ισχυς ενισχυτων

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
+1
Το μέλλον είναι ψηφιακό. Έχουν αρχίσει να ξυπνάνε πολλοί κατασκευαστές πλέον.


1) Οτι το μέλλον είναι ψηφιακό είναι (με τα σημερινά δεδομένα ) αδιαμφισβήτητο

2) Μιλώντας για τούς παραπάνω ενισχυτές , πρέπει να ξεχωρίσουμε κάτι :
Αυτοί δέν είναι ψηφιακοί κατά καμμία έννοια
.Ψηφιακοί πέρα απο ενα - δυό μοντέλα (και οχι σε φθηνά ) δέν υπάρχουν , πρόκειται λοιπόν για αυτούς που δουλεύουν συνήθως σε PWM , PDM , το οποίο ΔΕΝ είναι κάτι καινούργιο , απλά τώρα τελευταία στράφηκαν εκεί αρκετες εταιρείες για να συμπιέσουν το κόστος ή το σχετικό κόστος πρός απόδοση

3) Ακόμα και οταν αυτού του τύπου οι ενισχυτές υπερισχύσουν κατασκευαστικά , πάντα θα υπάρχουν τα κλασσικά θηρία ΑΒ με τα σωστά τροφοδοτικά για να μάς υπενθυμίζουν "κάποιες" διαφορες , οπως ακριβώς υπάρχουν και τα λαμπάτα ενισχυτικά σήμερα

4) Φυσικά η επιστήμη , είναι σε θέση , οταν υπάρξει ζήτηση να ασχοληθεί με σοβαρή ερευνα γύρω απο τα ενισχυτικά ....και πιθανά να έχουμε κάποιας άλλης μορφής νεωτερισμό ...
Ουτως ή αλλως η ηχητική απόδοση τούς είναι σε μαγάλο βαθμό αδιάφορη
 

Διονύσης1

AVClub Addicted Member
5 January 2007
1,568
Κέρκυρα
Αυτή τη στιγμή , ποιοί ενισχυτές στη μεσαία κατηγορία τιμής θεωρούνται πιο αξιόπιστοι έτσι ώστε να πληρούν με μεγαλύτερη ακρίβεια τα παραπάνω κριτήρια ???

Κάποιος που αγοράζει τώρα ενισχυτή δηλαδή, και τον ενδιαφέρει εκτός από ταινίες και ο ποιοτικός μουσικός ήχος (ΗΙ-FI) , αλλά και η καλύτερη δυνατή οδήγηση των ηχείων του ΧΩΡΙΣ προβλήματα, τι θα πρέπει να αγοράσει ??? :confused:
 

Johnfystikis

New member
21 January 2007
79
1) Οτι το μέλλον είναι ψηφιακό είναι (με τα σημερινά δεδομένα ) αδιαμφισβήτητο

:antlers:

2) Μιλώντας για τούς παραπάνω ενισχυτές , πρέπει να ξεχωρίσουμε κάτι :
Αυτοί δέν είναι ψηφιακοί κατά καμμία έννοια
.Ψηφιακοί πέρα απο ενα - δυό μοντέλα (και οχι σε φθηνά ) δέν υπάρχουν , πρόκειται λοιπόν για αυτούς που δουλεύουν συνήθως σε PWM , PDM , το οποίο ΔΕΝ είναι κάτι καινούργιο , απλά τώρα τελευταία στράφηκαν εκεί αρκετες εταιρείες για να συμπιέσουν το κόστος ή το σχετικό κόστος πρός απόδοση

Ποιοί είναι ψηφιακοί δηλαδή? Δεν κατάλαβα το διαχωρισμό (αλλά τα τεχνικά δεν είναι και το φόρτε μου). Ενισχυτές που λειτουργούν με Icepower modules, TI modules, Tripath, τα modules που ανέπτυξε πρόσφατα η Εsoteric, η S-κάτι τεχνολογία της Sony...Όλοι αυτού δεν είναι ψηφιακοί? Θα συμφωνήσω ότι ο λόγος τιμής προς απόδοση είναι ασυναγώνιστος.

3) Ακόμα και οταν αυτού του τύπου οι ενισχυτές υπερισχύσουν κατασκευαστικά , πάντα θα υπάρχουν τα κλασσικά θηρία ΑΒ με τα σωστά τροφοδοτικά για να μάς υπενθυμίζουν "κάποιες" διαφορες , οπως ακριβώς υπάρχουν και τα λαμπάτα ενισχυτικά σήμερα

Kαι καλώς θα κάνουν να υπάρχουν. Η κάθε τεχνολογία έχει τα δικά της ιδιαίτερα ηχητικά χαρακτηριστικά και οι πολλές επιλογές είναι ευλογία.

4) Φυσικά η επιστήμη , είναι σε θέση , οταν υπάρξει ζήτηση να ασχοληθεί με σοβαρή ερευνα γύρω απο τα ενισχυτικά ....και πιθανά να έχουμε κάποιας άλλης μορφής νεωτερισμό ...
Ουτως ή αλλως η ηχητική απόδοση τούς είναι σε μαγάλο βαθμό αδιάφορη

Εsoteric, Sony σε ακριβούς AV, Bel Canto, NuForce, ακόμα και οι class-Τ των 30-100 ευρώ έχουν αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές για την ηχητική τους απόδοση πάντως.
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
:antlers:



Ποιοί είναι ψηφιακοί δηλαδή? Δεν κατάλαβα το διαχωρισμό (αλλά τα τεχνικά δεν είναι και το φόρτε μου). Ενισχυτές που λειτουργούν με Icepower modules, TI modules, Tripath, τα modules που ανέπτυξε πρόσφατα η Εsoteric, η S-κάτι τεχνολογία της Sony...Όλοι αυτού δεν είναι ψηφιακοί? Θα συμφωνήσω ότι ο λόγος τιμής προς απόδοση είναι ασυναγώνιστος.

Απ. Ψηφιακοί είναι αυτοί που ενισχύουν ψηφιακό σήμα (οχι βέβαια οι χίλιοι μύριοι ολοκληρωμενοι, ΑV κλπ που έχουν και ένα ενσωματωμένο DAC ) πχ γνωστός φηφιακός είναι ο TACT
Ολα αυτα τα modules που αναφέρεις είναι ΕΝΙΣΧΥΤΕΣ ΡΑΔΙΟΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ που μαζί με το φέρον ενισχυουν και τήν διαμόρφωση και στο έξοδο έχουν ένα φίλτρο ραδιοσυχνότητας/ υψηλής συχνότητας και κόβουν το φέρον και μένει μόνο η διαμόρφωση που είναι το ενισχυμένο audio σήμα



Kαι καλώς θα κάνουν να υπάρχουν. Η κάθε τεχνολογία έχει τα δικά της ιδιαίτερα ηχητικά χαρακτηριστικά και οι πολλές επιλογές είναι ευλογία.


Απ. Βέβαια



Εsoteric, Sony σε ακριβούς AV, Bel Canto, NuForce, ακόμα και οι class-Τ των 30-100 ευρώ έχουν αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές για την ηχητική τους απόδοση πάντως.

Απ ...δέν ξερω τι έχουν αποσπάσει , γιατί ολα σχετικά είναι , απο τήν μέχρι τώρα εμπειρία μου με ενισχυτικά τέτοια (2 εμπορίου και καμμιά 6 αρια ιδιοκατασκευές φίλων/πελατών ) διαπίστωσα στο σύστημά μου οτι έχει δρόμο ακόμα το πράγμα , πολύ δρόμο ...(ανεξάρτητα απο τι τι πιστεύω ξέροντας τα χαρακτηριστικά και γνωρίζοντας ταμειονεκτηματα/πλεονεκτήματά τους .)
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ο δικος μου AV receiver αναφερει ισχυ 7χ75w @8 Ohms with all channels driven,+_50 amps,THD 0.o7,independent front & rear power supply και power consumption 1050w.
Mαλον λεει αληθεια ε?

Μιά χαρά είναι Νίκο και να υποθέσω οτι εχει και τα κιλά του ....
 

Μ.Τζωρτζάκης - MTZ audio

AVClub Addicted Member
17 June 2006
1,891
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αυτή τη στιγμή , ποιοί ενισχυτές στη μεσαία κατηγορία τιμής θεωρούνται πιο αξιόπιστοι έτσι ώστε να πληρούν με μεγαλύτερη ακρίβεια τα παραπάνω κριτήρια ???

Κάποιος που αγοράζει τώρα ενισχυτή δηλαδή, και τον ενδιαφέρει εκτός από ταινίες και ο ποιοτικός μουσικός ήχος (ΗΙ-FI) , αλλά και η καλύτερη δυνατή οδήγηση των ηχείων του ΧΩΡΙΣ προβλήματα, τι θα πρέπει να αγοράσει ??? :confused:

Μάλλον θα πρέπει να στραφεί σε ένα δικάναλο τελικό που θα παίρνει σημα απο πρό , αν ενδιαφέρεται να έχει κάποια ηχεία που μπορούν και ταινίες να παίζουν , αλλά και μουσική καλά ή καλύτερα απο τίς ταινίες

