FOSTEX FE126E - Hybrid Enclosure

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Τζιμάκος , καλά τα λες, γιαυτό το θεωρώ και εγώ πρόκληση να καταφέρω να πάρω καλύτερο ήχο από το συγκεκριμένο ηχείο & καμπίνα.
Παντός εάν έχεις να μας δόσεις καμία συμβουλή ακόμα θα το εκτιμούσα. Για παράδειγμα κοίτα τη φωτο και πες μου, εάν κατά την άποψή σου πρέπει να γεμίσω παντού με υλικά. Πρακτικές συμβουλές εάν μπορείς.
Γενικά φίλτατοι συνφορουμίτες, τα φώτα σας.

Μετρητικά όργανα δεν διαθέτω. Και το αυτί μου νομίζω ότι τρεις φορές με ξεγελά και μια μου λέει αλήθεια.

Όπως είπα και πιο πάνω έχω πολλές απορίες για τα διάφορα γεμίσματα και ακόμα και για τα καλώδια και τη σύνδεσή τους. Ας αφήσουμε έξω και τα βαψίματα.

Δυο μέρες πειραματίζομαι με τη θέση των ηχείων στο χώρο. Έχω μεγάλο χώρο και νομίζω ότι άδικα προσπαθώ, η καμπίνα είναι μικρή, το ηχείο είναι μικρό σε διάσταση και το σημαντικότερο είναι ότι το μπάσο είναι ελλιπέστατο. Σε μικρότερο χώρο το μπάσο σφίγγει περισσότερο.

Πειραματίστηκα εχθές βάζοντας συνθετικά υλικά το τέλος του λαβύρινθου. Από τη μια μου φάνηκε ότι μείωνε κάποια «παράσιτα» από την άλλη μειώθηκε η στερεοφωνική εικόνα. Τεσπα, στα 4 άτομα δυο είπαν ότι υπάρχει διαφορά και οι άλλοι 2 πώς όχι ¨-)

Δεν αδικώ όλους αυτούς που δεν μπορούν να ακούσουν το ηχείο. Συγκεκριμένος φίλος προτιμά τα ακόμα πιο φθηνά ηχεία του αμαξιού του με super-bass, αθεράπευτος αλλά με την δική του άποψη. Άλλος φίλος τρελάθηκε και θέλει να του φτιάξω ένα ζευγάρι – αυτός παίζει φλάουτο κ.α. μουσικά όργανα.

Υπάρχει όντος μια «λαμπάτη» μεσσία περιοχή που ώρες-ώρες χαζεύεις όταν ξεπετάτε. Κάποια άλμπουμ ΔΕΝ ακούγονται. Κάποια άλλα ακούγονται πάρα πολύ καλά. Είναι αυτό που έλεγα και αλλού:
Κοίτα να δεις που στο τέλος όταν αλλάζουμε δίσκο θα αλάζουμε και ηχεία/στέρεο κ.ο.κ χαχαχα
 

tsip

AVClub Addicted Member
19 January 2008
1,911
Cambridge
προσωπικα παντως ως ο πλεον ασχετος επι του θεματος μιας και full range υλοποιηση σε αυτες τις ιντσες εχω να ακουσω απο τις εποχες του datsun cherry και ποτε σε hifi ηχεια, οταν εβγαλαν τα σκατουλια μπασο μεσα σε δυο χαρτινα κουτια που τα εχω βαλει (το κουτι του project phono box, να γιατι δεν πεταω ποτε συσκευασιες) το χαμογελο πηγε νααααα...

αν μη τι αλλο το θεμα εχει πολυ πλακα και τι πιο ευχαριστο απ τον κανεις βουτιες κοντρα στο κυμα.
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Re: Απάντηση: FOSTEX FE126E - Hybrid Enclosure

λίγο damar και ένα phase plug kai το τσίριγμα τέλος !
ΑΛΛΑ ΕΑΝ ΔΕΝ ΓΡΑΨΟΥΝ 1000 ΚΑΙ ΒΑΛΕ ΩΡΕΣ ΔΕΝΝΝΝΝΝΝ !!!!

Γεια σου Μπίλ!

