Frame Interpolation : Βήμα μπροστά ?

gamesman

Established Member
18 June 2010
175
Οι σύγχρονες τηλεοπτικές σειρές, όπως αυτές στο netflix για παράδειγμα, είναι και αυτές στα 24fps, όπως οι ταινίες;
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,851
Athens
Τα 24fps είναι βολικά για πολλούς λόγους.
Αν είναι τέλεια... όχι, εκτός και αν κάνεις εσύ in real-life panning σε αργό speed και έχεις τόσο θολή όραση (είσαι για πελάτης της αδερφής μου, κοινώς οφθαλμίατρο :p).

Πρός το παρόν βολεύονται πολύ με τα 24... ειδικά στα CGI που στις περισσότερες ταινίες είναι στα 2K... 4K ταινία ( end product, το RAW material μπορεί να είναι και 12K π.χ. ) και οι σκηνές με τα CGI upscaled από 2K σε 4K... που να ήταν και 60fps... θα τα παρήγαγαν στα 720p :D
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Απάντηση: Re: Frame Interpolation : Βήμα μπροστά ?

Τα 24fps είναι βολικά για πολλούς λόγους.
Αν είναι τέλεια... όχι, εκτός και αν κάνεις εσύ in real-life panning σε αργό speed και έχεις τόσο θολή όραση (είσαι για πελάτης της αδερφής μου, κοινώς οφθαλμίατρο :p).

Πρός το παρόν βολεύονται πολύ με τα 24... ειδικά στα CGI που στις περισσότερες ταινίες είναι στα 2K... 4K ταινία ( end product, το RAW material μπορεί να είναι και 12K π.χ. ) και οι σκηνές με τα CGI upscaled από 2K σε 4K... που να ήταν και 60fps... θα τα παρήγαγαν στα 720p :D

Και φαντάσου ότι αναφέρεσαι σε ταινίες μεγαλου κόστους παραγωγής με cgi που είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό από το σύνολο ταινιών που γυρίζονται κάθε χρόνο παγκοσμίως και σε καμία περίπτωση δεν χρειάζονται και δεν κάνουν χρήση cgi.

Σε μια απλή ταινία πιστεύεις ότι χρειάζεται και θα ωφεληθεί με 48 και παραπάνω fps?
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711

Σχετικό με το θέμα στο σημείο που αναφέρει για το frame interpolation της LG. Πάντως καλή η προσπάθεια της lg με το Cinematic movement αλλά πέρα από τα artifacts και το soap opera effect (που ίσως κάποιους δεν ενοχλεί), αλλά πέρα από αυτά, όταν ενεργοποιηθεί το frame interpolation χάνονται τουλάχιστον 200nits...

Όπως λέει και ο vincent, we strongly advice against using frame interpolation...

Βέβαια άλλο το σωστό και άλλο τι αρέσει του καθένα.

Υπάρχουν πολλοί κλασικοί και παραδοσιακοί, που κυρίως λόγο συνήθειας αλλά και αμάθειας, κάνουν πολλες διαδικασίες λάθος.

Όπως προτιμούν τη μοσχαρίσια μπριζόλα well done (καλά ψημένη), βράζουν πολύ τα λαχανικά μέχρι να μαλακώσουν, αλατίζουν τα κρέατα πριν τα ψήσουν κ.α.

Άλλο το επιστημονικά σωστό και άλλο τι προτιμάει ο καθένας. Όμως αν γίνει συνήθεια το σωστό, πολύ πιθανό, να μας αρέσει περισσότερο.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,082
Όταν πας στις ρυθμίσεις του frame interpolation και το χρησιμοποιήσεις με μέτρο ώστε να αποφύγεις τα μειονεκτήματα του και δεν το χρησιμοποιείς στο max τότε ναι είναι ένα βήμα μπροστά.

Το να επιμένεις όμως σαν παραγωγός στα 24p εν έτη 2021 είναι πολλά βήματα πίσω τα οποία βολεύουν μόνο την μετριότητα και την ούτω καλούμενη κινηματογραφική αίσθηση. Το μικρό μέγεθος της οθόνης όμως δεν τους πειράζει τους πειράζουν μόνο τα καρέ που εισάγουν θολούρα και σύγχυση τις αληθοφάνειας εξυπηρετώντας μόνο την ευκολία των οπτικών εφέ και το χαμηλό τους κόστος. Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,082


Έρχονται εικόνες 4 και 8Κ από τον Άρη εκπληκτικής ευκρίνειας και ρεαλισμού στα 60p και το Hollywood κωλύεται.
 


