Δημήτρης Δ.
Supreme Member
- 21 June 2006
- 5,455
οσο το προχωραμε και το αναλυουμε τοσο μπλεκει μαλλον θα το παραγγειλω για να παιξω μαζι του και να το συγκρινω με τον δικο μου pro
Χρονια πολλα Δημητρη
Ευχαριστώ πολύ παιδιά ...
οσο το προχωραμε και το αναλυουμε τοσο μπλεκει μαλλον θα το παραγγειλω για να παιξω μαζι του και να το συγκρινω με τον δικο μου pro
Χρονια πολλα Δημητρη
Λάμπρο, για να έχω πλήρως αναστρέψιμη μετατροπή θα πρέπει να μη κόψω τίποτα από τις γραμμές τροφοδοσίας στην πλακέτα.
Επειδή δεν έχω την έκδοση με smd pga
αλλά την άλλη με 16pin βάση (dip pga chip), σκέφτηκα να αφαιρέσω τη βάση και να βάλω κάποια άλλη με κομμένα τα ποδαράκια στα αντίστοιχα pin ως προς την πλακέτα, τότε θα μπορέσω να κολλήσω σε κάθε κομμένο ποδαράκι και την αντίστοιχη τροφοδοσία από τα shunt του Salas, δίχως να πειράξω την πλακέτα.
Νομίζω ότι έτσι θα πορευτώ, δίχως προβλήματα στην πλακέτα.
Μάλλον προτιμότερο έτσι αφού στο ολοκληρωμένο δεν υπάρχει ξεχωριστός ακροδέκτης γείωσης τροφοδοσίας στο αναλογικό παρά μόνο η γείωση σήματος στην οποία καταλήγει και η γείωση της τροφοδοσίας.
Το πιο βολικό είναι να κολλήσεις ψιλό καλώδιο κάτω από τη δεύτερη βάση και εκεί να συνδέονται οι γειώσεις των τροφοδοτικών του salas.
- Σήμερα δοκίμασα το παραπάνω ...
α) δοκίμασα πρώτα δύο βάσεις τη μία πάνω στην άλλη (δίχως να αφαιρέσω την αρχική της πλακέτας έτσι ώστε να έχω 100% αναστρέψιμο αποτέλεσμα.
...
έκοψα τα pin4,5,10,12,13,15 της 2ης βάσης για να μην επικοινωνούν με τα αντίστοιχα της πλακέτας και έδωσα σε αυτά από τα δύο Salas (θετικής & αρνητικής των 5V) ως εξής:
1) pin4-> +5V
2) pin5-> GND (+5V)
3) pin12-> +5V
4) pin 13->-5V
5) pin10,15-> GND (-5V)
Στην ουσία τα εκτός pga έπαιρναν τροφοδοσία από το αρχικό τροφοδοτικό και το pga από τα δύο τροφοδοτικά Salas.
Δυστυχώς όμως δεν λειτούργησε καλά, έχοντας αρκετό θόρυβο και παραμόρφωση....
Διόρθωση στο προηγούμενο post μου σχετικά με τις αντιστάσεις στην είσοδο (μετά τα ρελέ). Για καλύτερη κατανόηση θα αναφερθώ στο σχέδιο του post #146 του συμφορουμίτη Lemon. Οι αντιστάσεις R12-R13 και R3-R4 δεν σχηματίζουν διαιρέτες τάσης ούτε κάποιο φίλτο με τους πυκνωτές C7-C8 (10uF στο πραγματικό κύκλωμα). Απλά οι R12-R13 είναι οι αντιστάσεις εισόδου και οι R3-R4 είναι dampers για την αποτροπή ενδεχόμενων ταλαντώσεων. Στο πραγματικό κύκλωμα του κιτ οι R13-R14 είναι 47ΚΩ και οι R3-R4 είναι 220Ω. Οι μεν R13-R14 θα είναι καλό να αντικατασταθούν με ότι καλύτερο (metal foil VISHAY ή CADDOCK) οι δε R3-R4 μπορούν επίσης να αντικατασταθούν με καλύτερες αλλά θα μπορούσαν επίσης να αφαιρεθούν (βραχυκυκλωθούν) δοκιμαστικά, γιατί δεν είναι απαραίτητες με βάση το dataseet του PGA και υπάρχουν μόνο για προληπτικούς λόγους. Το ίδιο ισχύει (βελτίωση ή και αφαίρεση) και για τις εξόδου R5-R6 (330Ω στο πραγματικό κύκλωμα). Θα δοκιμάσω να τις καταργήσω στο δικό μου και θα επανέλθω με αποτελέσματα-εντυπώσεις
--Yiocha, συγνώμη που θα είμαι λίγο περιεκτικός λόγω προσωρινής έλλειψης χρόνου (θα επανέλθω).
Έχω διαβάσει και θυμάμαι τα πάντα που έχεις γράψει με κόπο και εύστοχες παρατηρήσεις.
Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Τα τροφοδοτικά του έλληνα "Salas", δεν παίζονται...
Με έχεις πείσει απολύτως. Θα μπούν στο πρόγραμμα ...
Για τους Oscon, αν και δεν αναφέρθηκα, ήδη είχα αλλάξει το μοναδικό που κάνει αποσύζευξη κοντά στο pga. Τώρα ποιο τύπο έχω βάλει δεν θυμάμαι!
Κι εγώ έχω OSCON εκεί αλλά δεν την άκουσα αυτή την αλλαγή. Την άκουσα όμως για τα καλά όταν έβαλα τους προαναφερθέντες SEPC μετά τα regulators του on board τροφοδοτικού, (όπως επίσης και στις τροφοδοσίες της πλακέτας του κλασσικού κινέζικου DAC, του παλιού με το CS4397). Η σκέψη μου είναι ότι και στα SALAS στις θέσεις C101, C201, C301 κλπ. είναι πολύ πιθανό να δώσουν σημαντικά οφέλη.
Για την αντίσταση εισόδου σε κάθε κανάλι αν και θα μπορούσα στο δικό μου dac να τα καταργήσω εντελώς (γιατί το έχω παθητικά με 15uF Obbligato Premium εξόδου), αλλά επειδή κατά καιρούς παίζει και με άλλα συστήματα, προτίμησα για λόγους ασφάλειας dc, να του βάλω δύο Wima MKP 3.3uF και τέλος. Στις φώτο που έχω ανεβάσει δεν φαίνονται γιατί αλλάχθηκαν στην πορεία, όταν σκεφτόμουν τη λύση σου για πλήρη αφαίρεση...
Τις εισόδου δεν τις πείραξα ακόμη αλλά δοκίμασα την κατάργηση των R3, R4, R5 και R6. Το αποτέλεσμα ήταν μικρό. Η μόνη παρατήρηση που με επιφύλαξη τολμώ να κάνω, είναι ότι πήρα μιά αίσθηση επιπλέον ανοίγματος της στερεοφωνικής εικόνας, περισσότερου αέρα ανάμεσα στα όργανα και σαφέστερου καθορισμού της θέσης τους στις τρείς διαστάσεις. Μάλλον υπήρξε διαφορά αλλά σίγουρα ήταν μικρότερη απ' ότι περίμενα.
Yiocha, συγνώμη που θα είμαι λίγο περιεκτικός λόγω προσωρινής έλλειψης χρόνου (θα επανέλθω).
Έχω διαβάσει και θυμάμαι τα πάντα που έχεις γράψει με κόπο και εύστοχες παρατηρήσεις.
Τα τροφοδοτικά του έλληνα "Salas", δεν παίζονται. Αυτό ήδη το έχουν καταλάβει πάρα πολλά παιδιά και σε αυτό το φόρουμ (εκτός του γνωστού diyaudio) που αναφέρουν εντυπωσιακές ακουστές διαφορές σε ήδη υπάρχοντα και μάλιστα και shunt (βλέπε συζήτηση για βουβάλι).
Δεν είναι απλά κάποια άλλα τροφοδοτικά, που απλά αντικαταστούν τα ήδη 78ΧΧ, έχουν τελείως διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής και λειτουργίας με αποτέλεσμα την πολύ χαμηλή αντίσταση εξόδου σε μεγάλο φάσμα συχνοτήτων.
Θέλουν όμως για σωστή τοποθέτηση έλεγχο από παλμογράφο...για να τα φέρεις σε άψογη λειτουργία αναλόγως του κυκλώματος που θα τροφοδοτήσεις.
Για τους Oscon, αν και δεν αναφέρθηκα, ήδη είχα αλλάξει το μοναδικό που κάνει αποσύζευξη κοντά στο pga. Τώρα ποιο τύπο έχω βάλει δεν θυμάμαι!
Για την αντίσταση εισόδου σε κάθε κανάλι αν και θα μπορούσα στο δικό μου dac να τα καταργήσω εντελώς (γιατί το έχω παθητικά με 15uF Obbligato Premium εξόδου), αλλά επειδή κατά καιρούς παίζει και με άλλα συστήματα, προτίμησα για λόγους ασφάλειας dc, να του βάλω δύο Wima MKP 3.3uF και τέλος. Στις φώτο που έχω ανεβάσει δεν φαίνονται γιατί αλλάχθηκαν στην πορεία, όταν σκεφτόμουν τη λύση σου για πλήρη αφαίρεση...
Για τα τερτίπια του τηλεχειρισμού...who cares!
Όπως υποσχέθηκα μόλις βρήκα χρόνο επανέρχομαι.
Κοίταξα όλα τα datasheet, για το pga2311 αλλά και για το προηγούμενο του CS3310 και δεν υπάρχει πουθενά αναφορά για αυτές τις αντιστάσεις.
Σκέφτηκε ότι σίγουρα είναι αντιγραφές Κινεζιές και έψαξα στις εικόνες του google.
Στη σελίδα http://www.eleki-jack.com/audio2/2009/04/pga2311pactrl23113.html βρήκα το ίδιο κύκλωμα που μάλλον μας δίνει απαντήσεις για τις επιλογές του Κινέζου.
Γράφεις ότι στο πραγματικό κύκλωμα οι τιμές των αντιστάσεων R12,13 είναι 47Κ αντί 100K του σχήματος. Στο σύνδεσμο δίνονται ως 47K και αναφέρεται ότι συνεισφέρουν στη σταθεροποίηση ενδεχόμενου dc.
Οι αντιστάσεις R3,4 με πραγματική τιμή 220R, στο σύνδεσμο έχουν τιμή 100R και συνδιάζονται με πυκνωτές προς τη γη 220p, δημιουργώντας ένα low pass φίλτρο.
Σε μας φαίνεται ότι είναι ως φαντάσματα ή ο κινέζος θεωρώντας ότι το pga στην είσοδό του έχει μια χωρητικότητα εσωτερική, έβαλε την 220R για να λειτουργήσει ως φίλτρο!
Πάμε στην έξοδο τώρα με τις αντιστάσεις R5,6 όπου γράφεις οτι στο πραγματικό κύκλωμα είναι 330R. Στο σύνδεσμο και πάλι έχουν χρησιμοποιηθεί 100R και λέει ότι συνεισφέρουν στη σταθερότητα του φορτίου εξόδου (output load).
Επίσης πρόσεξε επί του σχηματικού που είχα δώσει την αντίσταση R11 = 10R μεταξύ πιν 4 & 12. Αυτή στο datasheet του pga δεν δίνεται, αλλά δίνεται στο datasheet του cs3310 αλλά δεν μπορώ να βρω την υποσημείωση 3 που εξηγεί το λόγο. Σε μας υπάρχει;
Σε ρωτώ γιατί πλέον μου είναι δύσκολο να ανοιγοκλείνω το κουτί, έτσι όπως έγινε. Εάν σου είναι εύκαιρο, τώρα που θα δεις και τα λοιπά, έλεγξέ το.
Στο σχήμα της σελίδας που αναφέρεις η σχεδίαση του κυκλώματος εισόδου είναι διαφορετική απ' του δικού μας. Στο δικό μας ο πυκνωτής είναι σε σειρά με το σήμα και όχι προς τη γή. Συνεπώς δεν σχηματίζεται το low pass φίλτρο που προτείνει ο Ιάπωνας.
Η R11 υπάρχει και στο δικό μας, είναι 47R (και όχι 10R) και βρίσκεται ακριβώς μπροστά από το PGA, ανάμεσα σ' αυτό και στον C5 (o OSCON που έχεις βάλει κι εσύ).
(Έκανα το προηγούμενο reply σαλάτα, γι αυτό το ξαναγράφω εδώ με κάποιες τροποποιήσεις)
Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Για τα τροφοδοτικά του SALAS: Με έχεις πείσει απολύτως. Θα μπουν στο πρόγραμμα ...
Για τους Oscon: Με την αλλαγή αυτού κοντά στο PGA δεν άκουσα διαφορά. Εκεί που την «άκουσα» για τα καλά είναι όταν έβαλα τους SEPC μετά τα regulators του on board τροφοδοτικού. Η σκέψη μου είναι ότι και στα SALAS οι OSCON είναι πολύ πιθανό να δώσουν σημαντικά οφέλη στις θέσεις C101, C201, C301 κλπ.
Για τους πυκνωτές εισόδου: Αν πρέπει να κρατήσεις κάποιους εκεί και θέλεις να δοκιμάσεις, μπορώ να σου δώσω τους ρώσικους new-old stock K73-17 ή K53-11 οι οποίοι είναι πλέον οι αγαπημένοι μου για coupling (τρώνε τους WIMA και κάμποσους άλλους για πρωινό). Είναι πολύ φτηνοί, μικροί σε μέγεθος και συνεπώς βολικοί. Οι K73-17 είναι εξαιρετικοί σε έλεγχο, αίσθηση χρονισμού και δυναμικά, ιδιαίτερα αναλυτικοί και τρισδιάστατοι και με απίστευτη για την τιμή και το υλικό τους (PETP=MKT) έκταση και παρουσία στα πρίμα. Οι Κ53-11 είναι διπολικοί, αλλού αναφέρονται ως tantalum και αλλού ως oxide-semiconductor, είναι ένα κλικ πιο κάτω σε παρουσία πρίμων και αίσθηση διεισδητικής ανάλυσης από τους K73-17 αλλά είναι πιο γλυκόηχοι και ξεκούραστοι χωρίς να είναι "ψόφιοι".
Για τις αντιστάσεις εισόδου: Τις R12-R13 δεν τις πείραξα ακόμη αλλά τις R3, R4, R5 και R6 τις βραχυκύκλωσα. Δεν είμαι σίγουρος ότι άκουσα πραγματική διαφορά. Η μόνη παρατήρηση που με επιφύλαξη τολμώ να κάνω, είναι ότι πήρα μια αίσθηση επιπλέον ανοίγματος της στερεοφωνικής εικόνας, περισσότερου αέρα ανάμεσα στα όργανα και σαφέστερου καθορισμού της θέσης τους στις τρείς διαστάσεις. Πάντως, αν υπήρξε διαφορά, ήταν σίγουρα μικρότερη απ' ότι περίμενα.