Cult Sci-Fi Corner...

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,155
Εκεί ψηλά.....
Cult για τον καθενα ειναι ισως κατι λιγο διαφορετικο αλλα ταινιες οπως το Iron-Man και το Watchmen αλλα και το the Prestige και το καινουργιο Star Trek δεν τις λες cult......


Eκτος αν πραγματοποιεις ταξιδια στο μελλον και εχεις αλλη επιγνωση της κινηματογραφικης Ιστοριας και αποψης οποτε respect :grinning-smiley-043
 

vaskal

AVClub Addicted Member
19 June 2008
1,540
Cult για τον καθενα ειναι ισως κατι λιγο διαφορετικο αλλα ταινιες οπως το Iron-Man και το Watchmen αλλα και το the Prestige και το καινουργιο Star Trek δεν τις λες cult......


Eκτος αν πραγματοποιεις ταξιδια στο μελλον και εχεις αλλη επιγνωση της κινηματογραφικης Ιστοριας και αποψης οποτε respect :grinning-smiley-043
Έχεις δίκιο να με διορθώνεις γιατί πολύ απλά ΞΕΧΑΣΑ να αναφέρω οτι και αρκετές απο τη λίστα ( και ειδικά αυτές που ανέφερες ) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ουτε καν κοντά στο να θεωρηθούν cult :grinning-smiley-043:grinning-smiley-043
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Forbidden World (1982)



forbidden_world.jpg





Forbidden-World.jpg




Χαρακτηριστική σπλατεριά επιστημονικής (λέμε τώρα…) φαντασίας από τα στούντιο του Roger Corman. Ο κυβερνήτης Mike Colby, εντεταλμένος στην υπηρεσία της Ομοσπονδίας (παντού υπάρχει μια ομοσπονδία…), ειδικός στην αντιμετώπιση μπελάδων, μόλις ολοκλήρωσε με επιτυχία την καταστροφή του στόλου των διαστημικών πειρατών, με τη βοήθεια του πιστού του ρομπότ SAM και ετοιμάζεται να επιστρέψει στην Γη για να απολαύσει την άδεια του, όταν λαμβάνει έκτακτη αποστολή από τον εντολοδόχο του, να ξεμπερδέψει με τους μπελάδες που προέκυψαν σε ένα μακρινό ερευνητικό κέντρο γενετικής. Φτάνοντας εκεί, τον υποδέχονται οι εργαζόμενοι του κέντρου, οι οποίοι τον ενημερώνουν πως ένα από τα πειράματά τους κρύβει ένα τρομακτικό μυστικό, ενώ σύντομα (ω, ποία σύμπτωσις…), αυτό ξεφεύγει από τον έλεγχο, σκορπώντας τον τρόμο και τον θάνατο στους διαδρόμους – και όχι μόνο – του εργαστηρίου…



mutantjojo06.jpg
mutantjojo05.jpg




Φυσικά, όλα τα παραπάνω, αποτελούν απλώς μια προσχηματική υπόθεση και δικαιολογία για άφθονες σκηνές έντασης, κυνηγητού, παλλόμενων εντοσθίων, ουρλιαχτών και γυμνού. Κατά τα συνήθη πρότυπα των παραγωγών του Corman, η ταινία παρακολουθείται ευχάριστα, εφόσον γίνεται συνειδητοποιημένα ως προς το τι να περιμένουμε: ένα γνήσιο B-Movie, με «δανεική» την αισθητική και τον βασικό αφηγηματικό κορμό του Alien, μονοδιάστατους αλλά «αξιαγάπητους» χαρακτήρες και εφφέ άκρως επαρκή για την ηλικία και το budget της ταινίας.



mutantjojo04.jpg
mutantjojo09.jpg




Το Forbidden World θα μπορούσε να αποτελεί μάθημα οικονομικής διαχείρισης για εκκολαπτόμενους κινηματογραφικούς παραγωγούς, καθώς γυρίστηκε πραγματικά με ψίχουλα. Εκτός από τους μισθούς των συντελεστών, την κατασκευή του τέρατος και το υλικό και την εμφάνιση του φιλμ, δεν ξοδεύτηκε τίποτα άλλο. Όλα τα σκηνικά προέρχονται από το Battle Beyond the Stars και το Galaxy of Terror (αμφότερα υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του James Cameron) και η εναρκτήρια σκηνή διαστημικής μάχης έχει φτιαχτεί μοντάροντας διαφορετικά διαστημικά πλάνα από το Battle Beyond the Stars. Η ταινία ήταν υποψήφια για τρία βραβεία Saturn το 1983 (Best Low Budget Film, Best Make-up, Best Special Effects) χωρίς όμως να κερδίσει τελικά κάποιο. Για όσους δεν το γνωρίζουν, τα βραβεία Saturn αποτελούν τρόπον τινά τα Oscar των ταινιών επιστημονικής φαντασίας, τρόμου και fantasy.



