MadVR: Ρυθμίσεις, Προβλήματα, FAQ [Part II]

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Re: Νέες Εκδόσεις Software

http://madshi.net/madVR.zip

Code:

madVR v0.85.7

* added support for external DXVA2 decoders
* added support for DXVA2 scaling
* added support for custom pixel shaders (pre- and post-scaling)
* added support for media player color controls (IVMRMixerControl9)
* added support for "IQualProp" interface for media player statistics display
* added (crappy) support for high-bitdepth, 4:2:2 and 4:4:4 DXVA2 deinterlacing
* added dithering to 10/16bit -> NV12 conversion routines
* added SSE2 routine for P010/P016/P210/P216 -> NV12 conversion
* added options for custom display output levels
* added display specific color controls
* added volatile source color controls, with keyboard shortcuts
* added color correction and auto-loading for new subtitle interface
* added auto correction if FPS upstream info is wrong by 2x or 0.5x factor
* added support for IVideoWindow::put_BorderColor()
* added double/triple expanded TV range to "source levels" toggle
* added a couple "trade quality for performance" options
* added support for several new file name tags
* up to 56% speed improvement for Jinc3 chroma upscaling
* up to 40% speed improvement for Jinc3 AR chroma upscaling
* up to 53% speed impr. for Jinc3/4 image upscaling with 2x scaling factor
* up to 47% speed impr. for Jinc3/4 AR image upscaling with 2x scaling factor
* up to 39% speed impr. for non-Jinc image upscaling with 2x scaling factor
* up to 27% speed impr. for non-Jinc AR image upscaling with 2x scaling factor
* up to 44% speed impr. for non-Jinc image upscaling with 3x scaling factor



* fixed: new 2x/3x shaders sometimes got activated when they shouldn't
* renamed "speed up DXVA ..." options to "don't use copyback for DXVA ..."
* disabled option "don't use copyback for DXVA deinterlacing" by default now
 
Last edited by a moderator:

VASI

New member
22 March 2008
87
Καλήμερα έχω εγκαταστήσει το svp manager , και όταν επιλέγω DXVA Copy-Back στις ρυθμίσεις του φίλτρου lan video decoder με βγάζει λάθος , όταν είναι τικαρισμενο στις ρυθμίσεις του svp (gpu-acceleration (openCL) .
 

Werewolf

Supreme Member
15 January 2010
7,214
Παρατηρησα οτι ο madvr εχει πλεον στο chroma/image upscaling και καποιο jinc.
Ποια ειναι τα δυνατα του σημεια σε σχεση με το lanzoς που χρησιμοποιω τωρα. ?
Πηγα να τον δοκιμασω αλλα η εικονα σκαλωνε ασχημα.
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
http://madshi.net/madVR.zip

Code:

* fixed: 3:2 IVTC timestamps (film mode forced on) were not optimal
* fixed: files which turn from progressive to interlaced don't get deint
* fixed: SoftCubic + Mitchell produced artifacts with exact 3x scaling
* fixed: frame stepping sometimes froze for up to 3 seconds
* fixed: some bugs found through crash report emails
* fixed: videos with non-mod-4 height were unnecessarily cropped
* fixed: when using DXVA decoding, 60i clips sometimes switched to 30Hz
* fixed: "refreshRate" tag didn't work
* added "repeated frames" OSD info (only when framerate = refresh rate)
* added new interface IMadVRSubclassReplacement (for JRiver MC18)
* added support for "deint=ivtc" tag
* internal software video decoders are now disabled by default
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,924
Dystopia
Re: Απάντηση: MadVR: Ρυθμίσεις, Προβλήματα, FAQ [Part II]

Παρατηρησα οτι ο madvr εχει πλεον στο chroma/image upscaling και καποιο jinc.
Ποια ειναι τα δυνατα του σημεια σε σχεση με το lanzoς που χρησιμοποιω τωρα. ?
Πηγα να τον δοκιμασω αλλα η εικονα σκαλωνε ασχημα.



