Audiolab 8000 Πόλωση και Προβλήματα

31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Mηχανημα ηχου που δουλευει ακοιταχτο για 20 χρονια εξ ορισμου δεν γινεται .... Ενας ηλεκτρολυτικος μεσα σε μηχανημα ηχου το πολυ που θα φτασει ειναι 15,000 ωρες ζωης και αυτο μονο οταν δεν υπαρχει θερμοκρασιακο στρες , και φυσικα ειναι τοποθετημενος καθετα .

Σε αυτα τα μηχανηματα τιποτα απο τα παραπανω δεν ισχυει .

Ειναι συχνο φαινομενο οτι οι ακροατες και συχνοτερα αυτοι που εχουν κανει επενδυσεις σε ""ονοματα"" γερνανε μαζι με τα μηχανηματα τους και θεωρουν ως δεδομενα καποια πραγματα ενω φυσικα δεν ειναι .Αυτου του τυπου οι ακορατες ειναι που τραβανε και την μεγαλυτερη εκπληξη μετα απο μια μικρη αναβαθμιση η επισκευη γιατι αν μη τι αλλο ξερουν τα μηχανηματα τους πολυ καλα .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,257
Δεν αναφέρομαι στους ηλεκτρολυτικούς.Αυτοί αλλάχθηκαν αφού μετρήθηκαν κι όταν έπρεπε.

Μιλάω για τα υπόλοιπα προβλήματα που περιγράφονται.Τουλάχιστον δια της ακοής,καλά μου ακούγονται...
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Re: Απάντηση: Audiolab 8000 Πόλωση και Προβλήματα

Eγώ πάντως έχω δυό φίλους,ο ένας κουμπάρος μου,που έχουν τον 8000Α,παραγωγής πρίν το 1994 και παίζουν όμορφα κι απροβλημάτιστα,μετά απ' όλα αυτά τα χρόνια.

τείνω να συμφωνήσω.
Παλιός φίλος στο (παλιό) Φάληρο έχει όλο το σετ, μαζί με τον δέκτη από το 1995.
Και είναι καραευχαριστημένος.
Πιστεύω παίζει μεγάλο ρόλο πως συμπεριφερόμαστε στα μηχανήματά μας.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
Mηχανημα ηχου που δουλευει ακοιταχτο για 20 χρονια εξ ορισμου δεν γινεται .... Ενας ηλεκτρολυτικος μεσα σε μηχανημα ηχου το πολυ που θα φτασει ειναι 15,000 ωρες ζωης και αυτο μονο οταν δεν υπαρχει θερμοκρασιακο στρες , και φυσικα ειναι τοποθετημενος καθετα .

Σε αυτα τα μηχανηματα τιποτα απο τα παραπανω δεν ισχυει .

Ειναι συχνο φαινομενο οτι οι ακροατες και συχνοτερα αυτοι που εχουν κανει επενδυσεις σε ""ονοματα"" γερνανε μαζι με τα μηχανηματα τους και θεωρουν ως δεδομενα καποια πραγματα ενω φυσικα δεν ειναι .Αυτου του τυπου οι ακορατες ειναι που τραβανε και την μεγαλυτερη εκπληξη μετα απο μια μικρη αναβαθμιση η επισκευη γιατι αν μη τι αλλο ξερουν τα μηχανηματα τους πολυ καλα .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

20 χρόνια επί 365 μέρες και μιά ώρα ακρόασης ίσα ίσα φτάνει 7300 ώρες.
Δεν ακούν όλοι 10 ώρες τη μέρα.
Ενας εργαζόμενος ίσα ίσα να καταφέρνει 4-5 ώρες σε ένα ΣΚ.
Οι κάθετα τοποθετημένοι είναι σχεδόν ό κανόνας. Και το θερμοκρασιακό στρες πάλι δεν είναι κάτι καθημερινό. Κανείς δεν περνάει τις ώρες του σε ένα δωμάτιο με 32 βαθμούς 90 μέρες το καλοκαίρι ακούγοντας μουσική.
Σίγουρα ένα μηχάνημα του 95 ΜΠΟΡΕΙ να παρουσιάσει τέτοια φαινόμενα. Όμως δεν είναι σώνει και καλά το συνηθισμένο.
Καλό θα ήταν να μην γενικεύουμε.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
επίσης ένα άλλο τραγικό γνώρισμα του hiend είναι τον πρώτο καιρό να στρώνουμε τα μηχανήματα, καθώς βιαζόμαστε να τα φέρουμε σε καλά επίπεδα απόδοσης.
Υστερα, παρακαλάμε να μην περάσει ο χρόνος ώστε να μην επέλθει η υποβάθμιση των χαρακτηριστικών τους.
Τεράστια αντίφαση που στην γλώσσα των χαιεντάδων μεταφράζεται απλά σε "αν θες να πιάσεις ψάρια πρέπει να βρέξεις κώλο"
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Δεν εχω λογους να διαφωνησω υπαρχουν ανθρωποι που εχουν ακομα Quad Naim και διαφορα αλλα για τα οποια πινουν νερο στο ονομα τους Φυσικα και θα υπαρχουν μηχανηματα τα οποια παραγουν χροιες χρωματα και εικονα που θα ταιριαζουν σε διαφορα αυτια .Σε καποιους αρεσει το Α και σε αλλους το Β .
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
20 χρόνια επί 365 μέρες και μιά ώρα ακρόασης ίσα ίσα φτάνει 7300 ώρες.
Δεν ακούν όλοι 10 ώρες τη μέρα.
Ενας εργαζόμενος ίσα ίσα να καταφέρνει 4-5 ώρες σε ένα ΣΚ.
Οι κάθετα τοποθετημένοι είναι σχεδόν ό κανόνας. Και το θερμοκρασιακό στρες πάλι δεν είναι κάτι καθημερινό. Κανείς δεν περνάει τις ώρες του σε ένα δωμάτιο με 32 βαθμούς 90 μέρες το καλοκαίρι ακούγοντας μουσική.
Σίγουρα ένα μηχάνημα του 95 ΜΠΟΡΕΙ να παρουσιάσει τέτοια φαινόμενα. Όμως δεν είναι σώνει και καλά το συνηθισμένο.
Καλό θα ήταν να μην γενικεύουμε.


Σε οτι αφορα την γενικευση θεωρω οτι εχεις απολυτο δικιο ( λαθος μου ). Καμμια φορα θεωρω δεδομενο και ειναι μαλλον λαθος οτι η εικονα που εχω για το μηχανημα ειναι γενικη αλλα ομως το κριτηριο μου ειναι τα μηχανηματα που ανοιγω και επισκευαζω .Ειναι πιθανον να υπαρχουν καποια ιδια μηχανηματα πολυ πιο καλοζωισμενα ...

Ευχαριστω για την υποδειξη ισως θα επρεπε να τονιζω στο μελλον οτι οι αποψεις μου εχουν να κανουν με τα μηχανηματα που ειναι κοντα μου για επισκευη .


Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,351
δεν τίθεται θέμα
συζήτηση κάνουμε.

Σίγουρα σε ένα συνεργείο μόνο χαλασμένα αμάξια βλέπεις.
Αν πάς μάλιστα σε μιάς μάρκας ΟΛΑ είναι της ίδιας μάρκας !

και επίσης υπάρχει κόσμος που ό,τι αμάξι πάρει σε δυό χρόνια το χαλάει.
Αλλοι τα κρατάνε τζιτζί 10ετίες...
 

Gojakla

Supreme Member
20 May 2009
5,856
Εχουμε και εναν πελατη ο οποιος θελει να κανει διενισχυση αλα audiolab !! ετσι ενας 8000Α θα αναλαβει μεσαια υψηλα και ενας 8000 Ρ θα αναλαβει τα χαμηλα ,Σαφως σε μια διενισχυση θα υπαρχει παντα το διλλημα εαν αυτο πρπει να γινει παθητικα η με ηλεκτρονικο κροσσοβερ .....

Η πρωτη λυση παθητικα εχει απωλειες σε οτι αφορα την ενεργεια και την τελικη ισχυ που θα μπορεσει να αποδωσει το συστημα μια και ο διαχωρισμος γινεται τελειως παθητικα και αρα ποσοτητες ενεργειας θα καταναλωθουν εκει πλην ομως το παθητικο κροσοβερ λιγα πραγματα θα ""χαλασει "" απο την συνολικη ποιοτητα του συστηματος .

Αντιθετα μια λυση με ηλεκτρονικο κροσοσοβερ η συνολικη ισχυς θα εκτοξευθει τουλαχιστον 40%+ τα παθητικα κροσσοβερ μπορουν πλεον να καταργηθουν αλλα ενα ακομα σετ , ποτενσιομετρα , τελεστικων, φιλτρων , κλπ κλπ ειναι πολυ σιγουρο οτι θα επιρεασουν το ηχητικο αποτελεσμα Πλεον η διαδρομη του σηματος παυει να ειναι μινιμαλ και ξεφευγουμε απο την συνηθισμενη απλοτητα των συστηματων high end .πιθανον να υπαρχουν κροσσοβερ τα οποια εχουν εξωπραγματικους τελεστικους δομηση τροφοδοσια κλπ πλην ομως εγω δεν εχω δει κατι τετοιο σε τιμη μη αστρονομικη .


Δεδομενης της ευκαιριας διενυσχυσης και εφοσον τα μηχανηματα ειναι ακομα στον ""παγκο """ θα μπορουσε να γινει tuning σχεδιασμενο με αυτην την προσεγγιση αποκλειστικα για αυτη την εφαρμογη .

Σημαινει οτι ο 8000Α που θα εχει σχετικα ευκολοτερο καθηκον σε οτι αφορα το φορτιο αλλα δυσκολο καθηκον σε οτι αφορα τον ηχο ( μεσαια - υψηλα ) θα μπορουσε να πολωθει οσο γινεται πιο ψηλα ωστε να πλησιασει την ταξη Α το οποιο ειναι πολυ γνωστο οτι προσθετει ιδιαιτερη γλυκα στον ηχο πιο καθαρα και γλυκα πριμα , μεγαλυτερη αναλυτικοτητα και πολυ καθαρα και upfront μεσαια .

Αντιθετα για τα μπασσα οπου μονο η ταχυτητα ειναι απαιτηση μπορεις ευκολα να κανεις ενα μικρο συμβιαβασμο και να μειωσεις την πολωση σαφως οχι κατω απο τα αποδεκτα ορια ωστε να κερδισεις ισχυ και ασφαλεια χωρις υψηλες θερμοκρασιες φυσικα ακριβως πανω στο οριο που δεν θα επιρεαστει η ποιοτητα του ηχου .


Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

Θα ήθελα εάν είναι εφικτό, μια πολύ σύντομη περιγραφή (και διαφορών τους) των τάξεων Α, ΑΒ.
Σας ευχαριστώ.
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Θα ήθελα εάν είναι εφικτό, μια πολύ σύντομη περιγραφή (και διαφορών τους) των τάξεων Α, ΑΒ.
Σας ευχαριστώ.


---Ενω η παρουσιαση που ανεβασε ο Μιχαλης Τεχνικα ειναι αψογη δεν περιεχει μεσα κατι το πολυ ουσιωδες το οποιο ειναι οι μεταβλητες . Επισης δεν υπαρχει μεσα ο παρονομαστης μουσικη .

---Αμεσως μετα θα σου γραψω οτι ακομα και ο ιδιος ο Μιχαλης βρηκε απιστευτη γλυκα σε ενα μηχανημα το οποιο καποιοι δεν θα το εφτυναν ( εναν Sony με ξυλινα πλαινα του 1970κατι ) ...συν οτι το ακουσε με κατι ηχειακια της πλακας κινεζικα του θανατα με συνολικη αξια κατω απο 100 ευρω ( τα ηχεια ) στα οποια ειχα αλλαξει τα γουφερακια γιατι καηκαν με κατι καλυτερο και επειδη επαιζαν θλιβερα αρχισα να μαζευω τα κροσσοβερ με αποτελεσμα κατα δηλωση του Μιχαλη (του οποιου την κριση εμπιστευομαι απολυτα) γλυκο και φυσικο .

---Ο μεγαλος Nelson Pass ειπε οτι καποια απο τα μηχανηματα του παιζουν unconditional καλα σε καθε ειδος μουσικκης καποια αλλα προτιμανε τις πιο απλες μουσικες .

---Θα σου κλεισω το παραδειγμα λεγωντας το παρακατω απλο .

θεωρησε προς στιγμην τον ενισχυτη και το συστημα δεδομενο θεωρησε και την πηγη δεδομενη και την μουσικη ΕΦΗ ΘΩΔΗ δοκιμασε να το παιξεις με ενα ηχειο της JBL ( pro ) θα παιξει μια χαρα αλλα αν βαλεις ενα ηχειο της Peavey θα παιξει 5 φορες καλυτερα αν μαλιστα βαλεις ενα RCF η ενα ΒΕΥΜΑ θα παιξει δεκα φορες καλυτερα ..Γιατι αραγε ?

ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ Α
--Υπαρχουν τρανσιτορατοι single ended h push pull με mosfet single ended h push pull και λαμαπτοι ...χαρακτηριστικο της ταξης Α ειναι η υψηλη πολωση Βραζουν τα παντα θλιβερος βαθμος αποδοσης ( καταναλωσεις τυπου 400 βαττ για ηχητικο αποτελεσμα 50 και αν ) Σαν γενικευση θα μπορουσε καποιος να πει οτι δεν της αρεσει η πολυ συνθετη μουσικη .... η πολυ γρηγορη μουσικη...τα παρα πολλα μπασσα ...και τα αναισθητα ηχεια .....Στα θετικα θα εβαζε καποιος την υψηλη ποιοτητα τα κρυσταλινα μεσαια και πριμα τα πολυ γλυκα και σωστα αλλα εστω και λιγα μπασσα υψηλοτατη αναλυτικοτητα και κυριως ο τροπος που αναλυει τα οργανα πανω στην σκηνη και εχει την ικανοτητα να τα "" τοποθετει "" στην σωστη θεση και να παρουσιαζει μια πολυ καλη σκηνη και εικονα του μουσικου θεματος που αναπαραγει . Επισης ενα απο τα βασικα της οπλα ειναι οτι ""τρεχει "" τους ημιαγωγους ""τσιτα"" απο πλευρας τασης και απο πλευρας θερμοκρασιας οπου γνωστο ειναι οτι εκει οι ημιαγωγοι αν και εχουν κακο βαθμο αποδοσης παιζουν τα καλυτερα .

ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΑΒ
-- τεχνολογιες κοινου εκπομπου ,κοινου συλλεκτη παλιοτερα με ΝΡΝ τρανσιστορ σημερα με συμπληρωματικα με διπολικα τρανσιστορ η με μοσφετ και λαμπες οπου μπορεις να φανταστεις δεκαδες διαφορετικες παραλλαγες της αρχικης τοπολογιας οπου καθε μια απο αυτες εχει τα δικα της χαρακτηριστικα τις δικες τις χροιες τα δικα της καλουδια και τα δικα της μειον . Σαν γενικευση ενα καλο ΑΒ ευκολα παιζει απο ολα ...οι διαφορες με την ταξη Α ειναι εμφανεις αλλα οχι παντα Υπαρχουν πολλα ταξης ΑΒ που παιζουν σε διαφορα θεματα πολυ καλυτερα απο ταξη Α .Στα θετικα ειναι οτι παιζουν κατα κανονα απο ολα , ο βαθμος αποδοσης ειναι σαφως καλυτερος οπου στο 100% της ισχυος ειναι μεταξυ 50-65% ( εαν παιζεις χαμηλα καταναλωνεις αυτο που παιζεις με βαθμο αποδοσης περιπου 50% δηλαδη οταν ακους 10 βαττ καταναλωνεις ρευμα για 20 ενω στην ταξη Α εαν ακους 1 η 20 κανει το ιδιο και το αυτο γιατι μονιμως καταναλωνεις 400 ακομα και οταν δεν παιζει ) ενω μεσα σε εναν ενισχυτη ταξης ΑΒ τα πρωτα σταδια ειναι παντα
σε ταξη Α .

Γρηγορες αργες μουσικες δεν παιζει ρολο πολλα η λιγα μπασσα επισης ..τα παιζουν ολα μια χαρα υστερουν σε καθαροτητα περιεχουν μεσα στο ηχητικο σημα παραμορφωσεις που δεν υπαρχουν στη ταξη Α υστερουν σε αναλυτικοτητα και αυτο που αναφερω για την ""τοποθετηση των οργανων η γωνων επισ σκηνης ) και πολυ συχνα η εικονα που δινουν υστερει σε βαθος αλλα υπερτερει σε ταχυτητες γρηγορα μεταβατικα και ικανοτητα οδηγησης και δυσκολων φορτιων . Θα παιξει ευκολα και με αναισθητα ηχεια οπου και αυτη ειναι μια παραμετρος που εχει πολλα + και πολλα πλην .


---Εναλλακτικη λυση ειναι τα μηχανηματα ταξης ΑΒ με υψηλη ( σχετικα ) πολωση οπως ειναι ο δικος σου ενισχυτης .Εδω πρεπει να σημειωθει οτι σ ολους τους ενισχυτες ταξης ΑΒ τα πρωτα πολυ ελαχιστα βαττ ειναι παντα σε ταξη Α και οσο ανοιγουμε περναμε απο την ταξη Α στην ταξη ΑΒ


Για να μην γινομαι αλλο κουραστικος μονο οι περιπτωσεις που εχω αναφερει εδω εχουν παραπανω απο 100 μεταβλητες και παραπανω απο 100 εναλλακτικες .Αυτο σημαινει οτι κανεις δεν μπορει να σου πει 100% οτι μονο η ταξη Α μπορει να σου παιξει σωστα η καποιος αλλος οτι οτν καλυτερο ηχο τον βγαζει το Χ μηχανημα ταξης ΑΒ .Σε ενα νημα υπαρχει ενα παρομοιο ερωτημα του τυπου τι θα κραταγατε η τι θα πεταγατε απο ενα συστημα .

Η απαντηση ειναι απλη !!! ΤΙΙΠΟΤΑ .... το πρωτο βημα ειναι να εχεις απολυτη γνωση αυτου του μηχανματος που ηδη εχεις και το πιο σημαντικο γνωση σε σχεση με την μουσικη που ακους .Οταν το μαθεις πολυ καλα εισαι ετοιμος να συγκρινεις μια πηγη , εναν ενισχυτη εναν προ και να πας στο επομενο βημα . Ενας βασικος παρονομαστης ειναι τι αρεσει σε σενα γιατι αν αναζητας γνωμες ειναι σιγουρο οτι ο καθενας εχει απο μια .

Φιλικα

Σακης Πετροπουλος
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Re: Audiolab 8000 Γενικη Περιγραφη .

Επειδη τα μηχανηματα πληθαινουν σιγα σιγα και πολλοι απο τους ακροατες θελουν μια εικονα της επισκευης παραθετω μια λιστα με τις δουλειες που γινονται και τους στοχους που πετυχαινουμε με αυτες .

--Επισκευες στο τυπωμενο αφορα ψυχρες κολλησεις διακοπες και φθορα στο τυπωμενο που εχει προελθει απο τις υψηλες θερμοκρασιες ( βλεπε φωτο και εντος των ημερων και απο μικροσκοπιο) Οπου σαφως εκει αφαιρουμε την παλια κολληση μια και εχει επελθει χημικη διαβρωση του υλικου λογο θερμοκρασιας , ενω η καινυργια που μπαινει συχνα πρεπει να αφαιρεθει και λιγο απο το βερνικι πλακετας ωστε η κολληση να αποκτησει μεγαλυτερη επιφανεια και μεσω αυτου του τροπου να μπορει να αποβαλει λιγη θερμοτητα παραπανω .

--Οι επισκευες τυπωμενου εχουν να κανουν στην περιοχη των προ οδηγων και σε καποια μηχανηματα στο επιμερους τροφοδοτικο .

--Ελεγχος ""ηλικιας "" και νουμερο σειρας παραγωγης σε οτι αφορα την ταση εισοδου του μηχανηματος ολα οσα μοντελα εχουν τροφοδοσια 220 βολτ γινεται αντικατασταση στο μετασχηματιστη με αλλον που εχει τροφοδοσια 240.

--Αντικατασταση ολων των ηλεκτρολυτικων που εχουν σχεση με τροφοδοσια συνηθως με Nippon LXZ/KMH 105 βαθμων στα 63 volt . σε σημεια οπως το επιμερους τροφοδοτικο γινεται διπλασιασμος τουλαχιστον στην χωρητικοτητα με σκοπο το καθαροτερο ρευμα και σαφως την διαχρονικοτητα. Να σημειωθει οτι στα μηχανηματα μετα το 1994 δεν υπαρχουν σοβαρες φθορες στους μικορυς ηλεκτρολυτικους ( αναμενομενο τυπου 10-25% ) στην χωρητικοτητα αλλα η εσωτερικη τους αντισταση ειναι αυξημενη . Σε μοντελα πριν το 94 οπου αγκομαχανε απο θερμοκρασιες τα πραγματα ειναι λιγο χειροτερα .

--Αντικατασταση των ηλεκτρολυτικων τροφοδοσιας με αυξηση 50% επιπλεον, προσθηκη bypass MKT 2.2MFD 100V , Nippon SMH αναμενουμε να προσθεσουν περισσοτερο σωμα ισχυροτερα και καθαροτερα ρευματα ταχυτερα ψηλα μεταβατικα . Σε οτι αφορα τους παλιους ακολουθουν απο πλευρας φθορας ακριβως τις ιδιες πρακτικες με τους μικρους .

--Αντικατασταση τοπικης καλωδιωσης στο τροφοδοτικο με επαργυρα συρματα 0,75 και τοποθετηση μπαρας χαλκου στο star ground ( σαφως καλυτερα απο ενα κομματακι συρμα 0,75 που ειχε ο κατασκευαστης εκει )

--Αντικατασταση των ρυθμιστικων ρευματων γινεται με ρυθμιστικα πολυστροφα ακριβειας γιατι η επιλογη του κατασκευαστη εκει ειναι τετοια η οποια δεν μπορει να παρεχει ρυθμισεις ακριβειας .

--Αντικατασταση πυκνωτων εξοδου κυκλωματος τονων με διπαλσιασμο της χωρητικοτητας που επιρρεαζει ελαχιστα το σωμα και την αποκριση προς τα κατω

--Μετατροπη στο καπακι για να παρεχει μακραν καλυτερο εξαερισμο με σκοπο την ""ψυξη "" των προ οδηγων τρανσιστορ αλλα με αποτερο σκοπο την διατηρηση της σωστης πολωσης σε θερμοκρασιες Ελλαδας απο 22-35 βαθμους .

--Ρυθμιση της πολωσης στα ορια που προβλεπει ο κατασκευαστης αλλα και διατηρηση αυτης οπως περιγραφεται στην προηγουμενη παραγραφο .

--καθαρισμος ολου του μηχανηματος ( χημικα + υπερηχοι) και επισης καθαρισμος με τετραχλωριο στην πλακετα και προσθηκη νεου βερνικιου οπου αυτο χρειαστει.

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
DSC00729.JPG


DSC00739.JPG


DSC00740.JPG



DSC00737.JPG


DSC00738.JPG
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,759
Βόλος
Έχω μια απορία για την εμμονή σου σχετικά με τα 220V των παλαιών μηχανημάτων.
Δεδομένου ότι οι προδιαγραφές της ΔΕΗ λένε για τάση +/-10%, σημαίνει ότι το μηχάνημα θα έπρεπε να αντέχει ρεύμα έως 242V. Άρα υπό κανονικές συνθήκες, δεν θα έχει πρόβλημα ούτε και σήμερα. Προσωπικά δεν έχω μετρήσει ποτέ πάνω από 232V στο σπίτι μου.
Επίσης η αγγλία είχε ρεύμα 240V. Μου κάνιε εντύπωση ότι ένα εγγλέζικο μηχάνημα δεν μπορεί να αντέξει 230V αφού η αγγλική τάησ ήταν 240V. Μου φαίνεται παίθανο η Audiolab να είχε "αγγλικούς" και "ευρωπαϊκούς" μετασχηματιστές στην αλυσίδα παραγωγής.
 

leo1964

AVClub Fanatic
12 May 2010
10,381
Νησί των Φαιάκων
Απάντηση: Re: Audiolab 8000 Πόλωση και Προβλήματα

Προφανώς ο Βρετανός δημοσιογράφος θέλοντας να περιγράψει και να εκθειάσει τη φυσικότητα του ήχου έγραψε "never sterilize the blood". Εγώ πιο παλιά για κάποια άλλη συσκευή είχα διαβάσει το αμίμητο "Thanks God, it's British". Πάντως συμμερίζομαι εν μέρει , όχι την υπεροψία, αλλά το καμάρι τους για τη σχολή ήχου τους. Όπως και να το κάνουμε έχουν τα δίκια τους…

Οι άνθρωποι έχουν δημιουργήσει σχολή:grinning-smiley-043
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Έχω μια απορία για την εμμονή σου σχετικά με τα 220V των παλαιών μηχανημάτων.
Δεδομένου ότι οι προδιαγραφές της ΔΕΗ λένε για τάση +/-10%, σημαίνει ότι το μηχάνημα θα έπρεπε να αντέχει ρεύμα έως 242V. Άρα υπό κανονικές συνθήκες, δεν θα έχει πρόβλημα ούτε και σήμερα. Προσωπικά δεν έχω μετρήσει ποτέ πάνω από 232V στο σπίτι μου.
Επίσης η αγγλία είχε ρεύμα 240V. Μου κάνιε εντύπωση ότι ένα εγγλέζικο μηχάνημα δεν μπορεί να αντέξει 230V αφού η αγγλική τάησ ήταν 240V. Μου φαίνεται παίθανο η Audiolab να είχε "αγγλικούς" και "ευρωπαϊκούς" μετασχηματιστές στην αλυσίδα παραγωγής.


Κανενας δεν ειπε οτι εχουν Αγγλικους και ευρωπαικους μετασχηματιστες υπηρχε αρχικα βερσιον 220 πριν το 94 και βερσιον 240 μετα το 94 Μαλιστα υπαρχει και η σχετικη εκτυπωση ""εξτρα"" πισω απο το μηχανημα
σε αυτοκολητο και οχι εκτυπωση οπως ειναι τα υπολοιπα .

Στην πραξη δυο πραγματα εχουν γινει ....

--Παραμενει γεγονος οτι σε ενα μηχανημα που ειναι οριακα υπολογισμενο στα 220 οταν η ταση φτασει 235-240 να υπαρξει θεμα ( Εγω ας πουμε την ημερα στο εργαστηριο εχω απο 234-238 συνηθως ) τα χειροτερα θα νιωσουν μηχανηματα σε ταξη Α η σε ταξη ΑΒ αλλα υψηλα πολωμενα .

--Παραμενει γεγονος οτι εκεινη την εποχη πολλοι καασκευαστες θεωρησαν οτι 5-10 βολτ παραπανω δεν θα κανουν και τιποτα στο μηχανημα και απλα προσθεσαν ενα αυτοκολητο 240V πισω απο την συσκευη τους οπου σε βαθος χρονου πρακτικες τετοιου τυπου εκαναν ανθρωπους σαν και μενα λιγακι πιο οικονομικα ευρωστους.

--τελος η υπεροψια του σχεδιαστη δεν επετρεψε να μελετησει τι θα γινει οταν το μηχανημα του λειτουργει σε ενα περιβαλλον με μια μεση θερμοκρασια περιβαλλοντος 28 βαθμους Τι σε κανει να πιστευεις οτι εχει μελετησει κατα το ποσο το μηχανημτα του μπορει να λειτουργει με Χ ταση ?

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
31 December 2010
1,624
ATHENS - NEA MAKRI
Μια αλλη σημαντικη παραμετρος στα γραφωμενα μου εχει καπως ετσι .

--Οταν περιγραφω το ηχητικο αποτελεσμα σαφως αυτη ειναι η προσωπικη μου αποψη ...""τι ακουσαν "" τα δικα μου αυτια σε δικο μου συστημα αναφορας κλπ σαφως εκει θα υπαρχουν και αλλες αποψεις και αλλα στοιχεια τα οποια εγω εχω παραλειψει . Αν με ρωτησει καποιος πως παιζει το μηχανημα σε metal μουσικες ειναι απλα δεδομενο οτι δεν εχω απαντηση να δωσω .Δεν υπαρχει απολυτως τιποτα μεταλλικο στο χωρο μου .

--Για τα υπολοιπα ομως θα πρεπει να με δεχθει καποιος ως εναν απλο παρατηρητη οπου μεταφερει στα νηματα μετρησεις και ηλεκτρικα μεγεθη Σαφως εκει και ειδικοτερα σε οτι αφορα την καταγραφη των μετρησεων τα σφαλματα περιοριζονται στα λαθη των οργανων και τον ανθρωπινο πραγοντα . Το πως θα ερμηνευσει ο αναγνωστης τις μετρησεις και τις παρατηρησεις ειναι ενα θεμα προσωπικο Για εναν τεχνικο ομως οι μετρησεις ειναι τοσο απλες οσο το 1+1 κανει 2 ....

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

Gojakla

Supreme Member
20 May 2009
5,856
Με λίγη υπομονή ώστε να μπορώ να κάνω τις ακροάσεις μου, θα αναφέρω όσο μπορώ καλύτερα τα αποτελέσματα των "αλλαγών" που έγιναν στο μηχάνημα.
 

Internet King

Supreme Member
24 June 2006
4,763
Π. Φάληρο, Αθήνα
άμα ο ήχος δεν έγινε ξυνός και βαρετός σαν κινέζικος, τότε ελπίζω το μηχάνημα να διατηρεί ακόμα την εγγλέζικη ζεστή, απαλή και βελούδινη χροιά του.
 

Gojakla

Supreme Member
20 May 2009
5,856
Re: Απάντηση: Audiolab 8000 Πόλωση και Προβλήματα

Το ουσιωδες θα ειναι να μεινεις ευχαριστημενος απο το ακουσμα .

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος


Θα ξεκινήσω από εδώ και θα πώ ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Πετρόπουλο για την δουλειά, το μεράκι αλλά και την επιμονή/υπομονή που έδειξε στα αγαπητά μου παιχνίδια.


Δεδομενης της ευκαιριας διενυσχυσης και εφοσον τα μηχανηματα ειναι ακομα στον ""παγκο """ θα μπορουσε να γινει tuning σχεδιασμενο με αυτην την προσεγγιση αποκλειστικα για αυτη την εφαρμογη .

Σημαινει οτι ο 8000Α που θα εχει σχετικα ευκολοτερο καθηκον σε οτι αφορα το φορτιο αλλα δυσκολο καθηκον σε οτι αφορα τον ηχο ( μεσαια - υψηλα ) θα μπορουσε να πολωθει οσο γινεται πιο ψηλα ωστε να πλησιασει την ταξη Α το οποιο ειναι πολυ γνωστο οτι προσθετει ιδιαιτερη γλυκα στον ηχο πιο καθαρα και γλυκα πριμα , μεγαλυτερη αναλυτικοτητα και πολυ καθαρα και upfront μεσαια .

Αντιθετα για τα μπασσα οπου μονο η ταχυτητα ειναι απαιτηση μπορεις ευκολα να κανεις ενα μικρο συμβιαβασμο και να μειωσεις την πολωση σαφως οχι κατω απο τα αποδεκτα ορια ωστε να κερδισεις ισχυ και ασφαλεια χωρις υψηλες θερμοκρασιες φυσικα ακριβως πανω στο οριο που δεν θα επιρεαστει η ποιοτητα του ηχου .


Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

Θα καταθέσω τις πρώτες εντυπώσεις μετά από ακροάσεις μόλις μιας εβδομάδας... σε εντάσεις χαμηλές.
Το σετάπ είναι αυτό που γνώριζα... δλδ ο 8000A να οδηγεί τα B&W P4 με πηγή το CD Player της Harman Kardon.
Έτσι έχω την ευκαιρία να συγκρίνω αυτό που χρόνια άκουγα με αυτό που παρέλαβα μετά τις περιποιήσεις του κ. Πετρόπουλου.
Για διενισχύσεις κλπ κλπ... αργότερα. Πολύ αργότερα.


Θα ξεκινήσω λοιπόν αναφέροντας πως το μηχάνημα έχει αλλάξει, σχεδόν μεταμορφωθεί, ΧΩΡΙΣ να αλλάξει ο γενικότερος χαρακτήρας του.
Αγοράστηκε για ακροάσεις ροκ μουσικής και ομολογώ ότι ποτέ δεν με απογοήτευσε.
Είχε την απαιτούμενη ταχύτητα... θα τον έλεγα σχετικά αναλυτικό, με καλές υψηλές, πολύ πολύ ικανοποιητικά χαμηλά τόσο σε όγκο όσο και σε ταχύτητα... αλλά κάπως ισχνή μεσαία περιοχή.
Μεσαία περιοχή που όμως νοιώθω ότι κάλυπταν οι χαμηλές/υψηλές του σε βαθμό τέτοιο, ώστε σε Ροκ ακούσματα να μην φαίνεται και μεγάλο μειονέκτημα.
Τουλάχιστον δεν μου έλειψαν σε βαθμό που να δυσανασχετώ στις ακροάσεις μου ή να σκέφτομαι αντικατάσταση.

Το άλλο θέμα του 8000Α ήταν (και είναι) η σαφέστατη αδυναμία του να οδηγήσει τα ηχεία μου.
Από κάποια (υψηλή ομολογουμένως) στάθμη και πάνω... τα πράγματα κάπως μπερδευόντουσαν...
Οι υψηλές τείναν προς το σιριστικό (ίσως και λόγω του ότι είναι σχετικά αναλυτικός - clinical τον χαρακτηρίζουν reviews του εξωτερικού) και το όλο σύνολο κάπου έχανε τον έλεγχο.
Και βέβαια πέφτανε και τα ρελέ. Εκεί που άκουγα, "κλικ".... και τέλος.

Μετά τις επεμβάσεις του κ. Πετρόπουλου λοιπόν, έχω να καταθέσω τα εξής: (Θυμίζω ότι παίζει μόλις 1 εβδομάδα και σε αρκετά χαμηλές εντάσεις, οπότε το ζήτημα οδήγηση ηχείων δεν θα το αγγίξουμε τώρα)

1. Τα χαμηλά του τα βρήκα το ίδιο γρήγορα/στακάτα αλλά κάπως πιο ζεστά.
2. Οι υψηλές του γλύκαναν αλλά και απέκτησαν περισσότερο βάθος/όγκο. Νοιώθω να καλύπτουν και να απλώνονται στον χώρο με τρόπο που δεν είχα ακούσει ξανά.
3. Η αποκάλυψη ήρθε από τη μεσαία περιοχή! Άνοιξε όλος ο ήχος. Άκουγα όπως δεν είχα ξανακούσει από τα ηχεία μου... Άπλωσε παντού η μουσική... Δεν έχω αλλιώς να το περιγράψω.
Όλα μου τα ακούσματα σαν να "γέμισαν"... χροιές, τοποθέτηση στο χώρο, στερεοφωνική εικόνα.... όλη αυτή την εβδμάδα αντελίφθειν την σημασία της περιοχής.
Έχανε ο ενισχυτής στο κομμάτι αυτό όντως. Αν άκουγα τώρα τον 8000Α "μαμά" θα μου κακοφαινόταν. Τότε όμως δεν γνώριζα, και ως γνωστόν.... μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι.

Χαρακτηριστικά θα αναφέρω 2 ακούσματα... το Blue Lines των Massive Attack το οποίο ανοίχτηκε μπροστά μου όπως ποτέ.
Πνευστά, φωνές, κιθάρες, beats είχαν έναν ρυθμό, μια σκηνική παρουσία και γενικότερα ένα "γεμάτο" άκουσμα που δεν περίμενα/δεν γνώριζα.

Μετά από τους Massive Attack θα σας αναφέρω την εμπειρία μου από τον Craig Armstrong και το "Space Between Us"...
Με μια λέξη: Ποίημα.
Το άλμπουμ αυτό έχει ενορχηστρώσεις λίγο έξω από τα νερά του ενισχυτή.
Δεν είναι ότι δεν το ευχαριστιόμουν παλαιότερα, αλλά όπως περιέγραψα παραπάνω, εδώ η μεσαία περιοχή χάρισε μια απίστευτη γλυκάδα στο άκουσμα.


Κάτι τελευταίο, το οποίο μπορεί και να είναι μπαρούφα... αλλά μου έκανε κάπως εντύπωση...
Ο ενισχυτής "έπαιζε" καλύτερα - πιο δυνατά από ότι παλαιότερα σε όλες τις θέσεις του ποτενσιόμετρου.
Θέλω να πώ, πώς παλαιότερα σε θέση 18:30 του ποτενσιόμετρου (ίσα ίσα ανοικτός) άκουγα - δεν άκουγα κάτι... τώρα ακούω μουσική.
Όσο περνάω σε άλλες θέσεις του ποτενσιόμετρου, τόσο πιο έντονη είναι η αίσθηση ότι παίζει "πιο δυνατά" πλέον.
Δεν ξεπέρασα την θέση 21:00... αλλά ανυπομονώ να ανέβω. Θα γράψω και άλλα σεντόνια... χαχχα χααχαχαχ αχχααχχαχα

Συγχωρήστε μου το μακρόσυρτο post όπως και ίσως κάποιος αδόκιμους τρόπους να σας περιγράψω εντυπώσεις, αλλά δεν είμαι και πολύ συνηθισμένος στο να περιγράφω όσα ακούω.
Θα συμφωνήσω με τον κ. Πετρόπουλο στο γεγονός πως ο ενισχυτής τώρα πια με προδιαθέτει να ακούσω και άλλα είδη... να πάει και αλλού το πράγμα... σγά σγά θα τον ταϊσω και με άλλα πραγματάκια να δούμε...

άμα ο ήχος δεν έγινε ξυνός και βαρετός σαν κινέζικος, τότε ελπίζω το μηχάνημα να διατηρεί ακόμα την εγγλέζικη ζεστή, απαλή και βελούδινη χροιά του.

Ομολογώ πως ζεστό, απαλό και βελούδινο δεν είχα χαρακτηρίσει ποτέ τον ενισχυτή.
Οι χαμηλές του είχαν μια γλυκάδα... αλλά ήταν πάντα "μπροστά" και γρήγορες/στακάτες.
Οι δε υψηλές καλές, αλλά βιλούδο???

Και ο δικός μου δεν είναι της Κινέζικης εποχής. Είναι ο Βρετανικός. Ο "παλαιός".


Μηχανήματα της εποχής με καταγωγή και χαρακτηριστικά του ήχου που αναφέρετε μάλλον θα έλεγα τα Arcam...