είναι δλδ το αν μπαίνει η όχι που θα με εμπόδιζε απο την ψηφιακή πλάτη.

Θεωρητικά όμως δεν βλέπω τον λόγο να μην μπορεί να γίνει τέτοιος αντάπτορας.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Μετά απο μερικές δοκιμές, εχω να προσθεσω και τα εξής. Ο 75αρης είναι σχεδον αποκλειστικά για macro δουλείες καθώς για να φτάσει η φυσούνα να έχει αρκετό μήκος ώστε να κινηθεί, έχει ήδη εστιάσει στα 10-20εκ και μεγενθύνει αρκετά. Ένας 50αρης ευρυγώνιος θα είναι πιό χρήσιμος μη macro αλλαγή του επιπέδου εστίασης και της προοπτικής.
Επίσης διαπίστωσα τί είναι ο μοχλός εκείνος. Απελευθερώνει το μπροστά μέρος για πλάγιες κινήσεις και περιστροφές! Μεγάλη ελευθερία κινήσεων δλδ, αρκεί να ξέρεις τί κάνεις...

o 50άρης που θέλεις...
http://cgi.ebay.de/Zenza-Bronica-We...mcorder_AnalogeKameras_PM?hash=item4149b4a059
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Να μας είχαν μείνει και καθόλου λεφτά καλά θα ήταν... χεχε
Αν και έχω μπερδευτεί και δεν ξέρω αν καλύτερα θα ήταν πιό ευρυγώνιο ή πιό τελέ. Πιθανών το πιό τελέ οσο το ξανασκέφτομαι να λειτουργούσε όπως θέλω.
Να μην εστιάζει πιο αργά αναλογικά με την έκταση της φυσούνας.
Ίσως ο Τάσος που έπαιζε με φυσούνες μια εποχή ξέρει να μας πεί.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Να μας είχαν μείνει και καθόλου λεφτά καλά θα ήταν... χεχε
Αν και έχω μπερδευτεί και δεν ξέρω αν καλύτερα θα ήταν πιό ευρυγώνιο ή πιό τελέ. Πιθανών το πιό τελέ οσο το ξανασκέφτομαι να λειτουργούσε όπως θέλω.
Να μην εστιάζει πιο αργά αναλογικά με την έκταση της φυσούνας.
Ίσως ο Τάσος που έπαιζε με φυσούνες μια εποχή ξέρει να μας πεί.

εγώ έχω συνδέσει τις φυσούνες (του μεγάλου φορμά) με τις αρχιτεκτονικές μηχανές λόγω του shifting και με λήψεις τοπίου που έχουν άπειρο βάθος πεδίου λόγω του tilting.

Ο Τάσος είναι άσος στα μάκρο... εγώ προτιμώ πάντα το άπειρο....
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Και εγώ για τέτοιες εφαρμογές το θέλω και όχι τόσο για μάκρο. Το πρόβλημα στην περίπτωσή μου σε σχέση με της μεγάλες φυσούνες οτι, για να μπορέσει να κάνει την οποιαδήποτε τέτοια κίνηση η φυσούνα πρέπει να εκταθεί κάπως. να δώσει χώρο δλδ στο μπροστά μέρος να κινηθεί. Αλλα όπως εκτείνεται εστιάζει όλο και πιο κοντά. Ίσως κάνω εγώ κάτι λάθος, θα το ξανακοιτάξω το πρωί που θα έχει φώς...
Αλλά σκεφτομαι οτι ίσως χρειάζεται ένας φακός που η εστίαση του θα αργεί κάπως. Δλδ με 3 πόντους έκταση της φυσούνας δεν θα έχει ήδη εστιάσει στα 1 μέτρο. Άρα λογικά θα φτάνει και σε μικρότερη μεγέθυνση στο τέλος. Οπότε μάλλον πιό τηλεφακό χρειάζομαι και όχι ευρυγώνιο.
(Και τώρα μπερδεύτηκα ακόμα περισσότερο... χεχε)
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Εμφάνισα το φιλμάκι χθες βράδυ και έχω και τα πρώτα αποτελέσματα.

Παραθέτω δύο λήψεις του ίδου θέματος, διαδοχικές η μία με την άλλη, με τις ίδιες ρυθμίσεις έκθεσης (1/15, f/5.6, iso200), με μόνη αλλαγή το tilt της φυσούνας.

Πρώτα με θετικό tilt (προς τα κάτω) με σκοπό να αυξήσουμε το φαινόμενο βάθος πεδίου.

4042351236_ae5c978497_o.jpg


Είναι προφανής η μετακίνηση του επιπέδου εστίασης απο κάθετο σε κεκλιμένο και "κόβει" το κάδρο διαγώνια. Κινείται περίπου στο επίπεδο που σχηματίζει ο κάκτος και το σαλιγκάρι μιας και είναι εστιασμένα αυτά, ενώ στοιχεία σε παρόμοια απόσταση (γλάστρες) είναι εκτός. Είμαι πεποισμένος οτι με μικρότερο διάφραγμα το φαινόμενο βάθος πεδίου θα ήταν ακόμα μεγαλύτερο.

Μετά πήρα μία με tilt πλάγιο, στρεφόμενο προς τα αριστερά. Σκοπός εδώ να μειώσουμε το φαινόμενο βάθος πεδίου.
4042351724_b630ba094b_o.jpg


Και εδώ φαίνεται το φαινόμενο πολύ καθαρά. Το επίπεδο εστίασης τώρα ενώ παραμένει "'ορθιο" έχει πάρει μία πλάγια/διαγώνια κλίση. Επιτρέποντας έτσι αρκετά επιλεκτική εστίαση στο δεξί άκρο του κάδρου. Αρκετά εμφανέστερη εδώ είναι και η βινιέτα απο την μεγάλη κλίση στην φυσούνα.