Γενικώς εμένα μου αρέσει. Είναι πολύ βαρύ όντως.
Aπό ένα σημείο και μετά έχει πολύ ringing οπότε θες και το AR ενεργοποιημένο
και γίνεται ακόμα πιο βαρύ.
Αν δεις και στο νήμα του MPC και εδώ στην πρώτη σελίδα
το έχω Jinc3 + AR στα extreme settings.
Είναι για πολύ καλές κάρτες.

ένα ενδεικτικό συγκριτικό από το doom9:




Αυτά πάντως να ξέρεις είναι τελείως υποκειμενικά
και ανάλογα με το υλικό αλλάζεις κι όλας προτιμήσεις.
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Απάντηση: Re: Απάντηση: MadVR: Ρυθμίσεις, Προβλήματα, FAQ [Part II]

Φρεσκα "κουλουρια" και the new "smooth motion" frame rate changer


http://madshi.net/madVR.zip

madVR v0.86.0


* added smooth motion frame rate conversion algorithm
* added settings page for smooth motion frc configuration
* added "trade quality for performance" option for smooth motion frc
* added test patterns to madTestPatternSource to test smooth motion frc
* fixed: RGB input with odd width/height is now accepted untouched
* fixed: IVideoWindow::put_Owner() failed when pins were not connected yet
* fixed: madHcCtrl.exe autostart registry entry was incorrect / not working
* fixed: occasional crash when using DXVA scaling with high-bitdepth content
* fixed: green line at the left image border when using DXVA scaling
* file "settings.bin" is not written into win7/8 "VirtualStore", anymore
* slightly improved multi monitor behaviour (when using DXVA or MPC-BE)
* filter enumeration timer is now only active during DVD playback
* extended logging for fullscreen exclusive presentation queue
* internal software video decoders are now disabled by default (again)



και καινουργια πατερν για τεστ της κινησης......

madTestPatternSource filter





Αναλυτικοτερα......

Introducing the new "smooth motion" frame rate changer (FRC) with the following main features / benefits:

(1) Can convert any source frame rate to any display refresh rate, while maintaining smooth motion.
(2) Endless playback without frame drops/repeats (if your PC is fast enough) without needing Reclock.


There are disadvantages, too, of course:

(1) Slightly higher GPU usage (not too much) with default settings.
(2) Some sharpness loss (almost invisible with 23-25fps -> 60Hz conversion).

23-25fps -> 60Hz: minimal sharpness loss, nearly invisible
24fps -> 24Hz: visible sharpness loss
60fps -> 24Hz: very noticeable sharpness loss

Basically the higher the refresh rate, the better. And the lower the source framerate, the better.

There's a new version of the madTestPatternSource filter available. It's now a separate download because it increased in file size quite a lot, due to the new test patterns for smooth motion.

Technically the FRC algorithm simulates a display with infinite refresh rate. Which means that every video frame is displayed exactly when the timestamps ask for it. Consequently the motion smoothness depends on proper timestamps. If the timestamps (or audio clock) contain jitter, the playback will contain jitter, too. So even if Reclock might not be needed to avoid frame drops/repeats, anymore, when using madVR's new FRC algorithm, you might still want to use Reclock, because it provides a stable and reliable audio clock with very low jitter, and it supports WSAPI exclusive mode, too. You can however slave Reclock to the audio hardware clock, if you want. Having Reclock fully enabled with audio resampling is still possible, though, it shouldn't harm madVR's FRC algorithm.

To my best knowledge madVR is now the only way to playback Blu-Ray/DVD movies without 3:2 pulldown judder on displays which don't support 23.976Hz playback properly. I don't think any hardware Blu-Ray player can do that, or even any of the expensive video processors. (Correct me if I'm wrong).