Το νταμαρ και phase plug θα αργήσω να βάλω… Όχι τιποτις άλλο, αλλά να το έχω μάθει πρώτα το ηχείο και να μπορώ να βγάλω κανα αποτέλεσμα για το τι κάνει το άτιμο. Είπαμε μαθαίνουμε ακόμα.

Χμμμμ... χίλιες ωρίτσες ε? Και εγώ που χαιρόμουν για τις πρώτες 100-150. Μακάρι να στρώσει κιάλλο. Πάντως οι πρώτες 100 ώρες όντος το άλλαξαν το ηχείο.

Μπιλ, οι ramones ΔΕΝ ακούγονται στο ηχείο, τραγικό το αποτέλεσμα, ελπίζω να μαζέψω την καμπίνα και να στρώσει κιάλλο. Οι clash καλά  Οι cramps μέτρια ακόμα.
Σε σκεφτόμουνα γιατί πριν λίγες μέρες ήρθε αυτό στο σπίτι:
 

Attachments

  • DSC00335.jpg
    DSC00335.jpg
    95.6 KB · Views: 65

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,455
Τζιμάκος , καλά τα λες, γιαυτό το θεωρώ και εγώ πρόκληση να καταφέρω να πάρω καλύτερο ήχο από το συγκεκριμένο ηχείο & καμπίνα.
Παντός εάν έχεις να μας δόσεις καμία συμβουλή ακόμα θα το εκτιμούσα. Για παράδειγμα κοίτα τη φωτο και πες μου, εάν κατά την άποψή σου πρέπει να γεμίσω παντού με υλικά. Πρακτικές συμβουλές εάν μπορείς.
Γενικά φίλτατοι συνφορουμίτες, τα φώτα σας.

Μετρητικά όργανα δεν διαθέτω. Και το αυτί μου νομίζω ότι τρεις φορές με ξεγελά και μια μου λέει αλήθεια.

Όπως είπα και πιο πάνω έχω πολλές απορίες για τα διάφορα γεμίσματα και ακόμα και για τα καλώδια και τη σύνδεσή τους. Ας αφήσουμε έξω και τα βαψίματα.

Δυο μέρες πειραματίζομαι με τη θέση των ηχείων στο χώρο. Έχω μεγάλο χώρο και νομίζω ότι άδικα προσπαθώ, η καμπίνα είναι μικρή, το ηχείο είναι μικρό σε διάσταση και το σημαντικότερο είναι ότι το μπάσο είναι ελλιπέστατο. Σε μικρότερο χώρο το μπάσο σφίγγει περισσότερο.

Πειραματίστηκα εχθές βάζοντας συνθετικά υλικά το τέλος του λαβύρινθου. Από τη μια μου φάνηκε ότι μείωνε κάποια «παράσιτα» από την άλλη μειώθηκε η στερεοφωνική εικόνα. Τεσπα, στα 4 άτομα δυο είπαν ότι υπάρχει διαφορά και οι άλλοι 2 πώς όχι ¨-)

Δεν αδικώ όλους αυτούς που δεν μπορούν να ακούσουν το ηχείο. Συγκεκριμένος φίλος προτιμά τα ακόμα πιο φθηνά ηχεία του αμαξιού του με super-bass, αθεράπευτος αλλά με την δική του άποψη. Άλλος φίλος τρελάθηκε και θέλει να του φτιάξω ένα ζευγάρι – αυτός παίζει φλάουτο κ.α. μουσικά όργανα.

Υπάρχει όντος μια «λαμπάτη» μεσσία περιοχή που ώρες-ώρες χαζεύεις όταν ξεπετάτε. Κάποια άλμπουμ ΔΕΝ ακούγονται. Κάποια άλλα ακούγονται πάρα πολύ καλά. Είναι αυτό που έλεγα και αλλού:
Κοίτα να δεις που στο τέλος όταν αλλάζουμε δίσκο θα αλάζουμε και ηχεία/στέρεο κ.ο.κ χαχαχα


Συμβουλη δεν μπορω να δωσω, καθως δεν γνωριζω τα της συγκεκριμενης σχεδιασης και νομιζω οτι το σωστοτερο ειναι να απευθηνθητε στη φοστεξ με ενα e-mail να ρωτησετε για μονωτικα κλπ.
Στα δικα μου εχω βαλει μαλλι μεσα στο θαλαμο και επενδυση με τσοχα σε ολες τις πλευρες του. Στον λαβυρυνθο δεν εχω βαλει τιποτα.

Για την εν λογω σχεδιαση (κορνα οπισθειας φορτισης μεχρι τους 100 - αν θυμαμε καλα και μετα φορτιση BR συντονισμενη στους 50 κυκλους-επισεις αν δεν κανω λαθος) εχω τους ενδοιασμους μου για το ποσο μπορει να λειτουργησει σωστα αλλα παλι μπορει να κανω και λαθος. Αν δεν το ακουσω , δεν μπορω να εχω αποψη. Μετρησεις οποιασδηποτε μορφης εχετε?

Γενικα για τα μονοδρομα ισχυει το εξης: ολοι πιστευουν οτι επειδη ειναι απλο στη σχεδιαση ειναι και ευκολο να παιξη , η πραγματικοτητα ομως εχει δειξει το αντιθετο: ειναι πολυ δυσκολα προτζεκτ με πολλες πιθανοτητες αποτυχιας.

Απ την αλλη μερια, αν τελικα δεν η "υβριδικη κορνα", εχετε ενα σωρο επιλογες να χρησημοποιησετε το 126: Την διασκευη της Austin του Ron Clark, αν επιμενετε σε κορνα οπισθειας, το μινι μονιτορ του Troel gravesen, ή ακομα και ΟΒ με ενα γουφερ απο κατω οπως αναλυτικοτατα περιγραφει ο M. King στο site του.

Anyway, καλη συνεχεια.....
 

Δημήτρης Δ.

Supreme Member
21 June 2006
5,455
Re: Απάντηση: FOSTEX FE126E - Hybrid Enclosure

λίγο damar και ένα phase plug kai το τσίριγμα τέλος !
ΑΛΛΑ ΕΑΝ ΔΕΝ ΓΡΑΨΟΥΝ 1000 ΚΑΙ ΒΑΛΕ ΩΡΕΣ ΔΕΝΝΝΝΝΝΝ !!!!

Σιγα μη βαλουμε και τσικουδια καταπλασμα:grinning-smiley-043

Σαραντισε ρε συ ο μπεμπης? Αντε κανονισε γιατι στεγνωσε το λαρυγκι μου.
Εχω και κατι περιεργα ξιδια να σου κουβαλησω....
 

VaSiLiS-T

Supreme Member
10 January 2007
8,209
παλλληηηηηνιηηηη
Απάντηση: Re: Απάντηση: FOSTEX FE126E - Hybrid Enclosure

Γεια σου Μπίλ!

Το νταμαρ και phase plug θα αργήσω να βάλω… Όχι τιποτις άλλο, αλλά να το έχω μάθει πρώτα το ηχείο και να μπορώ να βγάλω κανα αποτέλεσμα για το τι κάνει το άτιμο. Είπαμε μαθαίνουμε ακόμα.

Χμμμμ... χίλιες ωρίτσες ε? Και εγώ που χαιρόμουν για τις πρώτες 100-150. Μακάρι να στρώσει κιάλλο. Πάντως οι πρώτες 100 ώρες όντος το άλλαξαν το ηχείο.

Μπιλ, οι ramones ΔΕΝ ακούγονται στο ηχείο, τραγικό το αποτέλεσμα, ελπίζω να μαζέψω την καμπίνα και να στρώσει κιάλλο. Οι clash καλά  Οι cramps μέτρια ακόμα.
Σε σκεφτόμουνα γιατί πριν λίγες μέρες ήρθε αυτό στο σπίτι:

ψυχραιμία !! και όλα θα παίξουν όπως πρέπει !! -bye--bye-
 

ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ

Supreme Member
29 June 2006
4,393
Phase plug βάλαμε και εμείς.
Λάμπα πυρακτώσεως μακρόστενη.
:D:D:D:D:D
Είναι πιο γλυκιά στο αυτί απο το φθόριο.
 

tsip

AVClub Addicted Member
19 January 2008
1,911
Cambridge
Re: Απάντηση: FOSTEX FE126E - Hybrid Enclosure

Μπιλ, οι ramones ΔΕΝ ακούγονται στο ηχείο, τραγικό το αποτέλεσμα, ελπίζω να μαζέψω την καμπίνα και να στρώσει κιάλλο. Οι clash καλά  Οι cramps μέτρια ακόμα.
Σε σκεφτόμουνα γιατί πριν λίγες μέρες ήρθε αυτό στο σπίτι:

βρε παιξε λιγο fugazi στα ηχεια να κελαηδειξουνε :SFGSFGSF:
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Φίλτατοι, ευχαριστώ για το mind meld :smileJap:
Μου δώσατε πολύ τροφή για τις επόμενες δοκιμές :HTEHETH63:
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Κάνω ένα Update για όσους ακολουθούν τη συζήτηση.
Το τετραήμερο είχα χρόνο για κάποιες προσεκτικές ακροάσεις οι οποίες με βοήθησαν αρκετά να καταλάβω που πάσχουν τα ηχεία.
Μαλλιά:
Το πρώτο που έκανα είναι να πειραματιστώ με μεγάλη ποσότητα μαλλιού. Έβαλα σχεδόν ένα μαξιλάρι σε όγκο συνθετικό ινώδες μαλλί. Σε σχέση με πριν που η ποσότητα ήταν το ¼ η βελτίωση ήταν μεγάλη και συγκεκριμένα σε δύο τομείς.
Δούλεψε καλύτερα τόσο το reflex όσο και η κόρνα κατά την άποψή μου (δύσκολο να είμαι σίγουρος). Αποτέλεσμα καλύτερο πιο σφιχτό και πιο χαμηλό μπάσο. Ακούγονται νότες που πριν δεν ακούγονταν – ή ήταν πολύ δυσδιάκριτες.
Βελτιώθηκε και η μεσαία περιοχή. Εδώ το μυστικό μάλλον ήταν η μεγάλη ποσότητα Μαλίου γύρω από τη μονάδα του ηχείου και ακριβός από πίσω του. Εδώ η διαφορά είναι ότι σε συγκεκριμένες συχνότητες το ηχείο τσίριζε από τις ανακλάσεις που υπήρχαν ακριβός στον θόλο του ηχείου. Άρα εκεί σίγουρα χρειάζεται μαλλί.

Έχω από σπίτι και 1τ.μ. ρικοφών. Θα δοκιμάσω σύντομα να δώ εάν δουλεύει καλύτερα ειδικά σον θόλο του ηχείου. Εκεί τελικά ίσως χρειάζεται και κάτι σαν πισσόχαρτο. Μια δοκιμή θα με πείσει που λένε.

Θέση ακρόασης:
Κατέληξα να ακούω από πιο κοντά τα ηχεία – γύρω στα δύο μέτρα ή και λιγότερο. Μείωσα την απόσταση μεταξύ των ηχείων. Παρόλο που σε συμφωνικά έργα τα ηχεία μπορούν να δουλέψουν και σε μεγαλύτερες αποστάσεις, σε ροκ ακούσματα τελικά κατέληξα ότι η μεγάλη απόσταση δεν βοηθάει. Το ηλεκτρικό μπάσο ακούγετε καλύτερα μειώνοντας την απόσταση μεταξύ των ηχείων.

Να βάλω ένα SUB?
Λόγο την εμμονής φίλτατου ακροατή ο οποίος υποφέρει χωρίς *πολύ* μπάσο έκανα και την ιεροσυλία να δοκιμάσω την κόρνα με sub. Σιγά την ιεροσυλία δηλαδή, αλλά για εκπαιδευτικούς σκοπούς ήταν πολύ χρήσιμη δοκιμή. Για sub χρησιμοποίησα τον ολοκληρωμένο ενισχυτή για ηλεκτρικό μπάσο της Ibanez. Είναι μονόδρομος με ενσωματωμένο ενισχυτή και ρυθμίστηκα bass/mid/hi. Αποτελέσματα..
Σε ροκ από την πρώτη στιγμή πήγαινε καλύτερα το πράγμα. Βέβαια το μπάσο έβγαινε λάσπη σκέτη. Δεν μπορούσε να επακολουθήσει την ταχύτητα των fostex.
Σε συμφωνική τα πράγματα ήταν πολύ πιο δύσκολα… πολύ λάσπη.
Καταλήγω ότι εάν είναι να τεριάξει με κάποιο sub σίγουρα θα θέλει sub me at;aka. Εννοείτε και κανονικό xover :)
Είπαμε μικρό πείραμα ήταν… μη βαράτε…. eπαιδευόμαστε.
Για 2.1 home cinema… δεν ήταν και άσχημο.

Καλώδια και μπόρνες:
Τόσο καιρό έπαιζα με 2μ χαλκό χωρίς μπανάνες κατευθείαν στον ενισχυτή. Από την πλευρά του ηχείου ο χαλκός σφίχτηκε πρώτα καλά και μετά βάλαμε και λίγο καλάι να βοηθά να μην λυθεί το πλέξιμο/σφίξιμο.
Αποφάσισα και έβαλα τυπικές μπόρνες επίχρυσες αλλά όχι τίποτα wbt – είπαμε είναι φθηνό το project. Ακλούθησα το λαβύρινθο και έβγαλα τις μπόρνες χαμηλά στο ηχείο. Ήθελε κοντά 1,5 μέτρο χαλκό να περνά από το λαβύρινθο.
Από εκεί μέχρι τον ενισχυτή ασημένια qed με wbt. Κάτι έχασα από την αμεσότητα του 2μ χαλκού. Από την άλλη κάτι κέρδισα με τις μπανάνες στην πλευρά του ενισχυτή. Θα βάλω καλώδιο χαλκού καλύτερο – το αποφάσισα. Έχω ένα γερμανικό από κέντρο μεγαφώνου κου είναι ποιοτικότερο από το χαλκό που έχω τώρα. Θα πρέπει να δουλέψω έτσι κι αλλιώς τις κολλήσεις λίγο καλύτερα. Ασε που πριν το βάψιμο θα πρέπει να τα λύσω όλα πάλι.

Προσεκτικές ακροάσεις:
Έχω μια μανία να ακούω τις ανάσες των μουσικών… Ε λοιπόν σε γνωστή ηχογράφηση του pictures in an exhibition, άκουσα πολύ καλύτερα κάποιες ανάσες που δύσκολα ακούγονται από άλλα ηχεία. Το φχαριστίθκα αυτό!
Σε κλασικά ακούσματα δεν μου έλειπε το μπάσο… και αυτό γιατί τα βιολιά και αρκετά πνευστά ακούγονταν τόσο όμορφα που ξέχναγες να ψάχνεις το μπάσο.
Σε χαμηλές εντάσεις παίζει καλύτερα, πράγμα που σημαίνει ότι η καμπίνα θέλει δουλειά ακόμα. Το ρικοφών ελπίζω να κάνει καλύτερη δουλειά και στον θόλο του ηχείου. Εκεί είναι μάλλον που γίνεται η μεγάλη ζημιά όταν όλη η ορχήστρα παίζει μαζί και δυνατά. Κάτι συντονίζει με τον κώνο του ηχείου.
Σε μια παλιά ηχογράφηση Κάλας, τσάκωσα της βίδες στα πράσα! να τρίζουν. Απαράδεκτων! Θα του αλλάξω τις βίδες! Καλά δεν έφταιγαν τελείως αυτές… τις έσφιξα λίγο καλλίτερα, αλλά ίσως πρέπει να βρω κατι καλύτερο από το στρογγυλό σφουγγαράκι που έρχεται από τη μάνα τους. Φίλος που ασχολείται με αμάξια μου είπε να μου φτιάξει μια φλάντζα κινητήρα… καλή ιδέα μου ακουστικέ… θα δούμε.

Μα καλά θα πείτε, ολόκληρο τετραήμερο μόνο αυτά? Ε, είπαμε να ακούσουμε και λίγο μουσική χαλαρά… αλλιώς δεν γίνεται δουλεία… γιατί τα φτιάχνουμε άλλωστε, για να ακούσουμε όχι για να παίζουμε συνέχεια (λέω τώρα εγώ).
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
tmjuju το να βρείς τον σωστό λοβό ακτινοβολίας των ηχείων σου είναι βασικό!
Οι δυσκολίες βέβαια πολλές γιατί έχεις να παίξεις και στις τρείς διαστάσεις.
Πάντως ξεκινάς με το near field και μετά βλέπεις μέχρι που μπορεί να ανταποκριθεί το ηχείο αξοπρεπώς.
Βέβαια μέσα σ' αυτόν τον πανικό μπάινει στο παιχνίδι και η στερ. εικόνα που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τα πράγματα.
Και αν συνυπολογίσεις και το διαφορετικό μουσικό σοφτγουέρ θες πολύ καιρό για να κατασταλάξεις...

Τα μονωτικά έχουν πολύ μα πάρα πολύ παιχνίδι.
Μπορούν να φέρουν σε ένα ηχείο τα πάνω κάτω.
Πειραματίσου και με συνδιασμό ύλικών γιατί το κάθε υλικό είναι καλύτερο για συγκεκριμμένο αλλά και περιορισμένο φάσμα συχνοτήτων.
Σου εγγυώμαι πολύ πήξιμο καθώς πρέπει συνέχεια να ανοιγοκλείνεις και τα δύο ηχεία!

Καλή συνέχεια.
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Re: Απάντηση: FOSTEX FE126E - Hybrid Enclosure

tmjuju το να βρείς τον σωστό λοβό ακτινοβολίας των ηχείων σου είναι βασικό!
Οι δυσκολίες βέβαια πολλές γιατί έχεις να παίξεις και στις τρείς διαστάσεις.
Πάντως ξεκινάς με το near field και μετά βλέπεις μέχρι που μπορεί να ανταποκριθεί το ηχείο αξοπρεπώς.
Βέβαια μέσα σ' αυτόν τον πανικό μπάινει στο παιχνίδι και η στερ. εικόνα που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τα πράγματα.
Και αν συνυπολογίσεις και το διαφορετικό μουσικό σοφτγουέρ θες πολύ καιρό για να κατασταλάξεις...
Ακριβός κ. Ακριβόπουλε (δεν μπορούσα να αντισταθώ στο λογοπαίγνιο).
Getting back to the basics.
Όταν ασχολείσαι με diy, συνεχώς γυρίζεις και ελέγχεις τα βασικά. Είναι όντος μια εξαντλητική διαδικασία (εξαντλητική όχι από άποψη κούρασης αλλά από άποψης εξάντλησης του πλήθους των πιθανοτήτων).

Τα μονωτικά έχουν πολύ μα πάρα πολύ παιχνίδι.
Μπορούν να φέρουν σε ένα ηχείο τα πάνω κάτω.
Πειραματίσου και με συνδιασμό ύλικών γιατί το κάθε υλικό είναι καλύτερο για συγκεκριμμένο αλλά και περιορισμένο φάσμα συχνοτήτων.
Σου εγγυώμαι πολύ πήξιμο καθώς πρέπει συνέχεια να ανοιγοκλείνεις και τα δύο ηχεία!

Καλή συνέχεια.

Στην αρχή δεν είχα εκτιμήσει το πόσο μεγάλο ρόλο παίζουν. Η πράξη με διέψευσε. Θα συνδυάσω και υλικά σταδιακά. Για την ώρα οι δοκιμές είναι περισσότερο τυχαίες και οδηγούμενες από παρόρμηση.
Η δουλειά βέβαια απαιτεί μεθοδικότητα την όποια ελπίζω σταδιακά να αποκτήσω.

Ευχαριστώ για τις συμβουλές που είναι πάντα ευπρόσδεκτες.
 

VaSiLiS-T

Supreme Member
10 January 2007
8,209
παλλληηηηηνιηηηη
όσο και αν ακούγεται γραφικό και επαναλαμβανόμενο , μην βγάζεις οριστικά συμπεράσματα εάν δεν γράψουν χιλιόμετρα ,, συμβαίνει με κάθε μονάδα αλλά με τα fostex ακόμα χειρότερα , πραγματικά μεταμορφώνονται ,
 

SHERPA

Supreme Member
18 June 2006
3,450
Βέροια
"Ακριβός κ. Ακριβόπουλε (δεν μπορούσα να αντισταθώ στο λογοπαίγνιο)."

Φιλαράκι:grinning-smiley-043 καλά έκανες και δεν αντιστάθηκες!
Άμα κόψεις και το "κε", κυ, "κύριος" θα είναι όλα καλύτερα.

Λάλα το μέχρι θάνατο!-bye-
 

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
Είχα πολλά να σας γράψω… αλλά πέφτει πολύ διάβασμα.
Βρε κακόμοιρε… θα μου πείτε… διαβάζεις τόσο για εν προτζεκτ με ηχεία των 100ε και ξύλα των 60ε .

Κλείστα τα άτιμα να ξεμπερδεύεις. Κόλλα στο πλαϊνό και πάει τελείωσε.

Τεσπα, έχουμε και λέμε:

tsip, άκουσα και fougazi (χεχεχε 1 cd τους κάπου το βρήκα θαμμένο), έχει αρχίσει και δένει σιγά σιγά ο ήχος – και ακουστήκαν καλά :smash:.

VaSiLiS-T, γρήγορα συμπεράσματα δεν βγάζω… για την ώρα απλά εκπαιδεύομαι… και ακούω. θα έρθω για εκπαίδευση και από εσένα εν καιρώ.
Άσε που 1000 ώρες στρώσιμο σε τάξη Α θα μου στοίχιζε ο κούκος αηδόνι.

Πείρα και εγώ ένα τ-amp να κάνω λίγη οικονομία ο άνθρωπος. Τώρα τα έχω να παίζουν ολημερίς ολονυχτίς.

Ακριβόπουλε, με ένα τ-αμπ και ένα ζευγαράκι φόστεξ… σε λίγο εμένα θα με λένε Φθινόπουλο.

Ας δούμε τι αλλαγές έκανα:

Εδώ και μια βδομάδα τα έχω γεμισμένα με ρικοφων. Συγκεκριμένα καλή ποσότητα γύρω από το μεγάφωνο και δυο λωρίδες ρικοφόν κολλημένες μέσα στην κόρνα όπως συνήθως κολλάνε σε transmission line.
Από την πρώτη στιγμή που άλλαξα από μαλί σε ρικοφων, η διαφορά ήταν ακουστή.
Με το αφτί κατάλαβα διαφορά στα μεσο-χαμηλά σαν να μου έκοψε κάποιες χαμηλές συχνότητες της ηλεκτρικής κιθάρας.
Επίσης είχα την εντύπωση ότι κάποιες συχνότητες τσίριζαν περισσότερο. Συχνότητες που είχε τιθασεύσει το μαλλί καλύτερα.
Αν και μάλον έσφιξε το χαμιλό μπάσο.

Μετρήσεις:
Επειδή όπως έχουμε ξαναπεί το αυτί :earmuffs: ξεγαλάει ξεκίνησα να κάνω και μερικές μετρήσεις (ARTA). Κυρίως για να τεκμηριώσω αυτά που άκουσα σαν διαφορά από το ρικοφών στο μαλλί.
Έμπλεξα λοιπόν όλο το ΣΚ με μετρήσεις.
Ακόμα μελετάω τις μετρήσεις. Η καμπίνα φαίνεται να δουλεύει καλά τόσο το ρεφλέξ όσο και η κόρνα. Έχει πλάκα να βλέπεις για πρώτη φορά μετρήσεις με το μικρόφωνο μέσα στην κόρνα, και να βλέπεις τι φάσμα ακριβός φουσκώνει.
Ένα από τα πρώτα συμπεράσματα που βγάζω είναι ότι πρέπει να διορθώσω την περιοχή 200-500Hz . Εκεί παρουσιάζεται μια μικρή ανωμαλία προς τα κάτω. Τα 500-1000 και τα 100-200είναι καλύτερα.

Εδώ έπεσε πολύ διάβασμα για να καταλάβω τι κάνω. Και ακόμα διαβάζω για το πώς θα πάρω καλύτερες μετρήσεις….…

Επόμενες αλλαγές:
Θα αλλάξω πάλι το ρικοφών με μαλλί.
Και πάλι μετρήσεις.
Ελπίζω να δώ διαφορά στα 200-500Ηz.
Αν δεν δώ θα προσπαθήσω τουλάχιστον μήπως και δω :captain: την όποια διαφορά.

Γενικά οι παραπάνω αλλαγές είναι και οι τελευταίες που θα κάνω. Μετά πάω για κόλλημα του πλαϊνού και αρχίζω το τρίψιμο και βάψιμο.

Ακούσματα και Γούστα:

Ο trends ta-10 τους ταιριάζει αρκετά, οπότε και για λόγους οικονομίας ρεύματος παίζω από το Σάββατο συνέχεια στον trends.
Έχω αρκετούς ‛οικολόγους’ στην παρέα οι οποίοι γούσταραν την ιδέα των ελάχιστων βατ με ‛μπανάνα’ ηχείο. :Banane0: Τρέλα! Είναι και ‛τρέντη’ (trendy) ο ενισχυτής…. Άνετα πουλούσα μερικά ζευγάρια ηχεία-ενισχυτή σε trendy οικολόγους.

Το ηχείο παίζει πλέον αρκετά καλύτερα. Όταν άλλαξα το γέμισμα περιποιήθηκα την καμπίνα γενικότερα εσωτερικά να φύγουν κάποια γρέζια κ.ο.κ. Έσφιξα καλύτερα και τα μεγάφωνα στην μπάφλα κ.ο.κ.

Για την ώρα τα καλύτερα ακούσματα προέρχονται από clash/Σιδιρόπουλο και γενικά psychedelic rock και έντεχνο. Σε παλιές ηχογραφήσεις του 60-70 δουλεύει πολύ καλά το άτιμο το fostex.

Τα πιο ευχάριστα νέα είναι ότι το ηχείο αποδίδει πλέον καλά και σε μεγάλες και σε μικρές εντάσεις. Στις μικρές εντάσεις πιθανότατα αυτό οφείλετε πολύ στο στρώσιμο τον ηχείων. Στις μεγάλες εντάσεις τόσο το στρώσιμο όσο και το συγύρισμα της καμπίνας έπαιξαν ρόλο.
 

tsip

AVClub Addicted Member
19 January 2008
1,911
Cambridge
Έχω αρκετούς ‛οικολόγους’ στην παρέα οι οποίοι γούσταραν την ιδέα των ελάχιστων βατ με ‛μπανάνα’ ηχείο. :Banane0: Τρέλα! Είναι και ‛τρέντη’ (trendy) ο ενισχυτής…. Άνετα πουλούσα μερικά ζευγάρια ηχεία-ενισχυτή σε trendy οικολόγους.

Ενας απο τους κύριους λόγους που έχω ξεκινησει και εγω την μελετη για full range με t-amp, ειναι ακριβως αυτος (φυσικα για ιδία χρήση)! Και προχθες εβλεπα τον audioμάγκα http://www.audio-magus.com/category_s/1.htm και μας προλαβε στην ιδέα.

κλεινω αναφέροντας οτι τους fugazi πρεπει να τους εχεις σε βιτρίνα. Καλα ακουσματα και πριν κλεισεις την καμπινα κανε μια καλη φωτογραφικη καταγραφή, θα σε χρειαστω σίγουρα.
 
Last edited:

tmjuju

Administration Team
Staff member
21 January 2007
21,651
:eek:fftopic:Τότες κοίτα κι αυτό το κιτ τριπαθ που κατά τύχη βρήκα εψές αργά.
http://www.41hz.com/

Αν είσαι Αθήνα είσαι ευπρόσδεκτος για μια εκπαιδευτική εκδρομή από τα μέρη μου. Στείλε pm όποτε θές. Πρέπει και εγώ να κάνω εκπαιδευτική εκδρομή σιγα σιγά...