Μετά απο μερικές συζητήσεις σε φόρουμ σχετικά με την χρήση της φυσούνας αυτής, καταλήγω οτι είναι σχεδιασμένες κυρίως για εφαρμογές μάκρο και ελέγχου του βάθος πεδίου εκεί. Είναι η σχεδιάση των φακών τέτοια που λόγω της πολύ μικρής απόστασης που κάθονται απο το φιλμ (επιτρέποντας έτσι πολύ κοντινή εστίαση ακόμα και σε τηλεφακούς και σχεδιασμό ενδιαφέροντων ευρυγώνιων) που καθιστά προβληματική την χρήση της φυσούνας για μή μάκρο εφαρμογές.

Παρόλα αυτά, περιορισμένη χρήση τους για τοπίο και πορτραίτα είναι δυνατή, κυρίως με φακούς με μεγαλύτερο εστιακό μήκος. Επίσης τοποθέτηση με DIY αντάπτορα φακών απο εμφανηστήρια ίσως να έχει κάποια ενδιαφέροντα αποτελέσματα. Αν βρώ κάποιον μπορεί να δοκιμάσω.

Πάντως άσχετα με τις φυσούνες, τα πρώτα δείγματα απο το φιλμάκι χθές είναι πολύ ενθαρυντικά. Θα ανεβάσω αργότερα καμία να δείτε. Θα περιμένω να δώ και κάποιο slide αλλά είμαι αρκετά εντυπωσιασμένος.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Κρίμα που δεν έχει τις κλασικές κινήσεις. Νόμισα ότι μπορούσα να βρω μια 6Χ6 με τέτοιες κινήσεις (tilt/shift) με λιγότερο βάρος από το τέρα που κοιτάζω (FUJI 680).

Πάντως μπράβο σου που μπορείς κι ασχολείσαι...
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Παραθέτω ένα ποστ απο έναν φωτογράφο που συμετείχε στην συζήτηση που κάναμε στο φιλμάτο φόρουμ στο Flickr.
Περιέχει εναλακτικές για αυτό που σε ενδιαφέρει.

Hi folks - been away so haven't been able to contribute earlier.


I have the Bronica S2 & bellows and have the following lenses Zenzanon 150mm f3.5, Zenzaon 40mm f4 and the Nikkor 75mm 2.8. The bellows unit really is designed for close up work and using tilt & shift to manipulate composition & depth of field in that instance.

However my initial interest in the bellows was to manipulate dof in non close up work - the bellows are quite unusual in their tilt/shift capabilities in this format. The problem lies in the congested nature of the bellows when far focussing and it's prevention of the movements - so it's possible but difficult, with the wide angle its just too congested, while you get more movement as the focal length increases and most with my 150mm.


If you want to try other format lenses then large format ones will give you the space to manoevre that you require though you'll have to make your own adaptor - no great difficulty if your manipulating depth of field as their is no great requirement for absolute parallelism between lense & focal plane (so gaffer tape & card will do). 35mm format lenses will not work at all - think how close 35mm lens rear elements are to the film.

If you want persue this type of dof manipulation more with medium format their are two easier options -

Graflex cameras - different models have different movements but are adaptable.

Mamiya Press Super 23 - has rear movements & shoots 645, 66, 67 & 69
with different backs.
 

staurosly

Established Member
6 November 2008
200
διαβαζοντας την πρωτη σελιδα, για μηχανες μεγαλου φορμα, θα ηθελα να ρωτησω , πως χρησιμοποιειται το οτι ο φακος περιστρεφεται σε ολες τισ διυθύνσεις, δεν βγαινει εκτος καδρου οταν δεν βλε[ει την βαση που υπαρχει το φιλμ?
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Σε ψηφιακό φωτόμετρο το Sekonic L308S είναι μονόδρομος για χαμηλή τιμή. Το έχω και το χρησιμοποιώ συνεχώς. Μπορείς να μετρήσεις και φλας αφού έχει pc έξοδο, και έχει και reflective και incident mετρήσεις.

Τώρα σε ακόμα ποιό οικονομικές λύσεις πηγαίνουμε σε αναλογικά φωτόμετρα σεληνίου. Αυτά τα βρίσκεις απο 1Ε στο eBay. Δες πχ το θέμα που είχα ανοίξει για ένa Weston Master II που είχα και χρησιμοποιούσα για αρκετό καιρό. Προσωπικά θα σου πρότεινα το 308. Είναι πανεύκολη η χρήση του, είναι πολύ ελαφρύ και εξαιρετικά ακριβές.
 

dimkasta

AVClub Addicted Member
14 November 2006
2,246
Κάνε μια βόλτα και από κέντρο. Κατά καιρούς έχω πετύχει και στα μεταχειρισμένα πολύ ωραίες περιπτώσεις
 

dimkasta

AVClub Addicted Member
14 November 2006
2,246
Και Sekonic είχα πετύχει και Solaris. Ο Παπαδάκης είχε πριν κανά 3μηνο που είχα περάσει
Το δικό μου τό χα πάρει 60 ευρώ και έχει και προσπίπτοντως και spot και ένα κάρο καλούδια.
 

nikos psaltis

AVClub Enthusiast
8 September 2009
1,104
ΝΙΚΑΙΑ
Και Sekonic είχα πετύχει και Solaris. Ο Παπαδάκης είχε πριν κανά 3μηνο που είχα περάσει
Το δικό μου τό χα πάρει 60 ευρώ και έχει και προσπίπτοντως και spot και ένα κάρο καλούδια.


ευχαριστω θα παρω ενα τηλ για να δω αν εχει τιποτα .
εχει κανεις mamiya rb67 γιατι εχω κατι αποριες ?