One last hint: There's a new "trade quality for performance" option in the madVR settings which affects the quality of the FRC frame blending. By default frame blending is done in gamma corrected light, which is fast, but not mathematically correct. If your GPU is fast enough, it's highly recommended that you disable the "trade quality" option for highest image quality. There are no negative side effects to blending frames in linear light - except for higher GPU usage, of course.

P.S: Just to avoid confusion: madVR's smooth motion FRC does *NOT* modify audio in any way. Playback speed is not affected at all. The only thing that changes is that motion looks much smoother, if the display refresh rate isn't an even multiple of the source framerate.


http://forum.doom9.org/showpost.php?p=1616520&postcount=17517




Σε δουλειες θα μπουμε παλι ακομα δε στρωσαμε καλα καλα.......-bye-
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Μιας και έχω μέσο 60άρι μέσο, θα το δοκιμάσω....αν και δεν κατάλαβα καλά την εξήγηση και κρατάω μικρό καλάθι...


Καποιος τον ρωτησε για διαφορα μεταξυ του svp κι αυτου που κανει..........


SVP frame interpolation tries to simulate a movie which was shot with a higher framerate than it actually was (like The Hobbit at 48fps). SVP analyzes the motion between all the video frames and then "invents" new frames that SVP thinks could be frames that a higher FPS camera would have recorded. That's a very complicated process, costs a lot of processing resources and can result in artifacts if the motion "guessing" goes wrong. It makes things overall much smoother, resulting in the "video look" that some like and some hate (for movies).

Frame blending is a simple mathematical process where you don't try to detect motion. Instead you simply take e.g. 30% of frame A and 70% of frame B to calculate the output frame (pixelC = pixelA * 0.3 + pixelB * 0.7). The blended frames look pretty awful if you look at them as a screenshot. Frame blending only makes sense in motion.






Αποτι λεει παντως, ειτε το ενεργοποιησεις ειτε οχι, το fcp δουλευει οταν εχεις τουλαχιστον μισο hz διαφορα μεταξυ του υλικου και της συχνοτητας της καρτας.

Παλι απο τα δικα του λεγομενα, ουσιαστικα δεν θα δεις διαφορα εαν εισαι "κλειδωμενος" σωστα.

Αφορα περισσοτερο καποιους που εχουν προβλημα με το κλειδωμα, η εκεινους που αναγκαστικα βλεπουν στα 60 γιατι το μεσο τους δεν κλειδωνει 24 η 23.

Anyway, μια δοκιμουλα θα τη κανουμε :grandpa:
 

vas_papavas

Supreme Member
21 December 2010
8,849
Νατα μας. Καλώς τα παιδιά 3-0.

Πάνω που μια ώρα χθές παιδευόμουνα να κατεβάσω το 23.97672 πιο κάτω :slapface:

Αν καταλαβαίνω καλά είναι μια καλύτερη διαχείριση του pulldown ???
 
Last edited:

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Απάντηση: Re: MadVR: Ρυθμίσεις, Προβλήματα, FAQ [Part II]

Νατα μας. Καλώς τα παιδιά 3-0.

Πάνω που μια ώρα χθές παιδευόμουνα να κατεβάσω το 23.97672 πιο κάτω :slapface:

Συνιστω με αυτα που ειδα να συνεχισεις.
Πρωτον οπως ειπα και παραπανω πρεπει να υπαρχει διαφορα τουλαχιστον 0.5 hz για να δουλεψει.
Δευτερον, η διαφορα που ειδα στο judder οταν κλειδωσα την nvidia σε 23.9766κατι με πριν που ηταν 23.972κατι αξιζε τον κοπο -bye-
 

Jimmy

AVClub Enthusiast
25 August 2006
779
Δηλαδη εγω που εχω κλειδωσει 23.97606 να μην το δοκιμασω εεε???:firstprize:
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Απάντηση: Re: MadVR: Ρυθμίσεις, Προβλήματα, FAQ [Part II]

Δηλαδη εγω που εχω κλειδωσει 23.97606 να μην το δοκιμασω εεε???:firstprize:

Το θεωρω ανουσιο εφοσον λεει ο ιδιος οτι δεν δουλευει.

