Frame Interpolation : Βήμα μπροστά ?

20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Να συζητήσουμε για την ''σταυροφορία'' ηθοποιών και σκηνοθετών που έχει ξεκινήσει για να ξορκίσουν το κακό frame interpolation.

Καταρχάς, δεν υπάρχει σινεμά που να παίζει με frame interpolation. Η τηλεόραση δεν είναι το playground τους, όμως, χώνονται για να μας ''μάθουν'' πως πρέπει να βλέπουμε σωστά τις ταινίες τους. Τόσα χρόνια δεν τους ένοιαζε ότι κάθε τηλεόραση ήταν χρωματικά ό,τι να 'ναι. Δεν τους ένοιαζε ότι η κλίμακα του γκρι ήταν ''γεια σας''. Δεν τους ένοιαζε καν για το σήμα του κάθε σταθμού. Δεν τους ένοιαζε αν ο άλλος έβλεπε τις ταινίες τους στο dynamic.

Τώρα, τους έχει πιάσει η πιλάλα επειδή οι κατασκευαστές τηλεοράσεων έχουν το F.I. στο on. Λογικότατο, για τηλεοράσεις μιλάμε. Για τηλεοπτικό πρόγραμμα συζητάμε. Μιλάμε για ένα feature που αν δεν σου αρέσει μπορείς να το απενεργοποιήσεις στην στιγμή με το πάτημα ενός πλήκτρου.

Όχι...

Πρέπει να γίνει ολόκληρη χρηστομάθεια για το πως το interpolation καταστρέφει την ταινία και όχι γιατί ο κόσμος επιλέγει να το χρησιμοποιεί. Ο κόσμος το επιλέγει διότι έχει πολλά οφέλη που συνδέονται με τον μεγαλύτερο αριθμό καρέ το δευτερόλεπτο. Κάτι τέτοιο φυσικά, κάνει τζιζ και δεν μας παίρνει να ξύνουμε πληγές. Οπότε, κράξε τους κατασκευαστές που βάζουν το F.I. στο on...είναι πιο εύκολο.

Ετσι ακριβώς
Υποκρισία που προκαλεί όμως μονο το γελιο
Αντι να κανουν ανοητα βιντεακια θα μπορούσαν να ασχοληθούν σοβαρα για το πώς να βελτιώσουν την εικονα των εργων τους.
Στο παρελθόν εχουν γίνει δημιουργικές συζητήσεις ( και προσπάθειες) από ανθρώπους που θέλουν να βελτιώσουν την εικονα αλλα δυστυχώς βλεπω πως η βιομηχανία κρατα γερα την άμυνα.
 

sfortis

Administration Team
Staff member
3 August 2006
11,396
t3.large
Ουτε εγώ τα αντέχω τα 24καρε. Ειδικά σε κάτι γρήγορα παναρίσματα της κάμερας σου και σε φωτεινές σκηνές οπου το exposure της κάμερας έχει μειωθεί δραματικά (αρα και το motion blur του καρε) σου ερχεται εμετος.

Ομως δεν μου αρέσει και το SOE. Οποτε εχω καταλήξει στην "μικρή" σκάλα του f.i της τηλεόρασης που αν και δεν το διευκρινιζει πουθενά η sony, απ'ότι το κόβω με το μάτι απλά διπλασιάζει τα καρέ και το πάει στα 48.

Χωρις artifacts, χωρίς SOE, σχεδόν τέλεια!
 

Gal'en

Supreme Member
2 July 2012
8,902
Αθηνα
Οπως πολλοι αρεσκονται να βλεπουν τις ταινιες τους στο dynamic, που ειναι λαθος (to say the least), ετσι καποιοι αρεσκονται να βλεπουν τις ταινιες τους με f.i., που ειναι επισης λαθος.
Τι να κανουμε? Περι ορεξεως...
 
19 June 2006
35,671
Κανένα όφελος δεν υπάρχει αν ενεργοποιήσεις το FI σε μια ταινία γυρισμένη σε 24fps, το τελικό αποτέλεσμα είναι αηδία. Αν εσένα σου αρέσει, σεβαστο, απλα δεν είναι σωστό, ούτε τεχνικά ούτε αισθητικά, τουλάχιστον σύμφωνα με τις πρόθεση των δημιουργών του φιλμ.

Τα οφέλη είναι καλύτερη κίνηση και περισσότερη ευκρίνεια. Αν για σένα, αυτά τα δύο είναι αηδίες, μείνε(τε) με τα 24 καρέ στον αιώνα τον άπαντα.
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Frame Interpolation : Βήμα μπροστά ?

Ουτε εγώ τα αντέχω τα 24καρε. Ειδικά σε κάτι γρήγορα παναρίσματα της κάμερας σου και σε φωτεινές σκηνές οπου το exposure της κάμερας έχει μειωθεί δραματικά (αρα και το motion blur του καρε) σου ερχεται εμετος.

Ομως δεν μου αρέσει και το SOE. Οποτε εχω καταλήξει στην "μικρή" σκάλα του f.i της τηλεόρασης που αν και δεν το διευκρινιζει πουθενά η sony, απ'ότι το κόβω με το μάτι απλά διπλασιάζει τα καρέ και το πάει στα 48.

Χωρις artifacts, χωρίς SOE, σχεδόν τέλεια!

Έχεις δει το hobbit στην 48fps κινηματογραφική του version;
Ακόμα και στην πιο μεγάλη σκάλα να βάλεις το f.i. στην τηλεόραση σου είναι αδύνατον να φτάσεις σε αίσθηση κίνησης το αυθεντικό frame rate των 48fps.
Οι παρομοιώσεις του f.i. με υλικό που μοιάζει σαν να έχει γυριστεί στα 60fps είναι ανακριβείς.
Το υλικό εφόσον είναι 24fps διατηρεί το αισθημα ελλειψης (λιγότερο μεν αλλά το διατηρεί)
Φυσικά συμφωνώ πως στην μικρή η μεσαία σκάλα ( ανάλογα των επιλογών της τηλεόρασης) το αποτέλεσμα δεν ενοχλεί και βοηθά σημαντικά
 

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,986
Αθήνα
Όταν δω f.i. να μην παρεμβαίνει στην τεχνική απότομου κουνηματος της κάμερας για να βγει το εφφέ ενός σεισμού π.χ. μπορεί και να σκεφτώ να το έχω στο on. Μέχρι τότε μόνο σε tv shows, άντε και καμιά μπαλιτσα.

Πόσο δύσκολο είναι να μην ενεργοποιείται όπου ανιχνεύσει κινηση αλλά να επεμβαίνει γνωρίζοντας από πριν σε ποια καρε θα επέμβει; Δηλαδή να υπάρχουν metadata στο σήμα και να του λένε εδώ τόσο, εκεί τόσο κ.ο.κ.
Βαριουνται να το αποφασίσουν ή δεν έχουν την επεξεργαστική ισχύ ακόμα; (Ψιλοχλωμο μου φαίνεται).
 
Ενδιαφέρον από το κοινό δεν υπάρχει, ούτε για "σωστό" F.I. στις τηλεοράσεις ούτε για 48 καρέ στον κινηματογράφο. Αυτό αποδείχτηκε από το πείραμα του Hobbit.

Όλοι τώρα περιμένουν το καινούργιο Avatar για να δουν πως θα πάει με τη νέα "γενιά" HFR. Υποψιάζομαι ότι θα πάει καλά, CGI γαρ, αλλά όταν προσπαθήσουν κι άλλοι σκηνοθέτες να κάνουν τα ίδια σε μη-cgi ταινία θα έχουμε τα ίδια αποτελέσματα με το Hobbit. Χάλι μαύρο.

Αλλά σε κάθε περίπτωση, όσες ταινίες έχουν γυριστεί στα 24 καρέ πρέπει να παίζουν στα 24 καρέ. Αλλιώς δεν βλέπεις την ταινία, βλέπεις κάτι άλλο.
 

sfortis

Administration Team
Staff member
3 August 2006
11,396
t3.large
Re: Απάντηση: Re: Frame Interpolation : Βήμα μπροστά ?