Βέβαια η ερώτηση δέν απαντάται γιατί οι οροι ΠΡΕΠΕΙ - ΠΟΙΟΤΙΚΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΗΧΟΣ - ΔΥΝΑΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ , ΙΜΗΟ είναι πράγματα ..."ρευστά" και χρειάζεται χρόνος , μεράκι , αγάπη και μάθηση ....
Αλήθεια , να κάνω κι εγώ μιά ερώτηση ποιά είναι η μεσαία κατηγορία τιμής και περίπου πόσα κιλά είναι τα πιο βαριά μηχανήματα αυτής τής κατηγορίας (φυσικά δέν αστειεύομαι - σοβαρολογώ )
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Ψηφιακοί είναι οι ενισχυτες στους οποίους το σήμα εισάγεται, ενισχύεται και οδηγείται στα ηχεία χωρίς να μετατραπεί σε αναλογικό(υπο την έννοια DAC), παραμόνο σε σήμα ισχύος. H ενίσχυση σε αυτούς είναι ψηφιακή διαμόρφωση(πχ PWM, ΣΔ κλπ) η οποία καταλήγει σε σταδιο ισχύος τάξης Δ (Class-D). Tα πλεονεκτήματα αναφέρθηκαν ήδη(απόδοση, πιστότητα λόγω απουσίας DACs) αλλα οι παραμορφώσεις τους είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές των ενισχυτών τάξης ΑΒ και, ενω εχουν βρεθεί τρόποι διόρθωσής τους επιστημονικά, δεν ξέρω σε τι βαθμό εχουν εφαρμοστεί σε πραγματικά προϊόντα. Νομίζω οτι μόνο η Texas Instruments εχει υλοποιήσει εναν αλγόριθμο διόρθωσης παραμορφώσεων στα chips της που κανουν διαμόρφωση για ψηφιακούς ενισχυτές.

Οσο αφορά σε ολοκληρωμένους ενισχυτές, η Tact ίσως ειναι η μόνη που έχει αξιοπρεπή υλοποίηση Class-D, αλλά είναι πανάκριβη. Η σειρά S-master, που βασίζεται στο chip της Mitsubishi, δεν είναι άσχημη, έχει τεράστιες παραμορφώσεις όμως όταν παίξει σε ψηλές σταθμες. H Υamaha εχει επισης υλοποιήσει Class-D χωρίς να ξέρω πόσο καλός είναι.
 
Last edited:

Johnfystikis

New member
21 January 2007
79
Πάντως οι Bel Canto REF1000 (με το module της Β&Ο) και NuForce Reference 9 SE θεωρούνται, κατά πολλούς, οι κορυφαίες υλοποιήσεις στα ψηφιακά σήμερα. Έχει κανείς εμπειρία με κάποιον από αυτούς? Σε ελληνικά και ξένα έντυπα, forums και ιστοσελίδες μόνο καλά λόγια διαβάζω.
 
Last edited:

Johnfystikis

New member
21 January 2007
79
Ξέχασα να σημειώσω ότι και οι δύο είναι στα 3000 ευρώ περίπου για ζευγάρι μονομπλόκ. Όσοι τους έχουν ακούσει λένε ότι σε αυτά τα χρήματα (και αρκετά παραπάνω) δεν έχουν αντίπαλο - με τους NuForce να έχουν καλύτερο χαμηλό και τους Bel Canto πιο audiophile ήχο και περισσότερα ρεύματα. Κάποια στιγμή πρέπει να πάω για ακροάσεις αλλά αναμένω τη μετακόμιση σε νεό σπίτι.
 
Last edited:

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
το θέμα ειναι ότι μετά απο ερευνα ισως βρεθεί ενας βαρυς ενισχυτης ( ελπιζω να μην εχει μπαρες μολυβιου μεσα για βαρος) με μεγαλη ηλεκτρικη καταναλωση και επαρκώς αναλυτικά specs. Θα είναι κατα πασα πιθανότητα δυνατος. Αρκει όμως αυτο για να ειναι και "μουσικός"? Αρκει για να σε συνεπάρει η μουσική του? Θα εχει ποιοτικά υλικά σε ολη την εμεση και αμεση διαδρομη του σηματος? Θα εχει καλό σχεδιο στα σταδιά του?

Γιατι ενας Marantz ακουγεται πιο μουσικός από εναν Yamaha ?
Ο Nad παιζει καλύτερα μουσική από εναν Marantz?
ΟΙ Ηarman/Kardon ειναι λιγότερο, εξίσου ή περισότερο "μουσικοί" απο εναν Marantz η Nad ?

@Mανώλη: Μεσαία κατηγορία προσωπικά θεωρώ τους ενισχυτές που κυμαίνονται στα 500-900 ευρω. Το βαρος ειναι περιπου 11-15Kg
 

Busoni

Supreme Member
5 July 2006
3,290
Πάτρα
Αρκει όμως αυτο για να ειναι και "μουσικός"? Αρκει για να σε συνεπάρει η μουσική του? Θα εχει ποιοτικά υλικά σε ολη την εμεση και αμεση διαδρομη του σηματος? Θα εχει καλό σχεδιο στα σταδιά του?

