Επεξηγηση ορολογιας

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Καλά το πάμε :a0210:

Η διευκρίνηση για FullHD και HD Ready θα μπορούσε να μπει στον όρο "Ανάλυση".

Ανακοινώσιμος λόγος αντίθεσης εταιρείας (ξέρετε, τα γνωστά νούμερα τύπου δεκάδες/εκατοντάδες χιλιάδες/εκατομμύρια προς ένα):

Ο λόγος της φωτεινότητας της οθόνης με όλα τα ρυθμιστικά στο τέρμα σε υπαίθριο χώρο, ώρα μεσημβρινή, εποχή καλοκαίρι, προς την φωτεινότητα της οθόνης όταν είναι σβηστή σε σκοτεινό δωμάτιο...
:flipout: :flipout: :flipout: :flipout: :flipout: :flipout:

Γιάννη ξέχασες και τον πολλαπλασιασμό του τελικού αποτελέσματος επί 100 :D
 

serreos73

AVClub Addicted Member
28 June 2006
2,432
ΑΘΗΝΑ-ΑΛΙΜΟΣ
Χρόνος Απόκρισης (Response Time)

Ο χρόνος απόκρισης κατά το πρότυπο ISO 13406-II (μετριέται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, ms), είναι ο χρόνος που απαιτείται σε ένα εικονοστοιχείο να μεταβληθεί από άσπρο (90%) σε μαύρο(10%) και μετά αντίστροφα από μαύρο(90%) σε άσπρο(10%). Θεωρητικά όσο πιο γρήγορος είναι ο χρόνος απόκρισης τόσο ομαλότερη και καθαρότερη θα είναι η κίνηση στην οθόνη, στην πράξη όμως σύμφωνα με τον τρόπο που ορίζει το ισχύον πρότυπο ISO 13406-II, ο χρόνος απόκρισης μας δίνεται μόνο από το 80% του σήματος και όχι από το 100% (εφόσον μετράτε από το 90%-10% και αντίστροφα). Ο κανόνας ISO δεν υποχρεώνει τους κατασκευαστές να εξετάσουν το χρόνο απόκρισης στους ενδιάμεσους χρόνους του γκρι. Έτσι έχουμε «στο ίδιο τραπέζι» χρόνους απόκρισης από panel διαφορετικής τεχνολογίας και με διαφορετική κίνηση κρυστάλλων!
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ-1: μη συγκρίνετε οθόνες διαφορετικού panel με το χρόνο απόκρισης!
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ-2: μην πιστεύετε ότι μια οθόνη με γρηγορότερο χρόνο απόκρισης θα είναι και πιο γρήγορη και ομαλή στην κίνηση από μια άλλη οθόνη (άλλης τεχνολογίας) με αργότερο χρόνο απόκρισης
 

czoun

Supreme Member
29 November 2007
7,734
Αθήνα
Scaler: Ηλεκτρονικό κύκλωμα α) το οποίο αναλύει το σήμα εισόδου που δέχεται μία ψηφιακή τηλεόραση και το ‛προσαρμόζει’ στην ονομαστική ανάλυση του panel της (εάν είναι διαφορετικό) για την τελική απεικόνισή του, β) το οποίο αναλύει την ονομαστική ανάλυση του αποθηκευμένου σήματος στο δίσκο (όταν πρόκειται για player) και παρέχει σήμα εξόδου υψηλότερη ανάλυσης

Downscaling: O υποβιβασμός της ανάλυσης ενός οπτικού σήματος: όταν μία επίπεδη ψηφιακή τηλεόραση λάβει σήμα με ανάλυση μεγαλύτερη από εκείνη της οθόνης της. Για παράδειγμα μία τηλεόραση HDReady, όταν λάβει σήμα 1080 γραμμών θα πρέπει να μειώσει την ανάλυση στις 720.

Upscaling: Η αύξηση της ανάλυσης ενός οπτικού σήματος: α) όταν μία επίπεδη ψηφιακή τηλεόραση λάβει σήμα με ανάλυση μικρότερη από εκείνη της οθόνης της, αναλαμβάνει ο scaler της να το ‛προσαρμόσει’ στην ονομαστική (native) ανάλυση του panel της, β) όταν μία πηγή εικόνας (player), παρέχει σήμα εξόδου υψηλότερη ανάλυσης από την ονομαστική ανάλυση του αποθηκευμένου σήματος στο δίσκο.
 
19 June 2006
35,671
Απάντηση: Re: Επεξηγηση ορολογιας

Η διευκρίνηση για FullHD και HD Ready θα μπορούσε να μπει στον όρο "Ανάλυση".

Γιώργη, ήσουν μέλος του φόρουμ όταν ''χτυπιόμουν'' με τα full, ready, ultra, true και λοιπές π.....ες λογοτύπων των εταιρειών???? Πες μου ναι, γιατί δεν αντέχω το ψάξιμο......:flipout::flipout:
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Δεν θυμάμαι βρε Γιάννη, αλλά επειδή θα μετακομίσω πολλά νήματα κάπου θα το πετύχω :D

Πάντως μόνο τα "HD Ready" και "HD Ready 1080p" είναι πιστοποιήσεις που απαιτούν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Όλα τα υπόλοιπα (πχ FullHD) είναι ονομασίες κάποιων κατασκευαστών.
 
19 June 2006
35,671
ΔΕΝ υπάρχουν true hd, full hd, super hd, super dooper hd τηλεοράσεις.

Μια hd ready συσκευή μπορεί κάλλιστα να έχει ανάλυση και 3840χ2160, 1920χ1080, 1280χ720, 1366χ768 κ.τ.λ.

Με λίγα λόγια η ανάλυση (πάντα πάνω από 720 γραμμές μιας και μιλάμε για hd) είναι παρεμπίπτον θέμα και όχι η ουσιαστική διαφορά. Δηλαδή:

HDTV: Είναι η τηλεόραση (συσκευή) η οποία διαθέτει ενσωματωμένο ψηφιακό hd tuner για τη λήψη επίγειου ή καλωδιακού hd σήματος. Ενώ

HD ready:A television that is capable of display HDTV broadcasts (ανεξαρτήτου ανάλυσης), but requires an external set-top box with an ATSC (Advanced Television Systems Committee, an international, non-profit organization that develops standards for digital television) tuner to receive digital programming.

Άρα οι hd ready τηλεοράσεις μας μπορούν να αναπαράγουν hd υλικό, σύμφωνα με την ανάλυση που 'σηκώνουν'.

Μετά από αυτά, ήρθε το μάρκετιν και μας άλλαξε τα πετρέλαια....:flipout:

Full, True, p, P και άλλα τέτοια ευτράπελα. Το τελευταίο ανέκδοτο που άκουσα είναι σε μία συσκευή που έπαιζε σήμα 1080i γυρίζει ο ''γνώστης'' και μου λέει: ''Το κλιπάκι δεν είναι Full HD γιατί δεν είναι 1080p αλλά 1080i''.......και τέζα ο καμπούρης........:flipout::flipout:

Τί είναι το Full HD??? Καταρχάς, ο όρος είναι καταχρηστικός διότι ως γνωστόν η ανάλυση δεν τελειώνει στις 1080 γραμμές, αλλά μπακαλίστικα σημαίνει ότι το πάνελ έχει εγγενή ανάλυση 1920χ1080 πίξελς. Υπάρχουν ακόμα πολλές τηλεοράσεις που έχουν λογότυπο HD Ready 1080 που μπορεί να σημαίνει 2 πράγματα. Είτε ότι η εγγενής ανάλυση του πάνελ είναι 1920χ1080 είτε ότι έχουν χαμηλότερη ανάλυση από την παραπάνω αλλά μπορούν να λαμβάνουν και να επεξεργάζονται σήματα 1080 γραμμών ''κατεβάζοντάς τα'' στις 720 ή 768 γραμμές.
 

serreos73

AVClub Addicted Member
28 June 2006
2,432
ΑΘΗΝΑ-ΑΛΙΜΟΣ
και μιας απ οσο γνωριζω..υπαρχουν τηλεορασεις που δεχονται σημα 1080 ενω εχουν χαμηλοτερη αναλυση.προφανως κανοντας οι ιδιες downscaling. μπερδευονται ακομα πιο πολυ τα πραγματα για τους καταναλωτες..μηπως πρεπει να γραφτει εκει στην αναλυση..καποια περισσοσερα πραγματα για ολα αυτα που τωρα αναφερθηκαν?
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Re: Απάντηση: Επεξηγηση ορολογιας

Προστέθηκαν όσα αναφέρατε στα προηγούμενα μηνύματα και οι ορισμοί "Burn in", και "Τεχνουργήματα".

και εναν ορισμο για το Progressive kai το interlace

Είναι το επόμενο που θα ανέβαζα :a0210:
 

serreos73

AVClub Addicted Member
28 June 2006
2,432
ΑΘΗΝΑ-ΑΛΙΜΟΣ
συμφωνα με τον ορισμο του burn in δεν υπαρχει θεμα του φαινομενου με τις μαυρες μπαρες πανω κατω και στο πλαι? εφοσον αυτες ειναι σκοτεινες?
 

tazio

New member
14 September 2008
86
Σπίτι μου.
Με λίγα λόγια δηλαδή, στο περί full hd & hd ready, είναι δυο ακόμα αρκτικόλεξα τα οποία, στη χώρα μας τουλάχιστον, ο κάθε πωλητής τα ερμηνεύει όπως αυτός θέλει.

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. :smile:
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Το θέμα του φαινομένου υπάρχει, καθώς ο φώσφορος στην περιοχή προβολής έχει "κάψει" περισσότερη ώρα από τις μπάρες. Γι' αυτό όλες οι μοντέρνες Plasma έχουν ως προεπιλογή τις γκρι μπάρες, ώστε η λειτουργία των φωσφόρων να είναι ομοιόμορφη...

Προοδευτική σάρωση (Progressive scan): Τρόπος προβολής κινούμενης ηλεκτρονικής εικόνας, κατά τον οποίον σε κάθε μονάδα χρόνου προβάλλονται όλες οι οριζόντιες γραμμές της ανάλυσης. Προσφέρει σταθερή, ξεκούραστη και ευκρινή εικόνα χωρίς τεχνουργήματα κίνησης. Η επεξεργασία της εικόνας για την προβολή της σε μία μοντέρνα Plasma και LCD, γίνεται με αυτόν τον τρόπο.

Πλεκτή σάρωση (Interlaced scan): Τρόπος προβολής κινούμενης ηλεκτρονικής εικόνας, κατά τον οποίον σε κάθε μονάδα χρόνου προβάλλονται οι μισές οριζόντιες γραμμές της ανάλυσης (περιττές-άρτιες εναλλάξ). Έχει το πλεονέκτημα πως για δεδομένο εύρος ζώνης δίνει την εντύπωση υψηλότερης ευκρίνειας σε ακίνητα πλάνα, αλλά το τρεμόπαιγμα και τα τεχνουργήματα κίνησης κάνουν την χρήση της προβληματική σε μεγέθη άνω των 21" για SD και άνω των 37" για HD. Παρότι παλιά μέθοδος, κατάλοιπο της εποχής των CRT, όλες οι σύγχρονες Plasma και πολλές LCD χρησιμοποιούν μία παραλλαγή αυτής της μεθόδου στην οδήγηση των πάνελ τους.
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Ναι και αυτό είναι στα υπόψιν.

Ίσως αξίζει να ανεβάσουμε ένα αντίστοιχο νήμα στην κατηγορία για τις "Συνδέσεις" που να περιέχει και φωτογραφίες.
 

serreos73

AVClub Addicted Member
28 June 2006
2,432
ΑΘΗΝΑ-ΑΛΙΜΟΣ
καπου πηρε το ματι μου ενα συγκεντρωτικο πινακα με τις εκδοσεις hdmi και τι ακριβως προσφερει η καθε μια..αν το ξερεις ανεβασε το..
 

-Γιώργος-

Supreme Member
19 June 2007
8,441
37°54'25''N-23°45'24''E
Στο www.hdmi.org υπάρχουν πολύ αναλυτικές πληροφορίες για όλες τις εκδόσεις, αλλά δεν είναι δυνατόν να μπουν όλα αυτά στο νήμα με τους ορισμούς.

Με την πρώτη ευκαιρία θα ανοίξω το νήμα στις "Συνδέσεις" :a0210: Στο sticky με τους ορισμούς αρκεί μια εξήγηση λίγων γραμμών για την κάθε σύνδεση.
 

czoun

Supreme Member
29 November 2007
7,734
Αθήνα
CCIR Rec.601: Xρωματικό πρότυπο το οποίο δημιουργήθηκε για τα συμβατικά σήματα SD.

CCIR Rec.709: Xρωματικό πρότυπο το οποίο δημιουργήθηκε για τα σήματα υψηλής ευκρίνειας HD.

Luminance: H φωτεινότητα μίας τηλεόρασης εκφράζει τη λαμπρότητα της (Brightness) και μετριέται σε καντέλες ανά τετραγωνικό μέτρο (cd/m2) ή αλλιώς σε nits. Η φωτεινότητα μετριέται όταν όλα τα στοιχεία της εικόνας της, pixels, εκπέμπουν 100% λευκό φως.

Viewing Angle: Γωνία θέασης ορίζεται η γωνία μέσα στην οποία η φωτεινότητα δεν πέφτει κάτω από το 50% της φωτεινότητας στον άξονα ευθυγράμμισης (00).

Black Level: Η στάθμη μαύρου εκφράζει τη φωτεινότητα της οθόνης όταν σε αυτή προβάλλεται εικόνα πλήρους μαύρου (0% λευκό). Όσο χαμηλότερη η τιμή τόσο πυκνότερο το μαύρο.

Color Temperature: Η θερμοκρασία χρώματος εκφράζει τις φασματικές ιδιότητες μίας πηγής φωτός. Μετριέται σε βαθμούς Kelvin και η κλίμακα που μας «αφορά» εκτείνεται από τους 1.500 βαθμούς (φλόγα ενός κεριού) έως τους 12.000 βαθμούς (γαλανός ουρανός). Υψηλές τιμές τείνουν προς το μπλε και χαμηλές τιμές τείνουν προς το κόκκινο. Σύμφωνα με τα «κινηματογραφικά» πρότυπα, η ισορροπία μεταξύ των κρύων (υψηλών) και θερμών (χαμηλών) θερμοκρασιών του χρώματος βρίσκεται στους 6.500 βαθμούς.

Saturation: O κορεσμός εκφράζει την ένταση των χρωμάτων μίας εικόνας. Χρώματα κορεσμένα 100% δεν περιέχουν λευκό. Προσθέτοντας λευκό, μειώνεται ο κορεσμός.

Gamut: Tα χρωματικά όρια που ορίζονται από τις προδιαγραφές ενός συστήματος χρωματο-μέτρησης. Χρώματα έξω από αυτά τα όρια είναι μη ‛αποδεκτά’ βάσει των προδιαγραφών του εκάστοτε χρωματικού διαστήματος.

DeltaE: Ο συντελεστής χρωματικών διαφορών, ορίζει τις χρωματικές διαφορές ανάμεσα στα έξι βασικά χρώματα. Όσο μικρότερες τιμές λαμβάνει τόσο καλύτερα αποδίδει τα χρώματα η οθόνη. Εάν ο εν λόγω συντελεστής λάβει τιμές μεγαλύτερες του 30, οι χρωματικές διαφορές γίνονται αντιληπτές από τον θεατή.