Αυτοκινητιστικά νέα

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,163
127.0.0.1
Ναι καλά...
Δεν λέω, και εγώ εδώ που μένω μπορώ να βάλω μέχρι και φορτιστή έξω από το σπίτι μου.
Αλλά επειδή έχω μεγαλώσει στην Κυψέλη μπορώ να σου πω ότι ούτε σε 200 χρόνια δεν θα σκέφτεται Κυψελιώτης να πάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
 
  • Like
Reactions: vlad66

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
Ναι καλά...
Δεν λέω, και εγώ εδώ που μένω μπορώ να βάλω μέχρι και φορτιστή έξω από το σπίτι μου.
Αλλά επειδή έχω μεγαλώσει στην Κυψέλη μπορώ να σου πω ότι ούτε σε 200 χρόνια δεν θα σκέφτεται Κυψελιώτης να πάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ας σκέφτεται ότι θέλει, από το 2035 δε θα πουλιέται αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Πιθανότατα δε θα ενδιαφέρεται κανείς να τα αγοράσει αρκετά νωρίτερα, όταν οι τιμές των καυσίμων θα έχουν σκοπίμως πολλαπλασιαστεί με φόρους ρύπων ενώ θα απαγορεύεται πιθανότατα να κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεων. Δεν είναι επιστημονική φαντασία αυτά, θα συμβούν στα επόμενα 10 χρόνια.
 
  • Wow
Reactions: chocbhed

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,163
127.0.0.1
Το θέμα δεν είναι να εκβιάσεις τον κόσμο να αγοράσει κάτι με έμμεσους τρόπους γιατί τότε θα μιλάμε για απολυταρχικά καθεστώτα.
Το θέμα είναι να τον δελεάσεις, να τον πείσεις ότι αξίζει η μετάβαση.
Στην τελική δεν θα μας τα χαρίσουν. Ρωτάς τον άλλον αν έχει τόσα λεφτά να δώσει για αυτοκίνητο;
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
Μέχρι το 2030 (πιθανόν νωρίτερα) τα ηλεκτρικά θα είναι φθηνότερα από τα εσωτερικής καύσης. Μη κοιτάς τις σημερινές τιμές.
 
17 June 2006
9,805
Έχουμε πει πάμπολες φορές σε αυτό το θέμα ότι η επικοινωνιακή διαχείριση είναι για τα πανηγύρια.
Οι εκπομπές από τα αυτοκίνητά μας με ΜΕΚ έχουν και αυτές συμβάλει για φαινόμενα τύπου Daniel. Και η αποκατάσταση των ζημιών μετά από τέτοιες εκτεταμένες καταστροφές όπως και η κοινωνική υποστήριξη του πληθυσμού που έχει πληγεί έχουν κόστος.
Κατά μέσο όρο 1 λίτρο βενζίνης βγάζει 2.3 κιλά CO2 στην ατμόσφαιρα. Με το shadow cost of carbon της ΕΙΒ η τιμή της βενζίνης θα πρέπει να είναι χοντρικά 2 ευρώ (κόστος και φόροι) + 1,85 το 2050 για τις εκπομπές του άνθρακα. Αν είχε σήμερα στην αντλία το καύσιμο 3.5 ευρώ το λίτρο να δω πόσο φθηνή θα ήταν η χρήση των αυτοκινήτων μας και πόσο θα ήταν το συνολικό κόστος κτίσης και λειτουργίας των αυτοκινήτων μας. Τα ηλεκτρικά θα ήταν ακόμη και με σημερινές τιμές τρελά φθηνότερα.
 
  • Like
Reactions: athlon6401
17 June 2006
23,741
Αθήνα
Θα είμαι κυνικός: και 3,5 ευρώ το λίτρο να είχε σήμερα θα υπήρχε ακριβώς η ιδια κατάσταση στους δρόμους. Βαζω ότι στοίχημα θέλετε. Σιγά μην έτρεχαν να πάρουν ηλεκτρικά.
Έχω βαρεθεί να γκρινιάζουν όλοι για ακρίβεια και τα super markets και οι δρόμοι να είναι συνέχεια γεμάτοι. Υπάρχουν ΠΟΛΛΑ δις μαύρα. Μετά από μισή ζωή στις τράπεζες κάτι έχω δει κι εγω....Όλα τα άλλα τα ακούω βερεσέ.
 
  • Like
Reactions: vlad66
17 June 2006
23,741
Αθήνα
Όπως πηγαίνει και τώρα με τα 2.
Σας θυμίζω πριν χρόνια (όχι πολλά) φαινόταν τρελό το 2. Μια χαρά το χωνέψαμε όλοι μας.
Το κόλπο είναι το σωστό timing. Και οι αναμπουμπουλες (πόλεμος κλπ) είναι πάντα οι καλύτερες ευκαιρίες για χοντρές ανατιμήσεις. Και ειδικά στην χώρα μας ότι ανεβαίνει δεν κατεβαίνει.
Μίλαγα τις προάλλεςμε ελαιοπαραγωγο. Ρε συ του λέω εντάξει, είχατε αυξημένα ρεύματα, ξηρασίες έρχονταν οι Ιταλοί και αγόραζαν όλο το λάδι και ανέβηκε ο τενεκές στα ύψη.
Το ρεύμα έπεσε, η ξηρασία δεν θα είναι για πάντα. Η παραγωγή σίγουρα θα επανελθει στα φυσιολογικά επίπεδα.
Θα ξαναπάει ο τενεκές 80 ευρώ; Γέλαγε.
 
  • Like
Reactions: vlad66

Karanir

Established Member
23 March 2021
158
Ότι καίνε καίνε και το βλέπω. Και δεν είναι θέμα κυβικών. Και το Peugeot 3008 που έχω που είναι μόνο 1200 κυβικά πάλι το 8.8 είναι συχνά η μέση μου κατανάλωση λόγω SUV...Αλλά το θέμα είναι:
- Τα δίλιτρα+ έχουν φόρο πολυτελείας από 410 ευρώ το χρόνο.
- Αν πάρεις εταιρικό αυτοκίνητο εκτός αν το πάρεις σαν ελεύθερος επαγγελματίας έχεις φορολογική επιβάρυνση, που άνετα μπορεί να φτάσει ή ξεπεράσει τα 1000 ευρώ φόρου εξτρά το χρόνο. Αυτό ισχύει και για τα υβριδικά.
- Αν αγοράσεις όμως ηλεκτρικό ή plug-in hybrid με λιγότερο από 50 g/km ρύπους δεν έχεις φορολογική επιβάρυνση έως 40.000 ευρώ προ φόρων.
- Μπορείς βέβαια ως ελεύθερος επαγγελματίας να κάνεις leasing με παράδοση του αυτοκινήτου στο τέλος του συμβολαίου και να περάσεις το 100% της αξίας ως έξοδο στο ελεύθερο επάγγελμα.
- Αν πας για αγορά περνάς τους τόκους και τις αποσβέσεις ως έξοδο στην εταιρία ή ελεύθερο επάγγελμα.

Άρα για να κερδίσεις πρέπει να βρεις ένα plug-in hybrid που να είναι μέχρι 1800 κυβικά για να πετύχεις το μέγιστο κέρδος από την εφορεία. Πολλοί λένε ότι που να μπλέκω με το τι πρέπει να πάρω, αλλά όταν σκέφτεσαι ότι τελικά με τα ίδια ακριβώς λεφτά θα μπορούσες να έχεις ένα όχημα 10-15000 ευρώ ακριβότερο ως εταιρικό τότε αρχίζεις να λες προφανώς και αξίζει.

Γιατί τόσο πολύ;
Εμένα το Honda civic ehev που το έχω τώρα και κάνα μήνα καιει περ 4,5lt και είναι 2000c με 190hp.
720χλμ μου βγάζει με 60€ βενζίνη.


Sent from my iPhone 15 Pro Max using Tapatalk Pro
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,163
127.0.0.1
Μέχρι το 2030 (πιθανόν νωρίτερα) τα ηλεκτρικά θα είναι φθηνότερα από τα εσωτερικής καύσης. Μη κοιτάς τις σημερινές τιμές.
Αυτό μόνο επειδή θα ακριβήνουν τα συμβατικά.
Ρωτάς τον άλλον που μένει στον έκτο όροφο μιας πολυκατοικίας στην Κυψέλη αν μπορεί να τραβήξει κανένα χιλιόμετρο μπαλαντέζα για να φορτίσει το αυτοκίνητο του;
Ή αν έχει την πολυτέλεια να χαλάει κάθε εβδομάδα κάτι ώρες σε εξωτερικό φορτιστή;
Εκεί δεν ξεπαρκάρεις για χαβαλέ.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
Γιατί τόσο πολύ;
Εμένα το Honda civic ehev που το έχω τώρα και κάνα μήνα καιει περ 4,5lt και είναι 2000c με 190hp.
720χλμ μου βγάζει με 60€ βενζίνη.


Sent from my iPhone 15 Pro Max using Tapatalk Pro
βγήκες εθνική οδό σε ταξίδι;;
πάνω από τα 90χιλ/ώρα δουλεύει ηλεκτροκινητήρας;;
αν ναι, πάω πάσο.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
Θα είμαι κυνικός: και 3,5 ευρώ το λίτρο να είχε σήμερα θα υπήρχε ακριβώς η ιδια κατάσταση στους δρόμους. Βαζω ότι στοίχημα θέλετε. Σιγά μην έτρεχαν να πάρουν ηλεκτρικά.
Έχω βαρεθεί να γκρινιάζουν όλοι για ακρίβεια και τα super markets και οι δρόμοι να είναι συνέχεια γεμάτοι. Υπάρχουν ΠΟΛΛΑ δις μαύρα. Μετά από μισή ζωή στις τράπεζες κάτι έχω δει κι εγω....Όλα τα άλλα τα ακούω βερεσέ.
και μαύρα δις να μην υπήρχαν, πάλι η ίδια κατάσταση θα ήταν στους δρόμους και με 5€ το λίτρο στην βενζίνη.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
Ας σκέφτεται ότι θέλει, από το 2035 δε θα πουλιέται αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Πιθανότατα δε θα ενδιαφέρεται κανείς να τα αγοράσει αρκετά νωρίτερα, όταν οι τιμές των καυσίμων θα έχουν σκοπίμως πολλαπλασιαστεί με φόρους ρύπων ενώ θα απαγορεύεται πιθανότατα να κυκλοφορούν στο κέντρο των πόλεων. Δεν είναι επιστημονική φαντασία αυτά, θα συμβούν στα επόμενα 10 χρόνια.
καλά να είμαστε και θα το δούμε αν συμβεί... εγώ πιστεύω ότι θα την κάνουν "γυριστή" και μια χαρά θα πουλάνε τα θερμικά..
άσε που και για τους φόρους ρύπων έχω αμφιβολία... μην μιλήσουν οι μεγάλες αδερφές κάποια στιγμή και δεις κυβερνήσεις να πέφτουν... (και δεν εννοώ την δική μας που είναι πορδή στον άνεμο)
 

Karanir

Established Member
23 March 2021
158
βγήκες εθνική οδό σε ταξίδι;;
πάνω από τα 90χιλ/ώρα δουλεύει ηλεκτροκινητήρας;;
αν ναι, πάω πάσο.

Ναι φίλε με τον κύριο ηλεκτροκινητήρα (δυο εχει) κινείται το όχημα 8/10 φορές. Όταν θα δουλέψει ο θερμικός θα ειναι κυρίως για να συνεργαστεί με τον άλλον ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια ώστε να παραχθεί ενέργεια είτε για να φορτίσει η μπαταρία είτε για να να τροφοδοτήσει τον κύριο ηλεκτροκινητήρα.
Το πιο συναρπαστικό ωστόσο με το συγκεκριμένο σύστημα είναι η άμεση μετάδοση κίνησης με σταθερή σχέση και απρόσκοπτη μεταφορά ροπής. Δεν πατινάρει ποτέ!


Sent from my iPhone 15 Pro Max using Tapatalk Pro
 
  • Like
Reactions: vlad66
17 June 2006
23,741
Αθήνα
καλά να είμαστε και θα το δούμε αν συμβεί... εγώ πιστεύω ότι θα την κάνουν "γυριστή" και μια χαρά θα πουλάνε τα θερμικά..
άσε που και για τους φόρους ρύπων έχω αμφιβολία... μην μιλήσουν οι μεγάλες αδερφές κάποια στιγμή και δεις κυβερνήσεις να πέφτουν... (και δεν εννοώ την δική μας που είναι πορδή στον άνεμο)
Εννοείται θα υπάρχουν θερμικά. Μην τρελαίνεστε με τις απαγορεύσεις και τις βαρυγδουπες ανακοινώσεις. Κι αν αυτές ισχύσουν , θα τις δούμε σε ανεπτυγμένα οικονομικά κράτη, όχι εδώ που ο μέσος όρος ειναι 16 χρόνια. Τουλάχιστον στην δική μας ζωή, μια χαρά θα τα βλέπουμε τα θερμικά.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
769
Εννοείται θα υπάρχουν θερμικά. Μην τρελαίνεστε με τις απαγορεύσεις και τις βαρυγδουπες ανακοινώσεις. Κι αν αυτές ισχύσουν , θα τις δούμε σε ανεπτυγμένα οικονομικά κράτη, όχι εδώ που ο μέσος όρος ειναι 16 χρόνια. Τουλάχιστον στην δική μας ζωή, μια χαρά θα τα βλέπουμε τα θερμικά.
Ο στόχος είναι να εξαφανιστούν το 2050, γι' αυτό η απαγόρευση πώλησης θα ξεκινήσει το 2035. Όμως ποιος θα αγοράσει το 2031-2032-2033 θερμικό όταν θα ξέρει πως η τιμή μεταπώλησής του θα πέσει στα τάρταρα σε 4-5 χρόνια; Μέχρι τότε τα ηλεκτρικά θα είναι φθηνότερα και πετρέλαιο/βενζίνη θα κοστίζουν πολύ παραπάνω.
Για μένα το σημείο καμπής θα είναι το 27-28 όταν θα αρχίσουν να πωλούνται πιο οικονομικά ηλεκτρικά και οι υποδομές θα έχουν βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, εδώ θα είμαστε και θα το δούμε. Εμείς που πήραμε από τώρα είμαστε οι early adopters, ξέρουμε ότι θα χάσουν πολύ σε αξία τα οχήματά μας - το δικό μου ID.3 ήδη βρίσκεις μεταχειρισμένο 3ετίας με 22000 όταν έκανε 45000 - 50% κάτω σε 3 χρόνια.
 
  • Like
Reactions: Ali Malik

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
Ναι φίλε με τον κύριο ηλεκτροκινητήρα (δυο εχει) κινείται το όχημα 8/10 φορές. Όταν θα δουλέψει ο θερμικός θα ειναι κυρίως για να συνεργαστεί με τον άλλον ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια ώστε να παραχθεί ενέργεια είτε για να φορτίσει η μπαταρία είτε για να να τροφοδοτήσει τον κύριο ηλεκτροκινητήρα.
Το πιο συναρπαστικό ωστόσο με το συγκεκριμένο σύστημα είναι η άμεση μετάδοση κίνησης με σταθερή σχέση και απρόσκοπτη μεταφορά ροπής. Δεν πατινάρει ποτέ!


Sent from my iPhone 15 Pro Max using Tapatalk Pro
και ακόμα "μαλώνουμε" για το μέλλον των θερμικών;;; :LOL:
αυτό που περιγράφεις μοιάζει σαν την "χρυσή τομή".. μέχρι και ο "Κυψελιώτης" (όχι μόνο της Αθήνας, αλλά όλου του κόσμου) αν βρει λεφτά θα το αγοράσει και οι 7 αδερφές ευχαριστημένες (γιατί δεν θα πεθάνουν) και οι Βρυξέλλλες θα μπορούν να κάνουν λίγο πίσω , μέχρι και τα συνεργεία θα έχουν ψωμί.. άρα για όλους υπάρχει χώρος....

ΥΣ.. όταν το στρώσεις (ή απλά του πάρεις τον αέρα) ρίξε (με ασφάλεια) μια τελική να μας πεις....
 

Karanir

Established Member
23 March 2021
158
και ακόμα "μαλώνουμε" για το μέλλον των θερμικών;;; :LOL:
αυτό που περιγράφεις μοιάζει σαν την "χρυσή τομή".. μέχρι και ο "Κυψελιώτης" (όχι μόνο της Αθήνας, αλλά όλου του κόσμου) αν βρει λεφτά θα το αγοράσει και οι 7 αδερφές ευχαριστημένες (γιατί δεν θα πεθάνουν) και οι Βρυξέλλλες θα μπορούν να κάνουν λίγο πίσω , μέχρι και τα συνεργεία θα έχουν ψωμί.. άρα για όλους υπάρχει χώρος....

ΥΣ.. όταν το στρώσεις (ή απλά του πάρεις τον αέρα) ρίξε (με ασφάλεια) μια τελική να μας πεις....

180 περιορίζεται ηλεκτρονικώς η τελική αλλά μπορεί να πάει μέχρι τα 190 max.
Δεν έχω πάει τόσο αλλά υπάρχουν στο you tube σχετικά video που το αποδεικνύουν.
Το θέμα είναι ότι τελικιάζει στα 24” περίπου.


Sent from my iPhone 15 Pro Max using Tapatalk Pro
 
  • Like
Reactions: vlad66

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,332
Αθήνα...
και ακόμα "μαλώνουμε" για το μέλλον των θερμικών;;; :LOL:
αυτό που περιγράφεις μοιάζει σαν την "χρυσή τομή".. μέχρι και ο "Κυψελιώτης" (όχι μόνο της Αθήνας, αλλά όλου του κόσμου) αν βρει λεφτά θα το αγοράσει και οι 7 αδερφές ευχαριστημένες (γιατί δεν θα πεθάνουν) και οι Βρυξέλλλες θα μπορούν να κάνουν λίγο πίσω , μέχρι και τα συνεργεία θα έχουν ψωμί.. άρα για όλους υπάρχει χώρος....

ΥΣ.. όταν το στρώσεις (ή απλά του πάρεις τον αέρα) ρίξε (με ασφάλεια) μια τελική να μας πεις....

Αυτή τη στιγμή τα ηλεκτρικά απευθύνονται σε κόσμο που έχει θέση στάθμευσης στο σπίτι του. Πέραν από το πρακτικό της υπόθεσης, και από τιμολογιακής πλευράς, για να μπορείς να δώσεις ένα μεγάλο ποσό για αυτοκίνητο, θα έχεις κάποιας μορφής parking. Όσοι λοιπόν έχουν πάρκινγκ, και σήμερα είναι εξαιρετικά καλυμμένοι.

Ο κυψελιώτης που δεν έχει πάρκινγκ, θα φορτίζει στο πεζοδρόμιο όχι με μπαλαντέζα αλλά με AC δίκτυο που αναγκαστικά θα δημιουργηθεί από τους δήμους. Στην Αθήνα λ.χ. έχει κάποιες δεκάδες φορτιστές σε ελεύθερες θέσεις στάθμευσης ήδη. Αυτοί οι δεκάδες θα αυξάνονται μαζί με το πλήθος των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Κατά συνέπεια, ούτε κανείς θα πετάει 2χλμ μπαλαντέζα επειδή πάρκαρε στα 500μ από το σπίτι του ούτε τίποτα άλλο τέτοιο γραφικό. Κάποτε, η Αθήνα φωτιζόταν με το φωταέριο και όταν άρχισε ο φωτισμός να αντικαθίσταται από ηλεκτρικά φωτιστικά σώματα έλεγαν πάλι τότε, πως ποτέ δεν θα γίνει κλπ. Όπως βέβαια και για κάθε άλλη μετάβαση που έχει ποτέ γίνει. Η ιστορία το καταγράφει, η μετάβαση γίνεται, μετά από ορισμένα χρόνια κανείς δεν ασχολείται και θεωρείται δεδομένο.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,078
Αγιοι Αναργυροι
180 περιορίζεται ηλεκτρονικώς η τελική αλλά μπορεί να πάει μέχρι τα 190 max.
Δεν έχω πάει τόσο αλλά υπάρχουν στο you tube σχετικά video που το αποδεικνύουν.
Το θέμα είναι ότι τελικιάζει στα 24” περίπου.


Sent from my iPhone 15 Pro Max using Tapatalk Pro
μπορείς να το "χεριάσεις" ξέρεις......... :devilish: