Επεξηγηση ορολογιας

czoun

Supreme Member
29 November 2007
7,734
Αθήνα
Deep Color: Βαθύ χρώμα ονομάζεται η επεξεργασία χρώματος με ελάχιστη ανάλυση 30bit. Υποστηρίζει αναλύσεις στα 10, 12 & 16 bit, παρέχει πλουσιότερες χρωματικές διαβαθμίσεις από τα βασικά 8bit και μεταφέρεται μόνο μέσω του HDMI v1.3.

x.v.YCC: Πρόκειται για το νέο χρωματικό πρότυπο εικόνας, που μπορούν να δώσουν μόνο μερικά HD Players και HD camcorders. To x.v.YCC θεσπίστηκε από την ΙΕC τον Οκτώβριο του 2005 και εκδόθηκε ως IEC 61966-2-4 τον Ιανουάριο του 2006. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές του παρέχει 1,8 φορές μεγαλύτερο χρωματικό εύρος από το ισχύον sRGB. Αυτό σημαίνει απλά πως… καλύπτει το 100% όσων μπορεί να αντιληφθεί η όρασή μας, έναντι του 55% που κάλυπτε μέχρι πρότινος το sRGB.

sRGB: Xρωματικό σύστημα που δημιουργήθηκε για multimedia εφαρμογές υψηλής ευκρίνειας. Αποτελεί μέλος της ευρύτερου χρωματικού συστήματος RGB και το ισχύον σύστημα αφού περιλαμβάνει και το ITU-R BT 709. Θα αντικατασταθεί από το x.v.YCC.
 

Yperion

AVClub Fanatic
21 June 2006
43,515
BVR (Beyond Visual Range)
Re: Απάντηση: Επεξηγηση ορολογιας

Deinterlacing(Aποπλεξη:) Eιναι η διαδικασια μετατροπης υλικου πεπλεγμένης σάρωσης , για παραδειγμα αναλογικου τηλεοπτικου σηματος , σε μια μη πεπλεγμενη μορφη.

Περισσοτερα εδω...

http://www.avmentor.gr/tech/film_to_video_4.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Deinterlacing
 
19 June 2006
35,671
Καλοκαιρινή εργασία για τους κ.κ. -Γιώργος-,JL_?,Yperion,czoun,serreos73,sfortis,.....και όποιον άλλο θέλει να βοηθήσει....

1. Flicker
2. Judder
3. Tearing
4. Blooming
5. pulldown
6. Ringing
7. Contouring
8. Posterizing
9. Noise


Σιγά μην σας αφήναμε να πάτε για μπάνια!!!!!:flipout::flipout:

Τα λεξικά σας, λάβατε....-bye--bye-
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Re: Απάντηση: Επεξηγηση ορολογιας

Καλοκαιρινή εργασία για τους κ.κ. -Γιώργος-,JL_?,Yperion,czoun,serreos73,sfortis,.....και όποιον άλλο θέλει να βοηθήσει....

1. Flicker
2. Judder
3. Tearing
4. Blooming
5. pulldown
6. Ringing
7. Contouring
8. Posterizing
9. Noise


Σιγά μην σας αφήναμε να πάτε για μπάνια!!!!!:flipout::flipout:

Τα λεξικά σας, λάβατε....-bye--bye-

:a0210:

Aναλαμβάνω τα 3,4,5,6 οπότε όποιος άλλος ενδιαφέρεται να βοηθήσει ας κάνει κάποιο/α από τα υπόλοιπα:

1. Flicker
2. Judder
7. Contouring
8. Posterizing
9. Noise

Γιάννη νομίζω πως το 2 σου ανήκει δικαιωματικά :D
 
Last edited:
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Απάντηση: Επεξηγηση ορολογιας

Γιάννη νομίζω πως το 2 σου ανήκει δικαιωματικά :D

Γιώργη, δεν θέλω να γράψω διότι προβλέπω χιλιάδες φλατ συσκευές να εκτοξεύονται από τα μπαλκόνια και να γίνονται τα Hz......αλοιφή!!!!:D:D
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Αναλαμβάνω κι εγώ τα υπόλοιπα τότε (Γιάννη, σίγουρα δεν θέλεις το 2; :p )... -bye-
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Flicker: Είναι το φαινόμενο κατά το οποίο το μάτι μας προλαβαίνει να αντιληφθεί το σκοτείνιασμα ανάμεσα στην προβολή δύο διαδοχικών καρέ, λόγω της χαμηλής συχνότητας εναλλαγής τους και θα το αποδίδαμε στα ελληνικά, ως τρεμόπαιγμα. Στις σημερινές τεχνολογίες απεικόνισης, έχει ως επί το πλείστον λυθεί, στο παρελθόν όμως αποτέλεσε μεγάλο βραχνά στα πρώτα βήματα του κινηματογράφου, στις τηλεοράσεις και οθόνες CRT και στα πρώτα πάνελ Plasma. Ειδικότερα, οι τεχνολογίες απεικόνισης που χρησιμοποιούσαν γνήσια πλεκτή σάρωση (τηλεοράσεις CRT - ALiS Plasma), εμφάνιζαν επιλέον και Line Flicker (τρεμόπαιγμα γραμμής), το οποίο αποτελεί το φαινόμενο κατά το οποίο το μάτι μας προλαβαίνει να αντιληφθεί το διαδοχικό σκοτείνιασμα ανάμεσα στις ζυγές και περιττές γραμμές κατά τη σάρωση και εκφράζεται ως έντονο τρεμόπαιγμα των πολύ λεπτών οριζόντιων γραμμών. Στις σημερινές τεχνολογίες απεικόνισης δεν παρατηρείται αυτό το φαινόμενο, αν και σε αρκετές συσκευές βλέπουμε μία εξομοίωσή λόγω φτηνών και βασικών/κακών κυκλωμάτων deinterlacing.
 
Last edited:

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Posterization, False Contours: Ονομάζεται το φαινόμενο κατά το οποίο μία εικόνα (κινούμενη ή ακίνητη) προβάλλεται με χαμηλότερη δειγματοληψία χρώματος από την κανονική και αυτό μπορεί να οφείλεται:

α) Σε αδυναμία του μέσου προβολής να αποδώσει το κανονικό πλήθος χρωμάτων της εικόνας.

β) Σε αδυναμία του επεξεργαστή εικόνας να αποδώσει το κανονικό πλήθος χρωμάτων της εικόνας.

γ) Σε επιτηδευμένη καλλιτεχνική επιλογή.


posterization.jpg



Ειδικότερα, στα μέσα προβολής που αποδίδουν τις διαβαθμίσεις χρώματος με υποπεδία (Plasma, DLP), κάνει την εμφάνισή του το φαινόμενο Dynamic False Contours, κατά το οποίο, ενώ το μέσο σε ακίνητες εικόνες εμφανίζει όλο το πλήθος χρωμάτων, μπορεί σε κινούμενη εικόνα να δώσει την εντύπωση μειωμένων διαβαθμίσεων. Αυτό σχετίζεται με τον αρχικό "δυαδικό" τρόπο διαχωρισμού των υποπεδίων, όπου λόγω του μεγάλου χρονικού κενού που δημιουργούνταν για την απόδοση κάποιων τιμών φωτεινότητας, το μάτι μας κλείδωνε σε λάθος υποπεδία για λάθος καρέ, με αποτέλεσμα λάνθασμένη αντίληψη χρώματος (τα "μωβ φίδια" που έβλεπαν κάποτε πολλοί κάτοχοι Plasma) και σε μερικές αποχρώσεις και κινήσεις δημιουργούνταν εντύπωση μειωμένων διαβαθμίσεων. Το πρόβλημα αυτό έχει λυθεί στις περισσότερες σημερινές συσκευές, με την αύξηση του αριθμού των υποπεδίων (π.χ. η Pioneer πρώτη, είχε αυξήσει τα υποπεδία από 8 σε 14 για τα 8 bit πάνελ της).
 
Last edited:
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Επεξηγηση ορολογιας

Αναλαμβάνω κι εγώ τα υπόλοιπα τότε (Γιάννη, σίγουρα δεν θέλεις το 2; :p )... -bye-

Καλά, βρε κακούργε......:violent-smiley-030::violent-smiley-030::flipout:

Judder:
Το φαινόμενο του judder έχει σχέση με την κίνηση και συγκεκριμένα με την κακή κίνηση. Αν τον τελευταίο καιρό, έχετε μπλέξει με τίποτα BD και κάτι παλιοματρόσκες που προσπαθείτε ν' αναπαράγετε στην ολοκαίνουργια φλατ TV ή προβολέα σας και βλέπετε ελαφρά σπασιματάκια στην κίνηση, ιδίως στα παναρίσματα της κάμερας ή στη γρήγορη κίνηση.....ηρεμείστε, δεν έχουν πρόβλημα τα μάτια σας.

Καλώς ήλθατε στο Judder της υψηλής ευκρίνειας!!!

Τι το προκαλεί?

Η ασυμφωνία των καρέ που βλέπουμε κάθε δευτερόλεπτο σε σχέση με το ρυθμό ανανέωσης της οθόνης. Ο κανόνας λέει ότι για να μην βλέπουμε judder, ο ρυθμός ανανέωσης του πάνελ μας (σε Hz) πρέπει να είναι ακέραιο πολλαπλάσιο των καρέ/sec. Επομένως, για να έχουμε ομαλή κίνηση, υπάρχουν 2 λύσεις....

Α) Το πάνελ πρέπει ν' ανανεώνεται 3,4,5,8 φορές γρηγορότερα, σε ακέραια πολλαπλάσια τιμή από τον αριθμό των frames ανά δευτερόλεπτο, π.χ. τα 24fps στα 72-96Hz, τα 25fps στα 50-100-200Hz κ.ο.κ. Στις παραπάνω περιπτώσεις έχουμε Pulldown 2:2, 3:3, 4:4 και πάει λέγοντας...

Β) Αγοράζουμε μια τηλεόραση-προβολέα με motion interpolation......που γεννοβολάει καρέ με ρυθμό πολυβόλου...:flipout::flipout:

Εν ολίγοις το φαινόμενο του judder μπορεί να διατυπωθεί ως εξής:

Η ασυμφωνία των fps με το ρυθμό ανανέωσης του πάνελ σε τιμές μη ακέραιων πολλαπλασίων και η οποία μας γίνεται αισθητή ως σπάσιμο στη ροή της κινούμενης εικόνας.



ΥΓ
Μη βαράτε όλοι μαζί, ένας...ένας...
-bye--bye-
 

virtus

Established Member
19 May 2007
295
Backlight Bleeding και Clouding, phosphor trails, game lag
και αυτά παιδιά να συμπεριλάβουμε ???
 

lak100

AVClub Enthusiast
26 December 2008
855
παιδια θα ηθελα μια εξηγηση για την οξυτητα η ακκιως sharpness
 

bykou

New member
30 September 2009
34
PVR P V(video)R(recorder) το πρωτο δεν το εχω , το protocol μου κανει δυσκολο
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
παιδια θα ηθελα μια εξηγηση για την οξυτητα η ακκιως sharpness

H oξύτητα ξεκίνησε ως ρυθμιστικό, από τις παλιές εντελώς αναλογικές τηλεοράσεις, όπου παράλλασε ελαφρώς τον συσχετισμό των φίλτρων χρωματικότητας-φωτεινότητας του σύνθετου βιντεοσήματος, έτσι ώστε να μπορούμε να τα ταιριάξουμε επακριβώς, αναλόγως του εισερχόμενου σήματος και να έχουμε σωστή εικόνα, χωρίς θολώματα ή τονισμένα είδωλα. Επειδή όμως στην πορεία, υπήρξε κόσμος που έδειχνε μία προτίμηση στην ψευδαίσθηση αυξημένης ευκρίνειας που μπορεί να δώσουν τα τονισμένα είδωλα, το ρυθμιστικό αυτό συνεχίζει να υπάρχει, δημιουργώντας πλέον απλώς τεχνητή απόκλιση από το ιδανικό, προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση. Η σωστή ρύθμιση πάντως, εξακολουθεί να παραμένει αυτή που δεν δίνει ούτε θόλωμα, ούτε τονισμένα είδωλα.

PVR P V(video)R(recorder) το πρωτο δεν το εχω , το protocol μου κανει δυσκολο

PVR = Personal Video Recorder
 

Endelexis

New member
31 August 2010
50
Tι στο καλό είναι η ματρόσκα?
Έχει καμία σχέση με τις παραδοσιακές ρώσικες κούκλες? (μπαμπούσκα)
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Η ματρόσκα ή αλλιώς .mkv είναι ένα αρχείο τύπου container, που μπορεί να περιλαμβάνει πολλαπλές ψηφιακές παλμοσειρές εικόνας/ήχου.

Υποστηρίζει πάρα πολλά πρότυπα συμπίεσης, αν και η πιο κλασική μορφή με την οποία απαντάται, είναι με H.264 στην εικόνα και DD ή dts στον ήχο.

Σήμερα, αποτελεί το συντριπτικά προτιμητέο φορμά της πειρατικής διανομής/ανταλλαγής αρχείων ταινιών, σειρών, κτλ. σε HD.

Μιας και το όλο φορμά αναπτύχθηκε από Ρώσους προγραμματιστές, η ονομασία του προέρχεται από τις γνωστές ξύλινες ρώσικες κουκλίτσες, που περιέχουν από μία μικρότερη η καθεμιά στο εσωτερικό της.
 

Endelexis

New member
31 August 2010
50
Thanx again για τις υπερπολύτιμες πληροφορίες.
Η.264 χρησιμοποιούν και τα ελεύθερα ψηφιακά?
Είναι progressive ή interleaved το ψηφιακό σήμα?
Επειδή έχω μία πλάσμα [G20] και το πιο χτυπητό της μειονέκτημα παραμένει το flickering (που από ότι καταλαβαίνω σχετίζεται με τη συχνότητα ανανέωσης) αυτή (η συχνότητα ανανέωσης) σχετίζεται με τη συσκευή ή με το σήμα? (δηλαδή τα ψηφιακά μου στέλνουν στα 50Hz που είναι αρκετά χαμηλή και για αυτό παρατηρώ το flickering ή είναι θέμα Plasma TV και άρα αναπόφευκτο?)
 

petasis

AVClub Fanatic
18 June 2006
17,003
Tι στο καλό είναι η ματρόσκα?
Έχει καμία σχέση με τις παραδοσιακές ρώσικες κούκλες? (μπαμπούσκα)

Τις παραδοσιακές ρώσικες κούκλες που εμείς λέμε μπαμπούσκες (που σημαίνει γιαγιά στα ρώσικα), οι Ρώσοι τις λένε ματριόσκες... -bye-