Έχεις δει το hobbit στην 48fps κινηματογραφική του version;
Ακόμα και στην πιο μεγάλη σκάλα να βάλεις το f.i. στην τηλεόραση σου είναι αδύνατον να φτάσεις σε αίσθηση κίνησης το αυθεντικό frame rate των 48fps.
Οι παρομοιώσεις του f.i. με υλικό που μοιάζει σαν να έχει γυριστεί στα 60fps είναι ανακριβείς.
Το υλικό εφόσον είναι 24fps διατηρεί το αισθημα ελλειψης (λιγότερο μεν αλλά το διατηρεί)
Φυσικά συμφωνώ πως στην μικρή η μεσαία σκάλα ( ανάλογα των επιλογών της τηλεόρασης) το αποτέλεσμα δεν ενοχλεί και βοηθά σημαντικά

Ναι, ακριβώς μια παρόμοια αίσθηση εχω με το frame interpolation στο 2/5 και film mode=high στα motion settings της sony.
Στην "μεγάλη σκάλα" (=5) ασε δεν βλέπεται, το πάει στα 120hz δηλαδή το native refresh του panel μου... μιλάμε για μεγάλη αηδία!

Βασικά όσα περισσότερα καρε καλείται να δημιουργήσει ο επεξεργαστής, τόσο περισσότερο μπορεί το θέμα να στραβώσει ...και οι πιθανότητες αυξάνονται εκθετικα!
Αλλο 1 ενδιάμεσο, αλλο 2 και αλλο 3! Η τωρινή γενιά τηλεοράσεων εχει τρομερή επιτυχία να μαντέψει 1 ενδιάμεσο καρέ και αρκετά μεγάλη στο 2ο . Μετα το χαος.

Προφανώς ενα interpolated frame, είναι από μόνο του ενα ειδος artifact αν το δουμε αντικειμενικά, αλλα μέχρι να ξεφύγουμε από αυτή την κατάρα των 24ρων καρέ ειναι η μονη λύση!
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Frame Interpolation : Βήμα μπροστά ?

Ναι, ακριβώς μια παρόμοια αίσθηση εχω με το frame interpolation στο 2/5 και film mode=high στα motion settings της sony.
Στην "μεγάλη σκάλα" (=5) ασε δεν βλέπεται, το πάει στα 120hz δηλαδή το native refresh του panel μου... μιλάμε για μεγάλη αηδία!

Βασικά όσα περισσότερα καρε καλείται να δημιουργήσει ο επεξεργαστής, τόσο περισσότερο μπορεί το θέμα να στραβώσει ...και οι πιθανότητες αυξάνονται εκθετικα!
Αλλο 1 ενδιάμεσο, αλλο 2 και αλλο 3! Η τωρινή γενιά τηλεοράσεων εχει τρομερή επιτυχία να μαντέψει 1 ενδιάμεσο καρέ και αρκετά μεγάλη στο 2ο . Μετα το χαος.

Προφανώς ενα interpolated frame, είναι από μόνο του ενα ειδος artifact αν το δουμε αντικειμενικά, αλλα μέχρι να ξεφύγουμε από αυτή την κατάρα των 24ρων καρέ ειναι η μονη λύση!

Έτσι είναι Σάκη.

Όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε το F.I. πριν χρόνια μέσω PC, η κύρια ιδέα ήταν αυτή. Να διώξουμε το judder χωρίς να δημιουργήσουμε video look. Απ' όσο έχω δει στις τηλεοράσεις, οι πρώτες τους σκάλες κάνουν ακριβώς αυτό. Ασφαλώς και υπάρχουν (πάντα θα υπάρχουν) τεχνουργήματα, αλλά, στην τελική είναι ένας ικανοποιητικός συμβιβασμός.
 

king2009

Supreme Member
5 December 2008
3,841
60FPS μόνο σε παιχνίδια. Στις ταινίες είναι σαν να βλέπω ντοκιμαντέρ αν ανοίξω το motion στη Samsung. Σε 100αρι πάνελ δεν υπάρχει κανένα θέμα σε γρήγορες σκηνές στα 24 fps.
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Ναι, ακριβώς μια παρόμοια αίσθηση εχω με το frame interpolation στο 2/5 και film mode=high στα motion settings της sony.
Στην "μεγάλη σκάλα" (=5) ασε δεν βλέπεται, το πάει στα 120hz δηλαδή το native refresh του panel μου... μιλάμε για μεγάλη αηδία!

Βασικά όσα περισσότερα καρε καλείται να δημιουργήσει ο επεξεργαστής, τόσο περισσότερο μπορεί το θέμα να στραβώσει ...και οι πιθανότητες αυξάνονται εκθετικα!
Αλλο 1 ενδιάμεσο, αλλο 2 και αλλο 3! Η τωρινή γενιά τηλεοράσεων εχει τρομερή επιτυχία να μαντέψει 1 ενδιάμεσο καρέ και αρκετά μεγάλη στο 2ο . Μετα το χαος.

Προφανώς ενα interpolated frame, είναι από μόνο του ενα ειδος artifact αν το δουμε αντικειμενικά, αλλα μέχρι να ξεφύγουμε από αυτή την κατάρα των 24ρων καρέ ειναι η μονη λύση!

Έτσι είναι Σάκη.

Όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε το F.I. πριν χρόνια μέσω PC, η κύρια ιδέα ήταν αυτή. Να διώξουμε το judder χωρίς να δημιουργήσουμε video look. Απ' όσο έχω δει στις τηλεοράσεις, οι πρώτες τους σκάλες κάνουν ακριβώς αυτό. Ασφαλώς και υπάρχουν (πάντα θα υπάρχουν) τεχνουργήματα, αλλά, στην τελική είναι ένας ικανοποιητικός συμβιβασμός.

Τί να σας πω ρε παιδιά, αν έτσι σας αρέσει...

Σε αυτά τα setup που περιγράφετε πάντως (frame interpolation στο low ή σκριπτάκια για 30fps κλπ.), εγώ δεν βλέπω κάποια βελτίωση από τα εγγενή 24fps. Αντιθέτως, η κίνηση προσομοιάζει τα 24fps μόνο στο 40-50% του χρόνου, ενώ το υπόλοιπο 50-60% παίζει το μισό με artifacts και το άλλο μισό με 3-2 pulldown... :p

Netflix asks you to turn off 'motion smoothing' & recommends TV picture settings...https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1545115730

source:[flatpanelshd.com]

Πολύ καλό το ότι επιτέλους αναγνωρίστηκε το πρόβλημα (το frame interpolation δηλαδή) και από το Netflix, και κάνει κάτι για να το αντιμετωπίσει.

Το Netflix πάλι, πριν προτρέψει σε απενεργοποιήσεις του frame interpolation, καλό θα ήταν να φροντίσει πρώτα η εφαρμογή που τρέχει στις τηλεοράσεις να μπορεί να υποστηρίξει σωστή αναπαραγωγή 24fps...
 

Werewolf

Supreme Member
15 January 2010
7,214
Απάντηση: Re: Frame Interpolation : Βήμα μπροστά ?

... η κίνηση προσομοιάζει τα 24fps μόνο στο 40-50% του χρόνου, ενώ το υπόλοιπο 50-60% παίζει το μισό με artifacts και το άλλο μισό με 3-2 pulldown... :p

...

Σχεδον καπως ετσι θα το περιεγραφα κι εγω. Αλλα προσεξε. Ο καθενας μπορει να βλεπει με f.i. για τους δικους του λογους.
Ο Χατζ για παραδειγμα επιζητα την αισθηση του καλυτερου motion blur, ενω εγω απλα ζαλιζομαι και υποφερω οταν σε πολυ κοντραστατες σκηνες το judder λογω μετεικασματος με κανει να μην μπορω να παρακολουθησω υλικο σε μεγαλες ιντσες, οπου το σκαλοπατι του judder ειναι μεγαλυτερο. (μεχρι 40" ιντσες δεν με ενοχλει)

Ταυτοχρονα εχω μεγαλυτερη απεχθεια στο soap opera απο αλλους. Οποτε τα 30 καρε βοηθουν στις πολυ δυσκολες σκηνες για να μην υποφερω κι ας δειχνουν εκει λιγο σαν 3:2 pulldown. Στις υπολοιπες σκηνες του 50% χρονου τα πραγματα ειναι πολυ καλα και βεβαιως artifacts υπαρχουν κατα περιστασεις. Αλλο ενα τιμημα που πρεπει να πληρωθει.