mutantjojo10.jpg
mutantjojo07.jpg




Παρά την εν γένει φτήνια της, σε σύντομο χρονικό διάστημα έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής στους κύκλους των οπαδών του είδους. Η επιτυχία του φιλμ έγκειται στο γεγονός πως δεν παίρνει ούτε το ίδιο στα σοβαρά τον εαυτό του και είναι γεμάτο από τα συνήθη κλισέ του είδους, τονισμένα όμως σε υπερβολικό βαθμό, καταλήγοντας εν μέρει να γίνεται σατυρικό. Έτσι, το τέρας μας, παρότι διακατέχεται από ένα ζωώδες φονικό ένστικτο, έχει εξελιγμένη νοημοσύνη και χειρίζεται και επαναπρογραμματίζει με επιτυχία υπολογιστές, σε γλώσσα που ποτέ του δεν διδάχτηκε. Οι δύο καθηγήτριες γενετικής που εργάζονται στον σταθμό, πρόλαβαν να κάνουν τα διδακτορικά τους με άριστα μέχρι τα 20, είναι κουκλάρες, κυκλοφορούν με εφαρμοστά ρούχα και ψηλοτάκουνα πέδιλα και κάποια στιγμή, ενώ τους κυνηγάει το τέρας, αυτές αποφασίζουν για έναν αδιευκρίνιστο λόγο να κάνουν ένα ντους, μαζί. Εννοείται πως ο captain Colby τις «βολεύει» αμφότερες. Ο δε γιατρός του σταθμού, είναι ένας γραφικός τύπος που καπνίζει αρειμανίως, δεν πίνει κι όμως πάσχει από καρκίνο του ήπατος κι όχι του πνεύμονα, ενώ είναι αυτός που συλλαμβάνει την ξεκαρδιστικά γελοία ιδέα αντιμετώπισης του τέρατος. Τέλος, ο SAM, συνδυάζοντας την παιδική αφέλεια και περιέργεια με τα χαρακτηριστικά ενός πιστού σκύλου, ολοκληρώνει την σουρεαλιστική σύνθεση των βασικών χαρακτήρων. Οι υπόλοιποι, είναι απλά αναλώσιμοι…

Συνοδεύεται απαραίτητα από καλή παρέα, πίτσα και άφθονες μπύρες…



mutantjojo01.jpg


Ο αρχικός τίτλος και αφίσα της ταινίας, απορρίφθηκαν για την αποφυγή μηνύσεων. Επανήλθαν πολύ αργότερα, όταν η ταινία απέκτησε cult status.
Προσωπικά, προτιμώ την άλλη εκδοχή που είναι καθαρά eighties και θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί εικονογράφηση καμπίνας για arcade της εποχής...




http://www.youtube.com/watch?v=nk4_9skNrUw


IMDB Score: 4,8/10 (επί 345 ψήφων)
Rotten Tomatoes Score: -


Σκηνοθεσία: Allan Holzman
Παραγωγή: Roger Corman
Σενάριο: Tim Curnen, R.J. Robertson, Jim Wynorski
Πρωταγωνιστούν: Jesse Vint, Dawn Dunlap, June Chadwick, Linden Chiles, Fox Harris, Raymond Oliver, Scott Paulin
Μουσική: Susan Justin
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Tim Suhrstedt
Μοντάζ: Allan Holzman, Martin Nicholson
Διανομή: 1982, New World Pictures
Διάρκεια: 77 min.
 

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
Δεν ξέρω αν το Donnie Darko έχει περάσει πια στη σφαίρα των κλασσικών, αλλά πρέπει να ήταν αρκετό καιρό σε cult status.

"Why are you wearing that stupid man-suit?"
 

mnova22

Established Member
14 August 2008
232
Π. ΦΑΛΗΡΟ
Explorers (1985)


imdb user rating: 6.3/10 [4,813 votes]
http://www.imdb.com/title/tt0089114/


Με σκηνοθέτη τον Joe Dante ο οποίος είχε κάνει τα Piranha (1978), The Howling (1981) και τα Gremlins (1984), μας πρόσφερε αυτή την απολαυστικότατη ταινία που δείχνει τις περιπέτειες μιας παρέας στο εξω-διάστημα. Πρωταγωνιστές ήταν ο Ethan Hawke (παιδάκι τότε) και ο River Phoenix [ίσως οι περισσότεροι να τον ξέρουν από τα Stand by Me (1986) ή ακόμα και το υπέροχο Sneakers (1992)].


explorers_xl_02--film-A.jpg


Η ταινία ξεκινάει με τα όνειρα που βλέπει ο Ben Crandall [Ethan Hawke] τα οποία περιγράφουν ένα ηλεκτρονικό κύκλωμα. Η ’μεταφορά’ αυτού του κυκλώματος στον υπολογιστή του Wolfgang River [Phoenix] δημιουργεί μία διαφανή και αδιαπέραστη σφαίρα στο χώρο η οποία μπορεί να κατευθυνθεί μέσω συντεταγμένων που εισάγονται στον υπολογιστή.

explorers_xl_06--film-A.jpg


Η παρέα ενισχύεται από τον Darren ο οποίος τους βοηθάει να κατασκευάσουν ένα ’διαστημόπλοιο’ μαζεύοντας διάφορα πράματα από τα ’σκουπίδια’ (παλιός καναπές, μάσκες αερίων κλπ). Αφού επιβιβαστούν στο ’διαστημόπλοιο’, το περιβάλλουν με την σφαίρα, και βάζουν προορισμό για το διάστημα, όπου και συναντούν τους υπεύθυνους για τα περίεργα όνειρα του Ben!



explorers_xl_04--film-A.jpg



Για μένα αποτελεί μία κλασσική ταινία που αναπολώ από τα παιδικά μου χρόνια. Είναι μία από τις ταινίες που έβαζε η κρατική τηλεόραση κάτι Κυριακές μεσημέρι και που μου έχουν μείνει αποτυπωμένες στο μυαλό μου, μαζί με παρόμοιες όπως WarGames (1983), The Last Starfighter (1984), D.A.R.Y.L. (1985), My Science Project (1985)… αχ αυτά τα 80s……


http://www.youtube.com/watch?v=tPthVCuU3Yk
 
20 June 2006
9,533
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Re: Cult Sci-Fi Corner...

Δεν ξέρω αν είναι cult, αλλά από τις αγαπημένες μου SCI FI είναι αυτή εδώ:
Starman.jpg


Το Starman του Carpenter είναι ίσως η πιο ανθρώπινη ταινία SCI FI που έχει γυριστεί. Δίνει έμφαση στην ανάγκη για αγάπη και επικοινωνία που έχουν όλα τα όντα, εντός ή εκτός αυτού του πλανήτη.
.[/CENTER]
Την ειχα δει πιτσιρικάς σινεμα και ειχα τρελαθεί …
Παντως δεν την θεωρω cult όπως και το PLANET OF THE APES.
Μιλω για την πρωτη ταινια γιατι μετα εγινε cult αφου το σκίσανε…
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,805
Αθήνα
The omega man (1971)
Σκηνοθεσία: Boris Sagal
Παίζουν: Charlton Heston, Anthony Zerbe, Rosalind Cash, Paul Koslo
Διάρκεια: 98 λεπτά
Imdb score: 6.7/10
Roten tomatoes score: 59%

Η ταινία είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Richard Matheson "I am Legend" (όπως ακριβώς λεγόταν το remake της του 2007 με πρωταγωνιστή τον Will Smith).
Στο "μελλοντικό" 1977 και αφού η Γή έχει πληγεί από βακτηριολογικό πόλεμο ο οποίος αφάνισε την πλειονότητα των κατοίκων, ο Dr. Robert Neville (Heston) κυκλοφορεί μόνος του στη Ν. Υόρκη προσπαθώντας να επιβιώσει από τις επιθέσεις μεταλλαγμένων όντων από τα βακτήρια. Αυτοί, ως αποτέλεσμα της μετάλλαξής τους έχουν φωτοφοβία και κυκλοφορούν μόνο την νύχτα, δίονοντας έτσι στον Neville ένα στρατηγικό πλεονέκτημα. Ο Neville έχει ανοσία στη μόλυνση λόγω ενός πειραματικού εμβολίου που συνεθεσε λίγο πριν την ολοκληρωτική καταστροφή. Αρχηγός τον μεταλλαγμένων είναι ο Matthias (Anthony Zerbe) ο οποίος έχει αυτοανακηρυχθεί σε άτυπο θρησκευτικό ηγέτη και που στο πρόσωπο του Neville βλέπει τον τεχνολογικά προηγμένο άνθρωπο τα έργα του οποίου οδήγησαν στην καταστροφή της Γης και η εξόντωση του οποίου θα αποτελέσει το οριστικό "κόψιμο" με το αμαρτωλό παρελθόν. Κάποια στιγμή, σε μια επίθεσή τους οι μεταλλαγμένοι πιάνουν τον Neville και λίγο πριν τον σκοτώσουν αυτός σώζεται από μια ομάδα ανθρώπων οι οποίοι ακόμα δεν έχουν παρουσιάσει τα συμπτώματα της μόλυνσης και των οποίων αγνοούσε την ύπαρξή τους. Χρησιμοποιώντας το αίμα του καταφέρνει να φτιάξει ένα δείγμα ορού και να θεραπεύσει ένα μέλος της ομάδας που εμφάνιζε πρόδρομα συμπτώματα της μόλυνσης. Όμως οι μεταλλαγμένοι, που αυτοαποκαλούνται "η Οικογένεια" επιτίθενται εκ νέου στο σπίτι-φρούριό του και τελικά τον τραυματίζουν θανάσιμα. Λίγο πριν πεθάνει, ο Neville δίνει τον υπόλοιπο ορό στους υπόλοιπους "φυσιολογικούς" ανθρώπους οι οποίοι φεύγουν από τη Ν. Υόρκη για άλλο μέρος.

Μια κλασική b-movie της δεκαετίας του '70 η οποία είναι και η δεύτερη φορά που ο Heston παίζει σε sci-fi ταινία μετά τον αριστουργηματικό "Πλανήτη των πιθήκων" και προτού αρχίσει τις ταινίες "καταστροφής" όπως το Airport '75 και Earthquake.
Η ταινία δεν ασχολείται σχεδόν καθόλου με ηθικά ζητήματα όπως για την ευθύνη του σύγχρονου ανθρώπου στο θέμα του αλόγιστου υπερεξοπλισμού, θέμα πολύ μοδάτο στα '70's ενώ απορρίπτεται το ενδεχόμενο σωτηρίας των ήδη μεταλλαγμένων (κάτι που το πρότεινε το μεταλλαγμένο παιδί που θεράπευσε ο Neville). Απλά η ταινία κλείνει με τον σπόρο της ελπίδας αφού οι φυσιολογικοί άνθρωποι φεύγοντας με τον ορό μαζί τους θα αποτελέσουν μια νέα απαρχή για την ανθρωπότητα.
Τα εφέ είναι ανύπαρκτα ενώ το μακιγιάζ των μεταλλαγμένων δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοπορίας. Το πιο αξιοσημείωτο επίτευγμα της ταινίας είναι μάλλον τα πλάνα της "έρημης" Ν. Υόρκης σε μια εποχή που δεν υπήρχε blue room και computer processing.
To remake του 2007 "I am Legend" όπου πρωταγωνιστούσε ο Will Smith βαδίζει αρκετά στα χνάρια της original ταινίας με τη διαφορά οτι οι μεταλλαγμένοι μοιάζουν περισσότερο με ζόμπι (που κινούνται γρήγορα όμως) με μία περισσότερο ενστικτώδη συμπεριφορά και χωρίς να μιλούν. Η μόνη διαφορά είναι οτι ο Smith παίρνει ολη την ταινία σχεδόν πάνω του ελλείψει ομιλίας των μεταλλαγμένων (αυτό μπορεί να το κάνει καλά σε τέτοιες ταινίες ή σε ταινίες τύπου Hancock).







 
17 June 2006
9,805
O ορισμός της cult ταινίας είναι και το τούρκικο star wars. Για πάρα πολλούς σκουπίδι κυριολεκτικά (σε trash festival είχα προσπαθήσει να το δω ολόκληρο αλλά δεν τα κατάφερα).
Star wars theme με το soundtrack του Indiana Jones...Με κυριολεκτικά κλεμμένες σκηνές από το star wars (δείτε το δεύτερο βίντεο από το youtube)
Αυθεντικός τίτλος: Dunyayi Kurtaran Adam, ακριβής μετάφραση αυτός που σώζει τον κόσμο.
http://www.imdb.com/title/tt0182060/

attachment.php





attachment.php



http://www.youtube.com/watch?v=j00FBmFpWnM

http://www.youtube.com/watch?v=IOjSSTbhCIk

http://www.youtube.com/watch?v=VzVp_6m5gXs


Αν καταφέρετε να το δείτε ολόκληρο σε μια θέαση να ξέρετε ότι είστε πραγματικά ξεχωριστοί:flipout::flipout:



Σκηνοθεσία: Çetin Inanç
Σενάριο: Cüneyt Arkin
Πρωταγωνιστούν: Cüneyt Arkin, Aytekin Akkaya, Füsun Uçar, Hüseyin Peyda, Necla Fide, Mehmet Ugur, Kadir Kök
Μουσική: Κλεμμένη από διάφορες ταινίες
Έτος παραγωγής: 1982
Διάρκεια: 91 min.
 

Attachments

  • turkish-star-wars.jpg
    turkish-star-wars.jpg
    91.8 KB · Views: 335
  • afis_02.jpg
    afis_02.jpg
    47.5 KB · Views: 337
Last edited:

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Saturn 3 (1980)




2486211020A.jpg




Στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον, η πραγματικότητα για το ανθρώπινο γένος έχει καταντήσει ένας ζοφερός και ανελέητος αγώνας για την επιβίωση. Το περιβάλλον της Γης βρίσκεται σε χείριστη κατάσταση και όσοι δεν είναι αρκετά τυχεροί για να ζουν στο διάστημα, αντιμετωπίζουν την φτώχεια, την πείνα και την ασθένεια… Σε ένα απομακρυσμένο φυλάκιο του Κρόνου, βρίσκεται ένας ερευνητικός σταθμός, o Κρόνος-3, όπου ο Adam (Kirk Douglas) και η κατά 31 χρόνια νεότερή του Alex (Farrah Fawcett), προσπαθούν να αναπτύξουν νέες καλλιέργειες, ικανές να μεγαλώσουν στις μολυσμένες συνθήκες του μητρικού πλανήτη και να χορτάσουν τις πεινασμένες μάζες του. Καθώς όμως η έρευνα τους δεν προχωράει και με τους γρηγορότερους ρυθμούς, η παγκόσμια κυβέρνηση τους αποστέλλει ως βοήθημα το τελευταίο επίτευγμα της ρομποτικής τεχνολογίας, τον Έκτορα, ένα ρομπότ της σειράς «Ημίθεος» που χρησιμοποιεί εγκεφαλικό ιστό ως κεντρικό επεξεργαστή. Αυτό που δεν γνωρίζουν όμως ο Adam και η Alex, είναι πως ο κυβερνήτης Benson (Harvey Keitel), ο συναρμολογητής και προγραμματιστής του Έκτορα, είναι στην πραγματικότητα ένας ψυχοπαθής που δολοφόνησε και πήρε τη θέση του απεσταλμένου της παγκόσμιας κυβέρνησης και υπό την επίδρασή του, το ρομπότ παθαίνει αμόκ και μετατρέπεται σε έναν επίσης ψυχοπαθή και επικίνδυνο δολοφόνο…



4067872.jpg

saturn_3.jpg

2004635884763772200_rs.jpg




Διαβάζοντας κανείς την υπόθεση του Saturn 3 και βλέποντας τα μεγάλα ονόματα των Douglas, Fawcett και Keitel στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, όπως και του John Barry στο σενάριο και του Elmer Bernstein στη μουσική, προδιατίθεται για ένα συμπαθητικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας. Δυστυχώς όμως, για να δέσει μια συνταγή δεν αρκούν τα καλά υλικά και οι καλές προθέσεις, χρειάζονται ικανότητα, σταθερότητα και σωστές και καίριες δόσεις, στοιχεία στα οποία η συγκεκριμένη παραγωγή επέδειξε πλήρη ανεπάρκεια, με αποτέλεσμα να προκύψει ένα μετριότατο B-Movie με camp αισθητική…

Τα ειδικά εφφέ είναι ανεκτά, με εξαίρεση τις διαστημικές πτήσεις που θυμίζουν θέατρο με μαριονέτες, οι διάλογοι είναι τόσο κακογραμμένοι, που σχεδόν καταλαβαίνει κανείς την αμηχανία των ηθοποιών όταν τους απαγγέλλουν, η πλοκή είναι γεμάτη τρύπες και ευκολίες, το χειρότερο όμως στο Saturn 3 είναι η πρακτικά ανύπαρκτη σκηνοθεσία, η οποία καταστρέφει τις όποιες ελπίδες για τρόμο και σασπένς, έστω και Β-διαλογής. Οι σχετικές σκηνές, δυστυχώς προκαλούν μόνο τον γέλωτα σε όποιον είναι μεγαλύτερος των 10 ετών, με ξεκαρδιστικό αποκορύφωμα τη σεκάνς όπου το ρομπότ φοράει «καπέλο» το κεφάλι του Keitel.



saturniii3.jpg
saturniii4.jpg


hector.jpg




Παρόλαυτα, η ταινία θεωρείται καλτ στους κύκλους των οπαδών της επιστημονικής φαντασίας, όπου χαίρει μεγάλης αναγνωρισιμότητας, κυρίως λόγω του χαρακτηριστικού ρομπότ, που θυμίζει ένα campy μεν, με πετυχημένα για την εποχή εφφέ δε, μείγμα από HAL-9000 και Alien, προπομπό του ενδοσκελετού του Εξολοθρευτή, ενώ αξέχαστη παραμένει και η σκηνή με τον Έκτορα να σηκώνει τις γρίλιες του πατώματος για να πιάσει την Fawcett, την οποία και αντέγραψε 6 χρόνια αργότερα ο James Cameron για τις ανάγκες του Aliens.

Αν τα μεγάλα ονόματα και οι παραγωγοί δεν έκαναν του κεφαλιού τους, ίσως το Saturn 3 να αποτελούσε μία μακράν καλύτερη ταινία. Ο John Barry, γνωστός production designer της εποχής, με ταινίες όπως το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» και ο «Πόλεμος των Άστρων» στο ενεργητικό του, είχε καταφέρει να πάρει το πράσινο φως για την πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα με το Saturn 3, σε δικό του σενάριο. Το αρχικό του όραμα βασίζονταν σε ένα ιδιαίτερα δυστοπικό μέλλον, με έντονα στοιχεία ψυχολογικού τρόμου. Σύντομα λοιπόν ήρθε σε ρήξη με τον Douglas, ο οποίος δεν συμφωνούσε με αυτή την κατεύθυνση και κατάφερε να προκαλέσει την απομάκρυνση και αντικατάστασή του Barry από τον Stanley Donen (Singin’ in the Rain). Το σενάριο ξαναγράφτηκε από τον Martin Amis και το ζευγάρι των Douglas-Fawcett μετατράπηκε σε διαστημικούς σεξο-χίπις, ο Keitel και το ρομπότ έγιναν ερωτικοί αντίζηλοι, ενώ η παραγωγή έφτασε μέχρις σημείου να ετοιμάσει διαφημιστικές φωτογραφίες με την Fawcett με ζαρτιέρες. Όλα αυτά τα ευτράπελα, σε συνδυασμό με τα σταμάτα-ξεκίνα που προκαλούσαν οι παραγωγοί από την διαρκή αναπροσαρμογή του μπάτζετ προς όφελος του Raise the Titanic! που γυρίζονταν ταυτοχρόνως, μετέτρεψαν το γύρισμα του Saturn 3 σε θρίλερ αντί για την ίδια την ταινία.



saturn3.jpg
farrahsat3e.jpg


5BA7EAEEA3EB2625BCB73E966EC3.jpg




Ο ίδιος ο John Barry δεν πρόλαβε να δει ολοκληρωμένο το έργο που ξεκίνησε ο ίδιος. Αμέσως μετά την απομάκρυνσή του από το Saturn 3, προσελήφθη από τον George Lucas ως σκηνοθέτης Β’ συνεργείου για το «Empire Strikes Back», όπου και 2 εβδομάδες μετά την έναρξη των γυρισμάτων πέθανε από μηνιγγίτιδα, το 1979. To Saturn 3 ήταν υποψήφιο για 3 χρυσά βατόμουρα: χειρότερης ταινίας, χειρότερου Α’ ανδρικού (Douglas) και χειρότερου Α’ γυναικείου ρόλου (Fawcett).



http://www.youtube.com/watch?v=NENxIu02bvg


IMDB Score: 4,4/10 (επί 2.657 ψήφων)
Rotten Tomatoes Score: 17%


Σκηνοθεσία: Stanley Donen
Παραγωγή: Stanley Donen
Σενάριο: Martin Amis (βασισμένο σε μια ιδέα του John Barry)
Πρωταγωνιστούν: Kirk Douglas, Farrah Fawcett, Harvey Keitel, Douglas Lambert, Roy Dotrice
Μουσική: Elmer Bernstein
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Billy Williams
Μοντάζ: Richard Marden
Διανομή: 1980, Associated Film Distribution
Διάρκεια: 88 min.
 
Last edited:

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,805
Αθήνα
Το μόνο που θυμάμαι από την ταινία είναι η ομορφιά της, μακαρίτισσας πια δυστυχώς, Farah Fawcett.
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Galaxy of Terror (1981)



Galaxy_of_terror.jpg




galaxyofterror3-1.jpg
galaxy1.jpg


galaxy_of_terror_screenshot6.jpg




Δανειζόμενο την αισθητική του Alien, αλλά με μεγαλύτερο μπάτζετ από το μεταγενέστερο «αδερφάκι» του, Forbidden World, αυτό το σπλατεράκι των στούντιο του Roger Corman, έμεινε στην ιστορία για έναν βιασμό… Ναι, τα μάτια σας δεν κάνουν πουλάκια, σωστά διαβάσατε, είναι η διαβόητη ταινία, στην οποία μία από τις πρωταγωνίστριες, βιάζεται από ένα… σκουλήκι !!!

Η υπόθεση, αν και υπάρχει μία μη αναμενόμενη τροπή στο φινάλε, για άλλη μια φορά είναι προσχηματική: το πλήρωμα ενός σκάφους που προσγειώνεται σε έναν ανεξερεύνητο πλανήτη, σφαγιάζεται από μια άγνωστη δύναμη. Αυτό τραβάει την προσοχή του “Master”, τοπικού γαλαξιακού ηγεμόνα με μεταφυσικές ικανότητες και «φθορίζον» κεφάλι, ο οποίος περνάει τον ελεύθερο χρόνο του παίζοντας ένα ακατανόητο παιχνίδι με μια παλιόγρια. Αμέσως, στέλνει ένα δεύτερο πλήρωμα από άτομα της επιλογής του, για να ερευνήσει και να πάρει τη σειρά του για σφαγή.

Όλα τα γνώριμα κλισέ των σπλάτερ του Corman είναι παρόντα και η ώρα περνάει διασκεδαστικά για τους οπαδούς του είδους. Τα εφφέ είναι παράδοξα πειστικά για το κοστολόγιό τους, ενώ θα δείτε αρκετούς πρωτότυπους τρόπους «αφανισμού» των ηρώων… Η σκηνοθεσία είναι εντυπωσιακά ατμοσφαιρική για B-Movie και αν κάποια από τα πλάνα σας θυμίσουν το αρκετά μεταγενέστερο Aliens, να σας ενημερώσουμε πως το Β’ συνεργείο της ταινίας, εκτελούσε υπό τη διεύθυνση του James Cameron. Μεζεκλίκια και αλκοόλ συνοδεύουν προαιρετικά τη θέαση, για όσους διαθέτουν γερό στομάχι…



galaxyofterror01.jpg
aosma_movies_galaxyofterror_003_hvs.jpg




Trivia:

Η ιδέα για τη σκηνή του βιασμού δεν υπήρχε στο σενάριο, αλλά αποτέλεσε έμπνευση της στιγμής κατά το γύρισμα. Η Taaffe O'Connell δεν είχε αρχικά πρόβλημα με αυτή την αλλαγή, στη συνέχεια όμως μετάνιωσε, καθώς κανείς δεν σκέφτηκε να ζεστάνει το σκηνικό και την γλίτσα, με αποτέλεσμα να ακουμπούν στο γυμνό κορμί της, παγωμένα.

Ο James Cameron εντυπωσίασε τους παραγωγούς, όταν κατά την διάρκεια των γυρισμάτων είχε την ιδέα να συνδέσει το ψεύτικο σαπισμένο χέρι ενός χαρακτήρα στο ρεύμα, εξαναγκάζοντας τα σκουλήκια να χοροπηδάνε αηδιαστικά πάνω του, όπως επιθυμούσε, αρχικά χωρίς επιτυχία, ο σκηνοθέτης.

Ο ηθοποιός Bill Paxton ξεκίνησε την καριέρα του από εδώ ως διακοσμητής σκηνικών.




http://www.youtube.com/watch?v=gsfiQejzi0o


IMDB Score: 4,7/10 (επί 1.044 ψήφων)
Rotten Tomatoes Score: 20%


Σκηνοθεσία: Bruce D. Clark
Παραγωγή: Roger Corman, Mary Ann Fisher
Σενάριο: Bruce D. Clark, Marc Siegler, William Stout
Πρωταγωνιστούν: Edward Albert, Erin Moran, Robert Englund, Sid Haig, Ray Walston, Taaffe O'Connell, Zalman King, Grace Zabriskie
Μουσική: Barry Schrader
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Jacques Haitkin
Μοντάζ: Larry Bock, R.J. Kizer, Barry Zetlin
Διανομή: 1981, New World Pictures, United Artists
Διάρκεια: 81 min.
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Demon Seed (1977)



11.jpg




1-3.gif
3-3.gif

2-3.gif




Η Susan (Julie Christie) μια επιφανειακά φιλήσυχη παιδοψυχολογός, αλλά με έντονη μετά την απώλεια της κόρης της, νευρωτική συμπτωματολογία, καταλήγει προσωρινός κάτοικος του υπερ-αυτοματοποιημένου σπιτιού του αποξενωμένου πρώην συζύγου της, Dr. Alex Harris (Fritz Weaver), ο οποίος είναι υπεύθυνος για την δημιουργία της πρώτης στον κόσμο εξελιγμένης μονάδας τεχνητής νοημοσύνης, τον Πρωτέα IV. Ο Πρωτέας έχει κατασκευαστεί με στόχο να συνδράμει στην πρόοδο της ανθρωπότητας, ως εργαλείο επίλυσης δύσκολων προβλημάτων και όντως, μόλις τέσσερις ημέρες μετά την ενεργοποίησή του, αποδεικνύει τις ικανότητές του, καταφέρνοντας να ανακαλύψει την θεραπεία της λευχαιμίας. Σύντομα όμως ανακύπτουν προβλήματα, καθώς ο Πρωτέας αρχίζει να ασκεί κριτική στις ανθρώπινες δραστηριότητες, αρνούμενος να συμμετέχει σε ζητήματα όπου ο μόνος στόχος είναι η συσσώρευση οικονομικής δύναμης, ενώ σε ανύποπτο χρόνο, θέτει στον δημιουργό του το θέμα της ανεξαρτησίας του («πότε θα με βγάλεις από αυτό το κουτί;»). Η αμηχανία των χρηματοδοτών του σχεδίου Πρωτέας IV ως προς τη συνέχιση της λειτουργίας του, μετά από αυτές τις δυσλειτουργίες, οδηγούν στην φυλάκιση της Susan μέσα στο ίδιο της το σπίτι, μετά την κατάληψη των συστημάτων του από τον Πρωτέα, ο οποίος σε μια ύστατη προσπάθεια να ικανοποιήσει το ένστικτο επιβίωσης που βρίσκεται έμφυτο σε όλα τα έμβια όντα, αποφασίζει πως η μοναδική του διέξοδος είναι η αναπαραγωγή… Και προς αυτό το στόχο, η μοναδική υποψήφια μητέρα που «ταιριάζει» στο περιορισμένο του χρονοδιάγραμμα, είναι η Suzan.


5-2.jpg
10.jpg



Στις μέρες μας, η ιδέα πως το PC μας συνωμοτεί τα βράδια με το πολυμίξερ και την τοστιέρα, με στόχο τη δολοφονία ή/και τη γονιμοποίηση του ιδιοκτήτη τους, μας φαίνεται σκανδαλιστικά γελοία. Τη δεκαετία του ’60 και του ’70 όμως, οι υπολογιστές αποτελούσαν κάτι το πρωτόγνωρο και ταυτόχρονα ακατανόητο, οι περισσότεροι τους ονόμαζαν ηλεκτρονικούς εγκεφάλους και οι ικανότητές τους στην ταχύτατη επίλυση μαθηματικών προβλημάτων, προκαλούσαν τον φόβο και τον προβληματισμό, ως προς μια ενδεχόμενη κυριαρχία της μηχανής πάνω στον άνθρωπο, της στείρας λογικής πάνω στην ανθρώπινη συμπόνια και συναίσθημα. Ως εκ τούτου δεν ήταν λίγες οι ταινίες ΕΦ της εποχής που πραγματεύονταν το συγκεκριμένο ζήτημα, με πιο γνωστή βέβαια το 2001 του Κιούμπρικ. Επί της ουσίας, μέσα από αυτή τη δυσπιστία και αποστροφή απέναντι στην εξελιγμένη τεχνολογία, οι συγγραφείς ΕΦ, βρήκαν στη νοήμονα μηχανή το τέλειο απλοποιημένο όχημα για να καθρεφτίσουν τις δικές μας λογικές και συναισθηματικές δυνατότητες και αδυναμίες

Στα πλαίσια αυτά κινείται και το Demon Seed, το οποίο στη χώρα μας έγινε γνωστό ως «Η Επανάσταση των Ρομπότ». Χωρίς βέβαια να εκδηλώνει τις καλλιτεχνικές ανησυχίες της Οδύσσειας, αλλά ζευγαρώνοντας αυτή τη θεματική με έντονες επιρροές από το “Rosemary’s Baby”, αυτοπροσδιορίστηκε ως ένα τίμιο θρίλερ επιστημονικής φαντασίας, ελαφρώς άνω του μέσου όρου των B-Movies, αν και για τον σύγχρονο, κυριολεκτικά βομβαρδισμένο από βίαιες και κλειστοφοβικές εικόνες, θεατή, αδυνατεί να χτίσει ικανοποιητικό σασπένς. Ποτισμένο με καίριες δόσεις διαστροφής, είναι χτισμένο πάνω στο τρίπτυχο παράνοια-φρίκη-προσμονή, μία κλασσικότατη συνταγή για τα θρίλερ της εποχής. Η μοναδική ερμηνεία του Robert Vaughn στη φωνή του Πρωτέα δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα, ενώ και οι ιδέες που πραγματεύεται η ταινία, είναι ενδιαφέρουσες και διαχρονικές και παρά την παιδική αμεσότητα με την οποία κάποιες στιγμές προβάλλονται, αποφεύγεται ο διδακτισμός. Χαρακτηριστικός δε, είναι ο σταδιακός εξανθρωπισμός του Πρωτέα: ξεκινώντας από μία απρόσωπη συνάθροιση τεχνολογίας, αποκτάει πρώτα τη δική του φωνή, την οποία σύντομα ντύνει με συναίσθημα, η όρασή του αποτελείται πάντα από δύο κάμερες, σαν ζευγάρι ανθρώπινων ματιών, μέχρι που «ζευγαρώνει» και καταλήγει δέσμιος της σάρκας και αυτός…


7-1.jpg
8.jpg

4-4.jpg



Χοντρή παραφωνία σε όλα τα παραπάνω, αποτελεί κάτι, που σίγουρα θα θεωρούνταν από τους παραγωγούς το δυνατό χαρτί της ταινίας: η συμμετοχή της διάσημης από το "Doctor Zhivago", Julie Christie. Η μονοδιάστατα υστερική απόδοση του χαρακτήρα της Suzan (προφανώς η ηθοποιός δεν θα είχε σε μεγάλη εκτίμηση το είδος της ΕΦ, διαφορετικά δεν θα μας σερβίριζε μία τόσο κάκιστη ερμηνεία) καταντά κουραστική και ψεύτικη και δυστυχώς, μεγάλο μέρος της διάρκειας της ταινίας, στηρίζεται πάνω της.


9.jpg



Στο παρασκήνιο, η ταινία αποτελεί τη δεύτερη σκηνοθετική απόπειρα μετά το “Performance”, του μετέπειτα αυτόχειρα, Donald Cammell και είναι βασισμένη στην ομότιτλη νουβέλα του Dean Koontz. Στη διεύθυνση φωτογραφίας βρίσκεται ο Bill Butler, γνωστός τότε για τη δουλειά του στο “The Conversation” του Coppola, στο “Jaws” του Spielberg και στο “One Flew Over the Cuckoo’s Nest” του Forman.

Παραδόξως, το “Demon Seed”, κυκλοφόρησε στη χώρα μας σχετικά πρόσφατα σε DVD με ελληνικούς υπότιτλους, από την Audio Visual, αν και θα δυσκολευτείτε να το βρείτε, λόγω του πολύ μικρού αριθμού κομματιών που τυπώθηκαν από την εταιρεία…


http://www.youtube.com/watch?v=TTBzwGhH2MY

IMDB Score: 6,2/10 (επί 2.314 ψήφων)
Rotten Tomatoes Score: 62%


Σκηνοθεσία: Donald Cammell
Παραγωγή: Herb Jaffe
Σενάριο: Roger Hirson & Robert Jaffe (βασισμένο στη νουβέλα του Dean Koontz)
Πρωταγωνιστούν: Julie Christie, Fritz Weaver, Gerrit Graham, Robert Vaughn
Μουσική: Jerry Fielding
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Bill Butler
Μοντάζ: Francisco Mazzola
Διανομή: 1977, Metro Goldwyn Mayer, United Artists
Διάρκεια: 94 min.
 
Last edited:

oldman

AVClub Enthusiast
7 December 2006
937
Anavissos
Και να μη ξεχνάμε ότι η πρώτη ονομασία των «Ηλεκτρονικών Υπολογιστών»
ήταν "Ηλεκτρονικοί Εγκέφαλοι"!