Βεβαια τον εχω ρωτησει για πιο λογο το εκανε ετσι, και περιμενω απαντηση.....:grandpa:
 

Jimmy

AVClub Enthusiast
25 August 2006
779
Που ειναι και ο Portioli να μας πει κατι τις για τους καινουργιους drivers της nvidia, θα κανουμε χωριο η οχι οπως πολυ ωραια ανοιξε θεμα ο φιλος Browser?
 

Portioli

Supreme Member
3 June 2007
3,924
Dystopia
Quiz για ολους:
Εχεις 2 φέτες τυρί 2 φέτες ζαμπον και 3 φέτες ψωμί .
Πως γίνεται να φτιάξεις όσο δυνατόν το μεγαλυτερο τοστ?


- Θα κοψεις τα ψωμιά στη μέση και θα ανακατεψεις τα υλικά.

Κατι αντιστοιχο κανει και αυτος : frame blending ...

Λιγο κατι δουλειες που εχω τωρα τελευταία, λιγο το τσουλου εχθές, είχαμε και ps4 , ειχαμε και τα jaguar και την Titan, το έχασα λιγο αυτο. Θα το διάβασω το βράδυ.
 

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Quiz για ολους:
Εχεις 2 φέτες τυρί 2 φέτες ζαμπον και 3 φέτες ψωμί .
Πως γίνεται να φτιάξεις όσο δυνατόν το μεγαλυτερο τοστ?


- Θα κοψεις τα ψωμιά στη μέση και θα ανακατεψεις τα υλικά.

Κατι αντιστοιχο κανει και αυτος : frame blending ...

Λιγο κατι δουλειες που εχω τωρα τελευταία, λιγο το τσουλου εχθές, είχαμε και ps4 , ειχαμε και τα jaguar και την Titan, το έχασα λιγο αυτο. Θα το διάβασω το βράδυ.


Frame blending is a simple mathematical process where you don't try to detect motion. Instead you simply take e.g. 30% of frame A (το τυρι) and 70% of frame B (το ζαμπον) to calculate the output frame (pixelC = pixelA * 0.3 + pixelB * 0.7) (ετοιμο το τοστακι) -bye-
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,817
Αθήνα
Frame blending is a simple mathematical process where you don't try to detect motion. Instead you simply take e.g. 30% of frame A (το τυρι) and 70% of frame B (το ζαμπον) to calculate the output frame (pixelC = pixelA * 0.3 + pixelB * 0.7) (ετοιμο το τοστακι) -bye-




Φέρε και μια coca-cola μάστορα κι έλα να σε πληρώσω... :grinning-smiley-043
 
19 June 2006
35,671
Δεν κατανοώ τι εννοεί με τον υπολογισμό infinite refresh rate. Απ' όσο γνωρίζω, υπάρχει το 2:3, το 3:2 και το μεταβλητό pulldown. Υπάρχει κάτι άλλο όταν παίζουμε ένα υλικό 24άρι στα 60Hz??:nounder::nounder:

Δεν υπάρχει καμμιά παρανόηση με το svp. Ο Ρώσσος ξέρουμε ακριβώς τι κάνει...
 
Last edited:

Browser

AVClub Fanatic
17 June 2006
10,575
Aν καταλαβα καλα, δεν κανει καθολου pulldown. Απλα αναπαραγει frame, οσα θελει, περνοντας με τον αλγοριθμο ποσοστο απο το προηγουμενο και το επομενο (frame).
Ουσιαστικα, απ'οτι λεει, εχει το frame (ισως και περισσοτερα απο ενα) ετοιμο ακριβως την ωρα που θα το ζητησει το timestamp, κι εκει λεει οτι βασιζεται η ομαλοτητα της κινησης με τον τροπο αυτο.
Και παλι λεω, αν καταλαβα καλα.....