Θεωρω οτι καποιοι καταφευγουν πιο ευκολα σε frame interpolation και αλλοι παραμενουν ακλονητοι στο 24p, γιατι ισως απο ανθρωπο σε ανθρωπο, υπαρχει διαφορά του πως αντιλαμβανεται τo judder. Εχω δει σε πολυ μεγαλες ιντσες εντονο judder οπου εγω υπεφερα (οπως αλλος υποφερει σε εντονο RBE) και ο διπλανος μου ηταν εντελως χαλαρος και δεν ενοιωθε την παραμικρη ενοχληση.

Μηπως τελικα οπως και το RBE, ετσι και το εντονο judder προκαλει διαφορετικου μεγεθους ενοχληση απο ανθρωπο σε ανθρωπο. ?
Γιατι εγω το f.i. το χρησιμοποιω απο αναγκη και οχι για διορθωση καποιου πιο καλαισθητου αποτελεσματος. (για αυτο και παιζω στα 30fps και οχι στα 60, απλα για να μετριασω την ενοχληση μου)
 

sfortis

Administration Team
Staff member
3 August 2006
11,396
t3.large
Τί να σας πω ρε παιδιά, αν έτσι σας αρέσει...

Σε αυτά τα setup που περιγράφετε πάντως (frame interpolation στο low ή σκριπτάκια για 30fps κλπ.), εγώ δεν βλέπω κάποια βελτίωση από τα εγγενή 24fps. Αντιθέτως, η κίνηση προσομοιάζει τα 24fps μόνο στο 40-50% του χρόνου, ενώ το υπόλοιπο 50-60% παίζει το μισό με artifacts και το άλλο μισό με 3-2 pulldown... :p





Το Netflix πάλι, πριν προτρέψει σε απενεργοποιήσεις του frame interpolation, καλό θα ήταν να φροντίσει πρώτα η εφαρμογή που τρέχει στις τηλεοράσεις να μπορεί να υποστηρίξει σωστή αναπαραγωγή 24fps...

Γιάννη η sony στην σκάλα 1, κανει ενα frame doubling ,δηλαδή θα σε πάει στα 48hz το οποίο δουλεύει πολύ σωστα, δηλαδή δεν υποφέρει απο artifacts οπως αν το ανεβάσεις στα 100hz και η κίνηση ειναι λιγο πιο υποφερτή σε σχέση με τα 24καρε.

Επίσης το με το film mode on, ακόμα και στο netflix βλέπω τα 24καρε χωρις judder. Αν το κλείσω ειναι χαλια! (το κλασικο 3:2 pulldown σε ολο του το μεγαλείο!)

Τωρα περι frame insertion, ολα ειναι θέμα γούστου. Δυο πράγματα δεν αντέχω πάντως. SOE και judder.
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Frame Interpolation : Βήμα μπροστά ?

Τί να σας πω ρε παιδιά, αν έτσι σας αρέσει...

Σε αυτά τα setup που περιγράφετε πάντως (frame interpolation στο low ή σκριπτάκια για 30fps κλπ.), εγώ δεν βλέπω κάποια βελτίωση από τα εγγενή 24fps. Αντιθέτως, η κίνηση προσομοιάζει τα 24fps μόνο στο 40-50% του χρόνου, ενώ το υπόλοιπο 50-60% παίζει το μισό με artifacts και το άλλο μισό με 3-2 pulldown... :p

Γιάννη, την έχουμε κάνει αυτή την κουβέντα παραπάνω από άπειρες φορές. Για μένα η λέξη κλειδί είναι ο ''συμβιβασμός''. Εσύ θεωρείς ότι δεν σου δίνει κάτι παραπάνω το F.I., εγώ από την άλλη ναι.
 