Έρχονται εικόνες 4 και 8Κ από τον Άρη εκπληκτικής ευκρίνειας και ρεαλισμού στα 60p και το Hollywood κωλύεται.
Μα τι σχέση έχει η καταγραφή της πραγματικότητας στον Άρη με τη μαγική και συχνά αφαιρετική ατμόσφαιρα του κινηματογράφου; Βεβαίως, τα ντοκιμαντέρ θα’πρεπε να είναι σε 60fps, και εδώ που τα λέμε, συνήθως είναι.
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Υπάρχουν χρήστες που θέλοντας να μην βλέπουν τις μαύρες μπάρες πάνω κάτω στην οθόνη κάνουν ζουμ .
Καλά ο κάθε καγκουρας που αγοράζει μια tv μπορεί να κάνει ότι θέλει με αυτή, δικαίωμα του. Και zoom μπορεί να κάνει και ότι άλλο επιθυμεί. Η βιομηχανία δεν ευθύνεται για αυτό.

Όποιος παρακολουθεί μόνο 2.35:1 υλικό και δεν θέλει να κάνει zoom μπορεί να πάρει τηλεόραση 21:9 (είχε βγάλει η Philips κάτι μοντέλα) ή αν διαθέτει βαθύ πορτοφόλι, προβολέα με αναμορφικο φακό.

Το 16:9 βολεύει γιατί είναι η καλύτερη λύση για το υλικό που υπάρχει, 4:3, 16:9, 2.35:1.
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Καλά ο κάθε καγκουρας που αγοράζει μια tv μπορεί να κάνει ότι θέλει με αυτή, δικαίωμα του. Και zoom μπορεί να κάνει και να ακούει μονοφωνικό ήχο σε όλα τα ηχεία του Dolby Atmos.

.

....και να βάλει επισης ( συμπληρώνω) ενδιάμεσα των 24 frames όσα frames θέλει.
Ας ασχοληθούν λοιπόν οι κινηματογραφιστές με τίποτα πιο σοβαρό από το να ασχολούνται με το τι κάνει ο κάθε κατασκευαστής τηλεοράσεων στα προϊόντα του.
 
  • Like
Reactions: Lobo10

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Όταν πας στις ρυθμίσεις του frame interpolation και το χρησιμοποιήσεις με μέτρο ώστε να αποφύγεις τα μειονεκτήματα του και δεν το χρησιμοποιείς στο max τότε ναι είναι ένα βήμα μπροστά.

Το να επιμένεις όμως σαν παραγωγός στα 24p εν έτη 2021 είναι πολλά βήματα πίσω τα οποία βολεύουν μόνο την μετριότητα και την ούτω καλούμενη κινηματογραφική αίσθηση. Το μικρό μέγεθος της οθόνης όμως δεν τους πειράζει τους πειράζουν μόνο τα καρέ που εισάγουν θολούρα και σύγχυση τις αληθοφάνειας εξυπηρετώντας μόνο την ευκολία των οπτικών εφέ και το χαμηλό τους κόστος. Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια
Το θέμα πέρα από οικονομικό που παίζει μεγάλο ρόλο στο Hollywood, είναι κυρίως και αιθητικο. Το Hollywood αν θέλει, έχει τα μέσα να το υλοποίησει, αλλά δεν το κάνει γιατί αποβλέπει στο μεγαλύτερο κέρδος με το μικρότερο κόστος.

Οι ανεξάρτητοι σκηνοθέτες/παραγωγοί, ακόμα και αν είχαν τα λεφτά να το υποστηρίξουν, δεν θέλουν ούτε να το ακούσουν, λόγο φθηνής αισθητικής κοινώς SOE (soap opera effect).

 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
....και να βάλει επισης ( συμπληρώνω) ενδιάμεσα των 24 frames όσα frames θέλει.
Ας ασχοληθούν λοιπόν οι κινηματογραφιστές με τίποτα πιο σοβαρό από το να ασχολούνται με το τι κάνει ο κάθε κατασκευαστής τηλεοράσεων στα προϊόντα του.

Πίστεψέ με η πλειοψηφία, ούτε γνωρίζουν, ούτε τους ενδιαφέρει τι κάνουν οι κατασκευαστές και οι χρήστες τηλεοράσεων.

Το θέμα έρχεται στο προσκήνιο όταν κατακρεουργούν το έργο τους, εκεί απλά μπορούν να προτείνουν πχ σε όποιον έχει τηλεόραση να απενεργοποιήσει το frame interpolation.