Γιατι ενας Marantz ακουγεται πιο μουσικός από εναν Yamaha ?
Ο Nad παιζει καλύτερα μουσική από εναν Marantz?
ΟΙ Ηarman/Kardon ειναι λιγότερο, εξίσου ή περισότερο "μουσικοί" απο εναν Marantz η Nad ?

JohnJohn οι τεχνικές ερωτησεις δεν εχουν μεγάλη σημασία για τους καταναλωτές. Αν ενας ενισχυτης "δεν σου ακούγεται ωραία" θα πλήρωνες για να αγοράσεις τον σχεδιασμό του; Εγω όχι, και κανείς νομίζω. Οι τεχνικές εκτιμήσεις που χρησιμοποιώ και μπορώ να πώ σε κάποιον είναι κάτι σαν "αντι να ξεφραγκιαστείς για εναν 2x120W πάρε έναν 2x60W και 3dB πιο ευαίσθητα ηχεία". Αυτο προϊδεάζει για το ηχητικό αποτέλεσμα, αλλά δεν το καθορίζει κιόλας.

Απο την άλλη πλευρά, η "μουσικότητα" που λες είναι υποκειμενική σε μεγάλο βαθμό. Για μένα οι NAD είναι μουσικότεροι απο τους Yamaha, oι Cambridge πλησιάζουν αρκετά τους NAD αλλά χάνουν σε ταχύτητα. Αυτά όμως είναι εντυπώσεις απο την απόδοση των παραπάνω μηχανημάτων στα δικά μου ακούσματα. Σε άλλα ακούσματα μπορεί να μην αποδώσουν το ίδιο καλά.

Αρα πιστεύω οτι καλύτερα ειναι να εξασκούμε στο έπακρο τα αυτιά μας ως κριτήριο γιατι εν τέλει με αυτά θα αξιολογούμε τα μηχανήματα με τα οποία συμβιώνουμε. Για τα τεχνικά, πάντα θα υπάρχει ενα forum, ένας φίλος σχετικός με το άθλημα, ή το Google -bye-
 

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Συμφωνώ. Και νομίζω ότι η "μουσικότητα" έχει τεχνική εξήγηση. Δεν είναι τυχαία. Μπορεί να είναι τεχνογνωσία (σε συνδυασμό με το προσωπικό γούστο) των σχεδιαστών πχ μιας Nad όχι γνωστή σε ολους τους κατασκευαστές, ή να είναι γνωστή αλλά να μην βλεπουν ολοι οι κατασκευαστές εμπορικό ενδιαφέρον σε τετοιες υλοποιήσεις. Θεωρώ ότι έχει τεχνική εξήγηση, όπως αντίστοιχα την έχει (αγνωστη ή αδιάφορη για μηχανικούς αλλων κατασκευαστών) η αίσθηση ευχαρίστησης-ακρίβειας-αμεσότητας στο τιμόνι μιας alfa romeo σε σχεση με μιας corolla. Και οι δυο ξερουν να σχεδιάζουν κρεμαγιέρες, η αισθηση που απορρεουν όμως ειναι εντελως διαφορετική σε καθε περιπτωση. Δεν μπορει να απλά να τους "κάθεται". Αντίστοιχα στο audio, θεωρώ ότι σήμερα ενώ υπάρχει η δυνατότητα, το βάρος δίνεται στα "καλούδια" και στον εντυπωσιασμό (δειτε τα watt των ηχητικών αυτοκινήτου!!!!) παρά στην ουσία. Και δεν ξέρω αν φταίνε τελικά οι κατασκευαστές ή οι αγοραστές σε αυτό. Ισως μας δίνουν αυτό που ζητάει η μάζα. Προσπαθώ λοιπόν να "αποκωδικοποιήσω" κάποια σημάδια απο τεχνικές λεπτομέρειες που μπορει να προδίδουν τελικά αν ενα μηχανημα έχει τα φόντα να βγάλει καλό ήχο ή όχι. Δυσκολο γιατι είναι χωράφια στα οποία ελάχιστοι εχουν εντρυφήσει. Και νομίζω ότι το thread αυτό, συνολικότερα αυτό εχει σαν βαθύτερο νόημα, όχι ξερά μια ισχύ. :)
 

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
επίσης φοβάμαι ότι σε νορμάλ χρήματα δεν θα βρώ πολυκάναλο που να παίξει καλύτερα από τον ολοκληρωμένο Sony 3ES που έχω τωρα, πραγμα που σημαίνει ότι θα πρεπει να εχω ενα σαλόνι γεμάτο μηχανήματα.. Consolidation my arse δηλαδη..