Αυτοκινητιστικά νέα

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
E, χώρο για να χώσουν μπαταρίες έχουν.
Δεν τα πήραν και από τα Temu.
Όχι; 🤔
μη νομίζεις ότι έχουν πολύ χώρο για τις μπαταρίες, εκτός αν είναι "slim line" και είναι κάτω από όλο το πάτωμα του Λ/Φ.
να είναι στην οροφή και να ψήνονται το καλοκαίρι, δεν νομίζω...
το "μηχανοστάσιο" πρέπει να είναι πίσω γιατί όλος ο χώρος των επιβατών πίσω είναι υπερυψωμένος.
να φανταστείς υπάρχει σκαλοπάτι στην πίσω πόρτα.. κάτι που δεν υπάρχει εδώ και χρόνια στα diesel και υγραερίου.
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,371
Αθήνα...
Στην Ευρώπη δεν παράγονται ηλεκτρικά λεωφορεία και έπρεπε να πάρουμε κινέζικα;
Ότι και να παίρναμε βέβαια σε σχέση με αυτά που βλέπω να κυκλοφορούν, αναβάθμιση θα είναι.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
866
Η Volvo, αλλά κι αυτή κινέζικη είναι πλέον. Δε γνωρίζω άλλη μάρκα που να μην είναι κινέζικη.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
866
Κάποιος να τους πει να αφαιρέσουν από την επόμενη προμήθεια τα λεωφορεία υδρογόνου. Όσα μπήκαν στο Όσλο τα παράτησαν και τα άφησαν να σαπίζουν, γιατί το κόστος κίνησής του ήταν τεράστιο. Ένας σταθμός ανεφοδιασμού για οχήματα υδρογόνου κάνει μερικά εκατομμύρια ευρώ και με το ζόρι μπορεί να γεμίσει 2-3 λεωφορεία την ώρα. Πεταμένα λεφτά.
 
  • Like
Reactions: ln()

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,371
Αθήνα...
Μόνο και μόνο η απουσία θορύβου φτάνει.
Σε δεύτερο στάδιο εάν αντικατασταθούν και τα τρόλεϊ με περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία για να αφαιρεθούν και τα καλώδια, ακόμα καλύτερα.
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
Κάποιος να τους πει να αφαιρέσουν από την επόμενη προμήθεια τα λεωφορεία υδρογόνου. Όσα μπήκαν στο Όσλο τα παράτησαν και τα άφησαν να σαπίζουν, γιατί το κόστος κίνησής του ήταν τεράστιο. Ένας σταθμός ανεφοδιασμού για οχήματα υδρογόνου κάνει μερικά εκατομμύρια ευρώ και με το ζόρι μπορεί να γεμίσει 2-3 λεωφορεία την ώρα. Πεταμένα λεφτά.
κάνουν και οι νορβηγοί τέτοιες γκέλες;;
νόμιζα ότι ήταν μόνο δικό μας προνόμιο...
(4 διώροφα Volvo αγορασμένα για "τουριστικές" υπηρεσίες έμειναν στην άκρη με 0χιλ γιατί το "έργο" δόθηκε σε ιδιώτες..)
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
Μόνο και μόνο η απουσία θορύβου φτάνει.
Σε δεύτερο στάδιο εάν αντικατασταθούν και τα τρόλεϊ με περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία για να αφαιρεθούν και τα καλώδια, ακόμα καλύτερα.
στα μαθήματα μου είπε ο φίλος ήταν και οδηγοί τρόλεϊ και πράγματι κάποια "κομμάτια" θα πάνε σε 2 δικά τους Α/Σ
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
Στην Ευρώπη δεν παράγονται ηλεκτρικά λεωφορεία και έπρεπε να πάρουμε κινέζικα;
Ότι και να παίρναμε βέβαια σε σχέση με αυτά που βλέπω να κυκλοφορούν, αναβάθμιση θα είναι.
άκου τώρα τι έμαθα σήμερα..

η κινέζικη αυτή εταιρία μαζί με την δική μας παραγγελία έφτιαξε μέχρι σήμερα 70.000 μονάδες!
στην Ευρώπη (στις "πρωτοκλασάτες" χώρες) ήδη τα δουλεύουν από καιρό..
μέσα σ'αυτές ΚΑΙ η Γερμανία!
οι γερμανοί αγοράζουν λέει το γιουτογκ και όχι τα ηλεκτρικά Mercedes!!
το Mercedes κοστίζει 750.000€ !!
το γιουτογκ 400.000+φπα ....
και πάλι πανάκριβο είναι αφού με 400Κ+φπα αγοράζεις 2 diesel τελευταίας τεχνολογίας !!
το IRIS BUS θυμάμαι έκανε κάπου στα 150Κ τότε το '04

πραγματικά πιστεύετε ότι αξίζουν τα έξοδα;;
δεν έχουμε υπολογίσει ακόμα τα έξοδα για την εγκατάσταση των φορτιστών, αλλά πάει στο διάλο θα βγουν από το φθηνότερο ρεύμα ( ή όχι;; )
αλλά το πόσο θα κοστίσει εσαεί η αλλαγή του προγραμματισμού , είναι άλλο θέμα... μην ρωτήσετε γιατί, η αυτονομία είναι και θα είναι το πρόβλημα..

@ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΤΑΣΟΣ ακούς;;
300χιλ η αυτονομία και αν οι μπαταρίες πέσουν στο 13% , τον πούλο όπου και να'σαι και μέσα για φόρτιση! -αυτό λέει ο κινέζος..
συζητήθηκε ότι αυτό το 13% η διοίκηση θα το κάνει κάπου στο 20% μη τυχόν..... δλδ δύσκολο να βγάλει 2-2,5 βάρδιες χωρίς αντικατάσταση.. και την αντικατάσταση θα την φέρει κάποιος οδηγός που θα κάνει αυτή την δουλειά.. δεν θα βγάζει δρομολόγια (παραγωγή δλδ)..
και σιγά μην φτάνει ένας.. κάμποσοι θα κάνουν αυτή την δουλειά και θα πληρώνονται μεροκάματα.. όχι στραγάλια...
να μάνι μάνι έξοδα που πριν ΔΕΝ υπήρχαν !!

οι μπαταρίες τελικά είναι στην οροφή!
2 συστοιχίες, μία για κάθε μοτέρ, η μία μπροστά, μετά είναι το A/C και πίσω η 2η συστοιχία.
ο κινέζος δίνει εγγύηση 10 χρόνια! στα 10 αυτά χρόνια εγγυάται ότι η απόδοση δεν θα πέσει κάτω από το 95% !
επίσης είπαν ότι θέλει 4 ώρες για πλήρη φόρτιση.. καλά είναι, περίμενα περισσότερες.

ο μεγάλος έξω καθρέπτης τελικά δεν "κλείνει" κάπως με κουμπί.. αν δεν χωράει το αμάξι σε κανα στενό, βγαίνεις και τον "μαζεύεις" με το χέρι (μη γμσω......)

ΥΣ..
Ανδρέα, εμείς στον Πειραιά δεν έχουμε σαράβαλα Λ/Φ..
μια χαρά αμάξια είναι και αν ερχόντουσαν ανταλλακτικά, θα ήσαν ακόμα καλύτερα.
ο κύριος όγκος είναι αυτός ο τύπος:

IMG_20240306_235158[1].jpg

είναι μοντέλα του '04 -'06
έχουμε και κάποια midi ίδιας χρονολογίας (τα πολωνικά Solaris)
άλλα αμαξοστάσια έχουν μοντέλα του '92 , '96 & '00 !!
εκεί πρέπει να πάνε τα ηλεκτρικά και εμάς να μας αφήσουν στην ησυχία μας... :LOL:
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
μιας και μίλησα για Mercedes , θα σας δείξω ένα κάπως παλαιότερο μοντέλο...
έτσι από γούστο πάρκαρα το IRIS/IVECO/RENAULT τώρα το βράδυ δίπλα του....

IMG_20240306_234605[1].jpg

και από ..πίσω:

IMG_20240306_234737[1].jpg


θέτε μια "σύγκριση" τροχό με τροχό με την κινεζιά;;; :LOL:

πάμε να δούμε...

IMG_20240306_234703[1].jpg


IMG_20240306_235322[1].jpg


IMG_20240306_234717[1].jpg


IMG_20240306_235422[1].jpg


από τι μέταλλο είναι οι ζάντες του κινέζου άραγε;;
κανείς δεν ξέρει ακόμα..
θα το μάθουμε όταν θα φύγει κανα κομμάτι σε κανένα κράσπεδο.. τι κρίμα.. τις λυπάμαι πραγματικά!
 
  • Like
Reactions: gkas1973

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
866
300χιλ η αυτονομία και αν οι μπαταρίες πέσουν στο 13% , τον πούλο όπου και να'σαι και μέσα για φόρτιση! -αυτό λέει ο κινέζος..
συζητήθηκε ότι αυτό το 13% η διοίκηση θα το κάνει κάπου στο 20% μη τυχόν..... δλδ δύσκολο να βγάλει 2-2,5 βάρδιες χωρίς αντικατάσταση.. και την αντικατάσταση
Η διοίκηση να συμβουλευτεί κανένα ειδικό. Τι πάει να πει "μη τυχόν"; Οι μπαταρίες δεν έχουν πρόβλημα να πέσουν και κάτω από το 10%, αρκεί να φορτιστούν αμέσως μετά. Αν είναι LFP, αυτό που χρειάζεται είναι να φορτίζει τακτικά το όχημα στο 100% ώστε το BMS να έχει πάντα σωστή εικόνα του SoC (state of charge).
 
17 June 2006
23,870
Αθήνα
300 χιλιόμετρα ε; Αρα σύμφωνα με την επιλογή της Διοίκησης στα 250 αποσύρεται στο A/Σ.
Ελπίζω να μην τα βλέπουμε να ξεμένουν στους δρόμους.
Οσο για το κόστος είναι αναμενόμενο, ότι ισχύει και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: τα πληρώνεις όλα μπροστά. ;)
Οι μπαταρίες στην οροφή δεν μου αρέσει σαν ιδέα, Οσο και καλά να είναι προστατευμένες δεν υπάρχει περίπτωση να μην επηρεάζονται από τους 60+ της ζεματισμένης λαμαρίνας από τον ελληνικό ήλιο....(πρόβλημα που ΔΕΝ το έχουν Νορβηγίες και Γερμανίες.)

Ελπίζω να έχουν προβλέψει να κρατήσουν μερικά λεωφορεία για ανταλλακτικά. Αν ήμουν Διοίκηση δεν θα είχα καμία εμπιστοσύνη σε κινέζικο after sales support ας έχουν υπογράψει και εκατό συμβάσεις....
 
17 June 2006
23,870
Αθήνα
Η διοίκηση να συμβουλευτεί κανένα ειδικό. Τι πάει να πει "μη τυχόν"; Οι μπαταρίες δεν έχουν πρόβλημα να πέσουν και κάτω από το 10%, αρκεί να φορτιστούν αμέσως μετά. Αν είναι LFP, αυτό που χρειάζεται είναι να φορτίζει τακτικά το όχημα στο 100% ώστε το BMS να έχει πάντα σωστή εικόνα του SoC (state of charge).
Ολα αυτά θα τα σκεφτεί η Διοίκηση; :LOL::ROFLMAO::LOL::ROFLMAO:
Ξέρεις τι σκέφεται η Διοίκηση; Φέρτο μέσα στο 20% να είμαστε σίγουροι μην γίνει στραβή και μας κράξουν όλα τα κανάλια (και την κυβέρνηση μαζί) .
 
  • Like
Reactions: vlad66

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
866
Ολα αυτά θα τα σκεφτεί η Διοίκηση; :LOL::ROFLMAO::LOL::ROFLMAO:
Ξέρεις τι σκέφεται η Διοίκηση; Φέρτο μέσα στο 20% να είμαστε σίγουροι μην γίνει στραβή και μας κράξουν όλα τα κανάλια (και την κυβέρνηση μαζί) .
Η διοίκηση είναι για διοικητικά θέματα. Καλό είναι να έχουν ένα σύμβουλο μηχανικό που να γνωρίζει από ηλεκτροκίνηση, έστω και σαν εξωτερικό συνεργάτη.
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,371
Αθήνα...
πραγματικά πιστεύετε ότι αξίζουν τα έξοδα;;
δεν έχουμε υπολογίσει ακόμα τα έξοδα για την εγκατάσταση των φορτιστών, αλλά πάει στο διάλο θα βγουν από το φθηνότερο ρεύμα ( ή όχι;; )
αλλά το πόσο θα κοστίσει εσαεί η αλλαγή του προγραμματισμού , είναι άλλο θέμα... μην ρωτήσετε γιατί, η αυτονομία είναι και θα είναι το πρόβλημα..

Και με το παραπάνω.
Ότι κυκλοφορεί στον αστικό ιστό θα πρέπει να γίνει ηλεκτρικό. Ειδικά το κέντρο της Αθήνας, δεν αντέχει ούτε άλλο θόρυβο ούτε άλλη μαυρίλα diesel. Μετά από τα λεωφορεία θα ήθελα να δω υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση στα ταξί.

Φαντάζομαι πως υπάρχουν και μεγαλύτερες γραμμές σε μήκος που η αυτονομία δεν τα καθιστά ιδανικά για την ώρα, εκεί θα παίξουν το ρόλο τους τα εναλλακτικά καύσιμα όπως το CNG.
 
Ειδικά τα Ταξι πρέπει να γίνουν ηλεκτρικά χθες.

Το καλό είναι ότι έχουν αρχίσει.. και αυτοί που πήραν ηλεκτρικά βλέπουν σουρεάλ πτώση στα κόστη κίνησης και συντήρησης. Και επειδή οι ταρίφες μιλάνε πολύ μεταξύ τους, αυτό μαθαίνεται..
 

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
παιδιά, ΔΕΝ υπάρχει μαυρίλα στα σύγχρονα Λ/Φ.
ότι IRIS βγάζει ορατό καπνό, έχει πρόβλημα στον κινητήρα.
αν υπήρχαν ανταλλακτικά, ΔΕΝ θα υπήρχε πρόβλημα!
τα SOLARIS που είναι ένα "κλικ" νεότερη τεχνολογία και δουλεύουν με AdBlue δεν βγάζουν ποτέ καπνό.. βέβαια κάνουν κάτω από τα μισά χιλιόμετρα από τα IRIS στο δικό μας Α/Σ
στην Πέτρου Ράλλη όμως ο ίδιος τύπος σε αρθρωτά , κάνει πολλά χιλιόμετρα.. δεν βλέπω να "καπνίζουν" στον δρόμο αλλά δεν είμαι "μέσα στα πράγματα" εκεί για να ξέρω τι παίζει με ανταλλακτικά κλπ...
όλα αυτά είναι 20 ετών οχήματα.. φανταστείτε τα σημερινά οχήματα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας...