Ποιο είναι το ποσοστό του κόσμου που μένει σε μονοκατοικία με γκαράζ μάνα μου για να φορτίζει το αυτοκίνητο σπίτι του;
Θα κατεβάζουν όλοι μπαλαντέζες στην πυλωτή ;
Ή θα τραβάνε κανένα χιλιόμετρο μπαλαντέζα αν μένουν σε πυκνοκατοικημένη περιοχή;
Το ότι γίνονται ταξινομήσεις σε ηλεκτρικά δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Είναι ιδιωτών ή εταιριών π.χ. που έχουν δικά τους γκαράζ και τα φορτίζουν εκεί;
Αυτό το ότι μακροχρόνια το θερμικό έχει μεγαλύτερο αποτύπωμα άνθρακα από το ηλεκτρικό θέλει λίγη ανάλυση.
Ας πούμε στα 10 χρόνια, ένα θερμικό θα έχει κάνει 100.000 χιλιόμετρα.
Ας πούμε ότι θα έχει κάψει 8 τόνους βενζίνη;
That's it. Η συντήρησή του σε αυτά τα χιλιόμετρα είναι μηδενική.
Για το ηλεκτρικό με τα ανάλογα χιλιόμετρα πόσοι τόνοι λιγνίτη θα έχουν καεί για να το τροφοδοτήσουν;
Να έχει αλλάξει μόνο μία φορά μπαταρίες; Και ποιο το αποτύπωμά τους για να παραχθούν και να καταστραφούν;
IMHO η λύση δεν είναι μονοδιάστατη. Το να προσπαθήσεις να βάλεις όλες τις χώρες να πάρουν τα ίδια μέτρα είναι σαν να βάζεις σε έναν χιμπατζή, έναν ελέφαντα και ένα ψάρι το task να ανέβουν ένα δέντρο.
Το να συζητάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και χάρτινα καλαμάκια σε μία χώρα που κάθε χρόνο καίγονται κάτι χιλιάδες στρέμματα δάσους είναι σαν να κάνεις μανικιούρ σε κομμένο χέρι.
Ρίξε ένα πρόστιμο 1000€ στη χώρα για κάθε στρέμα που θα καίγεται να δεις πως θα θυμηθούν ξαφνικά τα αντιπυρικά μέτρα και τον εξοπλισμό που χρειάζεται.
Αυτή τη στιγμή βαδίζουμε με τη φιλοσοφία "δεν σας έφτιαξα τα φρένα αλλά σας δυνάμωσα την κόρνα"
Βλέπετε μονοδιάστατα το πρόβλημα. Μπορούν οι δήμοι να εγκαταστήσουν φορτιστές χαμηλής ισχύος στους δρόμους, όπου υπάρχουν φώτα στο δρόμο θεωρητικά μπορεί να μπει και φορτιστής. Δε χρειάζεται να έχεις μονοκατοικία, και πολυκατοικίες με θέσεις parking μπορούν να εγκαταστήσουν φορτιστές. Στην Ελλάδα έχουμε πολλές πολυκατοικίες χωρίς θέσεις parking, αυτό είναι αλήθεια, εκεί αναγκαστικά θα πρέπει να έχουμε θέσεις φόρτισης από τους δήμους.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να παραχθούν εκλείουν περισσότερους ρύπους από ένα θερμικό, αλλά το ισοφαρίζουν από τα 30000 χιλιόμετρα (αν το μείγμα ρεύματος είναι κυρίως από ΑΠΕ) ως τα 80000 (αν το μείγμα ρεύματος είναι κυρίως από λιγνίτη). Ο ηλεκτροκινητήρας είναι απείρως πιο αποδοτικός από το να καις πετρέλαιο ή βενζίνη, ακόμα κι αν το ρεύμα παράγεται από πετρέλαιο ή λιγνίτη.
Οι μπαταρίες έχουν εγγύηση τα 8 χρόνια ή τα 160.000 km. Ήδη έχουμε πολλά παραδείγματα από αυτοκίνητα που έφτασαν 1.000.000 km και οι μπαταρίες συνεχίζουν να δουλεύουν, έχοντας χάσει ένα 15-20% max της χωρητικότητάς τους. Και μιλάμε για μπαταρίες πολλών ετών πριν, πλέον οι καινούριες είναι καλύτερες αφού τα BMS (Battery Management System) έχουν εξελιχθεί κατά πολύ. Αυτό που φθείρει κυρίως μια μπαταρία είναι το μεγάλο discharge rate και η θερμοκρασία. Όσο έχεις χαμηλά το discharge rate, μέχρι 1C (δηλαδή για 50KWh μπαταρία, max 50KW power) και δεν υπερθερμαίνεται (ενεργό σύστημα ψύξης κατά τη λειτουργία), ουσιαστικά δε φθείρεται.
Οι μπαταρίες των πρώτων EVs που αποσείρονται ήδη χρησιμοποιούνται σε power plants για αποθήκευση, όπου εκεί δεν απαιτείται μεγάλη ισχύ και η πτώση πχ κατά 30% δεν είναι πρόβλημα - ενώ όσο αυξάνεται η χρήση των EVs θα αποκτήσει νόημα και η διαδικασία ανακύκλωσης.
Δεν υπάρχει επιστροφή, το μέλλον της αυτοκίνησης είναι τα BEV.