Alex_36

Established Member
13 May 2018
205
Απάντηση: Re: Sony KD XH9096/ΧΗ9077 : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Υπάρχουν καποια στανταρ στη βιομηχανία κινηματογράφου, ειτε για τα χρώματα, ειτε για την κινηματογραφική κίνηση, ειτε για το aspect ratio, το αν δεν μας αρεσουν και διαφωνούμε, ειναι άλλο θέμα.
οι ειδικοί θα πουν τι ειναι το σωστό πχ πως τα χρώματα ειναι πιο φυσικά και κοντα στην πραγματικότητα, πως εχουμε σωστή κινηματογραφική κίνηση κτλ

σου δίνουν μια βάση, τωρα ο καθένας πράττει οπως νομίζει και οι κατασκευαστές δίνουν διάφορες επιλογές για να κάνει ο καθένας οτι θέλει.
πχ το motion interpolation ακομα και αν ειναι παντελώς άχρηστο για ταινίες, για σπορ που έχουν γρήγορη κίνηση και που δεν χρειαζόμαστε την κινηματογραφική εικόνα στα σπορ, μπορεί να βοηθήσει. οπως ακριβώς και όλες οι άλλες ρυθμίσεις.

Συνέχεια από εδώ


Επειδη μαλλον δεν το κατεχεις επαγγελματικα το θεμα της κινηματογραφησης, δεν υπαρχει κανενα στανταρ για τι τι θα "σουταρει" ο σκηνοθετης, με ποια καμερα θα σουταρει, αν θα χρησιμοποιησει φιλμ,ή αν θα ειναι ψηφιακο, ή αν διαλεξει Αlexa, Red, ή Panavision, και σε ποσα καρε και σε τι αναλυση θα σουταρει. Επισης κινηματογραφικη εμπειρια με την καθολικη της εννοια μονο στον κινηματογραφο μπορεις να παρεις. Σε καμια τηλεοραση που προοριζεται για home use.
 
Last edited by a moderator:

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Απάντηση: Re: Sony KD XH9096/ΧΗ9077 : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Επειδη μαλλον δεν το κατεχεις επαγγελματικα το θεμα της κινηματογραφησης, δεν υπαρχει κανενα στανταρ για τι τι θα "σουταρει" ο σκηνοθετης, με ποια καμερα θα σουταρει, αν θα χρησιμοποιησει φιλμ,ή αν θα ειναι ψηφιακο, ή αν διαλεξει Αlexa, Red, ή Panavision, και σε ποσα καρε και σε τι αναλυση θα σουταρει. Επισης κινηματογραφικη εμπειρια με την καθολικη της εννοια μονο στον κινηματογραφο μπορεις να παρεις. Σε καμια τηλεοραση που προοριζεται για home use.

Μην ορκίζεσαι κιόλας.

Δεν διαφωνώ στο ότι ο καθένας κινηματογραφεί σε ότι frame rate θέλει, όταν όμως λέμε κινηματογραφική εικόνα αυτούσια το μυαλό μας πάει στα 24fps και για τους περισσότερους αυτό φαίνεται πιο φυσικό, με αυτό έχουμε συνηθίσει και αυτό μας αρέσει.
Δες την Ταινιοθήκη σου με τις πρόσφατες κυκλοφορίες και δες σε τι frame rate εχει γίνει η κινηματογραφιση. Δεν μιλάμε για σειρές, αυτές προορίζονται για κατανάλωση σε τηλεοράσεις όχι κινηματογραφικές αίθουσες.

Έχουν γίνει απόπειρες και θα γίνουν και άλλες με high frame rates αλλά ακόμα παραμένουμε στα 24 γιατί στους περισσότερους δείχνει αφύσικο το hfr, βολεύει και για όσους ακόμα κινηματογραφούν με φιλμ (λιγότερο φιλμ) κ.α.

Όσο για το μέγεθος, φυσικά και δεν μπορεί να υπάρχει κινηματογραφική εικόνα σε 50 και 65"
Θέλει πολλές ιντσες αλλά για το μεσο σπίτι, το πιο κοντινό που μπορούμε να έχουμε, είναι με προβολείς στις 100-120" και με εξαιρέσεις, σε μεγάλα σπίτια 150" ή και περισσότερες ιντσες.
Εξάλλου home cinema ονομάζονται και δεν μπορούν να πάνε πάνω από κάποιες ιντσες. Και άλλο τηλεόραση (αυτόφωτο) άλλο προβολέας.
Στο μέλλον στους κινηματογράφους ίσως έχουμε αυτοφωτες οθόνες. Προς το παρόν όμως οι περισσότεροι είναι με προβολείς.

Και ένα ωραίο άρθρο με σωστή τοποθέτηση, για αυτούς που τους ενδιαφέρει το θέμα

https://www.filmindependent.org/blog/hacking-film-24-frames-per-second/

Και από έναν σκηνοθέτη στο quora

https://www.quora.com/Why-are-movie...ooks-more-real?ch=10&share=fa8f7863&srid=GoUH
 

Alex_36

Established Member
13 May 2018
205
Απάντηση: Re: Sony KD XH9096/ΧΗ9077 : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Μην ορκίζεσαι κιόλας.

Δεν διαφωνώ στο ότι ο καθένας κινηματογραφεί σε ότι frame rate θέλει, όταν όμως λέμε κινηματογραφική εικόνα αυτούσια το μυαλό μας πάει στα 24fps και για τους περισσότερους αυτό φαίνεται πιο φυσικό, με αυτό έχουμε συνηθίσει και αυτό μας αρέσει.
Έχουν γίνει απόπειρες και θα γίνουν και άλλες με high frame rates αλλά ακόμα παραμένουμε στα 24 γιατί στους περισσότερους δείχνει αφύσικο το hfr, βολεύει και για όσους ακόμα κινηματογραφούν με φιλμ (λιγότερο φιλμ) κ.α.

Όσο για το μέγεθος, φυσικά και δεν μπορεί να υπάρχει κινηματογραφική εικόνα σε 50 και 65"
Θέλει πολλές ιντσες αλλά για το μεσο σπίτι, το πιο κοντινό που μπορούμε να έχουμε, είναι με προβολείς στις 100-120" και με εξαιρέσεις, σε μεγάλα σπίτια 150" ή και περισσότερες ιντσες.
Εξάλλου home cinema ονομάζονται και δεν μπορούν να πάνε πάνω από κάποιες ιντσες. Και άλλο τηλεόραση (αυτόφωτο) άλλο προβολέας.
Στο μέλλον στους κινηματογράφους ίσως έχουμε αυτοφωτες οθόνες. Προς το παρόν όμως οι περισσότεροι είναι με προβολείς.

Και ένα ωραίο άρθρο με σωστή τοποθέτηση, για αυτούς που τους ενδιαφέρει το θέμα

https://www.filmindependent.org/blog/hacking-film-24-frames-per-second/

Και από έναν σκηνοθέτη στο quora

https://www.quora.com/Why-are-movie...ooks-more-real?ch=10&share=fa8f7863&srid=GoUH

Αν πραγματικα ηξερες απο κινηματογραφηση κι εβλεπες το raw material που σουταρουν απο τους δισκους αν μιλαμε για ψηφιακο υλικο, ή το οπτικο αποτελεσμα μετα το τελεσινέ, αν μιλαμε για φιλμ, θα εβλεπες ποσο σουπα ειναι. Ολοι μα ολοι σουταρουν παντα undersaturated, για να εχει βαθος η πληροφορια στα metadata και για να εχεις μεγαλο ευρος οταν κανεις color grading στο post. Την post production ποιοτητα λοιπον περνεις εσυ σαν φυσικη κινηματογραφικη εμπειρια, και οχι την πραγματικη που σουταρουν. Αρα ειναι πολυ σχετικη η κινηματογραφικη εμπειρια και οι κανονες της. Θα μορουσα να σου γραφω σεντονι για αυτα τα πραγματα, αλλα δεν εχει νοημα. Μην εισαι απολυτος σε αυτα που λες.
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Απάντηση: Re: Sony KD XH9096/ΧΗ9077 : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Αν πραγματικα ηξερες απο κινηματογραφηση κι εβλεπες το raw material που σουταρουν απο τους δισκους αν μιλαμε για ψηφιακο υλικο, ή το οπτικο αποτελεσμα μετα το τελεσινέ, αν μιλαμε για φιλμ, θα εβλεπες ποσο σουπα ειναι. Ολοι μα ολοι σουταρουν παντα undersaturated, για να εχει βαθος η πληροφορια στα metadata και για να εχεις μεγαλο ευρος οταν κανεις color grading στο post. Την post production ποιοτητα λοιπον περνεις εσυ σαν φυσικη κινηματογραφικη εμπειρια, και οχι την πραγματικη που σουταρουν. Αρα ειναι πολυ σχετικη η κινηματογραφικη εμπειρια και οι κανονες της. Θα μορουσα να σου γραφω σεντονι για αυτα τα πραγματα, αλλα δεν εχει νοημα. Μην εισαι απολυτος σε αυτα που λες.
Μα για το τελικό αποτέλεσμα λέω, όχι το slog/raw και τα braw που θα επεξεργαστείς στο davinci και θα κάνεις color correction και μετά θα δώσεις μια πιο καλλιτεχνική αίσθηση με το color grading.