Στον κινηματογράφο, θα το δείξουν όπως αυτοί το έφτιαξαν και επιθυμούν και να το δούμε.
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Πίστεψέ με η πλειοψηφία, ούτε γνωρίζουν, ούτε τους ενδιαφέρει τι κάνουν οι κατασκευαστές και οι χρήστες τηλεοράσεων.

Το θέμα έρχεται στο προσκήνιο όταν κατακρεουργούν το έργο τους, εκεί απλά μπορούν να προτείνουν πχ σε όποιον έχει τηλεόραση να απενεργοποιήσει το frame interpolation.

Στον κινηματογράφο, θα το δείξουν όπως αυτοί το έφτιαξαν και επιθυμούν και να το δούμε.
Φιλε μου επίτρεψε μου να αμφιβάλω για το αν κόπτονται στο πώς εμφανίζεται το εργο τους στις οθόνες μας ,
Γιατι αν όντως τοσα χρονια ειχαν τετοιο καημο θα εβαζαν το χερακι τους ή θα ελεγαν στους κατασκευαστές τηλεοράσεων , "κυριοι ελατε να κανουμε ένα μενου που θα προβάλει το HD υλικο όπως προβλέπεται ."
"Ελατε να βρούμε έναν τροπο που η ρύθμιση της τηλεόρασης να είναι κατι που να μπορει μεσα από κάποιες διαδικασίες να πράξει μονος του ο χρήστης."

Δεν μιλω για τρελά πραγματα.
Τα πιο απλα και βασικα στοιχεία της εικόνας.
Να μην ψαχνει ο κάθε ο αγοραστής στα τυφλα πως να ρυθμίσει την τηλεοραση του ή να πληρωνει εξτρά από την τσεπη του για calibrator για να φέρει την εικονα της τηλεορασης σε ορθά πλαίσια.
Ουτε καν .
Και τωρα τους ξανα πείραξε το frame interpolation;
Ελα μωρε…
Στο κατω κατω της γραφής αυτό εχει On off και αν θες το δουλεύεις εάν δεν θέλεις όχι.
Η εικονα όμως με τους παραμέτρους διαβάθμιση γκρι, αντίθεση φωτεινότητα και αντίθεση χρωμάτων κτλ , για αυτά δεν εχουν κανένα καημο μηπως τους κατακρεουργούν το έργο τους;
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Φιλε μου επίτρεψε μου να αμφιβάλω για το αν κόπτονται στο πώς εμφανίζεται το εργο τους στις οθόνες μας ,
Γιατι αν όντως τοσα χρονια ειχαν τετοιο καημο θα εβαζαν το χερακι τους ή θα ελεγαν στους κατασκευαστές τηλεοράσεων , "κυριοι ελατε να κανουμε ένα μενου που θα προβάλει το HD υλικο όπως προβλέπεται ."
"Ελατε να βρούμε έναν τροπο που η ρύθμιση της τηλεόρασης να είναι κατι που να μπορει μεσα από κάποιες διαδικασίες να πράξει μονος του ο χρήστης."

Δεν μιλω για τρελά πραγματα.
Τα πιο απλα και βασικα στοιχεία της εικόνας.
Να μην ψαχνει ο κάθε ο αγοραστής στα τυφλα πως να ρυθμίσει την τηλεοραση του ή να πληρωνει εξτρά από την τσεπη του για calibrator για να φέρει την εικονα της τηλεορασης σε ορθά πλαίσια.
Ουτε καν .
Και τωρα τους ξανα πείραξε το frame interpolation;
Ελα μωρε…
Στο κατω κατω της γραφής αυτό εχει On off και αν θες το δουλεύεις εάν δεν θέλεις όχι.
Η εικονα όμως με τους παραμέτρους διαβάθμιση γκρι, αντίθεση φωτεινότητα και αντίθεση χρωμάτων κτλ , για αυτά δεν εχουν κανένα καημο μηπως τους κατακρεουργούν το έργο τους;

Χωρίς να θέλω να γίνω εκπρόσωπος τους, φυσικά δεν τους ενδιαφέρει η τηλεόραση γιατί τις ταινίες τις φτιάχνουν για την μεγάλη οθόνη.
Όχι για μεγάλες τηλεόρασεις. Άλλο αν τελικά αντικατασταθούν οι προβολείς στις κινηματογραφικές αίθουσες με γιγαντιαία πάνελ micro led.

Δυστυχώς όμως ο κόσμος γίνεται όλο και πιο nerd, εσωστρεφής και κλείνεται στο σπίτι του, με αποτέλεσμα ακόμα και μεγάλα ονόματα σκηνοθετων να μην βρίσκουν χρήματα από τα Hollywood studios για τις ταινίες τους και να τα βρίσκουν από streaming υπηρεσίες, επειδή θέλουν να καθιερωθούν και να αυξήσουν την βάση ταινιών τους και άρα το κέρδος τους..

Όποτε είναι λογικό να αρχίσουν σιγά σιγά περισσότεροι σκηνοθέτες να ενδιαφέρονται και για το πώς θα δείχνουν οι ταινίες τους στην τηλεόραση.

Υπάρχουν τα κακουργήματα και πταίσματα. Η χρωματική πιστότητα είναι μάλλον στα πταίσματα εκτός και αν μιλάμε να βάζει ο άλλος την tv σε vivid με τέρμα φωτεινότητα, οξύτητα κτλ.

Το frame interpolation για τους δημιουργούς είναι το χειρότερο κακούργημα που μπορεί να κάνει ένας στην τηλεόραση του, που ουσιαστικά μετατρέπει την κινηματογραφική αίσθηση σε τηλεοπτική. Αυτό, μαζί με το zoom που ουσιαστικά καταργεί τον διευθυντή φωτογραφίας και το κινηματογραφικό κάδρο είναι τα top στην ατζέντα των κακουργημάτων.

Άρα επέτρεψε μου επειδή είμαι του χώρου, να θεωρώ ότι υπάρχουν προτεραιότητες. Επίσης είναι κάτι σχετικά νέο γιατί οι σκηνοθέτες δεν έκαναν/κάνουν ταινίες για να τις βλέπει ο κόσμος σε τηλεόραση.

Αυτό ήρθε με το σύγχρονο τρόπο ζωής, την εξέλιξη της τεχνολογίας, την ελαχιστοποίηση του ελεύθερου χρόνου κυρίως στους άνω των 30, (ο άλλος σκέφτεται ακόμα και την μεταφορά του στην κινηματογραφική αίθουσα) την οικονομική δυνατότητα και συμφέρον (κάποιοι πήγαιναν 8-10 φορές το μήνα κινηματογράφο, τώρα κάνουν συνδρομή με άλλους 3 στο Netflix με 14€) και φυσικά την nerdοποιηση όπου το μεγαλύτερο ποσοστό των ταινιών που παίζονται στις αίθουσες (επειδή ακριβώς απευθύνονται σε νεαρές ηλικίες) είναι ταινίες σούπερ ηρώων τύπου marvel ή ταινίες του φανταστικού.

Τέλος σε κάθε οθόνη το έργο θα διαφέρει χρωματικά, ανάλογα τις ρυθμίσεις της οθόνης, γι'αυτό πλέον σιγά σιγά μπαίνει στις τηλεοράσεις και το filmmaker mode, όπου απενεργοποιεί το FI, χαμηλώνει την φωτεινότητα κτλ.

Είναι μεν ένα καλό βήμα μπροστά για την σωστή απεικόνιση σε τηλεόρασεις, αλλά και ένα μεγαλύτερο βήμα πίσω καθώς δείχνει ότι η πλειοψηφία πλέον δεν διαθέτει τον χρόνο, την διάθεση, τα χρήματα, για να δει ταινίες στον κινηματογράφο και σε αυτό φυσικά συμβάλει και η ίδια η βιομηχανία που αποβλέπει αποκλειστικά στο κέρδος και έτσι έχουμε το ένα franchise/remake/sequel/prequel/σούπερ ηρώες, μετά το άλλο.
 
Last edited:

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,082
Ευτυχώς πάντως που το filmmaker mode δεν κλειδώνει απαραίτητα στα 24p και υπάρχει ακόμα ελπίδα.
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Ευτυχώς πάντως που το filmmaker mode δεν κλειδώνει απαραίτητα στα 24p και υπάρχει ακόμα ελπίδα.
Documentary (και όχι σε όλα αλλά σε τύπου national geographic) και αθλητικά έχει νόημα πάνω από 24. Ίσως κάποια στιγμή το κάνει και το Hollywood, (αν γίνει πολύ οικονομικό..) για τα super heroes movies που θα κάνει στο μέλλον.

Για όλες τις άλλες ταινίες, πάνω από 24 δεν έχει νόημα. Είναι και παραπάνω κόστος και δεν αρέσει στους δημιουργούς/παραγωγούς και δεν προσφέρει τίποτα αφού δεν μιλάμε για action films.
 
Last edited: