'Ελλειψη bass treble απο ακριβούς ενισχυτές

tim5

Senior Member
23 May 2008
318
ηθελα να αγορασω εναν ολοκληρωμενο musical fidelity αλλα παρατηρω οτι δεν εχει ενσωματομενο equalizer οπως πχ οι φτηνοι yamaxa....Γιατι συμβαινει καποια ακριβα μοντελα να μην εχουν και καποια να εχουν πχ oi Marantz εχουν bass tremble....
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,640
Kως
Aνοίγεις μεγάλη κουβέντα..
Η μόδα ξεκίνησε πριν 45 περίπου χρόνια με τους μινιμαλιστικούς Βρετανικούς και εξ Αμερικής ενισχυτές από κατασκευαστές που διατυμπανίζουν ακόμα μέχρι και σήμερα ότι δεν πρέπει να 'παρεμβαίνει' τίποτα στο σήμα...
Έχουν καθιερωθεί στην ορολογία του χόμπι μας σαν ρυθμιστικά τονικότητας.
Υπάρχουν πολλά άρθρα αφιερωμένα στο θέμα,έχω μιλήσει και με σχεδιαστές σε εκθέσεις απ τα 80ς.
Μαζί με το loudness πήγαιναν πακέτο στο σύνολο σχεδόν των ενισχυτών των δεκαετιών των 70ς/80ς.
Στην πράξη 'παρεμβαίνουν' σε ένα φάσμα περιοχών συχνοτήτων ,που ακούγεται και λογικό αν για παράδειγμα ακούς ξημερώματα σε πολύ χαμηλές εντάσεις και σου λείπει το χαμηλό..όπως εγώ.
Ένα καλά ματσαρισμένο σύστημα μπορεί να μην το χρειάζεται.
Θυμάμαι Koetsu / Naim με εξωτερικό τροφοδοτικό το Hi Cap πριν πολλά χρόνια να μ αρέσει ιδιαίτερα, αλλά να με προβληματίζει με luxman προ και χρήση των φίλτρων.
Κάνε ακροάσεις ,ρώτα, διάβασε,λίγο δύσκολο να πειραματιστείς τέτοιες εποχές.
Υπάρχει και η προσωπική προσέγγιση στο ζήτημα.
Έχω γνωστό που συμβιώνει με παθητικό δεκαετίες, αλλά και με το δικό του και δύο άλλους (ο ένας ιδιοκατασκευή γνωστού κατασκευή/reviewer ελληνικού εντύπου),δεν με τρέλανε.
Το αν ένας Ongaku σε σύγκριση με Luxman C4 ή ένας Melody /Audio Research με Yamaha βολεύουν περισσότερο ή όχι έχει σχέση και με άλλα.
Έναν Onkyo που είχα σαν προ με τελικό τον 508 ποτέ δεν έπαιξα με loudness, ακόμα και να οδηγούσε μικρά ηχεία..
Με Yamaha pre C 2/4 ανάποδα...
Το θέμα πιστεύω δεν είναι η τόνωση κάποιας περιοχής,αλλά και η μείωση της 'έντασης' κάποιας περιοχής.
Εγώ χρησιμοποιούσα το φίλτρο των χαμηλών για να αποφεύγω το μπούκωμα στην συγκεκριμένη περιοχή όταν έπαιζα maxi singles που είχαν σχεδόν πάντα τονισμένα τα 'μπάσα' ειδικά κάποιες εκδόσεις από Motown κ.λ.π.
Καταλήγοντας πιστεύω ότι μ ένα σημερινό monitor ,θα σου είναι 'σχεδόν' αχρείαστα σε μη προβληματικό χώρο.
 

ΔΗΜΗΤΡΗΣ.Π

AVClub Fanatic
25 October 2006
20,757
ΑΘΗΝΑ
γιατι θεωρητικα ο ενισχυτης σου λεει "οτι θα ακουω εγω,θα ακους και εσυ οπως εχει ηχογραφηθει το κομματι..."
εαν θες να παρεμβεις,περνεις ενα equalizer ή περνεις εναν ενισχυτη με ρυθμιστικα.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,203
Αγιοι Αναργυροι
ηθελα να αγορασω εναν ολοκληρωμενο musical fidelity αλλα παρατηρω οτι δεν εχει ενσωματομενο equalizer οπως πχ οι φτηνοι yamaxa....Γιατι συμβαινει καποια ακριβα μοντελα να μην εχουν και καποια να εχουν πχ oi Marantz εχουν bass tremble....
άλλο η musical fidelity, άλλο η yamaha κλπ..
καλά κάνει και δεν βάζει η MF και όποιοι άλλοι δεν βάζουν.
στα ίδια λεφτά κάτι καλύτερο σε υλικά θα έχουν σε σχέση με μηχανήματα που έχουν ρυθμιστικά , loudness και ότι άλλο άχρηστο
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,767
Βόλος
Τα πρίμα-μπάσα δεν χρειάζονται. Σωστή ισοστάθμιση κάνεις μόνο στο ψηφιακό πεδίο, οπότε καλώς εκδιώχθησαν.

Ένα loudness θα ήταν καλό για ακρόαση σε χαμηλές στάθμες. Αλλά σωστό, με διαφορετική απόκριση σε διαφορετικές εντάσεις. Υπήρχαν πολύ καλά τέτοια κυκλώματα πριν 40 χρόνια, αλλά μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά...
 

tim5

Senior Member
23 May 2008
318
Τα πρίμα-μπάσα δεν χρειάζονται. Σωστή ισοστάθμιση κάνεις μόνο στο ψηφιακό πεδίο, οπότε καλώς εκδιώχθησαν.

Ένα loudness θα ήταν καλό για ακρόαση σε χαμηλές στάθμες. Αλλά σωστό, με διαφορετική απόκριση σε διαφορετικές εντάσεις. Υπήρχαν πολύ καλά τέτοια κυκλώματα πριν 40 χρόνια, αλλά μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά...
Μα για ψηφιακο ηχο χρειαζομε τον ενυσχιτη ,οχι για αναλογικο πικαπ...
 

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,912
Αθήνα
Εκτός από τα πρώτα μου βήματα στο hi-fi (που έπαιζα με τα ρυθμιστικά τονικότητας, τα φίλτρα και το loudness του όποιου ενισχυτή είχα) μετά όσο άλλαζα μηχανήματα τόσο και λιγότερο τα χρησιμοποιούσα.
Επίσης έπαιζα και με ένα equalizer, κατά το δοκούν χωρίς όργανα μέτρησης (με το αυτί δηλαδή). Και αυτό δεν κράτησε πολύ.
Στον προτελευταίο ενισχυτή είχα βάλει το tone bypass, αλλά ήμουν ανακουφισμένος πως υπάρχουν έστω και αν τα έβλεπα σαν κουμπιά μόνο.
Ο τελευταίος ενισχυτής δεν έχει, αλλά δεν με απασχολεί πιά.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,203
Αγιοι Αναργυροι
αν είχε τέτοια πράγματα ο προενισχυτής μου, θα τον προσπέρναγα.. ακόμα και ενσωματωμένο phono.
μου την σπάει το record (rec selector δλδ) αλλά είναι το μικρότερο κακό.
από το '85 που πήρα τον 1ο μου ενισχυτή τα ρυθμιστικά ήταν στο off
 

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,912
Αθήνα
...
Εγώ χρησιμοποιούσα το φίλτρο των χαμηλών για να αποφεύγω το μπούκωμα στην συγκεκριμένη περιοχή όταν έπαιζα maxi singles που είχαν σχεδόν πάντα τονισμένα τα 'μπάσα' ειδικά κάποιες εκδόσεις από Motown κ.λ.π.
...

Το φίλτρο χαμηλών, δεν ήταν για 20HZ και κάτω;
Για να μειώνει την ανάδραση του πικάπ, αν εμφανιζόταν;
 
  • Like
Reactions: platon

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,640
Kως
Ακόμα και σήμερα, παίζοντας maxi 12 '' στις 45 υπάρχουν εγγραφές που με π.χ. έναν παλιό Luxman, πρέπει να το πάω αριστερά το ρυθμικό για bass.
Αυτά τα κατά τ άλλα διαμάντια είχαν προφανώς τονισμένα τα άκρα για αναπαραγωγή σε χορευτικού προσανατολισμού χώρους.
Το ίδιο τραγούδι στο Long Play των 33 στροφών, ακουγόταν καλύτερα..μαζί με τα υπόλοιπα δηλαδή tracks ακουγόταν πιο ισορροπημένα
Πολλά τα παραδείγματα,θα προσπαθήσω να θυμηθώ κάποια.
Στον long play 33 συνήθως το πρώτο τραγούδι ηταν σε χορευτικό extended vibe, αλλά χωρίς το μπούκωμα που είχε μόνο του σε 45,ακόμα και σε instrumental.
Πιστεύω ότι ήταν τονιζόταν το χαμηλό για χορευτική αναπαραγωγή,έφερνε όμως στα όρια του το σύστημα..
Είχα πάρει περίπου 1500 τέτοια από ντίσκο που έκλεισε ,έχω κάνει τα πειράματα μου,για αυτό το λέω..
Πάντως το equalizer ήταν απαραίτητο σε κάθε dj γιατί προσάρμοζε το bit ανάλογα την κάθε εγγραφή,όμως το έκανε μέσα απ' τον μίκτη.
Το παρακάτω σε extended 12 maxi version για να μην πω διπλάσιο μπάσο απ αυτό του long play, άντε να πω πολύ περισσότερο.
Είμαι στην δουλειά,για αυτό και βάζω ένα χορευτικό που δεν ακούω αλλά έχω και στις δύο μορφές, ελπίζοντας να το έχει ακούσει κάποιος και απ' τις δυο εγγραφές να νοιώσει την διαφορά.
Σόρυ για το ανάλαφρο παράδειγμα,αν και στα παζάρια ,η συγκεκριμένη καλλιτέχνης μάζευε και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,640
Kως
Καμία σχέση με ανάδραση, κακή στήριξη και αν θέλει κάποιος του δίνω και samples.
Ένα ακόμα παράδειγμα που έχω(είχα) στο long play,12",σε συλλογή και ακόμα κουφός θα το ρύθμιζε ώστε να ' ισορροπήσει' η αναπαραγωγή.
Ήταν ξεκάθαρη η club κατεύθυνση και ναι εγώ όταν το έπαιζα από το 12ιντσο και δεν ήθελα να χορέψω, αλλά να ακούσω ένα απ τα χορευτικότερα disco soul track,το 'πείραζα'..

 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,640
Kως
Αυτό το χαρακτηριστικό άκουσμα της χρυσής εποχής της disco soul απ τους people choice , εκτός από κουφός, έπρεπε να βάλεις και γυαλιά αν δεν έβλεπες την διαφορά στις διαδρομές των woofers.
Απόλαυση για τον χορευτή,όμως ετριζαν τα γυαλικά..απ το μπούκωμα.

 

ika

Supreme Member
20 September 2010
4,912
Αθήνα
Πάντως σε δύο από αυτούς που είχα, το LOW φίλτρο ήταν στα 30 και στα 16HZ και έτσι δεν άκουγα κάποια διαφορά στον ήχο.
Ίσως σε άλλους ενισχυτές ήταν διαφορετικά τα πράγματα.
 

Attachments

  • au-919.pdf
    342.8 KB · Views: 6
  • sa-8500.pdf
    408.6 KB · Views: 2

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,640
Kως
Εννοείται ότι όσα ανέφερα ,έχω συγκρίνει ο ίδιος ,αλλά και γνωστοί σε πλείστους αναλογικούς συνδυασμούς με πολλές κεφαλές.
Σε αυτές τις maxi εκτελέσεις αναφέρθηκα ότι χρειάστηκε να ρυθμίσω απ τον προ,ή ολοκληρωμένο την χαμηλή περιοχή.
Σ όλα τα υπόλοιπα αφήνω να διαβεί το σήμα μέχρι τον τελικό όπως είναι..και ας είναι και κάπως φουσκωμένο,όπως το αγαπημένο:

You smoked me like...but you cant put a price on love...
...και δεν πάει σφηνάκι τέτοια ώρα,για το ρεφρέν...
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,640
Kως
Πάντως σε δύο από αυτούς που είχα, το LOW φίλτρο ήταν στα 30 και στα 16HZ και έτσι δεν άκουγα κάποια διαφορά στον ήχο.
Ίσως σε άλλους ενισχυτές ήταν διαφορετικά τα πράγματα.
Σε bypass πάντως Μ αυτούς που είχα και ακόμα κάποιοι υπάρχουν ,εγώ είχα
 

westsound

Supreme Member
13 February 2008
3,640
Kως
Το φίλτρο χαμηλών, δεν ήταν για 20HZ και κάτω;
Για να μειώνει την ανάδραση του πικάπ, αν εμφανιζόταν;
Μιλώ για Onkyo Integra pre,Yamaha C4 κ.λ.π. ,Denon pro των 4400 monos, ,Luxman CO2/CO3,Citation της H/K,sansui,θα πρέπει να θυμηθώ να ανατρέξω στην λίστα για τα μοντέλα