Μπορει να κινηματογραφεις μια σκηνή δράσης με high frame rate για να κάνεις πιο φυσικό slomo από ότι θα σου έδινε στο post αλλά τι σχέση έχει αυτό, αφού το τελικό προϊόν θα είναι 24 και αυτό θα δει ο θεατής;

Τι μετράει; το πώς κινηματογραφουμε και με τι ή το τελικό προϊόν που θα δει ο θεατής; Που στην συντριπτική πλειοψηφία είναι στα 24.
Πάντα για κινηματογραφική αισθητική και όχι τηλεοπτική.

Ξεφύγαμε όμως και οι φίλοι παραπάνω θέλουν να λύσουν τις απορίες του για την Sony
 

Alex_36

Established Member
13 May 2018
205
Απάντηση: Re: Sony KD XH9096/ΧΗ9077 : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

Μα για το τελικό αποτέλεσμα λέω, όχι το slog και τα braw που θα επεξεργαστείς στο davinci και θα κάνεις color correction και μετά θα δώσεις μια πιο καλλιτεχνική αίσθηση με το color grading.

Μπορει να κινηματογραφεις μια σκηνή δράσης με high frame rate για να κάνεις πιο φυσικό slomo από ότι θα σου έδινε στο post αλλά τι σχέση έχει αυτό, αφού το τελικό προϊόν θα είναι 24 και αυτό θα δει ο θεατής;

Τι μετράει; το πώς κινηματογραφουμε και με τι ή το τελικό προϊόν που θα δει ο θεατής; Που στην συντριπτική πλειοψηφία είναι στα 24.

Ξεφύγαμε όμως και οι φίλοι παραπάνω θέλουν να λύσουν τις απορίες του για την tv.

Κι επειδη το εθειξες νωριτερα το χομπιτ δε γυριστηκε στα 60 αλλα στα 48. Επισης το Gemini Man στα 120.
Επισης υπρχουν και οι IMAX καμερες που φτανουν μεχρι και 110 FPS. Γενικα με το HFR Παιζει κατα κωρον η βιομηχανια του κινηματογρφου. Για πολλους λογους. Ναι το τελικο θα ειναι παντα σε 24. Το End Game ας πουμε γυριστηκε με IMAX Alexa 65, λοκαρισμενη στα 60 FPS me full sensor σε σχεδον ολες τις σεκανς της. Το τι εκαναν μετα στο post και που το εφεραν ειναι αλουνου παπα ευαγγελιο.
 

GKalantas

AVClub Enthusiast
23 January 2020
711
Απάντηση: Re: Sony KD XH9096/ΧΗ9077 : Reviews - Εντυπώσεις - Σχόλια

τα ίδια πανω κάτω λέμε.

αλλα..

1) μιλας για 3-4 ταινιες ολο και ολο, στις εκατοντάδες χιλιάδες που γυρίζονται
2) και που και αυτές, στο τελικό προιον ειναι στα 24..
3) το HFR εχει νόημα κυρίως για action blockbuster που ειναι η μειοψηφία ταινιών που γυρίζονται (μιλάμε για παγκόσμιο κινηματογράφο οχι μονο hollywood)
4) σε ολα τα άλλα είδη, που δεν έχουν γρήγορη κίνηση τι θα κερδίσεις; πχ σε ενα drama γυρισμένο με HFR..
5) το σε ποια frame θα βγει το τελικό αποτέλεσμα δεν το αποφασίζει ο σκηνοθέτης; κανει το post οτι νομίζει;
6) ναι με διόρθωσε και ο Λάκης πιο πάνω για το χομπιτ οτι ηταν στα 48 και οχι στα 60.