- 18 August 2006
- 16,643
Μιας και είχαμε την τύχη ο, ευτυχής πλέον, κάτοχος ενός 350 να επιζητήσει την αυτοεπιβεβαίωση της αγοράς του , βάλαμε το νέο καμάρι της JVC να παίξει κόντρα στον κορυφαίο 750.
Τα δεδομένα του συγκριτικού:
Παρόντες: Strax (ευτυχής ιδιοκτήτης), Takisot, Δημήτρης Δημήτρακούδης, Μπάμπης Κολέζας και εγώ.
Χώρος: Σαλόνι με πλήρη συσκότιση και βαριές μαύρες κουρτίνες στους τοίχους μπροστά και πλάι του προβολέα.
Οθόνη: Screenline Jago 110ʼ Home Vision
Απόσταση Προβολέα – Οθόνης: 4,50 m
Πηγή: HTPC, Vista 32 bit, ΑΤΙ 4870 / Catalyst 9.2, Power DVD 7/8 Ultra
Video Processor: Lumagen Radiance XD (οι 2 προβολείς ήταν συνδεδεμένοι στις 2 παράλληλες εξόδους του Lumagen)
Και τα 2 μηχανήματα έπαιξαν με out of the box ρυθμίσεις (και με τον Lumagen προφανώς να μην παρεμβαίνει πουθενά στην εικόνα σε καμία περίπτωση) στο Natural Mode (το οποίο μάλλον είναι και το πιο ισορροπημένο και στις 2 περιπτώσεις).
Ο 750 με περίπου 80 ώρες στην λάμπα ενώ ο 350 με περίπου 2.
Από αυτά που είδαμε προσωπικά επιβεβαίωσα κατά 90% αυτά που περίμενα από το μηχανάκι:
Ένας προβολέας πολύ κοντά στον 750 με άριστο επίπεδο μαύρου (λίγο χειρότερο από τον απολύτως κορυφαίο σε αυτόν τον τομέα 750) και υψηλή φωτεινότητα.
Αυτές βασικά είναι οι διαφορές από τον 750: Το λίγο χειρότερο μαύρο (πάντα όμως σαφώς καλύτερο από την συντριπτική πλειοψηφία της αγοράς – υποψιάζομαι και από οτιδήποτε άλλο πλην του 750 - αλλά αυτό αφήνω να το επιβεβαιώσουν όσοι έχουν δει περισσότερα μηχανάκια) και φωτεινότητα ίδιας τάξης μεγέθους.
Ειδικά για την φωτεινότητα να πω ότι είναι ο μόνος τομέας που μου έκανε λίγο εντύπωση (με δεδομένες και τις ώρες στις λάμπες των 2 μηχανημάτων): Τον περίμενα λίγο πιο φωτεινό από τον HD-750 (σύμφωνα με τις προδιαγραφές) ενώ, όπως τον είδαμε τουλάχιστον, φάνηκε οριακά πιο σκοτεινός.
Το παραπάνω ίσως έχει να κάνει λίγο με την διαφορά στα defaults των (ίδιων – Natural) mode που δοκιμάσαμε (ο Μανώλης Καστρουνης ανέφερε ότι το Natural Mode στους 2 προβολείς δεν είναι ακριβώς το ίδιο) αλλά σε κάθε περίπτωση χοντρικά το συμπέρασμα ισχύει: Η φωτεινότητά τους είναι πολύ κοντά και σίγουρα ο 350 δεν είναι αισθητά φωτεινότερος από τον 750.
Σημείωση: Οι μετρήσεις του Μανώλη Καστρουνή (σε άλλο κομμάτι 350) έδειξαν οριακά υψηλότερη φωτεινότητα από τον 750 (~10-20 Lumens και όχι 100 που αναφέρει η JVC).
Με τα παραπάνω δεδομένα, θα έλεγα ότι μου έκανε λίγο εντύπωση ίσως ότι ο 750 είχε κάτι παραπάνω από ένα κλικ καλύτερο μαύρο από τον 350 γεγονός που παραπέμπει μάλλον σε διαφορά στο πάνελ (άλλο coating – αντίστοιχη διαφορά με τους 1-100 αλλά χωρίς διαφορά φωτεινότητας).
Το παραπάνω το καταλογίζω στα θετικά της JVC καθώς παραπέμπει σε ʽειλικρίνειαʼ προς τον καταναλωτή (θα μπορούσε πχ να χρησιμοποιήσει ακριβώς το ίδιο πάνελ και να ʽκόψειʼ απλώς από ʽμαρκετίστικαʼ κόλπα όπως THX ή άλλα (πχ θέσεις ίριδας κλπ)).
Για να μην παρεξηγούμαστε πάντως, να επαναλάβω ότι οι διαφορές του μαύρου είναι εμφανείς βασικά σε Α-Β καταστάσεις και σε ιδιαίτερα απαιτητικές σκηνές (πχ HD-DVD Van Helsing) με τον 350 να παραμένει κορυφαίος στον τομέα αυτό (ίσως, όπως προανέφερα και Νο.2 γενικά μετά τον 750).
Να σημειώσουμε ότι η ίριδα του 350 έχει 3 θέσεις με μάλλον την 2η την πιο ενδεδειγμένη για την πλειοψηφία των χρήσεων. Τα παραπάνω συμπεράσματα πάντως βγήκαν με δοκιμές σε όλες τις θέσεις στον 350 και στις ʽαντίστοιχεςʼ στον 750.
Κατά τα λοιπά το μηχανάκι ήταν γνωστό JVC με άριστη κίνηση, πολύ καλή ευκρίνεια (το συγκεκριμένο κομμάτι είχε και σχεδόν άριστη σύγκλιση) ενώ μάλιστα ήταν και σχετικά ισορροπημένος χρωματικά out of the box (ελαφρώς υπερκορεσμένα χρώματα ίσως και με μικρή τάση προς το πράσινο αλλά τίποτα υπερβολικό (πχ σαν τον Sony 10)).
Τις διάφορες ευκολίες (ηλεκτρικό zoom, focus, lens shift κλπ) δεν τις αναφέρω μιας και είναι ήδη γνωστές (και από τον 750),
Σημειώνω απλώς ότι, όπως αναμενόταν και αυτός (όπως και ο 750) δεν πάσχει πλέον από το φαινόμενο της ʽσύγκλισης / aberrationʼ με την χρήση lens shift (που υπήρχε στους HD 1/100).
Συμπερασματικά, με κόστος κοντά στα 3.500 Ευρω, πιστεύω ότι το μηχανάκι είναι κάτι παραπάνω από best buy.
Ελπίζω να μην μου διαφεύγει κάτι αναφορικά μετο setup ή κάτι άλλο.
Περισσότερα από τους λοιπούς παριστάμενους και φωτο από το κο. Μπαμπίνο.
Τα δεδομένα του συγκριτικού:
Παρόντες: Strax (ευτυχής ιδιοκτήτης), Takisot, Δημήτρης Δημήτρακούδης, Μπάμπης Κολέζας και εγώ.
Χώρος: Σαλόνι με πλήρη συσκότιση και βαριές μαύρες κουρτίνες στους τοίχους μπροστά και πλάι του προβολέα.
Οθόνη: Screenline Jago 110ʼ Home Vision
Απόσταση Προβολέα – Οθόνης: 4,50 m
Πηγή: HTPC, Vista 32 bit, ΑΤΙ 4870 / Catalyst 9.2, Power DVD 7/8 Ultra
Video Processor: Lumagen Radiance XD (οι 2 προβολείς ήταν συνδεδεμένοι στις 2 παράλληλες εξόδους του Lumagen)
Και τα 2 μηχανήματα έπαιξαν με out of the box ρυθμίσεις (και με τον Lumagen προφανώς να μην παρεμβαίνει πουθενά στην εικόνα σε καμία περίπτωση) στο Natural Mode (το οποίο μάλλον είναι και το πιο ισορροπημένο και στις 2 περιπτώσεις).
Ο 750 με περίπου 80 ώρες στην λάμπα ενώ ο 350 με περίπου 2.
Από αυτά που είδαμε προσωπικά επιβεβαίωσα κατά 90% αυτά που περίμενα από το μηχανάκι:
Ένας προβολέας πολύ κοντά στον 750 με άριστο επίπεδο μαύρου (λίγο χειρότερο από τον απολύτως κορυφαίο σε αυτόν τον τομέα 750) και υψηλή φωτεινότητα.
Αυτές βασικά είναι οι διαφορές από τον 750: Το λίγο χειρότερο μαύρο (πάντα όμως σαφώς καλύτερο από την συντριπτική πλειοψηφία της αγοράς – υποψιάζομαι και από οτιδήποτε άλλο πλην του 750 - αλλά αυτό αφήνω να το επιβεβαιώσουν όσοι έχουν δει περισσότερα μηχανάκια) και φωτεινότητα ίδιας τάξης μεγέθους.
Ειδικά για την φωτεινότητα να πω ότι είναι ο μόνος τομέας που μου έκανε λίγο εντύπωση (με δεδομένες και τις ώρες στις λάμπες των 2 μηχανημάτων): Τον περίμενα λίγο πιο φωτεινό από τον HD-750 (σύμφωνα με τις προδιαγραφές) ενώ, όπως τον είδαμε τουλάχιστον, φάνηκε οριακά πιο σκοτεινός.
Το παραπάνω ίσως έχει να κάνει λίγο με την διαφορά στα defaults των (ίδιων – Natural) mode που δοκιμάσαμε (ο Μανώλης Καστρουνης ανέφερε ότι το Natural Mode στους 2 προβολείς δεν είναι ακριβώς το ίδιο) αλλά σε κάθε περίπτωση χοντρικά το συμπέρασμα ισχύει: Η φωτεινότητά τους είναι πολύ κοντά και σίγουρα ο 350 δεν είναι αισθητά φωτεινότερος από τον 750.
Σημείωση: Οι μετρήσεις του Μανώλη Καστρουνή (σε άλλο κομμάτι 350) έδειξαν οριακά υψηλότερη φωτεινότητα από τον 750 (~10-20 Lumens και όχι 100 που αναφέρει η JVC).
Με τα παραπάνω δεδομένα, θα έλεγα ότι μου έκανε λίγο εντύπωση ίσως ότι ο 750 είχε κάτι παραπάνω από ένα κλικ καλύτερο μαύρο από τον 350 γεγονός που παραπέμπει μάλλον σε διαφορά στο πάνελ (άλλο coating – αντίστοιχη διαφορά με τους 1-100 αλλά χωρίς διαφορά φωτεινότητας).
Το παραπάνω το καταλογίζω στα θετικά της JVC καθώς παραπέμπει σε ʽειλικρίνειαʼ προς τον καταναλωτή (θα μπορούσε πχ να χρησιμοποιήσει ακριβώς το ίδιο πάνελ και να ʽκόψειʼ απλώς από ʽμαρκετίστικαʼ κόλπα όπως THX ή άλλα (πχ θέσεις ίριδας κλπ)).
Για να μην παρεξηγούμαστε πάντως, να επαναλάβω ότι οι διαφορές του μαύρου είναι εμφανείς βασικά σε Α-Β καταστάσεις και σε ιδιαίτερα απαιτητικές σκηνές (πχ HD-DVD Van Helsing) με τον 350 να παραμένει κορυφαίος στον τομέα αυτό (ίσως, όπως προανέφερα και Νο.2 γενικά μετά τον 750).
Να σημειώσουμε ότι η ίριδα του 350 έχει 3 θέσεις με μάλλον την 2η την πιο ενδεδειγμένη για την πλειοψηφία των χρήσεων. Τα παραπάνω συμπεράσματα πάντως βγήκαν με δοκιμές σε όλες τις θέσεις στον 350 και στις ʽαντίστοιχεςʼ στον 750.
Κατά τα λοιπά το μηχανάκι ήταν γνωστό JVC με άριστη κίνηση, πολύ καλή ευκρίνεια (το συγκεκριμένο κομμάτι είχε και σχεδόν άριστη σύγκλιση) ενώ μάλιστα ήταν και σχετικά ισορροπημένος χρωματικά out of the box (ελαφρώς υπερκορεσμένα χρώματα ίσως και με μικρή τάση προς το πράσινο αλλά τίποτα υπερβολικό (πχ σαν τον Sony 10)).
Τις διάφορες ευκολίες (ηλεκτρικό zoom, focus, lens shift κλπ) δεν τις αναφέρω μιας και είναι ήδη γνωστές (και από τον 750),
Σημειώνω απλώς ότι, όπως αναμενόταν και αυτός (όπως και ο 750) δεν πάσχει πλέον από το φαινόμενο της ʽσύγκλισης / aberrationʼ με την χρήση lens shift (που υπήρχε στους HD 1/100).
Συμπερασματικά, με κόστος κοντά στα 3.500 Ευρω, πιστεύω ότι το μηχανάκι είναι κάτι παραπάνω από best buy.
Ελπίζω να μην μου διαφεύγει κάτι αναφορικά μετο setup ή κάτι άλλο.
Περισσότερα από τους λοιπούς παριστάμενους και φωτο από το κο. Μπαμπίνο.
Last edited: